Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Kultakala: ihana kun uskallat avoimesti kirjoittaa tunteistasi! Niin täällä kuuluukin! Ja kaikki tunteet on aitoja, oikeita ja sallittuja. Usein mietin, kun täällä kirjoittelen, juuri sitä, että kuinkahan moni teistä ajattelee minusta niin, että mitä tuokin vanha harakka täällä vauvakuumeilee, kun on jo monta lasta ennestäänkin😂. Ja saa ajatellakkin! Tosiasiassa olen oikeasti monesti toivonut ja ajatellut, että soisin oman mahdollisen plussaonneni mieluusti kaikille varsinkin ensimmäistään yrittäville tai vaikeuksia kokeville ennemmin nyt kuin itselleni. Mutta on minullakin niitä ”kateuden” tunteita....kirpaisi esimerkiksi se kovasti, kun Tähti kertoi uudesta mahdollisesta työhaasteestaan. Meidän ihana Tähti! Sinusta ei kukaan varmasti ajattele pahaa, enkä minäkään. Silti olin jotenkin murtunut ja niin oman napani ympärillä noista työkuulumisista. Miksi muille käy noin ja minä menetin 12 vuoden uran jälkeen oman työpaikkani viimeisillään raskaana😢No, jokaiselle meistä omat vastoinkäymisemme ja on mahtavaa kun saa täällä niitä purkaa ja tulla kuulluksi. Kiitos kaikille teille😘
Omaa napaa....on tosiaan aika luovuttanut fiilis. Olen vähän miettinyt, että joulu on tälle yrittämiselle takaraja. Ellei siihen mennessä tärppää, laitatutan ehkä kierukan takaisin. Ehkä minun aikani vaan on jo mennyt ja olen todella onnellinen näistä lapsista mitä minulla on❤️. Tänään sanoo Flo, että huomenna olisi ovulaatio...oikealla puolella vihloo kyllä ja onhan mun kierto ollut koko ajan aika tasainen. Ehkä saadaan tähän kiertoon myös jotain mahdollista jännittämistäkin. Viime kierron ovulaatioaika kun oltiin eri osoitteissa.
Jokaiselle ihanaa ja aurinkoista alkanutta viikkoa! Paljon positiivisia ajatuksia ja ennenkaikkea niitä positiivisia raskaustestejä😊
Ovispäivä, nyt alkaakin piinailu.
Onko Muilla ovulaation aikaan kauhea turvotus?
Mulla on, ja näytän ihan kuin olisin raskaana. Joka oviksen aikaan pakko käyttää löysiä vaatteita, kun kaikki kiristää, muutenkin on kipeä olo, niin housut ahdistaa, sekä piilotella mahaa, ettei tuu vauva kyselyitä, niitä viimeiseksi tarvii kun vauvaa niin kovasti toivoo.
32 vuotias. Esikoinen 2012. Toista yritetty parisen vuotta. 3 keskenmenoa rv 6,rv 10 ja rv11.
Nyt menossa toinen kierto viimeisimmän keskenmenon jälkeen.
Voi ei beibiätulille, hali ❤
Meillä alkaa yk 2 ja vielä tää on jännää odotella millon mahdollisesti tuo ovis olisi. Flon mukaan 3.10, saa siis nähdä. Tikutukseen en jotenkin ole ajatellut lähteä, vielä kuitenkin joka toinen päivä menkoista seksi maistuu 😄 Mutta tiedä jos joutuu monia kuukausia yrittää niin puulta alkaa maistumaan.
Tsemppiä kaikille yrityksiin ja voimia piinaaviin odottelu päiviin. Kaikille toivotaan plussia 😘
Tiuhtis kirjoitti:
Ovispäivä, nyt alkaakin piinailu.
Onko Muilla ovulaation aikaan kauhea turvotus?
Mulla on, ja näytän ihan kuin olisin raskaana. Joka oviksen aikaan pakko käyttää löysiä vaatteita, kun kaikki kiristää, muutenkin on kipeä olo, niin housut ahdistaa, sekä piilotella mahaa, ettei tuu vauva kyselyitä, niitä viimeiseksi tarvii kun vauvaa niin kovasti toivoo.
Juu oli viimeksi oviksen jälkeen ihan raskausmaha turvotus monta päivää, plus kaikki muut raskausoireet. Ei todellakaan kivaa piilotella sitä mahaa.
