Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi oletetaan, että morsian järjestää häät?

Vierailija
25.02.2019 |

Elän harhaisissa kuvitelmissa, että myös sulhanen on menossa naimisiin. Pariskunta järjestää häät yhdessä.

Aika usein täällä lukiessa häihin liittyviä keskusteluja, törmää ilmiöön: "Häissä asia X oli huonosti, koska morsian oli halunnut plaaplaaplaa". Minulta kysellään jatkuvasti myös "Miten aiot järjestää kaiken tuossa ajassa?" "Onko teillä kova tohina kaason kanssa?"

Kaaso ei ole häiden järjestäjä, vaan me, MIEHENI ja minä. Yhdessä. Eipä tämä mikään maailman vakavin asia ole, mutta toki luo paineita, jos virheet menee helposti minun piikkiin. :D Lisäksi ei ole reilua miehelle, joka ahertaa yhtälailla, että minä saan kunnian kivoista juhlista. Muutenkin outo ajatus. Miksi haluaisin järjestää häät yksin? :D

Kuulostaa ikävältä alulta liitolle, jos jo häiden järjestelyssä yhteistyö takkuaa.

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme maistraatissa naimisiin, ja pidimme kotona pienen tilaisuuden aivan lähipiirille. Vaimo olisi halunnut kirkkohäät, minä taas joko en ollenkaan naimisiin, tai sitten kahdestaan maistraatissa ja syömässä kivassa paikassa. En pidä juhlista ollenkaan, enkä varsinkaan keskipisteenä olemisesta. Jonkinlainen kompromissi siis, en ole ikinä kokenut naimisissaoloa millään tavalla tärkeänä asiana - eikä se vieläkään ole sellaiseksi kasvanut. Minulle oli silloin tärkeämpää olla sen ihmisen kanssa, kuin todistaa asiaa kenellekään muulle.

Järjestelyjä nyt ei sitten paljoa ollutkaan, enkä niihin juuri osallistunut.

Vierailija
122/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen järjestämissä häissä juotaisiin olutta sohvalla ja grillattaisiin makkaraa pallogrillissä pihan perällä. Jostain syystä miehet eivät saa järjestää häitä. 

Mieheni järjesti meidän häämme ja täytyy kyllä sanoa että kaikki oli täydellistä. Vihkipaikka oli sellainen että sinne ei normaalisti olisi päässyt lainkaan, mutta mieheni oli onnistunut neuvottelemaan sen silti meille. Illallinen oli kaupungin parhaassa ravintolassa ja hääyö hotellin kattosviitissä. 

Minulle jäi oman mekon hommaaminen ja häämatkan järjestelyt. Toki kaiken mieheni hyväksytti minulla ja minä hänellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että yleisesti vielä ajatellaan ettei miehet ymmärrä tuollaisista hömpötyksistä kuin juhlat. Varmaan liityy siihen, että usein miehillä myös poikamiesboksi on sellainen askeettinen miesluola, missä ainoa sisustuselementti on joku starwars-elokuvajuliste ja verhojen virkaa toimittavat mustat jätesäkit ja kaikki muu on hankittu kierrätyskeskuksesta, paitsi elektroniikka. Mitä tällainen mies voisi antaa viihtyisille juhlille, muuta kuin toteuttaa morsiamen käskyjä? Tietenkään tämä ei päde kaikkiin miehiin. Jotkut ihan sisustaa ja omaa silmää yksityiskohdille ja estetiikalle. Kai sellainen mies osallistuu myös omien häidensä järjestämiseenkin. Sitä ei (ainakaan tietyssä kansanosassa) pidetä kuitenkaan kovin miehekkäänä.

Voi perkele että vielä vuonna 2019 löytyy näin urpoja naisia maapallolta. 

Kuule olen 2005-2015 käynyt useissa poikamisebokseissa, ja kyllä se hyvin usein on jotain tämän kaltaista. Ei tietenkään kaikilla, aina löytyy poikkeuksia, mutta 20-30 -vuotiailla kundeilla hyvin harvoin on mitenkään kovin pitkälle mietitty sisustus verrattuna saman ikäluokan naisiin (ei tietenkään kaikilla naisillakaan ole sisustettu koti). Yleensä 30+ miehet ovatkin sitten jo naimisissa tai ainakin avoliitossa.

