Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Imuroinnista huono olo

Vierailija
25.02.2019 |

Miehelläni on ollut lapsesta asti tällainen outo vaiva, että aina kun imuroidaan, häntä sen jälkeen huimaa, oksettaa, päässä pyörii ja on aivan kuin kauheassa kännissä n.15min.

Mistä tuollainen voisi johtua? Ei ole niin vakava asia mielestämme, että lähdettäisiin terveydenhuollosta asiaa selvittämään, kun mies menee vain ulos siksi aikaa, kun imuroin asunnon.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvä! :))

Siis tietenkään mies itse ei voi imuroida, sehän nyt on selvä. Mutta että joutuu menemään 'ulos' (lue: pubiin kaljalle) siksi aikaa kun sinä imuroit? Jesh!

Kerro lisää teidän perheestä.

Vierailija
2/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei kestä imurin melua. Siivoankin aina silloin kun hän ei ole kotona. Hän sitten siivoaa vessan. Käy minulle, vaikka inhoankin imurointia kun emme ole vielä saaneet aikaiseksi hankkia varsi-imuria. Kannattaa muuten tarkistaa filtterit ym. ettei niistä tule sitä tunkkaisuutta asuntoon. Opiskeluaikoina asuntolassa meillä oli imuri, joka aiheutti tunkkaisen ilman ja minullekin tuli tukala olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli opiskeluaikoina sellainen halpis-imuri, josta tuli ihan outoa hajua ja ihan kuin jotain olisi pöllynnyt ilmaan imuroidessa, vaikka olisi siis pitänyt tulla puhtaampaa. Voisiko teillä olla tuollainen imuri?

Vierailija
4/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarkennetaanpa nyt hieman. Mies kyllä imuroi jos pyydän, mutta on sitten ihan sekaisin ja huonovointinen. Ja kun hän menee ulos imuroinnin ajaksi, menee pihalle ja hakee puita, ei siis mene mihinkään "rientoihin". Ja ei edes ehtisi, minulla ei kauan nokka tuhise yhden imuroinnin kanssa, max.10min.

Miehellä on aina ollut näin, ei auta filttereiden vaihdot tai imurin vaihdot. Mies sitten hoitaa muita kotitöitä, kun tätä ei tee.

Vierailija
5/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurakaa vaan ja pitäkää vitsinä, mutta itse olen allerginen pölylle ja imurointi aiheuttaa huonovointisuutta vielä seuraavana yönäkin kun pölyä on nostatettu huoneistoon imuroimalla. Joten meillä ei imuroida olleenkaa vaan kostealla pyyhitään lattiat. Joten unohtakaa imuri kodinsiivouksessa kokonaan.

Vierailija
6/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli opiskeluaikoina sellainen halpis-imuri, josta tuli ihan outoa hajua ja ihan kuin jotain olisi pöllynnyt ilmaan imuroidessa, vaikka olisi siis pitänyt tulla puhtaampaa. Voisiko teillä olla tuollainen imuri?

Meillä ei kyllä tule outoa hajua imurista, en ainakaan ole huomannut. Lisäksi pari vuotta sitten ostettiin aika kallis imuri, kun kokeiltiin jos sen avulla helpottaisi, mutta ei ollut vaikutusta.

Myös 4 oli ap.

Ap

Vierailija
7/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kyseessä sama syndrooma, mutta itselläni on sellainen että jos en pääse kerran kuussa kavereiden kanssa viikonloppureissulle, ja nimenomaan A-luokan matkalle (= vaimot jää kotiin), niin alkaa päätä särkeä, vituttaa ja tulee jotenkin sellainen vetämätön olo. Mutta kunhan käydään vaikka Hampurissa tai ihan vaan ruotsinristeilyllä, ja sitten pari päivää 'palaudutaan', niin taas jaksaa vähän aikaa.

Vierailija
8/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurakaa vaan ja pitäkää vitsinä, mutta itse olen allerginen pölylle ja imurointi aiheuttaa huonovointisuutta vielä seuraavana yönäkin kun pölyä on nostatettu huoneistoon imuroimalla. Joten meillä ei imuroida olleenkaa vaan kostealla pyyhitään lattiat. Joten unohtakaa imuri kodinsiivouksessa kokonaan.

Miehen mummo on allerginen pölylle ja jos pölyä nousee (esim. keväisin) on aivan tukossa ja hädin tuskin saa pihisten ääntä ulos.

Voisihan miehellä olla ehkä lievä pölyallergia, muutakaan en oikein keksi. Muuten jättäisimme imurin pois, mutta meillä on kissoja, joten sitä hiekkaa ja karvaa on joka paikassa koko ajan.

Ap

Vierailija
9/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko kyseessä sama syndrooma, mutta itselläni on sellainen että jos en pääse kerran kuussa kavereiden kanssa viikonloppureissulle, ja nimenomaan A-luokan matkalle (= vaimot jää kotiin), niin alkaa päätä särkeä, vituttaa ja tulee jotenkin sellainen vetämätön olo. Mutta kunhan käydään vaikka Hampurissa tai ihan vaan ruotsinristeilyllä, ja sitten pari päivää 'palaudutaan', niin taas jaksaa vähän aikaa.

