Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

5481/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alle 30v sain lähetteen julkiselle tutkimuksiin vaikka yritystä oli takana ”vain” puoli vuotta. Kuitenkin jono oli melkein 3kk, että polille pääsi.

5482/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Sipsi85 😊

Kp1 😔 Eilen nukkumaan mennessä alkoi jo vähän toive nousemaan, että menkat ei tuliskaan, mutta päivän myöhässä alkoi 🙄

Olen kirjoittanut, ettei hoitoihin olla lähdössä, mutta olen kovasti nyt miettinyt gynekologilla käyntiä. Onko kukaan, jolla jo lapsia ennestään käynyt tutkimuksissa siksi, ettei raskautta kuulu? Tehdäänkö näitä ihan julkisella puolella? Lähinnä kiinnostaisi, että onko kunnollisia munasoluja, tokihan tämä voi johtua yhtä lailla miehestäkin tai molemmista.

Hyvää uutta viikkoa kaikille 🍁

Voi kurjuus, harmi että tämä ei ollut teidän kierto. 🙁

Me ollaan käyty tutkimuksissa yksityisellä eli julkisesta en osaa sanoa. Ymmärtääkseni julkiselle pääsee kun vuosi yrittämistä täynnä? Munasolujen laatua ei taida pystyä selvittämään millään tutkimuksella.(paitsi munasolujen keräyksellä ja viljelyllä).

Onko sulla eri kumppani kuin aiemmissa raskauksissa? Sperman tutkiminen ei maksa yksityisellä kuin 50-90 euroa, joten ehkä se kannattaisi katsoa?

Sama mies on jonka kanssa aiemmat lapset ❤️ ja edellisestä raskaudesta 7v. Olen ymmärtänyt, että tutkimuksiin pääsis kun yritystä takana puoli vuotta, kun ikää lähemmäs 40v.Koskeeko tämä lapsettomia? Ja onko vain yksityisen puolen?

Hain kaupasta lohtu suklaata, tiedän tosi turhaa 😔 Oon vaan nyt jälleen pettynyt ja surullinen. Tuntuu, ettei ole jaksamista uuteen yritykseen 🙄

Täällä myös sama mies, ja edellisestä raskaudesta myös reilu 7 v. Meille oltiin tänään aamulla soiteltu klinikalta että spermatulokset on valmiita (piti mennö 10 päivää, mutta näköjään menikin vain yksi arkipäivä!). Harmillisesti ei oltu kumpikaan langan päässä, joten pitää odotella tuloksia iltapäivään. 

Julkisella taitaa muuten olla joku lapsilukuraja, jonka jälkeen ei pääse enää tutkimuksiin. Olisiko ollut kaksi vai kolme lasta tuo raja? Kannattaa selvittää.

Ymmärrän tosi hyvin tuon pettymyksen tunteen, itsellä ihan sama olo, että jaksaako enää yrittää. Nyt kun olen viikonlopun yli sulatellut pettymystä, niin mieli on jo vähän parempi, kolme päivää meni itkeskellessä...​ Nyt laitan toivoni siihen, että jo tässä kierrossa voitaisiin päästä lääkkeettömään inseminaatioon. Saa nähdä, mitä klinikalla sanotaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
5483/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Kp1 😔 Eilen nukkumaan mennessä alkoi jo vähän toive nousemaan, että menkat ei tuliskaan, mutta päivän myöhässä alkoi 🙄

Olen kirjoittanut, ettei hoitoihin olla lähdössä, mutta olen kovasti nyt miettinyt gynekologilla käyntiä. Onko kukaan, jolla jo lapsia ennestään käynyt tutkimuksissa siksi, ettei raskautta kuulu? Tehdäänkö näitä ihan julkisella puolella? Lähinnä kiinnostaisi, että onko kunnollisia munasoluja, tokihan tämä voi johtua yhtä lailla miehestäkin tai molemmista.

Me ollaan käyty tutkimuksissa yksityisellä eli julkisesta en osaa sanoa. Ymmärtääkseni julkiselle pääsee kun vuosi yrittämistä täynnä? Munasolujen laatua ei taida pystyä selvittämään millään tutkimuksella.(paitsi munasolujen keräyksellä ja viljelyllä).

Onko sulla eri kumppani kuin aiemmissa raskauksissa? Sperman tutkiminen ei maksa yksityisellä kuin 50-90 euroa, joten ehkä se kannattaisi katsoa?

Sama mies on jonka kanssa aiemmat lapset ❤️ ja edellisestä raskaudesta 7v. Olen ymmärtänyt, että tutkimuksiin pääsis kun yritystä takana puoli vuotta, kun ikää lähemmäs 40v.Koskeeko tämä lapsettomia? Ja onko vain yksityisen puolen?

Hain kaupasta lohtu suklaata, tiedän tosi turhaa 😔 Oon vaan nyt jälleen pettynyt ja surullinen. Tuntuu, ettei ole jaksamista uuteen yritykseen 🙄

Täällä myös sama mies, ja edellisestä raskaudesta myös reilu 7 v. Meille oltiin tänään aamulla soiteltu klinikalta että spermatulokset on valmiita (piti mennö 10 päivää, mutta näköjään menikin vain yksi arkipäivä!). Harmillisesti ei oltu kumpikaan langan päässä, joten pitää odotella tuloksia iltapäivään. 

Julkisella taitaa muuten olla joku lapsilukuraja, jonka jälkeen ei pääse enää tutkimuksiin. Olisiko ollut kaksi vai kolme lasta tuo raja? Kannattaa selvittää.

Ymmärrän tosi hyvin tuon pettymyksen tunteen, itsellä ihan sama olo, että jaksaako enää yrittää. Nyt kun olen viikonlopun yli sulatellut pettymystä, niin mieli on jo vähän parempi, kolme päivää meni itkeskellessä...​ Nyt laitan toivoni siihen, että jo tässä kierrossa voitaisiin päästä lääkkeettömään inseminaatioon. Saa nähdä, mitä klinikalla sanotaan. 

No jos on joku lapsi määrä, minkä jälkeen ei tutkita, niin meidän osalta jää sitten jo siihen.

Pitäisi olla vain tyytyväinen näin. Tämä pienen syliteltävän lapsen kaipuu on vain todella raastava 😔

Mitähän sitä keksisi jotta saisi muuta ajateltavaa🙄 Konsertti liput on jo ensi syksylle ostettu, mikäli raskaus onnistuisi, niin konsertti jäisi itseltäni väliin. Harrastan ratsastusta, mutta siitäkin olen joutunut pitämään taukoa terveydellisistä syistä 😔

Tiedän, että tämä "masennus" tästä taas helpottaa, kun menkat on ohi, kierron ensimmäiset päivät aina pahimmat.

Osaako joku neuvoa flo sovelluksen kanssa? Kannattaako sinne laittaa kierron pituudeksi keskiarvo vai vaihtaa joka kuukausi kierron pituutta sen mukaan mikä viimeksi tuli? Itsellä kun vaihdelleet 25-28 päivän välillä. Kuukauden käyttäneenä tuntuu , että tuo sovelluskin lisää stressiä 🙄

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

5484/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja tsemppiä ja jaksamista uuteen kiertoon siirtyneille. 🤗❤️

Itsellä yk3 keskenmenon jälkeen menossa ja nyt kp9. Huomaan, että alkaa unohtua mun tulee jos on tullakseen-meininki. 🤦‍♀️😆 Huomasin nimittäin tilaavani ovistikkuja, vaikken ajatellut sellaiseen ryhtyväni. 🤭 Saas vaan nähdä ehtiikö ne tulla tarpeeksi aikaisin. Flo ennustaa ovista sunnuntaille. Mulla on jo hyvät suunnitelmat vkl varalle. Jotenkin toiveet raskautumisests hirmu korkealla nyt. Saattaapa ne taas 3vk päästä olla romuttunu. No, pitää yrittää nauttia tästä positiivisesta fiiliksestä niin kauan kuin se on päällä. Jotenkin ootan nyt hirveän malttamattomana loppuviikkoa ja sitä että pääsen yllättämään miehen. Jotain spesiaalia mulla suunnitelmissa meidän pään menoksi ja ehkä sopivasti oviskin on tarjolla...