Olen sanaton tämän totuuden edessä

Jos "sisustus" on jotain, mitä tehdään Avotakassa, niin ajattelet liian pitkälle. Sisustaminen on sitä, että tarkoituksellisesti pyritään tekemään asunnosta miellytävä ja viihtyisä. Huomioon otetaan käytännöllisyyden lisäksi estetiikka. Eksälleni toimi sohva, jonka oli saanut frendiltä, kun sille oli kaatunut punkkua ja oli muutenkin niin sotkuinen ja tahrojen peitossa, ettei kaverille enää kelvannut. Mun silmääni se näytti ihan kuin olisi sen jostain motarin varrelta löytänyt. Mutta siinä saattoi istua samalla kun pelasi pleikkaria, niin hän koki että se riittää. Itse valikoin sohvan, joka oli kiva istua JA joka sopi asuntoni värimaailmaan. Jos kotini olisi ruma ja sotkuinen, en viihtyisi siellä ja olisin onneton (yleistä naisilla). Eksääni ei ahdistanut, vaikka kämppä oli kuin läävä, huonekalut tahraisia ja likaisa  ja kamat keräilty sieltä täältä mistä halvalla tai ilmaiseksi sai (ei niin harvinaista miehillä, vaikka ei toki ollenkaan aina näin kärjistetysti).

Exäsi on siis ex, koska hänen arvomaailmansa ei sopinut sinun värimaailmaan?

Olen vielä enemmän sanaton.

Ei vaan,. Muutama sanannen

Minulla on suht. läheisessä piirissä kaksi tapausta naisista, joilta on huostaanotettu lemmikit ja  ryhdytty muihinkin toimenpiteisiin sen vuoksi, että asunto on ollut siivottomassa kunnossa.

Että siinä se tasa-arvo hiljalleen toteutuu.

Miehet nyt vain tyytyvät monesti ns. Spartalaiseen sisustukseen olematta silti epäsiistejä.

q

Se voi olla. Itselläni on kuitenkin huomattavasti useammin tullut vastaan epäsiistejä ja spartalaisia miehiä kuin naisia. En mä kuitenkaan väitä, että kaikki olisivat tuollaisia. Tiedän kyllä myös yksinasuvia miehiä, jotka ovat sisustaneet hyvin huolellisesti ja viihtyisästi. Omistavat jopa sisustusesineitä, eli tavaroita joilla ei ole muuta funktiota kuin näyttää kivalta🙀

Vierailija
124/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä isoista häistä joten jos nainen sellaiset haluaa niin saa järkätäkin

t. maistraatti riittää

Vierailija
125/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset ovat kontrollifriikkejä.

Jokainen teistä on varmasti nähnyt Häät sulhasen-tapaan ohjelman jaksoja, joissa joka ikisessä morsiamet , kaasot ja morsiamen äidit ovat aina aivan hysteerisisinä kun mies järjestääkin häät.

Ja joka ikinen kerta kanalauma joutuu perumaan sanansa miehen järjestettyä erilaiset ja erinomaiset häät 

perinteisiin prinsessaharhapäiviin verrattuna.

Mutta eihän se Suomessa käy, Justiina määrää ja morsian pitää ryöstää ja kuivat puheet. 

Tiesitkö, että tosi-tv:tä käsikirjoitetaan. Lisäksi siihen valitaan mahdollisimman "persoonallisia" henkilöitä ja asetelmia, joista saa helposti draamaa irti. Tosi-tv ei ole totta.

On ikävää ja epäreilua, jos jompikumpi määrää yhteisestä päivästä. Näinkin varmasti usein on. Mutta miksi se on yleinen odotus - jopa silloin kun morsian ei todellakaan ole mikään justiina? :D -Ap

. Ja väitätkö että naisten reaktiot ovat ohjelmassa käsikirjoitettuja ja tuotantoyhtiö onkin järjestänyt ohjelmassa miesten puolesta ne häät? 

