Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomi pääsykoe 2019

Vierailija
24.02.2019 |

Hei. Mietin että vaikuttaako sisäänpääsyyn pelkkä pääsykoe vai saako yo-papereista, duunikokemuksesta yms lisäpisteitä. Eli jos haen pelkällä pääsykokeella onko mitään mahdollisuuksia päästä sisään.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasitteko matikassa mihinkään ”ei mikään

Näistä?”

Vierailija
22/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siihen ennakonpidätys kysymykseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, siihen ennakonpidätys kysymykseen

Oliko se palkka kysymys siis?

Vierailija
24/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se verokysymys oli "ei mikään näistä"

Vierailija
25/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murtolukuyhtälön vastaus - 1 ?

Vierailija
26/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itepwpeotitw kirjoitti:

Vastasitteko matikassa mihinkään ”ei mikään

Näistä?”

Vastasin myös pinta-ala tehtävään "ei mikään näistä". Itse vastasin ekaan monivalintaan V:n. Itse muistin, että se on aktiivisena sijoittajana, mutta ei ainakaan omistajana.

Vierailija
27/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskin pinta-ala tehtävän niin että 960 oli kokonais ala ja sitten 1-2-5 oli jako...laskin että 960 jaetaan siten 8 on 120  jaa 5 osaa on sitten 600 ja näiden erotus 480 eli oikea vastaus oli B... Mä oon kyllä oikeesti aivan uuno matikassa että jos tä on väärin ni sit ette lynkkaa :D

Vierailija
28/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin kans kirjoitelman aiheen vierestä. Mielissäni kynä sauhuten raapustelin ummet ja lammet vastuullisesta sijoittamisesta jne. Kirjoitin kyllä ihan aiheestakin mutta puolet ei ainakaan kuulunut tuohon ympäristövastuuseen mistä siis kysyttiin. Vai muistaako joku mikä se kirjoitelman tarkka aihe nyt olikaan?

Vierailija
29/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laskin pinta-ala tehtävän siten, että ekaksi jaoin alueen 1:2 eli eka alue 320m2 ja loput 640 2:5 viiteen eli toinen alue 256m2 ja kolmas alue 384m2. Eli vastasin ei vaihtoehdon "ei mikään näistä".

Ajattelin aluksi samalla tavalla kuin edellisessä viestissä oli selostettu, mutta sillä kaavalla 960m2 ei kyllä jakaannu suhteiden mukaisesti. Saa nyt nähdä menikö ihan pieleen..

Vierailija
30/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tratenoomi-kouluun on ihan pääsykoe, ehehhehhehhee.Minkäköhänlaisia on sitten ne jotka ei selvitä pääsykoetta ja pääse kouluun, kun meillä työpaikalla on muutama näitä tratenoomeja, ja pakko kyllä sanoa, että poikkeuksellisia idiootteja molemmat.Selän takana kaikki nauraa niille, ja kaikki tietää että mitään oikeita ja tärkeitä töitä ei tälle kaksikolle kannata antaa, mutta kun on pomon sukulainen ja sen kaveri niin töissä on ja pysyy. Kaksinkertainen työmäärä pitää tehd kun omat työt ja näiden tappioiden tuhot korjata.

Vierailija
31/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miläköhän on pistemäärä millä pääsee tänä vuonna sisään? Ja saako ne omat pistemäärät tietää aiemmin vai vasta sillon 28.6?

Vierailija
32/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pisterajat vaihtelee kouluittain mutta jyväskylään taisi viime vuonna olla joku 75 pistettä. Ja sekin tietysti vaikuttaa onko ensikertalainen vai ei.

Vierailija
33/58 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta pääsykokeesta max pistemäärä oli 70. Siis hain monimuotototeutukseen.

Vierailija
34/58 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia kysymyksiä matikasta oli, oliko enimmäkseen prosenttilaskuja vai jotain erilaisiakin? 

Vierailija
35/58 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla laskin. Ja oikein pitäisi olla.

Vierailija
36/58 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on 1:2:5 ja kokonaispinta-ala on 960 niin silloin yhden osan koko on 120 (960:8). joten pienimmän ja suurimman osan erotus on (5*120)-120 = 480. Näin minä tämän pähkäilin.

Vierailija
37/58 |
30.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Minkälaisia kysymyksiä oli monimuotototeutuksessa State of the Nordic- alueesta? Oliko tarkkoja alueellisia kysymyksiä ja liittykö ne suurimmaks osaks Suomen tilanteeseen vai koko Pohjoismaa alueeseen?

Kiitos:)

Vierailija
38/58 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs luulette mikä tulee kirjotelman aiheeks tohon päivä toteutukseen?

Vierailija
39/58 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuttujen tradejen työllisyysongelmia on seurannut, niin pakko kysyä, että mikä saa hakemaan tradenomi-opintoihin?

Vierailija
40/58 |
31.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tuttujen tradejen työllisyysongelmia on seurannut, niin pakko kysyä, että mikä saa hakemaan tradenomi-opintoihin?

Itselleni hakumotiivina oli ihan täysin se, että saa muodollisen korkeakoulututkinnon/pätevyyden. Olen tällä hetkellä ihan hyvin palkitussa työssä, joka on myös CV:n kannalta ihan ok, joten en ole huolissani työllistymisestä. Tradenomin tutkinto on myös mahdollista korottaa maisteriksi jos on motivaatiota, eli se on periaatteessa verrattavissa kandiin. Kandia vaan olisi paljon raskaampi opiskella työn ohessa, kun taas monimuotototeutuksena oleva tradenomi on kuulemma aika helposti tehtävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän