Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

641/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain on meneillään nyt kehossa. Kun vaan tietäisi mitä. Eilen iltapäivällä hippusen ruskeaa tuhrua paperiin ja sitten ei mitään. Illalla iski voimakas pahoinvointi bussissa ja etominen jatkui koko illan, syöminen auttoi hetkellisesti.

Aamulla ei mitään ja nyt taas vähän voimakkaampi tuhruvuoto. Pientä huolintaa vatsassa, mut ei enempää kuin viikon ajan.

Onkohan nää nyt vähän liian aikaisin alkavat menkat, varhainen keskenmeno vai mikä homma?

642/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis mulle sanottiin yksityisellä lapsettomuusklinikalla että lämpöjä ei kannata mittailla, eli todellakin luottaisin enemmän ovulaatiotestiin.

Itsellä nyt kp 14. Ovulaatiotesti näytti eilen plussaa ja peittoa heiluteltu joka päivä. Nyt taas sitten kuukautisten alkamista pelkäämään..

Pingu ymmärrän sun miestä siinä mielessä että mulla itsellä ollut aiemmin haluttomuutta. En jotenkin saanut seksistä niin paljoa irti ja se tuntui työläältä, vaikka mulla terveyden puolesta ei ollutkaan mitään ongelmaa. Pääsin haluttomuudesta yli niin että piti ihan oikeasti ottaa itseä ns niskasta kiinni. Hain selfhelp-oppaista apua omiin tunnelukkoihin, vähensin työntekoa ja aloin syömään paremmin. Seksi alkoi kiinnostaa kuin itsestään ja mieskin alkoi viehättää mua aivan eri tavalla, kun hän ei enää verisesti loukkaantunut seksin puutteesta joka ilta. Tottakai nämä aina super yksilöllisiä asioita enkä missään nimessä oleta että se mikä on toiminut mulle toimisi muille. Mutta halusinpa tämänkin täällä jakaa.

Plussatuulia ja tarrasukkia kaikille ja ihanaa viikonloppua! ❤️

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

Sisältö jatkuu mainoksen alla
643/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kuumeilija liittyy joukkoon!

Ikää 34, miehellä 35. Ensimmäinen yrityskierto vasta menossa, kp 26/29. Tein äsken herkän raskaustestin, joka näytti negaa (malttamatonta!).

Kaikella järjellä ymmärrän, että raskautuminen ekasta kierrosta on epätodennäköistä, varsinkin tällä iällä. Täällä on monet muut kirjoittaneet selvistä raskausoireista, jotka eivät ole kuitenkaan tarkoittaneet lopulta raskautta. Minullakin on oireita niin paljon, että epäilen vahvasti kehittäneeni itselleni valeraskauden, jollen oikeasti ole raskaana. :D

Hajut ja maut ovat voimistuneet selkeästi, rinnat ovat turvonneet ihan palloiksi, kuukautismaisia kipuja on ollut yli viikko ja myös ruskeaa, hyvin vähäistä tuhruvuotoa on tullut muutaman päivän välein. Kaiken muun voisin laittaa vielä kuvittelun tai lähestyvien kuukautisten piikkiin, paitsi tuon tuhrun, sillä sellaista minulla ei ole ikinä ennen ollut. Mutta kuten sanoin, tuo varhainen testi näytti negatiivista... 

Äh, pitäisi malttaa nyt sinne ensi viikkoon!

644/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliiza kirjoitti:

Ikää 34, miehellä 35. Ensimmäinen yrityskierto vasta menossa, kp 26/29. Tein äsken herkän raskaustestin, joka näytti negaa (malttamatonta!).

Kaikella järjellä ymmärrän, että raskautuminen ekasta kierrosta on epätodennäköistä, varsinkin tällä iällä. Täällä on monet muut kirjoittaneet selvistä raskausoireista, jotka eivät ole kuitenkaan tarkoittaneet lopulta raskautta. Minullakin on oireita niin paljon, että epäilen vahvasti kehittäneeni itselleni valeraskauden, jollen oikeasti ole raskaana. :D

Hajut ja maut ovat voimistuneet selkeästi, rinnat ovat turvonneet ihan palloiksi, kuukautismaisia kipuja on ollut yli viikko ja myös ruskeaa, hyvin vähäistä tuhruvuotoa on tullut muutaman päivän välein. Kaiken muun voisin laittaa vielä kuvittelun tai lähestyvien kuukautisten piikkiin, paitsi tuon tuhrun, sillä sellaista minulla ei ole ikinä ennen ollut. Mutta kuten sanoin, tuo varhainen testi näytti negatiivista... 

Mulla kans kehittyi ekalla yrityskierrolla ihan ihme oireita! Rinnat oli niin turvonneet, ettei ikinä oo ollu ja menkatkin alkoi tipotellen, sitääkään ei ikinä ennen.. mutta taisin kuvittelulla saaha ne oireet aikaan 😬

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

645/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiliperi kirjoitti:

Aliiza kirjoitti:

Mulla kans kehittyi ekalla yrityskierrolla ihan ihme oireita! Rinnat oli niin turvonneet, ettei ikinä oo ollu ja menkatkin alkoi tipotellen, sitääkään ei ikinä ennen.. mutta taisin kuvittelulla saaha ne oireet aikaan 😬

Juu, ihmiskeho osaa olla aika hullu... tästä ensimmäisestä kierrosta täytyy ottaa opiksi, etten tee raskaustestejä ennen kuin kuukautiset ovat oikeasti myöhässä!

646/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikkainen kirjoitti:

Onnea plussanneille! ❤️ Vitsi olisi kiva kun plussanneet tekisi tiivistelmän taustoistaan ja tärppikierrosta ja mahd. hoidoista mitä käytetty yms... Täällä menee niin nimimerkit sekaisin 😄

Minulla ikää 42v, lapset edellisestä liitosta syntyneet v 98, 02 ja 06, väliin mahtuu kkm 05. Esikoista aikanaan tehtiin 8kk, sitä kuvitteli silloin 19 vuotiaana että raskautuminen käy suitsait sukkelaan. Kakkonen tärppäsi ensimmäisellä yrityksellä ja tuo kolmonen sai alkunsa heti keskenmenon jälkeen (jolloin lääkärien mukaan on tieteellisestikin helpompi raskautua).

Nykyisen puolison kanssa vauvaa yritettiin 8kk, ja tuskailtiin kun mitään ei tapahdu. No hän tarrasikin kiinni kun vähiten yritettiin. Raskausaikana päätettiin ettei ehkäisyä synnytyksen jälkeen aloiteta vaan pikkusisarus saa tulla jos on tullakseen. Vauva syntyi 5/19, kierto palautui minulla 7/19. Elo-syyskuussa menetettiin pari ovista miehen työkeikkojen vuoksi ja sitten alkoikin taas ihan päätön yritys, joka meni siihen että minä hypin seinille muka oireineni ja stressi otti molemmista vallan. Vihellettiin peli poikki ja päätettiin että otetaan vastaan mitä annetaan. Meillä seksielämä on hyvin aktiivista muutenkin, eli siitä ei voinut jäädä kiinni.

Enkä tiedä oliko stressitason laskemisella jotain vaikutusta, mutta uusi raskaus sai alkunsa joulukuun alussa. Oireina oli alavatsan kipuilua, väsymystä ja hikoilua. Tällä hetkellä väsymys painaa, osittain johtuu varmasti yöheräilyistä, ja hiottaa herkästi. Vahvin oire on joka raskaudessa tullut silmiin ja otsaan tuntuva "kipu" esim saunan lämpöön mennessä tai lämpimän veden tullessa kasvoille. Ei ole rintojen arkuutta, ei pahoinvointia, ei ällötyksiä tai himotuksia. Eli hyvin vähäoireinen.

Itselläni ei toukokuista yrittäessä ollut mitään vippaskonsteja (ylim vitamiineja tai greippimehuja tai muutakaan käytössä, ei ollut noissa aikaisemmissakaan), nyt tietenkin söin mamavitamiineja, koska meillä tissitellään vielä. Jotenkin en itse henk.koht usko mihinkään ylimääräiseen.. Raskautuminen on mielestäni niin oma luonnon oikkunsa johon me ihmiset ei liikoja pystytä vaikuttamaan.

