Tutkin miehen puhelimen
Tulin viikonloppuna baarista kotiin ja mies oli nukkumassa joten jostain älyttömästä hetken mielijohteesta uteliaisuuksissani tutkin miehen puhelimen. En lukenut viestejä, mutta katsoin että kenen kanssa keskusteluja on ja katsoin vähän kuvia. Oon ollut aina sitä mieltä että mies ei ole ihan täysin eksästään päässyt yli ja kuinka ollakaan kaikki eksän kuvat löytyi edelleen puhelimesta ja nyt se tunne vain vahvistui.
En kuitenkaan ole mitenkään mustasukkainen ja luotan mieheen. Aikaisemmin mulla oli tosi pahoja luottamusongelmia menneisyyden kokemuksista johtuen, mutta uskon luottavani nykyiseen vaikka välillä on heikkoja hetkiä. Mulla on tästä ihan karsea olo, enkä varmaan koskaan anna itselleni anteeksi että tein noin vaikka luotan mieheeni täysin. Tekisi mieli erota ihan sen takia että koen tehneeni niin väärin että ansaitsisin tulla jätetyksi. En ole kertaakaan tämän parisuhteen aikana tehnyt mitään tällaista tai ylipäätään mitään mikä voisi koitua suhteen kohtaloksi, mutta nyt tiedän mokanneeni aivan täysin. Tiedän että tämä nyt täyttyy haukkukommenteista mutta aivan sama, koen ansainneeni sen ja tiedän mitä tein ja mun täytyy elää tämän asian kanssa mutta oli vaan pakko saada sanottua edes jollekin.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan sitä, että kerrot rehellisesti mitä olet tehnyt ja miksi. Miehen reaktio sitten paljastaa sen, että onko sinun peloilla jotain aihetta. Mistä olet päätellyt, että mies ei ole päässyt exästään yli? Haukkuuko tätä ja ottaa exän puheeksi usein? Se jo pelkästään on yksi varoitusmerkki...
No sanotaan näin lyhyesti että tiedän sellaisia asioita heidän suhteestaan ja eron jälkeisestä ajasta että mulla on sellainen olo ollut aina että mies haikailee toisen perään ja tiedän että hän koki kuuluvansa yhteen eksän kanssa. Nämä tiedot ei ole saatu mitenkään nuuskimalla ja kyselemällä vaan tiedän muuta kautta. En viitsi sen tarkemmin avata ihan sen vuoksi että jos jostain kumman syystä joku tuttu sattuisi lukemaan niin tunnistaisi aivan varmasti.
En tiedä kehtaanko kertoa asiasta koska tiedän että tämä loukkaisi häntä ja tuskin enää sen jälkeen luottaisi muhun. Ihan oma vikahan se olisi jos luottamus nyt menisi ton takia, mutta en tiedä haluanko ottaa sitä riskiä että menettäisin hänet tuon takia. Järjettömintä tässä on se että tässä ei ollut missään nimessä kyse siitä että en luottaisi häneen itse, eikä mulla ole mitään kunnollista selitystä sille että miksi tein noin.
Oletko ikinä ottanut asiaa puheeksi miehen kanssa ja kertonut tuntemuksistasi? Se nimittäin ei ole mikään pikkujuttu, että toinen ei ole päässyt yli exästään, mutta aloittaa uuden suhteen. Ei sellainen ihminen voi elää onnellisessa parisuhteessa uuden kanssa, joka haikailee exän perään. Kuitenkin pitää muistaa, että haikailu ja muistot eivät ole sama asia. Minä en muistele pahalla entisiäni ja joskus sitä on tupsahtanut päähän jotain kivoja muistojakin... Olen kuitenkin päässyt täysin yli ja olen juuri nyt onnellisempi, kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan sitä, että kerrot rehellisesti mitä olet tehnyt ja miksi. Miehen reaktio sitten paljastaa sen, että onko sinun peloilla jotain aihetta. Mistä olet päätellyt, että mies ei ole päässyt exästään yli? Haukkuuko tätä ja ottaa exän puheeksi usein? Se jo pelkästään on yksi varoitusmerkki...
