Vauva vuodelle 2020-21
Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?
Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.
Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!
Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?
Kommentit (6611)
Näkeekö kukaan alemmassa yhtään mitään? Viivanpaikka, mahdollinen haamu? Omat silmät tuijottaneet jo niin kauan että ne taikoo siihen automaattisesti sen viivan 😅
Veeka tarkkaan katsoessa hyvin hyvin vähän väriä mutta negatiiviseksi pakko tulkita nuo 😐
Toistatoiveilija. kirjoitti:
Veeka tarkkaan katsoessa hyvin hyvin vähän väriä mutta negatiiviseksi pakko tulkita nuo 😐
Joo! Testailen vielä parin päivän päästä uudestaan. Meillä ei siis ole suunnitelmissa tällä hetkellä vauvaa, mutta etovan olon takia päätin testata 😅 Jos sattuisin olemaan nyt raskaana, niin saisi kuitenkin tulla, mutta elämä jatkuu samaan malliin myös jos/kun ei tule positiivista testiä. 😊
Veeka, ikävä kyllä minä en näe edes hailuraa väriä vaikka kuinka zoomaan 😔
Heissan leidit! Päivät on kuluneet nyt vauhdilla, kun koulut alkaneet ja arkea yritetään saada käyntiin. Ovulaation metsästysaikakin taas käsillä. Flo ehdottelee ovista perjantaille, mutta oireiden perusteella voisi olla jo ennemmin. Eilen testi oli lähes positiivinen, tänään haaleampi. Mietin tässä, voisiko ovis olla jo tänään/jo mennyt, vai tuleeko sittenkin myöhemmin. Mulla on tikut tähän asti tummuneet tasaisesti plussaan ja sitten haalenneet. Mutta voipi nuo Geleet ja Maca tehdä temppuja hormoneille myös. Katsellaan, ei muu auta. 🙃 Lempeä on kyllä tasaisesti, mut olihan se kiva tietää kuitenkin. Tsemppiä kaikille kanssakuumeilijoille!
Vohveli kirjoitti:
Hei!
Olen hetken aikaa luskellut täällä juttuja, mutta nyt päätin itsekin uskaltautua mukaan.
Olen 30-vuotias ja toiveissa ensimmäinen lapi. Miehen kanssa oltu naimisissa kolme vuotta. Ehkäisyn jätin pois vuoden vaihteessa.
Meillä ensimmäinen raskaus tärppäsi jo toukokuussa, mutta se päättyi keskenmenoon heinäkuussa viikolla 12. Lääkäri epäili, että raskaus olisi ollut tuulimuna.
Vauva haaveet vain ovat kasvaneet tämän myötä ja toki myös pelot. Tällä hetkellä odottelen menkkoja alkavaksi, jotta voisi taas yrittää uudelleen. Niitä ei vaan tunnu kuuluvan, kerrankin kun niitä kovin odottaisi.
Onnea ja tsemppiä kaikille kanssa yrittäjille 😊
Jäin miettimään tätä että 12viikolla epäili tuulimunaksi, suht tietämättömänä kyselen että eikös ensimmäinen ultra ole normaalisti 8viikolla ja tuosta selviäisi että näkyykö syke? Vai oliko sinulla vohveli niin ettet tiennyt raskaudesta aiemmin? 😊 anteeksi kun kyselen,jäin vain miettimään!❤️
n30/m41 itsellä ensimmäinen toiveissa (miehellä ennestään lapsia)
yritys aloitettu 2/20
Tsirbulainen: Ensimmäinen julkisen järjestämä ultra on juurikin tuo np-ultra vko 12. Varhaisraskauden ultran voi halutessaan käydä yksityisellä.
Minulla alkaa olla kisaväsymystä. Olen jättänyt macat ja muut nyt tässä kierrossa ottamatta. Inocaps on vielä, mutta aion jättää senkin pois kun paketti loppuu. Katselin, että missä ruoka-aineessa on eniten myo-inositolia, niin yllättäen greippimehussa. Lasi päivässä vastaa Inocapsin päiväannosta myo-inositolin osalta. Taidanpa siirtyä sitten siihen. Myös cantaloupessa on paljon ja appelsiineissa.
Tsemppiä tilanteisiin <3
Mukavaa uutta viikkoa kaikille 😊
Meillä ensimmäiseen ultraan ainakin aiemmin on päässyt vasta jollain 11 viikolla, eka neuvola ollut n. 9 viikolla. Tosi pitkä aika odottaa positiivisen testin teosta ultraan 😔 Olen tainnut jo aiemmin kirjoittaa että jos raskaudun, niin haluan seulontaan ikäni vuoksi. Aiemmissa raskauksissa en ole käynyt kun nt ultrassa kaikki mittaukset olleet ok. Tiedä sitten millä viikolla tällainen yhdistelmä seula on, eli nt ultra + verikoe. Jos joillain kokemusta, niin olisi mukava kuulla kokemuksia 😊
Ovulaatiosta.itse en ole koskaan käyttänyt ovulaatiotestejä, nyt kyllä miettinyt /harkinnut niiden käyttöön ottoa. Toisaalta en haluaisi lisää stressiä. Miten teillä jotka tikutatte menee oireet ja ovulaatio plussat yhteen? Tässä kierrossa kp9 oli alavatsa kipuja ja rinnat tosi kipeät, piti hautoa lämpö pussilla 🤔 Jotenkin todella aikaisin, edellisessä kierrossa sanat oireet kp13. Kertoisiko tuo nyt sitä, että kierto jäämässä lyhyemmäksi kun edellinen 27 päivää. Tää ovulaation metsästys on kyllä haastavaa puuhaa 🤔
Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20
Haaveissa21 kirjoitti:
Voimia kaikille niitä tarvitseville. ❤️
Tuosta haluttomuudesta tuli mieleen, että meillä menee niin, että jos mä oon liian halukas ja tyrkky niin toista ei enää haluta. Oviksen aikoihin mun pitäs pitää tunteet vähän kurissa (oon ihan kauhea oviksen aikoihin),eikä kertoa miehelle missä vaiheessa kiertoa mennään. Ei tulis paineita.
Mulla taitaa tänään olla keskenmenosta neljä viikkoa. En oikein varmaksi osaa sanoa mistä se pitäs laskea. Mulla on tiistaista asti ollu tunne, että menkat alkaa. Ihan positiivista, että jotain tunnetta tulee. Ehkäpä kierto alkaa toimia. 🤔 No, vuotoa ei oo kuitenkaan näkynyt, jomotellut vain ja siitä syystä tulee ihan mieleen kesä/heinäkuun seutu kun oli samanlaiset kivut ilman vuotoa ja olin raskaana. Mutta nyt vaan tilanne se, että ei kyllä voi olla mahdollista. Mutta silti pöhkö mieleni toivoisi, että olisin raskaana. Niin, sitä mä tosiaan taas toivon, vaikka hetki sitten ei yhtään innostanut ajatus. No, päivä ja hetki kerrallaan ja katsellaan mitä tulevaisuuus tuo tullessaan.
Tsemppiä myös sulle Haaveissa21 :)
Mulla nyt reilu 3 viikkoa km. Tuntuu että aika matelee. Ennustan menkkoja alkavaksi tän viikon lopussa. Mulla kierto normaalisti 26pv. Tietty km jälkeen ei mitään hajua miten menee.
Toisaalta ei haittaa vaikka menis joitakin päiviä enemmän kun miehen kanssa ei olla samassa maassa nyt. Millä vklla sul tuli km ja montako päivää kierto normaalisti? Voidaan yhdessä ennustaa. Miehet ei aina ihan ymmärrä ehkä ja toivoo vaan sit kaikesta huolimatta. Mulla kans mies uskoi loppuun saakka että ei ole mennyt kesken vaikka itse tiesin jo ja olin myös sanonut.
N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21
Neiti kesäheinä, verikokeet otetaan rv 9-11 ja tähän kuuluu seulonnan lisäksi myös raskauden seurantaan kuuluvat verikokeet. Sitten se nt-ultra rv 11-13+6
Äh ja jatkan vielä... minulla ovulaatio on ollut nyt keväästä lähtien kp 11 ja tikut ovat vain vahvistaneet oman oireilun paikkaansa pitävyyden. Luteaalivaihe minulla sitten kestääkin sen 15 vuorokautta.
Tuosta kierton lyhentymisestä ovulaatioon liittyen en osaa faktaa kertoa, mutta aikaisemmin minulla kierto ollut sen 28 päivää ja ovulaatio tullut oireiden perusteella kp 13-14 ja nyt kierto tasaantunut 26 päivään.
En ole ollut huolissani, koska luteaalivaihe pysynyt kuitenkin riittävän pitkänä mahdollista raskautumista ja kiinnittymistä ajatellen.