Ja ymmärrän täysin niiden tuskan, joilla yritystä takana pitkä aika, vuosiakin. Kun itsestä jo tuo 8kk tuntui maailmanlopulta ja töissä katselin päihdeäitejä, joilla raskautuminen tuntuu käyvän kuin itsestään, ei vain kerran vaan useammin

Tuolla toisessa ketjussa maintsinkin Tähdelle että kun en tiedä miten te piinailijat ja yrittäjät suhtaudutte siihen että jo raskautunut täällä kirjoittelee, niin koetan pysyä itse taustalla. Toki raskausviikkoja on vasta 7+2, joten riskiviikkoja on vielä edessä ja matkalla voi sattua mitä vain, ja silläkään en nyt ihan tyystin haluaisi tätäkään ryhmää jättää. Mutta kiva olisi kuulla mitä mieltä te olette siitä että me plussanneet täällä höpötellään teidän kanssa?

647/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ainakin mun mielestä on tosi kiva lukea plussanneiden juttuja ja kokemuksia!

648/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, olisiko niin että jokainen meistä samaistuu johonkuhun toiseen... tarkoitan, että erityisesti minusta on kiva kuulla heidän kuulumisia, joilla on pitkä yritys takana (ja nyt puhun oikeasti pitkästä, enkä alle vuodesta), koska itse on samassa tilanteessa yrityksen pituuden suhteen, mutta ilman sitä raskautta. Ja taas joku kokee tarpeelliseksi sen vertaistuen, jota saa lyhyelle yrityksellä raskautuneelta, kolmas siltä jolla ennestään on jo lapsia. Eli minusta raskautuneet mahtuu joukkoon kuulumisia kertomaan raskauden kulusta, mutta myös hieman jarruttelemaan (kokemustensa kertomisella) niitä "oireita" joita meidän yrittävien mieli haluaa kehitellä kun oikein kovasti vauvaa toivoo.

Ihanaa, että jokainen meistä saa olla oma itsensä täällä! Ja jokaiselle on tilaa❤ uusille tervetuloa ja plussanneille paljon onnea aekä tarrasukkia! ❤🤰🏻

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

649/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenpa minäkin kirjoittelemaan kuulumisia pitkästä aikaa. Jokaisen teidän viestin oon lukenut mielenkiinnolla ja elän vielä täydellä jännityksellä noita samoja fiiliksiä. 😊 Mulla näkyi eka plussa haaleana dpo 12-13, tai siis silloin testasin ekan kerran, en tiedä olisiko näkynyt jo vaikka päivää aiemmin. Ja ennen menkkojen oletettua alkua testasin, kun oli vaan joku ”tunne”.

Tänään 12+0 ja NT-ultra. Kaikki vaikutti olevan hyvin ja normaalisti; sikiö kasvanut ja vastasikin viikkoja 12+2 tai 12+4, täyttä varmuutta asiaan ei saatu kun pienokainen nukkui eikä vaivautunut paljoa kylkeään kääntämään. 😅 Niskaturvotusta oli 1,4mm ja sikiöseulontojen mukaan mitään riskiä esim. Downille ei ole lähimainkaan. Tieto oli huojentava, koska alitajuntaisesti pelkäsin koko ajan pahinta, vaikka yritinkin sivuuttaa ne ajatukset ja mieskin toitotti, että kaikki on varmasti hyvin!

En malttanut olla tilaamatta doppleria! Se tuli alkuviikosta ja pari kertaa olen jo testannutkin, ja syke kuuluu hienosti! Vielä ei olla kerrottu muille kuin perheille, mutta kaipa se kohta tulee ajankohtaiseksi. Molempien perhe oli tohkeissaan asiasta kun kerroimme jouluna. Mulla iski vielä joku ällötysolo joulupöydässä, oli haastavaa yrittää tsempata ettei oksu lentäisi jo pöydässä ja paljastaisi koko jutun juonta. 😂 Pahoinvointia on hieman vieläkin, mutta mielestäni olen selvinnyt aika vähällä. *koputtaa puuta* Tänä aamuna tosin oksensin aamupalan.. Palelu ei ole enää niin järkyttävää, mutta nälkä se vain kasvaa. Parin tunnin välein nälkä.

Lähipiiristä olen kuullut jo kolmelta raskausuutisia ja ainakin yhdellä heistä on LA myös heinäkuussa.

