Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

5201/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä dpo8 ja ekaa kertaa mulla molemmat rinnat kipeät! Oviksen jälkeen oli nännit todella kipeät vajaan viikon, sitten vaihtui tähän rintojen kipuun. Sivuilta ja rintojen alta kipuilee. Eilen oli myös alavatsalla ihmeellisiä pistoksen tunteita. Toiveet nousee tällaisista poikkeavista tuntemuksista heti! Myös alaselkä aivan jumissa mutta se selittyy eilisillä remppahommilla kun tuli kyykisteltyä. Dpo 10 eli ylihuomenna pakko tehdä herkkä testi 😅

5202/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kolme päivää myöhässä mutta ovisappi heitti mulle tiedon että ovuloisin nyt. Jassooo. Testi tänä aamuna taas negatiivinen.

Muuten, te joilla ovulaation aikaan päänsärkyä: oletteko huomanneet onko särky ennen vai jälkeen ovulaation?

Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21

Sisältö jatkuu mainoksen alla
5203/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultakala kirjoitti:

Onnea plussista Äitykkä-77 ja neliapila! Tarrasukkia hurjasti matkaan 💞💕💖

Täällä menkat loppuivat yhtä nopeasti kuin alkoivat. Mietin, että oliko tämä nyt sitä kuuluisaa tiputtelua, kun olivat niin niukatkin että hädin tuskin tarvitsin pikkuhousunsuojaakaan. Itsellä ei ole koskaan ollut tiputtelua, niin kyllä vähän hämmentää, että voisiko nyt sitä kuitenkin olla.🤔 Onko kellään ollut tiputtelua keskenmenon jälkeen? Mietin myös, että voisiko keskenmenon vuodon määrällä olla vaikutusta seuraaviin menkkoihin, minulla kun vuoto kesti 2vko ja oli melkoisen runsasta. Mietin, että olisiko limakalvo sitten ollut tämän myllytyksen jälkeen tavallista ohuempi ja siitä niukka vuoto johtunut? En tiedä, kyllä tämä naisen keho vaan jaksaa hämmentää 😌

Mulla oli keskenmenon aikaan kaks viikkoa vuotoa. Ihan runsastakin suurimman osan aikaa. seuraavat menkat oli ihan normaalin runsaat. Sulla jännät paikat. Jospa testiin pärähtääkin plussa. 🤗 Me uskallettiin sittenkin käyttää ovis hyödyksi. Nyt kyllä jänskättää ja mietin miten tässä parisen viikkoa osais olla ajattelematta asiaa sen enempää. Onneksi kaikkea muutakin kiirettä ja mietittävää tässä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille ja tsemppiä omiin tilanteisiin!

5204/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei suureksi harmiksi ole kovin suurta vahvistumista tapahtunut. Tässä tämän aamun herkkä testi, perjantain testi näkyy tässä keskustelussa pari sivua aikaisemmin. Alan itse olla jo melko varma, että tämä oli tässä 😕 Tuntuu tosi ikävältä jo nyt, olin kuitenkin ehtinyt innostua mahdollisesta toukokuisesta 😔 Minkäänlaista vuotoa valkovuotoa lukuunottamatta ei ole kuulunut vieläkään, nyt kp43 käynnissä eli piiitkäksi venähtänyt tämä kierto. Kaikki oireet mitä olen tuntenut vaikuttavat hälventyneen täysin. Ei tässä silti auta kuin seurailla vielä.

Joka tapauksessa teille kaikille tosi kovasti toivon plussaa ja niitä tarrasukkia! ❤️ Tänne on ihana kirjoittaa, kun tuntemattomilta saa tukea niin herkkään tapahtumaan kuin vauvan yrittäminen ja toivominen on!

5205/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii, onnea kaikille plussasta ja toivotaan parasta! Mä oon tosiaan hetken ollu hiljakseen koska vikat 3 pilsua jäljellä ennen vikoja ns. Pillerimenkkoja.

Nyt jännittää koska sain just soiton et tervetuloa haastatteluun huomenna :D ihanaa olisi saada työpaikka just ennen ku pääsee vauvahommiin <3 ainaki olis jotain millä turvaisi rahatilanteen!

Ja voi että on alkanu jännittää ihmisten reaktiot. Päädyttiin miehen kaa siihe ettei edes kerrota, saavat itse sitten huomata niin ei tarvitse alkaa kuuntelemaan saarnaa. Ja vaikka kuulisimmekin, asia kuitenkin on meidän, ei muiden. :) Ihana kerrankin kuunnella itseä, eikä muita!