Ikäneito, olen vähän miettinyt samaa, että Inocapsit jää nyt kun paketti loppuu tämän kierron loppuvaiheessa enkä sitten mitään vippaskonsteja enää otakaan mukaan. Samoin ovistikkuja en tilaile enempää, käytän nuo mitä on ja sitten jää tilanne herran haltuun ☺️
Ikäneito kirjoitti:
Tsirbulainen: Katselin, että missä ruoka-aineessa on eniten myo-inositolia, niin yllättäen greippimehussa. Lasi päivässä vastaa Inocapsin päiväannosta myo-inositolin osalta. Taidanpa siirtyä sitten siihen. Myös cantaloupessa on paljon ja appelsiineissa.
Tsemppiä tilanteisiin <3
Myydäänkö greippimehu ihan tölkissä vai missä muodossa sitä on saatavilla? En ole löytänyt...
Pco, km 10/19 ja 11/20, kaksosten la 11/21
Itse olen ostanut Tropicana greippimehua kylmähyllystä :) maksaa noin 4,60-5e. Riippuu kaupasta.
28v. Lapset 2014 ja 2016. Kolmas toiveissa.
Flomama kirjoitti:
Haaveissa21 kirjoitti:
Tuosta haluttomuudesta tuli mieleen, että meillä menee niin, että jos mä oon liian halukas ja tyrkky niin toista ei enää haluta. Oviksen aikoihin mun pitäs pitää tunteet vähän kurissa (oon ihan kauhea oviksen aikoihin),eikä kertoa miehelle missä vaiheessa kiertoa mennään. Ei tulis paineita.
Mulla taitaa tänään olla keskenmenosta neljä viikkoa. En oikein varmaksi osaa sanoa mistä se pitäs laskea. Mulla on tiistaista asti ollu tunne, että menkat alkaa. Ihan positiivista, että jotain tunnetta tulee. Ehkäpä kierto alkaa toimia. 🤔 No, vuotoa ei oo kuitenkaan näkynyt, jomotellut vain ja siitä syystä tulee ihan mieleen kesä/heinäkuun seutu kun oli samanlaiset kivut ilman vuotoa ja olin raskaana. Mutta nyt vaan tilanne se, että ei kyllä voi olla mahdollista. Mutta silti pöhkö mieleni toivoisi, että olisin raskaana. Niin, sitä mä tosiaan taas toivon, vaikka hetki sitten ei yhtään innostanut ajatus. No, päivä ja hetki kerrallaan ja katsellaan mitä tulevaisuuus tuo tullessaan.
Mulla nyt reilu 3 viikkoa km. Tuntuu että aika matelee. Ennustan menkkoja alkavaksi tän viikon lopussa. Mulla kierto normaalisti 26pv. Tietty km jälkeen ei mitään hajua miten menee.
Toisaalta ei haittaa vaikka menis joitakin päiviä enemmän kun miehen kanssa ei olla samassa maassa nyt. Millä vklla sul tuli km ja montako päivää kierto normaalisti? Voidaan yhdessä ennustaa. Miehet ei aina ihan ymmärrä ehkä ja toivoo vaan sit kaikesta huolimatta. Mulla kans mies uskoi loppuun saakka että ei ole mennyt kesken vaikka itse tiesin jo ja olin myös sanonut.
Kiitos. Mä en oo ihan 100%varma milloin meni kesken mutta viikot oli n. 8+3. Sikiön sydän löi vielä 8+0, mutta 8+6 kohtu oli jo tyhjentynyt. Kierto ollu yleensä 28-30pv. Nyt ehkä menossa kp30 ja tuntuu että ne vihdoin alkais, mutta mitään ei vielä näy. Jospa sulla tulee menkat normaalissa tahdissa! Semmoisiahan ne miehet välillä on. Kuulosti tutulta. Meillä oikeastaan aika vähän puhuttu koko aiheesta. Tais olla kova paikka miehellekin. Vissiin mun mies kuitenkin toipunut pettymyksestä, kun oli meillä viikko sitten rakkautta ilman ehkäisyä. En todellakaan jaksa uskoa, että siitä sen kummempaa olis seurauksena. Mä jo ajattelin että pitää keksiä itselle joku uus harrastus, jos ei aika sitten niin matelis, eikä tulis mietittyä mikä kp nyt on menossa.
