Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras laihdutusvinkkisi toivottomalle

Vierailija
27.02.2019 |

Olen nelikymppinen nainen, mitat 165 cm / 97 kg. Olen ollut ylipainoinen noin 6-7-vuotiaasta asti, näissä mitoissakin jo vuosia.

Olen yrittänyt laihduttaa yläkouluikäisestä asti melkein koko elämäni. Olen kokeillut painonvartijat, cambridget, fitfarmit ja muutaman muun verkkokurssin, olen palkannut pt:n, paastonnut, karpannut, laskenut kaloreita, pitänyt ruokapäiväkirjaa, punninnut aamuisin ja iltaisin, aloittanut lenkkeilyn, jumpan, salitreenin, uinnin ja joogan. Mikään ei auta! Parhaimmillaan olen saanut ehkä reilun viisi kiloa pois, mutta ajan myötä ne ovat tulleet takaisin nopeasti.

Mikä ihme neuvoksi? En edes haaveile mistään ihannepainosta, olisin tyytyväinen vaikka seiskalla alkavaan kilomäärään. Alan olla epätoivoinen asian kanssa. Mietin tätä joka päivä, jatkuvasti.

Miten sä onnistuit? Mitä mun pitäisi sun mielestä tehdä?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian pitkä väli lounaan ja päivällisen välissä.

Etkö syö mitään hyvää välipalaa iltapäivällä? Semmoista joka pitäisi nälkää oikeesti?

Suklaapatukat pitää heivata ja kahvihuoneeseen ei varmaan tarvi mennä ollenkaan jos siellä on jatkuvasti jotain konvehteja tarjolla. Minkälaisen työpaikan taukotilassa on tuommoiset tarjoilut?

Illallisen on sulla aika tymäkkä.

Aika pitkiä päiviä , miten voi jatkuvasti olla 12h, onko tuo jatkuvaa? Oletko ehkä yrittäjä? En oikein ymmärrä noita työaikoja.

Vierailija
22/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, johtavassa asemassa ja työpäivät 10-12-tuntisia. Yhden päivän viikossa teen etänä, jolloin huomattavasti lyhempi päivä. Viikonloput vapaat.

Jos nyt on höttöhiilaria, sokeria ja rasvaa liikaa, niin ehtisikö joku tehdä mulle mallin terveellisestä ruokavaliosta? Ja vinkata niitä terveellisiä eineksiä ja noutoruokia?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, johtavassa asemassa ja työpäivät 10-12-tuntisia. Yhden päivän viikossa teen etänä, jolloin huomattavasti lyhempi päivä. Viikonloput vapaat.

Jos nyt on höttöhiilaria, sokeria ja rasvaa liikaa, niin ehtisikö joku tehdä mulle mallin terveellisestä ruokavaliosta? Ja vinkata niitä terveellisiä eineksiä ja noutoruokia?

Ap

Eikö se sun pt tehnyt sulle ruokaohjelmaa? Kaiva se esille. Tai etkö sä ikuisena laihduttajana katso mitään laihdutusohjelmia? Olet mitä syöt esimerkiksi. Kyllä kai sä nyt fiksuna ihmisenä suurin piirtein tiedät, mikä on terveellistä ruokaa...?

Vierailija
24/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: sinun pitäisi ensin ratkaista suhteesi työpaikan pulliin, kekseihin ja konvehteihin. Siis onko sinun mahdoton jättää nämä väliin? Kuinka paljon voisit näitä vähentää? Näistä tulee tosi paljon kaloreita, niin ei kauheasti auta, jos saat vinkkejä tyyliin "lisää salaattien syömistä". Et voi kauheasti syödä muuta noiden kaloripommien jälkeen, jos aiot laihtua.

Vierailija
25/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sä tiedät missä on vika ja oot kokeillut kaikkea, pitääkö muiden onnistua sun puolesta?

Painonhallinta ei onnistu jos ei tiedä miksi sitä haluaa. Onko sulla tavoitteena kevyempi olo, ulkonäkö, parempi nukkuminen ja jaksaminen vai mikä?

Tiedät itsekin että helpoin olisi jättää pullat, suklaat sun muut pois ja vaihtaa pasta kasviksiin. Sillä yleensä lähtee nopeaan tippumaan. Miksi et sitoudu tekemään sitä?