No sanotaan näin lyhyesti että tiedän sellaisia asioita heidän suhteestaan ja eron jälkeisestä ajasta että mulla on sellainen olo ollut aina että mies haikailee toisen perään ja tiedän että hän koki kuuluvansa yhteen eksän kanssa. Nämä tiedot ei ole saatu mitenkään nuuskimalla ja kyselemällä vaan tiedän muuta kautta. En viitsi sen tarkemmin avata ihan sen vuoksi että jos jostain kumman syystä joku tuttu sattuisi lukemaan niin tunnistaisi aivan varmasti.
En tiedä kehtaanko kertoa asiasta koska tiedän että tämä loukkaisi häntä ja tuskin enää sen jälkeen luottaisi muhun. Ihan oma vikahan se olisi jos luottamus nyt menisi ton takia, mutta en tiedä haluanko ottaa sitä riskiä että menettäisin hänet tuon takia. Järjettömintä tässä on se että tässä ei ollut missään nimessä kyse siitä että en luottaisi häneen itse, eikä mulla ole mitään kunnollista selitystä sille että miksi tein noin.
Luultavasti loukkaa pahasti jos kerrot. Mieti tarkkaan, kannattaako. Jos voit elää omantuntosi kanssa rikollisena ja epäluotettavana ja saat salattua taipumuksesi ja tekosi loppuelämäsi ajan ,ei varmaan kannata kertoa. Toisaalta jos rehellisyys on sulle tärkeää, niin ei liene vaihtoehtoja. Tuollainen alkaa kalvaa sisintä ajan kanssa.
Mä mietin 2kk, että tutkinto miehen puhelimen.
Mietin siis sitä vaihtoehtoa, että satutanko itseäni siinä vai haluanko vain elää naivisti tietämättömänä kaikesta.
No tutkin puhelimen (en avannut viestejä, selasin vain keiden kanssa mies on yhteydessä) ja huomasin miehen ottaneen pikavipin.
Keskustelimme asiasta hyvässä hengessä ja kerroin, ettei salaile tuollaisia asioita minulta, koska salailu satuttaa.
Mies ymmärsi täysin ja jatkoimme elämää hyvässä hengessä.
Aika tuore suhde ja melko pian eron jälkeen ilmeisesti menty ap:n kanssa yhteen jos vieläkin on sama puhelin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä ottanut asiaa puheeksi miehen kanssa ja kertonut tuntemuksistasi? Se nimittäin ei ole mikään pikkujuttu, että toinen ei ole päässyt yli exästään, mutta aloittaa uuden suhteen. Ei sellainen ihminen voi elää onnellisessa parisuhteessa uuden kanssa, joka haikailee exän perään. Kuitenkin pitää muistaa, että haikailu ja muistot eivät ole sama asia. Minä en muistele pahalla entisiäni ja joskus sitä on tupsahtanut päähän jotain kivoja muistojakin... Olen kuitenkin päässyt täysin yli ja olen juuri nyt onnellisempi, kuin koskaan.
Mies ei puhu eksästään lainkaan, mutta kuvittelen siksi että hän ei ole päässyt yli toisesta koska yksinkertaisesti sanottuna tiedän liikaa heidän menneisyydestään kun olen tuntenut molemmat hyvin pitkältä ajalta. Olen ottanut tämän myös miehen kanssa puheeksi jo ennen kuin seurusteltiin ja silloin mies vakuutti että ei haikaile hänen peräänsä, mutta en koskaan täysin uskonut sitä.
Me kuitenkin ollaan onnellisia yhdessä ja parisuhde voi hyvin vaikka tuo heidän menneisyys kummittelee aika ajoin mielessä edelleen mutta uskon että on enemmän kyse siitä että pelkään sitä että menetän hänet joten olen aina sivuuttanut omat pelkoni. Jos en olisi tuntenut heitä molempia jo kauan ennen meidän yhdessäoloa niin en edes miettisi koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika tuore suhde ja melko pian eron jälkeen ilmeisesti menty ap:n kanssa yhteen jos vieläkin on sama puhelin.
Ei menty mitenkään pian heidän eronsa jälkeen yhteen. Sama puhelin miehellä ollut jo vuosia, mutta voihan se olla että ne kuvat on esimerkiksi kännykän muistikortin mukana siirtynyt. Kyllä mun omakin puhelin on varmaan neljä vuotta vanha, mutta mulla ei ole tapana säilytellä mitään vanhoja kuvia vaan tyhjentelen kännykkää säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Löysitkö mitään muuta, kuin noita kuvia? Ja kuvat olivat ilmeisesti vanhoja eikä mitään tuoreita?