Tiedätkö, millaisia tyyppejä tosi-tv:n hakeutuu? Ei todellakaan mikään edustava otos kaikenlaisista morsiamista. Sinne haluaa ja pääsee lähinnä kaikenlaiset kahjot tapaukset, etenkin jos on kyse formaatista jossa myydään yksi elämän tärkeimmistä hetkistä julkisuuteen.

Ps. Itse menin naimisiin kahden todistajan kanssa maistraatissa, joten ei kolahtanut. Ei vaan ole järkeä tehdä päätelmiä ihmisistä tosi-tv:n perusteella.

PÄÄPOINTTI OLI NAISTEN KONTROLLIFRIIKKIYDESSÄ.

eikö teillä ole laisinkaan sisälukutaitoa?

Niin, sinä pidit hää-tosi-tv-ohjelmia (ja tätä palstaa?) todistusaineistona siitä, että naiset ovat kontrollifriikkejä. Sisälukutaitoa taidetaan kaivata enemmän siellä sinun päässä. Kuin myös medialukutaitoa ja lähdekritiikkiä.

Vierailija
126/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta häiden järkkäämisestä se alkaa. Sen jälkeen kaikki perheen asiat on naisten vastuulla. Anoppilassa syyttävä sormi osoittaa sinuun, jos häiden plaseerauksessa on huomautettavaa, jos juot kupin liikaa kahvia raskaana ollessasi, jos valitset vääränlaisia vauvanvaatteita, jos haluat tai et halua imettää, jos haluat perhepedin, jos haluat vauvan kanssa ulkomaille tai ravintolaan, jos annat tai et anna taaperolle karkkia, jos panet liian aikaisin tai myöhään päiväkotiin... lista vaan jatkuu. Aina sä kuitenkin epäonnistut. Älä mene naimisiin, äläkä varsinkaan hanki lapsia, joudut sylkykupiksi ja vastuuseen kaikesta, vähintäänkin perustelemaan valintasi ja henkilökohtaisetkin arvosi suvun naisraadille. Mies saattaa yrittää vähän ottaa roolia joskus näön vuoksi, mutta on lopulta tyytyväinen statistina oloon.

Vierailija
127/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen teistä on varmasti nähnyt Häät sulhasen-tapaan ohjelman jaksoja, joissa joka ikisessä morsiamet , kaasot ja morsiamen äidit ovat aina aivan hysteerisisinä kun mies järjestääkin häät.

Ja joka ikinen kerta kanalauma joutuu perumaan sanansa miehen järjestettyä erilaiset ja erinomaiset häät 

Mutta eihän se Suomessa käy, Justiina määrää ja morsian pitää ryöstää ja kuivat puheet. 

Tiesitkö, että tosi-tv:tä käsikirjoitetaan. Lisäksi siihen valitaan mahdollisimman "persoonallisia" henkilöitä ja asetelmia, joista saa helposti draamaa irti. Tosi-tv ei ole totta.

On ikävää ja epäreilua, jos jompikumpi määrää yhteisestä päivästä. Näinkin varmasti usein on. Mutta miksi se on yleinen odotus - jopa silloin kun morsian ei todellakaan ole mikään justiina? :D -Ap

. Ja väitätkö että naisten reaktiot ovat ohjelmassa käsikirjoitettuja ja tuotantoyhtiö onkin järjestänyt ohjelmassa miesten puolesta ne häät? 

Tiedätkö, millaisia tyyppejä tosi-tv:n hakeutuu? Ei todellakaan mikään edustava otos kaikenlaisista morsiamista. Sinne haluaa ja pääsee lähinnä kaikenlaiset kahjot tapaukset, etenkin jos on kyse formaatista jossa myydään yksi elämän tärkeimmistä hetkistä julkisuuteen.

Ps. Itse menin naimisiin kahden todistajan kanssa maistraatissa, joten ei kolahtanut. Ei vaan ole järkeä tehdä päätelmiä ihmisistä tosi-tv:n perusteella.

Niin, sinä pidit hää-tosi-tv-ohjelmia (ja tätä palstaa?) todistusaineistona siitä, että naiset ovat kontrollifriikkejä. Sisälukutaitoa taidetaan kaivata enemmän siellä sinun päässä. Kuin myös medialukutaitoa ja lähdekritiikkiä.

