Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

501/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi, en koe. Fakta on vaan se, että yhteuskunta ei pyöri ilman lapsia ja se olisi täysin utopistinen ajatus, että me voitaisiin pelastaa kehitysmaista lapsia tänne. Jos miettii adoptioprosesseja sellaisenaan kun ne on tällä hetkellä. Joten en.

25v, esikoinen toiveessa. Tm 1/19, km 4/19, tm 10/19.

Vierailija
502/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SiBi: Olen tietysti ajatellut, että kannattaako tähän maailmaan tehdä lapsia. Me ollaan miehen kanssa kuitenkin puhuttu siitä ja ollaan tultu siihen tulokseen, että kaikenlaisia katastrofeja on ollut ennenkin. Kaikki ne muut (kehitysmaiden ihmiset ym.) eivät kuitenkaan lopeta lisääntymistä. Itse ajattelen, että haluan tuoda tähän maailmaan lapsia, jotka voivat olla mukana tarvittavassa muutoksessa. Eihän sitä tiedä, jos oma lapsi ratkaiseekin ilmastonmuutoksen tai jonkun muun ongelman. Ratkaisu ongelmiin taas ei mielestäni ole se, että kehitysmaissa ja muissa valtavissa ”ongelma”maissa (kuten Kiina) lisääntyminen ja jatkuu ja länsimaissa pysähtyy. Se ei mielestäni ainakaan korjaa tätä käsillä olevaa ongelmaa.

Toivottavasti tämä ajatus ei ole kenellekään liian radikaali, mutta olen valmis ottamaan alapeukut vastaan. 😬 Mutta näin me siis olemme itsellemme perustelleet, miksi meillä(kin) on oikeus tehdä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout: Kyllähän sitä itsekin vähän halusi uskoa siihen, että kerrasta nappaa ja se on siinä. 😅

504/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tänne mahtuu mukaan?

Miehen kanssa ollaan 26&26v pariskunta, esikoinen syntyi 4/19 keskosena, rv 31+5.

Nyt jätimme ehkäisyn pois ajatuksena että vauva tulee kun on tullakseen. Taustalla myös keskenmenoja ja munasarjojen monirakkulaisuutta, joten en usko kovin nopeaan raskautumiseen..

27v / esikoinen 4/19 / kuopus 11/20

505/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennniäö: Meillä mies ollut aina se joka enemmän on vauvakuumeillut. Vasta kesän alussa aloin itse lämpenemään ajatukselle (olen miestä vähän nuorempi) ja nyt tuntuu siltä, että näen vauvoja ja raskaana olevia naisia kaikkialla. Eli vauvakuumeilemme yhdessä yhtä paljon❤

Tuo ympäristöasia on mielestäni vähän kakspiippunen juttu..vaikka jotkut sanoo että ilmaston kannalta ei pitäisi tehdä lapsia, niin olen Kahvisuklaan kanssa samaa mieltä, että yhteiskuntamme ei kestäisi sitä että lapsia ei enää suomeen syntyisi..

Alle 30v. Esikoinen toiveissa. Yk 5

506/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on isäntä kyllä hyvin mukana jutussa, mutta aika äkkiä sillä varmaan menis hermo jos alkaisin oviksesta puhumaan ja kellontarkkaa puuhastelua harrastaan. En ole itsekkään perillä oikeen oviksesta tai siitä, miten lyhyt se aikaväli on missä voi raskautua, saa valaista 😬 Olen ajatellu, että suht säännölistä puuhailua niin osuu jos osuu.

Ekan kerran minä puhuin lapsista ehkä noin kolme vuotta sitten, kunhan tunnustelin fiiliksiä. Viime kesä kävi tapaturma, jossa oli miehellä hengenlähtö lähellä. Sitten oli mieskin alkanut ajatella asioita ja yhdessä todettiin, että eipä nuorruta enää, joten jätetään ällöttävä kondomi pois käytöstä 😅 Varsinaista kuumetta ei ole podettu, mutta kyllä tässä on kuume vähän noussut nyt... 💟

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

507/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 1,5 v lapsen toivomista takana eikä yhtään plussaa. Mies ei halua tutkimuksiin. Minut on ultrattu toki, ja siinä oli kaikki ok, mutta eihän ultrassa oikeastaan juuri mitään näe. Itse uskon, että hedelmöitys on tapahtunut muutamankin kerran tässä vuoden sisällä, mutta jostain syystä alkio ei kiinnity. Joissain kierroissa on alkanut heti ovulaation jälkeen alavatsakivut, rinnat alkaneet reagoida, väsyttänyt poikkeuksellisen paljon yms, josta olen toiveikkaana päätellyt, että hedelmöitys olisi onnistunut. On ollut sellainen tunne, että NYT! Mutta niin vain menkat on tiputtanut aina maan pinnalle. Joissain kierroissa ei tunnu miltään, jolloin pettymyskin on pienempi. Ajoitus menee melkeinpä joka kierrossa aikalailla kohdilleen, koska normaalistikin ollaan aika aktiivisia.