Milloin sä pääset miehes luo? Tähtäätkö siihen että olis ovis? Lisää haastetta teillä kyllä, kun toinen on kaukana. Kaikkea hyvää. 🙂
Haaveissa21 kirjoitti:
Flomama kirjoitti:
Haaveissa21 kirjoitti:
Toisaalta ei haittaa vaikka menis joitakin päiviä enemmän kun miehen kanssa ei olla samassa maassa nyt. Millä vklla sul tuli km ja montako päivää kierto normaalisti? Voidaan yhdessä ennustaa. Miehet ei aina ihan ymmärrä ehkä ja toivoo vaan sit kaikesta huolimatta. Mulla kans mies uskoi loppuun saakka että ei ole mennyt kesken vaikka itse tiesin jo ja olin myös sanonut.Kiitos. Mä en oo ihan 100%varma milloin meni kesken mutta viikot oli n. 8+3. Sikiön sydän löi vielä 8+0, mutta 8+6 kohtu oli jo tyhjentynyt. Kierto ollu yleensä 28-30pv. Nyt ehkä menossa kp30 ja tuntuu että ne vihdoin alkais, mutta mitään ei vielä näy. Jospa sulla tulee menkat normaalissa tahdissa! Semmoisiahan ne miehet välillä on. Kuulosti tutulta. Meillä oikeastaan aika vähän puhuttu koko aiheesta. Tais olla kova paikka miehellekin. Vissiin mun mies kuitenkin toipunut pettymyksestä, kun oli meillä viikko sitten rakkautta ilman ehkäisyä. En todellakaan jaksa uskoa, että siitä sen kummempaa olis seurauksena. Mä jo ajattelin että pitää keksiä itselle joku uus harrastus, jos ei aika sitten niin matelis, eikä tulis mietittyä mikä kp nyt on menossa.
Milloin sä pääset miehes luo? Tähtäätkö siihen että olis ovis? Lisää haastetta teillä kyllä, kun toinen on kaukana. Kaikkea hyvää. 🙂
Tsemppiä ihan joka ikiselle teistä omiin tilanteisiin <3 Paljon on viikonlopun aikaan tapahtunut ja mietteitä jaettu.
Itsellä oli tänään ensimmäinen päivä töissä keskenmenon jälkeen, ja totta kai työkaveri ilmoitti raskaudesta :D Niin ja luonnollisesti myös asiakas oli raskaana. Olin yhtä hymyä, vaikka tuntui että kuolen sisältä. Ja olin niin vihainen ja katkera, että se kuvotti. Minunkin piti olla raskaana. Minä haluan olla raskaana heti uudelleen, haluan että onnistutaan heti seuraavasta kierrosta. Mutta eihän se niin mene.
Toisaalta olen tyytyväinen, että ekana työpäivänä tuli tällainen kunnon "tulikaste", niin tämän jälkeen ei varmaan mikään tunnu miltään enää. Vaikka tiedostan, että tunteet ryöpsähtelevät varmasti jatkossakin, kun ympärillä muut tulevat raskaaksi ja saavat vauvoja.
En missään nimessä haluaisi katkeroitua, se nyt olisi ihan vihoviimeinen naula arkkuun. Siispä yritän ajatella positiivisia: huomenna on ensimmäinen tunti kamppailulajin parissa. Jälkivuotokin toivottavasti loppuisi pikku hiljaa, se on ollut aika vähäistä jo monta päivää, mutta vielä ei ole tyrehtymisen merkkejä näkyvissä (anteeksi yksityiskohdat).
Meilläkin mies oli loppuun asti varma, että kaikki on hyvin, vaikka minä tiesin, mitä oli tapahtunut ja sanoinkin sen. Ollaan jonkin verran juteltu ja jaettu tuntemuksia, siitä olen kiitollinen. <3
N25, M30. Esikoisen yrittäminen aloitettu 5/20. KM 8/20.
Moikkamoi😊
Täällä taas...
ovulaatiosta, mulla oli ihka ensimmäinen viime kierrossa ja kyllä vain, oireet ja plussapäivä olivat kuin yksyhteen😄 tykytti ja hytkytti kyl siihen malliin että jos ei ois ollu ovis (tikutin siis ja oli) niin olisin saattanut säikähtää itseäni🙈😬
Greippejä oon nyt ostanu ja yhden illalla syöny ihan sellaisenaan.. vetänyt slaisseiks ja popsinu vaan lihat sieltä. Ne niin sanotut nahkat on mun mielestä niin kitkeriä etten voi syödä samaan tapaan kuin aplaria.
N 39 M 26
💙05/2010
💙06/2021
Neiti kesäheinä kirjoitti:
Mukavaa uutta viikkoa kaikille 😊
Meillä ensimmäiseen ultraan ainakin aiemmin on päässyt vasta jollain 11 viikolla, eka neuvola ollut n. 9 viikolla. Tosi pitkä aika odottaa positiivisen testin teosta ultraan 😔 Olen tainnut jo aiemmin kirjoittaa että jos raskaudun, niin haluan seulontaan ikäni vuoksi. Aiemmissa raskauksissa en ole käynyt kun nt ultrassa kaikki mittaukset olleet ok. Tiedä sitten millä viikolla tällainen yhdistelmä seula on, eli nt ultra + verikoe. Jos joillain kokemusta, niin olisi mukava kuulla kokemuksia 😊
Ovulaatiosta.itse en ole koskaan käyttänyt ovulaatiotestejä, nyt kyllä miettinyt /harkinnut niiden käyttöön ottoa. Toisaalta en haluaisi lisää stressiä. Miten teillä jotka tikutatte menee oireet ja ovulaatio plussat yhteen? Tässä kierrossa kp9 oli alavatsa kipuja ja rinnat tosi kipeät, piti hautoa lämpö pussilla 🤔 Jotenkin todella aikaisin, edellisessä kierrossa sanat oireet kp13. Kertoisiko tuo nyt sitä, että kierto jäämässä lyhyemmäksi kun edellinen 27 päivää. Tää ovulaation metsästys on kyllä haastavaa puuhaa 🤔
- Yleisesti ottaen kaksi ultraa per perusraskaus kuulostaa todella vähäiseltä. Jotenkin maalaisjärjellä ajattelisi, että ultraus olisi hyvä olla esimerkiksi muutaman kuukauden välein. Jos itse joskus olen raskaana, niin varmaan ainakin tuo alkuraskauden uä tulisi haettua yksityiseltä.
Taisinkin aiemmin kertoa, että olen aina googlaillut menkkojen lähestyessä oireita "PMS vai alkuraskaus" -tyyppisesti. Mulla on tullut näppyjä ehkä 3-4pv ennen menkkojen alkua nämä pari kiertoa. Menkkojen pitäisi kuitenkin alkaa vasta reilusti ensi viikon puolella ja mulla ilmestyy jo nyt finnejä. Nyt sitten mietin, että tapahtuiko ovulaatio odottamaani aiemmin (en tikuttanut) eli menkat alkaisi aikaisemmin kuin pitäisi ja täten tämä olisi PMS, vai onko nämä alkuraskaudessa finnejä, vai alkaako mun aknelääkitykseni teho nyt vaan jo loppua ja finnit palaavat sen vuoksi.
Miten sitä tuleekin ylimietittyä kaikkea.
Kolmenkympin kieppeillä oleva pariskunta haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi ja nyt toivotaan, että tuleva syyskuinen pysyisi mukana kyydissä.
Esikoisen yritys aloitettiin keväällä 2020. Epäonnea kohdattiin sen jälkeen kahdesti. Elävä ja terve vauva saatiin syliin 5/22 🤍.
Haaveissa21 kirjoitti:
Flomama kirjoitti:
Haaveissa21 kirjoitti:
Toisaalta ei haittaa vaikka menis joitakin päiviä enemmän kun miehen kanssa ei olla samassa maassa nyt. Millä vklla sul tuli km ja montako päivää kierto normaalisti? Voidaan yhdessä ennustaa. Miehet ei aina ihan ymmärrä ehkä ja toivoo vaan sit kaikesta huolimatta. Mulla kans mies uskoi loppuun saakka että ei ole mennyt kesken vaikka itse tiesin jo ja olin myös sanonut.Kiitos. Mä en oo ihan 100%varma milloin meni kesken mutta viikot oli n. 8+3. Sikiön sydän löi vielä 8+0, mutta 8+6 kohtu oli jo tyhjentynyt. Kierto ollu yleensä 28-30pv. Nyt ehkä menossa kp30 ja tuntuu että ne vihdoin alkais, mutta mitään ei vielä näy. Jospa sulla tulee menkat normaalissa tahdissa! Semmoisiahan ne miehet välillä on. Kuulosti tutulta. Meillä oikeastaan aika vähän puhuttu koko aiheesta. Tais olla kova paikka miehellekin. Vissiin mun mies kuitenkin toipunut pettymyksestä, kun oli meillä viikko sitten rakkautta ilman ehkäisyä. En todellakaan jaksa uskoa, että siitä sen kummempaa olis seurauksena. Mä jo ajattelin että pitää keksiä itselle joku uus harrastus, jos ei aika sitten niin matelis, eikä tulis mietittyä mikä kp nyt on menossa.