Nyt otinkin sen asenteen, että vaikka mitä oireita olis oviksen jälkeen niin yritän olla haihattelematta (vaikka varmasti vaikeaa), ne ei välttämättä liity raskauteen milläänlailla 😔 Testi sen sitten paljastaa.
Hei vaan!
Mä oon hetken ollu poissa km jälkeen, mutta lueskellut välillä juttuja. Onnea plussanneille ja tsemppiä kaikille muille! Mulla nyt kp3 25pv kierron jälkeen ja päästään miehen kanssa kokeilemaan. Eka kierto km jälkeen jäi välistä välimatkan takia ja toisaalta hyvä niin. Ihan kiva että kerkesin myös itse henkisesti palautua. Nyt hyvällä mielellä kokeilemaan. Isoin haaste tulee varmasti taas olemaan nuo piinaviikot ja olen jo suunnitellut että otan meditaation käyttöön että saan pidettyä mielen rauhallisena. Semmonen asia muuten tuli huomauttua kun oli menossa säännölliseen papakokeeseen niin eivät huolineetkaan. Kuulemma 3kk menee ennen kuin voivat ottaa testin että saadaan luotettavia tuloksia.
N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21
Kultakala kirjoitti:
Heippa vaan pitkästä aikaa kaikille!
Onnea plussista, ja tsemppiä pettymyksiin <3
Ihan omaa napaa vaan... keskenmenosta on yli 6 viikkoa. Välillä on ollut hyviä, välillä taas tosi huonoja päiviä. Romahdutti raskaasti, kun en tullutkaan heti keskenmenon jälkeen raskaaksi, vaikka sitä salaa hartaasti toivoin. Välillä on ihan hirveän katkera fiilis koko keskenmenosta, suututtaa kun raskaus alkoi niin helposti, mutta sitä ei saanutkaan pitää. On vaan miettinyt, että mitä järkeä kaikessa edes oli, saada kokea se onnistuminen ja toivo, ja että raskaus sai vielä jatkua niin pitkään, viikolle 10 asti, kunnes kaikki romutettiin palasiksi.
Välillä tunnen vihaa niitä kohtaan, jotka ovat saaneet lapsia, saaneet ehkä montakin ja ihan helposti. Tuntuu ihan hirvittävältä, että miksi itselle ei suoda edes sitä yhtä ainokaista, ja jotkut saavat monta. Se tuntuu niin epäreilulta.
Tuntuu hirveältä, kun töissä eläkeikäiset työkaverit tenttaavat, milloin meille tulee lapsia. Iästäni vihjaillaan, ja kahvipöydässä toitotetaan suureen ääneen, miten "minulla oli kuule sinun iässäni jo kaksi lasta, ja odotin kolmatta!" Mietin, milloin minulla napsahtaa, ja sanon rumasti.
Olen todella pessimistinen, ja se on kumma kyllä auttanut minua todella paljon. Ajattelen, ettei meille nyt vain suoda lapsia, elämä menee juuri kuten olen aina pelännyt, yritämme turhaan vuoden ja lapsettomuusklinikalla saamme tietää, ettei koskaan tule onnistumaankaan. Olen googletellut adoptiosivustoja, miettinyt mistä maasta adoptoisimme. Olen tutkiskellut tukiperhetoimintaa ja mitä sijaisvanhempana oleminen vaatii. Tämän kierron suhteen olen heittänyt ihan toivoni, ovulaatiosta ei ollut tietoakaan ja hellyyttäkin harrastettiin joskus ja jouluna.
Flo-sovellus minulla oli jonkin aikaa, mutta huomasin sen vain lisäävän stressiä ja herättävän turhaa toivoa. Siirryin merkkaamaan kuukautiset perinteisesti kalenteriin, ihan sama. Pessimisti ei pety :D Nyt odottelen vain toukokuuta, soittelen silloin lapsettomuushoitajalle. Sanovat varmaan silloin, että pitää odottaa elokuuhun kun välissä on ollut se yksi keskenmennyt raskaus, mutta ajattelen, että toukokuuta on helpompi odottaa kuin elokuuta.
Olen aina haaveillut raskaudesta, kasvavasta vatsasta, synnytyksestä ja omasta vauvasta. Nyt en ajattele mitään sellaista, koska ei se onnistu kuitenkaan. Keskityn muihin asioihin, kirjallisuus on itselleni henkireikä ja siihen olen laittanut tarmoni isommin kuin pitkään aikaan. Kirjoittaminen on ihanaa, se vie ajatukset täysin muualle, ja luomieni hahmojeni kautta saan käsitellä myös omaa menetystäni ja pelkojani. Se on tehnyt minulle todella, todella hyvää.
Pahoittelut todella negatiivisesta tekstistä. En pysty näistä miehelle puhumaan, hän todella toiveikas ja positiivinen, en halua pilata hänen toiveikkuuttaan. Itseäni pessimismi vain helpottaa, oikeasti. Toivon ylläpitäminen on henkisesti itselleni todella rankkaa, ja kun kaikki vielä sanovat, että olen varmasti heti taas raskaana, koska ensimmäinenkin alkoi niin helposti. No, enpä ollut. Itsellä on nyt vain niin paljon helpompi olla, kun ei toivo mitään. On vain, ja keskityn muihin asioihin, jotka tuovat iloa. Saa nähdä miten kauan tämä vaihe jatkuu, luultavasti itken seuraavista kuukautisista itseni kipeästi, kuin kuitenkin toivon, että ne jäisivät pois. Saa nähdä, nautin nyt tästä ajasta.
Tsemppiä vielä kaikille, ja plussatuulia kovasti <3
Tuttuja fiiliksiä. Toki mulla ed. suhteesta jo yksi 10v lapsi.. Mulla kilahti jostain tilaamastani raskaussovelluksesya tms sähköposti että olen rv19 raskaana. Voi kunpa olisinkin. Mä tulin heti raskaaksi tuon mikä meni kesken. Oltiin me ilman ehkäisyä oltu jo kuukausia, mutta tuo eka kierto kun sattui aikataulu passaamaan. No, viime kierrossa kans täsmäs aikataulu, mutta kappas. Enpä tullutkaan raskaaksi. Tai mietin kyllä, että olinko hetken raskaana kun tuli kummaa vuotoa kp27 ja vasta 31 alkoi oikeasti menkat. Muutenkin fiilikset ja oireet oli erilaiset kuin yleensä ennen menkkoja. Mä niin epäilen, että ettei mulle ja miehelle suoda yhteistä lasta. Miehen elämäntavat kaipaisi remonttia ja epäilen, ettei siemenneste ole ihan parhaimmillaan. Mutta miten mä tämän asian ottaisin puheeksi, ettei toinen pidä sitä nalkutuksena tms.? Jotenkin koen asian hirveän hankalana ja melkein haluaisin heittää pyyhkeen kehään. Ja sitten toisaalta kaihoisasti katselen muiden raskausvatsoja.
Sitä tässä mietin, että mikähän kp mulla nyt on menossa. Viime torstaina tosiaan oli jotain vuotoa kp27 ja luulin että menkat alkaa. No, ne alkoikin vasta eilen. Oliko se sitten eilen kp1?
En enää muista kenelle piti jotain muuta kommentoida.
Tsemppiä omiin tilanteisiin!
Haltille vastailen vähän jälkijunassa, nyt kp7 ja vikat letrot otan tänään. Seitsemäs letrokuuri siis nyt jo. Viikon päästä on ultrakontrolli ja odotan jännityksellä, että miltä paikat näyttää ja onko aika tehdä jotakin muutoksia hoitosuunnitelmaan seuraavissa kierroissa. Toivon että jotain uutta voitaisiin kokeilla, kun niin pitkään jo letrozolilla menty eikä yhtäkään plussaa.
Kiitos äitykkä-77 vastauksesta jälleen. Lopetin teolutin omin päin heti ja eilen viimein lääkäri vastasi että saa lopettaa ja katsotaan jatkoa. Turhautunut olo on kyllä. Raskautumisen odottaminen on jatkuvien kipujen takia tuskaa. Toki muutenkin on tuskaa mutta en tiedä kauanko jaksan tätä.
