Paras laihdutusvinkkisi toivottomalle
Olen nelikymppinen nainen, mitat 165 cm / 97 kg. Olen ollut ylipainoinen noin 6-7-vuotiaasta asti, näissä mitoissakin jo vuosia.
Olen yrittänyt laihduttaa yläkouluikäisestä asti melkein koko elämäni. Olen kokeillut painonvartijat, cambridget, fitfarmit ja muutaman muun verkkokurssin, olen palkannut pt:n, paastonnut, karpannut, laskenut kaloreita, pitänyt ruokapäiväkirjaa, punninnut aamuisin ja iltaisin, aloittanut lenkkeilyn, jumpan, salitreenin, uinnin ja joogan. Mikään ei auta! Parhaimmillaan olen saanut ehkä reilun viisi kiloa pois, mutta ajan myötä ne ovat tulleet takaisin nopeasti.
Mikä ihme neuvoksi? En edes haaveile mistään ihannepainosta, olisin tyytyväinen vaikka seiskalla alkavaan kilomäärään. Alan olla epätoivoinen asian kanssa. Mietin tätä joka päivä, jatkuvasti.
Miten sä onnistuit? Mitä mun pitäisi sun mielestä tehdä?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Sun pitää lihoa 109 kiloiseksi ja mennä sitten lääkäriin ja vaatia, oikeasti vaatia, päästä mahalaukun ohitusleikkaukseen. Tuolla painolla bmi olisi hieman yli 40.
Suomessa on niin perseeestä se, että pitää olla todella ylipainoinen että edes harkitaan leikkausjonoon laittoa. Jos vaikka kaikki 35 lukemaan yltävät pääsisivät, uskoisin sen tuovan paljon säästöjä yhteiskunnalle.
Joo tämä on hyvä idea! Itse ei tarvitse ottaa vastuuta mistään, kyllä lääkäri korjaa! :D
Hengenvaarallisesti lihava-ohjelmassakin sanotaan että 8 prosenttia leikatuista onnistuu painonhallinnassa myöhemminkin. Kuinka nämä 92 prosenttia turhaan leikatuista tuo säästöä yhteiskunnalle?
Ja silti nää mättää pitsaa sängyssään itkien.
Sitäpaitsi se vatsalaukku kutistuisi ihan syömällä pienempiä annoksia. Mutta ei, haluan että joku muu tekee!
Pistä vaikka korsetti päälle niin et mahdu venyttämään pötsiäsi. Toimii muuten oikeasti!
Hei ap, miten sen pt:n kanssa ei onnistunut? Vai oliko se vaan joku yhden kerran tapaaminen. Sehän pitäisi olla sinulle räätälöity ja vieläpä asiansa tunteva?
Olen itse ajatellut kokeilla niin siksi kyselen
T. 168 ja 82
Sun hurjan pitkä työpäivä on yksi suurimpia syitä miksi ruokailu on pielessä. Väsyneenä ei jaksa laittaa ruokaa eikä varoa ansoja eli makeita välipaloja. Siksi sulla pitäis olla evästä mukana iltapäiväksi. Vaikkapa salaatti proteiinilisällä (lohi, /kananmuna, /tonnikala, /raejuusto. Iltaruoka sun pitää laittaa valmiiksi jääkaappiin odottamaan, annos jota enempää et syö. Netti on aarreaitta syömisiä ja niiden kaloreita miettiessä.
Ja sitten nainen, sun pitää ruveta perehtymään asiaan! Paljonko sä tiedät ruoka-aineista, kaloreista, hiilareista, terveellisyydestä? Jonkin verran uskoisin koska olet laihduttanut paljon.
Lisäksi tarviit päättäväisyyttä. Paljon. Uskon että tiedät miten laihtuminen onnistuu. Sun pitää nyt toteuttaa se ja saada motivaatio riittämään. Tavoitteen voit miettiä itse ja laittaa sen ensi jouluksi. Siis pitkäjänteisyyttä, tämä ei ole muutaman kuukauden juttu. Et ole hoikka vielä kesällä. Mutta hoikempi, jos nyt aloitat.
Vierailija kirjoitti:
Sun hurjan pitkä työpäivä on yksi suurimpia syitä miksi ruokailu on pielessä. Väsyneenä ei jaksa laittaa ruokaa eikä varoa ansoja eli makeita välipaloja. Siksi sulla pitäis olla evästä mukana iltapäiväksi. Vaikkapa salaatti proteiinilisällä (lohi, /kananmuna, /tonnikala, /raejuusto. Iltaruoka sun pitää laittaa valmiiksi jääkaappiin odottamaan, annos jota enempää et syö. Netti on aarreaitta syömisiä ja niiden kaloreita miettiessä.
