Facebook Rajoitettu lista
Oletko lisännyt FB-kavereitasi rajoitettu listalle?
Jos kyllä, niin miten päivityksesi näkyy, jos yleisövalitsimena on kaverit? Tuleeko päivityksen yhteyteen se mukautettu logo ja lista ihmisistä keille se on jaettu? Vaiko kaveri logo ja "jaettu kavereille"?
Ja kiitokset vastauksista!
Kommentit (15)
Sama täällä. Miten se näkyy siis muille?
Olisihan se hienoa, jos FB kertoisi tämän myös käyttäjilleen.
Löysin tämän ketjun kun googletin samaa.
Eli jos listaan rajoitettuun yhden kaverin, tämä ei nää päivityksiäni, kun klikkaan tilapäivityksen yhteydessä?
Ainakin ohjeissa väittää, ettei näy niille rajoitetuille, että on rajoitettu.
Entäs jos en näe yhden kaverin päivityksiä uutisissa koskaan (voi olla että hän on laittanut kohdalleni jotenkin etten näe hänen päivityksiään?), mutta kuitenkin hänen päivitykset näkyvät mentäessä hänen sivuilleen ja siinä vieressä on tosiaan, että jaettu kavereille. Voiko nämä jotenkin laittaa näin.. mietin että onko hän tosiaan estänyt minun näkemästä uutisiaan...
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 23:23"]
Entäs jos en näe yhden kaverin päivityksiä uutisissa koskaan (voi olla että hän on laittanut kohdalleni jotenkin etten näe hänen päivityksiään?), mutta kuitenkin hänen päivitykset näkyvät mentäessä hänen sivuilleen ja siinä vieressä on tosiaan, että jaettu kavereille. Voiko nämä jotenkin laittaa näin.. mietin että onko hän tosiaan estänyt minun näkemästä uutisiaan...
[/quote]
Mullakin tulee harvoin yhden kaverin päivityksiä, mutta ei kai se ole voinut rajoittaa kun kerran seinällä näkyy.
Mulla on suuri osa kavereista läheiset kaverit-listalla, ja näiden toiminnoista näkyy enemmän sitten kun valitsee sen läheiset kaverit, sinne "uutisiin" eivät kaikki tule.
Perseestä toi face, kun se toimittaa nuo miten sattuu. Ihmettele siinä sitten, että miksei ketään kiinnosta jutut, kun eivät ne edes näy kavereille. Ja muuten nyt useampi omankaan seinän tapahtuma ei ole itsellekään tullut uutisiin, aikajanalla vain näkyy jos sielläkään.
joo mä olen tuota siksi ihmetellyt että tän yhden ihmisen päivitykset ei näy mulle ollenkaan, tosin hän ei kovin aktiivinen ole, muiden päivitykset suurinpiirtein taitaa tulla seinälle..tosin en kyllä oo varsinaisesti seurannut tätä ny aivan tarkkaan, mut tää yks pisti silmään..
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 23:52"]
joo mä olen tuota siksi ihmetellyt että tän yhden ihmisen päivitykset ei näy mulle ollenkaan, tosin hän ei kovin aktiivinen ole, muiden päivitykset suurinpiirtein taitaa tulla seinälle..tosin en kyllä oo varsinaisesti seurannut tätä ny aivan tarkkaan, mut tää yks pisti silmään..
[/quote]
Entäs jos se on ruksannut sun kohdalta "vain tärkeimmät uutiset", ja siksi fb arpoo ettet sinäkään sen uutisia tartte. Mistäs tosta ikinä tietää, kun idioottinörtit on koko jutskan kehittäneet.
Se itse viesti näkyy vain ystävillesi ja heille siinä kelle jaettu -kohdassa on joko se ystäville-logo tai sitten se rataspyörä eli custom.
Itse käytän tuota restricted-listaa (käytän englantia siellä, kun silloin 2007 ei ollut suomea valittavana ja kun se tuli, niin kieli oli mitä oli.. nykyään kuulemma jo toimii, mutta en ole vaihtanut) ja minutkin on varmasti monet siihen pistäneet. Lähinnä siksi,että monesta on tullut jo hieman vieraampi minulle vuosien varrella enkä halua ihan kaikkea kaikille kertoa. En tosin kovin henkilökohtaisia juttuja facessa jaakaan.
Ookke.. en tiennytkään että tommoinen vain tärkeimmät uutiset -ominaisuuskin voi olla olemassa :) Mitenkähän toi fb priorisoi mitkä on tärkeitä... :)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 00:39"]
Ookke.. en tiennytkään että tommoinen vain tärkeimmät uutiset -ominaisuuskin voi olla olemassa :) Mitenkähän toi fb priorisoi mitkä on tärkeitä... :)
[/quote]
http://yle.fi/uutiset/vain_pieni_osa_facebook-paivityksista_menee_kavereiden_uutisvirtaan/5069244
http://www.facebook.com/ohjesivusto/posts/297022900319292
Buahahahah... EIkö voitais kaikki siirtyä sinne googleen, ei se voi toimia noin pöljästi.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2013 klo 00:39"]
[/quote] oletus lienee tuo most?
All updates: Everything your friend posts
Most updates: The amount you'd normally see
Important updates only: Just highlights, like a new job or move
Omalla sivullani näkyy kaverit; paitsi rajoittettu. Kaveri-logo. En tiedämiten näkyy muille.