Muita jotka inhoaa kerrostalossa asumista?
Tilanne on vain väliaikainen, mutta tuntuu päivä päivältä vaan enemmän sietämättömältä. Asumme miehen kanssa vuokralla kerrostalokaksiossa. Tuntuu että seinät kaatuu päälle, elämä täällä on niin tylsää.
Olemme kumpikin asuneet koko ikämme ennen kerrostaloon muuttoa omakotitaloissa. Olemme tottuneet tekemään pihahommia, yms omakotitaloasujalle kuuluvaa. Siks tää varmaan niin pahalta tuntuukin. :(
Tarkoitus on tämän vuoden puolella lähteä lainaneuvotteluihin, koska se oma omakotitalo kyllä siintää molemmilla niin vahvana haaveena.
Tämmönen avautuminen... Onko muilla samoja kokemuksia?
Kommentit (112)
Minäkään en pidä kerrostaloasumisesta. Opiskelijana ei kuitenkaan ole varaa muuhun. Kaipaan luonnon näkymistä ikkunasta, sitä että pääsee ovesta suoraan ulos nurmelle. Kesällä sitä kaipaa eniten, kun kaipaa ulos vilvoittelemaan tai vaikka lukemaan omaan rauhaan. Ja se oma rauha on tosiaan kaikista tärkein. Jatkuva naapurien äänien kuuntelu, yläkerran naapurin kanta-astelu ja koiran haukkuminen on vaan rasittavaa. Huomaan olevani paljon estyneempi esim. laulamaan estoitta kerrostalossa verraten omakotitaloon. Tuntuu, ettei voi elää täysillä tässä loukossa, vaikka tietysti se on "vain korvien välissä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan tykkään kunhan naapurissa ei asu suomalaisia nuoria. Heillä on yleensä huonoimmat käytöstavat.
Ei pidä paikkaansa. Kerrostalossa pahimmat naapurit kokemuksen mukaan on keski-ikäiset naiset.
Koska nuoruus on jo takana ja miehet ei enää iske. V*tuttaahan se.
No, ei mua ainakaan ole ikinä miehet pahemmin iskeneet. Olen keski-ikäinen, enkä kenellekään hankala enkä ikävä naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en pidä kerrostaloasumisesta. Opiskelijana ei kuitenkaan ole varaa muuhun. Kaipaan luonnon näkymistä ikkunasta, sitä että pääsee ovesta suoraan ulos nurmelle. Kesällä sitä kaipaa eniten, kun kaipaa ulos vilvoittelemaan tai vaikka lukemaan omaan rauhaan. Ja se oma rauha on tosiaan kaikista tärkein. Jatkuva naapurien äänien kuuntelu, yläkerran naapurin kanta-astelu ja koiran haukkuminen on vaan rasittavaa. Huomaan olevani paljon estyneempi esim. laulamaan estoitta kerrostalossa verraten omakotitaloon. Tuntuu, ettei voi elää täysillä tässä loukossa, vaikka tietysti se on "vain korvien välissä".
Samaistun fiiliksiisi. Usein miettii puhuessakin, miten hyvin äänet kuuluu rappukäytävään ja varsinkin et jääkö joku oven kohdalle hetkeks kuunteleen jos kuulee jotain. 😕
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa, järjettömästi hommaa, riitele sitten naapureiden kanssa miten ojankaivuut sun muut menee. Yök. Nyt 45- vuotiaana olen kyllästynyt, mielelläni olisin kerrostalossa. Jäisi aikaa myös harrastuksiin.
Harmi. 😟 Olisko tilanne parempi jos naapurit olis toisenlaisia, eikä riitoja olisi?
Onko teillä iso piha vai mistä hommaa enimmäkseen tulee? Siis normaalin kodin siivousaskareitten lisäksi.
Meillä mm hevosia, aina jotain puuhaa. Itse käyn töissä, hoidan lapset ja opiskelen yliopistossa. Nolla prossaa omaa aikaa.
Milloin taistelet naapurin kanssa ojan kaivuusta tai jostain muusta. Mielelläni muuttaisin kerrostaloon. Tällä hetkellä joku valvova mummu olis ihan ok, meillä valvoo kaikkea kaikki. Jopa tuntemattomat. Ne tekee ilmotuksia milloin mistäkin... Tyyliin ajoin ohi ja huomasin että bla bla. Eläinlääkäri tulee paikalle ja toteaa, turha tarkastus. Aikaa meni 3 tuntia. Sekin poissa kaiken arjen hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa, järjettömästi hommaa, riitele sitten naapureiden kanssa miten ojankaivuut sun muut menee. Yök. Nyt 45- vuotiaana olen kyllästynyt, mielelläni olisin kerrostalossa. Jäisi aikaa myös harrastuksiin.
Harmi. 😟 Olisko tilanne parempi jos naapurit olis toisenlaisia, eikä riitoja olisi?
Onko teillä iso piha vai mistä hommaa enimmäkseen tulee? Siis normaalin kodin siivousaskareitten lisäksi.
Meillä mm hevosia, aina jotain puuhaa. Itse käyn töissä, hoidan lapset ja opiskelen yliopistossa. Nolla prossaa omaa aikaa.
Milloin taistelet naapurin kanssa ojan kaivuusta tai jostain muusta. Mielelläni muuttaisin kerrostaloon. Tällä hetkellä joku valvova mummu olis ihan ok, meillä valvoo kaikkea kaikki. Jopa tuntemattomat. Ne tekee ilmotuksia milloin mistäkin... Tyyliin ajoin ohi ja huomasin että bla bla. Eläinlääkäri tulee paikalle ja toteaa, turha tarkastus. Aikaa meni 3 tuntia. Sekin poissa kaiken arjen hoidosta.
Jo on ilkeämielisiä naapureita ja muita ihmisiä!! 😟 Aivan uskomatonta, miten ihmisillä on edes aikaa tuohon malliin kytätä muiden elämää. Tai no, ei se oo uskomatonta kun Suomes ollaan. Silti vaan aina jaksaa ihmetyttää miten köyhä elämä ilman sisältöä joillakin on.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellisempi kerrostalossa kuin omakotitalossa.
Toisille sopii, toisille ei. Ei vaikka kuinka koittais sopeutua, niin ei vuosienkaan päästä koti tunnu oikeasti kodilta.
Rivari tai okt pienellä pihalla olisi ihanteellinen. Isoa pihaa tai tonttia en kaipaa, mutta omaa rauhaa sen sijaan kyllä. Nyt asun pienkerrostalossa ylimmän kerroksen päätykämpässä ja tämä on ihan siedettävää. Ei ole ketään yläkerrassa ja vain yksi seinänaapuri. Edellisessä talossa oli kolme seinänaapuria sekä yläkerran ja alakerran naapurit lisäksi. Ei mitään kovin hiljaisia tapauksia suurin osa. Talossa oli paljon pieniä yksiöitä vuokralla, joten meno oli sen mukaista.
Vihaan sydämeni pohjasta kerrostaloelämää ja jos olisi rahaa, muuttaisin heti omakotitaloon!!
Olen itse hiljainen introvertti ja minulla on yliherkkä kuulo. Olen asunut kymmenessä kerrostalokodissa elämäni aikana ja kaikissa paitsi yhdessä minulla on ollut naapuri, joka möykkää yörauhan aikaan!! :( Olen maksanut vuokraa kaikkea kolmesta ja puolesta sadasta eurosta yli tonniin, asunut sekä opiskelijakämpissä että kalliilla alueella yksityisellä- mikään ei ole muuttanut tilannetta, ei siis mikään. Aina on joku kusipää naapurissa, joka häiritsee!!
Tämän aamun olen kuunnellut yläkerran juopon huutamista ja kolistelua, olisin varmaan valvonut koko yön jos olisin ollut kotona. Edellisessä kodissani seinänaapuri oli narkkari. Jne.
Jos saisin vuokralle edes jonkun ullakkokerroksen tms. omakotitalosta lähialueelta, voisin vaikka viikottain antaa seksiä vuokranantajalleni JA maksaa rahaa. Olen juuri niin epätoivoinen.
t. Suomen paskin karma in action
Itse jos tulen enää kerrostalossa asumaan se tulee ainoasti olemaan ylinkerros. Missään muussa kerroksessa en enää tulisi asumaan. Ärsyttävää edes ajatella että ylhäällä voisi asua kuka vain kusipää. Siitä sitten myös oma asumis rauha lähtisi samalla. Itse en ota enää sitä riski, siksi valitsen vain ylimmän kerroksen.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan sydämeni pohjasta kerrostaloelämää ja jos olisi rahaa, muuttaisin heti omakotitaloon!!
Olen itse hiljainen introvertti ja minulla on yliherkkä kuulo. Olen asunut kymmenessä kerrostalokodissa elämäni aikana ja kaikissa paitsi yhdessä minulla on ollut naapuri, joka möykkää yörauhan aikaan!! :( Olen maksanut vuokraa kaikkea kolmesta ja puolesta sadasta eurosta yli tonniin, asunut sekä opiskelijakämpissä että kalliilla alueella yksityisellä- mikään ei ole muuttanut tilannetta, ei siis mikään. Aina on joku kusipää naapurissa, joka häiritsee!!
Tämän aamun olen kuunnellut yläkerran juopon huutamista ja kolistelua, olisin varmaan valvonut koko yön jos olisin ollut kotona. Edellisessä kodissani seinänaapuri oli narkkari. Jne.
Jos saisin vuokralle edes jonkun ullakkokerroksen tms. omakotitalosta lähialueelta, voisin vaikka viikottain antaa seksiä vuokranantajalleni JA maksaa rahaa. Olen juuri niin epätoivoinen.
Et ole! Täällä toinen. Juopot jne.on toki olleet ongelma mutta on ollut bilettäjää, öisinkin huutavaa gameriä, pianonpimputtajaa, koiran haukkujaista tunnista toiseen, ja palosireenin lailla huutava kersa. On ollut vain hetken häivähdyksiä normaalista asumisesta missä ei kuulu kovia häiritseviä ääniä. Ja taas muuttaa joku uusi naapuri mölyineen.
Veetyttää siksi että itse pyrkii ottamaan muut huomioon. Ei kukaan täydellinen ole mutta se että edes yrittää ottaa muut huomioon. Kaikki eivät todella edes yritä!
Iskeekö kaipuu omakotitaloon koskaan?