Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Portland, ehkä se on juuri se, että yrittää lasta alulle. Tiedätkö, mitä ajattelen? Tätä oon omallakin kohdalla miettinyt että onko meilläkin siinä syy, koska takana on kuitenkin vuodelle 2018 4 alkanutta ja varhain keskenmennyttä raskautta. Onko alitajuisesti niin yritysorientoitunut, että kroppa vastustaa?
Olen yrittänyt harjaannuttaa mieltäni, etten laske päiviä ennen enkä jälkeen ovulaation, siis nimenomaa ovulaation suhteen. Kierron pituuden suhteen kylläkin. Tai sovellus laskee 😆
Kuitenkin aina tahtoo mieli kääntyä, ja huomaa miettivänsä joko ovis on... tänään? Huomenna? Onko talletteluja riittävästi takana, pitäisikö vieläkin...
No, tämä kierto on mennyt häneksi jo alusta alkaen, vaikka toiveet olivat korkealla. Ovulaatiosta suklaakystaksi. Valemenkoista pitkäksi kierroksi. Ilosta raivoon kun kroppa ensin toimii ja sitten ei. Nt vaan kauhulla odoytamaan, alkaako kroppa toimia edes teroluteilla.
Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.
Heippa kaikille 🙋♀️
Kp27 / 28-30(?) aamulla tein testin kun malttamattomana en jaksanut odotella ja nännit on niin super kipeät ettei oo koskaan olleet. 🙈😂
Menkat tosin voi alkaa hetkenä minä tahansa .. Tai sitten ei. Haluan silti jakaa aamuisen testin kanssanne, koska olin näkeviväni siinä jotain toista viivaa, haamujen haamua, tai sitten se joku viivanpaikka. Olevinaan näen siinä väriä, tai mieli tahtoo nähdä.
En tiedä, kiusaan vain itseäni mutta kun on vain sellainen fiilis et nyt on napannut.
Pelkään että tulen vain pettymään ja ne menkat tulee.
Jokatapauksessa, kertokaa mitä mieltä näkyykö siinä mitään 😁 tuun tekemään uuden testin huomenna/ylihuomenna jos menkkoja ei kuulu.
Tämmöistä täällä, tsemppiä ihan kaikille ❤️
Meni, kyllä siellä jotain näkyy....viivan vahvistumista!🤗🤗🤗
Tähtitaivas☆
Villahuivi kirjoitti:
Portland, ehkä se on juuri se, että yrittää lasta alulle. Tiedätkö, mitä ajattelen? Tätä oon omallakin kohdalla miettinyt että onko meilläkin siinä syy, koska takana on kuitenkin vuodelle 2018 4 alkanutta ja varhain keskenmennyttä raskautta. Onko alitajuisesti niin yritysorientoitunut, että kroppa vastustaa?
Olen yrittänyt harjaannuttaa mieltäni, etten laske päiviä ennen enkä jälkeen ovulaation, siis nimenomaa ovulaation suhteen. Kierron pituuden suhteen kylläkin. Tai sovellus laskee 😆
Kuitenkin aina tahtoo mieli kääntyä, ja huomaa miettivänsä joko ovis on... tänään? Huomenna? Onko talletteluja riittävästi takana, pitäisikö vieläkin...
No, tämä kierto on mennyt häneksi jo alusta alkaen, vaikka toiveet olivat korkealla. Ovulaatiosta suklaakystaksi. Valemenkoista pitkäksi kierroksi. Ilosta raivoon kun kroppa ensin toimii ja sitten ei. Nt vaan kauhulla odoytamaan, alkaako kroppa toimia edes teroluteilla.
Tiedän mitä tarkoitat ja olen itsekin miettinyt samaa, varsinkin kun tosiaan olen sekä mieleltäni, että fysiikaltani herkkis, että voihan olla, että jokin minussa jännittyy ja menee lukkoon jotenkin.
Viime vuosi olo kokonaisuutena myös stressiä täynnä, niin työ-, opiskelu- kuin kotirintamalla, mikään ei mennyt rutiinilla, kaikki yhtä sekasortoa jotenkin. Varmaan sekin on yksi osatekijä.
Meillä haasteena se seksin vähyys, et jos ei pidä kiertoa silmällä niin varmasti moni kierto jää hyödyntämättä, varsinkin koska normiväli tällä hetkellä n 2vkoa.