Ja sitten nainen, sun pitää ruveta perehtymään asiaan! Paljonko sä tiedät ruoka-aineista, kaloreista, hiilareista, terveellisyydestä? Jonkin verran uskoisin koska olet laihduttanut paljon.
Lisäksi tarviit päättäväisyyttä. Paljon. Uskon että tiedät miten laihtuminen onnistuu. Sun pitää nyt toteuttaa se ja saada motivaatio riittämään. Tavoitteen voit miettiä itse ja laittaa sen ensi jouluksi. Siis pitkäjänteisyyttä, tämä ei ole muutaman kuukauden juttu. Et ole hoikka vielä kesällä. Mutta hoikempi, jos nyt aloitat.
Tuo salaatti on hyvä idea. Ne kauppojen salaattibaarit on musta hyviä. Sähän voisit ostaa sellaisia valmiiksi töihin mukaan aamusella? Tai kipaista lähikaupasta? Syöt välipalan kolmen maissa ja sitten tuon salaatin töissä (kunnolla proteiinia ja jotain hyvää hiilaria siinä, esim quinoaa ja linssejä siitä salaattibaarista) päivällisenä viiden kuuden maissa. Niin ei tule ostettua suklaapatukkaa mukaan kotimatkalla.
Vierailija kirjoitti:
33 kirjoitti:
Olisi hyvä tietää suunnilleen päiväsi ateriarytmi ja mistä ruoka-aineista se koostuu, noin keskimäärin. Oletko työssä ja kuinka kuormittavaa työsi on. Kuinka paljon harrastat hyötyliikuntaa.
Olen töissä, teen 12 tuntista päivää, istumatyä. Viime aikoina paljon stressiä ja huonosti nukuttuja öitä. Aikaa liikkumiselle on arkena vaikea järjestää. Puolen tunnin työmatkoja koitan kävellä edes muutamana päivänä viikossa, viikonloppuna käydä uimassa 500 m ja illalla vartin verran joogata edes parina päivänä.
Syön aamiaisen kuuden - seitsemän aikaan, yleensä kahvi ja täytetty tumma juustosämpylä tai ruisleipä paistetulla kananmunalla. Lounas töissä hyvästä seisovasta pöydästä, jätän yleensä hiilarit kokonaan ottamatta, vain salaattia/lihaa/kalaa. Töissä tulee syötyä kahvihuoneen pullia, keksiä ja konvehteja iltapäivästä. Usein joku suklaapatukka evääksi kotimatkalle. Illalla kotona klo 19 paikkeilla esim. pastaa tomaattikastikkeella, risottoa, kanatortilla, lasagnea, salaattia liian harvoin jaksan tehdä, liian usein eineksiä tai ehkä kerta viikossa tilauspitsa. Illalla vielä teetä ja tummaa suklaata rivi, joskus banaanimustikkasmoothie tai jugurttia, marjoja ja mysliä.
Ap
Mielestäni lounaaseen asti menee ihan hyvin eli aamiainen ja lounas ok. Iltapäiväksi kannattaisi ottaa kotoa mukaan vaikka maustamaton jugurtti, jossa on hedelmiä tai marjoja. Jos töissä ei ole jääkaappia, niin sitten banaani tai muu hedelmä. Jos hirveästi tekee mieli makeaa, niin korkeintaan yksi keksi tai yksi konvehti siis tuon jugurtin tai hedelmän lisäksi. Pähkinät olisi myös hyviä, mutta pieniä määriä kerrallaan. Iltasyöminen voisi olla itse tehtyä, niin tietää mitä ruoka sisältää. Jos tekee 2-3 päiväksi ruokaa, niin viikolla ei tarvitse kokkailla joka ilta. Iltaruoan annoskokoon kannattaa kiinnittää huomiota, ruokaa sopivasti, ei liikaa. Huonosti nukutut yöt ovat pahasta. Kannattaa kokeilla erilaisia asioita, esim. 15 min. kävely illallisen jälkeen tai lukeminen tai venyttely tai mitä vaan, mikä rentouttaa ja rauhoittaa. Stressiä pitäisi välttää, mutta se on monesti helpommin sanottu kuin tehty. Paremminkin voisi tehdä jotain, mikä on stressaavan olotilan vastakohta eli jotain rentouttavaa. Tee pieniä ja hyviä muutoksia. Isoja muutoksia harva jaksaa, jos voimavarat ovat muutenkin vähisssä. Kannatan hyötyliikuntaa, portaiden kävelyä ja telkkaria katsellessa voi venytellä ym. 10- 12 tuntia istumatyötä vaatii jo päivän aikana jonkinlaista kävelyä, työmatkan kävelyä kannattaisi opetella, puolen tunnin kävely vähentää myös stressiä. Tee pieniä muutoksia elämääsi. Iloitse terveydestäsi ja asioista, joita voit tehdä.
