Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

6161/6611 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippua Tryout! Onnea! 🥰❤️

Mä en ymmärrä mitä mun kropassa enää tapahtuu. Kp 3 menossa, normaalisti vuodan 4 päivää melko runsaasti, nyt 1,5 päivää vuoti pikkuhousunsuojien verran, tänään ei pisaraakaan. Viimeksi oli näin kun plussasin, toki nyt en jaksa uskoa että olisi siitä kyse, vaikka pientä haamua olikin testissä ennen vuodon alkua, oireita ei ole. Huomenna olisi tarkoitus hieman juoda viiniä, täytyy varmaan testata ihan varmuuden vuoksi aamulla, mutta epäilen erittäin vahvasti negaa. 🙄 Tää vaan raastaa kun kuitenkin herää pieni toive, joka sitten huomenna murskautuu.

♥️♥️♥️

6162/6611 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tryout! 😍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
6163/6611 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja anteeksi negatiivisuus, tajusin että lähiaikoina olen lähinnä valittanut tänne. Kiitos kaikille ihanille palstalaisille keille voi purkaa tätä kuormaa. Tää on kyllä ihan mahtava tukiverkko samassa veneessä oleville. ❤️ Tsemppiä ja plussia kaikille! 🥰

♥️♥️♥️

6164/6611 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea plussanneille, täällähän on kunnon plussa-aalto meneillään :)!

Täällä pitäisi sunnuntaina alkaa menkat, vähän epäilyttää että alkaako kun oireita niin vähän. Toki toiveissa olisi että käynnistyisi kierto luomusti, niin päästäisiin inseminaatioon vielä ennen joulua. Jos teroihin joutuu turvautumaan, niin jää kyllä inseminaatio tekemättä kun osuisi jouluviikolle ovulaatio. Katsellaan rauhassa ja toivotaan, ettei kierto kovin pitkäksi venyisi :).

N32M39, esikoinen toiveissa. yritys aloitettu 03/19, haasteena pcos. Miehellä alhainen siittiötuotanto. Lapsettomuushoidot aloitettu 11/20, plussa 1/21

6165/6611 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikki 😍

Mulla oli ovulaatio todella myöhään tässä kuussa. Ovisplussa vasta kp 24 ja meinas mennä tallettelu mönkään. Ei siis ollut mitään uskoa että voisi onnistua. Viime kierrossa minulla on ollut ekaa kertaa nännit vähän arkana ovulaation jälkeen. Tässä kierrossa ei mitään. Ei siis mitään oireita paitsi nyt parina päivänä välillä menkkamaista kipua hetken aikaa.

Söin muuten oviksen jälkeen disperiiniä muutamana päivänä, kun näin nyt siis jonkun linkittäneen tuolla sen tutkimuksen että siitä voisi olla apua. En tiedä oliko siitä apua kun huomasin vasta jälkikäteen että nehän oli menneet vanhaksi 2016🤣

6166/6611 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout onnea!

Mulla vaikka mitä oiretta mukamas päällä🤦‍♀️ ja samanlaisia kuin kesällä ennen ku sain plussan sittemmin kesken menneeseen raskauteen. tipun kovaa ja korkealta viimeistään ens viikon keskiviikkona. Testatakaan ei sitä ennen periaatteessa sais, mutta koska kaappeihin tullut liikaa hommattua testejä, niin saattaa olla, että sunnuntaina (dpo 11 jos laskin oikein) sorrun. 😆 Kyllä nää päivät tuntuu menevän matelemalla..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

6167/6611 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusista plussista taas❤️❤️

Mulla pitäs alkaa ens torstaina menkat. Tässä kierrossa sillo dpo6 oli alamahassa kipuilua. Nyt muutamana päivänä ollu hirviää palelua, väsyä ja tänää hermot todella kireällä (PMS?).

Ostin varhaisen testin ja aion su tehä, kun tässä tullu tavaks.. Tietääpä sitte oottaa menkkoja😬

6168/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 yk9 😥

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

6169/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Tryout plussasta 😍 on aina ihana kuulla plussauutisia varsinkin pitkään yrittäneiltä ☺️

Kroppa aiheuttaa nyt hieman päänvaivaa. Eilen kp 24 (dpo10) alkoi tulla pyyhkiessä haaleaa verta. Välillä voimistuu ja välillä ei tule oikein mitään. Tänään testasin herkällä liuskalla, oli nega. Jos huomenna alkaa menkat niin kierto onkin ollut tavallista lyhyempi, jos ei niin mietin voisiko olla kiinnittymisvuotoa 🤔 alavatsa on kipuillut välillä voimakkaastikin ja se on minulle melko epätavallista. Yritän olla liikaa miettimättä asiaa tai nostaa toiveita liian korkealle, mutta jokin on nyt silti eri tavalla kuin aiemmin. Pitää nyt vain odotella rauhassa, että ne menkat sitten sieltä tulisi jos ovat tullakseen.

Vajaa 30v / ensimmäinen toiveissa

6170/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Kp1 yk9 😥

Pahoittelut Neiti kesäheinä, täällä sama tilanne. Kp 1 ja yk 11. 😭 Kaipa se niin on että tässä iässä raskautuminen ei vaan onnistu samaan malliin kuin nuorempana.

6171/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli eilen nippailut oikealle alavatsaan eli ehkä mun teoria jo menneestä oviksesta olikin väärä. Edellisessä kierrossa kaikki tuntemukset siis vasemmalla eli oikealle niitä odottelinkin. Eilisaamulta oli myös hiukan käyrästä erottuva droppi lämmössä ja tänään samoin hiukan koholla oleva lämpö eli kaiketi se ovis sitten tosiaan oli eilen. Yhtä selkeä ero ei ollut kuin edellisessä kierrossa mutta kuitenkin käyrässä näkyvä.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

6172/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

Kp1 yk9 😥

Pahoittelut Neiti kesäheinä, täällä sama tilanne. Kp 1 ja yk 11. 😭 Kaipa se niin on että tässä iässä raskautuminen ei vaan onnistu samaan malliin kuin nuorempana.

Kiitos ❤ Pahoittelut sinnekin ❤ Onko sinulla käytössä ovis testit?Minä tikuttanut kaksi edellistä kiertoa tavallisilla testeillä , nyt mietin pitäisikö kokeilla digi testiä.

Onko täällä muita jotka käyttää digi ovis testejä?

6173/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko joku sanoa että oliko toi nyt positiivinen ovistesti? En ton vahvempaa ole saanut tässä kierrossa. Munasarjoissa tuntui eilen voimakkaat "oviskivut". Vaikka ovulaatio tapahtuu yleensä 12-48 tuntia positiivisesta testistä. Tai sitten se LH-surge oli niin lyhyt että joitain tunteja aiemmin olisin saanut vahvemman viivan testiin.

6174/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määki aattelin ostaa ens kiertoon digiovistestin, jos nyt ei oo tärpänny. Jotenki tuntuu, et ei oo. Esikoisesta tiesin, et oon raskaana, jotenkin vaan aavistin.

Huomenna kuitenkin testaan varhaisella testillä, selvinnee sitten. Kauhea väsy, alamahaa vähän särkee ja nälättää. No, huomenna aamulla selviää! Tai nii, jos ei plussaa oo, niin sitten ootan, alkaako menkat.

6175/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tryout 😍 ja myös kaikki muut plussanneet ❤️ teitä on niin monta, kuinka ihanaa 🤗

33v/33v. Esikoisen LA 8/21. ❤️

6176/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

Kp1 yk9 😥

Kiitos ❤ Pahoittelut sinnekin ❤ Onko sinulla käytössä ovis testit?Minä tikuttanut kaksi edellistä kiertoa tavallisilla testeillä , nyt mietin pitäisikö kokeilla digi testiä.

Voi ei. Jospa ens kierto ois tiedän! Mä oon joissain kierroissa digi ovistestiä käyttänyt ja se on ollu kyllä hyvä. Ei ole tarvinnut arpoa onko ovis vai ei, kun näyttää selvästi hymynaamalla.

Mä teinkin jo tänään r-testin ja oli tyylipuhdas nega. Toki menkkoja odottelen kalenterin mukaan vasta keskiviikolle, että aikaista oli ja viime raskaudessakin plussasin vasta kp41 kohdalla. Että tuskin edes näkyisi vielä.. Tänään on kuitenkin ollut luovuttanut olo raskauden suhteen. Alkaa mielialat ym vaikuttaa liian tutuilta menkat lähestyy - oireilta.

6177/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä32892 kirjoitti:

Osaisko joku sanoa että oliko toi nyt positiivinen ovistesti? En ton vahvempaa ole saanut tässä kierrossa. Munasarjoissa tuntui eilen voimakkaat "oviskivut". Vaikka ovulaatio tapahtuu yleensä 12-48 tuntia positiivisesta testistä. Tai sitten se LH-surge oli niin lyhyt että joitain tunteja aiemmin olisin saanut vahvemman viivan testiin.

Mulla noi liuskatestit ei näytä koskaan ihan tasavahvaa. Muilla testeillä testiviiva monesti paljon tummempi kuin kontrolliviiva. Siksi en enää käytä noita liuskoja.

6178/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

Kp1 yk9 😥

Kiitos ❤️ käytän joka kierrossa ovistestejä. Tässä kierrossa testasin samaan aikaan digitestillä ja apteekin puikkotestillä. Ihan sama tulos molemmilla eli molemmat näytti plussaa samana päivänä.

6179/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Kp1 yk9 😥

Kiitos ❤️ käytän joka kierrossa ovistestejä. Tässä kierrossa testasin samaan aikaan digitestillä ja apteekin puikkotestillä. Ihan sama tulos molemmilla eli molemmat näytti plussaa samana päivänä.

Päädyin nyt tilaamaan digin. Mietin,että tikutan vielä tämän kierron ja sitten voi olla että tikuttelut jää..Rahaa on kulunut jo kiitettävästi testeihin. Aika hyvin testit ja oireet menee yksiin.

6180/6611 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Kp1 yk9 😥

Päädyin nyt tilaamaan digin. Mietin,että tikutan vielä tämän kierron ja sitten voi olla että tikuttelut jää..Rahaa on kulunut jo kiitettävästi testeihin. Aika hyvin testit ja oireet menee yksiin.

Mun on pakko tikuttaa ovikset, kun seksikerrat on sen verran harvassa... Raskaustestejä en enää tee, koska rahanmeno ärsyttää.  Tsemppiä sulle kovasti uuteen kiertoon <3 Ehkäpä joululahjaksi tulee plussatesti <3