Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vauva vuodelle 2020-21

23.02.2019 |

Juttukaveria, vauvakuumeilijoita, yrittäjiä, vertaistukea?

Taustatietoa, ollaan nuoripari 22-24 joilla molemmilla ammatit ja työ taskussa sekä asunto, johon mahtuisi kolmaskin meidän lisäksi.

Meillä vauva-asia alkaa olla ajankohtainen - ollaan ympäripyöreästi sovittu ehkäisyn (kondomi) pois jättäminen heinä-elokuussa. Se hetki alkaa lähestyä ja jännitys pulppuaa ja tekisi mieli puhua jokaiselle, mutta toisaalta en halua muiden tietävän yrityksestä tarkkaan. Moni asia jännittää ja jo perussairauteni (kilpirauhasen vajaatoiminta) vuoksi ensimmäinen konkreettinen asia raskautumisen eteen on käydä lääkärissä kontrollissa jotta lääkitys saadaan kohdalleen. Tämä täytyy siis jo tehdä noin 3 kk ennen raskauden yritystä, eli lääkäriin tulisi asian tiimoilta mennä jo sitten huhtikuussa!

Onko muita? Mitä te huomioitte ennen yrityksen aloittamista?

Kommentit (6611)

3561/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrä, tsemppiä! Mä mittaan vaginaalisesti. Siinä toki aina tarkka puhdistus päivittäin, mutta meillä, kun tää yritys vain venyy, en enää mittaile, kun oviksen lähettyvillä.

Tryout ja Äitykkä 😢❤ kovasti tsemppiä ja toivottavasti vihdoin hankaluudet helpottaisivat.

Tryout, munkin miehellä vasta-aineet voi vaikeuttaa siittiöiden liikkumista esim.hidastamalla. Siitä syystä mä pyrin kyllä makoilemaan aina seksin jälkeen.. en nyt jalat ylhäällä tms., mutta makuulla kuitenkin vietän aikaa. Vähintään 15-30min. Toivottavasti sun miehellä paineet helpottaa, voiskohan avoin puhuminen niistä auttaa? Aivotutkimuksissaon nähty, että jo pelkästään tunteen sanoittaminen vaimentaa sitä..

Täällä dpo1 tai dpo2. Meillä jäi tallettelu sitten yhteen kertaan, ei voi mitään.

Joku kyseli luteaalivaiheeseen liittyen, mä syön nyt b6-vitamiinia, kun luin sen auttavan. Voin kurkata löydänkö vielä jonkun linkeistä, missä siitä oli.

Aurinkoista mieltä kaikille, jos se vain on mitenkään mahdollista! Edes hetkittäin.🤗☀️💛

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

3562/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki B6 vitamiinin hyödyistä raskautta yrittäessä. Voi parantaa myös siemennesteen laatua.

https://parenting.firstcry.com/articles/vitamin-b6-and-fertility/

Ai niin muuten, ostin sitten sitä aspiriiniäkin! 🙈😂 Kiitos vaan Tähdelle ja Ikäneidolle vinkistä.

Ja vielä, että mäkin oon lukenut jostain, että raskauden alussa saattaa aivastuttaa.

Plussaonnea! ❤

Yritys alkoi 3/2019. Nyt ollut 3-4kk taukoa. Tiputtelu vaivaa, mitään syytä sille ei löydy. Teroluteja silti taas 6kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3563/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrä, toivotaan, että nyt nappais!👍❤🎶🎶🎶🎶

Pian pääset testailemaan❤🎶🎶🎶🎶

.

Mennään kyl niin samoissa, tänään dpo 10. Olo ei mitenkään raskaanaoleva, mutta riennämpä silti ostamaan r-testejä.

Turnausväsymys lienee se, joka iskee näin kohti loppukiertoa ja muistuttaa siitä, että samassa tilanteessa on oltu jo jotain 30 kertaa näiden yrityskertojen kanssa (+IVF). Sitä negaa ei ois mukava saada aina vaan uudelleen....😓🤪

Toivon sulle plussan tähän kiertoon😘

Omaani en tällä kertaa usko.

Tähtitaivas☆

3564/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryout tsemppiä kovasti 👍🏼 Täälä kans on aika ajoin sitä että ei aina vaan tule, oon yhdistänyt stressiin sen...jos kovasti joku mietityttänyt ja joki stressi päällä niin sillon saattaa sattua noin. Tosi vaikeeta ku itehän sitä ois valmis vaikka joka päivä kun niin kovasti haluaa vauvaa ja ei sinänsä tarvi mitään kummoista tai siis et pystyy harrastaa seksiä vaikka ei niin hirveesti tekis mielikään 🙈

Toivottavasti asia selviäisi!

