Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

4261/6611 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piipari, nyt kun tarkemmin ajattelin päikkäreiden jälkeen niin se kp 13 on varmaan ollut se dpo -1.

Minullahan piikki tulee näköjään aina siihen alkuillan näytteeseen, näkyy seuraavana aamuna vielä ja sitten on jo alkuillasta nega, ja lasken dpo -1 sen päivän jolloin plussa tulee.

Eli todennäköisesti siis eilen ollut sulla ovis dpo0 ja tänään dpo1

Pahoittelen tätä sekoiluani, ei pitäisi väsyneenä ja silmät ristissä kommentoida🤐

4262/6611 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille! Mäki liityn keskusteluihin mukaan.

Taustatietoa sen verran, että minulla ennestään lapset 2014 ja 2016 syntyneet ja nyt olisi kolmas haaveissa. Ehkäisyn lopetin huhtikuussa 2020 ja nyt menossa yk2. Kp 21/28.

Teidän keskusteluita ja muiden tarinoita on kiva lukea.

Tässä pikainen selostus, seuraavaksi leipomis hommiin lasten kanssa :)

28v. Lapset 2014 ja 2016. Kolmas toiveissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
4263/6611 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäneito aika samoissa päivissä mennään 😊

Äitykkä ihanaa kun jaksat pohtia minun kanssa. Joka tapauksessa talleteltu kp11, kp14 ja kp 15 niin ihan hyvillä mielin olen. Ei ihan täysin nappiin mennyt mutta olin vkl yksin kotona niin ei useamminkaan olisi onnistunut.

Tervetuloa mukaan Jauna!

4264/6611 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isosti tsemppiä kaikille tänne omiin tilanteisiin!👍❤ 🎶🎶🎶🎶

Yritän vähän taustailla mukana.

Ostin apteekkireissulla pari kappaletta apteekin raskaustestejä, ei vaan mahtanut itselle mitään....🤪

Tähtitaivas☆

4265/6611 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole vielä ovistestejä hommannut..mennään ensin muutama kierto ilman ja jos näyttää ettei ala tärppäämään, niin sitten aion minäkin ovistestejä hommata :) Nyt on muutaman päivän välein peittoja heilutettu kun ovis pitäisi suunnilleen tällä kohtaa kiertoa olla. Miehellä on ollut selän kanssa ongelmia ja minulla toisen olkapään/hartian,mutta onneksi miehen selkä kuitenkin sen verran hyvässä kunnossa että petihommat onnistui.. naurettiin eilen että aika raihnaisia ollaan 😀 Harmittaa kun joudun nyt särkylääkkeitä syömään aikalailla tuon olkapään takia..jospa pian kipu siitä hellittäisi.

Nytpä ne piinapäivät tässä alkaa taas..jännää on.

Tervetuloa Jauna ja tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin 😊

Oonanen 36v 🙂/ mies 37v/ kolmas toiveissa / yritys aloitettu 6/20

4266/6611 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä yks vauvakuumeinen yhden lapsen äiti. Tein viime viikon ti positiivisen raskaustestin, ja ke alkoi kuukautiset. Olin ihan varma, että meni kesken. Tein tänään varmuuden vuoksi uuden testin ja positiivistä näytti. Mitähän ihmettä? Onko vielä jäänyt hormoneja kroppaan? Vai onkohan sitä raskaana? Kokemuksia?

4267/6611 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emolainen! Ensinnäkin tervetuloa! Oliko kuukautisesi ihan normaalit? Minulla alkoi jonkinlainen vuoto kuopuksesta plussattuani ja olin myös varma, että kesken meni. Sitten tein testin ja muistan kuinka pissasin kippoon (sorry yksityiskohtaisuuteni) ja pissa oli ihan veristä. Ajattelin, miksi edes testaan, mutta testiin tulikin heti kaksi vahvaa viivaa. Tuossa tuo möyhnää nyt 9kk ikäisenä terveenä poikana😊Kun taas toukokuussa plussasin kp 13 ja seuraavana päivänä alkoi vuoto ja raskaustestit näytti heti negaa. Joten luulen, että olet yhä raskaana❤️