Tämmöinen oma napa -päivitys tähän väliin. Noissa odotusketjuissa tuntuu olevan niin hiljaista, ettei sieltä saa sellaista akuuttia vertaistuen tunnetta. 😅

Toivotan kaikille todella voimakkaita plussatuulia ja suuret onnittelut plussanneille! Oma tärppi tuntui tulevan juuri silloin kun en keskittynyt kiertoon oikeastaan ollenkaan. Pillerit lopetin syksyllä 2018 ja sen jälkeen mentiin enemmän ja vähemmän kumilla kunnes sekin jäi pois kokonaan joskus lopputalvesta 2019. Haasteena kilpparin vajaatoiminta.

(Toivottavasti ei oo outoja sanoja tässä viestissä, kun kirjoitan tabletilla ja tää tuntuu korjailevan itsestään tekstiä.. Pari kertaa jo luin läpi. Pitääkin yrittää laittaa toi toiminto pois päältä)

Esikoinen, LA 7/2020

650/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on mukava lukea jo plussanneiden kuulumisia täältä. Olen pysynyt taka-alalla nyt taukomme ajan, mutta olen säännöllisesti käynyt lukemassa. Jotenkin itsestä tuntuu luonnolliseltakin että jos täällä juttelee ja plussaa niin ehkä jopa odotteleekin niitä kuulumisia :)

Mulla on tänään kp21/26-29, (ehkä kuviteltuja) oireita löytyy mm. alavatsan vihlontaa, mutta yritän olla sen suuremmin huomioimatta niitä. Olen taitava kuvittelemaan kaikenmaailman oireet itselleni kun testiaika lähenee. Siitä seuraa iso pettymys kun negan jälkeen oireet vaan katoaa.

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

651/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa vähän ärsyttämään kun kuukautiset lähestyvät, sillä uskon että ne kumminkin sieltä alkavat. Viimekuussa oli samantapaista rintojen arkuutta, kipua ja kutinaa, mutta tässä kierrossa se on ehkä hieman voimakkaampaa. Mitään muita oireita ei oikeastaan ole.

Nyt kun bv onnistuneesti hoidettu, ajattelin hankkia pienemmän koon Lunette kuu-kupin. Minulla on isompi koko, mutta se ei mahdu kunnolla ja tuntuu painavan virtsarakkoa inhottavasti, materiaalikin on kauhean kova. En siis uskalla käyttää noita Vuokkosten bio-puuvilla siteitä, kun hiertävät ihon rikki ja aiheuttavat tulehdusta. Tampoonit ei tule kyseeseenkään.

Luin eilen gynekäynniltäni mielenkiintoisen kohdan, nimittäin minulla on toistuvasti hiertynyt iho rikki ja rakkuloille ihon ja limakalvon väliltä. Herpes-Viljely oltiin otettu ja negatiivinen oli, eli oikeasti farkkujen käyttö ja ne hautuvat siteet ovat syypäitä! Olen siis sen jälkeen käyttänyt joogaleggingsejä ja ei ole palannut tuo ongelma! Pikkareista tuskin johtuu, käytän puuvillaisia mummopikkareita ja treenatessa mikrokuituhipstereitä.

19v | Raskaana

652/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapapäivitys:

Kävin vyöhyketerapiassa ja sain seuraavia menkkoja ajatellen homeopaattisia helmiä, joita käytetään siihen, että kohtu tyhjenee kunnolla. Tämä siksi, että viimeksi minimenkkojen aikana ei vuotoa tullut juurikaan. Lisäksi sain vaadittua Terolut kuurin ja ultran ensi viikolle. Kuuri tosin pitää aloittaa huomenna, koska tänään on kp14 näistä minimenkoista laskettuna. Lämmöt yhä 35.4-35.6, alavatsakivut on todella kovia ja menkkamaisia. Aion testin kuitenkin tehdä huomenna ennen kuin aloitan Terolutin, jotenkin en usko että menkat oli oikeasti vuoden lopulla... ihan siksi, että vuotoa ei tullut kuin ministi. Ja samasta syystä sain sen ultran, plus että otetaan papa ja jos oikein ymmärsin, terkka-kätilö lupaili että voisi heillä tutkia ainakin verikokeet hormonien suhteen. Siitäkin huolimatta että mies ei tutkimuksiin suostu ja yliopistosairaala ei tutki. Tämä paikka, minne nyt menen, on alueemme äitiysneuvola, jossa gyne on ilmeisesti raskauteen ja synnytyksiin erikoistunut ja käy lähinnä raskaudenaikaisia tutkimukisia tekemässä. Täälläpäin ei muita gynemahdollisuuksia ole, paitsi tosiaan se yliopistosairaala ja yksityset, jotka siis yhtälailla samassa kaupungissa kuin yo-sairaala ja jonne on tuntien matka.

