Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laitatteko kypsään pastaan rasvaa?

Vierailija
23.02.2019 |

Äitini sekoitti lapsuudessani kypsän pastan joukkoon ainakin silloin tällöin/ilman kastiketta syötäessä nokareen margariinia. Mieleeni tuli googlata onko kyseessä miten yleinen tapa mutta en löytänyt yhtään tulosta. Oliiviöljyä voidaan ilmeisesti käyttää pari tippaa valmiisiin pasta-annoksiin mutta onko joku muu törmännyt muun rasvan lisäämiseen pastaan? Muistan että pastasta tuli paljon normaalia paremman makuista ja olen siksi itsekin joskus nokareen margariinia keitettyy pastaan lisännyt vaikka se ei ehkä kovin suotavaa olekaan.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö joku oikeasti vielä margariinia? Synteettistä rasvaa. 

Vierailija
102/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö joku oikeasti vielä margariinia? Synteettistä rasvaa. 

Ja kehuvat sitä vielä terveellisemmäksi kuin voi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kuulkaa kaikki, pikkurillit pystyyn!

Scinccis

Vierailija
104/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n-25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n-25 kirjoitti:

Basilikasilppua ja oliiviöljyä. Riippuu tietysti mitä kastiketta pastan kanssa syön. Onko intialaista, italialalaista.....

Intialaista pastaa ? Nyt vedit kyllä maton jalkojeni alta.

Kerro lisää.

Sinccis

Ai niinku sun mielestä ei voi käyttä pastaa Intialaisessa ruuassa, koska joku laki estää sen? Kyllä kanacurrykastike sopii mielestäni oikein hyvin pastan kanssa. Kokeile ja ylläty.

Mun mielestä currykana on riman ali menemistä jo lähtötasosta lähtien.

Kyseessähän on maustesekoitus ja mä en toimi noin. Mun tarkoitus on vahvistaa oikeita makuja, eikä tehdä mitään sotkuja.

Sori vaan.

Sinccis

Voihan sen currymausteseoksen tehdä itsekin jos haluaa. Ongelmana vain on, että Suomessa ei aina löydä tavallisesta kaupasta sarviapilaa, joka on currymausteseoksessa olennainen maku. Nettikaupoista sitä voi silti tilata.

Siis.

Lehtiä on vaikea saada. Ainakaan kelvollisia määriä, mutta tarkoitatko sä lehtiä, siemeniä vai jauhetta?

Sinccis

Methi Methi leafs

Tarkoitan siemeniä. Kokonaisia sarviapilan siemeniä (fenugreek seeds) olen siis tilannut ulkomaisesta nettikaupasta. Minun mielestäni sarviapilan siemenissä on se maku jonka miellän currymausteseoksen mauksi.

Mä ostin litistä.

Kannattaa seurailla maapäiviä.

Sinccis

Seurailisin, jos olisi Lidl samalla paikkakunnalla tai edes naapuripaikkakunnalla.

Vierailija
105/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n-25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n-25 kirjoitti:

Basilikasilppua ja oliiviöljyä. Riippuu tietysti mitä kastiketta pastan kanssa syön. Onko intialaista, italialalaista.....

Kerro lisää.

Sinccis

Ai niinku sun mielestä ei voi käyttä pastaa Intialaisessa ruuassa, koska joku laki estää sen? Kyllä kanacurrykastike sopii mielestäni oikein hyvin pastan kanssa. Kokeile ja ylläty.

Kyseessähän on maustesekoitus ja mä en toimi noin. Mun tarkoitus on vahvistaa oikeita makuja, eikä tehdä mitään sotkuja.

Sori vaan.

Sinccis

Voihan sen currymausteseoksen tehdä itsekin jos haluaa. Ongelmana vain on, että Suomessa ei aina löydä tavallisesta kaupasta sarviapilaa, joka on currymausteseoksessa olennainen maku. Nettikaupoista sitä voi silti tilata.

Siis.

Lehtiä on vaikea saada. Ainakaan kelvollisia määriä, mutta tarkoitatko sä lehtiä, siemeniä vai jauhetta?

Sinccis

Methi Methi leafs

Tarkoitan siemeniä. Kokonaisia sarviapilan siemeniä (fenugreek seeds) olen siis tilannut ulkomaisesta nettikaupasta. Minun mielestäni sarviapilan siemenissä on se maku jonka miellän currymausteseoksen mauksi.

Kandeis kokeilla noita lehtiä.

Rakkaudella,

Sinccis

Joita saa mistä?

Vierailija
106/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomijuntti keittää makaroonit ylikypsiksi (ja siksi ne tarttuu toisiinsa) ja sen jälkeen laittaa margariinia (hyi helv*****) että ne pysyy eriillään ja kai siinä saa vielä sitä tuttua herkullista flooran aromia.

Margariinia en käytä, mutta minä suomijuntti keitän makaroonit mieluummin ylikypsiksi kuin alikypsiksi. Italiassa olen syönyt al dente pastaa enkä tykännyt.

Vierailija
107/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n-25 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n-25 kirjoitti:

Kerro lisää.

Sinccis

Sori vaan.

Sinccis

Siis.

Sinccis

Methi Methi leafs

Kandeis kokeilla noita lehtiä.

Rakkaudella,

Sinccis

Joita saa mistä?

Mä annoin jo vinkin.

Laita googleen methi leaves tai leafs.

Sinccis

Vierailija
108/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun vinkkejä jaetaan ja vain haukkuja tulee.

Sinccis

Vierailija
109/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kyr***n pas*:aa rasvaa.

Vierailija
110/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin kyr***n pas*:aa rasvaa.

Ihan vapaasti vain.

Vierailija
111/112 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en tee kastiketta, lisään oliiviöljyä ja mustapippuria.

Vierailija
112/112 |
27.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma kun vinkkejä jaetaan ja vain haukkuja tulee.

Sinccis

En ole keskusteluun osallistunut mutta vinkit voitaisiin ottaa paremmin vastaan jos ne olisivat konkreettisempia kuin "googlaa", oikeita linkkejä oikeisiin tuotteisiin sivuilta joilta niitä voi ostaa jos oikeasti haluat "auttaa muita" etkä vain päteä.