Jätät myös herkut kauppaan, kieltäydyt niistä tarjotessa ja pidät kotona vain ruokaa jota voi syödä hyvällä omallatunnolla. Tee ruokaa etukäteen ettei nälässä tule popsittua herkkuja. Tärkein asia ruokavalio-muutoksessa on että aidosti opettelet pitämään syömästäsi etkä odota vaan kun pääset syömään kuten ennen. Oletko opetellut tekemään kevyttä mutta maukasta?

Jätä laihduttaminen vähäksi aikaa toissijaiseksi asiaksi ja opettele kokkaamaan hyvää mutta kevyttä ruokaa ja nauttimaan liikunnasta.

Lyhyesti sanottuna mieti, haluatko sä olla läski vai hoikka ja kuinka paljon sitä haluat.

On ihan ok olla pullukkakin.

Vierailija
26/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sori en ehdi, on mullakin elämä, mutta netistä löytyy kyllä ohjeita. Patrik Borg ja se kiloklubi vois olla hyvä aloituspiste. Ja kun sulla on kuitenkin rahaa ilmeisesti niin ehdottaisin ravintoterapeutilla käyntiä, tai itse asiassa saahan sinne aikoja työterveydestäkin.

Lyhyesti: täysjyvätuoetteita, kovat rasvat pois, paljon vihanneksia ja hedelmiä. Hyviä välipaloja on vaikka maustamattomat rahkat+joku hedelmä, ruisleipä kasvislevittellä, vähärasv juustolla ja vihanneksilla tai jollain muulla vähärasvaisella leivänpäällyksellä.

Vierailija
27/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin ihteeni toivottomana laihduttaja kunnes keksin mikä sopii itselle. En neuvo nyt sinua mutta voithan koittaa.

Oon nyt ollut marraskuusta asti vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja painoa tippunut nyt vuoden vaihteesta, ekat 2kk meni jurratessa ja sahaillessa.

Illan hiilarisatsi on jotta pysyn unessa, muuten heräilen.

Ja ruualla saa syyä niin että se maha on tosiaan täysi, nälkää ei tarte nähhä.

Herkkuja syön sillon tällön mutta niittenkin mieliteot karisee kun jättää hiilarit vähiin.

Syön näin

Aamupala turkkilaista tms rasvasta jugurttia, mango bonnea 2rkl, ohut lätty täyskauraleipää ja päälliset

Lounas

Lihaa ja kasvista/ munakasta ja salaattia tms

Päivällinen

Saman tyyppinen kuin lounas

Iltapala

Kaurapuuroo tms hiilaria

Vierailija
28/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kikka on ettet kiellä itseltäsi jälkkäriä, mutta odotat 10 minuuttia ruoan päälle. Sitten ei välttämättä enää teekään mieli. 

Vierailija
29/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidin ihteeni toivottomana laihduttaja kunnes keksin mikä sopii itselle. En neuvo nyt sinua mutta voithan koittaa.

Oon nyt ollut marraskuusta asti vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja painoa tippunut nyt vuoden vaihteesta, ekat 2kk meni jurratessa ja sahaillessa.

Illan hiilarisatsi on jotta pysyn unessa, muuten heräilen.

Ja ruualla saa syyä niin että se maha on tosiaan täysi, nälkää ei tarte nähhä.

Herkkuja syön sillon tällön mutta niittenkin mieliteot karisee kun jättää hiilarit vähiin.

Syön näin

Aamupala turkkilaista tms rasvasta jugurttia, mango bonnea 2rkl, ohut lätty täyskauraleipää ja päälliset

Lounas

Lihaa ja kasvista/ munakasta ja salaattia tms

Päivällinen

Saman tyyppinen kuin lounas

Iltapala

Kaurapuuroo tms hiilaria

Tämä on kikkailuruokavalio. Ei Ap:n tarvitse näin paljoa hiilareita vältellä. Ja sä saat mahdollisesti aika paljon kovaa rasvaa näin syömällä.

Vierailija
30/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysimba laihdutuslääke.

Vierailija
31/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
32/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33 kirjoitti:

Olisi hyvä tietää suunnilleen päiväsi ateriarytmi ja mistä ruoka-aineista se koostuu, noin keskimäärin. Oletko työssä ja kuinka kuormittavaa työsi on. Kuinka paljon harrastat hyötyliikuntaa.