Vähän kun googlailin niin vaikutti siltä että km jälkeen voi mennä vähän pidempään et menkat tulee. Oliko sulla spontaani km? Mulla alko vuoto ja kaikki tuli sit pois ilman lääkkeitä. Jotenkin ymmärsin että niin että spontaanin jälkeen paranis nopeammin. Tiedä sit. Mulle se viikon pidennys sopis hyvin. Miehellä työt painaa päälle vielä ens kk puoleen väliin niin että meidän näkeminen saattaa viivästyä. Itse haluaisin tän vauvaprojektin priorisoida, mutta toisaalta en halua hänelle asettaa paineita. Ei kait se nyt niin yhden kierron päälle ole, mutta mä haluaisin kyllä mahd pian olla taas raskaana. Tsemppiä myös sulle :)
N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21
Kultakala kirjoitti:
Haaveissa21 kirjoitti:
Flomama kirjoitti:
Haaveissa21 kirjoitti:
Milloin sä pääset miehes luo? Tähtäätkö siihen että olis ovis? Lisää haastetta teillä kyllä, kun toinen on kaukana. Kaikkea hyvää. 🙂Tsemppiä ihan joka ikiselle teistä omiin tilanteisiin <3 Paljon on viikonlopun aikaan tapahtunut ja mietteitä jaettu.
Itsellä oli tänään ensimmäinen päivä töissä keskenmenon jälkeen, ja totta kai työkaveri ilmoitti raskaudesta :D Niin ja luonnollisesti myös asiakas oli raskaana. Olin yhtä hymyä, vaikka tuntui että kuolen sisältä. Ja olin niin vihainen ja katkera, että se kuvotti. Minunkin piti olla raskaana. Minä haluan olla raskaana heti uudelleen, haluan että onnistutaan heti seuraavasta kierrosta. Mutta eihän se niin mene.
Toisaalta olen tyytyväinen, että ekana työpäivänä tuli tällainen kunnon "tulikaste", niin tämän jälkeen ei varmaan mikään tunnu miltään enää. Vaikka tiedostan, että tunteet ryöpsähtelevät varmasti jatkossakin, kun ympärillä muut tulevat raskaaksi ja saavat vauvoja.
En missään nimessä haluaisi katkeroitua, se nyt olisi ihan vihoviimeinen naula arkkuun. Siispä yritän ajatella positiivisia: huomenna on ensimmäinen tunti kamppailulajin parissa. Jälkivuotokin toivottavasti loppuisi pikku hiljaa, se on ollut aika vähäistä jo monta päivää, mutta vielä ei ole tyrehtymisen merkkejä näkyvissä (anteeksi yksityiskohdat).
Meilläkin mies oli loppuun asti varma, että kaikki on hyvin, vaikka minä tiesin, mitä oli tapahtunut ja sanoinkin sen. Ollaan jonkin verran juteltu ja jaettu tuntemuksia, siitä olen kiitollinen. <3
Oon tosi pahoillani teidän menetyksestä
Mulla kans km takana reilu 3viikoa sitten. Tuntuu kyl et nyt on kaikki raskaana!!!
Aina vähän kirpasee kun kuulee ja näkee.
Ilmeisesti kuitenkin aika yleistä ja nää on vaan näitä. Mulla vuoti varmaan 3-4 päivää km jälkeen ja sit loppu. Sillon oli viel kipuja, mut nyt toki olo ihan täysin normaali. Viikko meni niin hormonit oli jo tippunut alle plussan.
Tsemppiä! Kyl tää tästä!
N36 M44
Km 8/20
Esikoinen 8/21
Kiitti Pauluskainen. Nyt ku muistelen niin onhan sellaista palan tunnetta tms tuntemusta ollut ennenkin ja oon halunnu kuvitella että vauvanalku se siellä 😄 sittenpä sen parin viikon kuluessa näkee ku malttaa oottaa 🤭