Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäonnistunut naisena

Vierailija
25.02.2019 |

Olemme mieheni kanssa käyneet lääkärissä ja testeissä. Yritimme lasta noin 1,5 vuotta, ennen lääkäriin menoa. Olen kuvitellut tai elänyt uskossa, että se on vain meillä hankalampaa. Eihän meissä voi olla mitään vikaa.
Selvisi, etten voi saada lasta. Ikinä. Vika on minussa. Tuntuu, että olen viallinen, epäonnistunut, maanataimalli. Naistenhan pitäisi saada lapsia, mutta minä en.
Olen aina kuvitellut, miten saisin kaksi lasta. Kuvitellut miten heidät kasvatan, mitä teemme, nimiä, asuntoa. Ja tunne vahvistui, kun tapasin nykyisen aviomieheni ja puhuime hänen kanssaan lapsista. Kummalta lapset näyttäisivät enemmän, minulta vai mieheltä. Perisikö lapsi minun tummat silmäni vai isänsä vaalean tukan.
Tottakai tiedän että esim adoptio on mahdollista, mutta olin kuvitellut, että saan itse kantaa 9 kuukautta lastani. Tuntuu kuin matto olisi vedetty alta. Olemme mieheni kanssa puhuneet asiasta ja hän haluaa olla kanssani ilman lapsia tai ei. Tuemme toisiamme asiassa.
Tuntuu vain niin vahvasti, että olen epäonnistunut, tunne valtaa koko kehon ja mielen. Voisin vain itkeä. Tiedostan kyllä, että en ole oikeasti sen huonompi, mutta tunteet ottavat vallan järjestäkin.
Tuntuu, että olen äiti ilman lasta.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Tunteet käyvät vahvoina juuri nyt, mutta muista että se helpottaa kuitenkin ajan myötä. Ei kannata vielä alkaa miettimään adoptiota tai mitään muutakaan vaan keskity nyt itsesi hoitamiseen. Keskustelkaa miehesi kanssa ja keskittykää nyt teihin.

Vierailija
2/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot tsempit! Moni on päässyt asiasta yli ja kyllä sinäkin pääset. Todella hienoa että mies tukee sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista mutta totta, että olet viallinen kun et voi saada lapsia. Naiset on luotu tekemään lapsia ja jos et voi saada olet viallinen. Totuus sattuu mutta niin se vain on. Suosittelisin eroamaan miehestä niin mies saa edes mahdollisuuden biologisiin lapsiin. Suvun jatkumisen kannalta on tärkeää että edes mies sitten saa oikeita lapsia.

Vierailija
4/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista mutta totta, että olet viallinen kun et voi saada lapsia. Naiset on luotu tekemään lapsia ja jos et voi saada olet viallinen. Totuus sattuu mutta niin se vain on. Suosittelisin eroamaan miehestä niin mies saa edes mahdollisuuden biologisiin lapsiin. Suvun jatkumisen kannalta on tärkeää että edes mies sitten saa oikeita lapsia.

Toivottavasti sulla ei oo lapsia etkä tuu koskaan saamaan. oksettava ajattelutapa

Vierailija
5/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan pitää yrittää löytää kaikesta jotakin positiivista. Tässä tilanteessa se on se, että ainakin tiedät tehneesi oikean valinnna kumppanin suhteen!

Vierailija
6/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko miettinyt lahjasoluhoitoja? Voisivatko ne toimia kohdallasi? Itse olen vähän samassa tilanteessa ja olen nyt lahjamunasolujonossa itsellisenä naisena.

Vierailija
7/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan pitää yrittää löytää kaikesta jotakin positiivista. Tässä tilanteessa se on se, että ainakin tiedät tehneesi oikean valinnna kumppanin suhteen!

Vielä on hieman hankalaa nähdä juurikaan mitään positiivista, mutta miehestäni olen aina ollut kiitollinen. Hän on kyllä suuri voimavara tässä kaikessa. Pikkuhiljaa parempaan yhdessä.

Ap

Vierailija
8/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se sun syy ole, älä syytä itseäsi. Joskus luonto päättää noin. Olen pahoillani, toivottavasti löytyy jokin ratkaisu.

Vierailija
9/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä on hieman hankalaa nähdä juurikaan mitään positiivista, mutta miehestäni olen aina ollut kiitollinen. Hän on kyllä suuri voimavara tässä kaikessa. Pikkuhiljaa parempaan yhdessä.

Ap

Tottakai on, jos asia on kovin tuore vielä. Sinulla on silti hieno kumppani, monet vain haaveilevat tuollaisesta. Kyllä se helpottaa hiljalleen, voitte sitten tukia eri vaihtoehtoja yhdessä, kunhan olette toipuneet tästä.

Vierailija
10/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani, ap. Tuo on yksi rankimmista asioista, mitä voi kohdata.

Englanninkielisessä blogimaailmassa on paljon vertaistukea tarjoavia blogeja aiheesta, jos koet sellaisen hyväksi niin kannattaa googlata.

Vierailija
11/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen todella pahoillani, ap. Tuo on yksi rankimmista asioista, mitä voi kohdata.

Englanninkielisessä blogimaailmassa on paljon vertaistukea tarjoavia blogeja aiheesta, jos koet sellaisen hyväksi niin kannattaa googlata.

Täytyypä katsella illemmalla, kiitos, eipä ole tullut mieleenkään.

Ap

Vierailija
12/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap. Olen samassa tilanteessa kanssasi, tosin me olemme yrittäneet pidempään, eikä varsinaista syytä ole löytynyt. Olen itse alkanut selvittää mahdollisuutta käyttää sijaissynnyttäjää. Kirjoittelin siitä täälläkin, ja sain todella negatiivisen vastaanoton, minkä tavallaan ymmärrän, sillä onhan se aika ääripään ratkaisu. Aika näyttää, lähdemmekö prosessiin.

Et ole mitenkään huonompi naisena. Lisääntymiskykysi ei määrittele naiseuttasi tai arvoasi <3

Vierailija
13/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että et voi saada lapsia vaikka haluat. Mutta faktat on faktoja ja fakta on se, että naisten on tarkoitus saada lapsia ja synnyttää. Joten tavallaahan sinä olet viallinen, mutta sun täytyy vaan oppia elämään sen kanssa. Sulla sit saattaa olla tarkotus tehdä esim töitä. Sun pitää vaan löytää oma tarkotukses, mutta se ei ole lapset, muuten saisit niitä. Yritä vaan nyt keskittyä johonkin muuhun. Ja hieno mies, että päättää silti pysyä sun kanssa, vaikka et voi tehdä hänelle jälkeläisiä. Keskustelisin miehesi kanssa kyllä asiasta, että kannattaako teidän enää olla yhessä. Jos miehesi on hedelmällinen hänen kannattaisi olla hedelmällisen naisen kanssa. Tokihan sinä voisit etsiä hedelmättömän miehen tai miehen kellä on jo lapsia ennestään. Kyllä sinäkin vielä onnen löydät!

Vierailija
14/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei Ap. Olen samassa tilanteessa kanssasi, tosin me olemme yrittäneet pidempään, eikä varsinaista syytä ole löytynyt. Olen itse alkanut selvittää mahdollisuutta käyttää sijaissynnyttäjää. Kirjoittelin siitä täälläkin, ja sain todella negatiivisen vastaanoton, minkä tavallaan ymmärrän, sillä onhan se aika ääripään ratkaisu. Aika näyttää, lähdemmekö prosessiin.

Et ole mitenkään huonompi naisena. Lisääntymiskykysi ei määrittele naiseuttasi tai arvoasi <3

Hienoa, että edes mietitte kyseistä vaihtoehtoa! Täältä isot tsempit myös sinne ja kaikille tästä asiasta kärsiville! <3

Ap

Vierailija
15/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani, että et voi saada lapsia vaikka haluat. Mutta faktat on faktoja ja fakta on se, että naisten on tarkoitus saada lapsia ja synnyttää. Joten tavallaahan sinä olet viallinen, mutta sun täytyy vaan oppia elämään sen kanssa. Sulla sit saattaa olla tarkotus tehdä esim töitä. Sun pitää vaan löytää oma tarkotukses, mutta se ei ole lapset, muuten saisit niitä. Yritä vaan nyt keskittyä johonkin muuhun. Ja hieno mies, että päättää silti pysyä sun kanssa, vaikka et voi tehdä hänelle jälkeläisiä. Keskustelisin miehesi kanssa kyllä asiasta, että kannattaako teidän enää olla yhessä. Jos miehesi on hedelmällinen hänen kannattaisi olla hedelmällisen naisen kanssa. Tokihan sinä voisit etsiä hedelmättömän miehen tai miehen kellä on jo lapsia ennestään. Kyllä sinäkin vielä onnen löydät!

No ompas kyllä hieno "tsemppi" viesti. Eihän tätä voi kyllä ottaa edes itseensä.

Ap

Vierailija
16/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä joku ihminen alapeukuttaa tätä aloitusta? Oletteko näitä henkilöitä jotka ovat kommentoineet tähän että ap on viallinen? T. myös lapsettomuudesta kärsivä

Vierailija
17/17 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ompas kyllä hieno "tsemppi" viesti. Eihän tätä voi kyllä ottaa edes itseensä.

Ap

Lainaamassasi viestissä kirjoittaa joku joka on suunnattoman pahoinvoiva omassa elämässään ja yrittää levittää pahoivointiaan muihin kirjoittamalla olevinaan tsemppiviestin, mutta todellisuudessa kirjoittaa äärettömän ilkeitä ja inhottavia asioita. Tälläisille henkilöille toivoo vain hyvää hoitosuhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi