Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

5461/6611 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kuunlilja ❤️

Mietin, voisiko sinulla on kyseessä kiinnittymisvuoto? Peukut pystyssä että näin olisi 👍

Ei mitään uutta omassa tilanteessa. Edelleen jännätään ja varmaan siitä syystä menkat antaa odottaa itseään 🙄

Mukavaa syksyistä viikonloppua 🍁

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

5462/6611 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittäviä aikoja Tähti 💜 paljon onnea työhaastattelu rumbaan!

Meitä näyttää olevan paljon, joilla uusi kierto nyt alkamassa. Tsemppiä kaikille pettymyksiin ja mennään vahvoina eteenpäin 💜 ehkä se seuravaa kierto on meidän!

Mulla on nyt kuukautiset päivän myöhässä, ei mitään oireita ja mutta olen tehnyt pari herkkää testiä ja aivan selviä negoja 😔 Nyt sitä odottelee vaan että uusi kierto alkaisi, niin pääsisi taas yrittämään.. seuraavaksi edessä siis yk 5.. päätin ostaa tarkan lämpömittarin ja alan sillä seuraamaan aamulämpöjä, jos se auttaisi ovulaation bongaamisessa. Ehkä testaan jopa ovistestejä, saa nähdä. En jotenkaan osaa edes olla pettynyt enää, odotan vaan uutta kiertoa ja yritän asennoitua siihen voittaja fiiliksellä 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
5463/6611 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Kiitos Kuunlilja ❤️

Mietin, voisiko sinulla on kyseessä kiinnittymisvuoto? Peukut pystyssä että näin olisi 👍

Ei mitään uutta omassa tilanteessa. Edelleen jännätään ja varmaan siitä syystä menkat antaa odottaa itseään 🙄

Mukavaa syksyistä viikonloppua 🍁

Jännitän täällä sun puolesta Neiti Kesäheinä❣️ Pidän kovasti peukkuja että sulle tulisi vihdoin plussa! Antaisi myös itselle voimia jaksaa uuteen kiertoon!

5464/6611 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Hiiviskelijä ❤️

Jos plussaa ei tule tässä kierrossa, niin piinaillaan sitten yhdessä uudessa kierrossa 😊👍 Äitykän plussaaminen valoi minuun uskoa, että mekin voidaan onnistua ❤️Kävikö muuten miehesi siellä tutkimuksissa eilen? Peukut pystyssä että saatte hyviä tuloksia 👍

Henna_Inna1 niin kauan on toivoa, kun menkat ei ala ❤️ Peukut pystyssä, että vielä plussaksi muuttuu 👍

5465/6611 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä teille kaikille ja juuri nyt uuden kierron aloittaneille varsinkin ❤️ Toivotaan lokakuun tuovan onnentuulia mahdollisimman moneen kotiin 🙏🏻

Neiti Kesäheinä toivoi ultrakuulumisia, eilinen aika meiltä peruuntui kätilön migreenin vuoksi, mutta saatiin tälle päivää uusi aika. Ja vaikka kuinka yritettiin pysyä rauhallisina niin molempia jännitti.

Kyllähän sieltä tyyppi löytyi oikeasta paikasta kauniin sykkeen kera 😍 ja minulta pääsi parku silkasta helpotuksesta. Vaikka poden voimakkaita oireita niin silti vain pieni pelko olkapäällä on ollut kuiskuttelemassa. Mitat vastasivat rv 7+0, menkoista 6+5.

Nyt saamme vähän hengähtää ja taas hieman enemmän uskoa perheemme kasvamiseen

5466/6611 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpäs ole moneen kuukauteen käynyt täällä. Ainakin Äitykälle lähtee onnittelut. 😍 Mites muilla pitkään yrittäneillä? En kovin montaa sivua ehtinyt lukea...

Meillä samaa vanhaa masentavaa eli ei ole saatu mitään aikaiseksi... Kesällä ovis tuli parina kuukautena kp17 tienoilla. Viime kuussa kp20 ja tänään testi näytti taas tyhjää eli mennään yli 20 päivän taas.. 😭 En voi käsittää missä se ovulaatio taas kuppaa?

Jotain hyvää niin kilpirauhasen on vihdoin viitearvoissa (ekaa kertaa vuoteen), mutta nyt on vaan entistä kovemmat paineet kun ei onnistu ja kun ei oviskaan ole ajoissa... Mä olen niin väsynyt tähän touhuun. Mitä olen tehnyt niin väärin että ensin viedään terveys ja sitten vielä pitää taistella tämän kanssa, että saanko ikinä omaa lasta..

5467/6611 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh ja piti vielä lisätä että eilen tuli jo vähän limaa ja tänään myös. Silti ovistesti näytti ihan hentoista viivaa (digitesti).. En vaan ymmärrä miksi tän pitää olla niin vaikeaa.

Kaiken kukkuraksi olen saanut kesällä 2 pissatulehdusta, ilmeisesti petihommien takia..? Ei tässä uskalla kohta enää petihommiinkaan ruveta kun pelkään tulehdusta. Kyllä on yrittäminen vaikeeta kun kroppa heittää koko ajan jotain vastalauseita. 😭.

