Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras laihdutusvinkkisi toivottomalle

Vierailija
27.02.2019 |

Olen nelikymppinen nainen, mitat 165 cm / 97 kg. Olen ollut ylipainoinen noin 6-7-vuotiaasta asti, näissä mitoissakin jo vuosia.

Olen yrittänyt laihduttaa yläkouluikäisestä asti melkein koko elämäni. Olen kokeillut painonvartijat, cambridget, fitfarmit ja muutaman muun verkkokurssin, olen palkannut pt:n, paastonnut, karpannut, laskenut kaloreita, pitänyt ruokapäiväkirjaa, punninnut aamuisin ja iltaisin, aloittanut lenkkeilyn, jumpan, salitreenin, uinnin ja joogan. Mikään ei auta! Parhaimmillaan olen saanut ehkä reilun viisi kiloa pois, mutta ajan myötä ne ovat tulleet takaisin nopeasti.

Mikä ihme neuvoksi? En edes haaveile mistään ihannepainosta, olisin tyytyväinen vaikka seiskalla alkavaan kilomäärään. Alan olla epätoivoinen asian kanssa. Mietin tätä joka päivä, jatkuvasti.

Miten sä onnistuit? Mitä mun pitäisi sun mielestä tehdä?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori ehkä tämä on liian ilmeistä mutta oletko kokeillut terveellisen ruoan tasaista syömistä (ateriat ja välipalat n 3 tunnin välein) lautasmallin mukaan, siis ihan aikuisten oikeasti puolet lautasesta kasviksia jotka syödään vielä mieluiten ennen muuta ruokaa? Kovat rasvat minimiin mutta hyviä rasvoja ei tartte niin miettiä. Ja oleellista tosiaan tuo että nälkä ei saisi kasvaa liian suureksi. Tämä auttoi lopulta mua, tosin pienemmässä laihdutuksessa.

Vierailija
2/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku yksi, selkeä päätös. Esim. et syö enää klo 19 jälkeen, olet pulla- ja suklaalakossa, kävelet töihin joka ikinen päivä. Muista, vaan yksi päätös kerrallaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kokeillut vippaskonsteja. Patrik borgin mukaan viimeisenä yleensä ryhdytään siihen, mistä pitäisi aloittaa, eli normaali syöminen.

Vierailija
4/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä tietää suunnilleen päiväsi ateriarytmi ja mistä ruoka-aineista se koostuu, noin keskimäärin. Oletko työssä ja kuinka kuormittavaa työsi on. Kuinka paljon harrastat hyötyliikuntaa.

Vierailija
5/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla menee koko elämä nyt vaan joko laihduttaessa tai sen miettimisessä. Lopeta tuo! Miksi PAINO on sulle tuollainen pakkomielle?

Vierailija
6/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selkeästi tuosta sun tekstistä näkee, että joku on vialla. Joko sä huijaat itseäsi todella rankasti (eli napostelet roskaa enemmän luulet ja luovutat liian nopeasti sekä dieetin että liikunnan suhteen), tai sitten ongelma on jotain sellaista, missä korkeintaan lääketiede voi sua auttaa.

Vierailija
7/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lakkasin syömästä klo 18 jälkeen. Aamupalan syön klo 10 maissa. Paino pudonnut ihan mukavasti. Musta on helpompi kestää pari iltaa nälkää kuin jättää herkut väliin. Ja sitten kun alkaa suunnitelmallisesti syömään eli että syö tarpeeksi vihanneksia, hedelmiä, maitotuotteita, viljoja ja proteiinia, niin eihän sinne mahaan sitten niin hirveästi niitä epäterveellisiä mahdu.

Vierailija
8/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikkarilla oli aamulla laihdutusleikkauksesta ja potilas nainen painoi 89kg ennen leikkausta. Niin näin kun punnittiin. Mutta oli päässyt leikkaukseen, koska oli laihduttanut lukuisia kertoja elämän aikana. Jojoillut, eikä niistä pysyvää tulosta.

Olisko sinunkin aihetta hakeutua leikkaukseen?

Vierailija
9/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko laskea muutaman päivän kalorit ja laittaa tulokset tänne?

