Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

401/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätinkin pillerit jo aiemmin pois tuossa ennen uutta vuotta 😁 Ensimmäisiä menkkoja odotellaan juuri. Tässä kierrossa ei oo ollut mitään. (Emme asu siis yhdessä).

Oireita kyllä on oviksesta 😂 Viime viikolla tuli oikein kunnon limaklöntti pissalla käydessä 🙄 Ihan järkky 😂 Ei ollut mikään pieni ja huomaamaton. Semmonen mulla on tullut aiempinakin kertoina, kun ei oo ollu pillerit käytössä. Onko muilla? Mä en tiedä onko mulla nyt ollu jo ovis vai onko tulossa. Valkovuotoa tulee edelleen. Eikä kyl missään vaiheessa oo ollu sitä "kirkasta kananmunanvalkuaisen" tapaista vuotoa. Rinnat on ollu arat ja kipeät nyt pari päivää. Alavatsaa on sattunut ja eilen aamulla reisiä poltti, kuin menkkojen aikaan. Eli jotain käynnistymistä ainakin tapahtuu 😂 Mä en odota yhtään menkkoja. Mulla ne on kyl kuin saavista kaatais ja sattuu kovin, synnytyskin olis helpompaa, kuin menkkakivuista kärsiminen 😂 Mut kahdet menkat pitää kärsiä (ainakin) ja sit toivon, et tärppäis ❤️

Muoks. Tulipa omaa napaa 🙈

Käytättekö te jotain sovellusta tai pidättekö kirjaa oireista ne?

Kahden koululaisen äiti. Km 11/17.
Kolmannen odotusta 10/20 ❤️

402/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin siirryn tuolta aiemman keskustelun puolelta tänne, kun vuosi vaihtui. Me ollaan minun mieheni kanssa alle 30 v naimisissa oleva pariskunta, ja ollaan aina tiedetty että halutaan lapsia. Viime huhtikuussa asiat oli niin hyvin mallillaan (opiskelut, työt jne.), että jätin e-pillerit pois. Minun kroppa meni siitä aivan sekaisin. 😅 Bongasin elokuussa ensimmäisen ovulaation, jolloin mulla oli myös sellainen ns. kemiallinen raskaus, kävin verikokeissakin sen takia. Nyt joulukuussa oli toinen tällainen kemiallinen, jonka vuoksi meillä käynnistyi yk 5. Lasken yrityksen alkaneen vasta tuosta elokuun ovulaatiosta, koska ennen sitä en tosiaan edes ovuloinut. 😅

Mulla ongelmana on ollut se, että luteaalivaiheen aikana alkaa tiputtelu yleensö dpo 9. Viime kierron söin siihen Teroluteja, ja jatkan niiden syömistä nyt kaksi seuraavaakin kiertoa. Myös omia poppaskonsteja on käytössä. 🙈😂 Toiveet on korkealla, koska Terolutit toimi viime kierrossa hyvin ja tiputtelua tuli vain dpo 12 ja 13. 🙏

Siinäpä olikin tekstiä! Tuohon sovellusasiaan: mulla on käytössä se Flo, olen tykännyt siitä. :)

Esikoinen la 10/2020. 💜

Sisältö jatkuu mainoksen alla
403/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi ketjusiirtyjä. Mietin jo mitähän te tämän ketjun kirjoittajat tuumaatte meidän joukkosiirtymisestä. 😬 Toivottavasti ei haittaa ja opitaan kaikki toimimaan yhdessä tässäkin ketjussa?

Onnea kaikille kovasti tälle vuodelle. 🎆❤️ Plussaonnea eritoten. Kuten allekirjoituksestani huomaa, täällä kirjoittelee iltatähden yrittäjä. Olen tosin hyväksynyt jo mahdollisuuden, että emme vauvaa enää saa, sillä mieheni siemennesteestä löytyi vasta-aineita. Mulla kyllä kans ollut tiputtelua ja pientä kilpparihäikkää. Yritämme kuitenkin edelleen, käytän Fertility friend- sovellusta ja oviksia etsin aamulämmön mittauksilla, vuodon ja välillä kohdunsuun tarkkailullakin, hedelmällisyysmonitorilla ja sylkitestillä. Nyt oon alkanut kuitenkin sen verran joustaa, että en ole nyt mitannut lämpöjä useampaan päivään. Aloitan taas huomenna. Nyt taitaa olla kp5, en ole siitäkään ihan varma. Pitänee avata ja täydentää sovellus tänään.