5468/6611 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Hiiviskelijä ❤️

Jos plussaa ei tule tässä kierrossa, niin piinaillaan sitten yhdessä uudessa kierrossa 😊👍 Äitykän plussaaminen valoi minuun uskoa, että mekin voidaan onnistua ❤️Kävikö muuten miehesi siellä tutkimuksissa eilen? Peukut pystyssä että saatte hyviä tuloksia 👍

Henna_Inna1 niin kauan on toivoa, kun menkat ei ala ❤️ Peukut pystyssä, että vielä plussaksi muuttuu 👍

Juu, mies kävi eilen tutkimuksissa. Tuloksia saadaan toivottavasti 10 päivän sisällä. Jos kaikki ok, saatan kysyä, jos päästäisiin jo tässä kierrossa lääkkeettömään inseminaatioon. Pitää nyt vaan ensin keräillä itsensä, tämäkin päivä on mennyt itkeskellessä.

5469/6611 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas pitkästä aikaa. Meillä alkaa pian lähestyä puoli vuotta yritystä, ja lääkäri neuvoi minua varaamaan aukiolotutkimusta puolen vuoden paikkeille.

Yllätys olikin valtava, kun haamu pärähti testiin juuri äsken!! Kuukautiset pitäisi alkaa huomenna, tein testin, kun normaalia tiputteluvuotoani ei kuulunut.

Olen aika pölähtänyt tästä. :D minulla on useampia perussairauksia, joiden vuoksi raskauden yrittäminen on hienosäätöjen hienosäätöä... Mutta ilmeisesti kaikki osui nyt kohdilleen!! Kunpa tuosta vahvistuisi pian🥰

5470/6611 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnea LN❤️

5471/6611 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea LN 💜 ihania uutisia!

5472/6611 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Äitykkä77 hyvistä ultra kuulumisista 😍

Paljon onnea LN plussasta ❤️

Tsemppi halaus sinulle Tryout ❤️

5473/6611 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, sylin täydeltä onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!💖❤💖💕💕💕💕

Hyvää odotuksen jatkoa!💗💖💕

Tähtitaivas☆

5474/6611 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi kirjoittelija täällä, tervehdys kaikille ja ensialkuun +onnea LN! Aikani kuluksi lueskelin eilen täällä tekstejä (vain joitain taaksepäin), enköhän pääse tapahtumista kärryille ajan myötä. :)

Meillä ensimmäinen lapsi yrityksessä. Puoli vuotta sitten aloitettu ilman tarkempaa seurantaa, kesällä tuli yllätysplussa. Rv 10 varmistui tuulimuna, jota jostain syystä pidin jopa todennäköisenä, oireet viittasi siihen suuntaan alusta asti. Sen myötä tyhjennys ja nyt olen myös alkanut metsästää Paitsi negatiivista raskaustestitulosta, myös sen jälkeistä positiivista ovista. Alkuun ovulaatiotesti antoi pelkkää plussaa koska raskaushormonia oli edelleen kehossa, sen jälkeen kaksi viikkoa negaa. Välivuotokin alkoi uudelleen joten kyllästyin tikutukseen. Tällä viikolla tein ”pitkästä aikaa” testin ja yllättäen ovistesti antoikin plussaa. Nyt on myös raskaustesti tehty KM jälkeen ja näyttää negaa. Kokeiltiin nyt heti tätä kiertoa, jos raskaus saisi alkunsa - kiinnittyy jos kiinnittyy, kroppa on valmis jos on.

Ikää on 35, aikaa ja energiaa riittämiin! puolet iästäni olen tiennyt että lapsia haluan ja vieläpä useita. Aina olen epäillyt että ei välttämättä koskaan onnistu, mutta toistaiseksi olen tyyni tähän tilanteeseen. Vaikka työt ja harrastukset on rakkaita niin täytän niillä sellaista aukkoa jota ei niillä voi täyttää. :) Luonnollisesti olen myös tietoinen, että nämä rakkaat asiat joutuvat hieman tauolle jos perheenlisäys toteutuu, mutta uskon saavani tilalle kaipaamani lapsellisuutta niin kovin tylsään ja vakavaan elämään. Myös vastuuta mutta myös motivaatiota tehdä asioita.

Tsemppiä kaikille kaikkiin tilanteisiin! :) jos jotakin tästä matkasta olen tähän mennessä saanut niin täytyy koittaa elää mahdollisimman paljon tänäkin aikana, kun lasta yritämme, että ajasta jäisi muutakin käteen siinäkin tilanteessa, että vauvaa joutuisimme nyt pitkään tai ehkä aina odottamaan.

Mukavaa lokakuuta!

N36, M35.

Toiveissa toinen alkaen 5/2022, plussa 7/2022, LA 3/2023

Ensimmäinen yritys alkoi 3/2020, tm km vk 10 9/2020, plussa 11/2020 ja esikoinen syntyi 7/2021.

5475/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Sipsi85! Ja onnea LN myös mun puolesta 😊

Olen nyt tämän kierron seurannu aamulämpöjä ja tänään varmistu että ovis tapahtui viime perjantaina! 🤩 Lämmöt ovat pysyneet ylhäällä, olen niin iloinen kun luulin jo että tästä tuli ovuloimaton kierto! Ovulaatio oli nyt kp28, nyt sitten mekin päästään jännäämään 🥰

Meillä siis ensimmäinen toiveissa ja yritys aloitettu 05/20.

Iloa uuteen viikkoon kaikille!

5476/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Sipsi85 😊

Kp1 😔 Eilen nukkumaan mennessä alkoi jo vähän toive nousemaan, että menkat ei tuliskaan, mutta päivän myöhässä alkoi 🙄

Olen kirjoittanut, ettei hoitoihin olla lähdössä, mutta olen kovasti nyt miettinyt gynekologilla käyntiä. Onko kukaan, jolla jo lapsia ennestään käynyt tutkimuksissa siksi, ettei raskautta kuulu? Tehdäänkö näitä ihan julkisella puolella? Lähinnä kiinnostaisi, että onko kunnollisia munasoluja, tokihan tämä voi johtua yhtä lailla miehestäkin tai molemmista.

Hyvää uutta viikkoa kaikille 🍁

5477/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille hyvien uutisten saajille 💕 ja muille uuteen yritykseen 🤗

En rohjennutkaan ostaa tikkuja. Yk1 oli kp31. Laskin, että la olis ovis. Talleteltiin mm. ke ja pe. Sunnuntaina mies osti kuitenkin tikut ja saatiin illalla heikkoa vahvempi viiva, aamulla vielä kiinni haamu.

Fiilis nousi kympillä. Kroppa on toiminut ja eikä ajoitus tainnut olla kovin pielessä. Kohta saa alkaa yk2:n piinikset 😁

5478/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp1 😔 Eilen nukkumaan mennessä alkoi jo vähän toive nousemaan, että menkat ei tuliskaan, mutta päivän myöhässä alkoi 🙄

Olen kirjoittanut, ettei hoitoihin olla lähdössä, mutta olen kovasti nyt miettinyt gynekologilla käyntiä. Onko kukaan, jolla jo lapsia ennestään käynyt tutkimuksissa siksi, ettei raskautta kuulu? Tehdäänkö näitä ihan julkisella puolella? Lähinnä kiinnostaisi, että onko kunnollisia munasoluja, tokihan tämä voi johtua yhtä lailla miehestäkin tai molemmista.

Voi kurjuus, harmi että tämä ei ollut teidän kierto. 🙁

Me ollaan käyty tutkimuksissa yksityisellä eli julkisesta en osaa sanoa. Ymmärtääkseni julkiselle pääsee kun vuosi yrittämistä täynnä? Munasolujen laatua ei taida pystyä selvittämään millään tutkimuksella.(paitsi munasolujen keräyksellä ja viljelyllä).

Onko sulla eri kumppani kuin aiemmissa raskauksissa? Sperman tutkiminen ei maksa yksityisellä kuin 50-90 euroa, joten ehkä se kannattaisi katsoa?

5479/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut ja tsemppiä Neiti Kesäheinä ❤️

Täällä on teroluteista huolimatta tiputellut KP22 -> tänään aamulla KP25/29 tein huvikseni ovistestin, kun yksi oli kaapissa. Kaksi viivaa tuli, mutta ei kovin vahva. Menkat alkaa siis viimeistään vkl:na.

Edellispäivänä sain taas vauvauutisia lähipiiristä. Osaan olla onnellinen ystävien puolesta, mutta inhoan tätä tunnetta mikä on sisälläni, kun kuulen vauvauutisia. Suru ja melkein viha itseäni kohtaan, että miksi mun kroppa ei voi toimia kuten muilla. Tuntuu niin kaukaiselta haaveelta, että joskus saisin oman nyytin syliin.

Tsemppiä kaikille uuteen viikkoon ☔️

5480/6611 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiviskelijä kirjoitti:

Voi kurjuus, harmi että tämä ei ollut teidän kierto. 🙁

Me ollaan käyty tutkimuksissa yksityisellä eli julkisesta en osaa sanoa. Ymmärtääkseni julkiselle pääsee kun vuosi yrittämistä täynnä? Munasolujen laatua ei taida pystyä selvittämään millään tutkimuksella.(paitsi munasolujen keräyksellä ja viljelyllä).

Onko sulla eri kumppani kuin aiemmissa raskauksissa? Sperman tutkiminen ei maksa yksityisellä kuin 50-90 euroa, joten ehkä se kannattaisi katsoa?

Sama mies on jonka kanssa aiemmat lapset ❤️ ja edellisestä raskaudesta 7v. Olen ymmärtänyt, että tutkimuksiin pääsis kun yritystä takana puoli vuotta, kun ikää lähemmäs 40v.Koskeeko tämä lapsettomia? Ja onko vain yksityisen puolen?

Hain kaupasta lohtu suklaata, tiedän tosi turhaa 😔 Oon vaan nyt jälleen pettynyt ja surullinen. Tuntuu, ettei ole jaksamista uuteen yritykseen 🙄