Mukavaa lokakuun alkua kaikille!

5485/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

No jos on joku lapsi määrä, minkä jälkeen ei tutkita, niin meidän osalta jää sitten jo siihen.

Pitäisi olla vain tyytyväinen näin. Tämä pienen syliteltävän lapsen kaipuu on vain todella raastava 😔

Mitähän sitä keksisi jotta saisi muuta ajateltavaa🙄 Konsertti liput on jo ensi syksylle ostettu, mikäli raskaus onnistuisi, niin konsertti jäisi itseltäni väliin. Harrastan ratsastusta, mutta siitäkin olen joutunut pitämään taukoa terveydellisistä syistä 😔

Tiedän, että tämä "masennus" tästä taas helpottaa, kun menkat on ohi, kierron ensimmäiset päivät aina pahimmat.

Osaako joku neuvoa flo sovelluksen kanssa? Kannattaako sinne laittaa kierron pituudeksi keskiarvo vai vaihtaa joka kuukausi kierron pituutta sen mukaan mikä viimeksi tuli? Itsellä kun vaihdelleet 25-28 päivän välillä. Kuukauden käyttäneenä tuntuu , että tuo sovelluskin lisää stressiä 🙄

Nopealla googlauksella näyttäisi olevan kahden lapsen raja julkisella. Mutta yksityisellä ei ole mitään rajoja eli jos mitenkään taloudellisesti mahdollista, niin sinne pääsee kyllä hoitoihin melkein kuka vaan. 

Mä yritän kans kovasti miettiä, miten saisi ajatukset pois tästä raskauden yrittämisestä ja elämään jotain muuta tilalle. Olen hakenut mm. uutta duunia ja etsitään myös uutta asuntoa. Harmillisesti nuokaan projektit eivät ole ottaneet tuulta alleen. :(

Minkä ikäiset teillä olikaan muut lapset ja oletteko kertoneet heille vauvahaaveesta? 

Flo-sovelluksesta en tiedä. Mulla on käytössä Life-sovellus. Parhaiten kuitenkin seuraan kiertoani limoista ja ovista tikuttamalla. Limoista ovisplussaan menee mulla 2 päivää, ja ovisplussasta menkat alkaa aina tasan 15 päivän päästä., 

5486/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

hiiviskelijä kirjoitti:

Nopealla googlauksella näyttäisi olevan kahden lapsen raja julkisella. Mutta yksityisellä ei ole mitään rajoja eli jos mitenkään taloudellisesti mahdollista, niin sinne pääsee kyllä hoitoihin melkein kuka vaan. 

Mä yritän kans kovasti miettiä, miten saisi ajatukset pois tästä raskauden yrittämisestä ja elämään jotain muuta tilalle. Olen hakenut mm. uutta duunia ja etsitään myös uutta asuntoa. Harmillisesti nuokaan projektit eivät ole ottaneet tuulta alleen. :(

Minkä ikäiset teillä olikaan muut lapset ja oletteko kertoneet heille vauvahaaveesta? 

Flo-sovelluksesta en tiedä. Mulla on käytössä Life-sovellus. Parhaiten kuitenkin seuraan kiertoani limoista ja ovista tikuttamalla. Limoista ovisplussaan menee mulla 2 päivää, ja ovisplussasta menkat alkaa aina tasan 15 päivän päästä., 

Esikoinen on ammattikoulussa, muut ala-asteella. Ja kukaan sukulainen tai lapset eivät tiedä tästä yritysprojektista. Tutuisi oudolta kertoa.

