Keski-ikäiset eronneet miehet, nettideittailu ja sitoutumiskammo?
Itse olen eronnut (nainen) jo aikoja sitten, mutta vasta reilu vuosi sitten aloin tosissani etsimään uutta partneria netistä. Nyt on sama kaava toistunut jo kolme kertaa...mitä ihmettä? Eli löytyy hyvä (tai hyvältä vaikuttava) mies, aletaan tutustua toisiimme, ja aika pian mies haluaa "lukita" suhteen eli alkaa puhua sitoutumisesta parisuhteeseen. Sovitaan ihan kuin teinit, että nyt "ollaan yhdessä" eikä haeta enää seuraa netistä. No, aika kuluu, ja minua alkaa vaivata ettei suhde tunnu etenevän juurikaan, vaan tapaillaan silloin tällöin, harrastetaan seksiä, ja muuten eletään omia elämiämme. Siinä määrin kun mies on aktiivinen vapaa-ajallaan (muutenkin kuin osa-aikaisänä), ei hän kuitenkaan sisällytä minua suunnitelmiinsa vaan menee kavereiden kanssa.
Siinä kohtaa kun minusta alkaa tuntumaan että mut on huijattu "vakiintumaan" vaan panokaveriksi ja alan kyrpiintymään koko hommaan, ja alan ehdotella/kysellä suoremmin että voitaisko joskus tehdä jotain kodin/makuuhuoneen ulkopuolellakin yhdessä, alkaa suhde läsähtää. Minä siirryn eteenpäin, ja kuukauden parin päästä mies alkaa uudestaan ottaa yhteyttä ja haluaa yrittää uudestaan, "oikeasti seurustelua".
Eka yritykseni oli ihan katastrofi, vaikka kestikin 2-3 kuukautta. Nr 2 näistä kolmesta kokemuksestani oli aika vainoharhainen minun uskollisuuteni suhteen, ja yhden tällaisen epäilyepisodin jälkeen mulle välähti, että mies ehkä itse on vähemmän kuin luotettava ja siksi epäilee minua. Tein "stalkkausprofiilin" samalle sivulle kuin jolla häneen tutustuin - ja puolen tunnin sisään mies otti minuun yhteyttä siellä, uudella nikillä ja tietämättä kuka olin. Tämä siis siinä kohtaa kun juttu oli jo alkanut kuivua kasaan, mutta edelleen oltiin virallisesti yhdessä.
Nr 3 on kakkoseen verrattuna kaikin tavoin uusi ja parempi malli (käydään yhdessä jopa ulkoilemassa, seksin ja yhteisten öiden lisäksi), mutta hänkin on alusta lähtien tivannut multa moneen kertaan nettikäyttäytymisestäni. Eli chattailenkö vielä miesten kanssa, onko profiili olemassa...myönsi myös, että on itse tullut jossain määrin riippuvaiseksi näistä sivuista, mutta on ihan oma-aloitteisesti kertonut sulkeneensa profiilinsa. Vaan kun ei ole. Eli profiili on auki ja toiminnassa (stalkkasin), mutta tällä kertaa mies ei edes vastannut viestiin stalkkausprofiililtani, kävi vain katsomassa profiilia.
Niin että kuinka tämän nyt ymmärtäisi? Sitoutumiskammo kun vihdoin taas on vapaalla jalalla, koko ajan tarve tarkistaa löytyisikö sieltä netistä joku parempi? Mutta minkä ihmeen takia pitää sitten alkaa puhua vakisuhteesta niin pian? Minulle sopisi ihan hyvin että tutustaan enemmän ennen kuin lähdetään oikeaan parisuhteeseen.
Ja mitä teen nr 3 kanssa? Häneen olen jopa melkein rakastunut, ja juttu on jatkunut nyt noin viisi kuukautta. Yksi asia on tuo nettiprofiili joka edelleen on toiminnassa. En usko miehen tapailevan muita, mutta varmahan en voi olla. Toinen asia on, että mies ei ole toistaiseksi juurikaan ottanut minua osaksi omaa elämäänsä yhteisten hetkien lisäksi. En ole tavannut hänen ystäviään tai perhettään, eikä hän minun. Olemme kahden kun olemme yhdessä. Matka- ja lomasuunnitemat eteenpäin tekee ominneuvoin, kavereiden ja/tai lastensa kanssa. Viisi kuukautta ei vielä ole pitkä aika - pitäisikö vain olla kärsivällinen?