En "löytänyt" mitään muuta. Vanhoja joo olivat kuvat, selasin kyllä vain niitä vanhimpia koska kuvia oli niin julmettu määrä että jos olisin oikeasti käynyt kaikki läpi niin olisi mennyt koko yö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei menty mitenkään pian heidän eronsa jälkeen yhteen. Sama puhelin miehellä ollut jo vuosia, mutta voihan se olla että ne kuvat on esimerkiksi kännykän muistikortin mukana siirtynyt. Kyllä mun omakin puhelin on varmaan neljä vuotta vanha, mutta mulla ei ole tapana säilytellä mitään vanhoja kuvia vaan tyhjentelen kännykkää säännöllisesti.
Niin se ei ole sinun tapasi säilyttää vanhoja kuvia, mutta on myös paljon ihmisiä, jotka säilyttävät joko silkasta unohduksesta tai eivät vaan koe tarvetta niiden poistamiselle. Ei se kuvien säilyttäminen tarkoita mitään exän perään haikailua...
Minulla oli kanssa mieheni kanssa samanlaista pohdintaa ensimmäisen vuoden-pari ja olin jotenkin varma, että hän haikailee exänsä perään.
Puhelinta tai facebookia ei tarvitse tutkia (vaikka tiedän tunnukset ja salasanat molempiin), tiedän kyllä ihan varmaksi, että siellä on vuosien takaa kuvia exästä ja sovellusten kautta vanhoja keskusteluja, minullakin taitaa olla. Nykyään eivät kuitenkaan ole missään tekemisissä, eikä miestä edes kiinnosta, niin olen päässyt noista myrkyllisistä ajatuksista irti.
Riippuu ihan millainen miehesi on, että antaako anteeksi. Sinuna kuitenkin tunnustaisin ja keskustelisin aiheen kunnolla läpi, luulisi miehen ymmärtävän. Ehkä nyt jonain lieventävänä asianhaarana voi ajatella sitä, että olit humalassa ja teit tyhmästi.
Tyhmästihän tuo oli tehty, ja sinun sietäisi saada ympäri korvien. Toivottavasti kuitenkin saatte asiat selvitettyä ja pääset asiasta yli.
Vaimoni murtautui työsuhdekännykkääni joitain kuukausia sitte ja tutki läpi kaiken mahdollisen. Se oli yksi muutamasta ratkaisevasta teosta, joiden vuoksi otan hänestä eron. Paljon olen loukkauksia sietänyt, mutta rajansa kaikella. Tuollainen teko osoittaa todella häikäilemätöntä ja kontrolloivaa luonnetta, täydellistä luottamuksen ja kunnioituksen puutetta, sekä ilmetessään romuttaa myös toisen luottamuksen ja kunnioituksen, joita terve parisuhde vaatisi.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni murtautui työsuhdekännykkääni joitain kuukausia sitte ja tutki läpi kaiken mahdollisen. Se oli yksi muutamasta ratkaisevasta teosta, joiden vuoksi otan hänestä eron. Paljon olen loukkauksia sietänyt, mutta rajansa kaikella. Tuollainen teko osoittaa todella häikäilemätöntä ja kontrolloivaa luonnetta, täydellistä luottamuksen ja kunnioituksen puutetta, sekä ilmetessään romuttaa myös toisen luottamuksen ja kunnioituksen, joita terve parisuhde vaatisi.
Löysikö se vaimo sieltä jotain? Oliko hänellä syytä epäillä pettämistä?