Off topic.

Kysymys palstalaisille:

Te jotka olette olleet järjestämässä toisten häitä tai muuten vain seuranneet läheltä, monessako tapauksessa olette kohdanneet "hirviömorsiamen"?

Kuinka usein "hirviösulhasen"?

Vierailija
128/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan kumpaakaan. Toki välillä on ollut erimielisyyksiä ja riitojakin, mutta eiköhän parisuhteissa ole sellaisia muutenkin ja häiden järkkäys voi olla stressaavaa puuhaa.

Vierailija
129/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Off topic.

Kysymys palstalaisille:

Te jotka olette olleet järjestämässä toisten häitä tai muuten vain seuranneet läheltä, monessako tapauksessa olette kohdanneet "hirviömorsiamen"?

Kuinka usein "hirviösulhasen"?

Ystävien häistä on jo aikaa, mutta rehellisesti en nähnyt yhtään hirviö-kumpaakaan, niissä häissä joiden järjestelyissä olin jotenkin mukana.

Vierailija
130/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahaa. Aika mullistavaa uutta tieteellistä faktaa, että jokainen nainen on konrollifriikki eikä heidän persoonissaan ole tämän suurempaa variaatiota. Kiitos että valaiset meitä, varsinkin meitä poloisia naisia jotka olemme kuvitelleet olevamme varsin rentoja tapauksia. Täytyy varmaan mennä eheytykseen löytämään todellinen minä, sisäinen Justiinani. Kiitos, kiitos, kiitos.

Luettele toki asiat , joiden perusteella olet "rento". 

:D

Olen spontaani, en ahdistu jos suunnitelmat muuttuvat. Suunnitelmia en tee, jos ei ole pakko. Asuntoni on rento ja "boheemi" (= sotkuinen). En suutu ihmisille helposti. En tee asioita tiptop, vaan tarpeeksi hyvin. En stressaa asioista. Jos en voi jotain asiaa muuttaa, ei se siitä ressaamalla muutu. Olen fiilistelijä, voin istuskella vaikkapa kauniilla ilmalla koko päivän ulkona tekemättä mitään, fiilistellen. Kuulen muilta ihmisiltä jatkuvasti olevani rento. Vähän liiankin rento.

Kuitenkin hermostut tällaisesta keskustelusta? Rento ihminen suhtautuisi moiseen "who cares"-asenteella. Kertomasi perusteella et ole rento, vaan laiska.

Vaikkapa laiska sitten, jos se on helpompi sulattaa. En ole hermostunut, yritin vain olla hauska.

No kirjotustyylisi perusteella olet ainakin vähintään närkästynyt.

Ihmiset jotka ketovat edelläkuvaillun tyyppisiä adjektiiveja itsestään, ovat yleensä aivan jotain muuta. Ehkä haluat olla rento fiilistelijä, mutta totuus on toisenlainen.

Vierailija
131/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohda jo se tositelevisioviittaus. NAISET OVAT KONTROLLIFRIIKKEJÄ. 

Vai kuinka monen tuntemasi pariskunnan kodissa mies on päättänyt sisustuksesta ja tavaroiden järjestyksestä? Entä siitä mitä lapset harrastavat tai mitä lapset pukevat? Tai että pariskunta matkustaa Oktoberfesteille miehen päätöksellä Pariisin sijasta? Tai päättävät  mitä syödään kotona tai mihin ravintolaan mennään syömään? Tai mitä tehdään jouluna ja mitä silloin kuuluu olla ruokapöydässä?

Tai lähdetäänkö ensi lauantaina Ikeaan ja sen jälkeen Jumboon shoppailemaan? Tai mitä ostetaan lahjoiksi jouluna, lasten synttäreinä tai tuttujen häälahjaksi? Tai millainen uusi sohva ostetaan?

Tai minkävärinen matto olohuoneeseen ostetaan? Lista on loputon.

Voitte ihan vapaasti esittää jälleen kerran "yhdessä päätetään"-väitteen, mutta tiedätte itsekin valehtelevanne. 

Vierailija
132/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai kuinka monen tuntemasi pariskunnan kodissa mies on päättänyt sisustuksesta ja tavaroiden järjestyksestä? Entä siitä mitä lapset harrastavat tai mitä lapset pukevat? Tai että pariskunta matkustaa Oktoberfesteille miehen päätöksellä Pariisin sijasta? Tai päättävät  mitä syödään kotona tai mihin ravintolaan mennään syömään? Tai mitä tehdään jouluna ja mitä silloin kuuluu olla ruokapöydässä?

Tai lähdetäänkö ensi lauantaina Ikeaan ja sen jälkeen Jumboon shoppailemaan? Tai mitä ostetaan lahjoiksi jouluna, lasten synttäreinä tai tuttujen häälahjaksi? Tai millainen uusi sohva ostetaan?

Voitte ihan vapaasti esittää jälleen kerran "yhdessä päätetään"-väitteen, mutta tiedätte itsekin valehtelevanne. 

Meillä ainakin sisustus päätetään yhdessä. Suurin osa on miehen tavaroita ja multa jotain huonekasveja ja tauluja. Miehen harrastustavarat vie paljon tilaa kotoa. Autan myös miehen harrastusjutuissa vaikkei harrastus kiinnosta yhtään. Olen käynyt miehen kanssa monilla olutfestareilla, vaikkei olut suuresti kiinnosta. Olen luvannut, että saa vältellä shoppailua niin paljon kuin käytännön syistä pystyy koska inhoaa ja minulle on neutraali toimi. Olemme käyneet matkalla Lapissa eräjormailemassa. Mies päätti häämatkakohteen. Yleensä päättää ravintolan. Puoliksi päätetään mitä syödään, mies innokkaampi kokeilemaan uutta. Jouluna oltiin hänen vanhemmillaan, tehtiin hänelle perinteisiä juttuja.

-Ap

Vierailija
133/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olettaminen liittyy siihen, että täällä näkyy äärettömän vähän sulhasia tuskailemassa hääjärjestelyjen hankaluutta. Yleensä vastaukset ja kysymyksetkin suunnataan sille, joka täällä on, eikä jollekulle muulle.

Vierailija
134/143 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olettaminen liittyy siihen, että täällä näkyy äärettömän vähän sulhasia tuskailemassa hääjärjestelyjen hankaluutta. Yleensä vastaukset ja kysymyksetkin suunnataan sille, joka täällä on, eikä jollekulle muulle.

Aivan. En ole huomannut täällä häätuskakeskusteluja, ainoastaan joku missä keskusteltiin huonoista hääkokemuksista tms. Mennyt ohi.

Mulla tullut tosielämässä vastaan tälläistä asennetta, erityisesti muilta naisilta. Mulle se tuli ihan puskista, kun ei olisi tullut mieleenkään tuollainen ahdistava asetelma.

-Ap

Vierailija
135/143 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi puhua muitten puolesta, mutta kerron omasta elämästä. Minä päätin sisustuksen ja järjestyksen, minähän ne olen ostanut omilla rahoillani ja ne paikoilleen laitan. Herralle takin laittaminen henkariinkin on ylivoimaista. Lapset harrastavat sitä mihinkä minä ehdin heitä viedä työni jälkeen, mies toivoo vaikka mitä heille, mutta ei kuulemma ehdi viedä. Joten minä päätän mihinkä pystyn venymään. Minä päätän ruuat, koska minä sinne kauppaan joudun rehautumaan lasten kanssa töiden jälkeen ja kokkaan. Ravintolaan kun mennään, mies tuskastuu jos hänen pitäisi päättää, joten minä senkin joudun valita, otan kyllä huomioon hänenkin mieltymyksensä.

Ikeaan mies ei halua, en häntä voi pakottaa, jumbo on liian kaukana. Itse sen minkä ikeasta ostan, sen itse maksan, kannan ja kokoan. Jumbo on liian kaukana, joten ei koske meitä, mutta yleensäkin ostoskeskuksiin häntä ei mukaan saa, sinne menen lasten kanssa yksin.

