Tutkin miehen puhelimen
Tulin viikonloppuna baarista kotiin ja mies oli nukkumassa joten jostain älyttömästä hetken mielijohteesta uteliaisuuksissani tutkin miehen puhelimen. En lukenut viestejä, mutta katsoin että kenen kanssa keskusteluja on ja katsoin vähän kuvia. Oon ollut aina sitä mieltä että mies ei ole ihan täysin eksästään päässyt yli ja kuinka ollakaan kaikki eksän kuvat löytyi edelleen puhelimesta ja nyt se tunne vain vahvistui.
En kuitenkaan ole mitenkään mustasukkainen ja luotan mieheen. Aikaisemmin mulla oli tosi pahoja luottamusongelmia menneisyyden kokemuksista johtuen, mutta uskon luottavani nykyiseen vaikka välillä on heikkoja hetkiä. Mulla on tästä ihan karsea olo, enkä varmaan koskaan anna itselleni anteeksi että tein noin vaikka luotan mieheeni täysin. Tekisi mieli erota ihan sen takia että koen tehneeni niin väärin että ansaitsisin tulla jätetyksi. En ole kertaakaan tämän parisuhteen aikana tehnyt mitään tällaista tai ylipäätään mitään mikä voisi koitua suhteen kohtaloksi, mutta nyt tiedän mokanneeni aivan täysin. Tiedän että tämä nyt täyttyy haukkukommenteista mutta aivan sama, koen ansainneeni sen ja tiedän mitä tein ja mun täytyy elää tämän asian kanssa mutta oli vaan pakko saada sanottua edes jollekin.
Kommentit (148)
Se ei ole tulkinnanvaraista että olet rikollinen vaikka kaikkien kunnon roistojen tapaan vähötteletkin tekosi vakavuutta koska juuri sullahan oli juuri tässä tapauksessa ihan erityisen hyvä syy poiketa lainkuuliaisuudesta. Onhan oma jäytävä fiilis sellainen mielestäsi muillekin kaikissa tapauksissa, onhan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munkin miehellä oli joskus ikivanhoja kuvia eksästään puhelimessa. Hänellä on reilut 6500 kuvaa puhelimessa ja poisteli sitä mukaa kun tuli vastaan. Kerran etsin kuvista jotain meidän kuviamme lähettääkseni ne omaan puhelimeeni ja yksi eksän kuva tuli vastaan. Menin itsekin vähän hämmentyneeksi ja kysyessäni asiaa mieheltä hän totesi että poista ihmeessä niitä, jos tulee vastaan. Ei hän niitä mitään katsellut. Toki ap:n juttu on eri jos muutenkin on ollut epäilyksiä, mutta ei se aina tarkoita mitään, joskus etenkin miehet on vaan laiskoja siivoamaan tai järjestämään edes puhelimiaan.
Mutta miksi puhelimia pitäisi jotenkin kauheasti piilotella? Me saatetaan kumpikin käyttää toistemme puhelimia, minä enemmän miehen koska olen ladannut sinne pelejä. Mies myös käytti minun puhelintani soittamiseen kun omansa meni rikki niin ettei enää toiminut soittaessa. Joskus selailee puhelimellani Twitteriä jonne minulla on tunnukset yms. Tai sitten toisesta puhelimesta on akku loppu/se on kaukana ja ottaa sen lähimmän, jos vaikka haluaa jutella äitinsä kanssa. :D Toisten keskusteluja ei lueta tietenkään, jos siellä on joku outo henkilö niin voidaan kysyä että kuka tää on, mutta yleensä ei siitä sen enempää sitten. Eipä olla kuin kerran taidettu kysyä että ketä nää on, mieheni keskustelut on tylsiä miesten juttuja ja omani taas hänelle tylsiä naisten juttuja.
Joo kyllä minäkin sen järjellä ymmärrän että todennäköisesti ne kuvat on vaan jäänyt sinne eikä niitä mitenkään tarkoituksellisesti säästetä. Eikä mulla siis edelleenkään ole mitään epäilyksiä minkäänlaisista pettämisista tai muista ole ollut, mutta mun oli erityisesti alkuvaiheessa hirveän hankala uskoa sitä että mies aidosti mun kanssa haluaa olla eikä ole vain sen takia ettei saanutkaan eksää takaisin ja mulla on tietyt syyt ajatella niin mutta niitä en ala täällä erityisemmin luettelemaan. Että siinä mielessä kyllä kirpasee tollaiset kuvat, mutta jos mies haluaisi jonkun muun kanssa olla kuin mun niin sittenhän hän olisi.
Itsekään en kyllä sitä ymmärrä että miksi puhelimet olisi joku hirveä iso salaisuus. Miehellä on kyllä lupa katsoa mun puhelinta jos siltä tuntuu, mua se ei vaivaa mitenkään. Ihan samalla tavalla me käytetään toistemme läppäreitä ja muita laitteita ja toisenkin puhelimesta voi jotain katsoa jos oma on muualla. Se mitä tein väärin oli se että tein sen selän takana, mutta olen myös aika varma että jos olisin kysynyt mieheltäni että saanko katsoa kuvia tai että mitä sovelluksia hänellä on niin se olisi ollut ok. Selän takana toimiminen ei ole tietenkään hyväksyttävää, mutta kerroin rehellisesti että näin tein ja niinkuin olen aiemmin sanonut niin me keskusteltiin se asia läpi ja se jää pelkästään nähtäväksi että luottaako mies muhun sitten ton johdosta jatkossa. Isompi asia tää nyt loppujenlopuksi tuntuu olevan tähän ketjuun kommentoineille joiden mielestä olen ihan hirveä mustasukkainen ongelmapesäke mitä todellisuudessa en edes ole, mutta yhtä paljon on tulkintoja eri tilanteista kuin ihmisiäkin ja se on ihan ymmärrettävää niin en ole moksiskaan noista toisten kommenteista :D
-Ap
En tarkoita pahaa, mutta huomaatko, että sun täytyy hirveästi vakuutella asioita itsellesi?
Ap! Jos et oot mustasukkainen ja luotat mieheesi, niin mitä oletit puhelimesta löytyvän? Miksi otit sen ja mitä olit etsimässä?
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole tulkinnanvaraista että olet rikollinen vaikka kaikkien kunnon roistojen tapaan vähötteletkin tekosi vakavuutta koska juuri sullahan oli juuri tässä tapauksessa ihan erityisen hyvä syy poiketa lainkuuliaisuudesta. Onhan oma jäytävä fiilis sellainen mielestäsi muillekin kaikissa tapauksissa, onhan?
Niin ja ihmeellistä on se, että ap:tä ei kiinnosta, vaikka, vaikka joutuisi vastuuseen. En nyt kutsuisi rikolliseksi, mutta teko on kyllä äärimmäisen loukkaava . Mutta ehkä kyseessä ja joku 20v jolla on hiukan vähäinen elämänkokemus eikä ehkä osaa arvostaa muita. Kertoo kyllä paljon ihmisestä, kun ei osaa kunnioittaa muita.
Joo, kamala rikollinen, viekää heti vankilaan :D
Eikä ole kyse siitä että vakuuttelisin itseäni, kunhan vaan yritän selkiyttää tilannetta kun tuntuu että tahallaan ymmärretään jokainen sanomani asia väärin. Eihän se multa ole pois jos joku täällä ei mua usko koska minä tunnen itseni ja uskaltaisin myöntää itselleni jos olisin mustasukkainen.
Olen tämänkin toistanut monta kertaa, mutta olin humalassa ja utelias mutta en etsinyt puhelimesta mitään, enkä ajatellut sieltä löytäväni mitään. Ihan niin yksinkertaista. Ja kyllä, kirjesalaisuuden rikkominen on rikos ja olen siitä täysin tietoinen. Ja vielä kerran: se miksi sanoin että eksä on tehnyt pahempiakin asioita kuin minä, oli ihan pelkästään viittaus siihen kun joku sanoi että minun toimintani on se mikä ajaa miehen takaisin eksän luo. Mutta koska eksä on tehnyt kamalampia asioita, joten sen vuoksi en pelkää että se olisi minun tämä yksittäinen tekoni joka ajaisi miehen eksän luo, vaan jos mies päättäisi näin toimia niin silloin se syy olisi joku muu kuin niiden kuvien katsominen luvatta.
