Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6301/6611 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aktiivisesti seuraillut taustalla kaikkien kuulumisia mutta pitänyt muutoin hiljaiseloa. Täällä käynnistynyt jo rv 11. Kaikenlaista stressiä ja huolta on edelleen mahtunut odotusaikaan. Tiputtelu ja vuotelu oli välillä tauolla mutta sitten alkoi taas uudelleen. Pieni romahdus koettu siis taas tuolloin. Lisäksi muuta murhetta ollut, jonka vuoksi joutunut punnitsemaan käytänkö tiettyjä lääkkeitä vai en ja jotenkin tuntunut raskaalta, että raskaana olevilla on niin suuri vastuu päättää, että käyttääkö jotain vai ei, kun keltään ei saa mitään varmaa vastausta, että onko riskejä vai ei.

Tällä viikolla kävin kuitenkin uudelleen ultrassa ja siellä pieni vastasi kooltaan viikkoja ja meille kovasti vilkutteli, kuultiin myös sydänäänet ❤️ Eli myös ilon ja onnen hetkiä koettu.

Jotenkin silti tuntuu, että tämä alkuraskaus on jatkuvaa huolta ja pelkoa. Yritän silti olla stressaamatta liikoja. Mikä on kyllä helpommin sanottu kuin tehty. Onko vinkkejä teillä, jotka olette olleet vastaavassa tilanteessa että miten sitä osaisi olla stressaamatta?

Toivottavasti loppuvuoteen saadaan vielä iloisia plussa uutisia 👌

6302/6611 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut neiti kesäheinä. ❤️ Täällä dpo 10, nega. Tämä kierto oli kans tässä, parin päivän päästä alkaa menkat ja yk 11. 😫

♥️♥️♥️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6303/6611 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuttura kirjoitti:

Onnittelut plussanneille! 🥰

Nyt olisi kp 18. Mulla on vahva tunne, etten ovuloinut tässä kierrossa. Ainakaan selkeitä oireita ei ollut. Ovistestejä tein kaksi, mutta runsaan vedenjuonnin vuoksi tulos ei ollut luotettava. Tallettelujen puolesta on kyllä mennyt ihan nappiin ja kun mies on ollut täysin tietämätön kierron vaiheista, ei suorituspaineista ole ollut tietoakaan. Itsekin olen halunnut keskittyä nyt enempi omiin muihin projekteihin, joita minulla on. Onneksi yrittäminen kuitenkin on käynnissä, mutta sillä tavalla etten käytä sen stressaamiseen joka hetkeä ☺️ varmaan jatketaankin näin tästä eteenpäin, koska olo on paljon kevyempi ja stressivapaampi kuin ennen.

Uskon vahvasti, että tämä tapa on se kaikista tehokkain tie toivottuun lopputulokseen.

6304/6611 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemuksia Apteekkarin raskaustesteistä. Tein tänään ja tuli kaksi viivaa. Se mikä huolettaa, niin kuukautisiin vielä kolme päivää. Voiko testi näyttää plussan jo näin varhain? Ei ole siis se herkkä apteekin raskaustesti, vaan ihan tavallinen. Olisin kiitollinen kokemuksista.

6305/6611 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn kirjoitti:

Pahoittelut neiti kesäheinä. ❤️ Täällä dpo 10, nega. Tämä kierto oli kans tässä, parin päivän päästä alkaa menkat ja yk 11. 😫

Kiitos ❤ Olen pahoillani sinunkin nega testistä 😔 Olisi jo tiedän vuoro ❤

Olen nyt miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että jätän tämän palstan,kun uusi kierto alkaa ja vuosi vaihtuu 😔 En enää usko tärppiin,syynä oma ikä ja se että vaikka kuinka kaikki menee mielestäni nappiin,niin ei onnistu 🥺

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

6306/6611 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vivi kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemuksia Apteekkarin raskaustesteistä. Tein tänään ja tuli kaksi viivaa. Se mikä huolettaa, niin kuukautisiin vielä kolme päivää. Voiko testi näyttää plussan jo näin varhain? Ei ole siis se herkkä apteekin raskaustesti, vaan ihan tavallinen. Olisin kiitollinen kokemuksista.

Ei ole ko. testistä kokemusta mutta noilla päivillä voi näyttää jo selvän viivan. Erityisesti jos kyseessä vaikka kaksoset.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6307/6611 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Quinn kirjoitti:

Olen nyt miettinyt ja tullut siihen tulokseen, että jätän tämän palstan,kun uusi kierto alkaa ja vuosi vaihtuu 😔 En enää usko tärppiin,syynä oma ikä ja se että vaikka kuinka kaikki menee mielestäni nappiin,niin ei onnistu 🥺

Teille pidempään yrittäneille niin kovasti olisi toivonut plussaa. ❤️ Käyhän joskus päivittämässä kuulumisiasi, jos tilanne muuttuu. Toivon, että vielä saisitte r-testiin kaksi viivaa. Ja jos näin ei käy, niin jospa ajan myötä pystyt tilanteen paremmin hyväksymään. ❤️

ON: täällä tapahtui "joulun ihme" ja onkin talleteltu ovis plussa päivänä ja sitä seuraavana päivänä. Jotenkin rauhallinen olo nyt itsellä. Ei ole enää meidän käsissä miten tämän kierron kanssa käy.

6308/6611 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 kirjoitti:

Kovasti tsemppiä kaikille omiin yrityskiertoihin, se pettymys kuukautisten ilmestyttyä on aina pettymys mutta lähetän kaikille positiivisia tuulia. Raskautuminen ei ole helppoa, mutta ei se ole mahdotontakaan jos mitään estävää vikaa ei ole löytynyt.

Täällä jotkut miettii omaa ikää, ja se toki on ihan luonnollistakin. Mutta voin omalta kohdalta kertoa että näin kypsemmälläkin iällä raskaaksi tuleminen on mahdollista.

Minä raskauduin 40-vuotiaana kun tuota meidän taaperoa aloin odottamaan. Kierukka poistettiin 12/17, raskaustesti oli positiivinen 9/18. Seuraava raskaustesti näytti plussaa 12/19 ollessani 42v (synnytin 5/19), mutta se menetettiin 2/20. Ja nyt tämä raskaus plussattiin 9/20. Ja vaikka yrittäessä ajattelinkin kiertokertojen lisääntyessä että mahdotontahan tämä on, ja koin jopa turhautumista, niin kuitenkin omalla kohdalla se 8 kuukautta tuntuu nyt oikeasti ihan normaalilta ajalta. Täällä on kuitenkin myös niitä joilla yritystä on vuosia ja sitten kun kaikki osuu kohdalleen niin se plussa tulee. Ja aika harva oikeasti taitaa tulla raskaaksi ensimmäisen tai toisenkaan yrityskierron aikana.

Kärsivällisyyttä vaaditaan ja itse omakohtaisesti vielä vannon stressittömyyden nimeen. Liika yrittäminenkään ja olojen kyttääminen ei vaan tee kenellekään hyvää. Ainakin omallakohdallani ns ”irtipäästäminen” ja hokkuspokkustemppujen lopettamienn on tuonut mukanaan plussat, sattumaa tai ei mutta siihen haluan uskoa, kuten myös siihen että asiat tapahtuvat kun niiden aika on tapahtua.

Joten kovasti voimia ja positiivisia ajatuksia teille kaikille, älkää lakatko unelmoimasta ❤️

Ja kovasti onnea uusille plussanneille ❤️

Pakko oikein kiittää tästä kommentista, tämä antaa voimaa!

Itse olen - 79 ja toivonut ensimmäistä lasta kuutisen vuotta. Kaikenlaista kurjaa on tapahtunut, mutta nyt (itsellisten) ICSI-hoitojen jälkeen kolmas alkionsiirto (pitkällä aikavälillä) on tuottanut jotakin tulosta: plussan testiliuskaan viime viikolla.

Oman mielen kurissa pitäminen on työlästä. Näin varhaisessa vaiheessa ja korkeassa iässä on lähtökohtaisesti niin kovat pelot riskeistä. Liian tietoinen on myös oireista ja oireettomuudesta. Lisäksi alkionsiirto tehtiin lääkkeelliseen kiertoon eli oma hormonitoiminta on sammutettu. Tämä tuo oman turtumisen kaikenlaisiin oireisiin, koska raskautta ylläpitävät lääkehormonit ovat jyllänneet kehossa jo ennen raskautta...

Kiitos näistä sanoista, erityisesri tuo irti päästäminen ja "asiat tapahtuvat kun niiden aika on tapahtua." 🤍🧡💕

6309/6611 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuunulainen kirjoitti:

Itse olen aktiivisesti seuraillut taustalla kaikkien kuulumisia mutta pitänyt muutoin hiljaiseloa. Täällä käynnistynyt jo rv 11. Kaikenlaista stressiä ja huolta on edelleen mahtunut odotusaikaan. Tiputtelu ja vuotelu oli välillä tauolla mutta sitten alkoi taas uudelleen. Pieni romahdus koettu siis taas tuolloin. Lisäksi muuta murhetta ollut, jonka vuoksi joutunut punnitsemaan käytänkö tiettyjä lääkkeitä vai en ja jotenkin tuntunut raskaalta, että raskaana olevilla on niin suuri vastuu päättää, että käyttääkö jotain vai ei, kun keltään ei saa mitään varmaa vastausta, että onko riskejä vai ei.

Tällä viikolla kävin kuitenkin uudelleen ultrassa ja siellä pieni vastasi kooltaan viikkoja ja meille kovasti vilkutteli, kuultiin myös sydänäänet ❤️ Eli myös ilon ja onnen hetkiä koettu.

Jotenkin silti tuntuu, että tämä alkuraskaus on jatkuvaa huolta ja pelkoa. Yritän silti olla stressaamatta liikoja. Mikä on kyllä helpommin sanottu kuin tehty. Onko vinkkejä teillä, jotka olette olleet vastaavassa tilanteessa että miten sitä osaisi olla stressaamatta?

Olipas ihana huomata tämä tilanne täällä viimeisimmällä sivulla! Rohkaisevaa! Tuolla monta sivua taaksepäin koit niin kriittisiä hetkiä ja noin pitkälle olet kumminkin nyt lopulta päässyt 💕

6310/6611 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihanaiset ❤️

Onnea hirmuisesti kaikille plussanneille ❤️ Teitä on ollut tässä syksyn mittaan monta. Olen lukenut palstaa, mutta kommentointi on jäänyt vähemmälle. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ❤️

Mää täällä lähes tärisen. Meillä menossa yk 9 ja tänään kp 33/33-36... Dpo ehkä 9... Päätin, että katon jouluun asti ennen kuin teen mitään testiä. Tänään tuli kuitenkin fiilis, että kokeilen, kun oli kaapissa niitä kaupan halpoja testejä. Sain hailakan viivan..! Tein sitten myös apteekin testin ja siihenkin tuli hailakka viiva. Apua, voiko tää olla totta?? 😭

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

6311/6611 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaiset onnittelut Lumokeiju ❤

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

6312/6611 |
20.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora kirjoitti:

Nuunulainen kirjoitti:

Olipas ihana huomata tämä tilanne täällä viimeisimmällä sivulla! Rohkaisevaa! Tuolla monta sivua taaksepäin koit niin kriittisiä hetkiä ja noin pitkälle olet kumminkin nyt lopulta päässyt 💕

Hyvä, jos viestini rohkaisee ❤️ ei todellakaan ole ollut helppo alkuraskaus henkisesti. Sen sijaan fyysisesti sitäkin helpompi, kun ei ole ollut juuri mitään raskausoireita. Tietty sekin herättää huolta, varsinkin kun nyt taas ne vähäisetkin raskausoireet tuntuu hiipuneen 🤔😕 Mutta täytyy vaan yrittää luottaa, ettei se välttämättä merkitse yhtään mitään. Seuraava ultra (np) on kolmen viikon päästä, joten sinne asti pitäisi nyt yrittää sinnitellä 😅

Onnea sinullekin plussasta! Ja toivon tarrasukkia hurjasti matkaan ❤️

Varovaiset onnittelut myös Lumokeijulle!

6313/6611 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koetaan kyllä jonkinlaista joulunihmettä, nimittäin ultrassa näkyi tänään 16mm follikkeli <3. Tosiaan nuo pistokset saivat munarakkulat henkiin ja lähti eka 2 kpl kasvamaan ja nyt tosiaan tuo yksi on jäljellä ja pistoksia jatkan varmuuden vuoksi nyt huomisen että ei surkastuisi vaan jatkaisi kasvua. Irroituspiikki otetaan huomenna tai keskiviikkona, riippuen ovulaatiotestistä ja keskiviikkona sitten inseminaatioon :). 

