Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6281/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkin myös Flota eli maanantaille, kun merkkasin ovisplussan, se ennustaa eiliselle itse ovulaatiota, mutta edelleen tälle päivälle hyvää mahdollisuutta tulla raskaaksi. Ovulaation tarkkaa ajankohtaa voi siis ilmeisesti olla turkasen vaikee ennustaa, jos se heittelee plussasta laskettuna aina puolesta vuorokaudesta kahteen ja puoleen.

Ei muuta kun peittoja heilumaan siis tarpeeksi usein!!

Tunnistatteko muuten oman ovulaation?

Mulla, kun nyt alkaa ilmeisesti kilppari olemaan edes siellä päin niin oli kyllä olosta päätellen sellainen syöksymunasolu ja nuohosi putket mennessään, ettei tarvinnut tätä arvailla.

6282/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Chard kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Pahoittelut simpulainen keskenmenosta. 

Hewint, peukut pystyyn, että Gonal F tepsii ja pääsette inseminaatioon. Meillä meni tässä kuussa inssi ohi, kun ovis osui hämmentävästi viikonlopulle. Kävin viime tiistaina ultrassa ja gyne sanoi, että ovulaatioon reilusti yli viikko aikaa (johtofolli silloin 10mm). Kuitenkin sain plussan ovistestiin jo kolmen päivän päästä ultrasta eli pe ip, ja inssi jäi siksi tekemättä. Vähän olen ihmeissäni, että munarakkula kypsynyt kolmessa päivässä sen 10 mm. Tai sitten ovistestit jotenkin seonneet mulla. 

Meillä ens kierto menee myös harakoille, koska ollaan viikko joululomalla maalla just alkukierrosta. Ilmeisesti hormoneiden kanssa pitäisi seurailla munarakkulan kypsymistä, joten hoitoja ei siksi kannata tehdä. Onko sulla tullut millaisia sivuvaikutuksia lääkkeistä? Meillä tehty eka inssi luomukiertoon, joten alkukierron hormoneista ei vielä kokemusta...

Eikö nuo follit kasva pari milliä päivässä? Kolmen päivän kuluttua ultrasta folli on ollut varmaan noin 16-17mm ja silloin lh on alkanut kohota ja ovistesti havaitsee tämän kohoamisen. Tuosta ovisplussasta voi mennä hyvinkin pari vuorokautta (jopa enemmänkin) itse ovulaation tapahtumiseen, jolloin folli olis jo yli 20mm irtoamishetkellä. Mun korvaan ei kuulosta siis mitenkään oudolta että sait ovisplussan noin äkkiä ultran jälkeen.

Onnea plussista ❤️

Pahoittelut keskenmenosta simpulainen ❤️

Täällä alkoi odotetusti YK 10 tänään. Saa nähdä tuleeko tästä koskaan mitään 🥺

Olen pahoillani uuteen kiertoon siirtymisestä 😔Tikutatko ovista?Olitko käynyt tutkimuksissa tai olitteko menossa?Meillä yk9 lopuillaan,pahoin pelkään,että yk10 alkaa meilläkin 🤔Vielä monen monta piinapäivät edessä 🙃

Thanks. Tikutan aika usein, mutta tiedän oireista ajoituksen muutenkin melko hyvin ja kierto on suht säännöllinen. En ole käynyt nyt tällä kertaa tutkimuksissa muuten kuin gynellä perustsekkauksessa loppukeväällä.

Miestä ei ole tutkittu eikä hänellä ole lapsia ennestään. Katsotaan ehkä keväällä niitä hoitoja tai tutkimuksia 🙄

Pidän peukkuja ettei teidän tarvisi siirtyä yykoo kympille 🙏❤️

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6283/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme kirjoitti:

Tutkin myös Flota eli maanantaille, kun merkkasin ovisplussan, se ennustaa eiliselle itse ovulaatiota, mutta edelleen tälle päivälle hyvää mahdollisuutta tulla raskaaksi. Ovulaation tarkkaa ajankohtaa voi siis ilmeisesti olla turkasen vaikee ennustaa, jos se heittelee plussasta laskettuna aina puolesta vuorokaudesta kahteen ja puoleen.

Ei muuta kun peittoja heilumaan siis tarpeeksi usein!!

Tunnistatteko muuten oman ovulaation?

Mulla, kun nyt alkaa ilmeisesti kilppari olemaan edes siellä päin niin oli kyllä olosta päätellen sellainen syöksymunasolu ja nuohosi putket mennessään, ettei tarvinnut tätä arvailla.

Flo laittaa aina oviksen plussasta seuraavalle päivälle koska keskimäärin irtoaminen kai tapahtuu n vuorokauden kuluessa ovisplussasta. Eroja aiheuttaa esim. sekin jos lh alkaa kohota vaikka myöhään illalla mutta seuraavan ovistestin tekee vasta seuraavana päivänä klo 12 aikaan niin ovisplussa havaitaan tässä tapauksessa vasta noin 12-18 tunnin kuluttua lh:n kohoamisen jälkeen, jolloin munasolu voi irrota ihan muutamien tuntien sisällä jo. Siksi olis hyvä talletella tasaisin välein koko hedelmällisen ajan tai vaikka läpi koko kierron jos ei ole varma oviksen ajankohdasta.

Mä en tunne ovista itsessään mut tunnen koska se paras aika on käsillä (limat, himot, kuumotus, jomotus, paine jne 😁). Ja kun ovis on mennyt ohi niin kaikki edellämainitut oireet loppuu yleensä kuin seinään noin vuorokaudessa.

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

6284/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme, just alkoi menkat, joita ennustinkin alkavaksi näihin aikoihin. Parisen viikkoa sitten oli tutunoloiset olot, limat ja unet eli ovista pukkas. Imetän siis (vauva puoli vuotias) ja nämä on tokat menkat synnytyksen jälkeen. Vähän kuitenkin yllätyin että tulkitsin ovisoireet niin hyvin ja tarkkaan. Siks olikin pakko tulla laittamaan viestiä. "Jee menkat alkoi! 😄" Jännä nähdä miten kierron käy nyt kun kiinteät alkavat vauvalla säännöllisesti. Yritys on meillä edessä vasta aikaisintaan kesällä. Ennen kierto oli helposti yli 30 päivää, eli ovis ollut yleensä kp18-19.

6285/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chard kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Hewint, peukut pystyyn, että Gonal F tepsii ja pääsette inseminaatioon. Meillä meni tässä kuussa inssi ohi, kun ovis osui hämmentävästi viikonlopulle. Kävin viime tiistaina ultrassa ja gyne sanoi, että ovulaatioon reilusti yli viikko aikaa (johtofolli silloin 10mm). Kuitenkin sain plussan ovistestiin jo kolmen päivän päästä ultrasta eli pe ip, ja inssi jäi siksi tekemättä. Vähän olen ihmeissäni, että munarakkula kypsynyt kolmessa päivässä sen 10 mm. Tai sitten ovistestit jotenkin seonneet mulla. 

Meillä ens kierto menee myös harakoille, koska ollaan viikko joululomalla maalla just alkukierrosta. Ilmeisesti hormoneiden kanssa pitäisi seurailla munarakkulan kypsymistä, joten hoitoja ei siksi kannata tehdä. Onko sulla tullut millaisia sivuvaikutuksia lääkkeistä? Meillä tehty eka inssi luomukiertoon, joten alkukierron hormoneista ei vielä kokemusta...

Eikö nuo follit kasva pari milliä päivässä? Kolmen päivän kuluttua ultrasta folli on ollut varmaan noin 16-17mm ja silloin lh on alkanut kohota ja ovistesti havaitsee tämän kohoamisen. Tuosta ovisplussasta voi mennä hyvinkin pari vuorokautta (jopa enemmänkin) itse ovulaation tapahtumiseen, jolloin folli olis jo yli 20mm irtoamishetkellä. Mun korvaan ei kuulosta siis mitenkään oudolta että sait ovisplussan noin äkkiä ultran jälkeen.

Onnea plussista ❤️

Pahoittelut, Chard, uuteen kiertoon siirtymisestä. Ollaan aika saman ikäisiä ja yritys aloitettu samoihin aikoihin, joten samaistun fiiliksiin siitä, että usko alkaa mennä.... Täällä siis käynnissä YK 11.

Ihan hyvä pointti tuo, että folli ois hyvin ehtinyt kasvaa riittävästi ennen ovista. Aiemmin tosin kasvuvauhti ollut mulla paaaljon hitaampi: 15 mm  follista ovikseen on saattanut mennä 5-6 päivää. Nyt mulla oli tosin edellisessä kierrossa loppukierron tukena Lugesteron, eli olisiko se voinut vaikuttaa tähän kiertoon niin, että folli kasvaa nopeammin. 

Meillä tässä vaiheessa yritystä on sitä haastetta, että yritys on mennyt puurtamiseksi, eikä kumpikaan jakseta kuin yksi seksikerta per hedelmälliset päivät. On ajoitettu tämä ainoa kerta nyt ovisplussapäivälle, mutta mietin, olisiko paremi päivä kuitenkin vasta LH-piikin jälkeinen päivä. Pohdin, onko ajoitus pielessä jos ovis voi tulla vasta yli 2 vuorokautta ovisplussan jälkeen :( 

Onpa hankalaa tämä vauvanyritys. Eka lapsi tärppäsi ekasta kierrosta, joten en osannut kuvitellakaan miten vaikeaa tämä kaikki voi henkisesti olla. 

6286/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

Chard kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Onnea plussista ❤️

Pahoittelut, Chard, uuteen kiertoon siirtymisestä. Ollaan aika saman ikäisiä ja yritys aloitettu samoihin aikoihin, joten samaistun fiiliksiin siitä, että usko alkaa mennä.... Täällä siis käynnissä YK 11.

Ihan hyvä pointti tuo, että folli ois hyvin ehtinyt kasvaa riittävästi ennen ovista. Aiemmin tosin kasvuvauhti ollut mulla paaaljon hitaampi: 15 mm  follista ovikseen on saattanut mennä 5-6 päivää. Nyt mulla oli tosin edellisessä kierrossa loppukierron tukena Lugesteron, eli olisiko se voinut vaikuttaa tähän kiertoon niin, että folli kasvaa nopeammin. 

Meillä tässä vaiheessa yritystä on sitä haastetta, että yritys on mennyt puurtamiseksi, eikä kumpikaan jakseta kuin yksi seksikerta per hedelmälliset päivät. On ajoitettu tämä ainoa kerta nyt ovisplussapäivälle, mutta mietin, olisiko paremi päivä kuitenkin vasta LH-piikin jälkeinen päivä. Pohdin, onko ajoitus pielessä jos ovis voi tulla vasta yli 2 vuorokautta ovisplussan jälkeen :( 

Onpa hankalaa tämä vauvanyritys. Eka lapsi tärppäsi ekasta kierrosta, joten en osannut kuvitellakaan miten vaikeaa tämä kaikki voi henkisesti olla. 

Tsemppiä sinullekin uuteen kiertoon ❤

Täällä samoja ajatuksia, aiemmat tulleet suht nopeasti, mutta nyt jo 9kk tahkottu eikä tulosta näy 🤔Eniten harmittaa että kaikki näyttäs olevan ok,säännölliset kierrot, ovisplussat ja oireet,säännöllisesti talletteluja, mutta ei 🤔

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

6287/6611 |
16.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Chard kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Onnea plussista ❤️

Tsemppiä sinullekin uuteen kiertoon ❤

Täällä samoja ajatuksia, aiemmat tulleet suht nopeasti, mutta nyt jo 9kk tahkottu eikä tulosta näy 🤔Eniten harmittaa että kaikki näyttäs olevan ok,säännölliset kierrot, ovisplussat ja oireet,säännöllisesti talletteluja, mutta ei 🤔

Hiiviskelijä, paras aika hedelmöittymiselle tilastojen valossa taitaa olla tallettelu dpo -2, eli pari päivää ennen ovista. Tämä tosin vaatisi sitä säännöllistä peittojen heiluttelua, koska ovisplussan tullessa tuo aikaikkuna on monesti jo sulkeutunut. Oli miten oli, arpapeliähän tämä on.

Meillä riittää intoa sänkypuuhiin läpi kierron ja flon mukaan ollaan talleteltu kolme päivää ennen ovista, kaksi päivää ennen, päivää ennen, samana päivänä, seuraavana, joka päivä, joka toinen, joka kolmas jne. Variaatioita löytyy, ei tulosta 😒

Gyne sanoi mulle kyllä keväällä että vaikka mun munasarjat näytti paremmin "varustelluilta" kuin monella kolmevitosella, niin solujen laadustahan se ei kerro mitään. "Ei se ole pelkästään kanat, jotka vanhenee, vaan munat kans." 🙄😒😁

+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

6288/6611 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme kirjoitti:

Aliiiisa kirjoitti:

Hei!

Pakko nyt kysyä täältä. Kiertoni on yleensä 30-31 päivää ja nyt on meneillään kp 28. Ovulaatiotestiin sain hymynaaman kp 16. Yksi ovistesti oli vielä jäljellä, joten päätin vaan mielenkiinnosta testata sitä tänään aamulla, kun olen lukenut että se voi näyttää plussaa jos on raskaana. Hymynaama tulikin Clearbluen digitaaliseen ovulaatiotestiin tänään kp 28 aamupissasta. Voiko se siis todella tarkoittaa, että olen raskaana? Täytyy tietysti käydä r-testi vielä ostamassa ja testata sillä, mutta innostuin jo niin paljon, että halusin vain kysellä jos jollain vastaavanlaisia kokemuksia.

Se voi tarkoittaa ihan kummin vaan eli ei oikein voi päätellä luotettasti kumpaakaan.

Toivotaan kuitenkin että kääntyy raskaustestillä oikeaksi plussaksi!

Joo eihän siihen voi luottaa täysin, mutta tänään tein vielä varmistukseksi r-testin aamulla ja selkeä haamu tuli testiin.

6289/6611 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään maha sekaisin ja pahoinvointia ennen ovista? Mulla eilen oli jotenki huono olo ja tänää maha sekaisin. Ei siis mahatautia kuitenkana. Flo ennustaa huomiselle ovista, täytyy viel tänää testata, tuleeko hymynaamaa. Alamaha myös selkeesti turvonnu ja vähä arka.

6290/6611 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Mulla menossa dpo6-7 vasta (ens to pitäis lakaa menkat) mutta malttamattomana testasin jo First Response- testillä tällasen. Mitä mieltä 🤔

6291/6611 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 9, pakko oli testata. Silmät näkee viivan paikan, mutta tuntuu että ne näkee mitä haluaa nähdä. Huomenna uusiksi, katotaan kuinka käy. 🙈 Toki mun kierroissa ja kirjoituksissa alkaa toistua tää sama kaava, innostun, toivon ja sit ne menkat alkaakin. Peukut pystyssä kaikille plussista!

♥️♥️♥️

6292/6611 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp15. Tosiaan tiistaina kävin ultrassa ja siellä oli 6kpl 8mm munarakkuloita. Ei oltu lähelläkään sitä mitä olisi pitänyt olla kp12, joten otettiin Gonal-F pistokset käyttöön. Riskinä toki oli, että munarakkulat innostuu ja niitä kypsyykin sitten enemmän kuin tarpeeksi.

Tänään kävin ultrassa uudelleen katsomassa että siirrytäänkö suosiolla jo uuteen kiertoon terolutin kanssa vai tuleeko tästä kierrosta jotain ja tuleehan tästä :)! Osa munarakkuloista oli surkastunut, mutta nyt näkyi molemminpuolin munasarjoja johto follikkelit, eli 2 sieltä on kovaa vauhtia kypsymässä. No suunnitelma on nyt se että jatketaan gonal-f pistoksia la ja ma. Maanantaina uudelleen ultraan tekemään suunnitelma, miten edetään ja tullaan käyttämään irroituspiikkiä. Lääkärin mukaan ensiviikolla 23.12 suurella todennäköisyydellä olisi inseminaatio. Jänniä aikoja täällä <3.

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6293/6611 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä huvikseni testasin ja tänään ovistestiin ilmestyi hymynaama. Viikko sitten talleteltu (sentään), mutta kuten etukäteen tiesin, niin tämä kierto jää välistä. Silti se vaan harmittaa ihan hirveästi. Itsellä olis haluja ja liian paljon himoja (🤦‍♀️), niin jotenkin tympäsee, kun tajusin, että toinen osapuoli ei olekaan tässä hommassa niin mukana kuin minä. Nyt lähinnä vaan ärsyttää, että huomaan oviksen. Olis paljon helpompaa, kun sitä ei huomaisi. No, ehkä kk päästä tilanne toinen.

Hyvää joulun aikaa kaikille ja tsemppiä omiin tilanteisiin! ❤️

6294/6611 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussatuulia kovasti kaikille ❤

Täällä kp 20 dpo10 ja flo ennustaa menkkoja 5 päivän päästä. On jälleen menkkaolo,finnejä, turvottaa yms..🙄silti toivon kipinä vielä on olemassa 🙂Testiä en ole vielä tehnyt,testit polttelee kaapissa ...

6295/6611 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn varovasti takavasemmalle. Kai se on pakko uskoa, että plussa tää on 😍🤭 Viikko sitte tehty ekat testit ja nyt viivat hehkuu jo hyvin tumman punaisina. Toivottavasti pysyy mukana loppuun saakka.

Kovasti tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja pikaista plussaa! ❤️ Ootte rautaisia mimmejä, muistakaa se. 💪 Hyvää joulun odotusta!

33v/33v. Esikoisen LA 8/21. ❤️

6296/6611 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussanneille ❤️

Ja tsemppiä eri kierronvaiheessa oleville 🙏🏻❤️

Tähti, vastasin sinulle tuonne toisaalle meidän kuulumisia 😊

Rauhaisaa Joulunaikaa ihan jokaiselle 🎅

6297/6611 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vauvakuumeilijat!

Meillä myös vauvahaaveita ja minipillerit lopetin 27.11. Menkoista ei pihaustakaan😥

Millon teidän kierto normalisoitui pillereiden lopettamisen jälkeen? Millonkohan lääkäriltä saisi reseptiä menkkojen ”aloittamiseen” jos ei ala, vai pitääkö vaan kärsivällisesti odottaa?

Kiitos vastauksista ja tsemppiä kaikille☺️

6298/6611 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö muut tossa super hailakan haamun/viivan paikan?

♥️♥️♥️

6299/6611 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut plussanneille! 🥰

Nyt olisi kp 18. Mulla on vahva tunne, etten ovuloinut tässä kierrossa. Ainakaan selkeitä oireita ei ollut. Ovistestejä tein kaksi, mutta runsaan vedenjuonnin vuoksi tulos ei ollut luotettava. Tallettelujen puolesta on kyllä mennyt ihan nappiin ja kun mies on ollut täysin tietämätön kierron vaiheista, ei suorituspaineista ole ollut tietoakaan. Itsekin olen halunnut keskittyä nyt enempi omiin muihin projekteihin, joita minulla on. Onneksi yrittäminen kuitenkin on käynnissä, mutta sillä tavalla etten käytä sen stressaamiseen joka hetkeä ☺️ varmaan jatketaankin näin tästä eteenpäin, koska olo on paljon kevyempi ja stressivapaampi kuin ennen.

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

6300/6611 |
19.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin dpo11 testattu nega eli tämäkin kierto taisi olla tässä 😔 yk10 alkaa ... 😥