Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Aamulla tehty PCn testi. Dpo 10-11, kp 26/28-32😬🤔🤭
Varhaisultra varattu 7 rv:lle. Tänään 4+5 sain leffaviivan, molemmat viivat yhtä vahvoja. Siirryn myös taka-alalle, mutta päivittelen kuulumisia ultran jälkeen.
Plussia kaikille ja tarrasukkia plussanneille. ❤️
♥️♥️♥️
Vähän omaa napaa:
Olen testaillut onestepin herkillä testeillä eilisestä lähtien ja olin näkevinäni haaleaa viivaa. Tänään tein aamulla digitaalisen testin hetken mielijohteesta ja siihen tuli "raskaana 1-2" 😍 nyt dpo10 ilmeisesti (en ole aivan varma). Tuo one stepin vaaleanpunainen viiva ei edes näy kuvassa, eli todella haalea vielä - mutta luotan digiin 😊 jännittää pysyykö tämä mukana, eli olen varovaisin mielin onnellinen ❤ jatkan varmasti testien tekoa nähdäkseni vahvistuuko viivat ja odotan "leffaviivoja" kuten Quinn juuri mainitsi.
Onnittelut kaikille plussanneille! ❤️ Ajattelin itekki taas päivitellä tänne kuulumisia...
Mulla siis kp 4 menossa. Nää menkat on ollu todella oudot: vuoto hyvin niukkaa, eikä kipuja oo ollu ollenkaan. Saattanee siis olla, että ovulaatiota ei tapahtunukkaa viime kierrossa. Plussan sain kyllä ovistestiin ja ovislimaaki tuli. Mulla tekis niin mieli varata jo gynekologille aikaa, että näkis missä mennään ja mitä mieltä gyne on. Mulla on kuitenkin tulossa polvileikkaus nyt arviolta parin kuukauden sisällä. Kyseessä pieni toimenpide, joka tehdään puudutuksessa. Mietin kuitenkin, rupeaakohan gynekologi millekkään, kun leikkaus luultavasti tulossa nyt helmi-maaliskuussa. Eihän siinä tietenkään mitään menetä, jos käy siellä tsekkaamassa mikä tilanne ja mitä mieltä gyne on. Tää oottaminen ja epätietosuus turhauttaa niiiiiiin älyttömän paljon. Mulla siis monirakkulaiset munasarjat ja kierto oli jo monta kuukautta säännöllinen. Nyt viime kierto kuitenkin taas 39 päivää. Haluaisin tietää, ovuloinko ees ollenkaan. :( Gynekologi sanoi kesällä, että 6kk yrittämisen jälkeen tulla uuestaan ja meillä lähtee nyt käyntiin yk7.
Ihanaa viikonloppua teille jokaiselle!
Pikkukakkonen: Voi harmi, eipä tullut mieleen että noin "vahva haamu" voisi olla viallinen testi. Kyllä se kierto seltä tasaantuu jos olet imetystä lopettamassa. Pieni ikäero ois kyllä ihana... <3
Toivon teille leffaviivoja Sasekara ja Henna_inna1! Kiva kuulla myös aiemmin plussanneiden raskauskuulumisia. Saisinpa itsekin liittyä joukkoonne!
Elena_: Jos noin paljon mieityttää, niin varaa ihmeessä aika gynelle :) Voittehan katsoa tilanteen ja jutella tulevasta, vaikka polvileikkaus olisikin kalenterissa. Ja tsemppiä leikkaukseen 💪
Omaa napaa, täällä taas mieli ollut pari päivää synkkänä. Kuulostan varmaan kauhealta, mutta oon niin kateellinen tutulleni, joka on ollu jo jonkin aikaa raskaana. Ehkä sen takia vaikeaa, kun meidän esikoiset on samanikäiset. Olo on niin epäonnistunut, kun en itse onnistu tässä hommassa, vaikka lähes kaksi vuotta ollut ilman ehkäisyä :( (heti lapsen syntymästä siis). Tuntuu myös, ettei mies ymmärrä mistään mitään... No sainpa tänään km:n jälkitarkastuksen varattua ja ekoja menkkoja nyt odotellessa 🤞Jospa pääsis pian taas yrittämään.
N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.
Minua huvitti kun Chachi Hilden julkaisi raskautensa ja sanoi piilotelleensa sitä. No joo piilottelihan se mahaa, mutta noin muuten loisti kilometrin päähän jo naamasta että täytyy olla paksuna. :D Lisäksi vielä se ettei lokakuun jälkeen ollut yhtään selvää kokovartalokuvaa, niin hyvin arvattavissa. Mahdankohan itse onnistua yhtä surkeasti sitten joskus tulevaisuudessa.
Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21
Taas aktivoitumista piinapäivien kynnyksellä.
Tässä kierrossa on onnistunut talletukset niin nappiin että ihme jos ei tärppää!
Ovis bongattu tänään eli nyt menossa dpo0. Kääks, miten sitä malttaa ensi viikolla pysyä pöksyissään 😄 onneksi on tuota testiarsenaalia kaapissa niin voin dippailla huvikseni tikkuja.
Tämä ovishuippu meni ohitse tosi nopeasti, aamulla testi + ja päivällä jo nega.
Nyt jomottelee munasarjaa, toivottavasti siellä uimarit pääsevät treffeille :)
Huvikseni kävin tarkistamassa mikä laskettu aika tulisi olemaan näillä spekseillä ja antoi 16.10. ❤
Plussatuulia kaikille!
Megs©
Täällä alkoi yk8. Olo on vähän "no, jaa". 😂 Miehelle sanoin että ovulaatio on kahden sovelluksen mukaan 5. päivä niin tähdätään sen ympärille. Minkään testailu ei just nyt jaksa kiinnostaa.
Kävin myös uudestaan gynellä. Tällä kertaa kaupungin, jossa gyne päätti että myoomia (2kpl, noin 4cm, kohdun ulkopuolella) aletaan nyt tutkimaan ja poistamaan, koska se olisi minun kohdallani lapsettomuushoitojen ensimmäinen vaihe joka tapauksessa. Tämän jälkeen voidaan suoraan siirtyä itse lapsettomuushoitoihin jos ei olla siihen mennessä onnistuttu raskautua. Leikkauksessa suoritetaan myöskin munajohtimien aukiolotutkimus, joten sekin on sitten tehtynä hoitoja ajatellen. Hieman pelottavaa, mutta luotetaan ammattilaisiin.
30/31, Yk8
Onnea plussanneille.
Tänään dpo8 ja minulla on ollut koko päivän etova olo. Toivotaan parasta. Onneksi saa ensi viikolla testaa ja tämä ei osoittautunut jonkin sortin mahataudin aluksi.
Alkaa eka oikea letrokuuri olla lopuillaan. Ihan niin horroria tämä ei ollut kuin pelkäsin, mutta eilen (kp6) iski kyllä paha olo ja särky. Perjantaina ekaan ultraan.
Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21
Wau, tuntuu että niin paljon plussia tullut parin viikon sisään - Onnea kaikille plussanneille ja toivottavasti kaikki menee hyvin.
Tuntuu että aina kun pidän pikku tauon niin paljon on ehtinyt tapahtua.
Viimeksi piinapäivillä kirjoittelin, olin hyvin varma ettei tärpännyt kunnes alkoi tulla todella erikoisia oireita joita ikinä ei ole ollut ennen menkkoja mm. vatsanväänteitä ja aitoa mahakipua. Kirjoittelin kuumeisesti kaikki oireet ylös ja aloin jo olla aika varma ettei menkat tule. Kunnes ne tuli ihan melkein kellon lyömällä kp 26, kuten ennekin. Ja olivat aivan järkyttävät. Jumalaton turvotus, vatsakipu, selkäkipu ja vuotoa sen verran että ensimmäisen päivän aikana meni kolmet housut pesuun.
Ärsytti ihan älyttömästi että oli ollut poikkeavia oireta jotka sai jo innostumaan. Totesin, että suurin osa noista oiresta oli varmasti itseaiheutettua sillä jännityksellä. Vuosia sitten on joskus ollut vatsakipua kun on joku asia jännittänyt. Tosi hölmö olo ja tietysti pettynyt.
Ylös päin ja eteen päin sitten. Kävin gynellä, koska halusin tietää missä mennään ja edellisestä kerrasta oli yli vuosi aikaa. kp 12 tein aamulla clear bluen ovis testin, joka näytti plussaa - ei hedelmällistä aikaa vaan sitä että sinä päivänä olis ovis. No. Samana päivänä gyne ultrasi ja kertoi, että nyt kyllä clear blue heittää koska ovis olis vasta 2 päivän päästä kp 14-15. Oli aika ihmeissään koska ko. testiin luottaa terveydenhuolto Suomessa. No, ultran mukaan siellä se munasolu oli kuitenkin hyvässä kunnossa ja kaikki on niin kuin pitääkin.
Yleinen neuvo oli gyneltä, että ovis testit pois. Turhaa stressiä ja "täsmä iskua" aiheuttaa vaan. Jollekin muullekin oli tainnut vastaava neuvo tuolla aiemmin tulla. Gyne sanoi, että jos 2 kertaa viikossa tallettelee niin silloin siemennestettä on aina odottamassa munasolua. Tosin meille 2 kertaa viikossa tulee nopeasti "työksi". Ja menkka viikolla ei tule kuuloonkaan..
Päätin sitten, että olen pari kiertoa testaamatta kun kierto on suht säännöllinen ja yritetään saada ne 2 talletusta viikossa tapahtumaan. Mies on selkeästi tietoinen millon ovis on, tosin ei kysele asiasta koska on sellaista tyyppiä että liika suunnitelmallisuus saattaisi alkaa ahdistamaan. Hän tietää että minä olen todella suunnitelmallinen, joten kun teen aloitteen hän tietää että nyt on toimittava.
Tietoisesti myös käyn täällä hyvin vähän välttääkseni stressiä tai edes pientä ahdistusta kun moni onnistuu. Gyne korosti niin paljon stressittömyyden tärkeyttä joten otan sen nyt tosissaan.
Kyselin myös mahdollisesti liian lyhyttä luteaalivaihetta jos ovis kp 14-15 ja kierto 26 päivää. Ei ollut kuulemma ongelma eikä pitäisi vaikuttaa asiaan minulla kun limakalvo paksuuntuu hyvin. Sain varuulta kuurin (terolut..?), jota neuvoi kokeilemaan parin kuukauden päästä jos ei tärppää. Ensin suositteli olemaan ilman. Niin ja hintaa jos joku haluaa tietää niin 30 min. aika & ultraus oli pari euroa vajaa 200e yksityisellä.
Muuten täällä kp 17, dpo 2-3.
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin.
N 35 M 36 Ensimmäinen toiveissa - yritys aloitettu 12/2020.
Hei mulla oli juurikin tuo gyne myös vasta ja kovasti korosti myös tuota stressin välttämistä. Josta hälle sanoinki että tuo on maailman ärsyttävin neuvo koska tuota on mahdotonta toteuttaa 😫
Käynnistä jäi mulle hyvä fiilis silloin koska sain toimintaohjeet ja selkeän että huhtikuussa lähdetään asiaa viemään eteenpäin. Jälkeenpäin sitten mietin käyntiä ja harmittaa kun olin niin keskittynyt vain siihen, koska mulla esimerkiksi oli juuri myös tullut edellisenä päivänä ovuplussa mutta vasen munasarja oli jotenkin suolen alla piilossa ja se ei saanut sitä näkymään. Ilmeisesti juuri siellä sitten olisi näkynyt niitä merkkejä kun gyne sitten vain sanoi että luotetaan siihen testiin että siellä ovulaatio on tapahtunut 🤔 en myöskään nähny yhtäkään munarakkulaa ruudulla eikä gyne niistä puhunutkaan..eikö niitä munarakkuloita siis ole kuin toisessa munasarjassa kerrallaan? Vai miten tää biologia nyt meneekään 😅🙈 surkastuuko ne muut siinä kun se yksi suuri munarakkula sitten puhkeaa ovulaatiossa? Kaikkea näitä olisi pitänyt kysyä mutta enpä kysynyt Huoh...
Että tällaista stressin välttelyä täälä sitte🙈 joka ikinen päivä melkein käyn täälä lukemassa, en vaan pysty estää itteäni. Menkat pitäis alkaa vkloppuna ja niin ne taitaa alkaakin kun minkäänlaisia tuntemuksia ei ole. Taaskaan.
36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.
