Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6261/6611 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenhän se sitten meni. Vähän ehkä jo aavistelin kun ei testit lähteny vahvistumaan päivä päivältä ja perjantaina alkoikin kunnon vuoto josta ei voinut erehtyä. Onneksi otettiin alun iloinen uutinen maltilla vaikkakin tämä tietenkin harmittaa, turhauttaa ja itkettää kun jo luuli, että nyt osui meidän kohdalle se joulun pieni ihme. Se haihtui ennenkuin edes ehti kunnolla alkamaan. Uutta yritystä kohti siis!

6262/6611 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi, simpulainen❤️ kuitenkin toiveet nousee mahdollisesta plussasta. Minä huomaan, et aika raskasta ollu ottaa tuttujen vauvauutiset vastaan. Nytkin yksi kertoi kolmannesta raskaudesta ja hänen esikoinen minun lasta hieman nuorempi. Tottakai suon heille sen onnen, mutta kirpaisee se silti. Ja insta vilisee kans vauvauutisia. Jospa vielä itsellekin suotaisiin se ilo! Ensi viikolla ovis. Täytyy alkaa tiistaina vaikka tekeen ovistestejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6263/6611 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmi simpulainen. Voimia. ❤️

30/31, Yk8

6264/6611 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä dpo 6 ja tää odotus tuntuu raastavalta. Vaikka just viime kuussa sanoin että tää kuu sitten chillinä, nii ei.

Sovittiin että mies menee varuiksi siemennesteanalyysiin mun kierron alussa. Pitäisiköhän siihen ottaa se Mioxsys lisäksi vai mennä pelkällä laajalla analyysillä. Onko muilla kokemusta noista?

30/31, Yk8

6265/6611 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että keskeytyi Simpulainen, tsemppiä sinne.

Musta tuntuu että ihan sama mihin suuntaan katsoo niin kokoajan joku on raskaana tai ilmoittaa olevansa. Tosin ei kukaan minun ihan läheinen, mutta kuitenkin.... Täällä dpo 9 ja pari päivää tullut tummempaa valkovuotoa, joka on täysin tyypillistä aina ennen menkkoja. Rinnatkin arat kuten aina ennen menkkoja. Eli enteilee, että menkat olis tulossa.  Ihan kauheasti haluaisin ettei ne tule (tietysti), mutta samalla on fiilis että miksi edes kuvittelin että heti tärppäis.

N 35 M 36 Ensimmäinen toiveissa - yritys aloitettu 12/2020.

6266/6611 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hajuakaan mikä dpo, ku tarkka ovispäivä ei ole tiedossa. Nyt kuiten kp 29, kierto vaihtelee ja keskimäärin ollu 30-33 päivää.

Oireita ei ole sen kummempia. Pientä mojotusta alamahalla, aivan kuin menkat olisi alkamassa. Tissit kipeet, mutta ne on aina tässä vaiheessa kiertoa.

Eilinen kuva oli aivan onneton 😅, mutta viiva on selkeästi vahvistunu eilisestä.

Todella harmillinen juttu Simpulainen. 😔 Tsemppiä! ❤️

33v/33v. Esikoisen LA 8/21. ❤️

6267/6611 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

RoseAmelie kirjoitti:

Ei hajuakaan mikä dpo, ku tarkka ovispäivä ei ole tiedossa. Nyt kuiten kp 29, kierto vaihtelee ja keskimäärin ollu 30-33 päivää.

Eilinen kuva oli aivan onneton 😅, mutta viiva on selkeästi vahvistunu eilisestä.

Onnea!! :)

Lumileopardi kirjoitti:

Sovittiin että mies menee varuiksi siemennesteanalyysiin mun kierron alussa. Pitäisiköhän siihen ottaa se Mioxsys lisäksi vai mennä pelkällä laajalla analyysillä. Onko muilla kokemusta noista?

Me ei otettu Mioxsystä kun meille ei gynen mukaan olisi ollut siitä mitään lisäarvoa ja on kallis kuin synti.

Omaa napaa sen verran että menkkojen piti Flon mukaan alkaa viikonloppuna ja pientä alamahatuntemusta on ollut siihen suuntaan kyllä, muttei muuta. To-pe oli aivan aavistus väriä pyyhkiessä mutta nyt ei enää sitäkään.  Lämpö sahannut pahasti. Eilisestä 35,7-35,9 (sain useita eri arvoja) pomppasi yhtäkkiä 36,7 tänä aamuna. Pääosin pysyi kuitenkin viime viikon 36 asteessa mikä on n. puoli astetta koholla. En tehnyt vieläkään toista testiä, katsotaan nyt vielä muutama päivä kun tänään vasta dpo 17.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6268/6611 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuesta ja tsempeistä ❤ ja RoseAmelielle varovaiset onnittelut! 😊

Nyt on neuvola-aika peruttu ja jos tästä ikinä kunnolla raskautuu, täytyy ensikäynti varata hieman myöhemmin jotta ei heti tarvi soitella uudestaan ilmottelemassa että kesken meni. Sain ensi viikolle myös peruutusajan gynelle niin katotaan, minkälainen olo sen jälkeen. Nyt oon tietty edelleen harmistunut ja vähän jopa katkeroitunut. Loppuviikosta voi alkaa taas tikuttelemaan ovista niin ehkä ne toiveet taas sieltä jostain kaivautuu esiin.

6269/6611 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso halaus keskenmenon takia simpulainen. 🖤

Täällä on kyllä niin kahtiajakoiset fiilikset.

Ensinnäkin eilen sain ovulaatioplussan testiin ekan kerran ikinä! ja se aiheutti kyllä huikeen fiiliksen. Samalla sain ajoitettua ovulaatioon liittyvät kivut.

Mutta mutta.. Kaikesta yrityksestä ja suostuttelusta huolimatta mitään ei tapahtunut!! Kuulemma ei, koska olin aikaisemmin itse kieltäytynyt. Ärsyttää, harmittaa, suututtaa, turhauttaa... you know!! Mutta koska kenenkään ei ole pakko ja ketään ei voi kieltäytymisestä syyttää, nielen kyyneleeni. Toki sitten myöhemmin, kun tilanne käydään läpi rauhallisesti, olen varma, että häntäkin harmittaa. Voihan p***a.

6270/6611 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp1, siitä huolimatta että vielä tänäänkin lämpö 36,2. :( Hämmentävää.

6271/6611 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme kirjoitti:

Mutta mutta.. Kaikesta yrityksestä ja suostuttelusta huolimatta mitään ei tapahtunut!! Kuulemma ei, koska olin aikaisemmin itse kieltäytynyt. Ärsyttää, harmittaa, suututtaa, turhauttaa... you know!! Mutta koska kenenkään ei ole pakko ja ketään ei voi kieltäytymisestä syyttää, nielen kyyneleeni. Toki sitten myöhemmin, kun tilanne käydään läpi rauhallisesti, olen varma, että häntäkin harmittaa. Voihan p***a.

Tänään ei oo välttämättä vielä liian myöhäistä! 

6272/6611 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp12 ja ultrassa käyty. Kroppa ei ole kovin hyvin vastannut letroihin, johto follikkeli puuttui kokonaan. 3kpl oli 8mm munarakkuloita. Vielä ei lääkäri heittänyt kirvestä kaivoon tämän kierron suhteen vaan aloitin tänään ottamaan Gonal-F pistoksia. Torstaina otan vielä yhden ja perjantaina ultra. Toivotaan että sieltä lähtisi tällä johtofollikkeli/follikkelit kasvamaan ja saataisiin ennen joulua tehtyä inseminaatio. 

Jos tästä kierrosta ei mitään tapahdu niin ainakin on seuraavaan kiertoon jo suunnitelmat valmiina :).

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6273/6611 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut simpulainen keskenmenosta. 

Hewint, peukut pystyyn, että Gonal F tepsii ja pääsette inseminaatioon. Meillä meni tässä kuussa inssi ohi, kun ovis osui hämmentävästi viikonlopulle. Kävin viime tiistaina ultrassa ja gyne sanoi, että ovulaatioon reilusti yli viikko aikaa (johtofolli silloin 10mm). Kuitenkin sain plussan ovistestiin jo kolmen päivän päästä ultrasta eli pe ip, ja inssi jäi siksi tekemättä. Vähän olen ihmeissäni, että munarakkula kypsynyt kolmessa päivässä sen 10 mm. Tai sitten ovistestit jotenkin seonneet mulla. 

Meillä ens kierto menee myös harakoille, koska ollaan viikko joululomalla maalla just alkukierrosta. Ilmeisesti hormoneiden kanssa pitäisi seurailla munarakkulan kypsymistä, joten hoitoja ei siksi kannata tehdä. Onko sulla tullut millaisia sivuvaikutuksia lääkkeistä? Meillä tehty eka inssi luomukiertoon, joten alkukierron hormoneista ei vielä kokemusta...

6274/6611 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä: Mulla on käytössä letrozol, jota olen ottanut alkukiertoon kp3-7. Yleensä sen jälkeen mulla ollu kp10-12 seurantaultra. Ainoat sivuvaikutukset jotka itselläni olen huomannut on ollu itkuisuus ja aivan järkyttävä väsymys. Tuo väsymys ehkä kaikista hankalin, kun tuntuu että voisi nukkua vaikka koko päivän. Ja yleensä se on helpottanut siinä kp 9 kohdalla, mutta omalla kohdalla onneksi aika lieviä sivuoireita :).

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6275/6611 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 21.12. seuraava käynti julkisen hoidoissa ja suunnitelman teko. Tuolloin on kp7, eli letroja ei kai ainakaan ehdi enää aloittaa tähän kiertoon. Oletan että käskevät syömään kp15 alkaen terolutit ja aloitellaan vasta tammikuussa.

6276/6611 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulppaanitar kirjoitti:

Lefemme kirjoitti:

Tänään ei oo välttämättä vielä liian myöhäistä! 

Kiitos kommentista! Piti ihan perehtyä aiheeseen ja voihan se hyvinkin olla, että itse ovulaatio on vasta edessä. Mä niiiin tiedän mitä meillä tänään tehdään... 😂

6277/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Pakko nyt kysyä täältä. Kiertoni on yleensä 30-31 päivää ja nyt on meneillään kp 28. Ovulaatiotestiin sain hymynaaman kp 16. Yksi ovistesti oli vielä jäljellä, joten päätin vaan mielenkiinnosta testata sitä tänään aamulla, kun olen lukenut että se voi näyttää plussaa jos on raskaana. Hymynaama tulikin Clearbluen digitaaliseen ovulaatiotestiin tänään kp 28 aamupissasta. Voiko se siis todella tarkoittaa, että olen raskaana? Täytyy tietysti käydä r-testi vielä ostamassa ja testata sillä, mutta innostuin jo niin paljon, että halusin vain kysellä jos jollain vastaavanlaisia kokemuksia.

6278/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aliiiisa kirjoitti:

Hei!

Pakko nyt kysyä täältä. Kiertoni on yleensä 30-31 päivää ja nyt on meneillään kp 28. Ovulaatiotestiin sain hymynaaman kp 16. Yksi ovistesti oli vielä jäljellä, joten päätin vaan mielenkiinnosta testata sitä tänään aamulla, kun olen lukenut että se voi näyttää plussaa jos on raskaana. Hymynaama tulikin Clearbluen digitaaliseen ovulaatiotestiin tänään kp 28 aamupissasta. Voiko se siis todella tarkoittaa, että olen raskaana? Täytyy tietysti käydä r-testi vielä ostamassa ja testata sillä, mutta innostuin jo niin paljon, että halusin vain kysellä jos jollain vastaavanlaisia kokemuksia.

Se voi tarkoittaa ihan kummin vaan eli ei oikein voi päätellä luotettasti kumpaakaan.

Toivotaan kuitenkin että kääntyy raskaustestillä oikeaksi plussaksi!

6279/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

Hewint, peukut pystyyn, että Gonal F tepsii ja pääsette inseminaatioon. Meillä meni tässä kuussa inssi ohi, kun ovis osui hämmentävästi viikonlopulle. Kävin viime tiistaina ultrassa ja gyne sanoi, että ovulaatioon reilusti yli viikko aikaa (johtofolli silloin 10mm). Kuitenkin sain plussan ovistestiin jo kolmen päivän päästä ultrasta eli pe ip, ja inssi jäi siksi tekemättä. Vähän olen ihmeissäni, että munarakkula kypsynyt kolmessa päivässä sen 10 mm. Tai sitten ovistestit jotenkin seonneet mulla. 

Meillä ens kierto menee myös harakoille, koska ollaan viikko joululomalla maalla just alkukierrosta. Ilmeisesti hormoneiden kanssa pitäisi seurailla munarakkulan kypsymistä, joten hoitoja ei siksi kannata tehdä. Onko sulla tullut millaisia sivuvaikutuksia lääkkeistä? Meillä tehty eka inssi luomukiertoon, joten alkukierron hormoneista ei vielä kokemusta...

Eikö nuo follit kasva pari milliä päivässä? Kolmen päivän kuluttua ultrasta folli on ollut varmaan noin 16-17mm ja silloin lh on alkanut kohota ja ovistesti havaitsee tämän kohoamisen. Tuosta ovisplussasta voi mennä hyvinkin pari vuorokautta (jopa enemmänkin) itse ovulaation tapahtumiseen, jolloin folli olis jo yli 20mm irtoamishetkellä. Mun korvaan ei kuulosta siis mitenkään oudolta että sait ovisplussan noin äkkiä ultran jälkeen.

Onnea plussista ❤️

Pahoittelut keskenmenosta simpulainen ❤️

Täällä alkoi odotetusti YK 10 tänään. Saa nähdä tuleeko tästä koskaan mitään 🥺

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

6280/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Eikö nuo follit kasva pari milliä päivässä? Kolmen päivän kuluttua ultrasta folli on ollut varmaan noin 16-17mm ja silloin lh on alkanut kohota ja ovistesti havaitsee tämän kohoamisen. Tuosta ovisplussasta voi mennä hyvinkin pari vuorokautta (jopa enemmänkin) itse ovulaation tapahtumiseen, jolloin folli olis jo yli 20mm irtoamishetkellä. Mun korvaan ei kuulosta siis mitenkään oudolta että sait ovisplussan noin äkkiä ultran jälkeen.

Onnea plussista ❤️

Pahoittelut keskenmenosta simpulainen ❤️

Täällä alkoi odotetusti YK 10 tänään. Saa nähdä tuleeko tästä koskaan mitään 🥺

Olen pahoillani uuteen kiertoon siirtymisestä 😔Tikutatko ovista?Olitko käynyt tutkimuksissa tai olitteko menossa?Meillä yk9 lopuillaan,pahoin pelkään,että yk10 alkaa meilläkin 🤔Vielä monen monta piinapäivät edessä 🙃

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20