Välillä on ollut vehnänalkioöljy käytössä, välillä ei. Tällä hetkellä käytän tai olen jo jonkin aikaa käyttänyt D-vit 75-125 mg, ubikinoni 100 mg, rauta 100 mg, C-vit 500 mg, sinkki 30 mg, kilpirauhasta tukeva monivitamiini, jossa jodi, seleeni, E-vit yms. Ovulaation jälkeen syön ruokia, joiden (muka?) pitäisi tukea luteaalivaiheen hormonitoimintaa eli perunaa, banaania, papuja, pähkinöitä... Aika epätoivoista alkaa olla, tai on ollut jo pitkään. Mutta en voi muuta kuin kokeilla taas jotain uutta ja toivoa parasta.

Ystävä sai juuri vauvan ja oli muuten aika tuskaa kuunnella hänen valitusta raskausajan vaivoista samalla kun itse antaisi mitä tahansa ja ottaisi mitkä tahansa kivut, jotta saisi edes kerran nähdä plussan tikussa. 

Sen verran masis-viesti tuli tästä, että varmaan arvaattekin, että menkat just alkoi.

508/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies luuli myös aluksi että tulen heti raskaaksi kun ehkäisyn jättää pois. Minua tämä ärsytti ja yritin kertoa että siinä voi kestää kauan ja varsinkin kun ei tiedä ovatko munanjohtimeni ihan kunnossa. No about 3kk yrittämisen jälkeen hän alkoi ymmärtää paremmin, ja nyt on jo asennoitunut samaan kuin minä; ollaan aika alussa ja aikaa voi helposti mennä vuosi. Hän on myös ollut innokkaasti mukana koko touhussa ja harmittelee aina kun kuukautiset alkavat. Pidän häntä ajantasalla myös ovulaatiosta eikä suorituspaineita oikeastaan ole ollut. Hänestä tulee vielä ihana isä, kun vaan on sen aika.

19v | Raskaana

509/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös mies kuvitteli, että heti raskautuu, kun mahdollisuuden antaa. No, näin toki kävikin, kun ensimmäisestä kierrosta plussasin, mutta se meni kesken sinä päivänä kun plussa viimein tuli. Räikeä plussa olikin, vaikka kroppa kertoi oireilla raskaudesta, testissä se näkyi todella myöhään. No, keskenmenon jälkeenkin mies kuvitteli, että uusi raskaus alkaa ja vauva syntyy 10kk kuluttua. Vasta kolmannen keskenmenon jälkeen ymmärsi, että vaikka raskaus saattaa alkaa, se ei välttämättä jatku. Ja nykyään ei enää sano, että varmasti tulen raskaaksi, jos sartuu ovulaatio jossakin kierrossa olemaan.

Eli vaikka raskaus alkaa, se ei aina pääty hyvin. Kummallisia nuo kouluopetukset, kun istuvat niin sitkeässä...

Valtavan kipeä vatsa! Oksettaa ja väsyttää ja palelee aivan järkyttävästi. Raas tuli sellainen tunne, etä juuriko pitää varmuudeksi aamulla testata, onko raskaana vaiko ei...

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

510/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lefemme kirjoitti:

Tuohon macaan liittyen. Oletteko jotain muutosta tai vaikutusta huomanneet?

Maca sisältää paljon vitamiineja ja hivenaineita. Itse huomaan sen vaikuttavan yleisesti omaan jaksamiseen. Macaa käytetään latinalaisessa Amerikassa hedelmällisyyden lisäämiseen yleisesti. Itse aloitin jokin kuukausi sitten macannkäytön ja nyt olen nostanut annosta.

511/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villahuivi kirjoitti:

Täällä myös mies kuvitteli, että heti raskautuu, kun mahdollisuuden antaa. No, näin toki kävikin, kun ensimmäisestä kierrosta plussasin, mutta se meni kesken sinä päivänä kun plussa viimein tuli. Räikeä plussa olikin, vaikka kroppa kertoi oireilla raskaudesta, testissä se näkyi todella myöhään. No, keskenmenon jälkeenkin mies kuvitteli, että uusi raskaus alkaa ja vauva syntyy 10kk kuluttua. Vasta kolmannen keskenmenon jälkeen ymmärsi, että vaikka raskaus saattaa alkaa, se ei välttämättä jatku. Ja nykyään ei enää sano, että varmasti tulen raskaaksi, jos sartuu ovulaatio jossakin kierrossa olemaan.

Eli vaikka raskaus alkaa, se ei aina pääty hyvin. Kummallisia nuo kouluopetukset, kun istuvat niin sitkeässä...

Valtavan kipeä vatsa! Oksettaa ja väsyttää ja palelee aivan järkyttävästi. Raas tuli sellainen tunne, etä juuriko pitää varmuudeksi aamulla testata, onko raskaana vaiko ei...

Niin minunkin mies luuli että entiseen malliin raskaus alkaisi heti vaikka yritin selittää ettei se niin aina mene. Nyt ehkä on asian tajunnut mutta kyllä mua välillä oikeesti ottaa päähän miten hän niin kuvitteli.

512/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kokeillut näistä eksoottisimmista lisistä myös CBD:n ja ashwagandhan, eri aikaan toki. Molemmat auttoivat selvästi stressiin! Mutta ei silti sitä plussaa kuulunut. Ashwagandha nyttenkin käytössä kapselina.

513/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan tosta sylkitestistä, että vanheneeko sekin tulos niinkuin liuskatesteissä? Eli kannattaako esim tunnin vanhaan testiin luottaa, vai voiko muuttua ajan kanssa vääräksi?

514/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan mies oli alkujaankin se joka lapsia halusi. Tätä toisen yritystä hän on kerennyt kysellä vaivihkaa jo pidemmän aikaa, varmaan aina ensimmäisen lapsen vauvavuoden loppumisesta saakka. Jotenkin hänen kanssaan kaikki on mennyt aika omalla painollaan ja vaikka ensimmäistä yritettiin vuosi, ei sekään aiheuttanut mitään kysymyksiä, vaikka hän lasta kovasti koko ajan toivoikin. Tämä kävi selväksi mulle oikeastaan vasta sitten, kun hän positiivisen testin nähtyään menetti jalkansa alta onnesta. Viime yritystä stressasin PALJON ja nyt sanoinkin, että en kerro ovulaation aikoja, etten aiheuta paineita. Totesi vain, että hän tietää kuitenkin ja haluaa mun kertovan. Hyvä ja turvallinen tilanne siis tämän suhteen.

515/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille uusille 🙋 ☺️

enpä Malta olla lukematta vaikka yritinkin ottaa etäisyyttä 😅

Kp 23🤔 Nyt vasta ovulaatio oireita, voiko näin myöhään olla 😳 on ollu tosi pitkiä kiertoja 40-80 päivää toivoin että ne olis jo ohi 😕

Oon syöny roylgelee, rautaa, magnesiumia, raskaus monivitamiineja ja alapää ongelmien takia karpalo kapseleita, nyt jos kierto menee älyttömän pitkäksi niin kokeilen sitä macaa 🤔

En oo miehelle puhunu ovulaatiosta ettei ota paineita, onneks peitto heiluu säännöllisesti 🤩 täällä kans mies kuvitteli et tuun heti raskaaks ku pillerit jättää pois.

Varasin gynelle ajan koska jotenki on semmonen fiilis et alakerrassa ei oo kaikki ok, ihan kuin olis jatkuvasti pieni tulehdus päällä 🙄

Täällä nyt siis muitakin joilla endo!(?) Mulla epäilevät vaan kukaan ei diagnisoi 🙄 kaikki oireet täsmää .. mulla myös viime ultrassa oli kystia(hyvälaatuisia) molemmin puolin, toivon että ne ois hävinny. Mitenkähän nuo kystat vaikuttaa 🤔

tulipas sekava sepustus 😅

30v endo toiveissa eka

516/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini990 kirjoitti:

Hei vaan kaikille uusille 🙋 ☺️

enpä Malta olla lukematta vaikka yritinkin ottaa etäisyyttä 😅

Kp 23🤔 Nyt vasta ovulaatio oireita, voiko näin myöhään olla 😳 on ollu tosi pitkiä kiertoja 40-80 päivää toivoin että ne olis jo ohi 😕

Oon syöny roylgelee, rautaa, magnesiumia, raskaus monivitamiineja ja alapää ongelmien takia karpalo kapseleita, nyt jos kierto menee älyttömän pitkäksi niin kokeilen sitä macaa 🤔

En oo miehelle puhunu ovulaatiosta ettei ota paineita, onneks peitto heiluu säännöllisesti 🤩 täällä kans mies kuvitteli et tuun heti raskaaks ku pillerit jättää pois.

Varasin gynelle ajan koska jotenki on semmonen fiilis et alakerrassa ei oo kaikki ok, ihan kuin olis jatkuvasti pieni tulehdus päällä 🙄

Täällä nyt siis muitakin joilla endo!(?) Mulla epäilevät vaan kukaan ei diagnisoi 🙄 kaikki oireet täsmää .. mulla myös viime ultrassa oli kystia(hyvälaatuisia) molemmin puolin, toivon että ne ois hävinny. Mitenkähän nuo kystat vaikuttaa 🤔

tulipas sekava sepustus 😅

Mulla löytyi ultrassa myös pieni kysta juuri, sellanen hyvänlaatuinen. Gyne sanoi ettei se siellä haittaa mitään. Mulla 25 v poistettiin isompi kysta, silloin ei ollut sisäkautta tehtävää ultraa eikä pystytty näkemään oliko se hyvänlaatuinen. Tuo kysta poistettiin ja todettiin hyvänlaatuiseksi ja samalla oli löytynyt vähän endometrioosia joka poltettiin pois.

517/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki ja pikaista plussaa kaikille!! 🤗 😊

Täällä dpo 2/3..... yritystä takana reilu 2v. vuotta....usko korkealla iästä huolimatta.

Ilmastoasiat ei käy kovin paljon mielessä, mutta ennemmin se, että mihin muottiin ihmisiä tahdotaan laittaa ja se, että minkälaiseen malliin tuleva lapsi tahdotaan mm. isovanhempien näkemysten ja mielipiteiden/ kasvatustapojen puolesta.

Näin omantienkulkijana toki kuuntelen muita, mutta en millään tahdo suostua ohjailuun, että pitäisi toimia, kuten sanotaan/tahdotaan ja olla asioista samaa aina mieltä.

Onnekasta uutta vuotta 2020 kaikille ja nythän kuumeillaan vielä syys/lokavauvoja😊

Tähtitaivas☆

518/6611 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jäätävä kylmyys! Me lämmitettiin tänään talokin, kun olen ollut niin jäässä. Ei yhään auttanut. Yleensä hikoilen villapaita päällä, jyt meinaan vain kylmettyä entisestään. Tätäkö muilla elämä on, kun palelee? Hyi kauhea! Itse aina hikoilen ja olen kuumissank pienestäkin lämmöstä. Yhtään ei ole normaalia tämä. Eikä sekään, että täytyi laittaa kuukuppi suojaksi, kun se parissa tunnissa täytty kirkkaan limaisesta valkovuotosta! Ja just oli menkat... vai oliko sittenkään? Olen niin hukassa tämän kropan kanssa 🥶😳

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

519/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiiltotähti, munatorvien aukiolotutkimus tehtiin siinä samaisella gynepöydällä kuin ultrakin. Tuntia ennen olin ottanut särkylääkkeen. Siinä viedään katetri kohtuun ja ruiskutetaan jotain, olikohan vesi-suolaliuosta kohtuun ja munatorviin ja katsotaan meneekö läpi. Ei sattunut kovin paljoa, paitsi kun mun oikean munatorven meni aikaa ennen kuin lääkäri sai nesteen kulkemaan, mutta tukossa se ei ollut kuulemma. Meni neste vain viiveellä. Jälkikäteen mulle valitettavasti tulikin yllättävän kovat kivut, hartiapistoskin, ja ne kesti kolmisen päivää. Enkä raskautunut tutkimuksen jälkeen, vaikka silloin voi kuulemma olla paremmat mahikset parin kk:n ajan, kun kohtu on stimuloitunut "huuhtelun" jäljiltä. Lääkäri sanoi siis tästä ja, että tuo tutkimus onkin siksi tavallaan jo hoitoa. Suosittelen kyllä käymään tuossa sekä jälkimmäisellä käynnillä, vaikka pakollisia ei ole. Silloin kuitenkin lääkäri analysoi tuloksia, antaa tietoa ja vinkkejä ja itse koin sen tosi hyvänä.