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

5487/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa21 kirjoitti:

Itsellä yk3 keskenmenon jälkeen menossa ja nyt kp9. Huomaan, että alkaa unohtua mun tulee jos on tullakseen-meininki. 🤦‍♀️😆 Huomasin nimittäin tilaavani ovistikkuja, vaikken ajatellut sellaiseen ryhtyväni. 🤭 Saas vaan nähdä ehtiikö ne tulla tarpeeksi aikaisin. Flo ennustaa ovista sunnuntaille. Mulla on jo hyvät suunnitelmat vkl varalle. Jotenkin toiveet raskautumisests hirmu korkealla nyt. Saattaapa ne taas 3vk päästä olla romuttunu. No, pitää yrittää nauttia tästä positiivisesta fiiliksestä niin kauan kuin se on päällä. Jotenkin ootan nyt hirveän malttamattomana loppuviikkoa ja sitä että pääsen yllättämään miehen. Jotain spesiaalia mulla suunnitelmissa meidän pään menoksi ja ehkä sopivasti oviskin on tarjolla...

Moikka vaan haaveissa!

Me ollaan ihan melkeen samoissa! Mulla on kp10 ja keskimäärin kierto 26pv. Km jälkeen jäi yksi kierto välistä ilman yritystä. Flo näyttää oviksen keskiviikolle joten hyvä yritys jo menossa hih.. Ne sanoo että joka toinen päivä ois hyvä harrastaa, mut en tiedä maltanko jättää tänään välistä. Mä en oo ovista oikeen tunnistanut muutakun ehkä limoista vähän, mut en voi varmaksi sanoa. Jännät on paikat!!!

Todellakin nautitaan tästä positiivisesta jännityksestä nyt!!! Kyl se plussa sieltä viel tulee!

N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21

5488/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaapa hyviä ovistestejä? 🙂

5489/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvahaaveilija34 kirjoitti:

Suositelkaapa hyviä ovistestejä? 🙂

Mun suosikki on Apteekkarin ovulastiotesti. Ja Apteekki ovulaatiotesti (vihreä-valkoinen pakkaus). Molemmat näyttää mulla selkeästi LH-huipun, toisin kuin esim. rfsu:n liuskatestit. En myöskään tykkää kalliista digitesteistä.

5490/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flomama kirjoitti:

Haaveissa21 kirjoitti:

Moikka vaan haaveissa!

Me ollaan ihan melkeen samoissa! Mulla on kp10 ja keskimäärin kierto 26pv. Km jälkeen jäi yksi kierto välistä ilman yritystä. Flo näyttää oviksen keskiviikolle joten hyvä yritys jo menossa hih.. Ne sanoo että joka toinen päivä ois hyvä harrastaa, mut en tiedä maltanko jättää tänään välistä. Mä en oo ovista oikeen tunnistanut muutakun ehkä limoista vähän, mut en voi varmaksi sanoa. Jännät on paikat!!!

Todellakin nautitaan tästä positiivisesta jännityksestä nyt!!! Kyl se plussa sieltä viel tulee!

.

Niinpä ollaan! Mulla kierto vähän pidempi. 28-31pv. Jänniä aikoja. 😆 Limoista ja hirveästä himosta mä oon ovista yleensä bongailu. Nyt huvikseni ehkä jotenki muutenkin. Mielenkiintoista tutkia kroppaa. Ei kai luulis haittaavan jos joka päiväkin antaa mennä jos siltä tuntuu. Mä niin toivon että teillä tärppää! Mukavia harjoituksia. 😆 Meidän pakko pitää pari vapaa päivää, että loppuviikolla jaksaa taas. 🤭

5491/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut kaikille plussanneille, voimia menetyksen kokeneille ja tsemppiä kaikille yrittäville! Ihana on lukea kokemuksianne, olen kyllä oppinut ihan valtavasti uusia juttuja tästä keskustelusta. Kiitos siitä kaikille!

Olen seuraillut pidemmän aikaa keskustelua sivusta, kun tuntuu ettei ole mitään mistä itse kirjoittaisin. Tilanne on siis se, että hormonikierukka poistettiin silloin heinäkuun alussa. Ihan heti tuli minimaalinen tyhjennysvuoto, mutta sen jälkeen ei mitään. Ei yhtään mitään! 3,5kk eikä menkkoja kuulu. Raskaana en ole. Kroppa tuntuu olevan ihan sekaisin. Rinnat on koko ajan kipeät, haluja tulee ja menee, iski kauhea akne kasvoihin ja selkään, tukka pitää pestä joka päivä (ennen joka kolmas/neljäs päivä). Mutta ei kuukautisia! Alan pelätä, että jotakin on vialla. Ennen hormoniehkäisyä minulla oli teininä pitkät, kivuliaat kierrot (35-40 päivää) joihin ratkaisuksi annettiin pillerit. Ylipainoa minulla on jonkin verran..

Milloin uskaltaisin ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon? Tuntuu vain niin kurjalta kun ei pääse edes yrittämään. Kuinka pitkään kroppa voi vielä hormonikierukan jälkeen normalisoitua (sen aikanahan kierron toisaalta pitäisi olla normaali)? Kierukkaa laittaessa on ultrattu eikä silloin ainakaan sanottu minulle, että olisi erityisempää huomiota. Mitä ratkaisuja kierron käynnistämiseksi on olemassa? Painonpudotus (yritys) on koko ajan käynnissä..

28v. Ehkäisy jätetty pois 07/2020.
Ensimmäinen lapsi haaveissa.

5492/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussaajille ja muille tsemppiä kiertoihin! Ja fiksusti kirjoittelit Sipsi85, ehdottomasti pitää elää täyttä elämää yritysaikanakin, jos vaan mahdollista.

Täällähän on ollut vaikka mitä mielenkiintoista ovislimakeskustelua! Mutta onkos muita aamulämpöjen mittailijoita? Itse aloitin tässä kierrossa, ja toivon saavani ovulaation kiinni. Nyt menossa kp 14/30 eli saattaa olla ihan näillä näppäimillä. Mutta silti joku ajatus tuolla takaraivossa että leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä tässäkin kierrossa. Oon muuten todella kärsivällinen ja lehmänhermoinen, mutta tää yrittäminen ei nappaa ollenkaan :( Kun joutuu just yrittämällä yrittämään. On tästä romantiikka kaukana!

Näin viikonloppuna pitkästä aikaa erästä tuttua, meillä on saman ikäiset esikoiset. No tällä tutulla oli näkyvä raskausvatsa ja suoraan sanottuna meni viikonloppu pilalle siitä. Kuulostan kauhealta :( Toki pitäisi olla iloinen ja onnellinen toisen puolesta, eikä se raskaus ole tietenkään minulta mitenkään pois. Mutta se alleviivaa omaa epäonnistumista. Ja toki en voi tietää jos heilläkin pitkä yritys takana. Noh, mulla toimii tämä pari päivää itsesäälissä velloen ja sitten tosiaan se leuka rintaan ja uusia pettymyksiä kohti! 

Onneksi mies ottaa asian rennosti eikä lähde mukaan tähän surkutteluun :D Hänelle vissiin joskus riittää jo tuon yhdenkin muksun aiheuttama sirkus..

N. 30+ v. pariskunta, 2 v. lapsi ja toinen haaveissa. Yritys aloitettu 6/20, kkm 1/21.

5493/6611 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dpo 8 vasta ja oli pakko testata, kun aamulla ekaa kertaa ikinä aamukahvi maistui pahalta. Ja sain onestepin 10herkkään punertavan haamun :o 3min kohdalla tuli ja kuva on 4min kohdalla. Laitan suoraan negatiivina kuvan, näkyy nii selkeesti kuinka väri on koko viivalla. Ja punertava ku hohtaa.

En oo testannut koskaan näin aikaisin. Dpo 9 oon saanu tällästä joskus kun plussasin. Ovis oli kyllä poikkeuksellisesti aamulla tässä kierrossa, jos sillä on vaikutusta, ainaki se 12 tuntia ennemmin ku normaalisti :D

Mulla kyllä hormonit kuin hormonit nousee nopsaan,mut aika hullua.

32 vuotias. Esikoinen 2012. Toista yritetty parisen vuotta. 3 keskenmenoa rv 6,rv 10 ja rv11.
Nyt menossa toinen kierto viimeisimmän keskenmenon jälkeen.

5494/6611 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali väreissä.

Jännäähän tää on, mut ei täs vielä uskalla iloita. Pakko varmaan testata huomennakin :D vaikka meinasin aloittaa vasta dpo 10. On vaan jotenkin raskautunut olo. Vaikee selittää.

32 vuotias. Esikoinen 2012. Toista yritetty parisen vuotta. 3 keskenmenoa rv 6,rv 10 ja rv11.

5495/6611 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuhtis kirjoitti:

Normaali väreissä.

Jännäähän tää on, mut ei täs vielä uskalla iloita. Pakko varmaan testata huomennakin :D vaikka meinasin aloittaa vasta dpo 10. On vaan jotenkin raskautunut olo. Vaikee selittää.

Kyllä siel jotain näkyy!!!

Muutama päivä niin alkaa näkyä kunnolla!

N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21

5496/6611 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiuhtis: mäkin erotan jotain❤️

5497/6611 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että vahvistuus :)

Onneks on kaapissa testejä millä testailla nim. Testihamsteri :D

5498/6611 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! 😊 Onnea plussanneille, ihania uutisia 😍

Täälläkin kuultiin vauvauutisia lähipiiristä useammalta taholta ja kyllä se harmittaa, vaikka eihän se meiltä ole pois. Olen toki onnellinen heidän puolestaan, mutta kumpa pian olisi meidänkin vuoro. ❤️ Käytiin myös kylästelemässä anoppilassa viikonloppuna. Miehen veljellä on 3kk ikäinen vauva ja nyt anoppi kyseli meiltä moneen kertaan, että milloinkas teillekin tulee vauva. No niinpä, yritäpä siinä vastata jotain sitten.

Omaa napaa. Kävin tosiaan verikokeissa, kun kilppariarvot heittelehtii koko ajan ja tiputtelua on 10-6 päivää ennen menkkoja. Ferritiini oli aivan nollissa vaikka hemoglobiini on superhyvä, joten rautakuuri nyt menossa. Toivottavasti siitä jo olis apua tiputteluun. Lekuri tsekkasi myös prolaktiinin (mikä oli ok) ja vihdoin kilppariarvotkin oli pysyny aisoissa. 👏 Sain myös lähetteen eteenpäin gynelle, kun viime kerrasta on tovi aikaa ja tiputtelua esiintyy joka kierrossa. Hienoa, että asiat etenee.

Täällä on yk3 menossa ja ovis bongattu 6 päivää myöhemmäksi kuin edellisen kierron oli. Nyt dpo4 eikä ainakaan vielä tiputtelua näy, monesti on alkanut jo tässä vaiheessa kiertoa. 👀🙏 Rakkautta on ollut koko kierron joka toinen päivä, että luulis olevan plussalle hyvät mahdollisuudet. 😅 Sormet ja varpaat ristissä taas piinaillaan. 😂

33v/33v. Esikoisen LA 8/21. ❤️

5499/6611 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei naiset, pitkästä aikaa ❤️

Olen lukenut viimeksi tätä keskustelua elokuun viimeinen päivä, joten on paljon kiinniotettavaa! Haluan toivottaa kaikille plussanneille onnea ja tervetuloa uusille 😊

Ne, jotka ei minua muista tai tiedä, niin huhtikuussa on jätetty ehkäisy pois ja esikoista toivotaan ❤️ Yrityksen alussa otin hirveät stressit onnistumisesta ja ajatuksiin ei mahtunut paljon muuta kuin ovulaatiot, oireet ja masentelu, kun ei onnistukaan. Nyt tuntuu tosi oudolta ajattelulta edes, että kuvittelin sen onnistuvan ihan helposti. No, kesän jälkeen päätin ottaa takapakkia ja ensinnäkin sulkea tämän palstan ja lopettaa tikuttelun ym ym. Huomaan, että olen ollut paljon rennompi ja mieli voi jotenkin paremmin.

Kierto on nyt vaihdellut 30-36 päivää, joten on ehkäisyn jälkeen "etsinyt itseään". Tällä hetkellä eletään kp 41 ja yllättävän tyynenä olen pysynyt. Jos menkat ei ala loppuviikosta, niin perjantaina viikonlopun kunniaksi aion sitten testata.

Toivottavasti pääsen nopeasti takaisin tilanteen tasalle täällä! Teen parhaani :)

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

5500/6611 |
06.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilijarouva kirjoitti:

Isot onnittelut kaikille plussanneille, voimia menetyksen kokeneille ja tsemppiä kaikille yrittäville! Ihana on lukea kokemuksianne, olen kyllä oppinut ihan valtavasti uusia juttuja tästä keskustelusta. Kiitos siitä kaikille!

Olen seuraillut pidemmän aikaa keskustelua sivusta, kun tuntuu ettei ole mitään mistä itse kirjoittaisin. Tilanne on siis se, että hormonikierukka poistettiin silloin heinäkuun alussa. Ihan heti tuli minimaalinen tyhjennysvuoto, mutta sen jälkeen ei mitään. Ei yhtään mitään! 3,5kk eikä menkkoja kuulu. Raskaana en ole. Kroppa tuntuu olevan ihan sekaisin. Rinnat on koko ajan kipeät, haluja tulee ja menee, iski kauhea akne kasvoihin ja selkään, tukka pitää pestä joka päivä (ennen joka kolmas/neljäs päivä). Mutta ei kuukautisia! Alan pelätä, että jotakin on vialla. Ennen hormoniehkäisyä minulla oli teininä pitkät, kivuliaat kierrot (35-40 päivää) joihin ratkaisuksi annettiin pillerit. Ylipainoa minulla on jonkin verran..

Milloin uskaltaisin ottaa yhteyttä terveydenhuoltoon? Tuntuu vain niin kurjalta kun ei pääse edes yrittämään. Kuinka pitkään kroppa voi vielä hormonikierukan jälkeen normalisoitua (sen aikanahan kierron toisaalta pitäisi olla normaali)? Kierukkaa laittaessa on ultrattu eikä silloin ainakaan sanottu minulle, että olisi erityisempää huomiota. Mitä ratkaisuja kierron käynnistämiseksi on olemassa? Painonpudotus (yritys) on koko ajan käynnissä..

Pakko täältä sivusta huudella Haaveilijarouvalle, kun ei ole muut kommentoineet, että jos sulla ei ole ehkäisyä, etkä ole raskaana eikä sinulla silti ole useampaan kuukauteen kuukautisia, ilman muuta varaa heti aika lääkäriin. Ei tarvitse enää vain miettiä ja odotella :). Ei varmasti mitään vaarallista ole eli ei siis huolta, mutta ei myöskään ole normaalia ja kierron käynnistämiseen on helposti saatavilla apua. Tsemppiä!

Liityn keskusteluihin myöhemmin kun iltatähden yritys pian alkaa :)