Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Katti76 kirjoitti:
Helmi4 kirjoitti:
Osaakohan joku mua viisaampi auttaa🙈 tein tässä kierrossa siis ensimmäistä kertaa nuita digi ovistestejä. Tänään aamupäivällä sain hymynaaman. Talleteltu on tiistaina ja eilen. Tänään ei ehditä nähdä miehen kanssa ollenkaan, mutta onkohan liian myöhäistä jos huomenna aamulla puuhailee.. Stressaan kun jäi nyt tämä päivä pelistä pois, milloin se hymynaama tuli. Ei sais stressata ja ottaa paineita mutta meni jo
Löysin netistä jostain sellasen oviskäyrän missä nimenomaan tuo päivää edeltävä aika olis yks parhaista. Eli hyvät mahikset😊
Oi, kiitos paljon! Yritin jotain tollasta etsiä, mutta en löytänyt. Hankalaa kun meillä tuppaa usein menemään ovis viikolla työvuorot ristiin, niin on aikamoista venkslaamista välillä😂
Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24
tititü kirjoitti:
Hei, kilppariarvot kuuluisi olla TSH alle viitteen eli alle 4, jostain luin, että raskautumista ajatellen lähempänä 1 on tavoiteltava. Lääkkettä syödessä voi painua myös mittaamattomiin. T4v sen sijaan pitäis olla siellä 20 tienoilla (täällä päin viiteyläraja on 23). Tuo on uusi tieto, että t4v pitäis olla ylemmällä kolmanneksella, mutta kuulostaa hyvin oikealta. Mulla oli koko syksyn ajan t4v 18 kieppeillä ja menkat reistaili. Tsh oli 2,5 tienoilla.
Kävin eilen labrassa onnekseni sain huomata, että oli arvot parantunu reippaasti, t4v esim 22 nyt, tsh 1.2 ja ovisoireet havaittavissa menneellä viikolla.
Nyt tuntuu siis homma rullaavan. Eka puhdas kierto ilman teroja. Lääkäri ei ole soitellut vieläkään. Odotan mielenkiinnolla mitä se tuumaa noista kilppareista, en ole nimittäin mitenkään lääkitystä muuttanut. Vähentänyt vaan sokereita ruokavaliosta ja lisännyt vahvan monivitamiinin mukaan (jossa on mm. sitä inositolia, rautaa, sinkkiä ja jodia ym).
Myös kiitos auringolle, kevät tulee ja mieli kirkastuu🌞🙏
Sulla on tosi hyvät arvot! 🙂 Yläneljänneksessä oli se lääkäri siis sanonut eli mun t4v olis varaa vielä nousta. TSH mulla on vaan 0,4.. mä ostin Bioteekin Super kilpirauhanen-kapseleita, saa nähdä imeytyykö niistäkään mitään, kun rautakaan ei mulla ilmeisesti imeydy, kun ferritiini vaan laskee vaikka 5kk lisäraudalla. Sehän voi myös vaikuttaa kilppariin.
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Kaneli78 kirjoitti:
tititü kirjoitti:
Hei, kilppariarvot kuuluisi olla TSH alle viitteen eli alle 4, jostain luin, että raskautumista ajatellen lähempänä 1 on tavoiteltava. Lääkkettä syödessä voi painua myös mittaamattomiin. T4v sen sijaan pitäis olla siellä 20 tienoilla (täällä päin viiteyläraja on 23). Tuo on uusi tieto, että t4v pitäis olla ylemmällä kolmanneksella, mutta kuulostaa hyvin oikealta. Mulla oli koko syksyn ajan t4v 18 kieppeillä ja menkat reistaili. Tsh oli 2,5 tienoilla.
Kävin eilen labrassa onnekseni sain huomata, että oli arvot parantunu reippaasti, t4v esim 22 nyt, tsh 1.2 ja ovisoireet havaittavissa menneellä viikolla.
