Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6481/6611 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukakkonen kirjoitti:

Viikonlopun aikana pitäisi alkaa menkat. Synnytyksen jälkeen kaikki on ollut niin erilaista, niin en osaa yhtään ajatella, onko nyt jotain oireita vai ei. Kp 22-28 oli joka päivä aika rajua menkkamaista kipuilua, mutta nyt ei oo ollut enää mitään. Saapa nähdä!

Ihan erilaista ”kuumeilua” nyt kuin ennen! Ennen esikoista oli hirveä pakkomielle saada raskaus ja lapsi. Nyt tulee välillä ihan päiviä, kun toivookin, ettei oiskaan tärpännyt ja saisi vain nauttia meidän pienestä perheestä tällaisena. Todella hyvä juttu, sillä en kaipaa yhtään sitä aiemman yrittämisen stressitikutusta ja joka kuukautisten aikana tapahtuvaa hermoromahdusta. Normaalisti olisin tässä kohtaa tehnyt jo kaikki maailman raskaustestit ja ovulaatiotestit, nyt ei tunnu tarpeelliselta ollenkaan. Toki, jos yrittämisessä tulee menemään kauan, on lopputulos varmasti tälläkin kertaa samanlainen hermoromahdus-show.

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia!

Juuri näin! Kun syli ei ole tyhjä vaan siellä on jo pieni tyttö, niin se kaipuu ei ole niin paha ja yritykseen voi suhtautua lungisti. Ennemmin joutuu muistuttamaan itseään asiasta ja esimerkiksi nyt mulla olisi kierron loppu, mutta dpo on varmaan jotain 5 ja 10 välillä. Huomio menee luonnostaan toisaalle eikä kierron seuraamiseen.

6482/6611 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pääsin kokeilemaan viikkonäytöllistä testiä. Raskaana 1-2 viikkoa. ✌🏻

Joo voi mennä kesken ja olla kemiallinen jne. kun näin aikaisin testaa, mutta voi myös olla loppuun asti etenevä raskaus. Viime plussassa oli tiputtelua, vuotoa ja vähemmän oireita, nyt runsaasti valkovuotoa ja selkeämmin oireita.

Päivittelen tänne kuulumisia kun on kerrottavaa. Plussaa kaikille! ❤️

♥️♥️♥️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6483/6611 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa Quinn ja Eexi! Toivottavasti pienet pysyvät matkassa ❤️

Itse en voi oikein samaistua tuohon stressittömään pikkukakkosen yrittämiseen 🙊 Ensin odotin menkkojen alkamista synnytyksen jälkeen (meni melkein 1,5 v) ja sitten alkoi plussan odottaminen. Olisin halunnut lapsille pienen ikäeron, mutta ei onnistunut... Nyt jo ihan ahdistuksessa ehtiikö lapsi täyttää 3v ennen kuin saadaan seuraava (jos koskaan saadaan!), koska sitten äippäraha ei kai mene enää vanhojen tulojen mukaan (ajalta ennen ekaa lasta, olen hoitovapaalla). Että pitääkö tässä kuitenkin lähteä aiottua aikaisemmin töihin 🤯 En ole syventynyt asiaan vielä riittävällä tarkkuudella... Just kun ehdin huokaista helpotuksesta kun tuli plussa, niin ei, keskeytyi se. Olin vielä jotenkin naivisti ajatellut, ettei keskenmeno voisi koskaan osua omalle kohdalle...

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

6484/6611 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sais verrata muihin, mutta tällä hetkellä toisten kemiallisetkin tuntuvat vain katkeroittavan. Meillä on tuo yrityskerta seitsemän ja ei kertaakaan mitään. Ei mitään kiinnityskipuja, haamuja, oloja - ei mitään. Alkukuusta tuntui että tämä kierto menee ihan rennosti, mutta sitä vaan taas ollaan kp 24/29 kyyneleet silmissä kertomassa puolisolle ettei jaksa yrittää, tämä on liian raskasta kun ei missään kierrossa ole mitään.

30/31, Yk8

6485/6611 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa, kun en muistanut ostaa testiä, huomenna ois ollut ihan hyvä aamu tehdä. Mutta jos viimeistään sunnuntaina sit aamulla testais jos menkat ei ala jo ennen sitä. Nyt on ollut hankala olla jos vaikka kissa on mahan päällä ja lyhyitä tuikkaisuja ja vihlomisia on muutenkin. Yritän pitää jalkoja maassa kun tää ei suinkaan oo ekaa kertaa kun alavatsa on hankala ennen menkkojen alkua.

