Alle 25 vuotiaana aloitettu parisuhde ei voi kestää.
Onhan se tutkittukin, että ihminen pystyy tekemään pitäviä päätöksiä vasta 25 vuotiaana. Tämän vuoksi alle 25 vuotiaana alkanut parisuhde päättyy usein eroon.
Kommentit (69)
Meillä kesti 21 vuotta. Meidän eromme oli asia, jota kukaan ei ennakoinut tai ei olisi uskonut. Kaikkein vähiten me kaksi. Mutta niin vain mies meni ja rakastui toiseen.
Tässäkin tulee ottaa huomioon niin monta seikkaa. Ensinnäkin, eipä niitä pysyviä päätöksiä moni tuon 25:n ikävuoden jälkeenkään osaa tehdä. Toiseksi, eipä se ikä ole este sille, että voi löytää rinnalleen jotakin pysyvää, jonka kanssa on hyvä olla. Kaikille näin ei käy, joillekin kylläkin.
Entäs jos toinen osapuoli on alle tuon iän ja toinen yli?
Kuinka moni parisuhde noin muutenkaan kestää läpi elämän?
[quote author="Vierailija" time="10.11.2013 klo 15:44"]
Tässäkin tulee ottaa huomioon niin monta seikkaa. Ensinnäkin, eipä niitä pysyviä päätöksiä moni tuon 25:n ikävuoden jälkeenkään osaa tehdä. Toiseksi, eipä se ikä ole este sille, että voi löytää rinnalleen jotakin pysyvää, jonka kanssa on hyvä olla. Kaikille näin ei käy, joillekin kylläkin.
[/quote]
Aivan totta!
Ehkä aloittaja kuitenkin tarkoittaa, että alle 25v. pariutuneet kasvavat monesti erilleen. Maailmankuvahan muotoutuu tuohon ikään asti, joten ehkä sitten tulee helposti liian suuria erimielisyyksiä.
Omat ja miehen vanhemmat aloittaneet seurustelun alle 20v. Miehen vanhemmat edelleen onnellisesti yhdessä. Omat vanhemmat olivat äitini kuolemaan saakka. Itsekin olen ollut avomieheni kanssa parikymppisestä, pian 10v. Uskoisin, että kotona opitulla mallilla on myös merkitystä parisuhteen kestämisessä. Ja paljon merkitystä on sillä, paljonko suhteen eteen jaksaa nähdä vaivaa. Tuntuu, että monet eroavat heti kun tulee vastoinkäymisiä.
Mielipiteeni on ainut oikea maailmassa :)
Me aloitimme nykyisen aviopuolisoni kanssa seurustelun 14 vuotiaina. Nyt olemme olleet yhdessä 20 vuotta ja meillä on kaksi lasta.
Muutimme yhteen 5 vuoden seurustelun jälkeen. Kaikki on mennyt hyvin. Totta kai, riitoja on ollut...voimakkaitakin, mutta tässä me edelleen olemme!
Pelkäsin aikoinani että koska olin mieheni ensimmäinen seksipartneri, että hän haluaisi kokeilla jotain muuta...pelkäsin 2 vuotta että hän tulee pettämään ja vaihtamaan minut... mutta tässä me olemme! Mieheni hyväksyy minut sellaisenakuin olen ja rakastaa minua edelleen, minä myös häntä.
Vittu tämä jankuttaja on RASKAS. Sais jo ikuisen bannin.
Mä olin 23v kun tavattiin ja nyt olen 38v.