Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

1181/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla usein ovisoireet alkaa siinä kp12 mutta testit aina haaleita. Limat olen ainoastaan kerran bongannut, mutta nipailut alkaa ajoissa. Yleensä olenkin luovuttanut siinä kp18-19 testien teon, mutta sainkin tosi vahvan plussan vasta kp20. Kannattaa ainakin jatkaa testailuja siis villahuivi. Mutta voihan toki olla ettei pelkillä teroluteilla tule ovista.

Täällä kp34 ja ovis toivottavasti oli siinä kp21. Onkohan noin myöhäsestä oviksesta haittaa? letrot siis myös on apuna. Periaatteessa voisi kai kohta testailla, mutta en halua, koska en taas halua pettyä negaan. Eniten pelkään sitä, että testi olis nega ja menkat ei taas vaan ala, eli kertoisi ettei ovista edes tapahdu vaikka sain ekaa kertaa vahvan ovisplussan. Oireita ei hirveesti, munasarjoja nippailee välillä ei mitään muuta. Pieni kurkkukipu ollut tämän viikon, ihan kuin flunssa alkais, mutta ei ala. En vaan halua edes vähänkään nyt antaa toivonkipinää. Olen joka ikinen kuukausi ollut että jospa nyt ja aina pettynyt, kohta 1,5 v.

1182/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin aiemmin (ainakin edelliseen ketjuun) linkin tupsta ovulaatiolimasta. Laitan sen nytkin:

http://luomupimu.blogspot.com/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodo…

Tuolta voi käydä katsomassa, miten valkovuoto muuttaa koostumustaan kierron eri vaiheessa.

Itsellä siis kp15menossa. Tein huvikseni vielä testin, ja se on entisestään tummunut! Nyt voisin sanoa, että lähellä positiivista on. Ainut ongelma on ne limat, ne nimittäin on vasta 2.vaiheen valkovuotoa, eli lisääntyvää. Taidan jatkaa testailua pari pv ja aloittaa Terolutin vasta kp17-20... jos vaikka vahingossa saisin plussan! Oviksesta siis. Raskaustestin plussaa en just nyt uskalla toivoa, etten pety jos menkat alkaa. Mutta ovisplussa tuntuisi lottovoitolla juuri nyt! Mitä muut pn mieltä alimmasta testistä? Tein sen klo 12, 3,5h pidätyksellä.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1183/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi kirjoitti:

Helmi4 kirjoitti:

Sibi, luulen tietäväni tunteen... Meillä 10kk yritystä pian, eikä haamun haamua ikinä ole tullut. Menkat tulevat ajallaan, lähes aina 28pv kierto. Ahistaa... Pakko keksiä kokoajan muuta tekemistä ja aateltavaa..

Helmi4 voimia sinullekin. Jos keksit hyvàn keinon jolla saada ajatukset muualle, kerro toki minullekin! XD

Sibi, mulla jotenkin helpotti kun kävin juttelemassa gynellä. Vaikka ei mitään ns uutta tietoa sieltä tullut, mutta jo se että puhui ammattilaisen kanssa helpotti omaa oloa. Sieltä saimme ns. "suunnitelman" mihin ottaa yhteyttä ja milloin seuraavaksi. Sit miehen työpaikassa alkoi juuri Yt neuvottelut, niin olen sitten sitä stressannut tässä vuorostaan😂

Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24

1184/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi, minusta tosi lähellä positiivista tuo alin testi! 😍

1185/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi4 kirjoitti:

Niin minustakin. Nyt jokaiselta toivon niitä sormia ristiin, että saisin ees sen ovistestin positiiviksi tässä kierrossa! Antais toivoa yli 2v vauvatoiveen toteutumisen suhteen...

1186/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kaikille noita Clearbluen ovistestejä johon tulee hymynaama jos on ovis! Itsellä nyt ekaa kertaa käytössä ja voi hitsi miten ihanaa kun ei tarvi viivojen kanssa pähkäillä. Tein vielä niin että ekaksi liuskatesti, jos selvä nega niin en lähtenyt tuhlaamaan Clearblue testiä, jos oli selvästi positiiviseen päin ni tein samasta pissasta tuon Clearbluen. :-)

LA 12/20

1187/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista Villahuivi ja Tähtityttö. Saapi nähdä minkälainen kierto, kukaties kuitenkin huomenna jo huippupäivä, kun alkoi alavatsakin kipuilla. Toivottavasti Villahuivi sullakin pian! Mustakin tuo näyttää jo lähellä positiivista, vahventunut selvästi ainakin. 😍

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

1188/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Helmi4 kirjoitti:

Niin minustakin. Nyt jokaiselta toivon niitä sormia ristiin, että saisin ees sen ovistestin positiiviksi tässä kierrossa! Antais toivoa yli 2v vauvatoiveen toteutumisen suhteen...

Villahuivi, kyllä lähellä plussaa on...👍

Nyt pullat uuniin😃🤗🤗

Plussasäteitä++++🤩

Tähtitaivas☆

1189/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78 kirjoitti:

Käykö kenellekään muulle ikinä niin, että keho viestittää aikaisin ovulaation lähenemisestä merkeillään, mutta välillä merkit laantuu ja alkavat sitten myöhemmin uudelleen ja myös ovis tuleekin myöhemmin?

Mulla on nyt taas tällainen kierto. Ekat ovislimat tuli jo kp6 ja halut ym., sitten ne laantui eikä LH-huippuakaan ole näkynyt. Eilen alkoivat sitten uudelleen, ei silti edelleenkään LH-huippua. Ihan kuin keho yrittäisi käynnistää ovista, mutta ei oikein saa käynnistettyä. Kärjistetysti sanottuna, voihan olla, että tää on normaaliakin. Kp13 kuitenkin vasta menossa. 😬

Kaneli78, kyllähän tämä on prosessi ja etenee joka kierto hieman eri tavalla.

Mutta meillä iäkkäimmillä voi olla siitäkin kyse, että kypsyy kaksi munasolua yhtäaikaa🤩

Mulla oli kaksosraskauden vaara esikoisen kohdalla, oli siis kaksi yhtä suurta munasoluja ultrassa ennen inssiä. Inssi oli siis luomuna ja siitä ekasta inssistä tärppäsi. Tuolloin olin 42-vuotias. Suosittelen inssiä kyllä jokaiselle, jos siihen on mahis! 😊

Plussa sinulle tähän kiertoon!!🤗🤗🤗

Tähtitaivas☆

1190/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, kuinka naisen elämä on kuin vuoristorata: yhtä ylä-ja alamakeä tunteiden ja olotilan kanssa. Ensin mennää kohti toivoa, vahvasti nousujohteisesta ja kohta humahdetaan alas pilvilinnoista melko kovalla vauhdilla. Toisinaan ne mäet on laimeampia kukkuloita, toisinaan korkeita vuoristoja.

Täällä siis pieniä toivonkipinöitä ilmassa, eikä ukkokullan tänään auta valitella väsymystä (oikeasti raskas työ), kun olen pikku hiljaa tässä hänen töistä tulonsa jälkeen pientä lämmittelyä tehnyt 🥰

1191/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Hassua, kuinka naisen elämä on kuin vuoristorata: yhtä ylä-ja alamakeä tunteiden ja olotilan kanssa. Ensin mennää kohti toivoa, vahvasti nousujohteisesta ja kohta humahdetaan alas pilvilinnoista melko kovalla vauhdilla. Toisinaan ne mäet on laimeampia kukkuloita, toisinaan korkeita vuoristoja.

Täällä siis pieniä toivonkipinöitä ilmassa, eikä ukkokullan tänään auta valitella väsymystä (oikeasti raskas työ), kun olen pikku hiljaa tässä hänen töistä tulonsa jälkeen pientä lämmittelyä tehnyt 🥰

Villahuivi, juuri näin....🤪 halaus🤗

Nyt ukkokullan kellistys vaan!!😊

Tähtitaivas☆

1192/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on menossa ehkäpä dpo 5....(?)

Mä oon ihan pihalla, mutta ovisplussa oli viime lauantaina, joka missattiin😢

Pullat saatiin uuniin vasta reilu päivä myöhässä.

Kuitenkin varaan raskaustestejä kaappiin, koska itselle ei mahda mitään....aina sitä yhä toivoo, toivoo ja vain toivoo!!🙄🤗

Mä oo antanut toivolle jo vähän periksikin, kun on toivottu yli kaksi vuotta.

Tähtitaivas☆

1193/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnikselle halaus ja toivon kipinöitä!!💕💕💕💕

Toivon sinulle plussan tähän kiertoon💜🤗🤗🤗

Tähtitaivas☆

1194/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Pikkuminnikselle halaus ja toivon kipinöitä!!💕💕💕💕

Toivon sinulle plussan tähän kiertoon💜🤗🤗🤗

Kiitos ihana tähti :) toivon sinulle myös :)

Kävin tänään ostamassa varuiksi raskaustestin. Saa nähdä uskallanko tehdä huomenna vai säästelenkö viikonlopulle. En ole puoleen vuoteen tehnyt yhtään testejä. Huomenna on oviksesta 14 päivää ja aina ennen menkat alkanut 11-12 päivää oviksen jälkeen. En vain halua pettyä niin siksi en tee vielä. Ja tuntuu, että kun koskaan aiemmin ei ole tärpännyt, niin miksi nytkään voisi. Tähän alkaa jo tottumaan niin miltä voikaan joskus tuntua, jos plussa tuleekin. Ja miltä voikaan vuosien päästä tuntua, jos ei lasta saakaan.

1195/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis, toivon ja ilon säteitä sinulle ja voimakasta plussatuulta 🌬➕➕ oispa ihana, kun saisit plussan! 🤰🏻

1196/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavelija91 kirjoitti:

Suosittelen kaikille noita Clearbluen ovistestejä johon tulee hymynaama jos on ovis! Itsellä nyt ekaa kertaa käytössä ja voi hitsi miten ihanaa kun ei tarvi viivojen kanssa pähkäillä. Tein vielä niin että ekaksi liuskatesti, jos selvä nega niin en lähtenyt tuhlaamaan Clearblue testiä, jos oli selvästi positiiviseen päin ni tein samasta pissasta tuon Clearbluen. :-)

Ostin ite kans noita tähän kiertoon. On kyllä tosi käteviä! Sit kans kokeilen gelee royal kapseleita tässä kierrossa. Aluksi aattelin että en osta noita kalliita ovis testejä ja kapselit jätän kauppaan, mutta kummasti se mieli muuttuu kun vuosi yrittämistä vaan lähestyy 😂

1197/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tilasin raskauskeijulta sekä normi liuskatestejä, että clearbluen kaksoishormoni-ovistestejä. Ajattelin ekassa letrokierrossa käyttää molempia, ensin liuskoja ja kun tummenee niin jatkan CB:llä jotta näkee hedelmälliset päivät (vilkkuva hymynaama) ja sitten positiivisen tuloksen pysyvällä hymynaamalla. Jänskää!

Jos täällä on muita letroja käyttäneitä linjoilla: oletteko aloittaneet 2,5mg päiväannoksella vai suoraan 5mg? Ja mikä on ollut vaste? Lääkäri määräsi mulle ensin 2,5mg päivässä, jos ei tärppää niin sitten nostan sen 5mg päivässä seuraavaan kiertoon. Houkuttelisi kyllä suoraan aloittaa tolla isommalla annoksella, se tuntuu olevan yleisempi? Ehkä kuitenkin varovasti alotan, lääkäri vetosi siihen että koska olen niin pienikokoinen niin pieni annos voisi riittää.

1198/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuminnis kirjoitti:

Kiitos ihana tähti :) toivon sinulle myös :)

Kävin tänään ostamassa varuiksi raskaustestin. Saa nähdä uskallanko tehdä huomenna vai säästelenkö viikonlopulle. En ole puoleen vuoteen tehnyt yhtään testejä. Huomenna on oviksesta 14 päivää ja aina ennen menkat alkanut 11-12 päivää oviksen jälkeen. En vain halua pettyä niin siksi en tee vielä. Ja tuntuu, että kun koskaan aiemmin ei ole tärpännyt, niin miksi nytkään voisi. Tähän alkaa jo tottumaan niin miltä voikaan joskus tuntua, jos plussa tuleekin. Ja miltä voikaan vuosien päästä tuntua, jos ei lasta saakaan.

Pikkuminnis, elän mukana, kävi miten kävi. Kyllä se plussa sieltä tulee!!👍💜

Tähtitaivas☆

1199/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kirjoitti:

Itsekin tilasin raskauskeijulta sekä normi liuskatestejä, että clearbluen kaksoishormoni-ovistestejä. Ajattelin ekassa letrokierrossa käyttää molempia, ensin liuskoja ja kun tummenee niin jatkan CB:llä jotta näkee hedelmälliset päivät (vilkkuva hymynaama) ja sitten positiivisen tuloksen pysyvällä hymynaamalla. Jänskää!

Jos täällä on muita letroja käyttäneitä linjoilla: oletteko aloittaneet 2,5mg päiväannoksella vai suoraan 5mg? Ja mikä on ollut vaste? Lääkäri määräsi mulle ensin 2,5mg päivässä, jos ei tärppää niin sitten nostan sen 5mg päivässä seuraavaan kiertoon. Houkuttelisi kyllä suoraan aloittaa tolla isommalla annoksella, se tuntuu olevan yleisempi? Ehkä kuitenkin varovasti alotan, lääkäri vetosi siihen että koska olen niin pienikokoinen niin pieni annos voisi riittää.

Täällä yksi letrojen syöjä linjoilla. Aloitin ensin 1 tbl kp3-7 ja kypsyi 1 folli. Verikoe oli siinä siinä tapahtuiko ovis vai ei. Jatkoin 1 tbl ja menkat ei alkanut eli ovista ei tapahtunut. Jouduin käynnistämään teroilla menkat. Sitten määrättiin 2 tbl ja tulos oli 3 follia, mutta parin päivän ultrassa oli 1 johtofolli enää ja muut ei kasvanut. Tämä kierto 2 tbl ja en käynyt ultrassa. Minulla siis 1 tbl ei ollut tarpeeksi, mutta ehkä kannattaisi sillä aloittaa.

Itse pelkään, että tämä 2 tbl ei taas toimi, ja vaikka ovistesti oli vahva plussa, niin pelkkään että menkat ei ala ja r testi nega. Sitten en tiedä mitä tehdä. Mutta palailen viimeistään vkl, jos sen testin teen. :)

1200/6611 |
06.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, kiinnostaisiko ketään 30kpl ovistestejä ja ainakin 5 kpl raskaustestejä. Liuskoja kaikki ja todistettavasti toimineet hyvin eikä näille ole enää minulla tarvetta. On samaa kiinan kamaa mitä esim amazonissa ja luultavasti mm. Raskauskeijulla.

Jos joku vaikka muutaman euron postikuluilla haluaisi tms niin laita viestiä Liisasitruuna at outlook.com :-)