Exäni kännykän tutkin, koska tuli vahva epäily siitä, että hän salaa minulta jotain eikä lukuisista kasvokkain esitetyistä kysymyksistä tullut mitään kunnollista vastausta mihinkään... Erikoinen käytös alkoi noin 4 vuoden kohdalla. Puhelin kulki mukana jopa suihkuun, oli erikoisia iltamenoja, jotka aiemmin uskoin työkeikoiksi jne. Kun luin viestit, niin kävi ilmi, että suhde sillä oli toiseen naiseen. En kadu, että luin viestit. Juu toki tein väärin, että menin toisen puhelimelle, mutta niin teki kyllä mieskin, joka ei ollut rehellinen ja eli täysin kaksoiselämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei löytänyt mitään yllättävää. Olin kertonut ihan itse vapaaehtoisesti kaiken, sillä taustalla oli se, että olin ihastunut naiseen, jonka kanssa olin myös viestitellyt. Tunnustin tämän kun parisuhde kriisiytyi muutenkin, mutta ilmeisesti tunnustus toimi tasan päinvastoin kuin piti ja vaimon epäluulot siitä vain yltyivät. Sehän siinä alkoikin v*tuttaa, kun vilpittömyyteni ja rehellisyyteni teki niin suuren vaikutuksen, että toinen ei uskonut ilmeisesti sanaakaan. Luurista siis löytyi juuri sitä mitä olin kertonutkin tapahtuneen.
Ap, et kai sentäs WhatsApp- viestejä avannut..? Meinaan vaan, et sillonhan näkyy kellonaika millon siellä oltu viimeeksi paikalla...
Vierailija kirjoitti:
Ap, et kai sentäs WhatsApp- viestejä avannut..? Meinaan vaan, et sillonhan näkyy kellonaika millon siellä oltu viimeeksi paikalla...
Paikallaolotiedot saa myös estettyä, ihan tiedoksi ja todennäköisesti , jokainen, jolla on salattavaa ei niitä pidä päällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei löytänyt mitään yllättävää. Olin kertonut ihan itse vapaaehtoisesti kaiken, sillä taustalla oli se, että olin ihastunut naiseen, jonka kanssa olin myös viestitellyt. Tunnustin tämän kun parisuhde kriisiytyi muutenkin, mutta ilmeisesti tunnustus toimi tasan päinvastoin kuin piti ja vaimon epäluulot siitä vain yltyivät. Sehän siinä alkoikin v*tuttaa, kun vilpittömyyteni ja rehellisyyteni teki niin suuren vaikutuksen, että toinen ei uskonut ilmeisesti sanaakaan. Luurista siis löytyi juuri sitä mitä olin kertonutkin tapahtuneen.
Mitä v*ttua? Syytätkö nyt tosiaan vaimoasi tästä minkä olet itse aiheuttanut? Miten mikään parisuhde voi toimia tuollaisen jälkeen, että toinen viestittelee ihmiselle, johon on ihastunut!? Siinä mielessä vaimosi oli täysi ääliö, että ei jättänyt sinua heti, kun olet rehellisesti kertonut asioista. Mikset sinä jättänyt vaimoasi?
Viestintäsalaisuuden rikkomisesta tulee sakkoja - 2 vuotta vankeutta, hölömö. Ja ihan menet tunnustamaan täällä, kun Sähköisen viestinnän tietosuojalain mukaan tämänkin somealustan ylläpito pitää lokia kaikista tunnisteista, joita viestien kirjoittajista digitaalisesti tulee.
Sivuston säännöissä kerrotaan, että tiedot voidaan luovuttaa Poliisille.
Ei yhtään kiinnosta, mitä muuta sössötit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö olet oikea ihminen arvostelemaan kenenkään kunnioituksen puutetta? Sinä et ole luottamusta tai kunnioitusta ansainnut millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kanssa vilkaista mieheni puhelinta, niin kiinni nykyään siinä luurissaan. Vaan siinäpä onkin sormenjälki tunnistus.
Laita yksityisetsivä perään, jos vaikuttaa pettävän.
Itsekin pohjimmiltani uskon että kyse on vaan siitä että mies ei ole joko jaksanut tai tajunnut poistaa niitä kuvia, eikä niitä ihan tarkoituksellisesti säilytä. Sitähän en voi varmasti sanoa että suuttuisiko mies jos saisi asiasta tietää, mutta en tiedä olenko valmis ottamaan sitä riskiä ja aivan varmasti hän ainakin loukkaantuisi. Mua itseä ei haittaisi se että mies selailisi puhelintani koska ei mulla ole mitään salattavaa ja puhun hänelle aivan kaikesta joten tuskin on mitään mitä hän ei jo valmiiksi tietäisi.