Vierailija kirjoitti:
33 kirjoitti:
Olisi hyvä tietää suunnilleen päiväsi ateriarytmi ja mistä ruoka-aineista se koostuu, noin keskimäärin. Oletko työssä ja kuinka kuormittavaa työsi on. Kuinka paljon harrastat hyötyliikuntaa.
Olen töissä, teen 12 tuntista päivää, istumatyä. Viime aikoina paljon stressiä ja huonosti nukuttuja öitä. Aikaa liikkumiselle on arkena vaikea järjestää. Puolen tunnin työmatkoja koitan kävellä edes muutamana päivänä viikossa, viikonloppuna käydä uimassa 500 m ja illalla vartin verran joogata edes parina päivänä.
Syön aamiaisen kuuden - seitsemän aikaan, yleensä kahvi ja täytetty tumma juustosämpylä tai ruisleipä paistetulla kananmunalla. Lounas töissä hyvästä seisovasta pöydästä, jätän yleensä hiilarit kokonaan ottamatta, vain salaattia/lihaa/kalaa. Töissä tulee syötyä kahvihuoneen pullia, keksiä ja konvehteja iltapäivästä. Usein joku suklaapatukka evääksi kotimatkalle. Illalla kotona klo 19 paikkeilla esim. pastaa tomaattikastikkeella, risottoa, kanatortilla, lasagnea, salaattia liian harvoin jaksan tehdä, liian usein eineksiä tai ehkä kerta viikossa tilauspitsa. Illalla vielä teetä ja tummaa suklaata rivi, joskus banaanimustikkasmoothie tai jugurttia, marjoja ja mysliä.
Ap
Jos mä syön pelkkää salaattia ja lihaa, mulle tulee nälkä jo parin tunnin päästä. Mä tarvitsen hiilareita jotta kylläisyyden tunne pysyisi.
Kahvihuoneessa ja kotimatkalla vaihda tuo herkku proteiinipatukkaan/juomaan tms. Täyttää vatsaa paremmin kuin pulla tai suklaapatukka.
Olen samoissa painoissa. Mutta aloin lihoa noin 20vee. Ainoa keino ihan rehellisesti on itselläni ollut syömättä oikeastaan mitään. Nuorempana en syönyt juuri mitään ja liikuin todella paljon ja pysyin laihana. Olen kuitenkin aika raskasrakenteinen ja painaessani 54kg hameen koko ylioppilasjuhlissa oli kuitenkin 38 ja yläosan 40!! Ja painoin vain tuon 54 kg ja pituutta 169cm.
Aapee meni ihan sekaisin kaikista näistä ohjeista ja luovutti jo :/
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, miten sen pt:n kanssa ei onnistunut? Vai oliko se vaan joku yhden kerran tapaaminen. Sehän pitäisi olla sinulle räätälöity ja vieläpä asiansa tunteva?
Olen itse ajatellut kokeilla niin siksi kyselen
T. 168 ja 82
Suurin syy oli varmaankin ajanpuute ja ehkä yhteisen sävelen puuttuminen pt:n kanssa. Hän oli kovin nuori ja jotenkin tyystin eri maailmasta kuin minä. Mulla oli 3 kk paketti, johon sisältyi ruokaohjelma ja kuntosaliohjelma sekä muutama treenikerta pt:n kanssa. Viikkojen aikana huomasin, että mulla ei ollut mitään realistisia mahdollisuuksia ehtiä monta kertaa viikossa salille tai edes järjestää kaikkia tapaamisia pt:n kanssa. Pari hyvää vinkkiä siitä kuitenkin jäi mielen perukoille, joten ei se turha kokemus ollut. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon syönyt tänään voissa paistettuna ruusukaaleja ja raejuustoa, oi että on hyvää :)
Päivällä tein rauhallisen 45 min crosstrainer-treenin vaikka piti olla lepopäivä. Kohta pääsee ulos lenkkeilemään, ihana juosta aamukasteisessa metsässä auringonnousun aikaan! Oon taas lisännyt lihaskunto-treeniäkin ja mukava tunne kun voimat kasvaa. Mulla näkyy hauikset ja pian myös vatsalihakset! Unikin maistuu paremmin :)
Ostin kukkakaalia ja kurpitsaa enkä malta odottaa että pääsen koittamaan jotain uutta reseptiä, tänään ei pystynyt enää kun ne ruusukaalit oli niin hyviä. Oon tosi tykästynyt myös viherpirtelöihin. Enpä olis joskus uskonut että opin tykkäämään.
Yllättävän hyvin pärjännyt ilman leipää ja vehnää ylipäätään ja ihana kun on oppinut kokkaamaan uusia juttuja :)
Hieno tunne kun kehittyy :)Koetko sä ap mitään tällaista iloa ikinä vai onko se hampaat irvessä puurtamista?
Tämä oli jotenkin ihana ja herättelevä viesti. Kiitos!
Suklaapatukka pois. Sellaisessa voi olla jopa 400 kaloria. Vaikka ostaisi pikkupatukan, siinä on noin 100 kaloria. Jos se on ylimääräistä päivittäiseen kulutukseen nähden, tulee vuodessa vähän yli 5 lisäkiloa. (365pv x 100kcal = 36500kcal÷7000kcal)
Oletko käynyt koskaan paykologilla? Kannattaisi ehkä kartoittaa suhteesi ruokaan ja ravitsemukseen.
Saisit myös vinkkejä, miten vastustaa kiusauksia herkkuihin.
Ja ihan perus lautasmalli ruokailuissa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
33 kirjoitti:
ApHuh. Ihan yksikin mässäilypäivä voi pilata koko viikon dieetin. Ja sä mässäilet joka päivä? Saa siinä ihmetellä.. Ja sä vedät päivittäin suklaapatukoita, pullaa ja konvehteja? Se on jo puolet sun sun energiantarpeestasi. Sä et ilmeisesti ole koskaan syönyt normaalisti, eli et edes tiedä mitä se on.
Kyllä, näin saattaa olla. Mutta mikä se oli se sinun neuvosi / vinkkisi mulle? Kuten sanottu: kaikenlaisia konsteja ja lähestymistapoja ongelmaan on kokeiltu kymmeniä kertoja, mutta pysyvän elämäntapamuutoksen tekeminen ei vain onnistu. Mikä on sun ohjeesi? Miten sä onnistuit? Ap
Mä tiedän että susta olisi niin kiva, jos joku voisi kertoa sulle jonkun poppakonstin, mutta kun ei sellaista ole. Ainoa mitä voit tehdä on ottaa itseäsi niskasta kiinni ja tehdä se elämäntapamuutos. Koska kaikessa yksinkertaisuudessaan: jos sinä et voi muuttaa elämäntapaasi, pysyy se nykyisellään. Samoin sun painosi. Eli opettele olemaan sellainen henkilö, joka tykkää liikunnasta ja harrastaa sitä mielellään sekä syö terveellisesti ja kohtuuden rajoissa. Niin yksinkertaista. Älä ota lyhyen tähtäimen projekteja, vaan muuta koko loppuelämäsi. Tai vaihtoehtoisesti opettele kestämään läskejäsi, se on sulle paljon helpompi tapa elää onnellisena.
33 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
33 kirjoitti:
ApMielestäni lounaaseen asti menee ihan hyvin eli aamiainen ja lounas ok. Iltapäiväksi kannattaisi ottaa kotoa mukaan vaikka maustamaton jugurtti, jossa on hedelmiä tai marjoja. Jos töissä ei ole jääkaappia, niin sitten banaani tai muu hedelmä. Jos hirveästi tekee mieli makeaa, niin korkeintaan yksi keksi tai yksi konvehti siis tuon jugurtin tai hedelmän lisäksi. Pähkinät olisi myös hyviä, mutta pieniä määriä kerrallaan. Iltasyöminen voisi olla itse tehtyä, niin tietää mitä ruoka sisältää. Jos tekee 2-3 päiväksi ruokaa, niin viikolla ei tarvitse kokkailla joka ilta. Iltaruoan annoskokoon kannattaa kiinnittää huomiota, ruokaa sopivasti, ei liikaa. Huonosti nukutut yöt ovat pahasta. Kannattaa kokeilla erilaisia asioita, esim. 15 min. kävely illallisen jälkeen tai lukeminen tai venyttely tai mitä vaan, mikä rentouttaa ja rauhoittaa. Stressiä pitäisi välttää, mutta se on monesti helpommin sanottu kuin tehty. Paremminkin voisi tehdä jotain, mikä on stressaavan olotilan vastakohta eli jotain rentouttavaa. Tee pieniä ja hyviä muutoksia. Isoja muutoksia harva jaksaa, jos voimavarat ovat muutenkin vähisssä. Kannatan hyötyliikuntaa, portaiden kävelyä ja telkkaria katsellessa voi venytellä ym. 10- 12 tuntia istumatyötä vaatii jo päivän aikana jonkinlaista kävelyä, työmatkan kävelyä kannattaisi opetella, puolen tunnin kävely vähentää myös stressiä. Tee pieniä muutoksia elämääsi. Iloitse terveydestäsi ja asioista, joita voit tehdä.