5206/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neliapila, kokeile myös jotain toisen merkkistä testiä, katso miltä siinä tulos näyttää.

Mä oon vaan edelleen niin toiveikas sinun suhteen💖💋

Tähtitaivas☆

5207/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna aamulla teen pregcheckin liuskan, mutta en itse enää oikein usko että muutosta tulee testin vaihdollakaan 😕 Tottakai olisi ihanaa jos tulisi!

5208/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut pystyssä sinulle Mustikkainen, että plussa ilmestyy testiin ❤️

Tsemppiä Neliapila ❤️

Ovulaation aikaan minulla ei ole päänsärkyä, mutta ennen menkkoja on.

Minulla menee kohta hermo näihin näppyihin ja finneihin kasvoissa, niitä puskee kokoajan uusia, vaikka menkatkin meni jo 🤨 Apteekista hain sellasta rasvaa couperosa iholle, kuivattaa kyllä näpyt. Jos ei olis ollut sitä yhtä kunnon vuotopäivää, voisin epäillä raskautta, tosin testi näytti negatiivistä päivää ennen vuodon alkua 🤔 Kropassa taitaa myllertää todella kovaa, olis mukava tietää onko mahdollisuutta raskautua, jos on noin epätasapainossa hormoonit 🤔🙄

Mukavaa uutta viikkoa kaikille 😊 Plussatuulia kovasti toivottelen ❤️

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

5209/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

neliapila kirjoitti:

Huomenna aamulla teen pregcheckin liuskan, mutta en itse enää oikein usko että muutosta tulee testin vaihdollakaan 😕 Tottakai olisi ihanaa jos tulisi!

Nyt on pakko tulla kommentoimaan entisenä ryhmän kuumeilijana (ja aktiivisena taka-alan stalkkaajana) ja tuoda vielä toivoa neliapilalle:

Itse tein tolla clearbluen early testillä juurikin vain erittäin supersuper hailuja/negoja ja sitten olin jo heittänyt toivon kankkulankaivoon kun oli myös menossa kp40+ ja odottelin menkkoja.. Mutta pregcheck antoikin muutaman päivän myöhemmin ihan super vahvan plussan kp50+ 🙈

Kuva löytyy foorumin jostain perukoilta varmasti 😅

Tsemppiä kaikille ja jännitän jokaisen puolesta toivoen plussaa🥰 ❤️ 🍀🍀🍀

5210/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi💖❤💖

Mitä sinulle kuuluu?

T. Tähti☆

Tähtitaivas☆

5211/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nykyään vaan taustailen ja lähettelenkin kaikille rutkasti plussaa💖❤💖💕💕💕💕

Meillä yritys tauolla/tai loppu...mutta jospa vielä yritetään jossain vaiheessa, kun surusta on päästy yli.

Kaikille paljon plussaa tasapuolisesti!👍💖💕💕💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

5212/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Nemi💖❤💖

Mitä sinulle kuuluu?

T. Tähti☆

Ihana ja aina tsemppaava Tähti!! 🥰💞

Kiitos täällä raskaus edennyt hyvin (mitä nyt on kipuja ja kolotuksia, närästystä) ja tänään juuri alkoi rv32 (31+0) 🤗

Pieni tyttö olisi ultran mukaan tulossa (kovasti nytkin mahassa myllertää 🥰)

Äitiyslomaa odottelen jo kovasti.. Alkaa 10.10. ja viimeiset (piina)viikot töissä käsillä 😅

Kaikki alkaa olemaan täällä valmista ja miehen kanssa odotamme pienen syntymistä ja toivotaan, että saadaan tyttö kotiin 🥰

Sinulle tähti olen toivonut hartaasti, että saisit plussaa! Olet ollut täällä puolella jo niiin kauan toisia tsemppaamassa ja kokenut itsekkin paljon ❤️ Toivottavasti saisitte iltatähtenne 😍❤️

Kaikille muille myös paljon plussia ja tarrasukkia plussanneille tähän syksyyn!!🍂🤗💞

5213/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähti☆ kirjoitti:

Mä nykyään vaan taustailen ja lähettelenkin kaikille rutkasti plussaa💖❤💖💕💕💕💕

Meillä yritys tauolla/tai loppu...mutta jospa vielä yritetään jossain vaiheessa, kun surusta on päästy yli.