Kommentit (108)
Kyllä viidessä kuukaudessa pitäisi jo tietää haluaako olla yhdessä vai ei. Ja parisuhteessa jos ollaan niin ei tapailla vain kahden kesken ja salaa.
Kannattaa hankkiutua eroon parisuhdeajatuksesta ja sellaisen etsimisestä kokonaan. Ei tule tuollaista mietittävää ja voit keskittää energiasi johonkin hyödyllisempään. Suosittelen.
Sitten kun hetki on sopiva, kohtaat jonkun etsimättä.
Älä ota käytettyä. Joku syyhän siihen eroon on ollut, ja se on tämän palstankin mukaan aina miehessä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa hankkiutua eroon parisuhdeajatuksesta ja sellaisen etsimisestä kokonaan. Ei tule tuollaista mietittävää ja voit keskittää energiasi johonkin hyödyllisempään. Suosittelen.
Sitten kun hetki on sopiva, kohtaat jonkun etsimättä.
Sehän se hauska tässä onkin, että olen ollut aika rennolla otteella liikenteessä, katsotaan mitä tapahtuu kunhan ensin tutustutaan. Reilu kymmenen vuotta omasta erosta on mennyt etsimättä sen kummemmin, niin että nytkään ei ole kiire. Kaikenlaisia miesjuttuja sinä aikana tullut ja mennyt, ilman että olen stressannut. Se että tosissani aloin nyt etsimään tarkoittaa sitä, että loin profiilin deittisivustolla, ja jopa vastailin viesteihin joita sain ja tapasin miehiä. Nämä miehet vaan alkoivat niin nopsaan hinkua sitä sitoutumista, mitä sitten eivät kuitenkaan tainneet haluta.
Vierailija kirjoitti:
Älä ota käytettyä. Joku syyhän siihen eroon on ollut, ja se on tämän palstankin mukaan aina miehessä.
Mielummin käytetty kuin sellainen, jota ei ole tuohon mennessä kertaakaan edes huolittu.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen mies joka ei ikinä ole ollut parisuhteessa onkin varmaan tosi helmi.
Kyllä sen tietää aika nopeasti jos mies haluaa muutakin kuin seksiä. Aika moni keski-ikäinen ja eronnut mies elää unelmaansa, kun voivat mennä ja tulla miten haluavat, ja pitää siinä sivussa vakituista fwb-suhdetta. Etenkin ne miehet joilla vientiä riittää eivät todellakaan haluaa uuteen, entisenlaiseen parisuhteeseen, nauttivat vaan vapaudestaan.
Älä lähde siihen, että tapaat vain seksin merkeissä. Ei tarvitse pihdata tai pelata, mutta odota sellaista normaalia yhdessäoloa tai deittailua ennen seksiä. Jos tapaatte, niin ensin syömään ja leffaan ja sitten vasta seksiä.
No nuo miehet haluaa, että sinulla ei ole muita miehiä, mutta haluavat, että heillä voi olla muita naisia. Siksi näennäisvakiintuminen.
Keski-ikäisillä miehillä alkaa potenssi pettää. Siksi he haluavat näennäissuhteen, eli vakipanoksi naisen jolla ei ole muita miehiä. Ei tarvitse räplätä kondomin kanssa. Samalla voi sitten tarkistaa muita mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäisillä miehillä alkaa potenssi pettää. Siksi he haluavat näennäissuhteen, eli vakipanoksi naisen jolla ei ole muita miehiä. Ei tarvitse räplätä kondomin kanssa. Samalla voi sitten tarkistaa muita mahdollisuuksia.
Haha tuossa voi olla jotain perää... kauhean vaikeaa se kondomin käyttö on noille keski-ikäisille tosiaan ollut, ihan mahdotonta!! Toista se oli nuoruudessa.
