Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

521/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa linkki videoon "Should we have children? (given the costs that they create)". Omasta mielestäni oli mielenkiintoinen. ☺️

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

522/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa (yk7) kp29. Vielä ei ole menkkaoireita, eikä mielialakaan ole tipahtanut pohjamutiin (mikä on kyllä kiva! Väsyttävä se joka kuinen masennuskausi.)

Yritysaikana kierrot olleet välillä 24-35 niin ei tässä oikein osaa kuin odottaa mitä tapahtuu. Kurjaa kyllä, jos taas venyy, mutta eiköhän ne viikon loppuun mennessä ilmesty. (Taisin sanoa niin tästäkin viikosta 🙄 )

Oishan se tavallaan helpompaa, jos ois sellanen liki kellontarkka kierto kuin joillain niin ei tarttis odotella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
523/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin että tänään on tosi hyvä päivä. Se hyvyys loppu klo 2, kun heräsin puolison pyörimisen takia enkä saanut enää unta. Nyt töissä päivä, ja järkyttävä palelu jatkuu,eikä alavatsakipukaan hellitä. Housut märkinä valkovuodosta. Testi nega. On niin erikoinen olo. Onnesta tällä viikolla on vyöhyketerapia, aion ottaa jonkun homeopaattisen aineen käyttöön!

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

524/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipähei taas pitkästä aikaa ja tervetuloa kaikille uusille! Täällä menossa kp 12, eilen tärähti ovulaatiotestiin plussa, 4 päivää aikaisemmin kuin edellisessä kierrossa. Liputan kyllä testien tekemisen puolesta, sillä jos vain kalenterin perusteella arvioi niin helposti missaa ne otolliset päivät.

Monet puhunut seksin suunnittelusta ja ajoittamisesta ja miten se luo suorituspaineita. Meillä normaalisti seksiä vain 1-2 x/kk miehen haluttomuudesta johtuen, mutta hän onneksi ymmärtää että tuo ei raskautumiseen riitä. Meillä toimii suunnitelmallisuus yllättävän hyvin, oon merkannut kalenteriin ne päivät millon odotan seuraa makuuhuoneessa niin mies on saanut etukäteen varautua ja innostunutkin tästä yrittämisestä, ja tekee niinä päivinä aloitteen seksiin mitä ei normaalisti juuri koskaan tee. Parisuhdekin on saanut positiivista tuulta tästä 😊

Oon tässä kierrossa jotenkin pystynyt paljon rennommin ja seesteisemmin suhtautumaan tähän yritykseen, ehkä se kun ensimmäisen kierron jännityksestä on päästy niin helpotti 😁 Ja edellisessä myös jännitti joulu ja uus vuos, et pitääkö keksiä tekosyitä että en juo (kaveripiiri on sellanen että jos en juo niin heti veikkaavat raskautta)

Plussatuulia kaikille!

525/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katti76: Millä annoksella aloitit tuon macan ja paljonko nyt otat?

Villahuivi: Melkoisen kummallista toimintaa sun keholta! Aiotko kysyä asiasta lääkäriltä? Eihän tavallisesti olisi niin suurta väliä, mutta koska lapsi haaveissa niin tilanne on toinen.

Tuli Viuhkeliksen kommentista mieleen tuo alkoholin käyttö. Miten te olette suhtautuneet siihen?

Mä olen itse miettinyt niin, että koska eletään kuitenkin ihan tavallista elämää ei ole syytä jättää sitäkään pois, koska käyttö on tasoa lasi silloin, toinen tällöin. Liiat yrityksestä johtuvat muutokset vaan lisäisi koko hommaan liittyvää stressiä ja toisaalta myös ihmetystä tuosta miksi et juo. Kun taas se lasillinen saattaa auttaa rentoutumaan mikä on tälle koko hommalle vaan hyväksi.

526/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Hattara ja muut piinapäivissä elävät, toivottavasti plussia tulisi tähän tammikuullekkin ❤️

Paljon keskustelua tullut ja itse en osaa sanoa juuta enkä jaata muihin kilppareihin, tutkimuksiin yms. liittyen kun omalla osalla ei ole ollut ajankohtaisia. Silti paljon teillekin tsemppiä tilanteisiinne 👍🏻☺️

Hankinnoista oli jossain juttua, niin aikoinaan ostin kirpputorilta käsin tehdyt kauniit vaalenapunaiset koristellut vauvan tossut, jotka odottaa kirjahyllyllä koristeenomaisena käyttäjää. En todellakaan halua miettiä vielä mitään kun ei vauvata tietoa saammeko koskaan (parasta toivoen hartaasti 💓).

Macasta ollut puhetta, miehen kansa otettu nyt päivittäin pari viikkoa ja nyt annos sellainen puolikas ruokalusikallinen, ei ole missään mahassa tuntunut eikä muuten. Aktiivista elämää eletään harrastuksineen niin tuo sopinut. Nyt vielä möllerin omega tupla otettiin lisäksi.

Jossain myös keskustelua miten kumppani mukana niin meillä mies aina halunnut kovasti lapsia ja on todella innoissaan mukana. Harmittaa vain aina kertoa, kun kuukautiset tulee. Hänkin oletti, että heti nappaa mutta kerroin alkuun kun yrityksen aloituksesta käyntiin the keskustelu, ettei todellakaan käy välttämättä vielä vuodessakaan onni. Silti oli aika suuri prosentti, että vuoden sisään tulisi raskaaksi. Mutta näin, hän aina haaveilee että "jos ensi jouluna meitä jo kolme" ja vastaavaa. Ihana mies, tukee ja on läsnä. Hyvä isä varmasti ❤️

Täällä kp 11 ja ovistestit vahvistuneet ja huomannut olen, että itsellä kun joka päivä n. 16 maissa testaa niin parhaiten antaa tulosta. Tänään uskon, että voisin saada positiivisen koska eilen ei ollut enää kaukana. Olotila tosi menevä, tyyni ja hyvän✌🏻

Mukavaa loppiaista kaikille 🎀

Vierailija
527/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme: Itse totesin ensimmäisen yrityskerran jälkeen, että jatkossa käytän alkoholia ihan normaalisti, koska en juo itseäni nykyään enää oikeastaan ikinä humalaan. Se muutama lasillinen maksimissaan ennen plussaa ei mielestäni voi haitata.

Muutenkin aion jatkossa syödä kaikkea ihan normaalisti plussaan asti, koska kaikki rakastamani ruoat ovat kiellettyjä raskaana. 😅

Vierailija
528/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

GOldie: Video oli mielenkiintoinen. Juurikin noin olen itse ajatellut.

529/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa täällä ja eka yrityskierto esikoisen saamiseksi menossa, käytössä vain clue-äppi eikä vielä ovistikkuja tms. Nyt kp 21/26 ja seksiä muutaman kerran oletettuina otollisina päivinä. On ollut nippailua alavatsassa, väsymystä, viluttelua ja tänään aamupäivällä hetkellisesti tosi öklö olo. Muutaman päivän ajan on pissattanut ihan jatkuvasti, mutta koko ajan myös janottaa, eli voi olla siitäkin. Tänään aamulla pissa tuoksui erilaiselta kuin yleensä. Ei pahalta, mutta eriltä. Lisäksi kadulla ihmisten tupakointi öklöttää ja haisee vielä tavallistakin pahemmalta. Vähän oon ollut ärtsynä, mut se vois olla myös pms.

Oon ajatellut testata vasta jos menkat ei ala oletettuna päivänä. Oireet täsmäis kyllä alkuraskauteen, mutta on todella epäuskoinen olo. En yhtään usko, että olis voinut tärpätä heti, eikä oo ollut yhtään rinnat hellänä. Oon jo 37, eli parhaat lisääntymispäivät laskennallisesti jo takana päin. Mies on ollut ihan fiiliksissä, kun mainitsin öklötyksestä. Pitäis jaksaa nyt vaan odotella rauhassa menkkoja, mut lueskelen koko ajan raskausjuttuja sekä tunnustelen oloja...

530/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme kirjoitti:

Villahuivi: Melkoisen kummallista toimintaa sun keholta! Aiotko kysyä asiasta lääkäriltä? Eihän tavallisesti olisi niin suurta väliä, mutta koska lapsi haaveissa niin tilanne on toinen.

Joo en osaa todellakaan sanoa, mikä on! Alavatsa todella kipeä, valkovuoto on runsaampaa kuin koskaan, mieli ailahtelee, jatkuva palelu ja väsymys. Epäilyttää, jäikö kuitenkin kohtuun kaikki kuukautismateria, kun vuotoa oli n.20ml näiden minimenkkojen aikaan 28.12.-2.1. välillä. Jos jäi, niin mistä johtuu tämä järkyttävä määrä kirkasta valkovuotoa/limaa??!

Lääkärille puhun vasta kun on se yliopistosairaalan gynelle meno lapsettomuusasioissa.

531/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain

Ihan mielenkiinnosta rupesin tätä keskustelua lukemaan alusta asti. Etsin toisenlaista ryhmää mutta näin myös tämän. Aika koskettavia ja jopa ikäviä "kohtaloita" löytyy. Tämä keskustelu pisti minut ajattelemaan omaa tilannettani. Olen vähän alle 30v ja minulle ei löydy sopivaa raskauden ehkäisy menetelmää. Lääkäri ei suostunut vielä lähetettä tekemään sterilisaatioon. Olen tullut raskaaksi 5 kertaa vaikka olen käyttänyt ehkäisyä niinkuin kuuluu ja kaikki ovat päätyneet lääkkeelliseen keskeytykseen. Olen valittanut ja sanonut että muut ihmiset eivät ymmärrä sitä pelkoa, kun koko ajan saat pelätä että pamahdat paksuksi. Mitä jos en huomaakaan olevani raskaana ja lapsi on pakko pitää.

Teistä tämä kuulostaa myös varmasti typerältä ja ihmettelette miksi tulin sen tänne kertomaan. No nyt kun useamman tunnin luin kommentteja tajusin itsekkin että oma "pelkoni" ja valitukseni on aika pientä verrattuna lapsettomuudesta kärsivän tilaan. Hyvä joskus vähän avata omiakin silmiä ja nähdä laajemmalle. En sen enempää vaivaa teitä tällä asialla.

Paljon voimia ja jaksamista kaikille!

532/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovistikut ei ole vielä tullut niin kysynpä täällä. Voiko ovis aiheuttaa huimausta ja turvotusta , väsymys, voimaton olo?meillä kyllä esikoinen 5v mutta silloin elin itsekin uskossa että lapsi tulee kun on tullakseen enkä tiedänyt mitään oviksesta eikä sellaisesta. Nyt ikää tuonut viisautta lisää. Täällä menossa yk1 kp18.

533/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo mieskin testailee ovulaatiotaan. 😁Hänellä ei tänään ollut vaikka ahkerana ollutkin tänään.. 🤣

Halusi myös katsoa netflixistä jonkun hedelmällisyysdokkarin! Oli ihan avartava, varsinkin miehelle.

534/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, apua🙊

Tänään kp 26/28-29 ja dpo 11, en pystynyt odottamaan ja tein rfsu:n testaa varhain testi ja siihen ilmestyi haalea viiva missä oli vähän punaista mukana! Myös mies näki viivan! Me sitten avattiin testi ja tukittiin sitä noin 15min ja viiva hävisi?!? Mitä tästä nyt ajattelisi? Oliko haamu vai tyypillinen rfsu:n testin virhe tai olenko raskaana? Aion kyllä testata uudestaan huomenna tai ylihuomenna 😊🤩

535/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkis88 kirjoitti:

Ovistikut ei ole vielä tullut niin kysynpä täällä. Voiko ovis aiheuttaa huimausta ja turvotusta , väsymys, voimaton olo?meillä kyllä esikoinen 5v mutta silloin elin itsekin uskossa että lapsi tulee kun on tullakseen enkä tiedänyt mitään oviksesta eikä sellaisesta. Nyt ikää tuonut viisautta lisää. Täällä menossa yk1 kp18.

Minulla tekee ainakin juuri tuota. Tai se tulee useimmiten heti huipun jälkeen. Tänään tikutinkin vaikkei ollut tarkoitus kun on ääretön väsymys, keho kuin lyijyä ja itku koko ajan kurkussa. Ja tikussahan olikin haaleaa väriä, eli huippu on luultavasti ollut eilen.

Meillä se meni ohi kun seksiä viimeksi noin viikko sitten.

Siitäkin itkin tänään miehelle, etten enää jaksa kantaa tätä vastuuta kierrosta ja tärppipäivistä. En oikeasti tiedä ymmärsikö hän edes, hänessä on niin vahva se "tulee jos on tullakseen"-mentaliteetti.

Hän on muuten niin huomaavainen mies ja hyvä kumppani, mut jostain syystä tämä vauvantekeminen ja siitä puhuminen ei luonnistu. Vaikka hän oli se, joka oli heti valmis heivaamaan ehkäisyn ja totesi, että tottakai me lasta yritetään. Liittynee siihen, että hänen mielestään seksikin on intohimon asia, ei sitä kuulu aikatauluttaa ja ohjeistaa ja aukipuhua. Minä taas olen sitä mieltä, että ilman muuta pitää puhua ja kommunikoida ja kertoa! Siihen pitää panostaa, ei se itsestään se homma pyöri, vaikka kuinka olisi intohimoakin olemassa.

Nojoo. Tämä on siis meidän haaste ja erilaisuus, joka ei tässä lapsentekoprojektissa hirveästi helpota asioita.

Oli aikaisemmin puhetta hankinnoista. Minulle ei ole tullut mieleenkään ostaa mitään vauvaan liittyvää, ei edes niinä ekoina innostuneina yrityskerroilla. Nykyään ajatus lapsesta on jotenkin jopa utopistinen, etten yhtään tiedä osaanko edes tajuta olevani raskaana mikäli jonain päivänä jotain väriä siihen raskaustestiin tulisi. On vähän sellainen olo, että mieli valmistautuu jo siihen, ettei lasta tule. Ja kun lähtee sille linjalle niin ei se elämä tämän asian tuolla puolen huonolta tunnu. Voisi tehdä pidempiä matkoja, elää vapaammin. Yritän itse asiassa nyt pitää mieleni niissä sfääreissä, koska se lapseton tulevaisuus tuntuu nyt henkisesti paljon kevyemmältä kuin tämä limboilu vauva-asian kanssa.

Alkon ja muiden ruokien suhteen en ole vuoden aikana tehnyt mitään muutoksia omiin tapoihini. Alkoholia en tosin juurikaan muutenkaan käytä. Elämä jatkuu nyt minun elämäni näköisenä, jos siihen vauva liittyisi yhtäkkiä mukaan niin sit tehdään muutoksia.

(N36, M38. Yk13. Ensimmäistä yritetään.)

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

536/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on niin vaikee seurata tätä keskustelua ku tää sivusto päivittyy tosi huonosti mulla..

Oisko täällä ketään halukkaita whatsapp ryhmään?

Voitte laittaa numeron sähköpostiin toiveissavauva2020@outlook.com

Teen ryhmän whatsappiin, mulle helpompi kanava keskusteluun ja pysyä ajantasalla.. :)

537/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Lefemme kirjoitti:

Joo en osaa todellakaan sanoa, mikä on! Alavatsa todella kipeä, valkovuoto on runsaampaa kuin koskaan, mieli ailahtelee, jatkuva palelu ja väsymys. Epäilyttää, jäikö kuitenkin kohtuun kaikki kuukautismateria, kun vuotoa oli n.20ml näiden minimenkkojen aikaan 28.12.-2.1. välillä. Jos jäi, niin mistä johtuu tämä järkyttävä määrä kirkasta valkovuotoa/limaa??!

Lääkärille puhun vasta kun on se yliopistosairaalan gynelle meno lapsettomuusasioissa.

Ootko mitannut lämpöä? Aattelin kun on vilu ja runsas valkovuoto ja kipua, että voisiko olla joku tulehdus?

30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.

538/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona Eloisa kirjoitti:

Ootko mitannut lämpöä? Aattelin kun on vilu ja runsas valkovuoto ja kipua, että voisiko olla joku tulehdus?

Joo se jäi simlon oletetun oviksen aikaam ennen joulua 35.8, ja pysyy siinä. Nousee max 0.2 päivän aikana, mut aamusinon tuo 35.8. Minun normilämpö aamuisin on 34 tietämillä. Eikä ainakaan alapäässä tulehdusta vaikuta olevan, kun vuoto ei haise millekään, kutinaa/kirvelyä tms oiretta ei ole. 🤔

Vierailija
539/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän olen odottanut tälle päivälle sovittua seksiä. Koska seksistä pitää erikseen sopia tai sitä ei ole ollenkaan, koska mies on 95% ajasta täysin haluton. Ovulaatio olisi sopivasti muutaman päivän sisällä valkovuodon perusteella. Niin sitten tämä mieheni ilmoittaa, että ei haluta kyllä yhtään että ei voi seksiä tänään harrastaa. Turhauttaa vaan ihan hel*etisti. Tekisi myös itsellä aika paljon mieli. En osannut tai yrittänyt pettymystä edes mitenkään peittää. V*ituttaa vaan ihan tosi paljon.

Vaikeaahan se on lasta tehdä ilman seksiä.

540/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emssi kirjoitti:

Voi apua, apua🙊

Tänään kp 26/28-29 ja dpo 11, en pystynyt odottamaan ja tein rfsu:n testaa varhain testi ja siihen ilmestyi haalea viiva missä oli vähän punaista mukana! Myös mies näki viivan! Me sitten avattiin testi ja tukittiin sitä noin 15min ja viiva hävisi?!? Mitä tästä nyt ajattelisi? Oliko haamu vai tyypillinen rfsu:n testin virhe tai olenko raskaana? Aion kyllä testata uudestaan huomenna tai ylihuomenna 😊🤩

Emssi, aamulla uutta testiä ja kuvaa tänne!!🤗

Tähtitaivas☆