Nyt tuntuu siis homma rullaavan. Eka puhdas kierto ilman teroja. Lääkäri ei ole soitellut vieläkään. Odotan mielenkiinnolla mitä se tuumaa noista kilppareista, en ole nimittäin mitenkään lääkitystä muuttanut. Vähentänyt vaan sokereita ruokavaliosta ja lisännyt vahvan monivitamiinin mukaan (jossa on mm. sitä inositolia, rautaa, sinkkiä ja jodia ym).
Myös kiitos auringolle, kevät tulee ja mieli kirkastuu🌞🙏
Sulla on tosi hyvät arvot! 🙂 Yläneljänneksessä oli se lääkäri siis sanonut eli mun t4v olis varaa vielä nousta. TSH mulla on vaan 0,4.. mä ostin Bioteekin Super kilpirauhanen-kapseleita, saa nähdä imeytyykö niistäkään mitään, kun rautakaan ei mulla ilmeisesti imeydy, kun ferritiini vaan laskee vaikka 5kk lisäraudalla. Sehän voi myös vaikuttaa kilppariin.
yläneljäksessä siis juurikin! ja toivotaan, että tämä taso pysyy! ei sullakaan onneksi kaukana ole, tuo ravintolisä voi hyvinkin tehdä onnistuneen loppusilauksen 👍 tsh sulla kumminkin hyvä, oon ymmärtänyt, että se on se tärkeämpi?
Tuleeko rasvoja tarpeeksi? 🤔ne ainakin vaikuttaa joidenkin vitamiinien ja hivenaineiden imeytymiseen.. ja sit nää perus maitotuotteet eri aikaan, aamu/iltaotto ym. niistä onkin ollut puhetta, jos kilpparikeskusteluja seuraat. 😊
Musta tuntuu monesti, että lääkärit vähättelee kilpparien vaikutusta kaikkeen tai eivät osaa huomioida sitä. Joutuu ite tarkkailla oloja ja tehdä johtopäätöksiä mikä johtuu mistäkin. On niin paljon ruokaankin liittyviä juttuja, mitä pitää huomioida. Esim. toi greippimehu huonontaa tyroksiinin imeytymistä niin ei sitten kilppariongelmaiselle sovikaan jne. Anteeksi siis tämä jauhanta niille joita ei kosketa..😅
Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.
Kiitos! Mä luulin, että mun TSH on liian matala, mut sen mäkin tiedän, että parempi viiterajojen ala- kuin yläpuolella eli siihen nähden kyllä hyvä. En tiennyt tota rasva-asiaa, siinä olis kyllä varmasti parantamisen varaa. 🙈 Ostinkin jo jonkun epa/dha-valmisteen, mutta kun vatsa ei kestä vielä tän hetkisiäkään lisiä, niin en oo uskaltanut aloittaa. Mulla ei oo mitään kilpirauhaslääkitystä, mut muuten lukenut just tosta, että greippimehu vaikuttaa lääkkeiden imeytymiseen. No, mun vatsa ei kestänyt kyllä sitäkään. 😬
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Ei tullut sitten hymynaamaa eikä pakaumpaa viivaa ovistestiin, joten alotin terolutin. En uskalla pidemmälle venyttää, kui tämän pari päivää, olo muutenkin hankala ja haluaisin vain selvitä niihin verikokeisiin ensi viikolla. Itkuinen olo, kun tuntuu että tästä ei taas tule mitään..
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Kippura, varovaiset onnittelut!! 💜💜💜
Näyttää hyvältä tuo testi👍😊
Tähtitaivas☆
Villahuivi kirjoitti:
Ei tullut sitten hymynaamaa eikä pakaumpaa viivaa ovistestiin, joten alotin terolutin. En uskalla pidemmälle venyttää, kui tämän pari päivää, olo muutenkin hankala ja haluaisin vain selvitä niihin verikokeisiin ensi viikolla. Itkuinen olo, kun tuntuu että tästä ei taas tule mitään..