Vauvatoive mulla elää edelleen, siitä tuorein todistus eiliseltä, kun valoimme uuden vuoden tinoja ja näin omassani vauvan kopan vauvoineen. Muuta ei ehtinyt siitä tulla edes mieleen. 😅

Rentoa vuoden ensimmäistä päivää kaikille! 🤗

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

404/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innokasta alkavaa vuotta kaikille! Olkoon se plussien täyteinen! +++ 

Minä jo aiemmin tänne kirjoitellut, mutta taidanpa siirtyä pysyvämmin nyt tänne muiden myötä, tuolta Toiveena vauva 2019/2020 keskustelusta tulleiden kanssa :) 

Kovat olivat toiveet kun mieliala oli todella seesteinen, ei perinteistä menkkamasennusta (paisti yksi päivä jo paljon aiemmin) menkat päivän myöhässä, rinnat yhtä kipeät kuin yk3 ja alavatsassa painetta ja kireyttä, muutenkin hassu kihelmöivä olo "down there". Nyt ei tullut myöskään sitä mikä tässä yrittämisen kanssa on tapahtunut, että tiputtelu alkaa jo 3-1 päivää ennen varsinaista vuotoa.

Niin suurissa toiveissa olin lähdössä uuteen vuoteen, että ajattelin jos plussa tulee niin kerron varmaan kavereille kun parin viikon päästä nähdään. Mietin jo miten kertoisin ja sitä ihanaa fiilistä mikä on kantaa uutta elämää, se ylpeys, että on sellaisen saanut aikaan ja kuinka kiva siitä on muille kertoa ja yhdessä iloita. 

No kello 23.51 kävin vessassa ja vertahan sieltä tuli... Hyvin haaleaa vaaleanpunaista kun paperiin pyyhki, mutta tiesin HETI, että menkat ne on :( Varsinainen vuoto alkoikin sitten heti tänään aamusta, eli aika nopeasti sitten alkoi poikkeuksellisesti nytten tämän puolen vuoden aikana.

Siinä murtui toiveet sitten ja usko tälle vuodelle. Se tunteiden aalto mikä vyöryy päälle oli jälleen oli aivan kammottavaa koettava. Koska ollaan kylässä niin en voinut edes itkeä tai huutaa, mitä minun olisi mieluummin tehnyt mieli tehdä, vaan jouduin vain nielemään nämä tunteet... Kunnes ennen nukkumaan menoa itkin puolisolle kuinka nöyryyttävältä tämä tuntuu, että kerta toisensa jälkeen emme vain onnistu. Miten tämä kerta kaikkiaan onkin niin hankalaa! Elämän yksi perusasioista on lisääntyä, jotta uusi elämä voi jatkua, mutta tuntuu, että me emme tähän pysty :( Se tuntuu jotenkin niin nöyryyttävältä... Tiedän järjellä, että se vuosikin on TÄYSIN normaalia ja mahdollisuuksia vielä varmasti on, mutta koska ympärillä on vain kavereita ketkä ovat raskautuneet välittömästä, tuntuu se, että meissä on jotain vikaa. Olen joskus aikoinaan sanonutkin aina, että olen satavarma, että lasta en tule helpolla saamaan. Nyt jotenkin on jopa se olo, ettei se ole koskaan ole mahdollista ollutkaan... 

Tämä uuden vuoden ensimmäinen päivä alkoi vielä sillä, kun Instagramin avasin tsekatakseni vain nopeasti yhden asian, niin eikös sielä jälleen ollut yksi raskaus ilmoitus: "Tämä vuosi tuleekin olemaan kaikista jännittävin!" Ja kuva jo kookkaasta raskausmahasta... 

Näillä fiiliksillä sitten uuteen vuoteen :( Eilen tipun kovaa ja korkelta, tänään vielä kovempaa ja korkeammalta... Tuntuu kuin joku olisi läimäyttänyt vasten kasvoja aivan jäätävän litsarin ja samalla vetänyt maton jalkojen alta. Mitä järkeä tässä on ? Hakata päätä seinään ilman minkäänlaista tulosta?