Kaikille paljon plussaa tasapuolisesti!👍💖💕💕💕💕💕💕

Aih teillä on näin asiat, voimia ja jaksamista 😔 Oletin että yritys teillä vielä päällä, silti toivon sinulle kaikkea hyvää (ja sitä pienokaista myös) 🤗❤️

5214/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nemi❤ Niin paljon kaikkea hyvää sinulle, sekä oikein hyvää odotusaikaa loppuun saakka.

Pian sieltä vauva syliinne saapuu❤ Maailman ihanin lapsi💖 💕💕💕💕

Kiitos, että tulit takaisin💖 Toit minulle hyvän olon ja rohkeutta surun keskelle, meidän välillä ei vuodet selvästi merkitse mitään ja ikä on vain numero🤣

Toivottavasti jaksat olla vielä täällä kuumeilijoissa vähän mukana, mutta ymmärrän täysin, että fokus on jo muualla.

Odotan täällä vauvauutisia!😀💗💕💕💕💕💕💕💕💕💕

Tähtitaivas☆

5215/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi, jospa vielä luomusti yritämme, mutta mun on ensin päästävä tästä surusta...

Hyvällä onnella voi vielä ehtiä, sillä

onhan tässä vielä jonkun verran aikaa, ennen viiiiiiskymmpisiä!🤪🤣

Älä ole huolissasi kuitenkaan, meillä on jo ainakin tuo yksi ja maailman ihanin💖💕💕💕💕💕

Toki silti toivo elää😘

Tähtitaivas☆

5216/6611 |
14.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi, voi kuinka tuo antoi toivoa vielä! ❤️ Olisipa täällä sama tilanne, mutta jos ei ole niin eipä sillekään toki voi sitten mitään. Sinulla kävi kuitenkin hyvin, paljon onnea tulevasta tytöstä! 😍

5217/6611 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistatoiveilija. kirjoitti:

Tietääkö kukaan miten pitkä tiputteluvuoto ennen kuukautisia on vielä normaalia ja ei viittaa mihinkään sairauteen tms mikä pitäis tutkia? Mulla viime kierrossa se 4 päivää tiputtelua, joskus ennenki ollut ja oon aatellu et ehkä just ja just normaalia vielä mut rupesin nyt miettiin et onkohan sittenkään. Aina mulla kuitenki se kaks päivää on tiputtelua..

Nyt kp10, nyt tällä hetkellä sellainen kutina ettei taida vielä tästäkään kierrosta tärpätä "kerran ei aiemmistakaan" 😅

Tsemppiä piinailijat, siellä jänniä aikoja kellä jo menkat myöhässä. Onhan se vähän niin että kun testit negoja niin todnäk ei oo raskaana, ja menkat vaan myöhästyy. Mutta sitten kun hcg arvoissa on niin paljon vaihteluja että osalla vasta yli viikko menkkoja myöhästuttyä näyttää, ja onkai niitäki ettei vielä silloinkaan. Mut tiedän miten raastavaa on 🥴

Itekki ex parisuhteessa aikoinaan oli pitkä vauvayritys joka ei ( onneksi) tuottanu tulosta niin kokemusta myös siitä.

Mulla oli aikoinaan hirveästi tiputteluvuotoja ja kierrossa oikeastaan vain muutama päivä menkkojen jälkeen vuodotonta. Kilppari ja sp-taudit testattiin eikä mitään vikaa löytynyt. Sen enempää asiaa ei olekkaan tutkittu.

Itse epäilen mahdolliseksi syyksi endometrioosia, sillä tiputtelun lisäksi kärsin kovista kivuista ja runsaista kuukautisista. Tosin nyt olen ollut heinäkuun lopusta asti ilman hormoneja eikä mikään näistä oireista ole ainakaa toistaiseksi palannut. Menkkakivut ovat edelleen pahoja, mutta eivät niin pahoja kuin ennen.

Mutta mutta täällä on tällä hetkellä kp 5, kun menkat alkoivat 4pv etuajassa. Ovis on todennäköisesti ensi viikonloppuna tai alku viikosta niin pikkuhiljaa pääsee tositoimiin.

Yritetään ottaa rennosti "tulee jos tulee" meiningillä, mutta saa nähdä kauan itse malttaa ottaa rauhassa :D

5218/6611 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaas kenen työkaverin raskautta on tänään hehkutettu niin maan perusteellisesti :D

Totta kai sitä on onnellinen toisen puolesta, kun ei voi tietää onko raskautta vaikka toivottu kauankin, ja vaikkei olisikaan niin eihän se ole minulta pois, mutta huokaus... jää vielä samaan aikaan äitiyslomalle, kun minun olisi pitänyt jäädä.

Olin positiivisella mielellä siitä haamusta, en todellakaan usko että se merkkaa mitään, mutta jotenkin siitä oli pieni toiveikkuus. Nyt olen sitten taas tiputellut ja ajatellut että ihan sama, ei tässä kuitenkaan onnistuta koskaan. Hirveen ailahtelevaiset fiilikset. En tiedä, olisinko näin kärsimätön ilman keskenmenoa, jotenkin sitä vain haluaisi niin kauhean kovasti olla raskaana taas ja saada pienen syliin asti.

Haaveissa21, kiitos tosi paljon tsempeistä! Ihanaa, että tekin uskalsitte hyödyntää ovulaation, pidän sinulle peukkuja ja varpaitakin pystyssä!

N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.

5219/6611 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meritähti kirjoitti:

Päädyin tänne pienen epätoivon saattelemana. Toiveena meillä ollut vauva jo jonkin aikaa. Vihdoin tärppäsi, plussasin (vasta) viime viikolla, oltiin onnesta soikeana, mutta tänä aamuna heräsin vuotoon ja keskenmeno (meneilläänkin). Toisaalta tiedostaa, ettei siellä periaatteessa juuri mitään vielä ollut, niin alussa, mutta kuitenkin oli ja ajatukset oli jo tulevassa, vaikka pessimistäni olinkin tietoinen, ettei todennäköisesti jatku, koska ”kaikki” kärsivät keskenmenoista. Ei niistä kukaan vain ole puhunut, joten tuntuu, että muilla tärppää heti ekalla kerralla. Mietityttääkin, miksi meille näin. Ja uskalletaanko yrittää heti uudelleen. Ja mitä, jos käy taas samoin. Vituttaa. Sori avautuminen.

Älä pahoittele avautumistasi, Meritähti. Tiedän tismalleen, miltä sinusta tuntuu ja mitä käyt nyt läpi. Itsellä on keskenmenosta nyt kuukausi, aloitimme yrittämisen heti, kun jälkivuoto loppui. Tunnistan nuo tunteet niin hyvin, etenkin nuo vihan ja epäreiluuden tunteet. Minäkin olin vihainen. Olen vieläkin ajoittain. Minua suututtaa ja v*tuttaa ihan hirveästi, että juuri se ensimmäinen raskaus piti menettää. Se pelko, ettei koskaan tulisi äidiksi, on jotain jäätävää.

Itseäni auttoi valtavasti, kun soitin kuntamme kriisityöntekijälle heti keskenmenon tapahduttua. Varsinkin jälkeenpäin sitä osaa arvostaa, että puhui ammattilaiselle, joka antoi luvan kaikkien tunteiden tuntemiseen - myös niihin vihaisiin ja katkeriin. Tunteet ovat vain tunteita, ja kuuluvat suruprosessiin. Jos yhtään tuntuu siltä, niin puhu ammattilaiselle, itsekin soitin ihan pelkällä etunimellä (olisin myös voinut soittaa nimettömänä)

Keskenmenot ovat oikeasti ihan valtavan yleisiä, mutta niistä ei puhuta käytännössä ollenkaan muuten kuin anonyymisti netissä tai luotettujen ystävien kesken. Mutta itselläkin on noussut välillä voimakkaitakin ajatuksia, että minä epäonnistuin. Minä olin epäkelpo nainen, joka ei onnistunut luomaan elämää. En ansaitsekaan tulla äidiksi.

Ja olen siis ammatti-ihminen, ja silti minulla nousi tuollaisia tunteita, vaikka ihan loogisesti tiedän niiden järjettömyyden. Eli ei ole ihme, jos sinullakin vastaavia tunteita on (tosin tietenkään en tiedä, jos olisitkin vaikka terveysalalla tai muuten asiat olisivat tuttuja)

Oikein lämpimiä ja lohduttavia ajatuksia toivon sinulle. Meitä on monta muutakin, jotka ovat kokeneet saman surun, et ole kokemuksesi kanssa yksin.

N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.

5220/6611 |
15.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiinsa!

Täällä viimesiä pillereitä viedään. Jo malttamattomana odotan josko saisin menkat alkaa ni pääsis jo messii teidän kaa!! Mutta tällä viikol pitäis jo vuotaa (tai kipuilla, mutta ei vuotaa ..)

Oon siihen asti hengessä mukana sivusta seuraajana ! Tsemppiä kaikille <3