Imuroinnista huono olo
Miehelläni on ollut lapsesta asti tällainen outo vaiva, että aina kun imuroidaan, häntä sen jälkeen huimaa, oksettaa, päässä pyörii ja on aivan kuin kauheassa kännissä n.15min.
Mistä tuollainen voisi johtua? Ei ole niin vakava asia mielestämme, että lähdettäisiin terveydenhuollosta asiaa selvittämään, kun mies menee vain ulos siksi aikaa, kun imuroin asunnon.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa kyllä huomaa, että suuri osa miehistä on juurikin niitä, jotka vain makaavat ja antavat vaimojen hoitaa kaikki kotityöt. Juuri nämä "alkaa ihan huimata pelkän silitysraudan ajattelu, pakko antaa eukon hoitaa".
Niinpä. Ja on myös vaimoja, jotka antavat miehensä hoitaa kotityöt. Itse (= mies) laitan kaikki ruoat, teen ruokaostokset ja muutenkin hoidan ruoka- ja keittiöpuolen. Teen varmasti ainakin oman osuuteni vaatehuollosta, samoin siivouksesta. Lisäksi kaikki pihatyöt, talon huoltotyöt, kodin tekniikka, autojen huollot, jne. Hoidin ennen laskujen maksut ym. raha-asiat, mutta nykyään ne meneekin onneksi automaattisesti.
Ja jos erehdyn kertomaan tämän jollekin ulkopuoliselle, niin kommentit on yleensä luokkaa "aika pahasti olet tossun alla" ja "no hyvin on muijasi saanut sinut koulutettua", ym. Joten pidän mieluummin omana tietonani, paitsi näin anonyymisti.
Oletteko harkinneet keskuspölynimurin hankkimista?
Vierailija kirjoitti:
Pelkääväthän jotkut herneitäkin.
Pliis voisitko avata uuden keskustelun tuosta? En nyt jaksa nauraa enää tällä kertaa enempää, mutta olisi kiva vastasuuden varalle.
Hiukan etukumara asento aiheuttaa joskus huonovointisuutta.
Teen näin itsekin, kostea liina ja sillä pyyhin lattiat.
Matot imuroin.
Nyt kun muutama kommentoija sanoi, niin miehelläni on kyllä lääkäri todennut normaalia ahtaammat korvakäytävät ja lapsena todettiin jokin tasapainohäiriö. Voi johtua sitten noistakin.
Ap
Voisikohan tosiaan liittyä jotenkin tasapainoaistiin? Mulla on nimittäin sekä huono tasapainoaisti (esim. tosi paha matkapahoinvointi) ja miehesi tavoin imurointi aiheuttaa huonon olon. Hmm, mielenkiintoista.
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan tosiaan liittyä jotenkin tasapainoaistiin? Mulla on nimittäin sekä huono tasapainoaisti (esim. tosi paha matkapahoinvointi) ja miehesi tavoin imurointi aiheuttaa huonon olon. Hmm, mielenkiintoista.
On se mahdollista, tosin matkapahoinvointia miehellä ei koskaan ole ollut, ainakaan tietääkseni. Lisäksi hänellä on jokin motoriikkahäiriö.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun muutama kommentoija sanoi, niin miehelläni on kyllä lääkäri todennut normaalia ahtaammat korvakäytävät ja lapsena todettiin jokin tasapainohäiriö. Voi johtua sitten noistakin.
Ap
Tuohon voisi kokeilla asentohuimaushoitoa, jos ahtautta on niin ihan säännöllisesti ja jatkuvasti.
http://vintti.yle.fi/yle.fi/akuutti/arkisto2007/021007_c.htm
ASENTOHUIMAUKSEN HOITO EI MAKSA MITÄÄN
Vierailija kirjoitti:
Naurakaa vaan ja pitäkää vitsinä, mutta itse olen allerginen pölylle ja imurointi aiheuttaa huonovointisuutta vielä seuraavana yönäkin kun pölyä on nostatettu huoneistoon imuroimalla. Joten meillä ei imuroida olleenkaa vaan kostealla pyyhitään lattiat. Joten unohtakaa imuri kodinsiivouksessa kokonaan.
Matot pitää joka tapauksessa imuroida tai tampata, ja tampatessa joutuu kauhean pölypilven keskelle. Imuri ainakin suodattaa osan siitä pölystä. Toki tamppaamisessa se pöly sitten jää ulkoilmaan, että ehkä hetkellinen altistus on joillekin helpompi kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuohon voisi kokeilla asentohuimaushoitoa, jos ahtautta on niin ihan säännöllisesti ja jatkuvasti.
http://vintti.yle.fi/yle.fi/akuutti/arkisto2007/021007_c.htm
ASENTOHUIMAUKSEN HOITO EI MAKSA MITÄÄN
Kiitos vinkistä, pitää perehtyä asiaan tarkemmin.
Ap
Pölypussittomat imurit ovat aivan kamalia. Ainakin mulla toi säiliö on vuotanut ja puhtaampaa tulee pölypussi-imurilla.