Sitten vielä kaikille tutkimuksia arkaileville miehille tiedoksi, että siemennesteanalyysin näytteen voi suorittaa kotona purkkiin, kunhan sen saa vietyä tarpeeksi lämpimässä tunnin sisällä klinikalle. Miehiä ei siis tuon yhteydessä millään tavalla sorkita eikä tarvitse olla alasti, edes alapäästä, kenenkään vieraan edessä. Toivottavasti kunkin mies suostuisi tutkittavaksi, ei ole yhtään niin sanottua, että vika olis naisessa ja tuntuu suorastaan miehiltä epäreilulta, jos vain nainen tutkitaan. Onhan se myös älytöntä, koska jos vika on miehessä eikä sitä miehen tutkimuskielteisyyden vuoksi saada selville, voi mennä vuosia hukkaan yrittäessä turhaan, jos vaikka hoidot oliskin tarpeen. Tai vaikka antibioottikuuri tai elämäntapamuutos.

Tryout, sulla voi ihan hyvin olla kp9 saniaiskuviota ja se voi kertoa, että ovis alkaa lähetä. Hyvä huomioida, että saniaiskuviota voi olla monta päivää peräkkäin. Silloin, kun se on vain osittaista ei käsittääkseni tarvitse aloittaa joka 2.päivä talletteluja, mutta ei siitä haittaakaan ole. Viimeistään silloin, kun koko sylkinäyte on saniaiskuviollinen, on hedelmälliset päivät jo menossa. Sama vuorokauden aika tuonkin tekemisessä tärkeää ja se, että ei syö eikä juo ennen sitä, mutta ne sulle varmaan onkin jo itsestään selvää. ☺️

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

520/6611 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä tosiaan nuo kilppariarvot tai siis miten lääkärit kommentoi eri tavalla. Itselle kaksi lääkäriä, toinen lapsettomuuslääkäri, sanoi, että TSH 1-2 olis paras, mutta en tiedä sitten. Aa paitsi että myös Dextrassa ystävälleni oli sanottu näin. Ei kai silti ole mahdottomuus raskautua jollain kolmosen tsh:lla, menikö siinä vain kauemmin aikaa tms.

Täällä kp9 ja tänään aloitin testailut. Sylkitesti näyttää osittaista saniaiskuviota ja hedelmällisyysmonitori vielä "matalaa" eli ei vielä hedelmälliset päivät käsillä. Eilen nous taas lämpö, en tiedä olenko sitten taas kipeä vai mikä juttu tämä on. Stressiä ei ole, mutta ollut vatsavaivoja, joten joku pöpö kaiketi. Anyway, sehän tekee aamulämmöistä taas epäluotettavammat, mutta eipä tuo jotenkaan haittaa. Mähän oon mitannut tyyliin koko viime vuoden ja kaikkien kiertojen ajan klo. 6.30 lämmöt, toki joitain poikkeuksia on, mutta eilen päätin, että saa riittää. Tästä lähtien mittaan vaan alkaen kp8 ja siihen, kunnes ovis on lämmön nousuilla varmistunut. Mua se ei stressannut, vaan on ollut tosi mielenkiintoista, mutta aikansa kutakin. Kieltämättä varmaan eniten vaikuttaa se, että meillä ilmeisesti niin pienet mahikset raskauteen.

Mä katsoin tosta ilmasto-lapsiasiasta viime vuonna yhden aika kuvaavan videon netistä, minkä jälkeen en hirveästi ole enää miettinyt ilmasto-näkökulmasta lapsen saattamista tähän maailmaan.

Miehen kanssa ei tule enää hirveästi puhuttua tästä asiasta; meillä, kun jo yk12 menossa. Tää on asettunut tai asettumassa jotenkin luonnolliseksi osaks meiän kuukausia eikä tosiaan enää ole stressiä tms. En ees tarkkaile oireita, vaikka huomaan toki, kun joku oire alkaa, mutta sillä tavalla havainnoiden vain enkä jää sen kummemmin kiinni niihin, koska tosiaan progesteroni, estrogeeni ja prostaglandiinit aiheuttaa luonnollisestikin oviksen jälkeen oireita, joita voi olla niin ei-raskaana kuin raskaanakin. Sitä raskautta ei sitten vaan voi tietää ennen plussaa. Me nyt sit vaan "toimitaan" vaan ja, jos menkat ei joskus tule, niin sitten testataan vasta raskautta. En enää pyri myöskään mihinkään 5-6 rakastelukertaan, meille saa riittää se 2-3. Tohon vaikuttaa sekin, että kuukautisten ajan aina taukoa seksistä ja sen jälkeen (ennen hedelmällisiä päiviä) aina useampi kerta. Nytkin oli just pe-la 3 kertaa. Tavallaan harmi, koska sit ei enää ovisaikana "jaksa" mitään viittä kertaa. 😬 No, näillä mennään.

Rentoa alkanutta viikkoa kaikille. 🤗

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.