Tänään aukeaa kyllä se viinipullo (en siis mitään dokaa vaan ihan vain lasillinen), olkoon se lohtuni näissä tunnelmissa. Puolisokin ihanasti lohdutti, että onhan meillä sentään toisemme <3 Se on ihan totta ja sitä tulisi vaalia ja siitä nauttia! En olisi vain halunnut uutta vuotta ja uutta vuosikymmentä polkaista käyntiin näin :(

Miten muilla vaihtui vuosi? Toivottavasti paremmissa merkeissä! :)

Esikoinen 11/20
Haaveissa sisarus taaperolle

405/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Wannabe mami! Alkoipa ikävästi. Harmittaa sun puolesta 😞

Minä myös siirryn tänne tuolta toisesta ketjusta. Ollaan 35/34 pariskunta ja ensimmäistä yritetään. Nyt on menossa yk11 ja ensimmäinen kierto jossa mulla on keltarauhashormonit tukemassa luteaalivaihetta. Menossa kp 19/27 mutta en odota tästä kierrostaan mitään kun ovulaatio sattui joulunaikaan jolloin oltiin eri maissa (ollaan muuten edelleen! Ennätyspitkä Suomiloma, jee 🥳). Seuraan mielenkiinnolla miten sekaisin mun kierto näistä hormoneista menee...

Hyvää uutta vuotta kaikille, toivottavasti tästä tulee hyvä vuosi meille kaikille.

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

406/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää, onnellista uutta vuotta sekä valtavan suurta plussatuulta!

Minäkin siirryn tuolta Toiveena vauva 19-20 ryhmästä tänne.

Olen 30 rajapyykin ylittänyt, naimisissa. Taustalla endoepäily teini-iästä, diagnosoitu lievänä 27v ja pcos 27v lähtien.

Menkkakierto 19-60pv. Lapsia olen aina toivonut, esikoiselle on ollut mahdollisuus tulla syksystä 2017 alkaen, eli 3.yritysvuosi on alkanut.

1. yritysvuoden aikana 4 alkuraskauden keskenmenoa, KM rv7+0, 5+1, 5+3, 17pv. Viimeisin 17pv kestänyt raskaus on ilmeisemmin "kemiallinen", koska näkyy verikokeessa (ovulaatio kp9) mutta alhaisena. Pahoinvointi alkaa välittömästi kun hormonitaso nousee, joskus ovulaatiokin saa aikaan voimakkaan pahoinvoinnin. Eli mukaan tarttuu, mutta matkassa ei pysy. Näiden jälkeen edes hailuraa viivaa ei ole tullut testiin... Alkaa toivo hiipua omasta pienestä vauvasta.

Erityisen runsaat ja todella kivuliaat kuukautiset. Ehkäisyä ei ole ikinä ollut käytössä, itse olen syönyt sinkkuaikana menkkakipujen ja epäsäännöllisten kiertojen vuoksi 10v ajan pillereitä (tehottomina, koska menkat tulivat siitä huolimatta miten sattuu).

Isompiin tutkimuksiin emme ole lähdössä, puoliso ei halua (hyväksyy ettei ehkäisyä ole ja vauvalle on lupa tulla, mutta hoitoja ja tutkimuksia ei halua eikä suostu.) Minulle on tulossa gynen polille tutkimukset, näissä tarkoitus kartottaa sitä, onko meillä minun puolelta edes mahdollisuuksia saada lasta ilman hoitoja. Terolut harkinnassa. Ovulaatio jää toisinaan välistä, yleensä ovis kp7-12 välillä.

Aamuisin käytössä Multivita, D-vitamiinin 50ug, kalkki 500mg, kromi 50ug ja Metformiini 500mg. Iltaisin Metformiini 500mg, Maltofer+++ 200mg, C-vitamiini 500mg ja foolihappo 400ug. Lisänä eteeriset öljyt.

Tämä kierto on ollut kummallinen, tällä hetkellä en ole varma onko menossa yk26 vai onko se vaihtunut yk27, koska vuotoa ei ole nimeksikään (alle 15ml 4pv aikana, käytössä kuukuppi) ja testi on tyylipuhdas nega...