Eniten miettyttää tämä kipu. Se on vasemmalla munasarjan tietämillä, enimmäkseen aaltoileva ja pistävä ja välillä todella repivä. Huolettaa valtavasti. Alan taipua siihen ettei me saada edes lasta... tänään kp14, ovulaatiota ei mitenkään voi todentaa, valkovuoto todella runsasta, ja vaikka ovulaatio olisikin ollut, petipuuhat ei ole osuneet sen kanssa yksiin. Tikuttanut olen, pcos.stä huolimatta ja hailakkaa väriä tulee, eli negatiivinen on koko ajan ollut. Raskaustestin tein alkuviikosta, negatiivinen oli. Eli tuskin raskaanakaan olen, vaikka olotila onkin kamala kipujen vuoksi. Ja mielialan,kun koko ajan itkettää ja vastustaa. Miksi, miksi me ei voida saada vauvaa? Miksi me ei osata tätä? 😭

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

653/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan ok fiilikset, reilun viikon päästä ois oviksen ajankohta, nopeesti tää aika menee. Nyt kun vaan pitäs ittensä jotenki järjissään 😶

25v, esikoinen toiveessa. Tm 1/19, km 4/19, tm 10/19.

654/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, tuntuu, että alan kyseenalaistaa kohta omaa mielenterveyttäni. Oma kainalohiki ja jalkahiki (YÖK) ovat alkaneet haista, näistä tulee siis sellaisia outoja lehahduksia päivän mittaan, ja samoin haistan myös miehen hikiset vaatteet parhaimmillaan toiseen huoneeseen. Myös vessassa haisee koko ajan pissalle, ja sitä pitää olla tavallista useammin pesemässä.

Kuitenkin tuon aamulla tehdyn testin jälkeen olen lähes varma, että kuukautiset alkavat sitten maanantaina... Kuten aikaisemmin sanoin, olen varmaan sitten koirien tapaan valeraskaana, kun asiaa niin kovasti toivoo.

Onko teillä muilla muuten jotain sääntöä, milloin teette aikaisintaan raskaustestejä? Ajattelin tosiaan, että jatkossa voisi hyvä olla tehdä vasta sitten, jos kuukautiset jäävät pois. 

655/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria101 kirjoitti:

^ Ainakin mun mielestä on tosi kiva lukea plussanneiden juttuja ja kokemuksia!

Maria101, samaa mieltä!❤👍

Kokonaisuudesthan on kyse, eikä plussaaminen ole keneltäkään pois. Plussaahan toivotaan ja ollaan superonnellisia, kun plussan saa💜💜💜

Toivotaan, että kaikki saavat plussan, mutta se tapahtuu vaan hieman eri aikataulussa. Itse uskon, että plussa tulee silloin, kun sen on tarkoitus tulla💖

Tsemppiä kaikille ja uskoa tulevaan!! Iso plussapuhallus kaikille!!💖💕

Sekä jäädään kuulolle jo plussanneiden kanssa, kokemuksia on ihan hyvä jakaa💜💕

Tähtitaivas☆

656/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuttura kirjoitti:

Mielestäni on mukava lukea jo plussanneiden kuulumisia täältä. Olen pysynyt taka-alalla nyt taukomme ajan, mutta olen säännöllisesti käynyt lukemassa. Jotenkin itsestä tuntuu luonnolliseltakin että jos täällä juttelee ja plussaa niin ehkä jopa odotteleekin niitä kuulumisia :)

Mulla on tänään kp21/26-29, (ehkä kuviteltuja) oireita löytyy mm. alavatsan vihlontaa, mutta yritän olla sen suuremmin huomioimatta niitä. Olen taitava kuvittelemaan kaikenmaailman oireet itselleni kun testiaika lähenee. Siitä seuraa iso pettymys kun negan jälkeen oireet vaan katoaa.

