Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

5381/6611 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Kiitos kauniista sanoistasi Tähti ❤️

Toivottavasti saat sen työpaikan 😊👍

Minullakin on tuollaisia hikipuuskia, ainakin viime kierron lopussa oli ja aloin pelkäämään että menopaussi on tulossa tai kilppari arvoissa on jotain häikkää 🤔 Toivo heräsi myös raskaudesta, mutta menkat sitten kumminkin alkoi.

Kohta onkin jo viikonloppu ja alkaa uusi viikko ja omalla kohdalla jännitys vaan tiivistyy 🙃 Flo ennustaa menkkoja 9 :n päivän päästä.

Ihana Neiti kesäheinä💖 ja ihana kiitos tsempistä....tosi nopeasti alkoi tapahtua, pääsin jatkoon, että uusi haastatteluaika on jo taskussa ensiviikolle....Voin siis saada tämän paikan...💗

Työnantaja on Brusselissä, on Suomen sivuliike.

Jos tämä työpaikka tulee, niin alan uskoa uuteen plussaankin😘😍

Mahdottomasta mahdollinen.

Sinulle toivon ja taion nyt plussan, "tadaaa!"🎷🎷🎷🎶🎶🎶🎶💕💕💕💕onhan jo varattuna testejä kaappiin😘😘😘

Mukavaa viikonloppua💖

Tähtitaivas☆

5382/6611 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään alkoi Thyrox, pienellä annoksella omaan korvaan tosin (25mikrog). Silti meinataan yk1:stä tuon km:n jälkeen ja pidän sormet ristissä, että tärppäis ja olis sitten tarrasukkia matkassa 🤞🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
5383/6611 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Tähti 😊 Hyvältä vaikuttaa uuden työn saaminen ❤️

Kyllä tuolla kaapissa yksi raskaustesti odottaa, ja toivotaan, että sen pääsee tekemään ja näyttäisi plussaa ❤️ Olen tilannut testejä netistä useampia, mutta aiemmissa kierroissa mennyt jo muut hukkaan. Täytyy varmaan apteekin kauttakin koukata joku päivä, täällä maalla vaan kaikki tuntee toisensa, niin on jotenkin vaikeaa ostaa apteekista raskaus testiä 🙄

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

5384/6611 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Tähti 😊 Hyvältä vaikuttaa uuden työn saaminen ❤️

Kyllä tuolla kaapissa yksi raskaustesti odottaa, ja toivotaan, että sen pääsee tekemään ja näyttäisi plussaa ❤️ Olen tilannut testejä netistä useampia, mutta aiemmissa kierroissa mennyt jo muut hukkaan. Täytyy varmaan apteekin kauttakin koukata joku päivä, täällä maalla vaan kaikki tuntee toisensa, niin on jotenkin vaikeaa ostaa apteekista raskaus testiä 🙄

Neiti kesäheinä👍👍👍👍👍🤣💕💕💕💕💕💕💕🎶🎶🎶🎶🎶🎶 PLUSSAA!

Anteeksi tämä tunteenpurkaus, mutta aivan ihanaa tämä "puolin ja toisin" tsemppaus täällä netissä!😘 KIITOS!

Tähtitaivas☆

5385/6611 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä, odotan sinun raskaustestiä🤗

Tähtitaivas☆

5386/6611 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan että pääsisin testin tekemään, flo ennustaa menkkojen alkamista viikon päästä lauantaina. Pitkä on odottavan aika 🙄

5387/6611 |
26.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa! Olen taas lueskellut,mutta en ehtinyt kirjoitella juurikaan. Joku täällä kyseli nenäsuihkeen käytöstä raskauden aikana. Itselläni krooninen vaiva tuo tukkoisuus ja jouduin käyttämään edellisessä raskaudesta säännöllisesti myös avaavia suihketta. Lääkärin mukaan on niin paikallinen vaikutus, että voi kyllä käyttää. Itselläni ei myös vaikuttanut raskauteen/lapseen mitenkään. Tietysti jos pärjää vaikka nenäkannulla, niin sitten mielummin niin.

Olen täällä nyt hämilläni, koska Flo siirsi oletetun oviksen nyt lämpöjen perusteella jo 5 päivää aiemmaksi.. Aloitin tietysti tikuttaa ovista vasta tuona päivänä ja tikut aivan vaaleita. Jos tuohon nyt on uskominen, niin tässä kierrossa aika huonot mahdollisuudet. Yritystä oli juuri ovispäivänä, sitä ennen oltiin viikko eri kaupungeissa. Eipä siis juuri tarvi piinailla.. 🙄 Katsellaan siis.

Tsemppiä Tähdelle työkuvioihin, toivottavasti onnistuu!

Ja myötätuntoni tänne palanneille. ❤️

5388/6611 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou,täällä kp16 ja eilen alotin terokuurin. N.4h lääkkeen ottamisesta alkoi järkyttävät viiltävät kivut ja meinasin lähteä päivystykseen. Myös olo oli huono ja oksettava. Tissit järkyn kipeet. Päätin ominpäin lopettaa lääkkeen heti. Koska luin niin paljon netistä että voi sotkea säännöllisen kierron kokonaan. Mulla siis kierto päivän tarkka ja lääke oli ainoastaan kipuihin tarkoitettu joita nyt sitten tuli entisestään tosta lääkkeestä ja ei vaan hermo kestä jatkaa tollasella haittavaikutuslistalla mitä tossa lääkkeessä on. Kai se vaan on niin että kaikille ei sovi kaikki. Onko kokemusta lääkkeen lopettamisesta kesken? Tuliko vuotoa? Sotkiko kierron?

n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20

5389/6611 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin terolutia max 5 päivää, yleensä 3-4 koska muuten aiheutti mulle aivan infernaaliset vuodot. Teoriassa yksikin voisi siis riittää aloittamaan vuodon, mutta pidän sitä kyllä epätodennäköisenä.

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

5390/6611 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vihdoin ovulaatio melkein päällänsä, viimeistään huomenna. Mulla on siinä jännä ku saan ovisplussan testiin, nii ovulaatio on siitä ihan tuntien päästä,mutta positiivista siinä et mulla on myös vahvat ovisoireet, nii ei ovulaatio mee ohi vaikken testaiskaan :) huomaan sen kyllä :D täs inositoli kierrossa kasvukivut ollut pitkästä aikaa aika voimakkaita, oon jo miettinyt montakohan munasolua sielä kasvaakaan, kun molemmin puolin kipuilee. Muutin sen inositolin joka toinen päivä otettavaksi, nii ei oo enää tullut pahaa oloakaan. :)

32 vuotias. Esikoinen 2012. Toista yritetty parisen vuotta. 3 keskenmenoa rv 6,rv 10 ja rv11.
Nyt menossa toinen kierto viimeisimmän keskenmenon jälkeen.

5391/6611 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tikuttelin ovista, tuli hailakka viiva, mutta kuitenkin selkeä viiva. Voisin veikkailla, että kohta olisi aika ja otin Flon testikäyttöön; jos km-vuoto lasketaan vuodoksi myös, sekin arvuuttelisi ovista 2-3 pvän päähän, mutta voisi olla varmaan vähän ennenkin 🤞🏻

5392/6611 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jäänyt kirjoittelu taas vähemmälle, kisaväsymys painaa. Kp 1, yk 8 alkoi tänään. Turhauttaa niin paljon, ihan luovuttanut fiilis.

Plussaa kaikille muille!

♥️♥️♥️

5393/6611 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsirbulainen, sinun kannattaa olla mahdollisimman pian yhteydessä terot määränneeseen lääkäriin, hurjaa että noin voimakkaasti reagoit muutama tunti lääkkeen ottamisen jälkeen.

Minulla oli voimakasta pahoinvointia, tissien kipua ja heikotusta mutta oireet tulivat useamman päivän käytön jälkeen ja sinnikkäästi kyllä ne 2 kiertoa söin teroja. Minulla kierto tasaantui ja vuotomääräkin väheni terojen jälkeen, että ikävistä sivuvaikutuksista huolimatta olen kyllä tyytyväinen teroihin

5394/6611 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppi haluas sinulle Quinn ❤️ Älä luovuta ❤️

5395/6611 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi kuumeilija! Ollaan yli 30 vuotiaita ja esikoista yritetään. Luultiin, että me ei koskaan haluta lapsia, mutta biologinen kelloni alkoi yhtäkkiä tikittää ja lujaa. Nyt en malta odottaa, että olen raskaana. Mies hypännyt myös täysillä mukaan ajatukseen vauvasta ja aivan yhtä innoissaan.

Yk1 meneillään ja menkkojen pitäisi alkaa muutaman päivän päästä. Jo viikon ajan tehnyt mieli tehdä raskaustesti, mutta ajattelin, että teen testin vasta, kun menkat myöhässä. 🤪 Yleensä reilu vk ennen kk olen aivan alamaissa, masentunut ja raivostun herkästi (pahat PMS oireet). Nyt ei ollenkaan mielialaoireita, mikä on ihmeellistä. Aloitin kk sitten syömään raskauden kannalta tärkeitä vitamiineja. Mietin voisiko niillä olla vaikutusta PMS oireilun katoamiseen, koska oireeni ovat olleet hankalia/vaikeita.

Vähän mietityttää, onko nyt korona aikaan paras hetki raskautua, mutta periaatteessa ei varmaan koskaan tulisi sitä täydellistä hetkeä. Ikä alkaa kohta kuitenkin vaikeuttaa asiaa niin päätettiin antaa palaa ja yritetään täysillä.

5396/6611 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan pitkästä aikaa kaikille!

Onnea plussista, ja tsemppiä pettymyksiin <3

Ihan omaa napaa vaan... keskenmenosta on yli 6 viikkoa. Välillä on ollut hyviä, välillä taas tosi huonoja päiviä. Romahdutti raskaasti, kun en tullutkaan heti keskenmenon jälkeen raskaaksi, vaikka sitä salaa hartaasti toivoin. Välillä on ihan hirveän katkera fiilis koko keskenmenosta, suututtaa kun raskaus alkoi niin helposti, mutta sitä ei saanutkaan pitää. On vaan miettinyt, että mitä järkeä kaikessa edes oli, saada kokea se onnistuminen ja toivo, ja että raskaus sai vielä jatkua niin pitkään, viikolle 10 asti, kunnes kaikki romutettiin palasiksi.

Välillä tunnen vihaa niitä kohtaan, jotka ovat saaneet lapsia, saaneet ehkä montakin ja ihan helposti. Tuntuu ihan hirvittävältä, että miksi itselle ei suoda edes sitä yhtä ainokaista, ja jotkut saavat monta. Se tuntuu niin epäreilulta.

Tuntuu hirveältä, kun töissä eläkeikäiset työkaverit tenttaavat, milloin meille tulee lapsia. Iästäni vihjaillaan, ja kahvipöydässä toitotetaan suureen ääneen, miten "minulla oli kuule sinun iässäni jo kaksi lasta, ja odotin kolmatta!" Mietin, milloin minulla napsahtaa, ja sanon rumasti.

Olen todella pessimistinen, ja se on kumma kyllä auttanut minua todella paljon. Ajattelen, ettei meille nyt vain suoda lapsia, elämä menee juuri kuten olen aina pelännyt, yritämme turhaan vuoden ja lapsettomuusklinikalla saamme tietää, ettei koskaan tule onnistumaankaan. Olen googletellut adoptiosivustoja, miettinyt mistä maasta adoptoisimme. Olen tutkiskellut tukiperhetoimintaa ja mitä sijaisvanhempana oleminen vaatii. Tämän kierron suhteen olen heittänyt ihan toivoni, ovulaatiosta ei ollut tietoakaan ja hellyyttäkin harrastettiin joskus ja jouluna.

Flo-sovellus minulla oli jonkin aikaa, mutta huomasin sen vain lisäävän stressiä ja herättävän turhaa toivoa. Siirryin merkkaamaan kuukautiset perinteisesti kalenteriin, ihan sama. Pessimisti ei pety :D Nyt odottelen vain toukokuuta, soittelen silloin lapsettomuushoitajalle. Sanovat varmaan silloin, että pitää odottaa elokuuhun kun välissä on ollut se yksi keskenmennyt raskaus, mutta ajattelen, että toukokuuta on helpompi odottaa kuin elokuuta.

Olen aina haaveillut raskaudesta, kasvavasta vatsasta, synnytyksestä ja omasta vauvasta. Nyt en ajattele mitään sellaista, koska ei se onnistu kuitenkaan. Keskityn muihin asioihin, kirjallisuus on itselleni henkireikä ja siihen olen laittanut tarmoni isommin kuin pitkään aikaan. Kirjoittaminen on ihanaa, se vie ajatukset täysin muualle, ja luomieni hahmojeni kautta saan käsitellä myös omaa menetystäni ja pelkojani. Se on tehnyt minulle todella, todella hyvää.