Valtavan suurta plussatuulta meille jokaiselle ❤

Ps. Tiesittehän, että jokainen voi laittaa itselleen allekirjoituksen profiiliinsa? Helpoimmalla sinne näytti pääsevän omaa nimimerkkiään klikkaamalla, ja sieltä "muokkaa" ja kohta allekirjoitus. Sinne laiton itselleni tiedot, pysyvät mukana eikä tarvitse aina kirjoittaa viestin loppuun! Näin myös muut pysyvät kartalla, kuka ja mikä tilanne meillä kullakin on.

Pitkän lapsettomuuden jälkeen kahden lapsen äiti.

407/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmillisia tilanteita monilla 😢 mutta kovasti tsemppiä ja positiivisuutta kaikkiin sopukoihin!

Täällä kp3 ja ihan hyvä mieli, vähän masensi kun alkoi menkat, mutta olishan se ollutkin hassua tiinehtyä jo ekasta yrittämästä.

Foolihappoa aloin nyt syömään, liekkö siinä mitään taikaa, toki sitä suositellaan. Myös mamavitamiinit tilasin ja ajattelin eka että syön niitäkin jo nyt, mutta en sitten tiedä.

Mitäs vitamiineja tai ravintolisiä syötte?

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

Vierailija
408/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kuulin eilen pari vauva uutista, joten on ollut mieli maassa kun muut onnistuu mut me ei. Onhan tää hölmöä itkeä, kun vasta yk7 menossa. :/

409/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hyppään myös tänne uuteen ketjuun tuolta 19 ketjusta🖐️

36/44 naimisissa oleva pari, lapsettomuustausta, kaksi lasta hoidoilla, yksi luomusti joka enkelityttö. Nyt elämäni ensimmäistä kertaa 4kiertoa tikuttanut ovista siinä toivossa että vielä meille se luomuvauva suotaisiin.

Käytössä gelee royal, tripla sinkki, foolihappo ja extra e-vitamiini. Molemnilla kilpirauhasen vajaatoiminta ja thyroxin lääkitys.

Toivotan onnea jokaiselle tähän vuoteen ja plussapuhuria🥰

Täällä menossa kp5 ja vuoto alkaa olla ohi. Oviksen bongausta siis odotellen..

Vierailija
410/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiliperi kirjoitti:

Voi harmillisia tilanteita monilla 😢 mutta kovasti tsemppiä ja positiivisuutta kaikkiin sopukoihin!

Täällä kp3 ja ihan hyvä mieli, vähän masensi kun alkoi menkat, mutta olishan se ollutkin hassua tiinehtyä jo ekasta yrittämästä.

Foolihappoa aloin nyt syömään, liekkö siinä mitään taikaa, toki sitä suositellaan. Myös mamavitamiinit tilasin ja ajattelin eka että syön niitäkin jo nyt, mutta en sitten tiedä.

Mitäs vitamiineja tai ravintolisiä syötte?

Syön foolihappoa ja d-vitamiinia :)

411/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans hyppäsin vanhasta ryhmästä.

Mistä ostatte tuota gelee royalia ja onko se siis ihan kapseli? Greippimehu ei oikein enää uppoa, paitsi se törkeän kallis tropicana-puteli jota en raaski ostaa :D

Olen syönyt kesästä lähtien foolihappoa ja syksyllä aloitimme molemmat perus monivitamiinin.

Mulla nyt kp 6 enkä tiedä millon aloittaisi ovulaatiotestauksen kun ei tiedä onko kierto nyt sen 30 vai 60 päivää.. Tämä on niin rasittavaa :( eikä helpota se ettei ole haluja kuitenkaan puuhastella "varmuuden vuoksi" useammin...

Miten saisi miehen halut huippuun? Itsehän nyt pystyy olla ottavana osapuolena vaikka joka päivä (vaikkei huvittaisi), mutta kun siihen lapsentekoon tarvitsee sen miehenkin panoksen. Meillä siis petihommat painottuu viikonlopuille/vapaille.

Vierailija
412/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Onpa ihanaa kun on ”se” hyvä aika kierrosta ja kaikki mahdollista (kp 7/28). ☺️

Vitamiineista ym. kun oli puhetta, niin itse aloitin foolihapon syömisen jo vuotta ennen yrittämisen aloittamista. Tämä siksi että kävin gynellä, joka on erikoistunut lapsettomuushoitoihin ja -tutkimukseen (taisi olla ihan alansa huippu Suomessa) ja hän kertoi minulle jo useampi vuosi sitten, että vahva tutkimusnäyttö on osoittanut, että foolihapon syömisellä jo ennen raskauden yrittämistä on selkeä positiivinen vaikutus ja hän tosiaan suositti, että jo vuosi ennen ehkäisyn lopettamista voi aloittaa. Lisäksi syön d-vitamiinia 50 mikrogramma vuorokaudessa. Tosin tänään juuri luin artikkelin, että liiallinen d-vitamiini olisi myös huono asia raskauden aikana... tiedä sitten.

Monet teistä syövät monia erilaisia vitamiini- ja luontaisvalmisteita. Itseäni epäilyttää kaikenlaiset lupaukset ja erityisesti olen huolissani luontaistuotteista, joita ei välttämättä ole kunnolla tutkittu ja paljon olen lukenut esimerkkejä esim. maksavaurioista, kun luontaistuotteita on käytetty paljon. Miten olette varmistaneet tuotteiden turvallisuuden? Huolettaako teitä, että tuotteilla voisi olla jotain negatiivisia haittavaikutuksia? Ainakin te jotka syötte montaa eri tuotetta päällekkäin, oletteko konsultoineet esim. lääkäriä vai miten olette päätyneet valitsemiinne tuotteisiin? Tämä siis vain omaa mielenkiintoani enkä todellakaan arvostele tai tuomitse kenenkään valintoja.

Vierailija
413/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout: Meillä sama ongelma miehen halujen kanssa. Meillä suurin syy luultavasti miehen ylipaino ja matalat testotasot. Olen yrittänyt kannustaa liikkumiseen ja terveellisiin ruokailuvalintoihin, mutta eipä ketään voi pakottaa tekemään muutoksia, jos ei omaa motivaatiota ole.

Minulla ongelmana taas se, että koko ajan tekisi mieli ja miehellä tekee ehkä kerran viikossa, jos silloinkaan. Mies myös todella altis suorituspaineille ja jos kokee yhtään painostusta niin hommasta ei tule mitään.

414/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille, ja tsemppiä teille kaikille!😄 Toivottavasti tämä on meidän vuosi❤

Itse tällä hetkellä yk2 21/28-29 dpo 6. Melkein hävettää sanoa mutta minulla on niin varma tunne että nyt tärppäsi! Ei voi olla mahdollista että jo nyt olisi oireita mutta on ollut huimausta, arkoja sekä turvonneita rintoja sekä alavatsatuntemuksia.. Mutta tämä tunne ei joudu oireista vaan enemmän on kyseessä vaistosta. Saa nähä sitten tuleeko kuukautiset viikon päästä tai ei ja sitten on nolo olo🙈

Miten paljon te puhuutte miehenne kanssa oireista ja tuntemuksista? Mua vähän nolotta sitten jos ei olisikaan raskaana ... Ensimmäisen yrityksen jälkeen mies totesi että olinkin valeraskaana ja jotenkin hävitti ihan kauheesti..😔

On niin kiva lukea teidän tekstejä ja saada vertaistukea😊 Tässä ryhmässä pystyy vapaasti kirjoittaa omasta ajatuksista ja kukaan ei tuomitse, saa vaan rakkautta ja tukea😍

Kun täällä on kysytty niin itse käytän Clover appi, en seuraile lämpöjä tai teen ovistestejä (aloitan varmasti vasta sitten kun on enemmän yrityksiä takana). Syön mama-monivitamiinit ja mies syö multivitamiinit. Vältän jo nyt alkoholia ja yritän syödä terveellisemmin sekä liikkua enemmän.

415/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hyppään kans tuolta 2019 ryhmästä tänne! Tosiaan olen 23, mies 24. Yritys aloitettu toukokuussa ja uutena vuotena kp1. Joten tästä lähti 9. Yrityskuukausi. Oon ollut super stressaantunut kun ei ole tärpännyt, mutta yritän pitää silti pään kasassa. Keväällä tosiaan olisi tarkoitus mennä sitten tutkimaan asiaa enemmän jos ei sitä ennen tärppää.