Lahjat hoidan minä, ei mies kuulemma mitään keksi (en minäkään keksi, minä kyselen mitä toivotaan). Aikuisia ei onneksi enää lahjota, yhteiset kummilapset hoidan yksin ja joka vuonna samat marinat mieheltä, kun kieltäydyn hoitamasta hänen kummilapsilleen samalla lahjoja. Joulun mies haluaa tehdä töitä, minä varaan aikaa jotta lapsilla olisi kiva joulu mummulassa. Mies liittyy aaton aatton iltana seuraan jos ehtii.

Uusi sohva ei ole vielä ajankohtainen, olohuoneen mattoa hankkiessa valitti miten on kallis, joten päätyi hankkimaan vielä kalliimman tilalle, joka on vttumainen imuroida ja tuskaa pestä.

Ja miksikö tilanne on tämä? No häntä kun niin väsyttää ja pitää niin palautua töiden jälkeen (toimistotyö). Niin väsyttää minuakin, mutta sitähän ei lasketa, pakko jaksaa lasten tähden. Ja mitään apua kun pyytää niin vaan kuulemma nalkuttaa (vaikka vaan kerran pyytää).

Kyllä, ero tulee kun lapset on hieman isompia pari vuotta ja voin nakata tuon vinkuvan, valittavan, marisevan, huutavan ja kiroilevan kivireen niskastani.

Vierailija
136/143 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi puhua muitten puolesta, mutta kerron omasta elämästä. Minä päätin sisustuksen ja järjestyksen, minähän ne olen ostanut omilla rahoillani ja ne paikoilleen laitan. Herralle takin laittaminen henkariinkin on ylivoimaista. Lapset harrastavat sitä mihinkä minä ehdin heitä viedä työni jälkeen, mies toivoo vaikka mitä heille, mutta ei kuulemma ehdi viedä. Joten minä päätän mihinkä pystyn venymään. Minä päätän ruuat, koska minä sinne kauppaan joudun rehautumaan lasten kanssa töiden jälkeen ja kokkaan. Ravintolaan kun mennään, mies tuskastuu jos hänen pitäisi päättää, joten minä senkin joudun valita, otan kyllä huomioon hänenkin mieltymyksensä.

Ikeaan mies ei halua, en häntä voi pakottaa, jumbo on liian kaukana. Itse sen minkä ikeasta ostan, sen itse maksan, kannan ja kokoan. Jumbo on liian kaukana, joten ei koske meitä, mutta yleensäkin ostoskeskuksiin häntä ei mukaan saa, sinne menen lasten kanssa yksin.

Lahjat hoidan minä, ei mies kuulemma mitään keksi (en minäkään keksi, minä kyselen mitä toivotaan). Aikuisia ei onneksi enää lahjota, yhteiset kummilapset hoidan yksin ja joka vuonna samat marinat mieheltä, kun kieltäydyn hoitamasta hänen kummilapsilleen samalla lahjoja. Joulun mies haluaa tehdä töitä, minä varaan aikaa jotta lapsilla olisi kiva joulu mummulassa. Mies liittyy aaton aatton iltana seuraan jos ehtii.

Uusi sohva ei ole vielä ajankohtainen, olohuoneen mattoa hankkiessa valitti miten on kallis, joten päätyi hankkimaan vielä kalliimman tilalle, joka on vttumainen imuroida ja tuskaa pestä.

Ja miksikö tilanne on tämä? No häntä kun niin väsyttää ja pitää niin palautua töiden jälkeen (toimistotyö). Niin väsyttää minuakin, mutta sitähän ei lasketa, pakko jaksaa lasten tähden. Ja mitään apua kun pyytää niin vaan kuulemma nalkuttaa (vaikka vaan kerran pyytää).

Kyllä, ero tulee kun lapset on hieman isompia pari vuotta ja voin nakata tuon vinkuvan, valittavan, marisevan, huutavan ja kiroilevan kivireen niskastani.