Nuttura, plussa tähän kiertoon!👍❤

Tottakai jää odottamaan kuulumisia plussan jälkeenkin. Lisäksi on jännä miten palstoilla tutustuu toisiinsa, että sitä suuremmalla syyllä jää kaipaamaan kirjoittajia, ellei enää kuulu mitään...😢❤

Tähtitaivas☆

657/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Mesimarja93 kirjoitti:

Tähti, kiitos kysymästä, tein aamulla uuden testin ja viiva oli pikkuisen tummempi kuin eilen, haalea silti vieläkin. Koitan odottaa rauhassa sunnuntaihin asti ja tehdä silloin taas testin ja toivoa että olis viiva tummentunu. Vaikka jossain toisella keskustelupalstalla olikin keskustelua, ettei sillä viivan vahvuudella ole väliä, viivojen tummuudessa voi olla saman merkin testienkin välillä eroja, eikä viivan tummuudesta voi suoraan päätellä hcg:n määrää. Jos kaikki menee hyvin, taidanpa ensi viikolla soitella neuvolaan 😊

Mesimarja93, viivan vahvuudella ei tosiaan väliä. Mikä dpo sinulla on meneillään? Oliko niin, että luulit ovikseen jo menneen ohitse?

Ihania uutisia ja vauva syliin saakka👍💖💖💖

Ja kaikille muillekin plussaneille onnitteluja❤❤❤ täällä menee välillä ohitse, kun on niin paljon tekstiä...

Joo, luulin että ovis oli 22.12, mutta kierron eka tallettelu oli vasta 24.12. En siis tiedä oliko ovis (tai toinen ovis) sit kuitenki 25.12 ku sillon ihmettelin ovislimamaista vuotoa. Vaikea sanoa, en siis oikeen tiedä mikä dpo menossa 🙈

Oot kyllä tähti ihana ilopilleri ja tsemppari tällä palstalla 😍 toivon sinulle ja tietysti kaikille muillekin pikaista plussaa! ❤

Mun äiti oli mun kohdalla ärsyttävän oikeassa, että "se tulee sitte ku ei stressaa ja sitä vähiten odottaa"

Jään nyt taustalle seurailemaan keskustelua ja jännittämään teidän puolesta ja toivottavasti päivittämään joskus mukavia kuulumisia raskauden etenemisestä 😊

658/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mesimarja93 kirjoitti:

Tähti☆ kirjoitti:

[

Oot kyllä tähti ihana ilopilleri ja tsemppari tällä palstalla 😍 toivon sinulle ja tietysti kaikille muillekin pikaista plussaa! ❤

Mun äiti oli mun kohdalla ärsyttävän oikeassa, että "se tulee sitte ku ei stressaa ja sitä vähiten odottaa"

Jään nyt taustalle seurailemaan keskustelua ja jännittämään teidän puolesta ja toivottavasti päivittämään joskus mukavia kuulumisia raskauden etenemisestä 😊

Mesiimarja93, kiitos...sait minulle hyvän mielen💖

Äitisi oli varsin oikeassa, näin se kävi meillekkin, kun tuo plussa esikosta tuli. Jään odottelemaan sinulta kuulumisia💜

Hyvää odotusta, vauva syliin saakka👍❤

Tähtitaivas☆

659/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Mulla ei ole tällä hetkellä "mitään" oireita, vaikka plussaamisesta jo viikko. Paitsi että palelee, lämpö on koholla, ei tee mieli syödä ja on ilmavaivoja. 😉

Mulla on siis aiemmin olut samassa vaiheessa rinnat kipeät, hurja väsymys ja etova olo, siksi tuntuu nyt, ettei oireita juurikaan ole.[/quote]

Hansski, isot onnittelut plussasta sinullekin💜💜💜 Huomasin viestin vasta nyt.

Oireita ei aina tule ollenkaan.

Miten sinulla nyt menee?

Hyvää odotuksen jatkoa!❤💖💖

Tähtitaivas☆

660/6611 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Villahuivi, että pääset kuitenkin tutkimuksiin! Minäkin olen miettinyt jos menisi esim akupunktioon josko siitä olisi apua tähän yrittämiseen. Ainakin sinkkuelämässä Charlotte kävi :D

Toisaalta kun tuo mun akupunktion tekijä on tuttu niin en tiedä kehtaanko yrittämisestä hänelle mainita...

Onko kellään kokemuksia akupunktiosta?