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

6486/6611 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussista Quinn ja Eexi! ❤😍

Mulla kp 36/33 menossa. Ovulaation luulin olleen kp 19, mutta Clearbluen ovistesti näytti plussaa myös kp 24. Ovislimaa tuli kyllä tuollon kp 18-19. Menkkakipuja on ollu nyt jo varmaan neljä päivää, mutta ei niitä oo vieläkään kuulunu. Huomenna aattelin tehä testin, jos ei nyt illalla tai yöllä menkat ala.

6487/6611 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nega, usko ei oo loppu vaan viety aivan kokonaan. :(

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6488/6611 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pahoillani Tulppaanitar ❤

Onnea vielä Quinn ❤ olen samaa mieltä ja kannattaa muistaa, että moni plussa johtaa hyvin menneeseen raskauteen ja toivon sitä kovasti myös sulle. Nyt on todellakin teidän vuoro 😊 tuntuu että tulen jotenkin vähän sun jalanjäljissä, yritystä pari kuukautta vähemmän takana ja aikainen km/kemiallinen kuukausi sun jälkeen, niin sun plussa antaa myös uskoa omaan mahdollisuuteen.

6489/6611 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos henna_inna. 😊 Toivottavasti saisit myös pian plussan, kun kerran samalla kaavalla mennään!😄 ❤️

Tänään aamulla testatessa oli testiviiva jo lähes yhtä vahva kuin kontrolliviiva, (dpo 13) menkat on nyt myös jo päivän-kaksi myöhässä, alan jo uskoa että ei tämä ainakaan kemiallinen ole.

Täällä on ollut keskustelua aikaisesta testaamisesta. Itselle ainakin oli tärkeää tietää onko hedelmöittyminen edes mahdollinen, tämän takia myös kemiallinen oli tärkeää tietoa. Myös lääkäri kysyi haastattelussa lapsettomuustutkimuksiin, onko kierroissa ollut kemiallisia ja kirjoitti tiedon lähetteeseen. Ymmärrän kyllä että monille testailu voi olla stressaavaa, eikä halua turhia pettymyksiä. Mutta kukin omalla tyylillään. 😊

♥️♥️♥️

6490/6611 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kanssa testaillut jo aika varhain joka kierrossa, että edes se kemiallinen tulisi testiin. Tokihan se ajoittain oli kyllä raskastakin kun kymmeniä negoja joutu tuijottaa tän 1v8kk aikana. Ymmärrän kyllä hyvin Lumileopardi ajatuksesi,itselläkään ei ollut haamun haamua testeissä ennen viikon takaista plussaa. Monet itkut tuli kyllä miehelle itkettyä, kun tuntu ettei jaksa yrittää.

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6491/6611 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eilen jo vähän menkkakivun tyylisiä ja mieliala laski hetkeksi kuin lehmän häntä.

Turvottaa ja naama kukkii eli luultavasti mennään menkkoja kohti kuin höyryjuna. Tässä kuussa kun tallettelut osui edes suurin piirtein hollille niin pettymyksen tunne on kyllä taas suuri.

Tsemppiä meille kaikille!

Onnea ❤️ tässä lähiaikoina plussanneille!

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

6492/6611 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus ei tosiaan ollut olla mitenkään negatiivinen tai muuten ikävä omalla kommentilla liittyen aikaiseen testaamiseen. Varmasti herkkä aihe monille, pahoittelut. Huomasin vaan omalla kohdalla että aiheutti ylimääräistä stressiä ja surua kun testit joko oli täysin negatiivisia tai eivät lähteneet vahvistumaan laisinkaan.

6493/6611 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teil ovista ennen oireilua useampia päiviä? Siis lähinnä jotain tuntemuksia alavatsalla? Nyt ollu tänää ja eilen. Ovista ennustaa ma/ti. Vois pitää paikkansakin.

6494/6611 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa, onnea plussista 😊 kyllä se antaa toivoa muillekkin varsinkin kun tutuksi tulleet nimet täälä plussaavat! Quinn ilmeisesti juuri saanut lähetteen tutkimuksiin ja eikös Hewint myös aloittanut vasta hoidot? Voisiko se olla niin että se stressi hieman helpottaa kun tietää saavansa apua 🤔 kun aika paljon on tällaisia tarinoita. Mulla on maanantaina aika siihen ihan perustutkimukselle gynellä ja katsotaan mihinkä siitä sit mennään.

Mulla jäi vähän harmittamaan kun ajattelin ovulaation olevan perjantaina ja tallettelut onnistui ma ja to. Oon tehnyt ovulaatiotestejä ja tänään tuli vasta kunnon plussa, ei siis sattunu kovin ihanteelliseen aikaa nuo 🙁 yritetään tänään illalla vielä vaikka taitaa kait olla jo myöhästä. Tuli muuten todella kovat ovulaatiokivut, muistan että yölläkin ihan heräsin siihen kun tuikkas alavatsassa.

