Vauvakuume on vahva tunne
Kommentit (66)
Vauva kuumetta liikkuu myös alaikäisten piirissä. Mutta ei tässä vielä tarvii ees naimisiin menoo tarvii miettii, ja ja onneks mul on veljii ja siskoi. Se ei kyl oo sama asia!!
On muuten tuo 1. postaus kohtalaisen totta ja paskamainen tilanne. Ite miehenä kärsin samasta ongelmasta...
Samasta tilanteesta olen kärsinyt myös, että naimisiin menon jälkeen mies ilmoittaa että lapsia hankitaan tasan 0. Mies kyllä tiesi varsin hyvin kantani että tahdon useamman lapsen.. joten kieltäydyin ehkäisystä täysin ja kehoitin miestä pitämään huolta asiasta.. lapsia on nyt 4 ja ilmeisesti viides aluillaan.. kk myöhässä... Hyvä isä on ollut vaikkakin ei lapsia halunnutkaan!!
Mulla on jo kaksi lasta ja nyt minulla on kauhea vauvakuume alkanut. haluan kyllä vielä yhden lapsen mutta elmäntilanne on tällä hetkellä vaikea ja pelkään etten saa vauvakuumetta kuriin :((
mitä minua auttaa kestämään tätä?
Mulla on jo kaksi lasta ja nyt minulla on kauhea vauvakuume alkanut. haluan kyllä vielä yhden lapsen mutta elmäntilanne on tällä hetkellä vaikea ja pelkään etten saa vauvakuumetta kuriin :((
Oon parikymppinen ja tosi pahassa vauvakuumessa pahinta tässä on et yksin on pikkuisen hankala laittaa alulle. Onko vinkkejä miten tää saadaan laantumaan et löytyisi se isi jostain.
Mulla vauvakuume jo 10vuotta,kun olin 16v se alko..Nähtävästi ikuinen vauvakuume.Mies mulla on mutta on tätä ylipainoo niin paljon et olisi vaikea tulla raskaaksi ja jos tulisin niin vaikea olisi liikkua loppuraskaudesta....Mies haluaa lapsia ....Ja mä en kestä enää,ku paino ei laske...liikun päivittäin ja syön herkkuja todella harvoin....Paino laski ensin viitisen kiloa ja kesällä tuli pari kiloa takasin....Näin täällä.....Ärsyttää....Mä haluisin jo sen lapsen
Mulla vauvakuume jo 10vuotta,kun olin 16v se alko..Nähtävästi ikuinen vauvakuume.Mies mulla on mutta on tätä ylipainoo niin paljon et olisi vaikea tulla raskaaksi ja jos tulisin niin vaikea olisi liikkua loppuraskaudesta....Mies haluaa lapsia ....Ja mä en kestä enää,ku paino ei laske...liikun päivittäin ja syön herkkuja todella harvoin....Paino laski ensin viitisen kiloa ja kesällä tuli pari kiloa takasin....Näin täällä.....Ärsyttää....Mä haluisin jo sen lapsen
Mä oon kohta 17 ja mulla on vauvakuume.. Kaverit vaa nauraa ja sanoo "eikä oo." Ei oo mies ehdokkaita lähimaillakaan enkä kyl näin nuorena lasta halua kumminkaa. Tuntuu silti aina pahalta, kun näkee kylillä äitejä ja isiä rattaiden kanssa. Enskuussa ois viel kaiken lisäks toppi jakso päiväkodissa..... Siellä sitten hoidan kolme vuotiaita sen kuus viikkoo.. Ei auta kyl yhtää.
Olen 27-vuotias nainen ja juuri saanut vakituisen työpaikan, enkä jotenkin vielä pysty näkemään itseäni äitinä, näen itseni edelleen teini-ikäisenä, vaikka kohta 30 vuoden rajapyykki häämöttää. Harmittaa kun en vaan näe itseäni äitinä, vaikka kyllä joskus lapsen haluankin! Pari vuotta sitten minulla oli kova vauvakuume mutta nyt se on jonnekin kadonnut. Mieheni taas on kuin suhteen nainen, hänellä on ollut jo jonkin aikaa kamala vauvakuume.
Sinä 27 vuotias. Tuttu tunne. Olen koko ikäni ollut sitä mieltä etten lapsia halua. Kaverit on saanut tenavat jo vuosia sitten. Nyt, kun kohta 30v tulee täyteen, se tunne vaan yhtäkkiä hiipi mieleen ja kasvoi räjähdysmäisesti. Nyt tiedän että haluan lapsen.
Sinä 27 vuotias. Minulla oli vielä sinun iässä sama juttu.
Nyt on olen 30v, se tunne vaan tuli ihan itsekseen. Vaikka olen ollut aina sitä mieltä etten lapsia hanki. Ei sitä tunnetta voi pakottaa.
Vauvakuume tuli vasta 39-vuotiaana, ja muutaman vuoden kesti ennen kuin vauva meille tuli. Mutta onneksi tuli!
meillä on monta lasta ja nuorimmainen on jo 9. Nyt mulle on iskenyt yhtäkkiä vauvakuume uudelleen, vaikka meillä on jo yksi lapsenlapsikin :) Onneksi olen vielä alle neljänkymmenen, jotta voidaan kenties harkita asiaa ihan tosissammekin...
vauvakuumeeni alkoi kun olin 17. Nyt kun kaksi vuotta ollaan menty eteenpäin ei se ole vieläkään laantunut. Poikaystävän kanssa asiasta paljon juteltu mutta sekään ei tunnu auttavan. Ongelmana on nimittäin että tahdon koulun käydä loppuun ja myös tahtoisin itse armejaan mutta silti tahtoisin sen vauvan nyt. Poikaystävä sanoo vain odotetaan vielä pari vuotta, ja seuraavaksi tarkistaa että olen pillerini ottanut.. Tiedän itse että molemmat kykenisivät vanhemmuuten jo nyt mutta järki sanoo toista. sydän vastaan järki.. :(
vauvakuumeeni alkoi kun olin 17. Nyt kun kaksi vuotta ollaan menty eteenpäin ei se ole vieläkään laantunut. Poikaystävän kanssa asiasta paljon juteltu mutta sekään ei tunnu auttavan. Ongelmana on nimittäin että tahdon koulun käydä loppuun ja myös tahtoisin itse armejaan mutta silti tahtoisin sen vauvan nyt. Poikaystävä sanoo vain odotetaan vielä pari vuotta, ja seuraavaksi tarkistaa että olen pillerini ottanut.. Tiedän itse että molemmat kykenisivät vanhemmuuten jo nyt mutta järki sanoo toista. sydän vastaan järki.. :(
" ihminen kasva henkisesti täyteen mittaansa ilman lapsia"
oletko ihan hei hei ? Maailmaan mahtuu 10000x muutakin kuin lapset ja jos ilman ei voi olla niin hoitoon.....
sama juttu täällä, järkyttävä vauvakuume, olen pian 18 vuotias mutta lapsia olen päättänyt hankkia vasta kun on työ ja vakaa elämäntilanne. :) lapsirakas mies löytyy ja ollaan yhdessä jo nyt vauvasta puhuttu, ja on asiasta samaa mieltä minun kanssani, että muutaman vuoden päästä voisi jo harkitakin!
Se onkin ihan helvetin hieno tilanne, kun vasta jo naimisiin mentyä ja yhteistä elämää elettyä puoliso ilmoittaakin että se on lasten kohdalla ehdoton ei. Asiasta siis keskusteltu eikä mitään ehdottomuutta ollut ilmassa ennen suhteen virallistamista. No, täytyy kai hankkia uusi kumppani, jos ei kanta muutu, eikä tarvitsekaan muuttua, eihän keneltäkään voi toivoa että hankkisi lapsia joita ei halua. Mutta mielestäni ettei halua lapsia kertoo ihmisestä paljon, eikä ihminen kasva henkisesti täyteen mittaansa ilman lapsia, vastuuta. Lemmikkien pitäminen lasten korvikkeina täysin tyhjää touhua. Neljäkymmentä tulee kohta täyteen mulla naisena. Kiire olisi. Veemäinen tilanne. Itku pääsee jo vauvanvaateliikkeiden äärelläkin. Adoptioäidiksi en kelpaa. Se olisi muuten vaihtoehto nro 1.