Yks kaveri ilmoitti plussanneensa muutama päivä sitten, toisella kaverilla laskettu aika lähenee ja ite vaan edelleen ootan sitä plussaa.. Vaikka toki tiedostan että se on hirmu yksilöllistä miten nopeasti tärppää ja joillakin vaan kestää pidempään ilman että olisi "vikaa." Yksityisellä gynellä oon käynyt yrityksen alussa tutkimuksessa ja ultrassa, kaikki vaikutti siinä olevan ok. Koitti lohduttaa jo silloin että se vuosi yritetään rennolla otteella ennenkuin huolestutaan. Joten yritän nyt kevääseen saakka ottaa rennosti tän yrittämisen suhteen (Huom yritän 😂)

Plussa tuulia kaikille!❤️

Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24

416/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin joo, ite syön foolihappoa, D-vitamiinia ja rautalisää. Mies ottaa sinkkiä, deetä ja monivitaa. Yhdessä vaiheessa kokeilin vehnänalkioöljyä ja greippimehun juontia, mutta ne nyt on jääny

Esikoista yritetty 05/19 asti. N23/M24

417/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooh terve vaan kaikille, minäkin siirryin tälle puolelle... Ensin kyllä mietin jaksanko kirjoitella mutta tän nyt ainaskin. Kp 31 ja vain pientä tiputtelua. En ole uutta testiä tehnyt koska ärsyttää.... Olen kiukutellut miehellekin kun halusi viivytellä tän yrittämisen kanssa. Mulla ollut käytössä tuo Clue sovellus, ilmainen kun on. Sylkitestit kiinnostaa, täytyypä niitä googlettaa, kiitos vinkistä.

418/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ikävä tilanne jos halut ei kohtaa. Ja sitten koittaa saada ne kohtaamaan ovikseen.. 😑 mut nuo testohommat kyllä kannattaa hoitaa jos mahdollista.

Esikoinen toiveissa meillä 34-vuotiailla.

419/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista ravintolisistä piti vielä kirjoittaa: mulla on käytössä mama-monivitamiini (foolihappo) ja lisäksi lisärauta ja lisä D. Nyt on ollut yhden kierron kokeilussa se gelee royal, mutta kunhan saan purkin loppuun niin se jää siihen. Tulipahan kokeiltua.

Miehellä on myös multivitamiinit ja omega 3. Minäkin nappailen omegaa kun satun muistamaan, se kai tekisi hyvää itse kullekin.

Gyne suositteli minulle aikanaan multivitamiinia jossa on tarpeeksi foolihappoa jo heti yrityksen alusta alkaen. Rautaa ja D vitamiinia otan omin lupineni koska omalääkäri oli sitä mieltä että rauta-arvot on Ok koska hemoglobiini on mulla (vihdoin, kiitos mamma-vitamiinin) normaalin rajoissa, vaikka ferritiini on matala. Myös D-vitamiinin raja-arvot on meidän kotimaassa vähän eri. Suomessa mulla on ihan reilusti puutoksen puolella, meillä kotonakin minulla on ”vaje” mutta ”ei se haittaa”. Lääkitsen siis itse itseäni.

Ikää 35 (m 34), yk16, ekaa yritetään.

420/6611 |
01.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käytössä mama-monivitamiini, josta saa foolihapon. Kyseinen tuote kyllä ketuttaa joka aamu, kun purkin kyljessä on raskaana olevan naisen kuva. Lisäksi D-vitamiinia 50 mikrogrammaa päivässä ja nyt aloitin myös inositolin (500mg päivässä). Haluaisin pcos:n vuoksi käyttää Donaferty-tuotetta (myo-inositolia) jos sillä saisi kierrot pelaamaan ja ovulaation tapahtumaan, mutta kyseistä tuotetta ei saa mistään. Katotaan onko pelkällä inositolilla mitään vaikutuksia.

Täällä mennään kp 18 ja aloitan Terolutit varmaan huomenna. Myöhäistin aloitusta tarkoituksella, kun toivoin ovulaatiota tässä ennen kuurin aloitusta mutta tikut näyttää haaleita viivoja, suottapa sitä siis kiertoa enää pitkittämään. Jospa ensi kiertoon jo saisi jotain lääkkeellistä apua, nyt odotellaan siemennesteanalyysin tuloksia vain. Talletteluista ei pitäis jäädä kiinni tässäkään kierrossa, se me sentään osataan 😂 Vielä kun munasarjat osais toimia... Toispuoleisia kipuja kyllä oli kp 15-16, mutta niin on joka kierrossa ollut, vaikka ovulaatiosta ei tietoa.