Onko ongelmasi se, että jos paino ei laske, alat syödä herkkuja? Viestissäsi et kerro paljon, miten syöt juuri nyt.

Vierailija
10/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä lakkasin syömästä klo 18 jälkeen. Aamupalan syön klo 10 maissa. Paino pudonnut ihan mukavasti. Musta on helpompi kestää pari iltaa nälkää kuin jättää herkut väliin. Ja sitten kun alkaa suunnitelmallisesti syömään eli että syö tarpeeksi vihanneksia, hedelmiä, maitotuotteita, viljoja ja proteiinia, niin eihän sinne mahaan sitten niin hirveästi niitä epäterveellisiä mahdu.

Tämä on erittäin huono neuvo syömishäiriöiselle, joka Ap todennäköisesti on. Ja Ap on näköhään myös jo kokeillut tätä nälällä leikkimistä, huonoin tuloksin. Tämä voi toimia jollekin jolla ei ole nupin (syömiseen liittyvien juttujen) kanssa suurempia ongelmia ja joka on vain hupsanssaa syönyt vähän liikaa mutta ei niille joiden suhde ruokaa ongelmallisempi.

Vierailija
11/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

33 kirjoitti:

Olisi hyvä tietää suunnilleen päiväsi ateriarytmi ja mistä ruoka-aineista se koostuu, noin keskimäärin. Oletko työssä ja kuinka kuormittavaa työsi on. Kuinka paljon harrastat hyötyliikuntaa.

Olen töissä, teen 12 tuntista päivää, istumatyä. Viime aikoina paljon stressiä ja huonosti nukuttuja öitä. Aikaa liikkumiselle on arkena vaikea järjestää. Puolen tunnin työmatkoja koitan kävellä edes muutamana päivänä viikossa, viikonloppuna käydä uimassa 500 m ja illalla vartin verran joogata edes parina päivänä.

Syön aamiaisen kuuden - seitsemän aikaan, yleensä kahvi ja täytetty tumma juustosämpylä tai ruisleipä paistetulla kananmunalla. Lounas töissä hyvästä seisovasta pöydästä, jätän yleensä hiilarit kokonaan ottamatta, vain salaattia/lihaa/kalaa. Töissä tulee syötyä kahvihuoneen pullia, keksiä ja konvehteja iltapäivästä. Usein joku suklaapatukka evääksi kotimatkalle. Illalla kotona klo 19 paikkeilla esim. pastaa tomaattikastikkeella, risottoa, kanatortilla, lasagnea, salaattia liian harvoin jaksan tehdä, liian usein eineksiä tai ehkä kerta viikossa tilauspitsa. Illalla vielä teetä ja tummaa suklaata rivi, joskus banaanimustikkasmoothie tai jugurttia, marjoja ja mysliä.

Ap

Vierailija
12/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna aloittaisin siten, että viikon tai vähintään muutaman päivän ajan söisin ja eläisin ihan normaalisti, mutta punnitsisin ja kirjaisin ihan kaiken minkä suuhuni laitan. Siis ihan kaiken. Sitten myös laskisin ne kalorit mitä niistä kertyy. Myös aktiivisuusranneke olisi hyvä, niin saisit ehkä vähän käsitystä paljonko normipäivänä kulutat. Onhan tuo kumma jos käyt salilla, jumpissa ja joogassa ja vielä lenkkeiletkin ja tarkkailet syömisiäsi, mutta tulosta ei näy.

Vierailija
13/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaa ruokaan. Syö joka päivä 2000 kaloria tai hieman alle. Käytä paöjon kalaa, kanaa, kasviksia. Suklaat, sipsit, pullat ja keksit ym pois. Kokeile 100 päivää.

Vierailija
14/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No selkeästi tuosta sun tekstistä näkee, että joku on vialla. Joko sä huijaat itseäsi todella rankasti (eli napostelet roskaa enemmän luulet ja luovutat liian nopeasti sekä dieetin että liikunnan suhteen), tai sitten ongelma on jotain sellaista, missä korkeintaan lääketiede voi sua auttaa.