Olen töissä, teen 12 tuntista päivää, istumatyä. Viime aikoina paljon stressiä ja huonosti nukuttuja öitä. Aikaa liikkumiselle on arkena vaikea järjestää. Puolen tunnin työmatkoja koitan kävellä edes muutamana päivänä viikossa, viikonloppuna käydä uimassa 500 m ja illalla vartin verran joogata edes parina päivänä.

Syön aamiaisen kuuden - seitsemän aikaan, yleensä kahvi ja täytetty tumma juustosämpylä tai ruisleipä paistetulla kananmunalla. Lounas töissä hyvästä seisovasta pöydästä, jätän yleensä hiilarit kokonaan ottamatta, vain salaattia/lihaa/kalaa. Töissä tulee syötyä kahvihuoneen pullia, keksiä ja konvehteja iltapäivästä. Usein joku suklaapatukka evääksi kotimatkalle. Illalla kotona klo 19 paikkeilla esim. pastaa tomaattikastikkeella, risottoa, kanatortilla, lasagnea, salaattia liian harvoin jaksan tehdä, liian usein eineksiä tai ehkä kerta viikossa tilauspitsa. Illalla vielä teetä ja tummaa suklaata rivi, joskus banaanimustikkasmoothie tai jugurttia, marjoja ja mysliä.

Ap

Ootko miettinyt että on aika hullunkurista että jätä töissä hiilarit ruuasta pois ja sitten mussutat suklaata ja pullaa? Ja evääksi suklaapatukka? HERÄÄ! Noilla kalotilla vetäis jo kaksi täysipainoista ja ravitsevaa ateriaa.

Ala syömään proteiinipitoinen aamiainen esim munakas. Pastan vaihdat kasviksiin tai edes täysjyvään ja vähennät annoskokoa. Kokeile myös esim ohraa ja tattaria jotka pitää verensokerin kurissa paremmin. Tee parin päivän välein salaattia jääkaappiin jotta sitä ei tarvitse nälkäisenä alkaa väsäämään. Kukkakaalista esim voi tehdä riisin tapaista lisäkettä ja kesäkurpitsasta spagettia. Itse tykästyin kesäkurpitsalasagneen, maustaminen on tärkeää osata.

Ota myös siellä ruokalassa sitä terveellistä hiilariakin jos se veisi tarvetta mässäillä herkkuja.

Sulla lienee varaa hankkia kotiin joku kuntoiluväline jolla vois tehdä aina kun aikaa on ja esim telkkaria katsellessa.

Viikonloppuna käyt lenkillä, ostat kaupasta erilaisia kasviksia ja alat valmistamaan viikon ruokia valmiiksi. Ensi viikolla opettelet kieltäytymään pullista ja muista mitä tyrkytetään ja syöt niiden sijaan oikeaa ruokaa. Ei yhtään eineksiä.

Itsekuria ja pitkäjänteisyyttä nainen!

Vierailija
33/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jonkinlainen esimerkki päivän syömisistä, tosin näyttää vähän siltä että jäisi alle 1800 kalorin tai siis nuo annokset voi kyllä olla ihan reiluja jos kauhistuttaa se että ruokamäärä vaikuttaa pieneltä. Ja noita mehujen kaloreita voisi korvata ehkä jollain täyttävämmällä, kuten rahkalla. Ja tuolla iltapäivän välipalalla voisi syödä kyllä enemmän kuin pelkän hedelmän, ei se mulla ainakaan pitäisi nälkää kunnolla.

https://www.terve.fi/artikkelit/esimerkki-paivan-ruokailusta

Kotiinhan voi ostaa kaikenlaisia muitakin kasvislisukkeita kuin salaattia, kuten esimerkiksi hapankaalia ja oliiveja, niillä mä täyttelen osin lautasta kun en "jaksa tehdä salaattia". Kirsikkatomaatteja ym. Taivas on rajana.

Ja voisit muuten hankkia seisomapöydän, jos sulla ei ole sellaista vielä, voisi kohentaa sun oloa kaiken kaikkiaan ja kyllähän se vähän kaloreitakin kuluttaa.

Vierailija
34/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun eines on semmoinen vakuumipakattu savulohi. Yleensä käyn S-marketissa ja ostan Rainbow-merkin tuotetta, mutta niitä on muitakin. Sen savulohen kanssa syön tomaattia, kurkkua, paprikaa, oliiveja, avokadoa, yms. Valmistuu ihan sikanopeasti, ei tarvi kuin pestä kasvikset ja pilppoa.