Villahuivi, lohdutuksen sinulle, että en ole koskaan hymynaamaa testeihin, mutta ovulaatio on varmistettu verikokeella klinikalla ja ultrassa. En vaan saa sitä näihin hymytesteihin. Silti ovuloin ja kierto on säännöllinen.
Haluaisin uskoa, että sinulla ovulaatio tapahtui😊👍
Tähtitaivas☆
Pieni_mutta_pippurinen kirjoitti:
Poikaystävä on sitten se "ongelma". Hän ei halua vielä lapsia. Vakuuttaa ehdottomasti haluavansa isäksi ja saada lapsia nimenomaan minun kanssani. Ei kuitenkaan koe vielä olevansa valmis isäksi, jos hän saisi päättää, niin odottaisimme useamman vuoden.
Meidän elämä on tasaista, tykkäämme olla paljon kotona, emme biletä tai juo, ja olemme luoneet arkeen tietyt rutiinit. Me tullaan onnellisiksi tavallisista asioista, kuten ulkoilusta ja ruoanlaitosta. Mielestäni poikaystäväni on luotettava ja vastuuntuntoinen, ja hänestä tulisi tosi hyvä isä.
Tuntuu vaikealta olla puhumatta tästä asiasta jatkuvasti, vaikka yritänkin itseäni rajoittaa. Olen myös monet itkut itkenyt tämän takia, kun se oman lapsen kaipuu on niin kova. Poikaystäväni sanoi, ettei häntä ahdista aiheesta puhuminen muuten kuin silloin, kun alan itkemään. Hän ei kuitenkaan tunnu täysin ymmärtävän, miltä minusta tuntuu, ja sanoo vain, että "odotetaan vähän aikaa". Tiedän, meillä ei ole kiire, mutta tämä vauvan kaipuu on niin raastava, etten yksinkertaisesti pysty odottamaan.
Olen haaveillut jättäväni pillerit pois seuraavan paketin jälkeen, eli toukokuussa. Annan poikaystävälleni nyt pari kuukautta aikaa sulatella asiaa, ja otan sen puheeksi sitten keväämmällä. Jos hän on silloin edelleen samoilla linjoilla, niin se on tosi iso pettymys, mutta minun ei auta kuin odottaa. Olen asettanut "takarajaksi" vuoden, ja hän on puhunut siihen malliin, että se olisi ok. Eli ehkä onnistuisin aikaistamaan sitä hieman, kun ei voi edes tietää, miten kauan raskautumiseen menee 🙈Sitäkin olen miettinyt, että jos hän haluaa toukokuun jälkeen ehkäisyä käyttää, niin ottaa kortsun käyttöön. Molemmat sitä vihataan, niin jospa hän sen takia ei sitä käyttäisi 😅
Pahoittelut suhteettoman pitkästä tekstistä, tämä on eräänlaista terapiaa, kun saa purkaa johonkin tuntojaan 😅
Pieni_mutta, teidän kuvio ei ole ollenkaan mahdoton! Ja ainakin kuullostaa hyvältä, että poikaystäväsi sanoo haluavansa lapsia juuri sinun kanssasi!💜
Itseasiassa samaistun paljon sinuun, koska mulla oli tuo vauvakuume ikäisenäsi ja tosiaan mies oli sitä mieltä, ettei ole valmis isäksi. Silti hän vakuutti haluavansa lapsia vain minun kanssani.
Olihan se uskottava!😊
Me seurusteltiin tosiaan 26-vuotta, ennen, kuin mies oli valmis isäksi. Siinä vaiheessa olin jo 42-vuotias. Mutta päivääkään en kadu sitä, että halusin miehen, jonka kanssa arvot on saman suuntaiset, meillä oli kivaa yhdessä, matkusteltiin ja toki tehtiim paljon töitä. Suhde oli luotettava ja maailmankatsomukset osui yhteen.
Mun oli vaan tingittävä sillä kohtaa omasta vauvakuumeesta ja luottaa siihen, että toinen osapuoli täyttää lupauksensa ja haluaa lapsen...sekä, että se lapsi sitten vielä tulee!😊
Henkilönä en uskaltaisi rakentaa asioita ihan hataran perustuksen päälle ja siten, että lapsi voisi olla kärsijä meidän parisuhteessa.
Toki aina kaikkea voi tapahtua, mutta tärkeintä on hyvä parisuhde, jotta voidaan luoda lapselle myös se turvallinen ympäristö, jossa kasvaa ja antaa valmiudet hyvään elämään.
Nämä asiat ei tosiaan ole iästä kiinni!!👍🤗💜 Ennemmin on siitä kiinni, että nuorena on vaikeampi selviytyä kriiseistä, muutoksista ja haasteista, joita joskus lapsen saanti saattaa aiheuttaa.
Tsemppiä eteenpäin, vauva tulee kun on sen aika!!👍 Plussaa!!💜💜💜
Tähtitaivas☆
Mä oon hölöttäny lapsentekoaikeista kyllä kaikille läheisille kavereille, mut vaan sellasille joilla joko on jo lapsia tai jotka ovat kertoneet etteivät koskaan aio hankkia lapsia. En haluaisi puhua tästä sellaisille jotka itse toivovat lasta, jostain syystä koen sen kiusalliseksi jos sitten mulla tärppää ja heillä ei tai toisinkinpäin. Menin möläyttämään tästä jopa äidilleni. Jotenkin haluan ajatella että jos me jäädään ilman lasta, voidaan sitten yhdessä ystävien kanssa myös surra sitä, ei kai sen tarvitse olla tabu, vaikka äärimmäisen raskas asia onkin. Tai näin itse ajattelen ainakin tällä hetkellä. Sitten jos meillä tärppäisi, en toki huutelisi asiasta ennen aikojaan.
Mulla on todellinen piinapäivä päällä.. kierto on ollut kellontarkka viimeiset viisi kuukautta, ja tänään menkkojen pitäisi alkaa. Mulla on ollu kummallisia alavatsakipuja joihin toissayönä heräsinkin ja eilen ja nyt aamulla jouduin syömään särkylääkettä. Vihlaisi aamulla vessassakäynnin jälkeen niin että oli pakko mennä suorilta keittiön lattialle makaamaan. Voihan se olla että on menkat vaan tulossa ja nämä on menkkakipuja, mutta vielä olen toiveikas. Lähdin kotoa kaupungille hoitamaan asioita ja vähän istumaan yksikseni kahvilaan, tuntui että kotona jumittaminen oli liian piinaavaa. Nyt saan edes vähän muuta ajateltavaa.
Tsemppiä kaikille, olette supernaisia!! ❤️
N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023
Helvi, itse vauvakuumeilin yhden kaverini kanssa samaan aikaan. Meillä yritys alkoi keväällä, heillä syksyllä ja hän plussasi joulun aikaan.. On kieltämättä itellä vähän hankala olo, koen että nyt olisi helpompi olla jos en olisi aikoinaan mennyt sanomaan että yritetään. Vaikka ei saisi vertailla muihin, mutta kieltämättä aluksi mietin aika lapsellisesti että miksi heillä napsahti nopeammin 🙄😂
Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24
Äitykkä-77 kirjoitti:
Kiitos Tähti ❤️
En tiedä palaanko enää kuumeilemaan, tämän vauvan piti olla se meidän perheen viimeinen. Ja sellainen toki olisi ollutkin jos loppuun saakka olisi päästy.
Nyt tuntuu kovin kaukaiselta ajatukselta edes ajatella uutta raskautta. Vaikka tiedänkin, että jos jäämme tähän tilanteeseen niin syliini jää se yksi tyhjä paikka. Mutta en tiedä uskallanko enää toivoakaan uutta ihmettä ja kestäisinkö sitä pelon läsnäoloa läpi uuden raskauden. Toisen lapsen jälkeenhän sain kkm:n ja raskauduin heti uudestaan, mutta olihan se henkisesti raskasta kun pelkäsin koko ajan että miten käy.
Kunhan nyt saisi kohdun tyhjenemään, että toipuminen pääsisi käyntiin ihan kokonaisvaltaisesti. Toivon, että saisin maanantaina tyhjennyksen käynnistävät lääkkeet, vaikka lempeintä olisikin jos keho alkaisi toimia omin voimin.
Kiitos kutsusta myös sinne vaun ryhmään, mutta ikävä yllä minusta ei oikeasti ole miksikään "vetäjäksi", en ole sen luonteinen ihminen. Ja kun en tosiaankaan tiedä että miten tästä edetään niin en halua "rääkätä" itseäni nyt isommin kuumeiluasioilla. Täällä haluan ainakin taustalla olla
Äitykkä-77, kovasti voimia!💜
Tottakai ensin rauhassa sinun täytyy käydä asiat läpi, samoin surutyö.
Siellä vaussa ei sillä tavalla mitään vetäjää tarvita, mutta olisi kiva saada sinut sinne!!💜 Jostain syystä en haluaisi antaa periksi, sille, että heitetiin ulos. Sitä vaan, että ei ole perustelujakaan, vaan kiusaajat voitti. Bännin teki 20++ ikäinen, eikä ole selvästi vielä kehittynyt arvostelukykyä, kun on tarkoitus kuumeilla --45+++ iässä.
Mua harmittaa😪
Kuka vaan, niin Wellcome!👋
Ikä ei ratkaise!!👍💜💜
Äitykkä-77, toivon, että pääset pian tämäm menetyksen ylitse💜 ja haluaisin uskoa, että kuumeilet vielä uudelleen🤗
.
Plussaa kaikille tasapuolisesti!!💕💕💕
.
T. Tähti - dpo 6/7
Yk...21 (?)
Tähtitaivas☆
Tähti: kyllä täytyy hattua nostaa että jaksoit kärsivällisesti odottaa noinkin pitkään ja kunnioittaa miehesi mielipidettä! Itse en kyllä moiseen kykenisi 😅Oon aina tiennyt haluavani lapsia mahdollisimman nuorella iällä. Tuntuu, että elämästä puuttuu jotain ilman vauvaa, ja odotan tosi paljon sitä tavallista perhe-elämää.
Esikoinen 1/21, toinen lapsi haaveena
Kippuralle varovainen onnentoivotus, toivotaan plussan vahvistumista ❤️
Tähti☆ kirjoitti:
Äitykkä-77 kirjoitti:
Kiitos Tähti ❤️
En tiedä palaanko enää kuumeilemaan, tämän vauvan piti olla se meidän perheen viimeinen. Ja sellainen toki olisi ollutkin jos loppuun saakka olisi päästy.
Nyt tuntuu kovin kaukaiselta ajatukselta edes ajatella uutta raskautta. Vaikka tiedänkin, että jos jäämme tähän tilanteeseen niin syliini jää se yksi tyhjä paikka. Mutta en tiedä uskallanko enää toivoakaan uutta ihmettä ja kestäisinkö sitä pelon läsnäoloa läpi uuden raskauden. Toisen lapsen jälkeenhän sain kkm:n ja raskauduin heti uudestaan, mutta olihan se henkisesti raskasta kun pelkäsin koko ajan että miten käy.
Kunhan nyt saisi kohdun tyhjenemään, että toipuminen pääsisi käyntiin ihan kokonaisvaltaisesti. Toivon, että saisin maanantaina tyhjennyksen käynnistävät lääkkeet, vaikka lempeintä olisikin jos keho alkaisi toimia omin voimin.
Kiitos kutsusta myös sinne vaun ryhmään, mutta ikävä yllä minusta ei oikeasti ole miksikään "vetäjäksi", en ole sen luonteinen ihminen. Ja kun en tosiaankaan tiedä että miten tästä edetään niin en halua "rääkätä" itseäni nyt isommin kuumeiluasioilla. Täällä haluan ainakin taustalla olla
Äitykkä-77, kovasti voimia!💜
Tottakai ensin rauhassa sinun täytyy käydä asiat läpi, samoin surutyö.
Siellä vaussa ei sillä tavalla mitään vetäjää tarvita, mutta olisi kiva saada sinut sinne!!💜 Jostain syystä en haluaisi antaa periksi, sille, että heitetiin ulos. Sitä vaan, että ei ole perustelujakaan, vaan kiusaajat voitti. Bännin teki 20++ ikäinen, eikä ole selvästi vielä kehittynyt arvostelukykyä, kun on tarkoitus kuumeilla --45+++ iässä.
Mua harmittaa😪
Kuka vaan, niin Wellcome!👋
Ikä ei ratkaise!!👍💜💜
Äitykkä-77, toivon, että pääset pian tämäm menetyksen ylitse💜 ja haluaisin uskoa, että kuumeilet vielä uudelleen🤗
.
Plussaa kaikille tasapuolisesti!!💕💕💕
.
T. Tähti - dpo 6/7
Yk...21 (?)
Ensin sanot ettei 20++ ole arvostelu kykyä ja sit sanot ettei iällä oo väliä. Koita päättää. ..
Ja miks pitää väkisin tuppautua jos on selkeästi ylläpidon toimesta sanottu ettet saa sinne mennä 🤔 en jaksa uskoa että oot ihan puhdas pulmunen, joku syyhän siihen on ollut että sinut sieltä pois potkittiin.. täällä tästä on aika turha jauhaa ja koittaa "käännyttää" porukkaa. Anna jo olla.
En tarkoita tällä mitään pahaa, kuulostaa vaan älyttömälle, toivottavasti saat plussan pian 🤩
30v endo toiveissa eka
Helmi4 kirjoitti:
Helvi, itse vauvakuumeilin yhden kaverini kanssa samaan aikaan. Meillä yritys alkoi keväällä, heillä syksyllä ja hän plussasi joulun aikaan.. On kieltämättä itellä vähän hankala olo, koen että nyt olisi helpompi olla jos en olisi aikoinaan mennyt sanomaan että yritetään. Vaikka ei saisi vertailla muihin, mutta kieltämättä aluksi mietin aika lapsellisesti että miksi heillä napsahti nopeammin 🙄😂
Kauhee ajatus että jonkun kaverin kans yrittäisi plussaa yhtä aikaa 😱 ottaisin ihan hirveen stressin tuollasesta 😅 vaikka ei saisikaan vertailla, oon liian kilpailu henkinen tuollaiseen, yhdelle kaverille jo vähän valehtelin ettei me vauvaa yritetä kun se alkoi intoilla et tehdään yhtä aikaa! Kamalaa 😵
Yksi kaveri tietää ja äitille vähän vihjasin muuten en oo kertonu yrityksestä tai vauva kuumeesta 👍
30v endo toiveissa eka
Vahva ovis bongattu😊. Tallettelut aloitettu jo parina iltana ja jatkoa seuraa. Ihana tuo mies kun on niin mukana nyt tässä 👶-planissa että on ihan hauskaakin. Aloitin viikko sitten uudestaan royal gelee kapselit mutta nyt 1000 mg kun aiemmin otin 500 mg. Luin niistä että ne on luonnon superainetta, tutkimuksia on tehty eläimillä joissa todettu mm. hedelmällisyyden nousua. No kattoos nyt kuin muijan käy😄. Tsemiä vaan kaikille ja hedelmällisiä tuulia 👍
Mistä te tilaatte noita raskaustestejä, ja onko jotain hyvää ja halpaa? En ole koskaan tilaillut mistään testejä.
Joudun jokatapauksessa tikuttelemaan jälkihoitona että saan sen negan testiin, että tiedetään kohdun tyhjentyneen. Ja en sen vuoksi haluaisi rahaa työntää kalliimpiin testeihin.
No huomenna pääsen sinne Naikkarille, ja päästään miettimään millä menetelmällä hommiin lähdetään, kun ei merkkiäkään että keho ymmärtäisi käynnistää itse itsensä. Tietenkin itse toivoisin nopeaa toimenpidettä jossa toipuminen olisi myös nopeahkoa...lääkkeellinen taitaa kuitenkin olla melko kivulias ja vuoto kestää useita viikkoja, ja haluaisin kuitenkin olla toimintakykyinen ilman suurta kipulääkityksen rouskuttamista 🤔
Ja oma th:kin lupasi vielä huomenna soittaa, tuntuu hyvälle että hän haluaa kulkea vierellä loppuun saakka.
Levollinen mieli itsellä koko asian suhteen, elämä kuitenkin jatkuu ja uskon että tälläkin tapahtumalla on joku tarkoitus meidän elämässä.
Täällä taitaa olla nyt piinailijoitakin, joten toivon kovasti plussatuulia ryhmään 💕
Äitykkä-77 kirjoitti:
Mistä te tilaatte noita raskaustestejä, ja onko jotain hyvää ja halpaa? En ole koskaan tilaillut mistään testejä.
Joudun jokatapauksessa tikuttelemaan jälkihoitona että saan sen negan testiin, että tiedetään kohdun tyhjentyneen. Ja en sen vuoksi haluaisi rahaa työntää kalliimpiin testeihin.
No huomenna pääsen sinne Naikkarille, ja päästään miettimään millä menetelmällä hommiin lähdetään, kun ei merkkiäkään että keho ymmärtäisi käynnistää itse itsensä. Tietenkin itse toivoisin nopeaa toimenpidettä jossa toipuminen olisi myös nopeahkoa...lääkkeellinen taitaa kuitenkin olla melko kivulias ja vuoto kestää useita viikkoja, ja haluaisin kuitenkin olla toimintakykyinen ilman suurta kipulääkityksen rouskuttamista 🤔
Ja oma th:kin lupasi vielä huomenna soittaa, tuntuu hyvälle että hän haluaa kulkea vierellä loppuun saakka.
Levollinen mieli itsellä koko asian suhteen, elämä kuitenkin jatkuu ja uskon että tälläkin tapahtumalla on joku tarkoitus meidän elämässä.Täällä taitaa olla nyt piinailijoitakin, joten toivon kovasti plussatuulia ryhmään 💕
Mä oon netistä Raskauskeijulta tilannut ja sitten joku toinenkin verkkokauppa oli mistä tilasin. Saa kerralla ison määrän eikä tartte mennä apteekin kalliita ostamaan. Voimia teille💗.
Oon ollut muutaman päivän poissa täältä, joten tulee vähän myöhässä... Äitykälle suuri halaus ja tsemppiä! Olen pahoillani puolestanne!
Pikkuminnis, wau ja onnea!!!
Itse vielä menkkoja odotan, joitain tuntemuksia siihen suuntaan kyllä jo on. Jostain syystä nää kierrot nyt alkaa venymään 30+ päiväisiksi (kp32 nyt). Ehkä se on kuitenkin parempi kuin ne lyhyet 24-päiväiset, joita myös ollut (ja kaikkea tältä väliltä).
Pieni_mutta_pippurinen kirjoitti:
Moikka, uusi kuumeilija ilmoittautuu!
Olen 20-vuotias ja poikaystävä pari vuotta vanhempi. Ollaan seurusteltu reilu vuosi. Asutaan yhdessä, poikaystävä on töissä ja minä opiskelen ensimmäistä vuotta amk:ssa. Tästä saa varmasti kauhisteluja, noin nuori ja opinnot kesken, ja sitten pitää vielä vauva saada! Mutta yritän olla välittämättä liikaa muiden mielipiteistä, koska tämä on meidän elämä ja meidän päätökset.
Mun vauvakuume on tällä hetkellä _todella_ paha. Ajattelen vauva-asiaa koko ajan, on käsittämätöntä miten en voi edes tuntia olla miettimättä vauvoja. Ja joka puolella näkyy vaunuja tai odottavia äitejä 😅En kerta kaikkiaan pysty odottamaan valmistumiseen asti, kun tällä hetkellä jo kuukausi tuntuu loputtoman pitkältä.
Poikaystävä on sitten se "ongelma". Hän ei halua vielä lapsia. Vakuuttaa ehdottomasti haluavansa isäksi ja saada lapsia nimenomaan minun kanssani. Ei kuitenkaan koe vielä olevansa valmis isäksi, jos hän saisi päättää, niin odottaisimme useamman vuoden.
Meidän elämä on tasaista, tykkäämme olla paljon kotona, emme biletä tai juo, ja olemme luoneet arkeen tietyt rutiinit. Me tullaan onnellisiksi tavallisista asioista, kuten ulkoilusta ja ruoanlaitosta. Mielestäni poikaystäväni on luotettava ja vastuuntuntoinen, ja hänestä tulisi tosi hyvä isä.
Tuntuu vaikealta olla puhumatta tästä asiasta jatkuvasti, vaikka yritänkin itseäni rajoittaa. Olen myös monet itkut itkenyt tämän takia, kun se oman lapsen kaipuu on niin kova. Poikaystäväni sanoi, ettei häntä ahdista aiheesta puhuminen muuten kuin silloin, kun alan itkemään. Hän ei kuitenkaan tunnu täysin ymmärtävän, miltä minusta tuntuu, ja sanoo vain, että "odotetaan vähän aikaa". Tiedän, meillä ei ole kiire, mutta tämä vauvan kaipuu on niin raastava, etten yksinkertaisesti pysty odottamaan.
Olen haaveillut jättäväni pillerit pois seuraavan paketin jälkeen, eli toukokuussa. Annan poikaystävälleni nyt pari kuukautta aikaa sulatella asiaa, ja otan sen puheeksi sitten keväämmällä. Jos hän on silloin edelleen samoilla linjoilla, niin se on tosi iso pettymys, mutta minun ei auta kuin odottaa. Olen asettanut "takarajaksi" vuoden, ja hän on puhunut siihen malliin, että se olisi ok. Eli ehkä onnistuisin aikaistamaan sitä hieman, kun ei voi edes tietää, miten kauan raskautumiseen menee 🙈Sitäkin olen miettinyt, että jos hän haluaa toukokuun jälkeen ehkäisyä käyttää, niin ottaa kortsun käyttöön. Molemmat sitä vihataan, niin jospa hän sen takia ei sitä käyttäisi 😅
Pahoittelut suhteettoman pitkästä tekstistä, tämä on eräänlaista terapiaa, kun saa purkaa johonkin tuntojaan 😅
Mä oon sitä mieltä, että lapsen saanti on niin iso asia, että ketään ei siihen saa väkisin pakottaa ja painostaa. Toki ymmärrän, että tilanne on haastava, jos itse haluaa kovasti ja toinen haluaa odottaa, mutta näissä asioissa on ajateltava toisenkin haluamisia. Toivon, että pääsette yhteisymmärrykseen ja yrittämään! Tsemppiä!
Täällä tänään 29/31.
❤️
Kahden koululaisen äiti. Km 11/17.
Kolmannen odotusta 10/20 ❤️