Totta kai syömisessäni on jotakin vialla, kun painan melkein sata kiloa ja olen 165 cm pitkä nainen. Tiedän kyllä suurin piirtein, miltä oikeaoppinen ruokavalio näyttää. Ongelma on se, että kymmenistä ja kymmenistä yrityksistä huolimatta se elämäntapamuutos ei vaan onnistu. Siksi täällä kyselen neuvoja, että mitä ihmettä mun pitäis tehdä ja kuinka muut ovat onnistuneet? Ap.

Vierailija
15/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patrik Borg. Lue mitä se sanoo ja pyri vaikka vastaanotolle.

Vierailija
16/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin sinuna näistä:

1) Ehdoton EI kahvihuoneen pullille, kekseille ja konvehteille. Myrkkyä sinulle!

2) Einesten sijaan oikeaa kotiruokaa

Lisäksi kalorien laskeminen päivittäin. Laitat itsellesi rajan, jonka yli päiväkohtainen kalorimäärä ei saa mennä.

Vierailija
17/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33 kirjoitti:

Olen töissä, teen 12 tuntista päivää, istumatyä. Viime aikoina paljon stressiä ja huonosti nukuttuja öitä. Aikaa liikkumiselle on arkena vaikea järjestää. Puolen tunnin työmatkoja koitan kävellä edes muutamana päivänä viikossa, viikonloppuna käydä uimassa 500 m ja illalla vartin verran joogata edes parina päivänä.

Syön aamiaisen kuuden - seitsemän aikaan, yleensä kahvi ja täytetty tumma juustosämpylä tai ruisleipä paistetulla kananmunalla. Lounas töissä hyvästä seisovasta pöydästä, jätän yleensä hiilarit kokonaan ottamatta, vain salaattia/lihaa/kalaa. Töissä tulee syötyä kahvihuoneen pullia, keksiä ja konvehteja iltapäivästä. Usein joku suklaapatukka evääksi kotimatkalle. Illalla kotona klo 19 paikkeilla esim. pastaa tomaattikastikkeella, risottoa, kanatortilla, lasagnea, salaattia liian harvoin jaksan tehdä, liian usein eineksiä tai ehkä kerta viikossa tilauspitsa. Illalla vielä teetä ja tummaa suklaata rivi, joskus banaanimustikkasmoothie tai jugurttia, marjoja ja mysliä.

Ap

Huh. Ihan yksikin mässäilypäivä voi pilata koko viikon dieetin. Ja sä mässäilet joka päivä? Saa siinä ihmetellä.. Ja sä vedät päivittäin suklaapatukoita, pullaa ja konvehteja? Se on jo puolet sun sun energiantarpeestasi. Sä et ilmeisesti ole koskaan syönyt normaalisti, eli et edes tiedä mitä se on.

Vierailija
18/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

33 kirjoitti:

Ap

Huh. Ihan yksikin mässäilypäivä voi pilata koko viikon dieetin. Ja sä mässäilet joka päivä? Saa siinä ihmetellä.. Ja sä vedät päivittäin suklaapatukoita, pullaa ja konvehteja? Se on jo puolet sun sun energiantarpeestasi. Sä et ilmeisesti ole koskaan syönyt normaalisti, eli et edes tiedä mitä se on.

Kyllä, näin saattaa olla. Mutta mikä se oli se sinun neuvosi / vinkkisi mulle? Kuten sanottu: kaikenlaisia konsteja ja lähestymistapoja ongelmaan on kokeiltu kymmeniä kertoja, mutta pysyvän elämäntapamuutoksen tekeminen ei vain onnistu. Mikä on sun ohjeesi? Miten sä onnistuit? Ap

Vierailija
20/75 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

33 kirjoitti:

Ap

Ei tämä kyllä oikein terveellistä ruokaa ole kuin osittain. Aika paljon sokeria, rasvaa ja höttöhiilareita. Mun mielestä sun pitäisi korjata ruokan laatua ja ruokarytmiä. Aika hurja myös tuo sun työtahti, oletko jossain johtavassa asemassa jossa et mitenkään voi lyhentää päivää? Ja onhan niitä vähän terveellisempiä eineksiäkin olemassa. Tai jopa jonkin sortin noutoruokaa jos et mitenkään pysty ostamaan ja laittamaan itse. Itse en usko herkkujen kieltämiseen mutta jos syöt niitä päivittäin niin se ei ehkä auta sua laihduttamaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi