Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapasin itselleni liian hyvän miehen

Vierailija
27.02.2019 |

Olen 32-vuotias, työssäkäyvä nainen. Olen ollut sinkkuna pari vuotta, enkä ole tänä aikana oikeastaan ihastunut kehenkään. Tapasin pari viikkoa sitten miehen, johon olen nyt ihastunut. Ongelma on se, että en koe olevani tarpeeksi hyvä hänelle. Enkä olekaan. Mies on vajaa 10 vuotta minua vanhempi, eronnut ja hänellä on kaksi lasta. Hänen avioliittonsa oli ensirakkautensa kanssa, ja liitto oli melko pitkä. Omat parisuhteeni eivät ole selvinneet 3,5 vuoden rajapyykin yli.

Mies on hyvässä työssä, harrastaa aktiivisesti ja syö terveellisesti. Itse olen viestintäalan pätkätyöläinen, enkä ole edes valmistunut. Aloin tekemään töitä, koska olin yliopistossa turhautunut ja ahdistunut. Päästyäni oman alani töihin, opinnot jäivät, ja nyt olen työkokemuksellani edennyt pikkuhiljaa eteenpäin. En edes tiedä, kuinka paljon opintopisteitä minulla on kasassa, sillä suorittelin opintoja hyvin epätasaisesti vuosien mittaan. En ole edes aloittanut kandia, saati gradua, joten kaukana ollaan. Olen miettinyt opintojen suorittamista loppuun, mutta koska en alunperinkään ollut alasta varma/kiinnostunut, tuntuisi typerältä lähteä yliopistolle tuhlaamaan aikaa sellaiseen tutkintoon, josta ei todennäköisesti ole minulle tulevaisuudessa hyötyä. Ala on humanistinen, enkä ole suuntautumassa aineenopettajaksi. Tunnen olevani huonompi ja tyhmempi, kuin valmistuneet ystäväni/työkaverini.

Olen kärsinyt aiemmin masennuksesta ja itsetuhoisuudesta. Nämä liittyivät vaikeaan elämäntilanteeseen, josta selvisin. Minulla on kuitenkin käsivarsi täynnä arpia. Niitä ei voi olla huomaamatta, joten odotan kauhulla sitä hetkeä, kun mies minulta niistä kysyy. Jouduin osastohoitoon itsemurhayrityksen takia kymmenisen vuotta sitten. Miehellä on tosiaan lapsia, joten ymmärtäisin täysin, jos hän ei haluaisi kaltaistani ihmistä heidän lähellensä. En toki edes kuvittele tapaavani lapsia koskaan.

Mies on siisti ja hyvinpuketunut, minä en. Olen sotkuinen ja elämänhallintani on huonoa. Kärsin edelleen jonkinasteisesta masennuksesta, mutta koska elätän itseni jotenkuten työlläni, jaksan syödä hedelmiä ja lenkkeillä, en usko, että saisin tarvitsemaani apua. Pukeudun siististi, mutta en tyylikkästi.

Olen myös alkoholia holtittomasti käyttävä hupakko. Kaikista piirteistäni tätä häpeän itsessäni ehkä eniten. En juo kovin usein, mutta aina kun juon, tilanne lähtee hallinnasta. Yleensä edesottamukseni ovat harmittomia, mutta tiedän, ettei normaali, täysijärkinen ihminen katselisi toimintaani kovin pitkään. Olen humalassa inhorealistinen yhdistelmä "voimaantuneiden" naisten sketsiohjelmien sankarinaisia ja pohjalaisia peräkammarin juoppoja.

Minulla on monessa mielessä asiat ulkopuolisen silmin kuitenkin hyvin. Työni on kohtuullisen luovaa, saan määrittää itse omat aikatauluni, eikä palkkakaan ole pöllömpi (silloin kun töitä on). Olen "terveen" näköinen ja haluan olla läheisilleni hyvä, vaikka useimmiten haluaisin vain lähteä täältä kauas pois. En tunne olevani oman elämäni kuski, vaan minua ohjaa jokin syvälle juurrettu kelpaamattomuus. En tiedä teenkö suuremman virheen jatkaessani tätä tapailua vai lopettaessani sen. Mies olisi minulle varmasti hyväksi, mutta ei minulla ole oikeutta "sälyttää" näitä ongelmia viattoman ihmisen harteille. Tämä harmittaa toden teolla, koska en varmaan koskaan ole tarpeeksi valmis suhteeseen.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen eronnut, pienten lasten isä ei ole mikään hyvä saalis, vaan päinvaistoin kierrän sellaiset kaukaa. Erolle on varmasti syynsä, enkä jaksa uskoa, että yksin lasten äidissä.

Vierailija
42/47 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut aina itseäni parempia miehiä mutta mitä sitten, nautitaan niin kauan ennenkuin huomaavat asian :) ja kuka muutenkaan määrittelee ihmisen arvon.

Ap vaikutat fiksulta tyypiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelikymppinen eronnut, pienten lasten isä ei ole mikään hyvä saalis, vaan päinvaistoin kierrän sellaiset kaukaa. Erolle on varmasti syynsä, enkä jaksa uskoa, että yksin lasten äidissä.

Täh. Tottakai kun erotaan vikaa on kummassakin. Mutta ei se tarkoita että ihminen on sen jälkeen jotenkin viallinen.

Vierailija
44/47 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies ole missään vaiheessa syyttänytkään lapsen äitiä. Jos mies marmattaisi eksästään, en todellakaan katselisi. Vaikuttavat eronneen, koska suhteesta oli hävinnyt rakkaus ja intohimo, eikä kumpikaan halunnut jatkaa sellaisessa liitossa. Voihan mies toki valehdella, mutta mikään hänen tekonsa ei ole toistaiseksi saanut minua epäilemään hänen sanojaan. Kaikin puolin hyvä mies. Vaimokin vaikuttaa mukavalta ihmiseltä.

Vierailija
45/47 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tää keskustelu on näin kiltti? Ei oo yhtään AV-style.

Jos keskustelunaloituksesta paistaa pienikin ylimielisyydeksi tulkittava kohta, niin silloin lytätään ja haukutaan kirjoittajaa, mutta jos on tarpeeksi nöyränä AV-raadin edessä, niin saa armoa. Ja hyvä että saa, olisi todella kurjaa käytöstä kääntää veistä kenenkään haavassa. Mutta ei ketään sellaistakaan pitäisi lytätä, joka unohtaa ilmaista itseinhoa.

Vierailija
46/47 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollainen eronnut setämies jota vielä kiinnostaa reilusti itseä nuoremmat ja fragiilimmassa asemassa olevat naiset olisi jotenkin hyvä mies? Vastaan itse: ei edes ole.

Vierailija
47/47 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollainen eronnut setämies jota vielä kiinnostaa reilusti itseä nuoremmat ja fragiilimmassa asemassa olevat naiset olisi jotenkin hyvä mies? Vastaan itse: ei edes ole.

No en mä kyllä ole reilusti nuorempi. :D Eikä mun ulkoituksesta habituksesta pitäisi kovin pitkälle paistaa minun fragiili asemani. Ainakaan toivottavasti, koska silloinhan siinä miehessä täytyy olla jotain mätää. :D