Rakastan savustettua lohta, ja voisin syödä tätä vaikka kuinka paljon!

Joskus kun laiskottaa toisenakin päivänä peräkkäin, saatan ostaa Kariniemen valmiiksi paistettuja kananfileitä, ja korvata niillä ton lohen vaihtelun vuoksi.

Vierailija
35/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sun kokeilema cambridge pitäisi kieltää kokonaan. Olen jo isoäiti ikäinen eikä kukaan minun tuttavapiiristäni sillä laihduttnut ole pystynyt pitämään painoaan sitäkään vertaa mitä laihtui . Vaan lihoivat takaisin ja lisää päälle. 

Ap:lla on kaikesta tietopohjasta huolimatta jotenkin avuton näkemys tuohon ruokaan. Miten niin ostat eines lasagnea ja tortilloja ja kyselet täällä, että mikä sitten olisi parempi vaihtoehto?? Miten niin et sitä itse siellä kaupassa tai ostoksia suunnitellessa tiedä? Ei tätä syömistä nyt vaan voi millään siirtää ja vastuuttaa kenelkään muulle. Siitähän tässä on kysymys.

Eineksistä en osaa itse antaa terveellisisempiä tai laihduttajan vaihtoehtoja, kun en niitä itse syö. En vaan pysty, maistuvat kaikki pahalle. Jonkun valmiin salaatin voin ostaa ja sitten duunata siitä itse lisäämällä vihanneksia ja eri makuisia salaatteja saan siitä syötävän. 

Silloin kun minulla oli vain 30 min kävelymatka töihin, niin kävelin sen joka aamu ja joskus iltaisin kotiin. Päivä alkaa mahtavasti  kun kävelee tuon pikku pätkän. Vauhtia voi vaihdella tai kiihdytellä kunnon mukaan.

Lisää tuota hyötyliikuntaa ja kaikki suklaapatukat pitää poistaa listoilta kokonaan, sun muut keksit ja "vain yksi pieni kohvehti". Yäk.

Vierailija
36/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33 kirjoitti:

Olisi hyvä tietää suunnilleen päiväsi ateriarytmi ja mistä ruoka-aineista se koostuu, noin keskimäärin. Oletko työssä ja kuinka kuormittavaa työsi on. Kuinka paljon harrastat hyötyliikuntaa.

Olen töissä, teen 12 tuntista päivää, istumatyä. Viime aikoina paljon stressiä ja huonosti nukuttuja öitä. Aikaa liikkumiselle on arkena vaikea järjestää. Puolen tunnin työmatkoja koitan kävellä edes muutamana päivänä viikossa, viikonloppuna käydä uimassa 500 m ja illalla vartin verran joogata edes parina päivänä.

Syön aamiaisen kuuden - seitsemän aikaan, yleensä kahvi ja täytetty tumma juustosämpylä tai ruisleipä paistetulla kananmunalla. Lounas töissä hyvästä seisovasta pöydästä, jätän yleensä hiilarit kokonaan ottamatta, vain salaattia/lihaa/kalaa. Töissä tulee syötyä kahvihuoneen pullia, keksiä ja konvehteja iltapäivästä. Usein joku suklaapatukka evääksi kotimatkalle. Illalla kotona klo 19 paikkeilla esim. pastaa tomaattikastikkeella, risottoa, kanatortilla, lasagnea, salaattia liian harvoin jaksan tehdä, liian usein eineksiä tai ehkä kerta viikossa tilauspitsa. Illalla vielä teetä ja tummaa suklaata rivi, joskus banaanimustikkasmoothie tai jugurttia, marjoja ja mysliä.

Ap

Miten olen onnistunut. Älä odota liian nopeita tuloksia, vaan muuta ruokailutapoja. Syöt aivan liikaa kaloripitoisia välipaloja, .pullaa ja suklaata. Kun ihmisen luontainen kylläisyyden tunne on häiriintynyt, on otettava loppuelämäksi käyttöön kalorilaskuri. Ehdotan, että syöt aamulla keitetyn kananmunan ja yhden viipaleen leipää ja appelsiinìn. Lisäksi 1dl rasvatonta maitoa, joka tasaa hyvin sokeria. Ota mukaan töihin pari hedelmää esim. Banaani ja kiivi. Lounas kuulosti oikealta. Syö illalla kotona joku kevyt proteiinipitoinen ruoka esim. 50 gr kanafilettä, kasviksia ja illa esim. Omena ja kupillinen teetä. Aamiainen noin 250-300 kcal. Lounas n. 400 kcal, välipala töissä 150 kcal, ruoka kotona 300 kcal, iltapala 150 kcal. Juo vettä ja vältä suolaa. Voit toki maistaa yhden pienen suklaan palan päivällä kahvin kanssa, mutta ei enempää. Jos liput, palaa heti ruokavalioon heti takaisin. Juoksu kestää koko elämän.