Jos joutuisin tästä rikosoikeudelliseen vastuuseen, niin silloinhan mun on vastuuni kannettava eikä siitä ketään muuta voi syyttää kun itseään. Enemmän mua kuitenkin kiinnostaa mun parisuhde ja se että toimin väärin hetken mielijohteesta koska se ei ollut oikein mun kumppania kohtaan josta en kuitenkaan haluaisi luopua. Mutta onnekseni tilanne on se että myöskään mies ei halua yhden virheen vuoksi pistää pillejä pussiin. Voihan tästä väännellä ja käännellä tätä asiaa vaikka miten kun tartutaan joka ikiseen sanaan ja lausemuotoon, mutta tällä hetkellä tilanne on kotona hyvä ja elämä jatkuu ja opin virheestäni kantapään kautta enkä oikein muuta voi enää tehdä kun toimia jatkossa fiksummin ja reilummin.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Joo, kamala rikollinen, viekää heti vankilaan :D
Eikä ole kyse siitä että vakuuttelisin itseäni, kunhan vaan yritän selkiyttää tilannetta kun tuntuu että tahallaan ymmärretään jokainen sanomani asia väärin. Eihän se multa ole pois jos joku täällä ei mua usko koska minä tunnen itseni ja uskaltaisin myöntää itselleni jos olisin mustasukkainen.
Olen tämänkin toistanut monta kertaa, mutta olin humalassa ja utelias mutta en etsinyt puhelimesta mitään, enkä ajatellut sieltä löytäväni mitään. Ihan niin yksinkertaista. Ja kyllä, kirjesalaisuuden rikkominen on rikos ja olen siitä täysin tietoinen. Ja vielä kerran: se miksi sanoin että eksä on tehnyt pahempiakin asioita kuin minä, oli ihan pelkästään viittaus siihen kun joku sanoi että minun toimintani on se mikä ajaa miehen takaisin eksän luo. Mutta koska eksä on tehnyt kamalampia asioita, joten sen vuoksi en pelkää että se olisi minun tämä yksittäinen tekoni joka ajaisi miehen eksän luo, vaan jos mies päättäisi näin toimia niin silloin se syy olisi joku muu kuin niiden kuvien katsominen luvatta.
Jos joutuisin tästä rikosoikeudelliseen vastuuseen, niin silloinhan mun on vastuuni kannettava eikä siitä ketään muuta voi syyttää kun itseään. Enemmän mua kuitenkin kiinnostaa mun parisuhde ja se että toimin väärin hetken mielijohteesta koska se ei ollut oikein mun kumppania kohtaan josta en kuitenkaan haluaisi luopua. Mutta onnekseni tilanne on se että myöskään mies ei halua yhden virheen vuoksi pistää pillejä pussiin. Voihan tästä väännellä ja käännellä tätä asiaa vaikka miten kun tartutaan joka ikiseen sanaan ja lausemuotoon, mutta tällä hetkellä tilanne on kotona hyvä ja elämä jatkuu ja opin virheestäni kantapään kautta enkä oikein muuta voi enää tehdä kun toimia jatkossa fiksummin ja reilummin.
-Ap
Juu. Onnea vaan! :D ei hyvää päivää!
Toivotan kaikkea hyvää ap! Älä tee enää jatkossa tällaisia mokia. Tämä oli aika iso juttu, mutta varmasti opit!
Sulla meni pointti ohi. Pointtini oli se, kun sanoit, että miehen eksän teot olivat pahempia. Ei kyllä ymmärrä, miten voit sanoa noin, kun itse tiedät, että tekemäsi asia oli rikos. No, tietysti varmaan ajattelit asian eri tavalla. Tätä sun tekstiä lukiessa huomaa, että taidat olla kovin nuori vielä. Vaikutat vähän päälle parikymppiseltä. Toisaalta ymmärrän tekosi, koska olet nuori. En tiedä. Toivon ainakin, että 25v ylöspäin ei enää käyttäydytä noin .