Ilona eloisalle peukkuja jospa se tulisikin sieltä 👍🏼

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

6495/6611 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia kirjoitti:

Heippa, onnea plussista 😊 kyllä se antaa toivoa muillekkin varsinkin kun tutuksi tulleet nimet täälä plussaavat! Quinn ilmeisesti juuri saanut lähetteen tutkimuksiin ja eikös Hewint myös aloittanut vasta hoidot? Voisiko se olla niin että se stressi hieman helpottaa kun tietää saavansa apua 🤔 kun aika paljon on tällaisia tarinoita. Mulla on maanantaina aika siihen ihan perustutkimukselle gynellä ja katsotaan mihinkä siitä sit mennään.

Mulla jäi vähän harmittamaan kun ajattelin ovulaation olevan perjantaina ja tallettelut onnistui ma ja to. Oon tehnyt ovulaatiotestejä ja tänään tuli vasta kunnon plussa, ei siis sattunu kovin ihanteelliseen aikaa nuo 🙁 yritetään tänään illalla vielä vaikka taitaa kait olla jo myöhästä. Tuli muuten todella kovat ovulaatiokivut, muistan että yölläkin ihan heräsin siihen kun tuikkas alavatsassa.

Peitot heilumaan! Testiplussa merkitsee hormonihuippua, joka saa ovulaation aikaan eli itse ovulaatio on plussasta tyypillisesti 12-36 tunnin päästä.

6496/6611 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia kirjoitti:

Meillä raskaus alkoi juurikin noin et luulin et liian aikaisin oltiin asialla mut olikin sit loppujen lopuksi just sopivasti, 4 päivää ennen ovulaatiota. Testailin clearbluella, joka ei kertonut kohonneesta arvosta yhtään etukäteen. Edellispäivänä näytti vielä tyhjää ja seuraavana aamuna näytti ovulaatiohuippua.

Koeta ottaa rauhassa ❤️

6497/6611 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia kirjoitti:

Meillä tuli plussa juurikin kierrossa jossa tallettelu tapahtui 4 päivää ennen plussaa, lähetteen ja tallettelujen huonon ajoituksen vuoksi en myöskään stressannut ja piinaillut yhtään. 🙈

♥️♥️♥️

6498/6611 |
17.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok ehkä aloin heittään kirvestä kaivoon liian aikasin 😅 mietin vaan tota kun oli niin kauheen kivulias yöllä/aamulla ja melkein tunsin et munasolu irtoaa 🙊 et kerkiääkö siihen enää mukaan jos illalla vasta puuhastelee. Lauantai-aamuna oli vielä toinen viiva hieman vaaleampi kuin testiviiva mut oiskohan se jo illalla ollut selkeä plussa?

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

6499/6611 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt kp 39/33 menossa. Raskaustesti nega, eikä myöskään mitään menkkoihin viittaavia oireita (joita yleensä on). Eilen ja tänään oon tuntenu vähän niiku rasvan hajua nenässä/suussa. Mistähän tää voi johtua? 😅 Eilen myös yhdynnän jälkeen sattu tosi kovasti alavatsaan, kohdun seudulle. Harmittaa niin paljon, että taas ilmeisesti pcos:iin liittyvää kierron heittelyä. Oli kierto jo säännöllistynyt siihen 33 päivään. Pitäsköhän se varata gynelle aikaa, niin sais tietää missä mennään.

6500/6611 |
18.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija345 kirjoitti:

Onko teil ovista ennen oireilua useampia päiviä? Siis lähinnä jotain tuntemuksia alavatsalla? Nyt ollu tänää ja eilen. Ovista ennustaa ma/ti. Vois pitää paikkansakin.

Mulla on aiemmissa kierrossa ollut monena päivänä tuntemuksia. Tässä kierrossa ei yllättäen olekaan. Toisaalta on ollut niin paljon kaikkea muuta, että en ehkä ole ehtinyt asiaan kiinnittää huomiota. Tein sitten kuitenkin eilen, kp 16, huvikseni yhden ovistestin ja samantien näyttikin hymynaama. Niin selvät limaoireet, että tiesinkin. Himoista puhumattakaan. Näyttäis olevan lyhempi kierto menossa kuin mitä viimeaikaiset olleet. No, talletteluja ei ole tapahtunut nyt, joten eipä ole jännitettävää..😔

Onnea plussanneille ja kaikkea hyvää kaikille omiin tilanteisiinsa!