Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Chard kirjoitti:
neliapila kirjoitti:
Mua muuten kiinnostaisi tietää! Te joilla on useampi lapsi, oletteko saaneet samalla dpolla plussan testiin? 😊
En pysty vastaamaan varsinaisesti dpo:n osalta, kun kaikki mun 4 aiempaa raskautta on seurausta alkionsiirroista, joissa käytetään päivien mittarina "pp:tä", eli piinapäiviä, päiviä alkionsiirron jälkeen :D Mutta jos piinapäiviin lisää noin suunnilleen alkion iän viljelypäivien mukaan + 1 päivä (munasolujen keräys- ja hedelmöityspäivä) niin ollaan ehkä aika lähellä dpo-lukuja. Ekassa raskaudessa en odottanut mitään muuta kuin negaa ja marssin rutiininomaisesti testaamaan vasta pp 11 (eli dpo noin 14-15) ja selvä plussa apteekin testiin. Seuraavassa koitin onneani jo pp 8 (dpo 11-12) ja selvä plussa herkkään testiin. Nämä kaksi menivät kesken. Kolmannessa raskaudessa testasin taas pp 8 ja selvä mutta haalea plussa apteekin testissä. Viimeisessä raskaudessa menin tekemään testin jo pp 6 (dpo 9-10) ja juuri ja juuri silmille erottuva haamu herkässä liuskatestissä, josta se sitten alkoi reilusti vahvistumaan muutaman päivän sisällä. Kahdesta viimeisestä raskaus meni loppuun asti.
Tervetuloa uusille ja toivotaan pikaista tärppiä kaikille :)
Jotain plussia ja haamujakin täällä näkyi, ihanaa ja onnea kaikille <3 <3
Oli puhetta noista gynekäynneistä. Mä kävin myös loppukeväällä ja kaikki näytti sen puolesta hyvältä, jopa munasolureservi tämän ikäiselle, mutta mitään kokeita ei otettu (paitsi se papa mitä menin sinne otattamaankin). Kierto on säännöllinen, oviksen saan aina kiinni tikuilla, luteaali 13-14 päivää oletetusta ovisajankohdasta, kaikki verikoearvot noin yleisesti mulla kunnossa. Kierron kartoitusta ei olle tehty verikokein eikä otettu AMH-arvoa, miestä ei myöskään ole tutkittu vielä. Ferritiini mulla oli nollissa, olen nyt yrittänyt nostaa sitä kolmisen viikkoa 100-200mg vuorokausiannoksella. Puolentoista viikon päästä on eka kontrolli.
Olin yhteydessä entiselle hoitoklinikallekin ja kyselin vähän eräitä yksityiskohtia silloin papereihin kirjatuista asioista. Eivät osanneet sanoa niistä oikein mitään nyt tässä vaiheessa, mutta toki yksityisenä klinikkana suosittelivat tarttumaan pikaisesti hoitotoimiin, mikäli raskaus ei nyt ala ja että IVF olisi ensimmäinen askel. Olen muuten lukenut, että monissa klinikoissa on kehitelty jotain metodeita millä parannetaan yli 38-vuotiaiden hoitotuloksia. Vähän on kuviot muuttuneet ja kehittyneet kymmenessä vuodessa :)
Meillä alkanut yk6, menkat tässä vetelevät viimeisiään juuri. Odotuksia ei juurikaan ole näistä luomukierroista. Ehkä mua ei ole tarkoitettu kokemaan luomuraskautumista sitten ollenkaan :( Jotenkin se oli mulle niin korkea ja suuri toive, kun edelliset menivät niin vaikean kautta.
Oliko sulla löydetty syy sille, miksi raskaus ei oo alkanut aiemmin luomusti? Kuinka kauan aiotte yrittää luomusti nyt vai meinaatteko mennä ollenkaan hoitoihin?
Olen itsekin 38 v, kierto ok verikokeiden ja keirronkartoituksen perusteella. Ferritiini myös keväällä lähes nollissa, siksi olen syönyt nyt rautaa 100-200 mg/pvä.
Gyne sanoi, että voisimme kokeolla ovulaatioinduktiota esim 3-4 kierron jälkeen. Itse pohdin, onko järkeä iän puolesta odotella enää edes muutamaa kuukautta. Toisaalta hoidotkin tuntuu ajatuksena ahdistavalta.
Onnea Äitykkä positiivisesta raskaustestistä! 😍🥰
Hei kaikki kuumeilijat. Ja suuret onnittelut kaikille plussanneille. Itsellä kaksi keskenmenoa ja yksi myöhäinen keskeytys sikiön rakennepoikkeavuuden (sydänvian jota ei voitu korjata) vuoksi rv 23. Tällä hetkellä odotan esikoista rv 30. Haluaisin nyt lahjoittaa jollekkin jolla on oikea tarve itselläni käyttämättä jääneet ovulaatiotestit. Käyttöikää ensi keväälle. ( testilaitteet käyttämättömiä, 20kpl paketti täysi, 3 kpl kahta hormonia seuraavaa tikkua ja muutama liuska + liuska raskaustesti.
Tää palsta on silleen jännä että pakko käydä lukemassa kun jännittää että plussaako muut! Nyt mietin ja toivon että äitykkä-77 ja neliapila ois raskaana😊 toki omaakin raskautta toivon, nyt dpo 14 ja huomenna pitäs menkkojen alkaa, en oo testaillu kun oon päättäny että en testaa ennenkö menkat myöhässä. Lämmöt ihmeen korkealla,yleensä tässä kohtaa jo laskenut alle 36.. mutta saa nähä😇 jännää.
n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20
tsirbulainen kirjoitti:
Tää palsta on silleen jännä että pakko käydä lukemassa kun jännittää että plussaako muut! Nyt mietin ja toivon että äitykkä-77 ja neliapila ois raskaana😊 toki omaakin raskautta toivon, nyt dpo 14 ja huomenna pitäs menkkojen alkaa, en oo testaillu kun oon päättäny että en testaa ennenkö menkat myöhässä. Lämmöt ihmeen korkealla,yleensä tässä kohtaa jo laskenut alle 36.. mutta saa nähä😇 jännää.
Sama, käyn kurkkimassa vallan jatkuvasti, onko tänne tullut mitään uutisia. Kunpa tänne tulisi nyt oikein paljon plussia, neliapilalle ja Äitiykkä77:lle pidän minäkin peukkuja.
Itsellä eivät ole menkat vielä alkaneet, olin oloista päätellen ihan varma, että ne olisivat alkaneet eilen. Mies alkoi jo tenttailemaan, että milloinkas niiden nyt pitikään alkaa. En tosiaan ole odottanutkaan niitä ennen kuin sen 5 viikon päästä keskenmenosta eli tässä on vielä hyvin aikaa, tuo PMS kesken kierron kyllä hämmensi vähän. Ehkä kroppa vielä hakee rytmiään keskenmenon jäljiltä.
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, ja oikein hurjaa plussatuulta!
N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.
Hei!
Täähhä huhuilen ja ihmettelen. Eilen lupasin miehelle että pillerit jää pois, eli vauva saisi tulla kun on tullakseen. Hieman jännittää! Vanhwmmat tietenkin varmaan saavat slaagin, mutta saakoot 😂 🤦
Olemme siis 24 v pariskunta joilla yhteiseloa takana lähes 8kk. Ja vauvakuume on nyt kummallakin kova. Saa nähdä kuin käy ja kuinka äkkiä maha-asukki tulisi :3 toivon kaikille onnea yrityksiin!
Oi ompa täällä tapahtunut paljon😍 Onnet ja myötätunnot tasapuolisesti kaikille❤️Olen ollut tovin pois taas miehen sairauden vuoksi. Kamala tauti, joka lamaannuttaa kaikki ympärilläkin aina useaksi viikoksi😔
Voi Äitykkä-77❤️Näen selvän haamun❤️Jos nimimerkkisi viittaa ikääsi, niin ollaan saman ikäisiä. Annat toivoa minullekkin. Meidän ”vauva” täyttää tässä kuussa vuoden ja oltaisiin siis toivottu hänelle sisarusta. Ehkäisy jätetty pois toukokuussa ja silloin heti ”tärppäsi” mutta oli kemiallinen. Nyt tämä kierto mennyt ihan muissa ajatuksissa kuin vauvoissa ja raskauksissa.....ja tuntuu ihanan vapauttavalta, vaikka en tehnytkään sitä omasta tahdostani. Ikää on sen verran, että aika heikot mahdollisuudet raskauteen on, mutta aiomme jatkaa ilman ehkäisyä ja elää elämäämme. En tikuta, laske, testaa enkä ajoita. Jos ihana yllätys tulee, saa tulla. Tämä päätös tuntuu hyvältä, kun sanoo sen täällä ”ääneen”.
Aion yhäkin silti lukea, kanssaelää, surra ja iloita täällä kanssanne.
Kaunista syksyä Ihanat🍁
hiiviskelijä kirjoitti:
Chard kirjoitti:
neliapila kirjoitti:
Mua muuten kiinnostaisi tietää! Te joilla on useampi lapsi, oletteko saaneet samalla dpolla plussan testiin? 😊
En pysty vastaamaan varsinaisesti dpo:n osalta, kun kaikki mun 4 aiempaa raskautta on seurausta alkionsiirroista, joissa käytetään päivien mittarina "pp:tä", eli piinapäiviä, päiviä alkionsiirron jälkeen :D Mutta jos piinapäiviin lisää noin suunnilleen alkion iän viljelypäivien mukaan + 1 päivä (munasolujen keräys- ja hedelmöityspäivä) niin ollaan ehkä aika lähellä dpo-lukuja. Ekassa raskaudessa en odottanut mitään muuta kuin negaa ja marssin rutiininomaisesti testaamaan vasta pp 11 (eli dpo noin 14-15) ja selvä plussa apteekin testiin. Seuraavassa koitin onneani jo pp 8 (dpo 11-12) ja selvä plussa herkkään testiin. Nämä kaksi menivät kesken. Kolmannessa raskaudessa testasin taas pp 8 ja selvä mutta haalea plussa apteekin testissä. Viimeisessä raskaudessa menin tekemään testin jo pp 6 (dpo 9-10) ja juuri ja juuri silmille erottuva haamu herkässä liuskatestissä, josta se sitten alkoi reilusti vahvistumaan muutaman päivän sisällä. Kahdesta viimeisestä raskaus meni loppuun asti.
Tervetuloa uusille ja toivotaan pikaista tärppiä kaikille :)
Jotain plussia ja haamujakin täällä näkyi, ihanaa ja onnea kaikille <3 <3
Oli puhetta noista gynekäynneistä. Mä kävin myös loppukeväällä ja kaikki näytti sen puolesta hyvältä, jopa munasolureservi tämän ikäiselle, mutta mitään kokeita ei otettu (paitsi se papa mitä menin sinne otattamaankin). Kierto on säännöllinen, oviksen saan aina kiinni tikuilla, luteaali 13-14 päivää oletetusta ovisajankohdasta, kaikki verikoearvot noin yleisesti mulla kunnossa. Kierron kartoitusta ei olle tehty verikokein eikä otettu AMH-arvoa, miestä ei myöskään ole tutkittu vielä. Ferritiini mulla oli nollissa, olen nyt yrittänyt nostaa sitä kolmisen viikkoa 100-200mg vuorokausiannoksella. Puolentoista viikon päästä on eka kontrolli.
Olin yhteydessä entiselle hoitoklinikallekin ja kyselin vähän eräitä yksityiskohtia silloin papereihin kirjatuista asioista. Eivät osanneet sanoa niistä oikein mitään nyt tässä vaiheessa, mutta toki yksityisenä klinikkana suosittelivat tarttumaan pikaisesti hoitotoimiin, mikäli raskaus ei nyt ala ja että IVF olisi ensimmäinen askel. Olen muuten lukenut, että monissa klinikoissa on kehitelty jotain metodeita millä parannetaan yli 38-vuotiaiden hoitotuloksia. Vähän on kuviot muuttuneet ja kehittyneet kymmenessä vuodessa :)
Meillä alkanut yk6, menkat tässä vetelevät viimeisiään juuri. Odotuksia ei juurikaan ole näistä luomukierroista. Ehkä mua ei ole tarkoitettu kokemaan luomuraskautumista sitten ollenkaan :( Jotenkin se oli mulle niin korkea ja suuri toive, kun edelliset menivät niin vaikean kautta.
Oliko sulla löydetty syy sille, miksi raskaus ei oo alkanut aiemmin luomusti? Kuinka kauan aiotte yrittää luomusti nyt vai meinaatteko mennä ollenkaan hoitoihin?
Olen itsekin 38 v, kierto ok verikokeiden ja keirronkartoituksen perusteella. Ferritiini myös keväällä lähes nollissa, siksi olen syönyt nyt rautaa 100-200 mg/pvä.
Gyne sanoi, että voisimme kokeolla ovulaatioinduktiota esim 3-4 kierron jälkeen. Itse pohdin, onko järkeä iän puolesta odotella enää edes muutamaa kuukautta. Toisaalta hoidotkin tuntuu ajatuksena ahdistavalta.
Eri puoliso nyt, oli 100% miehestä johtuva syy silloin ettei ollut mitään luomumahdollisuuksia. Nykyisellä ei ole lapsia eikä ollut edes yritystä aiemmassa suhteessa, joten emme tiedä mikä hänen tilanteensa on. Lopetti tupakoinnin noin 1,5kk sitten, joten luultavasti tässä yritellään vielä jonkun aikaa, jonka jälkeen sit tutkimuksiin ja/tai hoitoihin. En vaan millään haluaisi tai jaksaisi taas sitä hoitorumbaa 😭
Äitykkä, oih ❤️ vahvistumista haamulaiselle 🙏☀️
N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22
Kiitos ihanat kaikesta tsempistä ❤️
Olen edelleen äärimmäisen epäuskoinen ja tuijotellut haamulaista moneen kertaan kuin odottaen sen katoavan.
Tänään en uskaltanut testata, ajatus ettei viivaa enää tulekaan on musertava. Kävin kuitenkin viikkonäytöllisen testin apteekista, jos viikonloppuna uskaltaisi sitä kokeilla.
Neiti Kesäheinä, uskon että kohdallani myös ruokavalion muutos teki hyvää. Vaikka monelle ketogeeninen ruokavalio on jo sanana myrkkyä, niin minulle se on sopinut kaikkinensa. Enkä siis ole vetänyt pekonia ja rasvamättöjä, vaan syönyt puhdasta, terveellistä ruokaa ja rasvat ottanut öljyistä ja pähkinöistä sekä avokadosta. Toki nyt taas ruokavaliota muokataan ajatuksella että raskaana ollaan.
Tässä valmentajani viestistä otetta, kun alkujaan kyselin ruokavaliosta omaan tilanteeseeni ” Ruokavalion vaikutuksia naisen hedelmällisyyteen ja hormonitoimintaan on tutkittu, ja tässä mm yksi mielenkiintoinen tutkimusartikkeli. Insuliinilla on vahva rooli myös sukupuolihormonitoiminnassa, ja esimerkiksi insuliiniresistenssillä on tutkitusti yhteyttä heikentyneeseen hedelmällisyyteen. Tutkimusartikkelissa nostetaan esille myös monityydyttymättömien rasvahappojen, omega 3 ja 6, mahdollinen positiivinen vaikutus hedelmällisyyteen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4772050/ ”
Kannattaa lukea jos aihe yhtään kiinnostaa 😊 tarkoitus ei kuitenkaan ole tyrkyttää tätä tyyliä kenellekään.
ÄitiKoo kyllä vain, 43v tärähtää mittariin loppuvuodesta ja se oli meidän rajapyykki yrittämisen suhteen. Kyllähän toivoa on aina niin kauan kun vain hormonitoiminta pysyy käynnissä, joten toivotaan että teillekin vielä pikkusisarus suodaan ❤️ Tuota kemiallista pelkään nyt itsekin, kun näin aikaisin haamun testasin. Eilen jo puolisolle sanoin, että en edes tiedä haluanko/uskallanko enää yrittää jos tämä meiltä pois viedään.
Kultakala kirjoitti:
tsirbulainen kirjoitti:
Sama, käyn kurkkimassa vallan jatkuvasti, onko tänne tullut mitään uutisia. Kunpa tänne tulisi nyt oikein paljon plussia, neliapilalle ja Äitiykkä77:lle pidän minäkin peukkuja.
Itsellä eivät ole menkat vielä alkaneet, olin oloista päätellen ihan varma, että ne olisivat alkaneet eilen. Mies alkoi jo tenttailemaan, että milloinkas niiden nyt pitikään alkaa. En tosiaan ole odottanutkaan niitä ennen kuin sen 5 viikon päästä keskenmenosta eli tässä on vielä hyvin aikaa, tuo PMS kesken kierron kyllä hämmensi vähän. Ehkä kroppa vielä hakee rytmiään keskenmenon jäljiltä.
Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin, ja oikein hurjaa plussatuulta!
Mulla oli kans tuota keskenmenon jälkeen, että luulin että menkat alkaa, mutta ei ne sitten vielä alkaneetkaan. Nyt toki ovat jo ohi ja taitaa ovis kolkutella oven takana. Aivan selvät ovisoireet, mutta en tiedä oikein miten suhtautuisin asiaan. Toisaalta haluaisin pysyä miehestä kaukana, etten vaan tulis raskaaksi ja toisaalta mitään muuta en haluaisikaan, kuin tulla raskaaksi. Pelottaa kai, että menee taas kesken tai ei tärppää tms. Onneksi ongelmani varmaan ratkeaa luonnollisesti, kun miehellä tosi pitkiö työpäiviä tässä nyt, niin ei varmaan hirveästi jaksa puuhaillakaan.
Täällä monella jännät paikat. Pidän peukkuja, että viivat vahvistuu!
Äitykkä-77, toivon niin, että tämä on nyt se PLUSSA ❤👍💕💕💕💕
Vaikka en tunne sinua, niin silti tunnen suurta onnea puolestasi❤💖💕💕💕💕
T. Tähti☆
Tähtitaivas☆
Kaikille tänne kaikkea hyvää!💕💕💕💕💕
Ja kaikille tasapuolisesti plussaa!👍💕💕💕💕💕💕 Sekä hyvää tsemppiä omiin tilanteisiin!👍
Mä elän vielä suruaikaa😪😪😪 ...eikä olls kyetty yrittämään. Nyt sitten on perunkirjat edessä ja pitäisi osata ottaa vastaan perintö, joka tilanne kauhistuttaa.
Myös epäonni hoidoissa viimeisen kahden vuoden aikana on musertavaa.
Voi todeta, että 47-vuotiaana, on kuumeilu aika vaikeaa😓😭😓
Mutta jos vielä jokin kipinän säde siellä ois olemassa yhä💋(?)
Tähtitaivas☆
Täällä alkaa menkat olemaan ohi. Sitten vaan yrittämään kesävauvaa ❤️ Olo on vähän ristiriitainen, tuntuu ettei jaksaisi/haluaisi jälleen pettyä 😔 Pelkään myös todella paljon keskenmenoa, mikäli raskaaksi tulisin 😪Joku kirjoittikin, että kokoajan vauva mielessä, niin on minullakin, vaikka kuinka yritän ajatella jotain muuta. Viime päivinä mietityttänyt myös se, että entäpä jos menopaussi jo kolkuttelee 😥 Ollut öisin ihmeellisiä hikipuuskia, luin kyllä että oireet sopii myös kilpirauhas ongelmiin. Kun nyt pääsisin pian niihin verikokeisiin, saisi selvyyden kilppari juttuun.
Kovasti tsemppiä ihan jokaiselle 🌹
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Minkähän ihmeen takia tuo mun viesti on saanu alapeukkuja? Koska lyhyt suhde ja nuori ikä? Miksi sen pitää olla nii kamalaa jos nuorena haluaa ja varsinkin jos on varma siitä mitä haluaa? Mun päähän ei riitä nyt ymmärrys ja vähä jopa harmittaa että saa reaktioita jotka ei oo niin kivoja. :( Ei se ikä tai suhteen pituus vaikuta mitenkään siihen kuin kypsä on hankkia pikkunen rinnalle, vai mitä?
Nuorena äidiksi kirjoitti:
Minkähän ihmeen takia tuo mun viesti on saanu alapeukkuja? Koska lyhyt suhde ja nuori ikä? Miksi sen pitää olla nii kamalaa jos nuorena haluaa ja varsinkin jos on varma siitä mitä haluaa? Mun päähän ei riitä nyt ymmärrys ja vähä jopa harmittaa että saa reaktioita jotka ei oo niin kivoja. :( Ei se ikä tai suhteen pituus vaikuta mitenkään siihen kuin kypsä on hankkia pikkunen rinnalle, vai mitä?