Kultakala,halaus. Tuttuja fiiliksiä,suosittelen silti positiivisuutta ennemmin😊
Tsemppiä kaikille ja pikaista plussaa!
n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20
tsirbulainen kirjoitti:
Kiitos äitykkä-77 vastauksesta jälleen. Lopetin teolutin omin päin heti ja eilen viimein lääkäri vastasi että saa lopettaa ja katsotaan jatkoa. Turhautunut olo on kyllä. Raskautumisen odottaminen on jatkuvien kipujen takia tuskaa. Toki muutenkin on tuskaa mutta en tiedä kauanko jaksan tätä.
Kultakala,halaus. Tuttuja fiiliksiä,suosittelen silti positiivisuutta ennemmin😊
Tsemppiä kaikille ja pikaista plussaa!
Onko teille tsirbulainen tehty jo jotain tutkimuksia (verikokeita tms)?
Itse yritän täällä valmistautua taas henkisesti siihen, että kuukautiset alkaa ke-pe. Varasin miehelle nyt ajan sperma-analyysiin perjantaiksi. Itselläni toiminta auttaa vähän pettymysten kestämiseen eli se että ainakin periaatteessa pystyn tekemään jotain raskautumisen edistämiseksi. Voi olla, että ens kierrossa sitten siirrytään inseminaatioon. Kovin raskaalta alkaa tämä yritys tuntumaan ja tulee olo, että kannattaisiko oman mielenterveyden takia jo luovuttaa. Onneksi käyn itse terapiassa niin pääsen siellä purkamaan tuntojani.
Tähti, miten sulla meni työhaastattelu? :)
Hiiviskelijä
Mitään muuta ei oo tehty kun että oon käyny ultrassa ja miehelle sperma analyysi mutta tulos ei oo vielä tullu, nämä yksityisellä koska nyt menossa ”vasta” yk 9. Varmasti tuloksen jälkeen jatketaan yksityisellä tutkimuksia koska mun terveys ei nyt taida kestää kovin kauaa tätä.. uskon siis että mulla on joku minkä hormonaalinen ehkäsy pitäny poissa.
Haluis vaan selvyyden heti kaikkeen että miksi ei raskaus ala.. tuo on kyllä hyvä kun asiat alkaa rullaamaan,monesko yrityskierto teillä on?
n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20
Hei taas kaikille. Osanotot menetyksen kokeneille ja onnittelut tärpänneille ❤️.
Meillä nytkähti nyt lapsettomuusprosessi eteenpäin kun käytiin ensikäynnillä julkisella puolella. Tutkimukset kun on jo tehty niin tästä nyt suoraan inseminaatioon sit. Yk22 on lopuillaan, tänään jo tiputteli, joten menkat alkanevat loppuviikosta. Tarkoitus on siis aloittaa letrot heti ensi viikolla ja sit luget tukemaan loppukiertoa. Saa nähdä miten ämmän näiden hormonien kanssa käy ✌️.
Yksi mukava juttu ilmeni kun lääkäri tutki minut. Yleensä olen sheivannut ennen gynellä käyntiä, sitähän haluaa ikään kuin olla freessi tai jotain, mut nyt en jaksanut, eli paikat vähän rehotti. Noh, hyvä puoli tässä oli se, että lääkäri kiinnitti huomiota siihen, että minulla on karvankasvua aika laajasti reisien ja vatsan puolella. Lopputulema on, että minulta otetaan laajempi hormonipakettikoe, mm. testosteroni. Joten hyvä, etten sheivannut! Jos tässä nyt sit olisi jotain pikku-häikkää, joka voisi vaikuttaa johonkin. Toinen asia, mistä oli puhe oli paino. Minulla on n 15kg ylimääräistä ja olen erittäin tietoinen tästä, ahdistukseen asti. Kehoitettiin laihduttamaan, mutta asia esitettiin hyvin empaattisesti, onneksi. Ongelmani liittyy vahvasti siihen, että teen kolmivuorotyötä eikä arjessa ole minkäänlaista rytmiä.
Mutta siis. Ihan positiivisin mielin nyt kokeilemaan jotain uutta. Katsotaan miten käy. Inseminaatiossa on vain 15% onnistumismahdollisuus, joten toiveet eivät ole sinällään korkealla. Mutta IVF:ään on muutenkin jonoa, joten parempi tehdä edes jotain. Nyt täytyy vaan miettiä miten työpaikalla järjestää mahdollisia poissaoloja toimenpiteiden takia. En haluaisi kertoa pomolle tästä, mut pakko se on mikäli joutuu olemaan päivän varoitusajalla poissa töistä. Plaaah.
Tällaista raporttia vaan. Kaikille kovasti tsemppiä omiin kiertoihinne! 😊
N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.
tsirbulainen kirjoitti:
Hiiviskelijä
Mitään muuta ei oo tehty kun että oon käyny ultrassa ja miehelle sperma analyysi mutta tulos ei oo vielä tullu, nämä yksityisellä koska nyt menossa ”vasta” yk 9. Varmasti tuloksen jälkeen jatketaan yksityisellä tutkimuksia koska mun terveys ei nyt taida kestää kovin kauaa tätä.. uskon siis että mulla on joku minkä hormonaalinen ehkäsy pitäny poissa.
Haluis vaan selvyyden heti kaikkeen että miksi ei raskaus ala.. tuo on kyllä hyvä kun asiat alkaa rullaamaan,monesko yrityskierto teillä on?
Täällä myös käynnissä yk 9. Mulla entuudestaan yksi 7 v. lapsi, ja silloin raskaus alkoi heti ekalla yrityskierrolla. Ikää mulla kuitenkin nyt lähes 39 v., eli se varmasti taustalla nyt vaikuttaa.
Multa on tsekattu nyt ferritiini, alku- ja loppukierron hormonitasot, prolaktiini ja kilppari. Kaikki muut ok, paitsi ferritiini naurettavan alhainen. Siihen olen nyt kiskonut rautaa kolme kuukautta.
Miehen sperma tsekataan tällä viikolla. Tuloksissa voi kuitenkin mennä 10 päivää, joten katsotaan, saadaanko ens kiertoon vielä mitään apukeinoja.
Henkisesti tämä yrittäminen on kyllä toella rankkaa.
Kiva kun kävit kertomassa kuulumisiasi Portland 😊 Toivottavasti pian saat plussan testiin ❤️ Hienoa että asiat etenee 😊👍
Toivon kaikille hyviä koetuloksia, ketkä tutkimuksissa käytte 😊
Tulehan kertoon Tähti miten työ projekti etenee 😊
Äitikoo samoja mietteitä kun sinulla tuosta vauvakuumeilusta ❤️ Tulee välillä huono omatunto, kun täällä kuumeilen vauvaa, kun toisilla ei ole lapsia vielä ollenkaan 😔
Omaa napaa :kp 23 menossa, piinaavaa odotella, vaikka jotenkin on jo asennoitunut siihen, että kyllä ne menkat alkaa perjantaina tai viimeistään viikonloppuna 🙄
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Olen täälä nyt vain taustaillut tietoteknisistä syistä (kännykkä sanoi itsensä irti...). Mutta nyt oli ihan pakko tulla kertomaan, että PLUSSASIN TÄNÄÄN!! Nyt siis vasta dpo 11-12 eli aika hentoinen plussa mutta kuitenkin niin selvä että ei jättänyt epävarmuutta. Jo dpo 8 alkaen on ollut sellainen olo, että "kuukautiset alkaa ihan just". Eilen tuota tunnetta oli vielä vahvempana ja lisäksi eilisestä asti ollut hyvin saman tyyppistä kohdun seudun aristusta kuin ovulaation aikoihin (esim. kenkiä laittaessa tai kumarassa istuessa aristelee) ja tänään tuntemukset vaan voimistuneet eikä vuotoa näy missään, kun yleensä tiputellut pari päivää jo tässä kohtaa kiertoa. Tiedostan kyllä, että voi hyvin jäädä kemialliseksi mutta jos niin käy, niin ainakin tiedän, ettei raskautuminen ole meillä mahdottomuus <3 Tasan puoli vuotta yritetty ja tämä siis yk6 :)
Viikko sitten olin ihan maassa, kun mietin, että taas saa viikon päästä pettyä karvaasti. Toivotan kaikille yrittäjille toivoa ja voimia yrittämiseen sekä mahdottomat paljon plussaonnea <3
Aromisuola kirjoitti:
Olen täälä nyt vain taustaillut tietoteknisistä syistä (kännykkä sanoi itsensä irti...). Mutta nyt oli ihan pakko tulla kertomaan, että PLUSSASIN TÄNÄÄN!! Nyt siis vasta dpo 11-12 eli aika hentoinen plussa mutta kuitenkin niin selvä että ei jättänyt epävarmuutta. Jo dpo 8 alkaen on ollut sellainen olo, että "kuukautiset alkaa ihan just". Eilen tuota tunnetta oli vielä vahvempana ja lisäksi eilisestä asti ollut hyvin saman tyyppistä kohdun seudun aristusta kuin ovulaation aikoihin (esim. kenkiä laittaessa tai kumarassa istuessa aristelee) ja tänään tuntemukset vaan voimistuneet eikä vuotoa näy missään, kun yleensä tiputellut pari päivää jo tässä kohtaa kiertoa. Tiedostan kyllä, että voi hyvin jäädä kemialliseksi mutta jos niin käy, niin ainakin tiedän, ettei raskautuminen ole meillä mahdottomuus <3 Tasan puoli vuotta yritetty ja tämä siis yk6 :)
Viikko sitten olin ihan maassa, kun mietin, että taas saa viikon päästä pettyä karvaasti. Toivotan kaikille yrittäjille toivoa ja voimia yrittämiseen sekä mahdottomat paljon plussaonnea <3
Onnea kovasti plussasta ❤️
Toivottavasti saadaan kunnon plussa aalto syyskuun loppuun/lokakuun alkuun 🍀
Onnea Aromisuola!💖💕💖💕💖💕👍👍👍👍👍👍👍
Paljon ONNEA!!💕🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
Tähtitaivas☆
🖐 kaikille kiitos kysymästä, työhaastattelu oli varsin erikoinen... vain englanniksi ja lähin esimies oli Turkista.
Aluksi pelkäsin koko tilannetta, mutta se meni lopulta ihan liiankin hyvin.....OMG👻🤣 Lopuksi hslusivat suosittelijan, tyyliin entisen esimiehen, joka mulla onnistui hyvin😊
Tästä jatkoon pääsevät (on siis montakin hyvää ehdokasta), niin joutuvat "äly/ ongelmanratkaisu" testiin ja jos siitä selviytyy, niin on vielä kolmas haastattelu ihan omistajan taholta, eli Brusselistä iso pamppu ja hänen kaarti tulee mukaan.
Kauhistuttaa aivan helkkaristi!🙄🤣
En tiedä mitä ajatella.....🙄
Vielä en ole pudonnut ja tämä oli jo toisen kierroksen työhaastattelu😅
Jäin odottelemaan jatkoinformaatiota....
Tähtitaivas☆
Plussaa kaikille ihan helkkaristi!👍👍👍❤🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶
Tähtitaivas☆
Neiti kesäheinä kirjoitti:
Tulehan kertoon Tähti miten työ projekti etenee 😊
Äitikoo samoja mietteitä kun sinulla tuosta vauvakuumeilusta ❤️ Tulee välillä huono omatunto, kun täällä kuumeilen vauvaa, kun toisilla ei ole lapsia vielä ollenkaan 😔
Omaa napaa :kp 23 menossa, piinaavaa odotella, vaikka jotenkin on jo asennoitunut siihen, että kyllä ne menkat alkaa perjantaina tai viimeistään viikonloppuna 🙄
Neiti kesäheinä sä oot uskomaton!😊👍💕
Kiitos, etenee hyvin! Jospa työpaikka lopulta lankeaa, syntynyt suostuisten tähtien alla💕
Kaikille muillekin kiitos tsempeistä!💕
Tähtitaivas☆
Oireita on vaikka minkälaisia 🙄 Rinnat arat, alavatsaa kiristelee, nippailee, ehkä jotain jomotustakin, yöllä on tarvinnut käydä vessassa, naama kukkii (tehnyt koko kierron), oon nähnyt öisin raskaus unia(taitaa johtua vaan toiveesta raskautua), hiivatulehdus oiretta, tai sitten vaan kuivat limakalvot. Vielä ei ole näkynyt kovaa päänsärkyä ja pahaa oloa mikä aina enteilee menkkoja, tosin 5 päivää vielä aikaa niiden alkuun flon mukaan 🤔
Tsemppiä kovasti kultakala ❤️
Peukut pystyssä Chard, että vielä plussaksi muuttuu ❤️ Onnea unelma-asunnosta 🌹
Tervetuloa kuumeilemaan KarpaloAino 😊
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ja paljon plussa tuulia ❤️
Hyvää uutta viikkoa kaikille 🍁