Juulia kirjoitti:
Hei mulla oli juurikin tuo gyne myös vasta ja kovasti korosti myös tuota stressin välttämistä. Josta hälle sanoinki että tuo on maailman ärsyttävin neuvo koska tuota on mahdotonta toteuttaa 😫
Käynnistä jäi mulle hyvä fiilis silloin koska sain toimintaohjeet ja selkeän että huhtikuussa lähdetään asiaa viemään eteenpäin. Jälkeenpäin sitten mietin käyntiä ja harmittaa kun olin niin keskittynyt vain siihen, koska mulla esimerkiksi oli juuri myös tullut edellisenä päivänä ovuplussa mutta vasen munasarja oli jotenkin suolen alla piilossa ja se ei saanut sitä näkymään. Ilmeisesti juuri siellä sitten olisi näkynyt niitä merkkejä kun gyne sitten vain sanoi että luotetaan siihen testiin että siellä ovulaatio on tapahtunut 🤔 en myöskään nähny yhtäkään munarakkulaa ruudulla eikä gyne niistä puhunutkaan..eikö niitä munarakkuloita siis ole kuin toisessa munasarjassa kerrallaan? Vai miten tää biologia nyt meneekään 😅🙈 surkastuuko ne muut siinä kun se yksi suuri munarakkula sitten puhkeaa ovulaatiossa? Kaikkea näitä olisi pitänyt kysyä mutta enpä kysynyt Huoh...Että tällaista stressin välttelyä täälä sitte🙈 joka ikinen päivä melkein käyn täälä lukemassa, en vaan pysty estää itteäni. Menkat pitäis alkaa vkloppuna ja niin ne taitaa alkaakin kun minkäänlaisia tuntemuksia ei ole. Taaskaan.
Molemmissa munasarjoissa on aina, kuukaudesta toiseen x-määrä ns. antraalifollikkeleita, eli pieniä, kasvamattomia munarakkuloita. Useimmiten niitä on ehkä jotain tyyliin 10kpl per puoli. Jos on ihan vain muutama, niin silloin kyse voi olla munasarjojen ennenaikaisesta hiipumisesta, eli munasarjareservi, eli follikkeleiden määrä on vähäinen ja sitten taas yli 15 kappaletta per puoli on pco:n, eli monirakkulaisuuden raja. Munarakkuloiden määrä on nähtävissä ultralla kierron vaiheesta riippumatta ja myös esim. raskauden aikana. Rakkuloista lähtee sitten aina kierron alussa joku (tai joskus jotkut) rakkula kasvamaan ja sitä sanotaan johtofollikkeliksi. Ovulaation lähellä ultrassa nähdään yksi todella selvästi muita isompi follikkeli, ennen puhkeamista jotain tyyliin 20mm halkaisijaltaan muiden ollessa jotain sentin/alle. Rakkuloiden määrä per munasarja on melko stabiili, eli se ei vaihtele mitenkään valtavasti, mutta esim. pco-tyyppisistä munasarjoista voi säännöllinen kypsytyshoito (ovulaation induktio) vähentää jonkun verran rakkuloita (yleensä tulevat myöhemmin takaisin) ja sitten taas esim. munasarjojen hiipuessa vahvalla stimulaatiolla ivf-hoidon yhteydessä niitä voidaan saada sinne jokunen lisää alkuperäiseen tilanteeseen. Mutta suuruusluokka pysyy samana, eli ei niin, että yhdessä kierrossa rakkuloita oli kolme ja seuraavassa kolmekymmentä. Saitkohan tästä sepustuksesta mitään irti? :D
31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.
Halti kiitos kyllä sain hyvinkin paljon tästä, kiitos kun jaksoit sepostaa 😄
Nyt vaan hieman hämilläni et miksi niistä ei ollut mitään puhetta käynnilläni, oon joskus gynellä nähnyt kyllä ne ja tiedän miltä ne näyttää...onkohan ne sellaiset et ne pitää jotenki kuvata tietyllä lailla että ne näkyvät siinä ultrassa. Mut kyllähän se gyne ois sanonut jos jotain hämärää on, se sanoi vaan et kaikki näyttää hyvältä.
36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.
Hyvä tosiaan tuo neuvo välttää stressiä... Helpommin sanottu kuin tehty. Ei onnistu itseltä kyllä, mutta en ota siitä stressiä 😇 Itsellä elämä myös ihan supertylsää tällä hetkellä (kiitos mm. koronan), joten monen monta kertaa ajattelen päivän aikaan tätä yrityshommaa...
Tylsyyteeni olen myös vähän testaillut, ironisesti riemuinnut ekaa kertaa ikinä negatiivisesta raskaustestistä (tyhjennys lienee siis onnistunut). Kahtena päivänä tein myös ovistestit, ja plussaa näytti. Varmaan jotain hormonien rippeitä vielä kropassa kuitenkin. Koska muut merkit ei viittaa ovikseen nyt. Yleensä kai ohjeistetaan odottamaan yhdet menkat tässä väliin, mut mä en kyllä kykene odottelemaan... Ei kai raskaus alkaisikaan, jos kohtu ei olisi siihen valmis.
Tulppaanitar: Itse en tuota Chachin raskautumista osannut ennustaa, mutten kovin tarkkaan seuraakaan... Ilmeisesti heilläkin hetki yrittämistä takana ja ihana asia heille. Mutta itse poistuin seuraajista, kun en kestä katsella kenenkään raskautta feedissäni, jos ei ole pakko.
N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.
Mikä dpo teillä ollu ku eka plussa tullu? Mää testasin jo dpo8 ja arvatenkin nega.. Nyt aattelin dpo 11 ehkä testata. Eilen illalla (dpo8) tuli aivan järkyttäviä vatsakramppeja.. Saunassa alkoi tulemaan ja sit viel sängyssäkin. Aamulla vatsa hieman sekaisin, mut ei mitään mahatautia kuitenkaan.
Onpas täällä paljon plussaneita taas, onnea kaikille :)! Täällä harmituksena kun en saanut kunnon positiivista ovulaatiotestitulosta tikkuihin...oireita kyllä oli. Onko kenellekään kokemusta, että ei positiivista testiä, mutta olisi kuitenkin ovuloinut? Jotenkin luulisi noiden oireidenkin jotain tarkoittavan. Seuraavaksi olen menossa progesteron kokeeseen, joka ilmeisesti kertoo jotain siitä tapahtuuko ovulaatio vai ei...täytyy vaan kysyä gyneltä että milloin siihen mene kun ohje oli 7pv ovulaatiosta ja nythän en tiedä oliko sitä edes.
Onnea plussanneille! Teitä onkin aika paljon, ihanaa!
Täällä on vaan kiukkua ja ärsytystä. Kp7, edelleen pienesti menkat päällä. Jotenkin ärsyttää tosi paljon se, että menkat tulee ja menee miten sattuu, kun ennen synnytystä kaikki oli tosi hyvin ennustettavissa ja melko tarkkaa. Menkatkin kesti ennen sen 3-4päivää ja nyt tosiaan jo seitsemättä päivää tuhruttelee puhumattakaan siitä, kuinka sitä vuotoa tulee ekat 4-5 päivää kuin saavista kaatamalla.
Tän kiertohelvetin tuloksena on vanhat möröt nostelemassa päätään siitä, ettei meille varmaan tuu toista lasta tai jos tulisikin plussa testiin niin kävisi yhtä huonosti kuin ekalla kerralla. Me ei olla käytetty mitään ehkäisyä synnytyksen jälkeen, ollaan puuhasteltu kuin pienet kanit ja silti ei mitään lopputulosta, vaikka synnärillä varoiteltiin, että synnytyksen jälkeen on jotenkin superhedelmällinen ja muistakaa käyttää ehkäisyä.
Toisaalta edelleenkään meillä ei ole sinänsä kiire, eikä ikäkään varsinaisesti vaivaa meitä (ollaan molemmat useamman vuoden alle 30v). Mutta jos olisikin jotain takeita siitä, että vaikka 3-5kk päästä tulee plussa testiin, niin voisikin ottaa rennosti.
Nuusku, sun tilanne taitaa olla tällä hetkellä eniten samankaltainen minun kanssa. Menikö teillä ekan yrittämisessä kauan?
Lvm kirjoitti:
Ylös päin ja eteen päin sitten. Kävin gynellä, koska halusin tietää missä mennään ja edellisestä kerrasta oli yli vuosi aikaa. kp 12 tein aamulla clear bluen ovis testin, joka näytti plussaa - ei hedelmällistä aikaa vaan sitä että sinä päivänä olis ovis. No. Samana päivänä gyne ultrasi ja kertoi, että nyt kyllä clear blue heittää koska ovis olis vasta 2 päivän päästä kp 14-15. Oli aika ihmeissään koska ko. testiin luottaa terveydenhuolto Suomessa. No, ultran mukaan siellä se munasolu oli kuitenkin hyvässä kunnossa ja kaikki on niin kuin pitääkin.
Yleinen neuvo oli gyneltä, että ovis testit pois. Turhaa stressiä ja "täsmä iskua" aiheuttaa vaan. Jollekin muullekin oli tainnut vastaava neuvo tuolla aiemmin tulla. Gyne sanoi, että jos 2 kertaa viikossa tallettelee niin silloin siemennestettä on aina odottamassa munasolua. Tosin meille 2 kertaa viikossa tulee nopeasti "työksi". Ja menkka viikolla ei tule kuuloonkaan..
Päätin sitten, että olen pari kiertoa testaamatta kun kierto on suht säännöllinen ja yritetään saada ne 2 talletusta viikossa tapahtumaan. Mies on selkeästi tietoinen millon ovis on, tosin ei kysele asiasta koska on sellaista tyyppiä että liika suunnitelmallisuus saattaisi alkaa ahdistamaan. Hän tietää että minä olen todella suunnitelmallinen, joten kun teen aloitteen hän tietää että nyt on toimittava.
Tietoisesti myös käyn täällä hyvin vähän välttääkseni stressiä tai edes pientä ahdistusta kun moni onnistuu. Gyne korosti niin paljon stressittömyyden tärkeyttä joten otan sen nyt tosissaan.
Kyselin myös mahdollisesti liian lyhyttä luteaalivaihetta jos ovis kp 14-15 ja kierto 26 päivää. Ei ollut kuulemma ongelma eikä pitäisi vaikuttaa asiaan minulla kun limakalvo paksuuntuu hyvin. Sain varuulta kuurin (terolut..?), jota neuvoi kokeilemaan parin kuukauden päästä jos ei tärppää. Ensin suositteli olemaan ilman. Niin ja hintaa jos joku haluaa tietää niin 30 min. aika & ultraus oli pari euroa vajaa 200e yksityisellä.
Muuten täällä kp 17, dpo 2-3.
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin.
Ovistestin plussa ei kerro että ovis on tänään vaan että lh:n kohoaminen on alkanut ja sen perusteella ovulaatio voisi tapahtua plussasta 12-72h sisällä (eri lähteissä annetaan eri aikoja, oliskohan yleisin 24-48h). Jännä että gyne ei tuota tiennyt. Kp 12 ovisplussa on ihan normi, jos ovis tapahtuu kp 13-15 välillä. Nuo digitestit ainakin itselläni hymyili jo silloin kun liuskassa oli vasta just ja just tasavahvat viivat, eli tosi ajoissa mun mielestä.
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Kuten epäilin, testi oli virheellinen ja menkat alkoi vihdoin tänään. Ei onneksi harmita, päinvastoin oon tavallaan helpottunut. Laskettu aika olisi ollut liian lähellä enkelivauvamme laskettua aikaa, enkä tiedä, olisinko kestänyt sitä odotusaikaa niillä spekseillä.
En usko ovuloineeni edes viime kierrossa, koska ei ollut tuntemuksia siihen suuntaan kuten yleensä aina on ja pitkä kiertokin selittyisi sillä.
Tänään aamulla oon pohtinut, pitäisikö yritys laittaa hetkeksi jäihin, kun olen selvästi enemmänkin helpottunut siitä, etten olekaan raskaana. Toisaalta haluaisimme kuitenkin edelleen lapsille melko pienen ikäeron ja nyt kun kierto on ihan päin pyllyä niin tuskinpa onnistummekaan kovin pian. Eli luultavasti jatketaan samaan malliin, että annetaan tulla jos on tullakseen. Imetyksen lopetin viikko sitten, kun tissi ei enää vauvalle kelpaa, joten ehkä se kierto tästä normalisoituu vielä.