4268/6611 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄitiKoo, ehkä vähän normaalia niukemmat kuukautiset oli. Pitää tämä viikko testailla, pysyykö plussalla. Jänskättää 😬

4269/6611 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt aika lailla ärsyttää.. Itsellä kun on ollut melko lailla tarkka kierto (30-31pv) iäisyyden ja nyt sitten alkoi keho temppuilla kun yritys alkanut. Viime kuussa siis menkat alkoi yllättäen dpo 9, kp 25 ihan puskista. Nyt on menossa jo kp 34, (dpo 15/16)eikä mekkoja näy! Testi puhdas nega. Fiilis on kyllä hämmentynyt ja pelokas, Johan se on toi ikä, mikä laittaa kapuloita rattaisiin. Vai voisiko olla tuo painon pudotus syynä..? Aloin nyt syödä tota gelee royalea ja macaa. En tiedä onko hyötyä, mutta ainakin henkisesti. Pääsisipä nyt uuteen kiertoon ja tilanne normalisoituisi. Anteeksi aamunegatiivisuus, ehkä tästä vielä mieli kirkastuu.. Miehelle en viitsi valittaa, kun se on niin kovin huoleton tässä asiassa.

4270/6611 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heleena kirjoitti:

Nyt aika lailla ärsyttää.. Itsellä kun on ollut melko lailla tarkka kierto (30-31pv) iäisyyden ja nyt sitten alkoi keho temppuilla kun yritys alkanut. Viime kuussa siis menkat alkoi yllättäen dpo 9, kp 25 ihan puskista. Nyt on menossa jo kp 34, (dpo 15/16)eikä mekkoja näy! Testi puhdas nega. Fiilis on kyllä hämmentynyt ja pelokas, Johan se on toi ikä, mikä laittaa kapuloita rattaisiin. Vai voisiko olla tuo painon pudotus syynä..? Aloin nyt syödä tota gelee royalea ja macaa. En tiedä onko hyötyä, mutta ainakin henkisesti. Pääsisipä nyt uuteen kiertoon ja tilanne normalisoituisi. Anteeksi aamunegatiivisuus, ehkä tästä vielä mieli kirkastuu.. Miehelle en viitsi valittaa, kun se on niin kovin huoleton tässä asiassa.

Tsemppiä 👍Jospa oletkin raskaana mutta ei vaan vielä näy testissä ❤️Pidän sulle peukkuja 😊

Minulla myös mies samanlainen ettei hälle viitsi pahemmin puhua ja piinailla kun ajatus maailma tuo sama että tulee jos on tullakseen 😕

Tsemppiä Oonanen kipuihin 😊👍

Iltatähti toiveissa ❤️ ya 4/20

4271/6611 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti kesäheinä kirjoitti:

Mitä kuuluu Lumokeijulle? Toivottavasti hyvää ❤️

Laskujeni mukaan minulla menossa kp 22/28. Kaikki päivät samanlaisia, odottaa vaan parempaa huomista kipujen osalta.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiin ❤️

Neiti Kesäheinä, ihana ku kyselet 😊 Aika samoissa mennään, mulla kp 24 ja dpo 15 (tai 16). Eilen aamulla testasin raskaustestillä ja negatiivista näytti. Ajattelin nyt pysyä vahvana ja odottaa ainakin viikonloppuun ennen seuraavaa testiä. Viime kierto oli tosiaan harvinaisen pitkä (34),kun yleensä kierto jotain 28-30. Jännättävää siis riittää. Olen yrittänyt olla kyttäämättä liikaa oireita ja vain nauttia tästä tilanteen seuraamisesta.

Niin ja tervetuloa uusille! 😊 Tsemppiä piinailijoille, tiputtelun tai outojen kiertojen kanssa pähkäileville ja uuteen kiertoon suunnistaville. Tässä kyllä jo kaipailisi kunnon plussa-aaltoa ❤️++++❤️

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

4272/6611 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt elämä mitä hommaa taas. Mulla oli tänään kierron toinen folliultra ja sieltäpä paljastuikin ei toivottu yllätys. Keskenkasvuisia (15-16 millisiä) folleja oli ainakin 5-6 ja vielä perjantaina näkyneet kaksi johtofollia olivat joko menettäneet johtoasemansa tai ovuloituneet. Kaikki hoidot seis tästä kierrosta ja kondomi käyttöön monikkoraskausriskin takia. Olin niin hämilläni, ettei mieleen tullut kysymyksiä, joita nyt pulpahtelee. Ensinnäkin, ovistesti näytti tälle aamulle viittä vaille plussaa, oletettavasti nyt iltapäivällä tulee jo selkeä positiivinen. Mulla on myös käytössä Estradot- laastari, joka viimeksi ilmeisesti sekoitti lh-huipun näkymistä, sillä ultrassa näkyi puhjennut folli siinä vaiheessa, kun plussa alkoi vasta tulemaan. Eli olenkohan oikeasti nytkin jo ovuloinut ne johtofollit, mutta sitä ei vaan nähty, kun munasarjat oli täynnä niitä semikokoisia? Ja jos en, niin jääkö nuo puolivalmiit nyt vaan sitten ovuloitumatta, vaikka lh-piikki tulee? Ja käynnistyykö menkat lh-piikistä vai munarakkulan puhkeamisesta, eli jos ovista ei tulekkaan, niin tuleeko mulle sitten taas joku maraton-kierto? Ja entä jos ne kaikki puolivalmiit kypsyykin loppuun ja ovuloituu, ei paljoa auta kondomi enää kun lasta on tehty viimeksi tänään aamulla 🙈

31 ja 32v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS ja endometrioosi. Kevyemmät hoidot (OI+IUI) 5/20 alkaen, IVF alkanut 12/20.

4273/6611 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauluskainen kirjoitti:

Huomenta vaan kaikille😊

Eilen ne kuukautiset sitten alkoi, kierukka siis poistettiin tiistaina. En tiedä onko nää nyt sellaiset ihan oikeet kuukautiset vai vaan joku välivuoto, mutta ainakin ihan samoilta näyttää kuin mitä mulla on ollut ennen kierukkaa. Kierukan aikaan mulla ei ollu kuukautisia ollenkaan, mikä oli aivan ihanaa👌🏻✌🏻 Mä nyt kuitenkin meen siinä uskossa että nää on ne, ja lasken sen mukaan mun kiertoa. Aikaisempaa kiertoo en muista kun siitä on jo lähes 10 vuotta aikaa🙈

Tahdon sinulle toivottaa kärsivällisyyttä, itellä oli vastaava tilanne ja vauvaa ei meinannut kuulua puoleen vuoteen.

Limakalvot ohentuneet pitkän kierukan takia että niillä kesti herätä.

Saatiin kyllä sitten vauva kun lopetin tikuttamisen ja hermoilun ja pidettiin seksipäiviä melko usein.

Onnea matkaan!!

4274/6611 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halti, hurja follimäärä siellä! En osaa vastata kysymyksiisi mutta nyt vaan hetki kortsun kera puuhastelua, toivottavasti ne kaksi johtofollia oliskin jo ovuloinut!

Täällä dpo8. Autossa iski paha olo ja närästys, ja meinasin oksentaa - tää kierto selvästi on yrjöteemainen kun lh-huippukin aiheutti oksentelun. Mahassa menkkatuntemuksia jo, vaikka vielä olis viikko menkkojen alkuun. Koko ajan janottaa, suu kuivuu. Valkovuotoa on reilusti (tätä kyllä joka kierrossa). Noustessa tuolilta tuntuu myös vihlontaa alavatsalla. Tää on taas tätä toiveajattelua, kun huomaa kaikki epämääräiset olotilat. 😀 Tässä kierrossa ekaa kertaa tallettelut meni vähän huonoille ajankohdille, silti toiveet nousee!

