Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Pingu kirjoitti:
Koko päivän olen odottanut tälle päivälle sovittua seksiä. Koska seksistä pitää erikseen sopia tai sitä ei ole ollenkaan, koska mies on 95% ajasta täysin haluton. Ovulaatio olisi sopivasti muutaman päivän sisällä valkovuodon perusteella. Niin sitten tämä mieheni ilmoittaa, että ei haluta kyllä yhtään että ei voi seksiä tänään harrastaa. Turhauttaa vaan ihan hel*etisti. Tekisi myös itsellä aika paljon mieli. En osannut tai yrittänyt pettymystä edes mitenkään peittää. V*ituttaa vaan ihan tosi paljon.
Vaikeaahan se on lasta tehdä ilman seksiä.
Me ollaan teidän kanssa aika lailla samassa tilanteessa. Voimia!
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Ilona Eloisa: Ihanaa kuulla etten/ ettemme ole yksin tällaisessa tilanteessa. En tietenkään iloitse siitä, että muillakin on sama ongelma, mutta välillä vaan tuntuu, että olen varmaan ainoa nainen maailmassa, jolla on haluton mies.
Jos haluat kertoa, niin olisin kiinnostunut kuulemaan teillä miehen haluttomuuden syitä ja miten yritätte tilannetta parantaa.
Voimia myös sinulle!
Pingu kirjoitti:
Ilona Eloisa: Ihanaa kuulla etten/ ettemme ole yksin tällaisessa tilanteessa. En tietenkään iloitse siitä, että muillakin on sama ongelma, mutta välillä vaan tuntuu, että olen varmaan ainoa nainen maailmassa, jolla on haluton mies.
Jos haluat kertoa, niin olisin kiinnostunut kuulemaan teillä miehen haluttomuuden syitä ja miten yritätte tilannetta parantaa.
Voimia myös sinulle!
Juu, aattelin itsekin, että eihän se mitään muuta, mutta kun tuntuu olevan harvinaisempaa näin päin niin vertaistuki tuntuu hyvältä. Tuntuu usein siltä, että harva ymmärtää.
Me käytiin testauttamassa testosteronitaso, harmittaa vaan kun vasta jälkikäteen huomasin, että siihen ois saanut kattavammankin testipaketin.. Arvo oli viitteissä, vähän keskitasoa alempana. Meidän yrittäminen on ollut nyt tauolla, mulle tulee hirveä stressi vaan jos tiedän, että ovuloin mut seksi ei onnistu. Mut mies syö sinkkiä ja ksm-66 vaihtelevalla menestyksellä. Mut jännittää et miten päästäis sellaiseen keskitiehen et raskaus ois ees mahdollinen sitten taas kun mulle on yhden sairauden tutkimukset tehty ja päästäis taas yrittään. Oon miettinyt koti-inseminaatiota mut ongelmana vähän se kun en tiedä oikeastaan, harrastaako mieheni juurikaan omaakaan kivaa.
30v. /33.v,haasteena alhainen rautavarasto ja suorituspaineet. Yritys
alkanut 07/2019 sisältäen taukoja. Esikoinen toiveissa.
Hei taas!😊
Osaisko joku tietää, että onko luonnonvalmisteista, ,lähinnä valeriaanasta haittaa yrittäessä?
En ota joka yö, mutta tuli vaan mieleen voiko haitata kiinnittymistä?
Käyttääkö joku? Kokemuksia?
L-Arginiinista on sanottu, että helpottaisi kiinnittymistä, joten ostin sitä.
Tuo valeriaana on vaan niin hyvä uneen.
Kiitos kommenteista!!🤗
Dpo 4.....kohti kiinnittymistä....😊
Tähtitaivas☆
kp 3, yk5... harmittaa miehenkin puolesta, oli niin hirmu pettynyt kun kerroin että kuukautiset alkoi. Ja on alkanut nyt miettimään että hänessäkin voi olla vikaa. Yritin lohduttaa että tuossa edellisessä kierrossa en edes huomannut ovulaatiota niin selvästi, että sinällään oli "turha" kierto.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä jne.
Ei olla ostettu mitään vauvajuttuja, eikä varmaan uskalletakaan ennenkuin joskus kun on raskaus kestänyt jo jonkin aikaa. Pakko pitää mielessä jo se että ei välttämättä onnistuta.
36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21
Täällä liittyy joukkoon 32v mamma jolla jo 10v ja 8v lapset.
Iltatähti toiveissa vielä olisi.
Ehkäisy ollut pois jo 1.5v. Menty varmoilla päivillä ja nyt 2kk yritystä sitten 😌
Edelliset kk olivat 12.12 ja kesti vain 3päivää.
Selvä ovis oli 26.-27.12
Tästä 4 päivää jolloin alkoi mahassa paineen tunne,
lämmöt olleet siitä asti koholla 0.5 astetta joka päivä.
Paleltaa,
nenä tukossa.
Paineen tunne pysyy alamahalla.
Ilmavaivat ovat ihan kamalat (tästä varmaan johtuu myös mahan turvotus olo)
Perjantaina 10.1 pitäisi alkaa menkkojen.
Nyt jännässä odottaa vielä muutama päivä ennen testin tekoa ja toivoa ettei ne kk ala😄
Toiveissa 3
Ai vitsit, että olen tyytyväinen! Mun kierto on ollut kellon tarkkaa 25pv, mutta kun aloin taas vuosien jälkeen seuraamaan niin olikin vain 20pv. Aloin jo epäillä, että mun kierto on iän (huimat 33v., mikä nyt naurattaa) myötä lyhentynyt, mutta kun kuukautiset tänään alkoi niin 25pv jälleen. Here we come!! Kroppa ilmeisesti siis pelaa ja uomissa ollaan. Ostin vielä varmuudeksi ovistestit, jotta saan varmuuden mun omalle arviolle ovulaation paikasta. Oireethan voi olla ennen, aikana tai jopa jälkeen.
Moikka! Otin sitten toinen testi tänään aamulla, kp 27/28-29 dpo 12, ja nega oli.. 😔 Me oltiin jo niin innoissaan miehen kanssa.. noh toive elää niin kauan kun ei kuukautiset näy! Yritin vaikka kuinka vääntä ja kääntä mut en näe mitään, ehkä haamujen haamu missä viiva kuuluisi olla.. Odotetaan nyt ja pidetään peukkoja👍 Tämä testi ei ollut yhtä herkkä kuin se eilisen 10mlU/ml, tämä oli se apteekin halpa testi herkkyydellä 25mlU/ml.
Emssi kirjoitti:
Moikka! Otin sitten toinen testi tänään aamulla, kp 27/28-29 dpo 12, ja nega oli.. 😔 Me oltiin jo niin innoissaan miehen kanssa.. noh toive elää niin kauan kun ei kuukautiset näy! Yritin vaikka kuinka vääntä ja kääntä mut en näe mitään, ehkä haamujen haamu missä viiva kuuluisi olla.. Odotetaan nyt ja pidetään peukkoja👍 Tämä testi ei ollut yhtä herkkä kuin se eilisen 10mlU/ml, tämä oli se apteekin halpa testi herkkyydellä 25mlU/ml.
Emmsi, toivotaan, että alkaa pian näkymään👍
Ehkä kannattanee kokeilla herkemmällä.
Mä varasin kaappiin RFSU n herkkiä 10miu....testaan aikaisintaan ens perjantaina dpo10......😊 Esikoista sain selvän plussan dpp9 ja testi oli pregcheck.
Tähtitaivas☆
Tervetuloa uudet! 😊
Täällä ovis sattuu ehkä viikonlopulle, sitten pitää "panostaa👍😂 Meillä haastetta tuo vähän molempien vuorotyö. Minä teen aikaista aamuvuoroa tai myöhäistä iltaa, ja myös kaikkea siltä väliltä... mies tekee 12h työvuoroja 6-18 tai 18-6, joskus myös pitempää vuoroa. Miehen yötuuriviikolla iltapäivällä nähdään parin tunnin ajan, jos sitäkään 😑
On kyllä ikävää, jos toinen on haluton seksiin, vaikka lasta toivookin. Jaksatteko haluttomuutta pitemmällä tähtäimellä tai onko jatkunut pitkään? Minulla oli ex-miehen kanssa ongelmaa siinä, mies ei halunnut yhtään ja lopulta lakkasin yrittämästä kun mun kiihkoilu toi miehelle paineita liikaa..
Jospa tärppää kuitenkin, vaikka jonkunlaisia mutkia on kaikilla matkassa 💟
Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.
Kauheasti tekisi mieli testata jo lähipäivinä, vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta sunnuntaina. Onkohan mitään järkeä vielä vai kannattaako vain odotella?
Pientä etomista ja tuntemuksia alavatsassa on edelleen, mutta ei hirveän voimakasta. Hajuaisti on nyt todella herkillä! Nukuin viime yön todella huonosti ja heräsin yöllä ihan hikisenä märästä hikilammikosta. Nukun yleensä kuin tukki aamuun asti. Liekö jännitystä vain?
Huoh, täällä elämä edelleen niin omaa napaa kun olla vaan voi... Joka aamu viime perjantaista lähtien testissä kaksi viivaa, mutta varsin hailuna. Ehkä aavistuksen vahvistunut kuitenkin... Soitin neuvolaan ja pääsin verikokeeseen. Tänään ja perjantaina verikoe ja toivotaan että hcg nousee niin kuin pitäis.
Meillä ei oo ollu ovistestejä käytössä, mutta ilmeisen hyvin ollaan se tunnistettu ja hyödynnetty (mun ainakin tekee ihan eri tavalla mieli oviksen aikoihin 😁).
Maria101 kirjoitti:
Kauheasti tekisi mieli testata jo lähipäivinä, vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta sunnuntaina. Onkohan mitään järkeä vielä vai kannattaako vain odotella?
Pientä etomista ja tuntemuksia alavatsassa on edelleen, mutta ei hirveän voimakasta. Hajuaisti on nyt todella herkillä! Nukuin viime yön todella huonosti ja heräsin yöllä ihan hikisenä märästä hikilammikosta. Nukun yleensä kuin tukki aamuun asti. Liekö jännitystä vain?
Maria101, kannattaa kokeilla👍, mutta höttöilystä ei sitli ole hyötyä....
Mulla ei ollut mitään oireita ekassa raskaudessa, ei mitään...ei olisi voinut tietää olevansa raskaana, ellei testi olisi sitä näyttänyt.....ei siis oireita, ei koko raskauden aikana :)
Tähtitaivas☆
Hansski kirjoitti:
Huoh, täällä elämä edelleen niin omaa napaa kun olla vaan voi... Joka aamu viime perjantaista lähtien testissä kaksi viivaa, mutta varsin hailuna. Ehkä aavistuksen vahvistunut kuitenkin... Soitin neuvolaan ja pääsin verikokeeseen. Tänään ja perjantaina verikoe ja toivotaan että hcg nousee niin kuin pitäis.
Meillä ei oo ollu ovistestejä käytössä, mutta ilmeisen hyvin ollaan se tunnistettu ja hyödynnetty (mun ainakin tekee ihan eri tavalla mieli oviksen aikoihin 😁).
Hanski, varovaiset onnittelut!👍❤
Laitahan kuvaa testistä...... :)
Tähtitaivas☆
Tähti☆ kirjoitti:
Maria101 kirjoitti:
Mulla ei ollut mitään oireita ekassa raskaudessa, ei mitään...ei olisi voinut tietää olevansa raskaana, ellei testi olisi sitä näyttänyt.....ei siis oireita, ei koko raskauden aikana :)
Näin se meni mullakin alkuun eli ei mitään normaalista poikkeavaa, lievä pahoinvointi vasta muutaman viikon päästä. Oireet sekä alkuraskaudessa ja kuukautisista on tosi samoja eli haaste pitää pää kylmänä melkoinen, koska mieli haluaa raskautta niin lujaa.
Lisäksi aikainen testaaminen voi olla melkoinen märkä rätti naamaan, koska näyttää niin herkästi myös varhaiset keskenmenot/kiinnittymiset, joista ei muuten olisi ollut mitään tietoa, koska kuukautiset tulee kuitenkin ajallaan.
Tästä vähän alakuloisesta päivityksestä huolimatta kaikille paljon plussatuulia ja sitä positiivista testiä!!
^ Hyviä pointteja ja noita minäkin olen puntaroinut. Varhainen keskenmeno olisi mielestäni tavallaan myös kiva tietää, jotta tietäisi ainakin, että on tärpännyt ja että seksi on osunut ovulaation tienoille. Mutta herättäisihän se toki turhia toiveita, jos nyt olisi hailakka viiva ja muutaman päivän päästä normimenkat. Vaikeaa kyllä pitää pää kylmänä tällä ekalla yrityskerralla, kun ei ole kokenut mitään tästä aiemmin.
Huh. Tsemppiä kaikille, etenkin teille, jotka olette tehneet tätä jo pidemmän aikaa. Toivotaan että 2020 on meille kaikille hyvä!
Lefemme kirjoitti:
Tähti☆ kirjoitti:
Maria101 kirjoitti:
Näin se meni mullakin alkuun eli ei mitään normaalista poikkeavaa, lievä pahoinvointi vasta muutaman viikon päästä. Oireet sekä alkuraskaudessa ja kuukautisista on tosi samoja eli haaste pitää pää kylmänä melkoinen, koska mieli haluaa raskautta niin lujaa.
Lisäksi aikainen testaaminen voi olla melkoinen märkä rätti naamaan, koska näyttää niin herkästi myös varhaiset keskenmenot/kiinnittymiset, joista ei muuten olisi ollut mitään tietoa, koska kuukautiset tulee kuitenkin ajallaan.Tästä vähän alakuloisesta päivityksestä huolimatta kaikille paljon plussatuulia ja sitä positiivista testiä!! <3
LeFemme, mulla oli kyllä nipistelyn omaista kohdussa kiinnittymisen aikaan dpo 6-7,....
Nyt yritän tunnustella samoja tuntemuksia, koska kiinnittyminen tuntui tosiaan pistonomaiselta ns. 'erilaiselta" tuntemukselta kohdussa. Siitä hetkestä, kun kului se kaksi päivää eteenpäin, niin plussa tosiaan oli dpo9 tikussa:😊
Kiertopäivät tiedän tarkalleen, koska raskaus alkoi inseminaatiosta.
Mulla ei ollut mitään pahoinvointia, olin päinvastoin todella hyvävointinen ja virkeä..... olettamukset raskaudesta meni ihan uusiksi, kun kaikki vauvaa odottavat aina puhui huonovointisuudesta ja pahoinvoinnista, että tietty luulin, ettei muuta voi ollakkaan....
Oli iloinen yllätys ihana raskausaika❤
Tähtitaivas☆
Moi!
Liityn tänne haaveilijoiden porukkaan. Meillä siis ensimmäinen yhteinen esikoinen toiveissa. Miehellä kaksi lasta aijemmasta suhteesta. Homma on niinkin aluillaan, että olen ajatellut jättää pillerit pois vasta kesäkuussa. Mieli tekisi kyllä jo nyt! Olin aijemmin sitä mieltä että tod.näk lasta ei tule hankittua, mutta kun oikea mies käveli kohdalle hän mullisti täysin ajattelumaailmani. Toki hänen kaksi mukavaa lastansa auttoivat myös asiassa.
Toivottavasti täällä olisi muitakin tällaisia täysin aloittelijoita kenen kanssa vois vaihtaa ajatuksia ja vinkkejä tulevaan!
27v, esikoisen LA 17.4.21
Ilona Eloisa ja Pingu, pystyn samaistumaan teidän tilanteeseen, vaikka nyt meillä suunniteltu seksi onkin tuonut lisää virettä makuuhuoneeseen. Meillä siis jo vuosia ollut miehen haluttomuutta, olen yrittänyt selvittää syytä ja vaikuttaisi että syyt ovat pohjimmiltaan niinkin typeriä että ei jaksa. On kuulemma niin työlästä ja sotkuista 🙈 Myös stressi näkyy heti haluissa. Lukuisia riitoja käyty aiheesta, en ole erityisen hyvällä itsetunnolla varustettu ja koen monesti että syy olisi minussa että mies ei halua.
Mutta testotasoja kun pohditte, tästä hyvä mittari että jos miehellä on aamuseisokki tai yön aikana seisoo niin tällöin testotasot ovat kunnossa. (oliko sinkkuelämässä vinkki että tätä testataan laittamalla paperirengas peniksen ympäri yöksi ja jos se on katkennut yöllä niin homma toimii 😁 En suosittele kokeilemaan ainakaan salaa mieheltä miten tv:ssä teki 🙈) Samoin mikäli seksiä harrastaessa erektion saa ja se kestää yhdynnän ajan niin tasot on riittävät. Haluttomuus on paljon useammin elämäntavoista ja psyykestä johtuvaa kuin hormoneista.
Portland ❤️
Mitä vauva hankintoihin tulee niin esikoisesta jotain rakkaimpia tavaroita jäljellä muisto laatikossa ja rattaat vielä myymättä niin ne on jäänyt vaan nurkkiin pyörimään. Muuten varta vasten en uskalla ennen ostaa mitään kun rakenne ultrassa joskus käyty.