Tradenomi pääsykoe 2019
Hei. Mietin että vaikuttaako sisäänpääsyyn pelkkä pääsykoe vai saako yo-papereista, duunikokemuksesta yms lisäpisteitä. Eli jos haen pelkällä pääsykokeella onko mitään mahdollisuuksia päästä sisään.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Kun tuttujen tradejen työllisyysongelmia on seurannut, niin pakko kysyä, että mikä saa hakemaan tradenomi-opintoihin?
Mulla taustalla kandin tutkinto aivan väärältä alalta. Tradenomin tutkinto on pohjakoulutus nykyiselle työlle. Jonkin verran kiinnostaa myös mahdollisuus myöhemmin jatkaa maisteriopintoihin.
Muistaako joku sanatarkkaan, mikä kirjotelman aihe oli? Tuli tuskan hiki otsalle kun luin tätä ketjua, sillä kirjoitin vastuullisuudesta enemmän, kuin ympäristövaikutuksista, ja nyt vasta tuli mieleen, että kysyttiinkö nimenomaan ympäristöön liittyvistä..?
Vierailija kirjoitti:
Muistaako joku sanatarkkaan, mikä kirjotelman aihe oli? Tuli tuskan hiki otsalle kun luin tätä ketjua, sillä kirjoitin vastuullisuudesta enemmän, kuin ympäristövaikutuksista, ja nyt vasta tuli mieleen, että kysyttiinkö nimenomaan ympäristöön liittyvistä..?
Taisi olla enemmän ympäristövastuusta. Menin samaan vipuun ja kirjoitin vastuullisuudesta. Uskomaton **tutus kun tajusin tän heti kokeen jälkeen.
Veikkauksia huomisen kirjoitelman aiheesta? Luulen että se tulee englanninkielisestä aineistosta, kun monimuotokoulutukseen se oli Aktian aineistosta. Jos on Aktiasta, ei taida olla muuta isompaa kokonaisuutta kuin strategiauudistus. Englanninkelisestä aineistosta veikkaan biotaloutta.
Onhan Aktiasta vaikka miten paljon kokonaisuuksia: palvelut, uudistukset, vuoden tiivistäminen, vastuullisuus, henkilöstö... Englanninkielisestä myös biotalous, talouden kehitys ja digitalisaatio.
No miten meni ihmisillä pääsykokeet tänään?
Oliko mielestäsi helppo vai vaikea? Julkaistaankohan oikeat vastaukset milloin?
Meni yllättävän hyvin ottaen huomioon että olen lukenut vain tällä viikolla pelkkää Aktian tekstiä. Laitoin loton laulamaan enkun monivalinnoissa, sisään kun en kuitenkaan pääse niin ei mitään väliä miinuspisteillä. Kirjoitelman aihe oli hyvä!
Monivalinnat oli yllättävän hankalia, matikka helppoa ja kirjoteman aihe hyvä. Hyvin meni koe, jännittää silti pääseekö sisään vai ei.
Reputinkohan kokeen kun en vastannut ollenkaan englannin monivalintoihin?:D vuonna 2014 tein samoin ja olisin päässyt sisään. Luin jälkeenpäin että osioon kokonaan vastaamatta hylkää kokeen... Toisaalta koehan oli jaettu kolmeen osaan, monivalintaan josta vastasin kyllä aktiaan, matikkaan ja esseeseen. Vai?
Missään ei tunnu olevan tietoa vastauksien julkaisupäivämäärästä, tosi rasittavaa.
Ei kai niitä vastauksia missään julkaista? Pitää vain odotella, että valinnoista ilmoitetaan 28.6.
Tulin vasta nyt googlailemaan pääsykoekeskusteluja, mutta siis mitä miksen oo huomannut mitään kirjoitelmaa kokeessa???!!! Ainoastaan molemmat monivalinnat ja matikka eikä muusta edes ohjaajakaan ennen koetta sanonut mitään... apuaaa missä kohdassa se essee oli, oonko muka voinut missata sen!?
Sulla oli varmaankin haastattelu eikä kirjoitelmaa? Se on jompi kumpi.
Oli Aktiasta kirjoitelma. Siinä kysyttiin Aktian vastuullisen sijoittamisen menetelmistä.
No miten kävi? Minä pääsin ekaan hakutoiveeseen, olen ehkä vähän iloinen :D
Mäki pääsin ykkösvaihtoehtoon:) Katoin et pisterajat tosi alhasia tänä vuonna. Oli vissiin vaikea koe tai huonoja hakijoita:D
Onko tulokset tulleet tänään? Haaga Helia?
Minulla on korkeakoulututkinto ulkomailta ja töitäkin on. Opiskeluista on kuitenkin jo hieman aikaa ja kaipaan jonkinlaista opiskelupuuhaa töiden ohelle sekä suomalaista tutkintoa. Verkossa suoritettava tradenomin tutkinto on sopiva pala purtavaksi tähän kohtaan elämässä eikä työllistyminen ole nyt ihan täysin välttämätöntä tällä tutkinnolla kun töitä siis jo on, ainakin toistaiseksi. Ehkä tradenomin tutkinnon harjoittelun kautta avautuu uusia ideoita tai mahdollisuuksia, aika näyttää.