Ai niin ja unohdin, mies on ystäviensä kanssa käynyt Pariisissa ja octoberfestissä, kun niin on pitänyt saada palautua työn ja arjen stressistä ja olen halunnut olla hyvä vaimo ja sanonut että tottakai. Kun kälyni yritti järjestää meille ja minulle vapaata, mies karjui otsasuoni tykyttäen ettei sellaiselle ole aikaa (onnea vaan rakas puolisoni enää saada "lupaa" omille lomille, eihän niille ole aikaa)

Vaikea uskoa, että tämä vttupää jonka kosintaan suostuin, joka sai haluamansa isot häät vaikka itse halusin stressittömästi maistraattiin, oli joskus rento, hauska ja muut huomioiva mies.

Ja kyllä hän huomioikin. Ei vaan minua, muut kyllä.

Naiset, vaikka onkin mahdotonta tietää miten ihminen ajan kanssa muuttuu, tarkkaile miehesi vanhempien suhdetta. Ja vaikka mies olisikin osallistuva, huomioiva, reipas ja kypsä, se voi olla kuin poispyyhkäistyä kun sormessa on sormus ja lapsi ulkona.

Älkää naiko niitä, joille äitinsä kantaa miehensä eteen ruuan ja huolehtii kodin siivoamisesta, kun miehen vastuulla on talvisin kantaa puut takkaan, viedä auto kahdesti vuodessa huoltoon renkaiden vaihtoon ja ynnä muu kerran kaksi vuodessa tehtäviin juttuihin.

Vierailija
137/143 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, mikä mies edellisellä!

Vierailija
138/143 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se yleensä menee, morsian päättää ja sulhanen jää statistiksi. Monesti, ei tietenkään aina, isot häät on morsiamen toive. Morsian on se joka haluaa pikkutarkat askertelut, teemavärit ja muut vastaavat. Sulhanen yleensä ymmärtää, ettei sillä ole mitään merkitystä onko servetit juuri tismalleen samaa viininpunaisen sävyä kuin kutsukortin taustapahvi.

Ei ainakaan missään perheessäni (iso perhe) ollessani häissä ole asia mennyt noin. Morsian on ehkä halunnut jotain, mitä sulhanen ei olisi keksinyt haluta ja toisinpäin. Vierasmäärä mietitty yhdessä. Tunnistan kyllä stereotypian, mutta ahdistaa, jos se on oletus meidänkin kohdallamme. :D

Meillä muuten minä, nainen, haluan ehdottomasti pienemmät häät. Mies haluaisi kohteliaisuudesta kutsua kaikki. Mulle kävis vaikka pelkät vanhemmat ja sisarukset, vaikka tykkäänkin juhlista.

Eihän se aina niin menekään, että morsian sanelee ja muut tottelevat. Olen ollut järjestelyapuna myös sellaisissa häissä, missä sulhasella oli pikkutarkat suunnitelmat kaikesta, tosin ne myös poikkesivat huomattavasti siitä tyypillisimmästä häätyylistä. Sen ainoan kerran kun olen ollut kaasona, mentiin kyllä niin stereotypioiden mukaan kuin olla voi. Sulhasen hommiksi jäi hankkia itselleen puku, maksaa vihkisormus ja ripotella bestmanin kanssa opastekyltit tienvarsille.

Ja mitä päättelet siitä, että sulhasen suunnittelemat häät oli erilaiset kuin pääosa häistä? Oliko sulhasella täysin muista miehistä poikkeava maku vai onko useimmat häät tehty morsiamen maun mukaan?

Vierailija
139/143 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihanaa, jos mies päättäisi, mitä meillä syödään. Koska kaikki maailman mestarikokit ovat miehiä, niin mies saisi myös valmistaa ruuat ja tietenkin käydä kaupassa. Olen kaikkiruokainen eikä minulla ole allergioita, joten toiveeni ei ole kohtuuton. Meillä on tosin tiukka ruokabudjetti, joten ruokaan ei ole varaa laittaa paljon rahaa, mutta taidokas kokki tekee pikkurahalla gourmetruokaa. Nyt ruuanlaitto on minun vastuulla ja välillä on yhtä tuskaa keksiä, mitä tekee ruuaksi. Mieheltä jos kysyy saa vastaukseksi "ihan sama" ja tivaamisen jälkeen tarkentuu "jos vaikka perunoita tai riisiä ja jotain kastiketta". Joo, onpa apua.