No ei kyllä ole tällaisesta kyse, mies ei tällaisissa käy, koska ei halua. Saisi minun puolestani mennä jos haluaa, mutta ei halua.

Ap

Vierailija
10/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on jonkinlainen imuripelko, en pysty olemaan samassa huoneessa jos joku toinen imuroi tai muuten saatan saada paniikkikohtauksen. Itse pystyn kyllä imuroimaan, se saattaa aiheuttaa hiukan huimaavaa oloa, mutta pystyn siihen kuitenkin.

Itse tiedän, että oma imuripelkoni johtuu lapsuudesta, sillä isäni saattoi saada hirveät raivokohtaukset imuroidessaan ja se aiheutti suurta pelkoa. Eli voisiko miehellä olla jotain lapsuudentraumaa taustalla?

Vierailija
11/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen herkkä imurin poistopölylle eli pitää olla kunnon imuri allergiasuodattimilla ja vaihdan pussin aina jo puolitäytenä. Isällä on pölyallergia ja astma. Minua ei ole tutkittu tuon osalta mitenkään erityisesti, mutta huomaan voivani parhaiten, kun kotona imuroidaan vähintään kerran viikossa, ja tosiaan joku muu tekee sen XD

Vierailija
12/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies sitten hoitaa muita kotitöitä, kun tätä ei tee.

Voi hitsi kun et olisi mennyt tota sanomaan, ajattelin jo että kyllä kai se on saanut saman stoorin läpi muidenkin kotitöiden suhteen! :-)

Vierailija
13/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on jonkinlainen imuripelko, en pysty olemaan samassa huoneessa jos joku toinen imuroi tai muuten saatan saada paniikkikohtauksen. Itse pystyn kyllä imuroimaan, se saattaa aiheuttaa hiukan huimaavaa oloa, mutta pystyn siihen kuitenkin.

Itse tiedän, että oma imuripelkoni johtuu lapsuudesta, sillä isäni saattoi saada hirveät raivokohtaukset imuroidessaan ja se aiheutti suurta pelkoa. Eli voisiko miehellä olla jotain lapsuudentraumaa taustalla?

Mieheni oli yksin äitinsä kanssa lapsuuden. Äitinsä oli ja on vieläkin kyllä aika epätasapainoinen, en tiedä olisiko tapahtunut jotain, mitä mieheni ei muista. Miehen äiti on joskus maininnut, että mies pelkäsi lapsena jossain vaiheessa imuria, mutta aika monet lapset tietääkseni pelkäävät jossain kohtaa sitä ilman syytä.

Ap

Vierailija
14/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen mummo on allerginen pölylle ja jos pölyä nousee (esim. keväisin) on aivan tukossa ja hädin tuskin saa pihisten ääntä ulos.

Voisihan miehellä olla ehkä lievä pölyallergia, muutakaan en oikein keksi. Muuten jättäisimme imurin pois, mutta meillä on kissoja, joten sitä hiekkaa ja karvaa on joka paikassa koko ajan.

Ap

Pelkkä moppaus riittää myös eläin- ja lapsitaloudessa. 

Vierailija
15/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sitten hoitaa muita kotitöitä, kun tätä ei tee.

Voi hitsi kun et olisi mennyt tota sanomaan, ajattelin jo että kyllä kai se on saanut saman stoorin läpi muidenkin kotitöiden suhteen! :-)

Mieheni ei ole samanlainen, kuin moni muu mies on (lue: makaa ahterillaan ja antaa vaimon hoitaa lapset ja kodin), vaan on paljonkin osallistuva. Tuo on ainoa kotityö, jonka on pyytänyt minun tekevän.

En oikein ymmärrä tätä asiaan suhtautumista tähän asiaan täällä, vaikka ei ihan arkipäiväinen asia olekaan.

Ap

Vierailija
16/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Riittää toki, mutta on mukavampi ensin imuroida karvat ja hiekat pois, kuin keräillä märkiä karvatuppoja mopista ja jynssätä kissanhiekkamuussia.

Ap

Vierailija
17/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paremmin karvat tarttuu koskeaan moppii, eikä lennättä niitä vain ympäri huoneistoa. Suurimman hiekat voi harjata.

Vierailija
18/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurut tulille saatana! Jätkä vedättää sua, jotta sen ei itse tarvitsis siivota 😂😂

Vierailija
19/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Riittää toki, mutta on mukavampi ensin imuroida karvat ja hiekat pois, kuin keräillä märkiä karvatuppoja mopista ja jynssätä kissanhiekkamuussia.

Ap

Veiläkö jollakin on näitä moppeja, joita ei voi pestä pesukoneessa?

Vierailija
20/52 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla imurointi on joskus aiheuttanut huonoa ja epämukavaa oloa. Sellaista pyörryttämistä ja ahdistusta. Mulla on astma ja matala verenpaine, niin olen sitten opetellut imuroimaan useammin ja rauhallisemmin sekä teknisesti "oikein". Niin ei tule sellaista ylös-alas-sinne-tänne liikettä päähän ja pölyn määrä pysyy aisoissa. Ihmettelin pitkään miksi imurointi on niin vastenmielistä...