Täälä siis eka ”kunnon yrityskierto” ja viikonloppuna menkat tulossa, vasta oli kaikki maholliset muka raskausoireet mut kylläpä nyt tuntuis ihan basic menkat tulossa fiilikseltä 😑

36v ja mies 38v. Ensimmäinen lapsi toiveissa, yritys toden teolla aloitettu 4/20.

3565/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaneli78,, tsemppiä ja toivotaan, että baby aspirin tuo sen avun❤👍

Plussa tähän kiertoon!❤🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

3566/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulia, tsemppiä!👍❤

Toivottavasti tärppää pian!🎶🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆

3567/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🖐

kaikille tsemppiä ja pikaista plussaa!👍❤🎶🎶🎶🎶

On niin paljon viestejä, että toivottavasti kukaan ei ole unohtunut!😙

Yritän ehtiä lukea kaikkia ja elää mukana....

Kyllä tää palsta on henkireikä❤ Tänne saa purkaa tuntoja/sekä iloita...oon todella positiivisesti yllättynyt, kun yhteishenki on tsemppaava😘😃....ja ihan kaikki (kaiken ikäiset) kukat saavat kukkia❤

.

Siinä oli yksi tuntojen purkaus....

Ihanaa päivänjatkoa kaikille!🌞

Tähtitaivas☆

3568/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä Kaneli78 ja Tähti 🥰 vertaistuki on kyl parasta ♥️

N 28v., M 33v. | Lievä endometrioosi | Esikoinen haaveissa |
Yritys aloitettu 3/20

3569/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrä: Minä mittaan aamulämmön suusta. Laitan herätyksen soimaan aina samaan aikaan, ja vapaapäivinä jatkan mittaamisen jälkeen unia jos ei tarvitse vielä herätä. Mittari laitetaan kielen alle aina samalle puolelle ja jos käyttää digimittaria niin sitä pidetään vielä minuutti piippauksen jälkeen. 

Tähti: Saan verikokeen tuloksen huomenna. Tsemppiä sinulle testaamiseen, ehkä sieltä nyt tulee pysyvä plussa <3.

3570/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokemuksia, tekeekö rfsun r. testit paljonkin vääriä haamuja ja ns viivanpaikkoja? ei oo koskaan tullut mulla minkäänlaista toista viivaa. Tein juuri äsken viidennen r.testin tähän kiertoon (kp 37/32), koska ahdistaa ja turhauttaa todella.

Kuvittelin näkeväni tikussa jotakin uutta, mut en mä tiedä. Silmät ehkä jäi vähän ulos kun olin auringossa. Sanokaa rehellisesti, tuhlaanko vielä loppuviikosta testin vai ?

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

3571/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vielä muokattu. sori kädet täräjää.

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

3572/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas kaikille! Täällä on taas ollut aktiivista keskustelua ❤ toivon kaikille piinailijoille plussia!

Meillä alkoi nyt eka yrityskierto, kp4 meneillään ja ovulaatio ajoittuu juhannukselle. Jännää! Ollaan puhuttu että otetaan rennosti ja minulla ei (vielä) ole kiire tässä kierrossa päästä yrittämään "kunnolla", mutta katsellaan kun tulee ovis- vauvakuume aina silloin kovimmillaan 😅 haluaisin vain yrittää pitää tämän "rennon" fiiliksen niin kauan kuin mahdollista.

Meillä mies aina kuumeillut enemmän, mutta se ei tunnu ollenkaan miettivän tätä yritysprosessia. Ei oikeen osaa puhua siitä tai suhtautua omaan tiedonnälkääni ja pelkoihin mitenkään, hän vaan odottaa vauvaa ja perhe-elämää. Onko teillä muilla myös ollut näin? Ollaan kai miehen kanssa vaan tosi erilaisia, itse haluan puhua ja ottaa selvää kaikesta ja raskaus tietysti koskettaa näin alkuun mua enemmän, mutta silti miehen "välinpitämättömyys" ärsyttää vähän. Tämä oma jännitys ja odotus tuntuu aika yksinäiseltä kun sitä ei voi kunnolla jakaa sitä, onneksi te olette täällä!

3573/6611 |
02.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tititü kirjoitti:

kokemuksia, tekeekö rfsun r. testit paljonkin vääriä haamuja ja ns viivanpaikkoja? ei oo koskaan tullut mulla minkäänlaista toista viivaa. Tein juuri äsken viidennen r.testin tähän kiertoon (kp 37/32), koska ahdistaa ja turhauttaa todella.

