Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

561/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli oviksen aikaan selvää nippailua, eilen kipeytyi rinnat. Oletetut kuukautiset 10 päivän päästä, en usko olevani raskaana. Ei mitään ihmeellistä missään oikein siis. Ehkä vähän ärsyttää jo valmiiksi tulevat menkat, kun olen juuri saanut BV:n hoidettua, että mahtaako taas palata.

Nyt minua mietityttää tuo tsh, jos 1-2 olisi optimaalinen, niin miksi minun 3,44 arvoa ei hoideta? Huoh, lääkärit viittaavat vain ikääni, ihan niin kuin haluaisin odotella vauvan tuloa vuosia sen takia etteivät hoida.

19v | Raskaana

562/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vienna, olethan sanonut lääkärille että yritätte tulla raskaaksi? Tuollainen tsh kuin sulla ei kyllä estä raskaaksituloa, vaikka optimi vähän matalampi olisikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
563/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna kirjoitti:

Täällä oli oviksen aikaan selvää nippailua, eilen kipeytyi rinnat. Oletetut kuukautiset 10 päivän päästä, en usko olevani raskaana. Ei mitään ihmeellistä missään oikein siis. Ehkä vähän ärsyttää jo valmiiksi tulevat menkat, kun olen juuri saanut BV:n hoidettua, että mahtaako taas palata.

Nyt minua mietityttää tuo tsh, jos 1-2 olisi optimaalinen, niin miksi minun 3,44 arvoa ei hoideta? Huoh, lääkärit viittaavat vain ikääni, ihan niin kuin haluaisin odotella vauvan tuloa vuosia sen takia etteivät hoida.

Ymmärrän hyvin, että harmittaa se, ettei pääse jo nyt hoitoihin ❤. Mutta samalla on hyvä muistaa se, että kun on kyse julkisista palveluista niin joudutaan katsomaan kokonaisuutta ja tekemään ns. kiireellisyysarvioita. Sinulla on kuitenkin reilu 20v aikaa vielä saada lapsi, esim. minulla 36-vuotiaana on enää n viisi vuotta ja monella vielä vähemmän. Eli on luonnollista, että ne hoitovarat, jotka eivät ole rajattomat, laitetaan sinne, missä niiden tarve on kiireellisin. Toedän, ettei se auta henkilökohtaista tuskaa, mutta näin toisenlaisena perspektiivinä. Sinulla ON kuitenkin aikaa kun olet aloittanut "lapsenteon" niin nuorena, olet todella onnekas siinä mielessä. Vaikka olisi mitä ongelmaa niin nekin ehditään sinulla hoitamaan ja ratkomaan. Se on hieno asia.

Tästä oli puhetta vanhassa ketjussa, mutta tuli nyt samalla mieleen sivuasiana. Tämä yleisen puolen priorisointitarve on myös syy miksen pidä oikeana valehdella yrityksen kestosta hoitohenkilökunnalle, ellei siis kyse ole yksityisestä hoidosta ja koko maksu menee omasta kukkarosta. Se tarkoittaa nimittäin, että joku muu, joka ehkä tarvitsisi kiireellisimmin hoitoa, joutuu odottamaan hiukan pidempään.

Tuli tästä nyt vaan samalla mieleen, ei ollut Viennna piikki sinua kohtaan.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

564/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa ketjuun Minustakoäiti :) Kirjoittelin itse meidän tilanteesta tänne pari kuukautta sitten mutta jotain tein väärin koska sain bännit foorumilta siltä seisomalta kahdeksi kuukaudeksi. Harmitti ihan hirveästi sillä olisin kaivannut tätä anonyymia juttuseuraa. Mutta nyt uusin voimin palaan takaisin ketjuun.

Olen itse 36v ja mies 35v. Yrityskuukausia takana neljä. Kävimme ilmaisessa hedelmällisyysneuvolassa, mistä sain lähetteen AMH-kokeeseen jolla kartoitetaan sitä kuinka paljon munasoluja on jäljellä ja arvoni oli jopa ikääni nähden tosi huono 0,6. Olen kauhuissani, ja yksityiseltä hedelmällisyysklinikaltakin suositeltiin aloittamaan hoidot jos ei puolen vuoden yrittämisen jälkeen onnista. Kuukautiset ovat tulleet normaalisti, vaikka on myös ollut outoja välivuotoja ja kipuiluja kohdun seudulla.. elättelen toivoa että voisin olla raskaana vaikka kuukautiset vielä tulevatkin, koska Felicitas hedelmällisyysklinikan sivujen mukaan näin on joka neljännellä naisella. Jos oikein ymmärsin, raskaustestikin näyttää usein negatiivista ensimmäisen kuukauden (?) ja varsinkin silloin jos kuukautiset eivät jää pois. Elättelen siis toivoa ja koitan pysyä rauhallisena. Peitto meillä heiluu vähintään pari kertaa viikossa ja useammin arvioidun ovulaation tietämillä.

Plussatuulia kaikille, ei luovuteta!

N 39 M 39
lapset 11/2020 ja 07/2023

565/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu kirjoitti:

Koko päivän olen odottanut tälle päivälle sovittua seksiä. Koska seksistä pitää erikseen sopia tai sitä ei ole ollenkaan, koska mies on 95% ajasta täysin haluton. Ovulaatio olisi sopivasti muutaman päivän sisällä valkovuodon perusteella. Niin sitten tämä mieheni ilmoittaa, että ei haluta kyllä yhtään että ei voi seksiä tänään harrastaa. Turhauttaa vaan ihan hel*etisti. Tekisi myös itsellä aika paljon mieli. En osannut tai yrittänyt pettymystä edes mitenkään peittää. V*ituttaa vaan ihan tosi paljon.

Vaikeaahan se on lasta tehdä ilman seksiä.

Ootteko te aidosti ja avoimesti keskustellu haluttomuuden syistä? Ootteko ikinä miettiny esimerkiksi seksuaaliterapeutin tapaamista?

Täälläkin on puhuttu testo-tasoista. Halua muistuttaa, että testosteronilisä (lääkkeennä) ei oo mikään ihan pieni juttu ja varsinkin jos se alotetaan nuorehkona. Toki se, että se lamaa sen oman tuotannon, mutta myöskin se kuinka se ihan aidosti lisää sydän-ja verisuonitapahtumien risikiä.

Yrittäminen ja sen tuloksettomuus on kyllä tuskaa. Saatoin tossa juuri parina iltana taas pari kyyneltä tirauttaa kun tajusin, että jos olisin yrittäny raskautta ilman plussia, olisin päässyt jo tutkimuksiin. Enkä nyt päässyt vaikka kolme keskenmenoa on taustalla. Mutta ymmärrän juurikin sen, että käännyttävät tällä hetkellä kaikki lähetteet mitkä vaan voi ruuhkien vuoksi: olen nuori ja aikaa vielä on.

25v, esikoinen toiveessa. Tm 1/19, km 4/19, tm 10/19.

566/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, te jotka tiedätte tuosta aukiolotutkimuksesta! Jäin miettimään, että aivan kuin se joskus olisi tehty minullekin... aikanaan vuosia sitte on nimittäin tehty tutkimus, jossa otettiin kohdusta pistolet-näyte, ja samalla gynereissulla katetrilla laitettiin kohtuun keittosuolaliuosta ja ultrattiin. Tulos muistaakseni oli normaali. Pitääköhän sitä uusia? Normi gynetutkimus tekee niin kipeää, että joudun aina syödä kipulääkkeitä tutkimusta edeltävänä, tutkimuspäivänä ja siitä seuraavana päivänä.

Täällä kp11. Alavatsakipuja. Ovistesti nega, valkovuoto vähentynyt. Epäilys on, että ovis meni jo, mikäli sitä nyt olikaan. Huomena vyöhyketerapiaan. Edelleen odotan gynen poliklinikalle aikaa... kauankohan yhden lähetteen tekoon menee 🤔🙄 ja tuleekohan se bumerangina takaisin, kun en hoitoihin halua mutta tutkimukset haluan....

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

Vierailija
567/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis miehen haluttomuus johtuu nimenomaan testotasojen alhaisuudesta, joka aiheuttaa haluttomuutta, erektiovaikeuksia (ei seiso, ei pysy yhdynnässä, ei joka aamu edes aamuerektiota). Meillä käytössä Sildenafil erektion ylläpitämiseksi, joka toimii silloin, jos on kiihottunut. Ongelma se, että mieheni ei kovin usein kiihotu varsinkaan jos ei yhtään haluta eli ei osaa itse itseään kiihottaa. Testotasojen alhaisuus taas johtuu huonosta kunnosta, liikkumattomuudesta ja suuresta ylipainosta.

Olemme keskustelleet aiheesta paljon ja olen tuonut esille ajatukseni siitä, että jos asian suhteen ei itse edes yritä, ei mitään varmasti tapahdu. Olen yrittänyt kannustaa aktiiviseen asiaan tarttumiseen ja kehottanut mm. harjoittelemaan kiihottumista esim. mielikuvien avulla. (Mieheni on siis sitä mieltä, että hän odottaa, että alkaa seisoa ja sillon on seksiä...) Olen myös sanonut, että mielestäni säännöllinen seksi ylläpitää halukkuutta ja jopa lisää sitä ja siksi seksiä ”pitää” olla vaikkei haluttaisikaan. Toivoisin, että mieheni näkisi asian eteen huomattavasti enemmän vaivaa ja yrittäisi enemmän. Tietysti olemme myös puhuneet elintavoista ja niiden korjaamisesta, mutta tämäkin muutos on vain todella vaikea ja hidas hänelle. Ei taida ymmärtää, että omalla toiminnalla voisi oikeasti vaikuttaa tilanteeseen. On vaan niin helppoa rojahtaa sohvalle ja jäädä sinne...

Haluanko olla tällaisessa suhteessa, on tietysti hyvä kysymys. Keskustellessa minusta tuntuu, että mieheni ymmärtää asian vakavuuden ja on valmis tekemään muutoksia. Todellisuudessa en ole vielä nähnyt konkreettisia tekoja, vaikka asiasta on puhuttu jo useampi vuosi. Vielä en ole suhdettamme valmis hylkäämään tämän perusteella, mutta jos hän ei ikinä saa aikaiseksi sitä muutosta, mikä vaaditaan, en tiedä.

Harmittavinta on ehkä se, että kun tapasimme noin kolme vuotta sitten, mieheni oli seksuaalisesti todella aktiivinen ja meillä oli paljon hyvää seksiä. Nyt sitten ei mitään pariin vuoteen. 😔

Kyllähän tämä tilanne turhauttaa ihan valtavasti.

568/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta haluttomuudesta, miehellä se kuulemma johtuu työstressistä. Lapsiasia ei kuulemma stressaa. Aamuseisokkeja on, ainakin vapaapäivinä se tökkii minua sillä. 😁

Suurin ongelma onkin ehkä se tuleminen.. Jos ei tee mieli niin voihan se minua nakutella mutta ilman sperma ei pitkälle pötkitä. Jos ei siis tee mieli niin ei myöskään tule helposti. Ja sitten minua alkaa itkettää. Ja itkevä vaimo sängyssä ei varmaan ole kauhean kiihottava.

Ärsyttää kun tuntuu että mies haluaa seksiä eniten silloin kun mulla on menkat.

Mulla on huomenna gyne ja jo nyt vatsa vääntelehtii jännityksestä. Mietin jo että miten pääsen sieltä ajamaan kotiin jos saa jo lohduttoman tuomion. Mitäköhän kaikkea ensikäynnillä saa aikaiseksi? Tuo AMH-tutkimus oli uutta tietoa minulle. Pitäisiköhän pyytää sitä?

569/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout kirjoitti:

Tuosta haluttomuudesta, miehellä se kuulemma johtuu työstressistä. Lapsiasia ei kuulemma stressaa. Aamuseisokkeja on, ainakin vapaapäivinä se tökkii minua sillä. 😁

Suurin ongelma onkin ehkä se tuleminen.. Jos ei tee mieli niin voihan se minua nakutella mutta ilman sperma ei pitkälle pötkitä. Jos ei siis tee mieli niin ei myöskään tule helposti. Ja sitten minua alkaa itkettää. Ja itkevä vaimo sängyssä ei varmaan ole kauhean kiihottava.

Ärsyttää kun tuntuu että mies haluaa seksiä eniten silloin kun mulla on menkat.

Mulla on huomenna gyne ja jo nyt vatsa vääntelehtii jännityksestä. Mietin jo että miten pääsen sieltä ajamaan kotiin jos saa jo lohduttoman tuomion. Mitäköhän kaikkea ensikäynnillä saa aikaiseksi? Tuo AMH-tutkimus oli uutta tietoa minulle. Pitäisiköhän pyytää sitä?

Ootteko miettiny tarvittaessa ns muumimukitekniikkaa, jos on hankalaa tulla? 😅

570/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pingu kirjoitti:

Meillä siis miehen haluttomuus johtuu nimenomaan testotasojen alhaisuudesta, joka aiheuttaa haluttomuutta, erektiovaikeuksia (ei seiso, ei pysy yhdynnässä, ei joka aamu edes aamuerektiota). Meillä käytössä Sildenafil erektion ylläpitämiseksi, joka toimii silloin, jos on kiihottunut. Ongelma se, että mieheni ei kovin usein kiihotu varsinkaan jos ei yhtään haluta eli ei osaa itse itseään kiihottaa. Testotasojen alhaisuus taas johtuu huonosta kunnosta, liikkumattomuudesta ja suuresta ylipainosta.

Olemme keskustelleet aiheesta paljon ja olen tuonut esille ajatukseni siitä, että jos asian suhteen ei itse edes yritä, ei mitään varmasti tapahdu. Olen yrittänyt kannustaa aktiiviseen asiaan tarttumiseen ja kehottanut mm. harjoittelemaan kiihottumista esim. mielikuvien avulla. (Mieheni on siis sitä mieltä, että hän odottaa, että alkaa seisoa ja sillon on seksiä...) Olen myös sanonut, että mielestäni säännöllinen seksi ylläpitää halukkuutta ja jopa lisää sitä ja siksi seksiä ”pitää” olla vaikkei haluttaisikaan. Toivoisin, että mieheni näkisi asian eteen huomattavasti enemmän vaivaa ja yrittäisi enemmän. Tietysti olemme myös puhuneet elintavoista ja niiden korjaamisesta, mutta tämäkin muutos on vain todella vaikea ja hidas hänelle. Ei taida ymmärtää, että omalla toiminnalla voisi oikeasti vaikuttaa tilanteeseen. On vaan niin helppoa rojahtaa sohvalle ja jäädä sinne...

Haluanko olla tällaisessa suhteessa, on tietysti hyvä kysymys. Keskustellessa minusta tuntuu, että mieheni ymmärtää asian vakavuuden ja on valmis tekemään muutoksia. Todellisuudessa en ole vielä nähnyt konkreettisia tekoja, vaikka asiasta on puhuttu jo useampi vuosi. Vielä en ole suhdettamme valmis hylkäämään tämän perusteella, mutta jos hän ei ikinä saa aikaiseksi sitä muutosta, mikä vaaditaan, en tiedä.

Harmittavinta on ehkä se, että kun tapasimme noin kolme vuotta sitten, mieheni oli seksuaalisesti todella aktiivinen ja meillä oli paljon hyvää seksiä. Nyt sitten ei mitään pariin vuoteen. 😔

Kyllähän tämä tilanne turhauttaa ihan valtavasti.

Mun vastaus hävis kolme kertaa 😂

Mutta siis, hankala tilanne kyllä!

Tuo on totta, että säännöllinen seksi vaikuttaa positiivisesti haluihin ja voi myös vaikuttaa käsittääkseni positiivisesti testo tasoihin!

571/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout, ihan hirmuisen paljon tsemppiä gynekäyntiin! Toivottavasti saat hyviä uutisia!!

Tuosta haluttomuudesta; meillä tämä vauvaprojekti on enemmän minun varassa. Siis itse pitää ehdottaa seksiä otollisina päivinä, mies ei sitä tee. Muulloin kyllä. Kerran sitten puhuttii asiasta, miksi juurikin ovulaation tietämillä ei hänellä "huvita", siis jos tietää ovulaation olevan käsillä. Syy: pelkää, että juuri siitä kierrosta tärppää ja "kaikkihan sen tietää, että kun on lapsia talossa, ei seksiäkään ole kuin harvoin". Tottahan se on, kun on pahimmat ruuhkavuodet, useinkaan seksi ei käy mielessä väsyneenä. Itse olen sen verran seksuaalisesti aktiivinen, etten usko meidän seksielämän tyrehtyvän "kerta viikkoon" tahtiin, kun nyt on 3-4x viikossa, poislukien menkka-aika. Tällä seksimäärällä en ymmärrä, miten on onnistunutkin koko vuosi olemaan raskautumatta! Edellisenå vuonna kuitenkin 4x, vaikka kesken menivätkin. Ja seksin määrä on alusta alkaen ollut isohko, joten taitaa vain tämä akka olla surkea lapsenteossa.

Onnesta on se gynen aika tulossa....

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

572/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tässä täytyy nyt itsekin hypätä tämän keskustelun puolelle. Hassusti menee vähä päällekkäin nämä keskustelut kun kahden keskustelun otsikossa on vuosi 2020 🤔

Voikohan stressi vaikuttaa tiputteluvuotoon ennen kuukautisia? Mulla on monessa kierrossa ollu jotain välivuotoja ja tiputtelua ennen menkkoja. Tässä kierrossa ku ovista ei hyödynnetty, niin dpo 16 eikä tietoakaan tiputtelusta, mahtavaa 🤩 mulla siis normi luteaalivaihe on 16 päivää. Ens yönä varmaan alkaa menkat, usein alkaa yöllä 😁 siitä starttaakin sit yk9.

573/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Mesimarja9 ! 👍💕

Hyppäsin myös tänne, koska toisella puolella hiljeni. Harmi, että päällekkäin vuodet, kun vasta ssyys/loka 2020 vauvojahan me kaikki kai nyt kuumeillaan.....❤

Superisti plussasäteitä sinne!!💖💖💖

Täällä dpo 4/5.....kiinnittyminen siis lähellä, mikäli hedelmöittynyt on😊 Tunnen pientä jännää kutkuttavaa tunnetta välillä, että kuin munasolu liikkuisi ja vaeltaisi kohti kohtua.. 😇💕

Plussaa kaikille!!👍💕💕💕😊💕

Tähtitaivas☆

574/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viuhkelis:

Juu, sanoin niissä viimeisimmissä kilpparitutkimuksissa että tavoitteena raskaus. Kiva kuulla ettei arvoni olekaan niin huono kuin itse oletan! Olen pian menossa uusiin verikokeisiin, saas nähdä millaiset arvot tällä kertaa.

Portland:

Ymmärrän kyllä miksi minua ei heti hoideta, välillä vaan alan masistelemaan ja miettimään liikaa noita asioita ja sitten alkaa vähän kiukuttaa. Tässä kuussa kuitenkin on mennyt paljon paremmin stressin kanssa ja olen löytänyt vähän rauhaa odotteluun. Ja lääkärille sanoin että noin puol vuotta yritystä takana, en siis viitsinyt valehdella koska en tykkää sellaisesta. Ja totta on, että minulla on paljon aikaa, mutta olen vain niin kärsimätön ihminen kaiken kanssa. Tämän projektin ohella onkin siis hyvä opetella hieman kärsivällisyyttä. 😆❣

19v | Raskaana

575/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMH-testi kertoo munasolujen jäljellä olevasta määrästä. Meille tieto oli tärkeä, jotta osataan hakeutua hoitoihin heti jos ei puoleen vuoteen ole tärpännyt. Meillä on yksityiseen varaa joten aloitetaan siellä, jos siis nyt ei kahteen kuukauteen tärppää.

Itselleni tuli yllätyksenä alhainen AMH koska äitini sai viimeisen lapsen 42-vuotiaana ja hänellä vaihdevuodet alkoivat 55-vuotiaana. Äidin vaihdevuosista kymmenen vuotta taaksepäin eli 45-vuotiaaksi asti ”pitäisi” tyttärenkin olla hedelmällinen, mutta AMH ja sen perään samaan suuntaan viittaava ultratutkimus todistivat ihan muuta.

AMH-testi on kai aika uusi juttu, mutta luotettava tapa selvittää omaa hedelmällisyyttä. Onneksi vähäinen munasolujen määrä ei kuitenkaan kerro niiden laadusta mitään. Miehen kanssa meillä on jo muodostunut hokema että yksi munasolu riittää.

Tryout suosittelen testiä, sitten ainakin tiedätte paremmin minkälaisesta hoidosta kannattaa lähteä liikkeelle, jos hoitoihin alatte. Itse sain AMH-testin jo ekalla käynnillä, sattui hyvä tuuri ajankohdan kanssa, koska se otetaan tietyssä vaiheessa kiertoa.

Kovasti tsemppiä gynekäynnille ja muista että vaikka sieltä tulisi minkälainen tuomio (toivottavasti kaikki on hyvin!) niin se ei tarkoita mitään lopullista. Itse ainakin jaksan uskoa näin.

N 39 M 39

576/6611 |
07.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvi, AMH:tä ei aina mitata. Onkohan tämä turkimus hieman nuorempia varten(?)

Käydessäni ekan kerran klinikalla perustutkimuksisa 42-vuotiaana, kun esikoista alettiin yrittämään, niin tätä tutkinusta ei otettu, koska ultra oli klinikan mukaan riittävä.

Munasoluja näkyi ultrassa paljon ikään nähden, joten kertoivat, että muita tutkimuksia ei tarvita. Vielä samoilla mennään näin vuosienkin jälkeen.....

Tähtitaivas☆

577/6611 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviääkö jo ultrassakin munasolujen määrä? Itsehän olen 29v, eli nuorehko.

Ilmeisesti ultra tehdään sisäkautta?

578/6611 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia ihanat naiset ja kiitos, että olette olemassa. 🤗

Ultrassa, riippuen miten tarkkaan tehdään, ei välttämättä selviä tarpeeksi ja multa ainakin otettiin AMH. Oon kohta 42. Mun amh oli ikään nähden keskivertoa parempi, vaikka Ultrassa ei sillä kertaa näkynytkään kuin olikohan se 6 vai 8 follikkelia. Amh oli mulla 2,4 tai 2,6, en muista enää tarkkaan. 😬

Täällä kp11 eikä testeissä näy vielä ees kunnollinen estrogeenin nousu. Joko tapahtuu tässä kierrossa äkkiä tai sitten tulee pidempi kierto. Viime kuussa oli 28pv.

Mukavaa päivää kaikille!

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

579/6611 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon vastauksesta. 😊

Näköjään kirjoitin ikänikin väärin. Olen 28v vielä parin kuukauden ajan. 💪

580/6611 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti käsittääkseni AMH:ta kannattaa mitata nimenomaan mitä vanhempi on.. Ehkä sinulta ei ole mitattu sitä koska se on uudehko testi. Pyytämällä varmaan saisit sen. Ultra ei kai kerro kaikkien jäljellä olevien munasolujen määrää, vaan ainoastaan senhetkisen tilanteen. Mukavaa kuitenkin että se on sinulla hyvä, minulle sanottiin että munasarjoissa on hiljaista.

Käytiin miehen kanssa katsomassa viikko sitten synnyttäneen ystäväni vauvaa, vielä ei alkanut itkettää että itsellä ei ole tärpännyt. Siitä päättelen että pää on vielä hyvin kasassa, vaikka vähän väliä mielessä pyörii että miksi juuri minulla pitää olla vähän munasoluja jäljellä. Tuntuu vaan niin epäreilulta. Onneksi itsellä muuten terveyspuoli kunnossa.

N 39 M 39