Olin jo niin menettänyt toivon tästä kierrosta,mutta niin vain asiat muuttuikin todella nopeasti..

Onnea plussanneille ja hyvää joulua. Täällä pidetään n. 1,5viikon tauko palstalta.

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6314/6611 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulrika Eleonora, kiitos kauniista sanoistasi ❤️ Tuntuu hyvälle jos viestini on saanut luotua toivoa, sitä todella toivon ihan jokaiselle.

Ja hurjasti onnea plussasta ❤️

Plussaonnea myös Lumokeijulle ja myös muille jos en ole kaikkia huomioinut ❤️

6315/6611 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on monta erilaista joulun ihmettä, mahtavaa ❤️🎄

Neiti kesäheinälle toivottelen rauhallista joulua ja olen varma että ei aikaakaan kun pääset ilmoittelemaan meille plussauutisia tänne, mulla on vaan semmoinen tunne 🙏❤️

Täällä on menkat selätetty, ekana päivänä vuosin varmaan puolet verivarastostani ja sit se rauhoittui. Menkat kesti vain 4 päivää, tänään on kp6. Nyt jätin ekaa kertaa pitkään aikaan geleet tauolle. Mulla on ovis jotenkin aikaistunut eikä noista ole ollut mitään apua mihinkään, joten olkoot. Varmaan yli puoli vuotta olen niitä joka kierrossa syönyt enemmän tai vähemmän.

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

6316/6611 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille, mä käyn aina välillä kurkkimassa täällä sitä mukaa kun on jotakin mahdollisesti ”tapahtumassa”, muutoin en oo jaksannut itseäni kiusata näillä vauvaketjuilla kun on piinaviikot käynnissä 😅

Ennen omaa napaa, onnea kaikille plussanneille ja lämpimästi tsemppiä sitä tarvitseville! Kaikille myös yhteisesti mukavaa joulunaikaa, toivottavasti ne jotka ei enää tälle vuodelle plussaa saisi ensi vuonna ne toivotut kaksi viivaa testiin 🙏🏼

Mulla on huomenna (luultavasti) dpo10 ja tänään on pitkin päivää tuntunut pientä nippailua alavatsalla/munasarjoissa. Raskaustestejä mulla ei tähän hätään ole ja just nyt pitää hirveesti kiirettä näin ennen joulua, mutta toivottavasti pääsisin pian niitä ostamaan! Toki ehkä parempikin jos noita päiviä tulee enemmän, tuloskin sitten varmempi 😊 Mutta tykkäisin malttamattomana testailla aikaisessa vaiheessa! Niin jännittävää ❤️

6317/6611 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin onnea kaikenlaista plussista ja onnistumisista! 😍

Itse tykkään varsinkin piinapäivinä jutella tuolla Redditissä TryingForABaby ja TTC30 puolella. Jostain syystä ne välipäivät on henkisesti raskaimmat vaikka nytkin on kp 29/28-31 niin ei tunnu yhtään pahalta aloittaa uutta kiertoa!

30/31, Yk8

6318/6611 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja eilen lähti spermat siemennesteanalyysiin ja tänään pitäisi tulla tulokset! Iik! 🤐

30/31, Yk8

6319/6611 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Quinn kirjoitti:

Täällä samat fiilikset kuin sulla, Neiti kesäheinä. Tutut menkkaoireet alkoivat aamulla, joten eiköhän taas vuoto ala viikonloppuun mennessä :( Mua myös turhauttaa se, että kaikki on periaatteessa kunnossa, mutta raskaus ei vaan ala. Ikä on ilmeisesti tehnyt nyt tehtävänsä tällä saralla. Pitää alkaa nyt todella työstämään sitä, että toista lasta meille ei tule :/

6320/6611 |
22.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumileopardi kirjoitti:

Ainiin ja eilen lähti spermat siemennesteanalyysiin ja tänään pitäisi tulla tulokset! Iik! 🤐

Oho onpa nopeaa! Meillä meni siemennestetutkimuksissa viikkoja molemmilla kerroilla. Olikohan neljä vai viisi viikkoa.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21