Vierailija
140/143 |
05.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että yleensä morsian haluaa järjestää itselleen ne täydelliset ja ihanat prinsessajuhlat. Muut ovat siinä mukana vain siksi, että toteutus on mahdollista.

Tämäkin on hassua. Miksi pariskunnan yhteinen rakkauden juhla olisi toisen prinsessapäivä? Hassu ajatus morsiamelta, silloin kuin näin käy. Hassu ajatus olettaa, että näin on. -Ap

Nämä miehet, jotka tätä huutelevat, eivät todennäköisesti ole koskaan olleet naimisissa. He ovat ehkä saaneet mielikuvansa TV-ohjelmista ja ehkä ovat olleet jotenkin mukana, kun kaveri on mennyt naimisiin. Ja nämä kaverit ovat tietenkin "äijien kesken" jauhaneet, kuinka "palloa jalkaan" ja "pilalle menee hyvä mies" ja "eukko siella taas hössöttää" ja "akan oli pakko päästä naimisiin", eiväthän he voi "äijien kesken" kertoa, että itseasiassa halusivat itse naimisiin, sillä rakastavat morsiantaan ja haluvat julistaa sen maailmalle ja häiden järjestämisestäkin päätettiin yhdessä.  Tästähän sulho saisi vain kavereidensa keskuudessa akkamaisen pehmon maineen. Sitten nämä ikipoikamiehet ottavat tuon meuhkaamisen ihan todesta.

Heh, menikö ihon alle?

Kyllä meitä miehiä on paljon jotka ajattelee nuo häät juurikin morsiamen prinsessajuhliksi. Itsellenikin olisi riittänyt maistraattivihkiminen ilman vieraita ja sen päälle vaikka ravintolassa syöminen. Silloinen morsian niistä halusi sitten isohkot kirkkohäät. Ja kaiken piti olla juurikin hänen silmää miellyttävää. ;)

Meillä molemmat halusi kirkkohäät. Ja molemmat vielä osallistui hääpaikan valintaan. Silti olen sitä mieltä, että kyse on morsiamen prinsessapäivästä. Se tulee esille vähän joka asiassa. Kun minulle ei meinannut löytyä mielestäni istuvaa pukua, olin vain päättämätön - samaltahan ne kaikki mustat puvut näyttää. Se, että halusin ko. päivää varten vuokrata itselleni ja bestmanille samanlaiset liivit oli jo rahan hukkaa. Sen sijaan morsiamen vaatteiden valinta oli vakava paikka ja oli ihan ok käyttää siihen moninkertainen määrä aikaa minun vaatteisiin verrattuna. Hänhän oli kuitenkin nopea, ei mennyt puoltakaan vuotta. Ja ne valkoiset mekot eivät todellakaan olleet kaikki samanlaisia.

Minä olisin halunnut häihin vähän parempaa ruokaa, mutta siihen budjettimme ei riittänyt. Sen sijaan muutama tonni ylimääräistä oli löydyttävä, jotta morsiamen vihkisormukseen saatiin isommat timantit. Sormukseen vierekkäin upotettuna näyttävät samalta kuin useampi pienempi kivi, mutta oikein läheltä katsottuna eron pystyy havaitsemaan. Vihkisormus miehelle olisi ollut naurettava ajatus.

Se, että minä halusin parturin muotoilevan hiukseni hääpäivänä oli turhamaista ja sotki vain turhaan päivän aikatauluja (minulle oli suunniteltu kaikenlaista kuskaus, koristelu yms. tehtävää, koska miehellehän riittää vartti suihkuun ja pukeutumiseen). Sen sijaan oli täysin luonnollista, että hän kävi ennen häitä muutaman kerran kosmetologilla ja vietti hääpäivänä koko aamun ja aamupäivän muiden meikattavana ja kammattavana.

Ja mitä olen kavereiden kanssa puhunut, niin näin se menee muillakin. Jo kutsukorttien suunnittelusta lähtien se tärkein mielipide löytyy morsiamelta. Sulhanen saa toki esittää mielipiteensä, mutta siihen se jääkin. Varsinaisessa tekemisessä miehelle sitten löytyy roolia. Ja nekin roolit jakaa morsian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi