Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

361/6611 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lämpöjen lasku taitaa olla jokaisella naisella tosi yksilöllistä kuten lämpötilatkin, sillä minulla lämpö laskee pian ovulaation jälkeen ja muiden (mitä olen palstoilta lukenut) kirjoituksien perusteella vasta pari päivää ennen kuukautisia, ja minulla lämpö vielä tasaantuu kuukautisten ensimmäisenä päivänä. 🤔 Huh, tuntuu että kokoajan saa jotain uutta selville mitä pidemmälle yrittämisessä mennään kun tutkii kaikkia aiheita! 😁

19v | Raskaana

362/6611 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ovulaatiosta n. 6 päivää, ja oletettuihin kuukautisiin on n. 8 päivää. Kirjoitan tähän oireita joita ilmaantunut ovulaation jälkeen;

- lämpö pysynyt puoli astetta koholla notmaalilämmöstä ovulaation jälkeen

- rinnat hieman kipeät

- valkovuoto on hieman lisääntynyt ovulaation jälkeen (tulehdus on hoidettu, ei pitäisi johtua siitä)

- naama alkanut kukkia (minulla harvoin tekee niin)

- nuha vaan tuntuu jatkuvan (tuhnuinen olo), olin siis ihan kunnolla kipeä viimeviikolla

- väsymys (sekin voi johtua mistä vaan kyllä)

- vilu

Voi olla että olen vain tulossa hulluksi tässä. 😁 Toivon kuitenkin noiden olevan raskausoireita.

Tästä aamusta vielä; olin kylmissäni aamusti (klo 9) kun mitattiin, lämpö oli silti 36.4. No nukuttiin vielä 3 tuntia sen jälkeen sikeästi, herättiin 12 ja halusin vielä mitata, lämpö oli 36.7 (!!) Ja olin lämpimästi peiton alla niin kuin muina aamuina. Jos omat lämpöni päättävätkin huijata minua ja laskevat juuri ennen menkkoja niin lopetan mittaamisen!! Alkaa hiukan stressaamaan tämä jatkuva jännittäminen. 😁

19v | Raskaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/6611 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla en enää pystynyt odottamaan ja tein testin ja todella vahva plussa tuli!

Olin ihan yllättynyt kun viime kerralla siristellen katsoin että ehkä plussa ehkä ei, mutta sen kyllä näkee selvästi sitten kun todella on raskaana. Olisi tehnyt mieli hyvin vuoksi testailla kaikilla tikuilla mitä oli kaapissa.

Kännykän mukaan ovis 4.12 mutta kerroin viime viestissä että tämä marraskuu-joulukuu on ollut todella sekava enkä saa omasta kehosta mitään selvää niin voi olla että ovis ollut ennen sitä. Oli niin vahva viiva myös vaikka menkkojen olisi pitänyt alkaa vasta keskiviikkona.

Neuvolaan en ole vielä soittanut kun mies on työmatkalla ja haluan kertoa hänelle ensin. En tosin tiedä miten vielä. Ensimmäinen käynti menee varmaan reilusti tammikuulle ja saan varmaan tietää tarkan viikkomäärän silloin.

Oireita tähän asti: pieni närästys, kipua vasemassa munasarjassa (seurailen tätä) kun venyttelen tai aivastan/nauran ja tänään pientä pahoonvointia (olisin varmaan antanut sen olla enkä ajatellut sitä sen enempää ellen olisi testannut aamulla).

Siirryn tästä varovasti taka-vasemmalle ja elokuisten ryhmään. Tsemppiä teille kaikille!

364/6611 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Käyttäjä4463 ❤️

Noista viikoista sen verran, että neuvolassa käyttävät raskauskiekkoa, jossa oletuksena on kierto 28pv. Laskettua aikaa tarkennellaan sitten niskaturvotus- ja rakenneultrissa vauvan kokoa mittailemalla ja vertaamalla oletettuihin viikkoihin.

Täällä Helsingissä ainakin kunta tarjoaa vain nuo 2 ultraa odottavalle äidille, jos kaikki sujuu raskaudessa hyvin.

365/6611 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hurjasti käyttäjä4463!!💓

Mites teillä muilla keillä lähellä testaus? 😊

Itsellä kp45 menossa, viimeviikosta asti ollut nännit kosketusherkät ja nyt naama vallan rehahtanut finneihin 😥 Valkovuotoa edelleen eikä menkoista tietoa. Viimeviikon tiistaina tuli sitä "oranssia" vuotoa valkovuodon joukossa. Eilen illalla lämmöt 36,8 kun oli flunssainen fiilis.

Testailen kyllä taas ennen joulua että saa joulun rauhassa perheen kanssa kotipuolessa viettää 😊

Tsemppiä ihan jokaiselle 💓

366/6611 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 28/28 😊

Etova olo ja alavatsan kipuilu jatkuu edelleen, hikoilu ja palelu lisääntynyt, samoin väsymys, pissatus ja janotus. Rinnoissa ei tuntemuksia, tiedä sitten johtuuko siitä että vauvaa vielä imetän yöaikaan.

Mutta, no eilen päivällispöydästä jouduin poistumaan yökkäilemään ja koska mieheni on varsin jästipäinen niin hän vaatimalla vaati että nyt testataan. Sanoin kyllä, että tässä kohtaa ei kannata vielä odottaa mitään varmaa, varsinkaan kun kuulautiset eivät ole vielä myöhässä eikä ole aamun ensimmäinen pissatus.

Hyvin hailakka haamuplussa saatiin tikkuun ja no, mies pissaa hunajaa 🙈

Itse realistisesti en vielä riemuitse, odotellaan nyt pari päivää ja tikutellaan uudestaan. Jotenkin vaan odotan että vuoto sieltä vielä alkaa.

Mutta nyt jos tärppäsi, niin vannon kyllä täysin, että oma stressittömyys, kaikennäköinen kuukautiskalenterin kyttäämättä jättäminen ja hullun yrittämisen unohtaminen tekivät meille olosuhteista suotuisemmat. Ja tämä olisi kyllä se paras joululahja ikinä ❤️

367/6611 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nemi: Niin toivon että tuo sinun piinailusi vielä päättyy onnellisesti ennen joulua ❤️ Kuitenkin sinulla selkeitä oireita, jotka viittaavat vahvasti raskauteen 🙏

368/6611 |
17.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77 voi ei kuinka ihanaa 💓 Hyvin varovainen onnittelu ja tosiaan se paras joululahja olisi, toivottavasti siellä olisi pieni joka tiukasti pysyisi matkassa 💝☺️

En odota oikeestaan liikoja tässä, mutta olisihan se upeaa jos nyt jotenkin ovulaatio olisikin tapahtunut ja pieni päässyt aluille. Ollaan kyl ahkerasti joka toinen päivä puuhasteltu (vähintään) , joten aina joku toivottavasti ollut valmiudessa odottamassa 😊

Jouluun enää viikko! Tää kuukausi mennyt hyvin nopeasti enkä tässä kuussa ole kytännyt hirveästi edes kroppaa ja ajatellut niin paljon vauva-asiaa kuin edellisenä. Menkkoja kun odotellut niin jotenkin siinä mennyt 😅

Stressitömyys kyllä vaikuttaa varmasti, moni kertonut että tärpännyt juurikin sitten sillä kierolla kun asiaa vähemmän ajatellut ja omia "oloja" seurannut 👍🏻

Rentoutukaa ja nauttikaamme joulun ajasta ja omista läheisistä 💓🎅

369/6611 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla tikutettu, vaikka piti odottaa huomiseen aamuun 😂😂

Viiva vahvistunut maanantai-illasta, vaikka edelleenhän tuo on hailakka. Aloin oikein miettiä että viime syksynä kun testasin niin oli tämä sama apteekin oma testi ja menkat oli 5 päivää myöhässä jolloin sain vahvan plussan. Nyt siis menkkojen piti alkaa eilen, ja kuitenkin selkeästi luettavissa oleva plussa näkyy, joten alan uskoa että tämä odotettu onni meille suotiin kohdalle 🙏

Nyt pidän peukut ja varpaat pystyssä teidän muiden piinailijoiden puolesta, toivottavasti loppuvuosi tuo vielä paljon hyviä uutisia moneen kotiin ❤️

370/6611 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jännitän täällä myös, vahvistuuko oma plussa. Tein siis aamulla clearbluen early detection, tuli hyvin haalea sininen viiva. Lämmöt edelleen 36.7 ja valkovuotoa paljon, rinnat kipeät. Perjantaina uusi testaus, sormet ja varpaat ristissä! 🥺

19v | Raskaana

371/6611 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki!

Poistatin kierukan 4.9.2018 kesäkuusta asti jatkuneiden järkyttävien ovulaatio- ja menkka kipujen takia. Samalla diagnosoitiin emätintulehdus johon sain antibiootin. Yritys kertoja useita. Alkuun stressasin asiaa paljonkin mutta nyt olen alkanut kuunnella kroppaani enemmän ja tunnistan ovulaation ajankohdan. Tämä kuu mennään vielä omalla painollaan ja heti uuden vuoden vaihtuessa otan käyttöön foolihapon yms monivitamiinit.

Elokuussa 2019 diagnosoitiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkitys on vielä aika alussa ja on jouduttu nostamaan annostusta koska arvot ovat vielä liian korkeat. Lääkärille en ole vielä maininnut raskaaksi yrittämisestä. Salaa toivon että uusivuosi toisi tullessaan kaksi viivaa raskaustestiin, mutta varmaan turha toivo kun ei kuulu niin ei kuulu..

Pitäisikö jo soitella lääkäriaikaa gynelle vai odotella että saadaan kilppariarvot kuntoon?

372/6611 |
18.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Joukkoonne ainakin taustailemaan siirryn 😊 Kova vauvakuume.. Sain keskenmenon 11/17, jonka jälkeen yritys laitettiin jäihin. Nyt olis sellainen tunne, et nyt tai ei koskaan. Kotona ennestään kaksi koululaista.

Vielä olis pillereitä jäljellä. Ajattelin nyt loppuvuoden syödä ja sit lopettaa.

Nyt palailen lukemaan teidän juttuja 😊

Tsemppiä kaikille ❤️

Kahden koululaisen äiti. Km 11/17.
Kolmannen odotusta 10/20 ❤️

373/6611 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viennna: 👍🙏 Toivotaan vahvistusta plusaan ❤️

374/6611 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidiksi94, mainitse ihmeessä raskaustoiveesta lääkärille, raskausta yritettäessä kilpparien viiterajat on paljon tiukemmat ja jos lääkäri ei tiedä sitä voi tyytyä huonompiin arvoihin!

375/6611 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia täällä Käyttäjä4463 ja Äitykkä-77 🥰

Mä oon koittanu kohta jo kolme päivää tänne kommentoida, mut en millään saa viestejä läpi, aina tulee joku virhe, josta oon koittanu laittaa myös palautetta 😫

Mulla kp 29/27-30, ei vielä menkkoja eikä mitään menkka-tai raskausoireita! Ihan kauheita tuskapäiviä ollut ja aika ollut todella pitkää, ja kun en oo tännekkään päässy omia tunteita vuodattaan niin ihan kauheeta 😀

Mä tiistai-aamulla mittasin oman ”aamulämmön” ihan vain huvikseni, kun Viennna siitä paljon täällä puhunut. Lämpö oli 36,5c vaikka yleensä mulla on normaalilämpö 35,7c. Mutta en tosiaankaan oo näitä lämpöjä ennen seurannut niin en tie voiko tästä mitään päätellä, itse kuitenkin vähän innostuin asiasta 🙈 Eilen illalla kp 28 en malttanut olla testaamatta tavallisella raskaustestillä ja negatiivistä näytti, nyt oottelen menkkoja ja salaa edelleen toivon et niitä ei ilmaantuisikaan.

Tervetuloa vielä uusille mukaan 💕

N27v&M27v, ensimmäistä yritetty 6/19 lähtien, lapsettomuustutkimukset(-ja hoidot) aloitettu 6/20

376/6611 |
20.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! 😊

En ole pitkään aikaan ehtinyt käydä täällä lukemassa teidän keskusteluja. Tervetuloa kaikille uusille ja onneksi olkoon kaikille plussaneille❣

Täällä meneillään yk2 kp 8. Yllätyin miten paljon harmitti kun ei tullut plussaa ensimmäisellä yrityksellä vaikka mielestäni valmistuin siihen.. Noh ei tässä mitään yrittäminen jatkuu😊

Mutta hei nyt kysymys teille viisaille, eli kp 8 ja kuukautiset loppui 6 päivää sitten mutta tänään on tullut ihan kunnon ovislimat?? Onko kuitenkin jotain muuta vai voiko oikeesti olla? Tulee paaaljon, kirkas ja venyvää. Minulla on säännöllinen kierto 28-29 pv.

Toinen tyhmä ajatus mikä tottakai tulee mieleen että voiko olla raskaana vaikka oli 3 päivän vuodot (ensin tiputtelu, kunnon vuoto ja viimeinen päivä ruskeaa valkovuotoa). En kehtaa ottaa raskaustestiä kun tuntuu niin tyhmältä🙈

377/6611 |
23.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Täällä ilmoittautuu yksi vauva kuumetta poteva.

Itse 31 mies vähän vanhempi. Meillä jo 5v poika ja nyt toiveissa toinen lapsi.

Kierukka poistettiin 20.12 ja heti alkoi kuukautiset seuraavana päivänä. Mulla oli kylläkin kierukka 5 vuotta niin en omasta kierrosta tiedä mitään ku ennen sitäkin ne oli tosi epäsäännölliset.

Halu saada vauva on kova ja en oikein uskalla kenellekään sanoa miten kovasti kaipaan toista lastaan ennen kuin raskaus on jo turvallisilla viikoilla.

Homma vaikeuttaa miehen reissu työ mutta kyllä se jotenkin onnistuu.

Onnea jo plussanneille ja pidetään peukkuja niille kellä piina viikot.

378/6611 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Uskoisin täältä löytyväni vastauksen. Toinen lapsi toiveissa ja etsinkin nyt kuukautissovellusta, jolla saisi itse vaihdettua ovulaation ajankohtaa. Jokainenhan laittaa sen automaattisesti ja eri kohtaan kuin mun kroppani. Olisiko kellään suositella mitään?

379/6611 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja uutta vuotta kohti ❄️🎉

Täällä kp55, alavatsaa koskenut, rinnat arat, näppyä naamassa sekä lämmöt koholla.

Kuukautiset siis 25 päivää nyt myöhässä ja menkkoja odottelen.

Tosin nyt pieni toive raskaudesta tuli, kun tein testin palatessani kotiseudulta kotiin, kun on ollut noita oireita.

Ennen joulua tein nega testin mutta nyt parin tunnin pidätyksellä sain jotain näkyviin?

Onko sitten viivanpaikka vai mikä. Aamulla teen uuden testin.

Laitoin kuvan mukaan, että saatte arvuutella kanssani, valitan puhelimen huonoa kuvaa😅

Ja kertokaa toki omia kuulumisia 😊

380/6611 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 63 ehkäsyrenkaan lopettamisen jälkeen. Menkoista ollut tietoakaan, raskaustesti näyttänyt negaa (piti sekin nyt varuilta varmistaa).

Joulu ollut ihanaa aikaa, puuhasteltu paljon niin ulkona lenkkeillen kuin petipuuhissakin. Nyt jouluksi jätetty kortsukin jo pois.

Ihmettelin, kun ollut jotenkin niin halut tapissa ja rinnat vähän hellänä että onkohan nyt jotain ovulaation tynkää meneillään. Tein huvikseen äsken ovistestin ja se näytti selkeetä plussaa. No, koitetaan nyt olla ihan ilman stressiä asiasta, perus pessimistinä odottelen jo lopulta niitä menkkoja saapuvaksi.

Ihanaa ja rentoittavaa loppuvuotta kaikille kuumeilijoille!

N 31v. M 33v. Esikoinen haaveissa. Ehkäisyrengas lopetettu 10/19.