Kuvittelin näkeväni tikussa jotakin uutta, mut en mä tiedä. Silmät ehkä jäi vähän ulos kun olin auringossa. Sanokaa rehellisesti, tuhlaanko vielä loppuviikosta testin vai ?

Minä ainakin nään viivan😍 testaa ihmeessä uudelleen!😊

3574/6611 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se talletus viimein illalla onnistui. Toivottavasti ei ollut liian myöhään!

Mutta mielestäni mukava uutinen oli että näin raskaus-unen! 🤣😍 Olen masennellut kun en ole nähnyt aiheesta unia, mutta nyt näin unen että oltiin gynellä, muistaakseni aukiolotutkimuksessa, mutta sitä ei voitu tehdä koska ultrassa näkyi sikiö. 😁

3575/6611 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, mahtuukohan vielä mukaan :) Täällä yksi kuumeilija/pian alkaa yrittäminen. Ehkä. Aika todennäköisesti. Ja silti ehkä. Jännittää, pelottaa, hymyilyttää, ihana fiilis, ja sit taas tuntuu, että ollaanko hulluja... Vauva ollut haaveissa jo vuosia ja nyt alkaisi olla sellainen tilanne, jossa suunnitellusti voisi vauvan ottaa vastaan. Toki vauva olisi ollut tervetullut aikaisemminkin, mutta nyt on ehkä yleisesti puitteet paremmat. Minä olen valmistunut, miehellä parempipalkkainen työ, olemme asuneet puolisen vuotta omistusasunnossa. Tosin, tämä on kaksio. Ja minut on lomautettu. Eikä säästöjäkään ole ihan niin paljon kuin ideaalitilanteessa ehkä haluaisi :D Eli monta epäilystä ja epävarmuutta liittyy edelleen tähän... Silti on puhuttu, että nyt kesäkuussa aletaan yrittämään.

Onko tämä ihan "normaalia" että ajatus vauvasta on aina ollut suloinen ja ihana, ja nyt kun suunnitelma realisoituu, pelottaa ja on epävarma olo?! Tiedän, että pärjäämme ja tiedän, että nautin varmasti vanhemmuudesta 100%... silti välillä mieleen pomppaa epävarmuus, jännitys, huoli. Onko tilanne kuitenkin liian epävakaa? Pitäisikö tililtä löytyä 50 tuhatta "vauvasäästöjä" ennen kuin uskaltaa? ...tuskin.

Mun miehelle koko ajatus vauvasta on aina ollut 100x pelottavampi kuin mulle ja hän ei ole aikaisemmin ollut lainkaan valmis vauvaan. Nyt hän kypsyy koko ajan enemmän ja enemmän ja uskaltaa jo lähteä yrittämään. Tuntuu kuitenkin, että mun voimavaroista paljon menee hänen tukemiseen ja rohkaisuun. Kuka rohkaisisi minua? Samaistun Henna_inna1 viestiin:

Henna_inna1 kirjoitti:

Meillä mies aina kuumeillut enemmän, mutta se ei tunnu ollenkaan miettivän tätä yritysprosessia. Ei oikeen osaa puhua siitä tai suhtautua omaan tiedonnälkääni ja pelkoihin mitenkään, hän vaan odottaa vauvaa ja perhe-elämää. Onko teillä muilla myös ollut näin? Ollaan kai miehen kanssa vaan tosi erilaisia, itse haluan puhua ja ottaa selvää kaikesta ja raskaus tietysti koskettaa näin alkuun mua enemmän, mutta silti miehen "välinpitämättömyys" ärsyttää vähän. Tämä oma jännitys ja odotus tuntuu aika yksinäiseltä kun sitä ei voi kunnolla jakaa sitä, onneksi te olette täällä!

Olen itse samanlainen - haluan ottaa selvää, lukea, tietää kaiken mahdollisen asiasta. Ja pohtia asioita monelta eri kantilta. Mies taas on todennut, että ok, yritetään. :D Välillä tuntuu, että jään yksin pohdintojeni kanssa. Olen yrittänyt hakea vertaistukea, mutta koen, ettei ihan samanhenkisiä ihmisiä ole löytynyt. Tai enemmänkin kyse on siitä, että en ole löytänyt vielä sellaisia vertaisia, jotka pohtii samoja asioita ja joita mietityttää samat kysymykset!

Mielenkiintoista että täällä puhuttiin lämmön seurannasta. Olen itse käyttänyt reilu vuoden ajan ns. luomuehkäisyä. Seuraan sekä valkovuotoa että aamulämpöä, jonka mittaan kielen alta. Hedelmällisinä päivinä käytössä on toki ollut kondomi. Ollaan tykätty tästä menetelmästä ja toisaalta raskauden suunnitteluun on vain plussaa, että tunnen kiertoni ja kehoni hyvin.