Pahoittelut todella negatiivisesta tekstistä. En pysty näistä miehelle puhumaan, hän todella toiveikas ja positiivinen, en halua pilata hänen toiveikkuuttaan. Itseäni pessimismi vain helpottaa, oikeasti. Toivon ylläpitäminen on henkisesti itselleni todella rankkaa, ja kun kaikki vielä sanovat, että olen varmasti heti taas raskaana, koska ensimmäinenkin alkoi niin helposti. No, enpä ollut. Itsellä on nyt vain niin paljon helpompi olla, kun ei toivo mitään. On vain, ja keskityn muihin asioihin, jotka tuovat iloa. Saa nähdä miten kauan tämä vaihe jatkuu, luultavasti itken seuraavista kuukautisista itseni kipeästi, kuin kuitenkin toivon, että ne jäisivät pois. Saa nähdä, nautin nyt tästä ajasta.

Tsemppiä vielä kaikille, ja plussatuulia kovasti <3

N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.

5397/6611 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakala kirjoitti:

Heippa vaan pitkästä aikaa kaikille!

Onnea plussista, ja tsemppiä pettymyksiin <3

Ihan omaa napaa vaan... keskenmenosta on yli 6 viikkoa. Välillä on ollut hyviä, välillä taas tosi huonoja päiviä. Romahdutti raskaasti, kun en tullutkaan heti keskenmenon jälkeen raskaaksi, vaikka sitä salaa hartaasti toivoin. Välillä on ihan hirveän katkera fiilis koko keskenmenosta, suututtaa kun raskaus alkoi niin helposti, mutta sitä ei saanutkaan pitää. On vaan miettinyt, että mitä järkeä kaikessa edes oli, saada kokea se onnistuminen ja toivo, ja että raskaus sai vielä jatkua niin pitkään, viikolle 10 asti, kunnes kaikki romutettiin palasiksi.

Välillä tunnen vihaa niitä kohtaan, jotka ovat saaneet lapsia, saaneet ehkä montakin ja ihan helposti. Tuntuu ihan hirvittävältä, että miksi itselle ei suoda edes sitä yhtä ainokaista, ja jotkut saavat monta. Se tuntuu niin epäreilulta.

Tuntuu hirveältä, kun töissä eläkeikäiset työkaverit tenttaavat, milloin meille tulee lapsia. Iästäni vihjaillaan, ja kahvipöydässä toitotetaan suureen ääneen, miten "minulla oli kuule sinun iässäni jo kaksi lasta, ja odotin kolmatta!" Mietin, milloin minulla napsahtaa, ja sanon rumasti.

Olen todella pessimistinen, ja se on kumma kyllä auttanut minua todella paljon. Ajattelen, ettei meille nyt vain suoda lapsia, elämä menee juuri kuten olen aina pelännyt, yritämme turhaan vuoden ja lapsettomuusklinikalla saamme tietää, ettei koskaan tule onnistumaankaan. Olen googletellut adoptiosivustoja, miettinyt mistä maasta adoptoisimme. Olen tutkiskellut tukiperhetoimintaa ja mitä sijaisvanhempana oleminen vaatii. Tämän kierron suhteen olen heittänyt ihan toivoni, ovulaatiosta ei ollut tietoakaan ja hellyyttäkin harrastettiin joskus ja jouluna.

Flo-sovellus minulla oli jonkin aikaa, mutta huomasin sen vain lisäävän stressiä ja herättävän turhaa toivoa. Siirryin merkkaamaan kuukautiset perinteisesti kalenteriin, ihan sama. Pessimisti ei pety :D Nyt odottelen vain toukokuuta, soittelen silloin lapsettomuushoitajalle. Sanovat varmaan silloin, että pitää odottaa elokuuhun kun välissä on ollut se yksi keskenmennyt raskaus, mutta ajattelen, että toukokuuta on helpompi odottaa kuin elokuuta.

Olen aina haaveillut raskaudesta, kasvavasta vatsasta, synnytyksestä ja omasta vauvasta. Nyt en ajattele mitään sellaista, koska ei se onnistu kuitenkaan. Keskityn muihin asioihin, kirjallisuus on itselleni henkireikä ja siihen olen laittanut tarmoni isommin kuin pitkään aikaan. Kirjoittaminen on ihanaa, se vie ajatukset täysin muualle, ja luomieni hahmojeni kautta saan käsitellä myös omaa menetystäni ja pelkojani. Se on tehnyt minulle todella, todella hyvää.

Pahoittelut todella negatiivisesta tekstistä. En pysty näistä miehelle puhumaan, hän todella toiveikas ja positiivinen, en halua pilata hänen toiveikkuuttaan. Itseäni pessimismi vain helpottaa, oikeasti. Toivon ylläpitäminen on henkisesti itselleni todella rankkaa, ja kun kaikki vielä sanovat, että olen varmasti heti taas raskaana, koska ensimmäinenkin alkoi niin helposti. No, enpä ollut. Itsellä on nyt vain niin paljon helpompi olla, kun ei toivo mitään. On vain, ja keskityn muihin asioihin, jotka tuovat iloa. Saa nähdä miten kauan tämä vaihe jatkuu, luultavasti itken seuraavista kuukautisista itseni kipeästi, kuin kuitenkin toivon, että ne jäisivät pois. Saa nähdä, nautin nyt tästä ajasta.

Tsemppiä vielä kaikille, ja plussatuulia kovasti <3

Ymmärrän hyvin fiiliksesi, tuntuu varmasti tosi kurjalta. Varmaan tämän tiedätkin, mutta sehän on hieno merkki, että raskaus on jo kerran alkanut. Yhden keskenmenon jälkeen ei ole mitenkään muita huonommat mahdollisuudet tulla raskaaksi. Mutta ymmärrän kyllä fiiliksiäsi. Tsemppiä ja jaksamista tosi kovin <3

5398/6611 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Quinn kirjoitti:

Täällä jäänyt kirjoittelu taas vähemmälle, kisaväsymys painaa. Kp 1, yk 8 alkoi tänään. Turhauttaa niin paljon, ihan luovuttanut fiilis.

Plussaa kaikille muille!

Täällä myös yk 8 / yk 9 (en edes enää muista) käynnissä ja turhauttaa. Menkkoihin vielä neljä päivää. Jotenkin tässä vaiheessa ei enää jaksa uskoa plussaan, ihan luovuttanut fiilis. Mitenhän sitä taas jaksaa koota itsensä jos kuukautiset alkaakin?

5399/6611 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin odotan että pääsisin testin tekemään, flo ennustaa menkkojen alkamista viikon päästä lauantaina. Pitkä on odottavan aika 🙄

Onko sulla neiti kesäheinä mitään oireita? Mulla kans menkkojen pitäisi alkaa loppuviikosta. Ainoa oire on pahojen PMS-kipujen puuttuminen ja satunnainen alavatsan juiliminen. Toisaalta olen joka kierrossa ollut bongaavinani jonkin uuden raskausoireen joten tuskin tämä mistään kertoo. Tuhruttelua odotan saapuvaksi viimeistään huomenna tai keskiviikkona.

5400/6611 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibiä tulille, olen pahoillani menetyksestänne 😔

Tähti, tsemppiä työhaastatteluun ☀️

Täällä dpo 12 ja negaa testattu sekä dpo 10 että 11, joten nyt en enää testaa, odottelen vain menkkoja. Sitten olisikin puoli vuotta yritystä täynnä. Pakko myöntää että olen kyllä vähän katkera jos tämäkin yrittäminen menee sen haastavamman kaavan kautta, eli ivf 🥺

Nyt ei kuitenkaan ole sen aika vielä. Saatiin hierottua kaupat meidän unelma-asunnosta ja se pitää kiireisenä loppuvuoden ja osan alkuvuottakin. Mietitään hoitoja sitten keväämmällä jos tullaan siihen tulokseen, että niillä lähdetään yrittämään. Syön loppuun nuo geleet ja muut napit mitä on, mutta uusia en osta, jatkan vaan perusvitskuilla siitä eteenpäin. Ei kyllä edes harmita tämä negakierto, kai mä olen jollain tavalla jo alistunut tähän, ettei yhteistä lasta saada ja katselen positiivisia puolia siitä kun omat lapset alkavat olla jo isompia ja oma vapaus kasvaa koko ajan ☀️❤️

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin ja plussatuulia ihan jokaiselle ❤️❤️

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22