4275/6611 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kanssakuumeilijat! Onkohan joku saanut tällaista? Ennen testausta tikku oli ihan vitivalkoinen, harmaa läntti tuli heti kun tikku kastui ja näemmä se on siinä missä testiviivan pitäisi.

4276/6611 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen päivä teroja ja olen taas ihan pois pelistä. Väsymys jyllää, olen nukkunut kahdet päikkärit, herättyä velloo pahaolo. Rinnat turpoaa ja naamaan tekeytyy kunnon finnejä.

Illalla grillailtiin talotoimikunnan aloitteesta, erehdyin yhden oluen nauttimaan ja sekin kimpos päähän kuin pahempikin humalatila.

Äkkiseltään lukisin kaiken raskausoireiksi, monesta kierrosta viisastuneena en sitä tee.

Teroja jäljellä 8 päivää...kuolen

Kp 16, dpo5... Hiljenen varmaan taas toviksi

Paljon tsemppiä piinailijoille, plussatuulia kaikille❤️

4277/6611 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilonainkeri oho! Ei oo kyllä tuommoista vastaan tullut. Vähän niinkun vois olla positiivinen, mut jotenkin mennyt testaus pieleen ja viiva jäänyt puolitiehen. Tee ihmeessä uusi pian! :)

4278/6611 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa! Ilonainkeri, en ole kyllä minäkään tuollaista viivaa nähnyt. Ilmeisesti viivanpaikat on harmaita, mutta jos yhtään on punertavaa väriä niin olisi luettavissa positiiviseksi :)

Minäkin kaipailisin vähän ovulaatioapua.. Oon tikutellut kp13, kp14 ja tänään kp15 tikutin aamulla ja iltapäivällä. Kp13 ilmestyi haalea testiviiva, kp14 hieman edellistä päivää vahvempi mutta silti kontrolliviivaa haaleampi viiva. Tänään aamulla kp15 testi näytti samanvahvuista viivaa kuin eilen, eli en sitäkään plussaksi tulkitsisi. Iltapäivällä tikutin uudestaan ja tuolloin ei enää viivan viivaa. Eilen eli kp14 oli selkeät limat, mutta ne loppuivat jo saman päivän aikana kun alkoivatkin eli eilen illalla. Eli kysymys kuuluu, mitä ihmettä tästä pitäisi ajatella - ovuloinko ollenkaan ja jos ovuloin, niin milloin? Kun kerta testit eivät positiivista missään vaiheessa näyttäneet.

4279/6611 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin minä Persilja ja mulla samanlaiset kokemukset kuin sulla.

Aloitin tikutuksen kp10 ja jatkoin kp15 asti, mutta selvää ovis plussaa en saanut missään vaiheessa.

Tarkkailin kuitenkin limoja ja kp 14 ja 15 oli selkeät eggwhite limat. En kuitenkaan tiedä olenko ovuloinut, luulisin että olen, mutta miksiköhän se ei testissä näy?

Olen kyllä kuullut, että ovuloida voi ilman, että se näkyy testissä, mutta mikököhän mahtaa olla syy, et toisilla näkyy ja toisilla ei 🤔

4280/6611 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen avautumisen jälkeen menkat alkoivatkin iltapäivällä rytinällä.. nyt jo huvittaa tuo aamuinen tuntee purkaus. Tänään siis kp 2 ja uuteen yrityskiertoon. Jospa nämä kierrot tästä tasaantuisi.

Ovulaatiotikut otan nyt itsekin käyttöön. Enempää en osaa noista tikusta sanoa, kun on hetki edellisestä käytöstä, mutta ainakin mulla nuo One Stepin ovulaatiotikut eivät ikinä ole yltäneet ihan samanvahvuiseen viivaan asti. Kuitenkin olen ovuloinut niiden lähes yhtä tummien aikana, siitä todisteena alkanut raskaus. Nyt ajattelin ostaa eri merkin tikkuja, ainakin alkuun tilanteen selvittämiseksi, kun nämä kierrot on lähtenyt heittelemään. Itsellä kyllä oireetkin on aika selvät.