Vierailija
37/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt tänään voissa paistettuna ruusukaaleja ja raejuustoa, oi että on hyvää :)

Päivällä tein rauhallisen 45 min crosstrainer-treenin vaikka piti olla lepopäivä. Kohta pääsee ulos lenkkeilemään, ihana juosta aamukasteisessa metsässä auringonnousun aikaan! Oon taas lisännyt lihaskunto-treeniäkin ja mukava tunne kun voimat kasvaa. Mulla näkyy hauikset ja pian myös vatsalihakset! Unikin maistuu paremmin :)

Ostin kukkakaalia ja kurpitsaa enkä malta odottaa että pääsen koittamaan jotain uutta reseptiä, tänään ei pystynyt enää kun ne ruusukaalit oli niin hyviä. Oon tosi tykästynyt myös viherpirtelöihin. Enpä olis joskus uskonut että opin tykkäämään.

Yllättävän hyvin pärjännyt ilman leipää ja vehnää ylipäätään ja ihana kun on oppinut kokkaamaan uusia juttuja :)

Hieno tunne kun kehittyy :)

Koetko sä ap mitään tällaista iloa ikinä vai onko se hampaat irvessä puurtamista?

Vierailija
38/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää lihoa 109 kiloiseksi ja mennä sitten lääkäriin ja vaatia, oikeasti vaatia, päästä mahalaukun ohitusleikkaukseen. Tuolla painolla bmi olisi hieman yli 40.

Suomessa on niin perseeestä se, että pitää olla todella ylipainoinen että edes harkitaan leikkausjonoon laittoa. Jos vaikka kaikki 35 lukemaan yltävät pääsisivät, uskoisin sen tuovan paljon säästöjä yhteiskunnalle.

Vierailija
39/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaastoa varovasti ehdottelemaan tulen. Sen avulla oppii aika hyvin hillitsemään turhaa mättöä ja satunnaisesti repsahtaminen ei haittaa, kun paasto korjaa.

Vierailija
40/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

33 kirjoitti:

Ap

Miten olen onnistunut. Älä odota liian nopeita tuloksia, vaan muuta ruokailutapoja. Syöt aivan liikaa kaloripitoisia välipaloja, .pullaa ja suklaata. Kun ihmisen luontainen kylläisyyden tunne on häiriintynyt, on otettava loppuelämäksi käyttöön kalorilaskuri. Ehdotan, että syöt aamulla keitetyn kananmunan ja yhden viipaleen leipää ja appelsiinìn. Lisäksi 1dl rasvatonta maitoa, joka tasaa hyvin sokeria. Ota mukaan töihin pari hedelmää esim. Banaani ja kiivi. Lounas kuulosti oikealta. Syö illalla kotona joku kevyt proteiinipitoinen ruoka esim. 50 gr kanafilettä, kasviksia ja illa esim. Omena ja kupillinen teetä. Aamiainen noin 250-300 kcal. Lounas n. 400 kcal, välipala töissä 150 kcal, ruoka kotona 300 kcal, iltapala 150 kcal. Juo vettä ja vältä suolaa. Voit toki maistaa yhden pienen suklaan palan päivällä kahvin kanssa, mutta ei enempää. Jos liput, palaa heti ruokavalioon heti takaisin. Juoksu kestää koko elämän.

Muuten hyvä mutta ei Ap onnistu mitenkään tällaisella < 1500 kalorin kitudieetillä. Ei ole mitään järkeä oikeastaan kenenkään tapauksessa alkaa leikkiä näläntunteella tuolla tavalla. Ja jos Ap satakiloisena naisena söisi 1800-2000 kalorin edestä kunnon ruokaa niin taatusti laihtuisi, vaikka sitten hieman hitaamalla tahdilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi