Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1201/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monella tärppipäivät käsillä, mukavia puuhapäiviä ja toivotaan sitä tärppiä vihdoin 🤞

Täällä piinapäivät, kp 30. En tiedä yhtään onko menkat tulossa vai ei. Menkkatuntemuksia ollut vatsassa kokoajan silleen vähän mut ei kunnolla. Nännit kipeytyi pari pv sitten julmetun kipeäksi, ei ollut viime kierrossa lähellekään näin kipeet. Finnejä tullut naamaan ja selkään. Kauheesti ilmaa vatsassa ja uutena oireena nilkat tosi turvonneet illalla. Onko lie perus pms vai uskaltaisko huomenna testata 😬

N 31v. M 33v. Esikoinen haaveissa. Ehkäisyrengas lopetettu 10/19.

1202/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamulla testin ja se oli positiivinen. En voi uskoa. Tapahtuiko tämä minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1203/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis, onnea ihan tavattoman paljon!

Talvikki -  minulla on molempien aiempien raskausten alun tienoilla ollut todella "kovat" menkkaoireet, ollut sellainen fiilis, että nyt tulee elämän menkat, mutta olikin raskaus alkanut :) tsemppiä sinne jännäilyyn, ja muillekin :) Meillä mennään vielä rauhallisin mielin.

Tähti - olin reilun vuoden aikanaan kotona ennenkuin palasin työelämään. Olihan se melkoista säätämistä kun mies reissaa ja minulla työmatkaa yli 50km suuntaansa, jotenkin siitä selvittiin. Onneksi nykyään on aika monella tietotyöläisellä ainakin hyvät etätyömahdollisuudet. Joka tapauksessa, jos tässä vielä raskaus alkaa, olen miehen kanssa puhunut, että aletaan nyt jo säästää sen verran, että voin sitten olla kotona tarvittaessa pitempään. Jos ei vauvaa kuulu, mennään sitten vaikka vähän pitemmälle ulkomaanlomalle :)

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021

1204/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis IHANAA!!! 😭😍😍😍 Todella paljon onnea ja kaikki maailman tsempit matkaan!! 😀💚 Tällainen on upea uutinen. 🤗 (vaikka ainahan raskaus toki on 🙂)

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1205/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin aamulla perhe-artella ultrassa, kun minulla ollut nyt hetken aikaa tunne ettei kaikki ole hyvin ja järkyttävä pelko vallannut mielen 😔

No naisen vaisto harvoin on pielessä. Ei tule meille vauvaa elokuussa, jos enää koskaan 😭Ei löytynyt sykettä, aktiivista alkavaa vuotoa kylläkin. Joten odotellaan nyt viikon verran josko kohtu tyhjenisi spontaanisti

1206/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, kamala uutinen, olen todella pahoillani puolestanne. 😔 Ihan sanattomaksi vetää. Kovasti voimia teille. ❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1207/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Me käytiin aamulla perhe-artella ultrassa, kun minulla ollut nyt hetken aikaa tunne ettei kaikki ole hyvin ja järkyttävä pelko vallannut mielen 😔

No naisen vaisto harvoin on pielessä. Ei tule meille vauvaa elokuussa, jos enää koskaan 😭Ei löytynyt sykettä, aktiivista alkavaa vuotoa kylläkin. Joten odotellaan nyt viikon verran josko kohtu tyhjenisi spontaanisti

Voi Äitykkä, olen niin pahoillani! 😭❤ ei ole sanoja lohduttaa, mutta halaisin jos olisit vierellä. Nyt lähetän vain lämpimiä ajatuksia ja virtuaalihalauksen 💜

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1208/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Tein aamulla testin ja se oli positiivinen. En voi uskoa. Tapahtuiko tämä minulle.

Voi apua! Olihan tämä odotettavissa, mutta tuntuupa niin upealle nähdä tuo positiivinen testi! Superisot onnittelut ja varjelusta raskausaikaan 🥰❤

Tässä mietin, kun kylällä joudun lähteä pakkasaamuna käymään, että pitääkö juuri käydä apteekin kautta ja ostaa se hymynaama-ovistesti.... 😆

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

1209/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Pikkuminnis ONNEA!!💜💜💜💜

Plussasäteet saavuttivat sinut🤩

Ihana PLUSSA💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

1210/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, voi ei😪....

Iso halaus ja pahoittelut....😖

Kestämistä💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

1211/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis, onnea!!! Ihanaa että jälleen letrot näyttää tepsineen jollekin, antaa itsellekin toivoa! Kerrohan jatkossakin miten raskaus etenee ❤️ ja noin vahva plussa vielä!!

Äitykkä-77, pahoitteluni ja lämmin halaus. ☹️❤️

1212/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrastien aamu...

Pikkuminnis, olen järjettömän iloinen puolestasi! Iloitsen toki jokaisesta plussasta, oli sitä odotettu vain hetken tai pitkään, mutta kun itselläkin on mennyt yli vuoden odottaminen niin tuollainen luo toivoa ja pari ylimääräistä jee-huutoa ❤.

Ja sit Äitykkä 😢. Olen järjettömän pahoillani! Toivottavasti se fyysinen puoli tilanteessa korjaantuu nopeasti ja että henkinenkin puoli pikkkuhiljaa eheytyy asian kanssa. Ja vielä enemmän toivon uutta pientä elämäntainta kasvavaksi taas hetken päästä ❤.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

1213/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis onnea ja nyt hirmuisesti tsemppiä ja niitä tarrasukkia että pysyy matkassa! Olen niiiiiin iloinen teidän puolesta.

Ja Äitykkä-77:lle iso halaus ja voimia.

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

Vierailija
1214/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77: Kamalia uutisia. Olen todella pahoillani. Paljon jaksamista teille!

Pikkuminnikselle paljon onnea!

Suuret tunteet liittyvät elämän alkamiseen ja loppumiseen, jotka ovat molemmat läsnä tässä ihmeellisessä maailmassa.

1215/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ihan hirveästi onnitteluista. Ihan liikutuin kuin niin moni teistä, täysin tuntematon, mutta silti niin "läheiseksi" muodostuneet "ystävät" onnittelette. Kiitos. :) Epätodellinen olo, sillä oireita ei ole.. en uskalla vielä iloita kunnolla. 4 letrokierto siis toimi. Tulen todellakin lukemaan tätä ketjua ja päivittelen. Eihän tässä vielä muuta tiedä kuin positiivinen testi, mutta onko oikeassa paikassa yms..

Äitykkä, ei ole sanoja ;( aivan kamalaa. Paljon voimia.

1216/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Voi Pikkuminnis! Ihanaa! Mulla tuli ihan kyyneleet silmiin

Jospa minäkin kohta tuun perästä toivottavasti!

LA 12/20

1217/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Huhuh... todella surullinen uutinen😢. Ei tähän kai osaa muuta kuin lähettää halauksen ja toivoa kuitenkin että vielä ihme tapahtuisi💗

1218/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavelija91 kirjoitti:

Pikkuminnis kirjoitti:

Voi Pikkuminnis! Ihanaa! Mulla tuli ihan kyyneleet silmiin <3 Oon niin onnellinen sun puolesta, VIHDOIN! Onnea niin paljon! ♥️

Jospa minäkin kohta tuun perästä toivottavasti!

Kiitos, toivon sinulle myös niin paljon plussaa. Kiitos kaikista neuvoista mitä olen sinulta saanut.

1219/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 tooooooooodella paljon jaksamisvoimia lähetän sinnepäin. 💖

Ja pikkuminnis onnea!! 💖 toivottavasti sais iteki pian laittaa testikuvaa jakoon... 🙏

N 31v. M 33v. Esikoinen haaveissa. Ehkäisyrengas lopetettu 10/19.

1220/6611 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, voi ei, olen tosi pahoillani siun ja teidän perheen puolesta :( jaksamista kovasti.

Lapset -02 ja -06, km 02/20, la 1/2021