Kiitos näistä ajatuksista ja empatiasta, joka huokui viestistä. Monta hyvää pointtia.
Mä yritän nyt aloittaa kahdella asialla: Ensiksikin menen herkkulakkoon. Skippaan palaveripullat ja kahvihuoneen suklaatarjoilut kokonaan. Luulen, että ainakin aluksi on yksinkertaisempaa tehdä täyslakko kuin ottaa silloin tällöin vähän. Toisekseen ryhdyn syömään välipalarahkan iltapäivällä töissä. Se hillitsee toivoakseni heräteostospatukoita.
Katsotaan, miltä nämä muutokset johtavat ja miltä ne tuntuvat. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Olen samoissa painoissa. Mutta aloin lihoa noin 20vee. Ainoa keino ihan rehellisesti on itselläni ollut syömättä oikeastaan mitään. Nuorempana en syönyt juuri mitään ja liikuin todella paljon ja pysyin laihana. Olen kuitenkin aika raskasrakenteinen ja painaessani 54kg hameen koko ylioppilasjuhlissa oli kuitenkin 38 ja yläosan 40!! Ja painoin vain tuon 54 kg ja pituutta 169cm.
Raskasrakenteinen? Sähän taidat koostua polyuretaanista koko ihminen!
T. raskasrakenteinen nainen 167cm, 68kg, molemmat ylä- ja alaosa kokoa 36,
Ap, ota töihin mukaan mandariineja ja omppoja ja syö niitä kahvihuoneessa. Tai greippejä. Ne on ärsyttävän hitaita syödä, menee aika puuhastellessa hyvin. Myös appelsiit tai kiivit käy. Otat vaan maanantaina ison pussin eri hedelmiä mukaan ja tuhoat niitä kahvihuoneess.
Mitenkäs tuo juomapuoli? Puhuit syömisitä, mutta saatko energiaa nestemäisessä muodossa? Mehut, limut, viini..?
Vierailija kirjoitti:
33 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
33 kirjoitti:
ApMielestäni lounaaseen asti menee ihan hyvin eli aamiainen ja lounas ok. Iltapäiväksi kannattaisi ottaa kotoa mukaan vaikka maustamaton jugurtti, jossa on hedelmiä tai marjoja. Jos töissä ei ole jääkaappia, niin sitten banaani tai muu hedelmä. Jos hirveästi tekee mieli makeaa, niin korkeintaan yksi keksi tai yksi konvehti siis tuon jugurtin tai hedelmän lisäksi. Pähkinät olisi myös hyviä, mutta pieniä määriä kerrallaan. Iltasyöminen voisi olla itse tehtyä, niin tietää mitä ruoka sisältää. Jos tekee 2-3 päiväksi ruokaa, niin viikolla ei tarvitse kokkailla joka ilta. Iltaruoan annoskokoon kannattaa kiinnittää huomiota, ruokaa sopivasti, ei liikaa. Huonosti nukutut yöt ovat pahasta. Kannattaa kokeilla erilaisia asioita, esim. 15 min. kävely illallisen jälkeen tai lukeminen tai venyttely tai mitä vaan, mikä rentouttaa ja rauhoittaa. Stressiä pitäisi välttää, mutta se on monesti helpommin sanottu kuin tehty. Paremminkin voisi tehdä jotain, mikä on stressaavan olotilan vastakohta eli jotain rentouttavaa. Tee pieniä ja hyviä muutoksia. Isoja muutoksia harva jaksaa, jos voimavarat ovat muutenkin vähisssä. Kannatan hyötyliikuntaa, portaiden kävelyä ja telkkaria katsellessa voi venytellä ym. 10- 12 tuntia istumatyötä vaatii jo päivän aikana jonkinlaista kävelyä, työmatkan kävelyä kannattaisi opetella, puolen tunnin kävely vähentää myös stressiä. Tee pieniä muutoksia elämääsi. Iloitse terveydestäsi ja asioista, joita voit tehdä.
Kiitos näistä ajatuksista ja empatiasta, joka huokui viestistä. Monta hyvää pointtia.
Mä yritän nyt aloittaa kahdella asialla: Ensiksikin menen herkkulakkoon. Skippaan palaveripullat ja kahvihuoneen suklaatarjoilut kokonaan. Luulen, että ainakin aluksi on yksinkertaisempaa tehdä täyslakko kuin ottaa silloin tällöin vähän. Toisekseen ryhdyn syömään välipalarahkan iltapäivällä töissä. Se hillitsee toivoakseni heräteostospatukoita.
Katsotaan, miltä nämä muutokset johtavat ja miltä ne tuntuvat. Ap.
Rahka on hyvä; en ole varma onko totaaliherkkulakossa järkeä, se voi johtaa ylilyönteihin... Pitäisi oppia joku järkevä taso (ja se että ei ole juuri koskaan kiljuva nälkä voi auttaa siinä). JA sun pitäisi muuttaa kyllä myös se iltasyöminen, siis et oikein voi syödä rasvaista lasagnea ja vielä liian myöhään joka ilta jos haluat laihtua... Mieluummin jotain terveellistä kotiruokaa ja kasviksia. Mutta jos teet nämä muutokset niin sulla alkaisi jo olla paketti kasassa... Komppaan kyllä joitakin muita tähän ketjuun kirjottaneita että ehkä jopa psykologilla käynti voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
33 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
33 kirjoitti:
Katsotaan, miltä nämä muutokset johtavat ja miltä ne tuntuvat. Ap.Rahka on hyvä; en ole varma onko totaaliherkkulakossa järkeä, se voi johtaa ylilyönteihin... Pitäisi oppia joku järkevä taso (ja se että ei ole juuri koskaan kiljuva nälkä voi auttaa siinä). JA sun pitäisi muuttaa kyllä myös se iltasyöminen, siis et oikein voi syödä rasvaista lasagnea ja vielä liian myöhään joka ilta jos haluat laihtua... Mieluummin jotain terveellistä kotiruokaa ja kasviksia. Mutta jos teet nämä muutokset niin sulla alkaisi jo olla paketti kasassa... Komppaan kyllä joitakin muita tähän ketjuun kirjottaneita että ehkä jopa psykologilla käynti voisi auttaa.
Koska sulla on lounaalla mahdollisuus syödä monipuolista ruokaa, panosta siihen. Eli silloin syöt niitä hyviä hiilareita salaatin ja lihan kanssa. Illalla sitten kevyemmin. Osta vaikka valmissalaatteja jos et jaksa itse kokata. Tai jos salaatti on liian kevyt niin mikroaterioissakin on ihan tavallista kotiruokaa esim. Kokkikartanon kiusaukset. Unohda kaikki juustossa lilluvat ruoat joita olet tähän mennessä iltaisin syönyt.
Luulen että täysherkkulakko ei kestä sulla. Siksi ehdotin jo aiemmin niitä proteiinipatukoita/juomia/rahkoja joista saa sitä makeaa mutta jotka kuitenkin pitää nälän loitolla.
Pysy niissä valitsemissasi elämäntapamuutoksissa äläkä palaa entiseen. Siksi sinä lihot takaisin vanhoihin mittoihin, kun et muuta elämäntapojasi.
Terveisiä Ruotista! Täällä leikataan ikään katsomatta jos vaan näyttää siltä ettei laihdutus onnistu. Juurikin leikattiin 25 vee työkaveri, joka vaan söi aivan törkeen huonosti ja oli riippuvainen coca colasta. Nyt paino tippuu kohisten.
Siinä leikkauksessa on vaan se, että se on sitten loppuelämän juttu.
Toinen tuttava, mies, leikattiin ja laihtui, kävi vielä leikkauttamassa kaikki roikkuvat irtonahatkin pois. On kulunut ehkä 10 vuotta, maksimissaan ja kaveri paina varmasti 150 kiloa ellei enemmänkin. Jotain on todella pahasti pielessä hänellä, eikä mikään ole hyvin tässä maailmassa hänen lähellään.