Ei kannata välittää noista ala peukuista 😊 Niitä joku painelee ihan huvikseen 🙄 Melkein jokaiseen viestiin tulee ala peukkuja.
Itse sain esikoisen 21v ❤️ Tsemppiä sinulle yritykseen 😊👍
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Neiti kesäheinä kirjoitti:
Ei kannata välittää noista ala peukuista 😊 Niitä joku painelee ihan huvikseen 🙄 Melkein jokaiseen viestiin tulee ala peukkuja.
Neiti kesäheinä kirjoitti:
Kiitän. ❤️ Mutta turhauttavia ovat. Vielä pitäis malttaa 6 päivää ennen kuin ns oikeesti alkaa tapahtua.. pillerit kun loppuu silloin. Ja toivon et menkatkin olisi edes jotenkin fiksut - viimeksi siis kamalat kivut jotka lamaannutti mutta verta ei oikeastaan missään.. Saa nähdä 🙄
Voi miten jännittäviä hetkiä monella! Toivotaan parasta ja paljon voimia keskenmenon kokeneille. ❤️
Joku kyseli edellisellä sivulla ovulaation induktiosta. Meillä menossa kuudes kierto Letrozol-hoidolla, ilman seurantaa. Pari kiertoa ultrattiin ja nähtiin että yksi johtofollikkeli kasvoi, joten ei enää tarvitse seurata, monikkoraskausriski on melko pieni tässä hoidossa. Sitten jos suoraan aloitatte pistoshoidoilla OI:n, voi olla sopivan annostuksen löytäminen haastavaa mutta silloin seurataan tarkemmin ultralla vastetta ja jos useampi folli kypsyy, voi tulla yhdyntäkielto monikkoriskin vuoksi. Meillä pistoshoidot alkaa vuoden vaihteessa jos ei sitä ennen ihme tapahdu. Nyt menossa dpo4/kp21. Ensiviikolla pääsee taas tuhlaamaan raskauskeijun ilmaiset herkät testit 😅
Alkaa olla jo niin normaalia itselle tämä hormonipillereiden syönti ettei oikeastaan edes tunnu että olisi lapsettomuushoidot päällä. Muutenkin on neutraali suhtautuminen yrittämiseen, ajoittain lähes luovuttanut olo ja aina kun oviksen bongaan, hetkellisesti nousee toivonkipinä. Itselleni positiivinen ovistestikin on voitto, kun sitä ei ilman lääkkeitä tule. Kamalinta on se, kun tässä oman yrittämisen aikana on moni ystävä/tuttu ilmoittanut raskaudestaan ja nekin vauvat ovat jo syntyneet. Osa heistä aloitti yrittämisen samaan aikaan kuin me.
Hieman on kuitenkin henkisesti tapahtunut edistymistä, kun on oppinut olemaan tästäkin hetkestä onnellinen. Jossain vaiheessa uin niin syvissä vesissä henkisesti, että ihmettelen miten mies jaksoi. Meillä on varasuunnitelmia tulevaisuudelle, jos vauvaa ei meille suoda ja elämässä nyt muutenkin paljon kivoja uusia asioita, jotka sopivasti vie ajatuksia muualle. Meillä on myös ihanasti ystävät ja perheet tukena lapsettomuuden käsittelyssä, se tuntuu hyvältä ❤️
Kivaa syksyä kaikille 😊
Noista alapeukuista niin ite oon vahingossa alapeukun painanu ainaki yhteen omaan ja sitte johonki muuhun viestiin,sormi osunu vahingossa eikä saanu klikattua pois enää ( tai en osannu enkä jaksanu perehtyä) 😀 Itselle ei siis merkkaa tuon taivaallista miten isot numerot peukalonkuvien vieressä lukee. Eikö noita peukkuja muutenki voi painaa kuka vaan niin ei tosiaan kannate niitä murehtia 😉
Äitykkä-77❤ Hyvältä näyttää,varovaiset onnittelut!💖👍💖👍💖👍💖👍💖👍💖
Aivan super ihanaa❤ 💕💕💕💕💕💕💕
Tähtitaivas☆