Sitten voi toki spekuloida, et mikä johtuu mistäkin, onko tämä lapsiprojekti esim. syy siihen, ettei seksi enää oikein innosta? Eli olisiko lääke kaikkeen näennäisesti lopettaa lapsihaaveet ja ehkä seksielämä vilkastuisi uudestaan sen myötä, jonka seurauksena se tärppi voisi tulla ilman aikatauluttamista? Ei voi tietää.
Toivottavasti Villahuivi menkat kohta tulisivat, kystät olisivat menneisyyttä ja kaikkiin ihmetyksiin tulisi edes suht selkeitä vastauksia ❤.
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
Täällä kp 11/27(29) ja fiilikset ihan hyvät. Ehkä se on kevät joka aiheuttaa hyviä viboja ja ollaan jaksettu talletellakin hyvin vaikka oviksesta ei ole mitään tietoa vielä. Kyllä tää tästä.
Voimia jokaisen päivään!
Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.
Täälläkin alkoi uusi kierto hiljattain, kuten arvelinkin. Nyt siis yk4 alkuvaiheessa.
Tuolla aiemmin oli juttua vauvan sukupuolesta, mulla ei myöskään ole sillä niin väliä, kunhan terve olisi. Tosin on ehkä ollut aina semmoinen olo että tytön saisin... Mies samalla linjalla tuon terveen lapsen kanssa, mutta on kyllä myöntänyt että poika olisi kiva. 😄
On taas niin alkuvuosiolo ollut viime aikoina että, pitäisi varmaan joku arjen katkaiseva juttu suunnitella. Jotenkin tämä pyhien jälkeinen aika on aina vähän tylsää, pitkiä työviikkoja ja kun on vielä pimeääkin (yleensä myös kylmempää kuin nyt). Onko joku muu huomannut tämmöistä, liekö kaamosmasennusta🤔😄. Olihan sitä pimeää marraskuussakin, mutta jotenkin se lähestyvä joulu vähän auttoi siellä.
Vaikka kyllä nyt jo optimisti huomaa että pikkuisen on päivä pidentynyt sentään, jospa se tästä taas.
Tsemppiä kaikille kropan haasteiden kanssa kamppaileville ja plussanneille tarrasukkia! 😊
Nemi kyllä siellä haamu on ❤️
Nyt viivan Vahvistumista vaan 😌
Nemi, minäkin nään haamun, toivottavasti jatkaa vahvistumistaan, ihanaa 😍
Mulla ainakin rahanmeno on ihan järkyttävää välillä kun nettishoppailen ja varaan reissuja harhauttaakseni omaa päätäni tältä vauvantekohommalta, mutta kun muuten en kestä jännitystä ja pettymyksiä. Ja muutenkin talvi masentaa, Lily84 samaistun siis.
Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.
Mulla on joku ärsytysolo koko ajan.
Menkat meni jopa yllättävän hyvällä fiiliksellä, mutta sen jälkeen ovista kohti mennessä on ärsytys noussut koko ajan. Outo ajankohta.
Ei kiinnosta seksi, ei kiinnosta mikään. Vähän tuntuu, että ovis jää hyödyntämättä. Tavallaan sekin ärsyttää, mutta ärsyttää sekin, että "pitäisi" hyödyntää se. Helppoo 😀
Jotenkin viime kierrossa toiveet nousi kun kierto venyi juuri sopivasti muutamalla päivällä, ja nyt on vähän sellanen olkoon stana -olo.
Ei huvita.
Tuosta sukupuolesta ollut puhetta täällä.
Poikaa vähän toivon itse, miehellä muuttunu mielipide vähän väliä, eka halus tyttöö, sit myöhemmin haluski poikaa. Mut molemmat taidettiin sanoa että eipä sukupuolella oikeasti ole väliä, kun nyt edes sais sen nyytin syliin asti 🥰
Kp 15, ovulaatio oli varmaan eilen tai toissapäivänä. Saatan myös kuvitella. Siihen viittaavia oireita ollut mutta en oo varma nyt jotenkin mistään kun tuo kierron normaali pituuskin on täysi mysteeri. En saanut tikuteltuakaan oikein, luulen että se huoppukohta jäi tikuttamatta, tai sit tosiaan koko ovulaatiota ei ole tapahtunut. Lasken nyt että se oli eilen, tällöin kierto ois sen jonku 28 päivää. Onneks tullut talleteltua. Piinapäivät siis edessä.... 😬
Ja Nemin testissä näen haamun! Toivottavasti vahvistuu 👶
N 31v. M 33v. Esikoinen haaveissa. Ehkäisyrengas lopetettu 10/19.
Täällä myös vauvahaaveita tälle vuodelle. Lopetin e-pillerit 11/2019 ja joulukuussa tuli luomumenkat. Nyt kp41 eikä menkkoja kuulu. Olen noin kerran viikkoon tehnyt raskaustestin, kun en omasta kierrostani tarkkaan tiedä. Vatsassa on tuntemuksia ja kovasti turvottaa ja tänään olen pissalla ravannut jatkuvasti, muita oireita ei kuitenkaan ole. 😬
Mustikkaiselle lämmin tsemppihali. ❤️ Onneksi olette nyt hoidon piirissä ja kuulostaa siltä, että ootte saaneet aivan ihanan lääkärin.
Kiva kuulla, Portland, kuulumisiasi. Hyvähän tuo on, että ei ole syitä löytynyt, vaikka varmaankin hämmentävää.
Nemille vahvistuvaa plussaa! Jostain sun aiemmin kirjoittamasta oireesta mietin, että näinköhän sulla on nyt lykästänyt. 😃
Tähti, mun lukeman mukaan miehellä ne vasta-aineet, mitkä on nähtävissä siemennesteanalyysissa, on nimenomaan ne, mitkä vaikuttaa raskautumiseen. Ne siis tosiaan hidastaa siittiöiden liikkumista ym. Mutta kuten todettu, vasta-aineista ylipäätään ei tiedetä kaikkea, joten vaikea sanoa, mikä johtuu mistäkin. Kunpa teillekin suotais pysyvä plussa vielä!
Täällä dpo10, kp26 ja mun hormonit on nyt niin syöty. Sairauslomalla koko viikko, niin masentunut ja hirveä olo, hirveät alavatsa- ja alaselkäkivut ja 3kg tullut 10pv sisällä painoa pelkästä turvotuksesta. Eilenillalla tuli sitten itku, kun laitoin kosteuttavaa kapselia alakertaan ja huomasin, että siellä sitä verta jo hieman on. Tiputtelu alkamassa siis ja yk12 3-4 päivän päästä taputeltu, kun menkat alkaa. Yritän nyt vaan hyväksyä sen, että mun tiputtelu ei johdu keltarauhashormonin vähyydestä tms siihen liittyvästä. En koskaan suuhuni enää tällaista valmistetta laita. Toivottavasti kenenkään muunkaan ei tarvitse, haluun kuitenkin varmuuden vuoksi vielä todeta, että mä oon todella herkkä kaikille lääkeaineille eli kaikille ei varmasti näin pahoja oireita tule. Mullehan tuli terolutistakin aikamoiset oireet ja täällähän on nähty kuinka Doshika on, kolminkertaisella annoksella omaani verrattuna, saanut olla täysin ilman oireita! 🤗 Eli voi olla, että nämä primolutit jollekin sopiikin, mutta mulle ei.
No, ollut niin luovutusmieliala kuin vain olla voi ja annan itteni rypeä peiton alla vielä tän päivän. Ei kai auta kuin surra, että pääsee eteenpäin. Välillä vain on alkanut tuntua, että mun jaksamisen rajat on alkaneet tulla vastaan ja silloin saatan ajatella, että en kohta halua edes toista lasta. Sen verran ollut epäonnea matkassa ja raskasta kaikkiaan tämä. Eilen joka tapauksessa vika synteettinen hormoni otettu, joten kukaties huomenna alkaa olla valoisammat fiilikset taas.
Villahuiville toivon tuossa tilanteessa nyt pikaisia ja mahdollisimman kivuttomia menkkoja! Ja ovulaatiota tulevalle kierrolle. 😍
Kaikkea hyvää kaikille! ☺️
Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.
Voi Kaneli! Halaus ja voimia sinne. 💕
Kanelille voimahali noiden kaikkien inhottavien tuntemusten kanssa! 😔❤️ Mulle ei tosiaan tullut mitään oireita Terolutista, vaikka popsin sitä kolme pilleriä päivässä 14 vrk ajan. 😳
En tiedä, jaksoiko kukaan lukea sitä minun romaania aiemmilta sivuilta, mutta epäilin siis että mulla tuli ovulaatio tässä kierrossa normaalia aiemmin ja koska en juuri niinä päivinä testannut aktiivisesti ovulaatiotestillä, niin se jäi sitten vähän epäselväksi. Tuntemukset oli kyllä selvät, mutta kun mulla on tähän asti ollut ovulaatio aina kp 26, niin en osannut varautua, että se tulisi _yhden_ Terolut-kierron jälkeen jo kp 15. Mutta niin siinä ilmeisesti kävi, sillä nyt on kp 27, eikä ovulaatiosta ole tietoakaan. En ole siis tässä kierrossa nyt syönyt Terolutia, koska en ollut varma aiemmin, oliko mulla sitä ovulaatiota vai ei. Päätin siis ottaa riskin ja katsoa, miten käy.
Ovulaation varmistumisen tuolloin kp 15 sain eilen. Mulla tuli siis eilen (jolloin oli dpo 10) joku pieni veriläiskä alushousuihin. Sen jälkeen ei ole tullut mitään. Se tuli ihan yhtäkkiä, ei mitään tiputtelua tai muutakaan sitä ennen. Normaalisti kun mulla on alkanut tiputtelu ennen menkkoja, niin se on alkanut hiljalleen ja siitä sitten voimistunut. En uskalla toivoa mitään, mutta pitihän se eilen testata herkällä testillä ja negatiivinen oli. 😅 Tosin en dpo 10 kauheasti vielä toivonutkaan... Mulla on tämän viikon ollut myös muita outoja tuntemuksia. Rinnat on herkät, mutta ne on aina ovulaation jälkeen. Kaksi uutta ”vaivaa” kuitenkin löytyy. 😂 Mulle puhkesi maanantaina huuliherpes ihan tyhjästä. Mulla on valitettavasti sitä aina välillä (ehkä muutaman kerran vuodessa), mutta yleensä se kehittyy pikkuhiljaa. Nyt se vaan tuli yhtäkkiä. Toiseksi, olen ollut jotenkin todella huonolla tuulella koko viikon. Tämä päivä on onneksi ollut parempi. Tuo huuliherpes sai minut epäilemään ja googlen ihmeellinen maailma kertoi, että joillain naisilla se oireilee herkemmin raskauden aikana ja on ollut yksi oire ennen plussaa. 🙄 Itse en tähän luottaisi, MUTTA koska olen niin iloinen tästä ovulaatiosta kp 15, että ihan oikeasti uskon siihen, että tällä kertaa oliskin voinut tärpätä. 🧐
Huomenna ajattelin testata uudelleen, dpo 12. Jos tämä kierto päättyy menkkoihin, niin ei se auta kuin toiveikkaana lähteä kohti uutta kiertoa ja nyt tikuttaa sitä ovulaatiota heti, kun kropan oireet alkaa kertoa, että se voisi olla lähellä. ✌️
Esikoinen la 10/2020. 💜
Pakko tulla nyt hehkuttamaan, kun sain ekaa kertaa ikinä positiivisen tuloksen ovistestiin! Ja ajattelin että se oli kp 18 tai 19 kun tulos oli suht vahva (laitoin siitä kuvankin). Ajattelin että teenpä huvikseen testin että varmaan taas heikentynyt. Niin heti kunnon plussa! Oltais jätetty tallettelut tähän jos en olis testiä tehnyt, onneksi tein. Olipa omaa napaa mutra olin niin iloinen :)
Pikkuminnis kirjoitti:
Pakko tulla nyt hehkuttamaan, kun sain ekaa kertaa ikinä positiivisen tuloksen ovistestiin! Ja ajattelin että se oli kp 18 tai 19 kun tulos oli suht vahva (laitoin siitä kuvankin). Ajattelin että teenpä huvikseen testin että varmaan taas heikentynyt. Niin heti kunnon plussa! Oltais jätetty tallettelut tähän jos en olis testiä tehnyt, onneksi tein. Olipa omaa napaa mutra olin niin iloinen :)
Pikkuminnis, hienot viivat!!💖👍
Nyt plussa tähän kiertoon!!🤗🤗🤗
Tähtitaivas☆
Heipä hei pitkästä aikaa! Onpa täällä käynyt plussien tuuli ahkerana!! Haikara tehnyt tiedustelutehtävänsä ;D ONNEA siis aivan valtavasti kaikki plussanneet!! Toivottavasti pysyy matkassa mukana, kypsyy loppuun saakka ja ihana pienokainen suotaisiin jokaiseen perheeseen <3<3<3 Niin iloinen olen teidän kaikkien puolesta!
Villahuivi: oon iloinen kun luin, että teillä asiat on menneet eteenpäin, vaikkakin ei ehkä aivan toivotusti. Mutta kuten muutkin kirjoittelivat, niin hyvä asia ainakin on nyt se, että asia on vihdoin mennyt suuntaan tai toiseen. Tuntuuko yhtään helpottuneelta kun ei elä enää täysin epätietoisuudessa?
Muillakin täällä tuntuu asiat menneen eteenpäin, vaikka ei aina välttämättä juuri sinne ihan parhaaseen suuntaan. Mutta on ollut kiva lueskella nyt tämä viikko taas kaikkien kuulumisia ja missä kukin menee. Elämä kuitenkin rullaa etiäpäin! Positiivisuuttakin jaettu ilolla! :) Uusiakin on tullut paljon mukaan, tervetuloa kaikille! Lisää porukkaa vaan messiin! :) Paljon on ollut noita lääkeasioita, mihin en valitettavasti osaa itse sanoa oikein mitään :/ hurjalta kyllä osan kohdalla kuulostaa nuo oireet mitä ne aiheuttavat. Itse myös erityisen herkkä lääkeaineille etenkin synteettisille hormoneille ja jos hoitoihin asti mennään, niin varmasti myös sama minulla edessä. Tsemppiä aivan valtavasti!! Ootte kyllä kaikki sellaisia supernaisia, että WAU!! <3
Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle
Uusille tosiaan: ollaan 30v pariskunta, naimisissa, heinäkuusta on lapsi saanut tulla :) Omasta tilanteestani en muista tarkkaan mitä viimeksi kirjoittelin. Muistan ainoastaan, että kuukautiset alkoi 31.12.2019 klo 23.50 eli JUURI ennen kuin vuosi vaihtui ja olin jo niin suurissa toiveissa, että nyt tärppäisi ja että vuosi 2020 olisi meidän vauvavuosi. Viime vuosi kun alkoi läheisen kuolemalla. Tämän vuoden olisin halunnut aloittaa tiedolla uuden synnystä. Mutta ei se vaan mennyt niin :(
Olimme sopineet, että lapsitouhut saa jäädä tältä kierrolta kuten myös tämä palsta jäi tauolle. Vaikeaa oli kun kp:t meni aika lailla kuten itse päivämäärätkin eli kp 1 oli 1.1, kp 2 oli 2.1 jne. Eli tietoisesti sitä kyllä tiesi missä kohtaa kiertoa meni väkisinkin! :D Ovulaatiota ei kuitenkaan tikutettu eikä muutenkaan seksiä ajoitettu. Väkisin sekin kuitenkin osui about kierron puoli väliin kun oli himoja ja niin se tyyppillisesti on meillä kaiketi aina mennyt! Jo ennen "lapsenteko hommia" :D Tällä kierroksella harrastelin myös omaa kivaa kun puoliso oli pidempään poissa ja ajattelin jos hän ei illalla myöhään tullessaan jaksa puuhastella, niin ei sitten jää harmittamaan. Tämän jälkeen ei oikeen mieli tehnytkään vähään aikaan :D päätin repäistä ja ottaa rennosti tämä kierto. Enkä jaksa enää yk:takaan laskeskella! Haluan jättää pakonomaisen "lapsen tekemisen" nyt pois ja keskittyä tosiaan siihen, että tulee jos tulee. Helpompi sanottu kuin tehty! :D
Nyt piinaviikkoja elettäessä en enää kyennyt pysyä poissa vaan lueskelin kaikki 20 sivua (about) tällä viikolla :D Oikein kahmin itseeni kaikkien kuulumisia!
Jouduin myös 2.2 päivystykseen järkyttävien kipujen takia mitkä alkoivat yöllä. Minua myös heikotti, minulla oli pahoinvointia, minua huimasi, oli kylmähiki ja olin muutenkin todella huonovointinen. Jouduin juoksemaan vessassa jatkuvasti ja jos yhtään virtsaa kertyi rakkoon, oli pakko mennä vessaan sillä paine oli niin kova, että sekin tuotti kipua. Särkylääkkeetkään eivät auttaneet kipuun :/ ajattelin, että kyseessä oli kovempi virtsis (vaikka ei ollut perinteistä kirvelyä ja alaselän kipua), mutta testitulokset olivat negatiiviset, eikä tulehdusarvotkaan olleet koholla. Kipu oli jotain muuta kuin perinteinen menkkakipu ja lääkäri epäili, että kiinnittyminen on voinut tapahtua jolloin sen irrotessa se voi tehdä vielä kipeämpää. Tämä oli hänen epäilyksensä, mutta sitähän ei voi mitenkään todentaa. Olo oli aika lailla samanlainen kuin yk3, jolloin menkatkin olivat myöhässä. Myös vuoto oli erittäin runsasta. Tällöin myös kipu oli jotain sanoinkuvaamatonta. En sitten tosiaan tiedä voiko munasolu kiinnittyä ja sitten ei pysykään ja irtoaa pois..? Se ainakin toisi toivoa, että sentään jotain tapahtuisi! Kävin myös uudestaan lääkärissä, sillä kuukautisten takia sisätutkimusta ei voitu tehdä. Laittoi lähetteen gynelle, joten ehkä vihdoin selviää miksi en ole voinut tämän lapsi touhun aikana käyttää enää kuukuppia, tamponia ja yhdyntäkipujakin on ilmennyt.
Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle
Doshika pidän nyt teille kaikki a sormia ristissä! Toivottavasti tämä aikainen ovulaatio tuottaa tulosta!
Mulla menossa kp12 ja ovistesti näyttää hitusta vajaa plussaa. Viiva on ehkä vielä aavistuksen kontrolliviivaa vaaleampi. Jos vanhat merkit pitää paikkaansa niin plussa olisi varmaan huomenna aamulla, mutta en varmaan ehdi testaamaan. Katotaan jos illalla töistä tullessa on jo vaalenemaan päin. Näyttäisi kuitenkin että ensimmäinen hormonikierto on täälläkin aikaistanut ovista (tosin mulla oli muutenkin aika normipitkäkierto joten heitto on vaan muutaman päivän). Jännä. Oletin jotenkin päinvastaista. Onneksi tuli tikuteltua!
En näköjään kovin paljon enää kirjoittele...
Käyn kyllä säännöllisesti lukemassa ja myötäelämässä teidän kaikkien kanssa ❤.
Täällä on alkanut yk14 ja mies on saanut siemennesteanalyysin tulokset. Normikamasta on kyse, ei huolia siellä.
Se oli sekä huojentava, että ikävä tieto. Huojentava toki siten, ettei ole haasteita, mutta ikävää siten, ettei tullut mitään selkeää syytä tärppittömyydelle.
Aukiolotutkimus tehdään vielä helmikuun lopulla, mutta muuten tutkimukset taitavat sitten olla siinä? Hormonitasoja minulta tosin ei ole mitattu, poislukien AMH, et teoriassa niissä voisi vissiin olla jotain ratkaisevia heittoja? Ovuloin kyllä ja menkat ovat säännölliset.
Tosin, tiedän, että kehoni on herkkä ja ehkä pienikin arjen epätasapaino voi horjuttaa jotain oleellista. Kun on mm. raju PMS ja on voimakas reaktio esim. nälkään, niin voisi olettaa, että hormonitason pienetkin vaihtelut voivat raskauden alkaessakin olla tärkeässä roolissa? En tiedä.
Pitäisi ensinnäkin varmaan lopettaa vuorotyö, jotta saisi elämään rutiinia. Ja pudottaa 10kg painoa. Liikkua enemmän, syödä paremmin.
Olisi jotenkin paljon helpompaa mikäli löytyisi jokin selvä syy, olisi se sitten ovuloimattomuus tai siemennesteen heikkous. Mutta, ei kai tässä muu auta kun keskittyä parhain keinoin omaan hyvinvointiin ja yrittää nyt unohtaa koko yritys. Herran haltuun, tulee jos on tullakseen jne.
On tietty helppoa aina ajatella, että se jokin muu polku olisi kevyempi kulkea, mutta kuten tämäkin palsta opettaa niin jokainen polku on omanlaisia murheita täynnä. Ja tietty ilojakin. Tämä on nyt meidän tämä epätietoisuuden polku eikä tässä auta muu kuin olla kiitollinen siitä, ettei ole selvää vikaa ja toivoa, että se jokin yhtymäkohta, joka ei vielä ole natsannut yhtäkkiä jonain päivänä vaan klikahtaa paikoilleen.
Kaikille paljon jaksamista, energiaa ja kepeyttä kiertoihinne ❤
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.