3576/6611 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh ei tullut plussaa testiin eli en mahda olla raskaana, että turha enää testailla. Menkat ovat oudosti kadonneet että johtuvatko ties liiallisesta treenaamisesta. Muuten olen terve enkä ole sairastellut kertaakaan. Mutta ei tässä iässä voi menkat kadota kuin tuhkatuuleen?

3577/6611 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinno, meillä aloitettiin "suunnittelu" vuosi sitten, silloin kesällä pohdittiin että joskus elokuussa on hyvä aika aloittaa yrittäminen. Oli kunnolla vaaleanpunaiset lasit päässä, vaikka tiesi että ei se välttämättä heti tärppää, niin ei sitä jotenkin kuitenkaan ymmärtänyt.

Täällä on monesti puhuttu myös siitä miten tuntuu että miehet erityisesti ei ymmärrä niin helposti sitä että lapsia ei tuosta vaan tehdä, vaan yllättävän monen asian täytyy osua kohdalleen ja siltikään ei välttämättä tärppää.

En siis tosiaankaan halua lytätä tai peloitella. Ihanaa kun tulee uusia kuumeilijoita ja toivon totisesti että kaikilla tärppää ja mahdollisimman pian / sopivana aikana. ❤️❤️❤️❤️

(meillä venyi aloittaminen lopulta lokakuulle ja plussan sain nyt touko-kesäkuun vaihteessa. Huhtikuussa minut myös irtisanottiin koska korona, ei silti haluttu siirtää enää yrittämistä. Ja voi olla että se että pääsin eroon työstressistä auttoi lopulta. Tai sitten ei 😁)

36v pariskunta, ensimmäistä lasta yritetään
yk 10 -> la 2/21

3578/6611 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kp 1...toivottavasti. Ainakin aamusta hanat taas aukesi sellaisella voimalla ettei mitään älyä. Mutta pääasia ettei kierto ainakaan virunut pitkäksi.

Täällä useammalla on käytössä Inocapsit, ilmeisesti tasaamassa kiertoa vai olenko ymmärtänyt väärin? Mietin että kannattaisiko minunkin kokeilla, jos nyt ei lääkäri jotain rohtoa määrää 🤔

Tutkiskelin tuotetta niin huomasin että miehille on oma Inoman tuote, joka lisää miehen hedelmällisyyttä. Onko tätä kenenkään puolisolla käytössä?

3579/6611 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille :)

Tryout, hienoa että onnistui ja nyt vaan peukkuja ja pitkää pinnaa piinailuun <3

Mun pitää "ääneen" ihmetellä, kun olin eilen siis niin hulluna täällä kotona (teen töitä etänä). Kiipeilin melkein pitkin seiniä ja miksi? No siksi kun halut oli niin hirveät :D En oo ikinä kokenut tommosta. Joo se ovisplussien isoäiti ilmestyi testiin eilen ja olo oli kyllä niin kuumottava ja kummallinen koko päivän ja iltapäivän. Yritin jopa soitella miestä "lounaalle" kotiin, mutta ei se just eilen tietenkään päässyt lähtemään töistä :( Jouduin sitten odotella ja kun se tuli kotiin niin kirjaimellisesti hyppäsin sen päälle :D Oon syönyt geleetä vasta viikon, eikai se voi siitäkään johtua? On mulla haluja ollut aina miehen kanssa, mutta ei tossa mittakaavassa. Olin kuin mikäkin rukoilijasirkkanaaras, paritellaan ja sitten syön sun pään :D

Tossa ekassa kiihkossa ei talleteltu, vasta sitten myöhemmin illalla (n. klo 23) ja uskon, että ovis oli muutenkin jo tapahtunut ennen kuin mies tuli töistä kotiin.

Meen nyt kans sen mukaan, että tänään on vasta dpo 1, vaikka digi hymyili jo kolme päivää sitten. Eilen sen oviksen kuitenkin oli pakko olla :) Uskon silti enemmän muiden plussiin tässä kierrossa kuin omaani.

N40 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Ya 04/20.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.
+ 08/21 kkm rv 9+5
+ 12/21, LA 08/22

3580/6611 |
03.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitykkä-77, minulla on käytössä ihan Inositol tuote, ei Inocaps. Mulla aine tehostaa ovulaatiota ja aikaistaa sitä 2-3päivää samaan tapaan, kuin letrozol, jota olen kokeillut, mutta pidän Inositolia parempana vaihtoehtona👄👍

Suosittelen kokeilemaan!👍🎶🎶🎶🎶

Tähtitaivas☆