Huom. SINÄ päätät mitä sinä haluat ja se mitä mies haluaa, on eri asia. Jos miekkonen ei ole vieläkään profiiliaan poistanut, niin minulle se olisi selkeä heippa.
En siis todellakaan katsoisi tyyppiä yhtään, hänelle jalkojani avaisi tietäen, että ukko etsii parempaa joka tapauksessa tai odottelisi hänen seuraavaa siirtoaan, vaan poistaisin miehen elämästäni ja jatkaisin matkaa. Viisi kuukautta on pitkä aika vain "hieman" treffailla.
Nyt ap siis selkä suoraksi ja tyypille viesti, jossa toivotat mukavaa jatkoa. Sitten suret hetken ja lähdet hymyillen kohti kevättä. Kolme tyyppiä on todella hän ja ehkä opit itsestäsi kin hieman etkä tyydy enää mihinkään aika hyviin.
Siis onko tuo nyt ihan normia nykynaisille? Omaan korvaani miehenä kuulosta täysin vieraalta tuollainen elämäntyyli.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tuo nyt ihan normia nykynaisille? Omaan korvaani miehenä kuulosta täysin vieraalta tuollainen elämäntyyli.
Millainen elämäntyyli? Viittaatko näihin nettimiehiin vai aloittajaan?
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä??🙄
Vierailija kirjoitti:
Älä lähde siihen, että tapaat vain seksin merkeissä. Ei tarvitse pihdata tai pelata, mutta odota sellaista normaalia yhdessäoloa tai deittailua ennen seksiä. Jos tapaatte, niin ensin syömään ja leffaan ja sitten vasta seksiä.
Plääh, kyllä sitä aikuiset ihmiset saavat seksiä harrastaa jos kerran mieli tekee, ei siihen tarvitse mitään teinimäisiä leffailtoja ensin. Leffa on muutenkin erittäin huono treffipaikka ja jos mies sellaista minulle ehdottaa, niin en lähde.
Tapailua voi ja kannattaakin tietenkin olla alkuun, runsasta juttelua eri aiheista ja toisen ajatusten kuuntelua, mutta seksin kautta näkee nopeasti minkälainen mies on oikeasti. Seksissä mies on aito teeskentelemätön itsensä ja siinä pissipäät erottuvat jyvistä nopeasti.
Sitoutumiskammo voi olla yhtä hyvin kummallakin, mutta jos toisesta on todella kiinnostunut, niin siitä kyllä pyrkii pääsemään eroon ja tekemään parhaansa toisen eteen. Jos niin ei tapahdu ja homma jää junnaamaan, niin on molemmille mukavampi erota. Oli sitten minkä ikäinen vain.
Kuinka kauan kannattaa odottaa, että onko tää nyt tässä eikä kehity mihinkään vai tarvitseeko toinen vai aikaa?
Mulla kanssa tällainen tapaus...
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan kannattaa odottaa, että onko tää nyt tässä eikä kehity mihinkään vai tarvitseeko toinen vai aikaa?
Mulla kanssa tällainen tapaus...
Ei sitä tiedä kuin kysymällä suoraan. Ei ole ajasta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jos toisesta on oikeasti kiinnostunut, niin ei siinä muita edes huomaa katsella. Tässä tapauksessa vain ap ei ole miehelle se ykkönen, ei tule koskaan olemaankaan, mutta tokihan se pilde aina kelpaa. Ihan siinä missä ap funtsii niitä exiään ja vertailee tätä nykyistä tyyppiä heihin, niin tyyppi nro3 on suorittanut omia vertailujaan myös ja todennut ap:n vain kohtalaisen hyväksi.
Kortsu on keski-ikäisille naisestaan aidosti välittävälle miehelle ihan selvä juttu ja normaalikuntoisella miehellä ei ole mitään potenssiongelmia. Kannattaa siis hieman katsoa minkälaisia miehiä jalkojensa väliin päästää.
Netti on täynnä persläpiä... Mutta 5 kk on vielä niin lyhyt aika, ettei sen perusteella voi tietää kolmosesta.