Sivut

Kommentit (4230)

Heips, täällä pitkään keskustelua seurannut rouva ajatteli nyt kirjoitella ensimmäistä kertaa. :) Miehelläni on ollu vauvakuume jo about 5 vuotta, mutta itse koen vasta nyt olevani valmis alkamaan yrittää tosissaan. Omasta kaveripiiristä ei löydy lapsia, mutta molempien sisaruksilla on kaksi lasta ja tottakai meitä on sen myötä pommiteltu kokoajan kysymyksillä. Naimisissa ollaan kuitenkin oltu jo useampi vuosi.

Ehkäisyä ei ole käytetty moneen vuoteen ja varmaan siitä syystä ei olla oltu kovin aktiivisia sekstailijoita, koska ollaan laskettu ns. varmoja päiviä. Kumpaakaan ei olisi tosin haitannut jos lapsi olisi yhtäkkiä tullut, mutta vielä ei ole vahingossa tärpännyt. Yritin tässä kierrossa tikutella ovista ja pelkkää negaa näytti. Ei ole kyllä edes ollut minkäänlaisia vihlomisia tai tuntoja, mitä yleensä olen havainnut jommalla kummalla puolen kierron keskivaiheilla. :(

Minulla on aina ollut sellainen fiilis, etten ole varma pystynkö edes saamaan lapsia. Koskaan asiaa ei ole tutkittu kun kierto on ollut ihan normaali. Nyt ajatukset taas heräsi kun ovista ei löytynytkään. Olen 31v ja ilmeisesti kolmenkympin jälkeen alkaa jo tulla ns. tyhjiä kiertoja, ettei munasolut enää kypsy ja irtoa joka kuukausi? Olisko hyvä käydä jo tässä vaiheessa tutkimuksissa, ettei ns. turhaan yritä puolta vuotta ja joudu pettymään sen jälkeen, jos ei voi tulla raskaaksi luonnollisin keinoin.

Kerrotteko parhaita vinkkejä oviksen nappaamiseksi? Lämpöjä en ole koskaan mittaillut. Foolihappo on ollut käytössä kohta kuukauden verran. Samalla yritän tarkkailla ruokavaliota ja pudottaa hieman painoa, jotta hiljainen tulehdus kehosta poistuisi ja mahdollisuudet tämänkin osalta paranisivat. En tiedä onko tässä sitten liian monta stressitekijää kropalle samaan aikaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä kp 31, tämä taitaa olla nyt uusi normaali entisen 29 tilalle. Hätäisena jo tänä aamuna testasin herkällä testillä ja negaa näytti. Uutta kiertoa odotellessa.

Minäkin harrastan ratsastusta lähes päivittäin, toivon että pystyn ratsastaan mahdollisimman pitkään raskaudenkin aikana, jos se kohdalle sattuu. Ehkä harjoitusravin jätän vähemmälle 😁

Esikoinen toiveissa meillä 33-vuotiailla.

Sukat on rikki: valtavasti onnea plussasta!! :) <3

Tähti: peukkuja piinapäiviin :)

Ikäneito: plussatuulia sinnekin :)

Mustikkainen: tsempit aukkariin, toivottavasti kaikki on just niinku pitää :)

Portland: mä mietin aikoinaan samoja kustannuskysymyksiä ja olin katkera, kun oltiin laitettu tonneja hoitoihin, jotka sitten valuivat menkkoina tai keskenmenoina viemäreihin. Mulla oli alusta asti selittämätön vahva tunne, että jos meillä ei ex-puolison kanssa tärppää "heti", niin siinä tulee sitten kestämään kauan. Esikoiseen saatiin noin kymppitonni menemään ja kuopus tulikin sitten heti ekasta hoidosta, mutta oli sekin tonnin luokkaa kaikkinensa. 

Nyt olisi ihanaa saada kokea se luomuraskautumisen ihme, mihin ei ollut edes 0,1% mahdollisuutta exän kanssa. Tästä syystä en ole ehkäisyäkään joutunut käyttämään sitten nuoruusvuosieni. Nykyisen kanssa ollaan menty pääasiassa keskeytetyllä tämän puolitoista vuotta ja nyt sitten pitäisi koittaa alkaa tähtäillä oikeaan aikaan oikeaan paikkaan :D

Täällä kp6 menossa. Ehkä tuossa kp 8 alan testailla ovista tikuilla ja kp 10 otan varmaan digin mukaan, riippuu siitä mitä tikut näyttävät :) Laskin, että kaikki tämän loppuvuoden kierrot osuvat siten, että lapset ovat meidän kanssa koko oletetun hedelmällisen ajan. Välillä on todella hankalaa löytää aikaa/rauhaa/paikkaa/tilaisuutta rakkaudelle, kun lapsoset pyörivät jaloissa. Saattaapi tuoda pieniä haasteita siis tähän yrittämiseen sekin.

N38 ja kolmas lapsi toiveissa, ensimmäinen yhteinen. Yk 3.
Menneisyydessä käyty läpi lähes koko hoitokimara keskenmenoineen.

Muokattu
klo 11:36 | 25.5.2020

Kaneli78, olet sellainen huolehtija luonne, niin unessakin keskityt huolehtimaan🧡

Äitykkä-77, hauska uni🤣

Toivottavasti hyvä enne👍

Jäädään jännittämään r-testejä!👍❤🎶🎶🎶

Mä jännityksellä odottelen, että alkaako "oireita/tuntemuksia" tuntua, sillä olen huomannut aina kohdun nipistelyä alkaen dpo3, niissä kierroissa, kun on yritystä ollut.....siitä olen tiennyt, että "jotain" on tekeillä😘

Tähti - dpo 2

Tähti 47v., esikko 4v.
Toinen toiveissa, yritystä kohta 3-vuotta. Tehty lukematon määrä inssejä ja yksi IVF. Hoidot Suomessa ohi iän takia. En osaa/(haluaisi) luovuttaa. Naimisissa/kihloissa yli 30-vuotta.

Chard kirjoitti:

Tähti: peukkuja piinapäiviin :)

Ikäneito: plussatuulia sinnekin :)

Mustikkainen: tsempit aukkariin, toivottavasti kaikki on just niinku pitää :)

Portland: mä mietin aikoinaan samoja kustannuskysymyksiä ja olin katkera, kun oltiin laitettu tonneja hoitoihin, jotka sitten valuivat menkkoina tai keskenmenoina viemäreihin. Mulla oli alusta asti selittämätön vahva tunne, että jos meillä ei ex-puolison kanssa tärppää "heti", niin siinä tulee sitten kestämään kauan. Esikoiseen saatiin noin kymppitonni menemään ja kuopus tulikin sitten heti ekasta hoidosta, mutta oli sekin tonnin luokkaa kaikkinensa. 

Nyt olisi ihanaa saada kokea se luomuraskautumisen ihme, mihin ei ollut edes 0,1% mahdollisuutta exän kanssa. Tästä syystä en ole ehkäisyäkään joutunut käyttämään sitten nuoruusvuosieni. Nykyisen kanssa ollaan menty pääasiassa keskeytetyllä tämän puolitoista vuotta ja nyt sitten pitäisi koittaa alkaa tähtäillä oikeaan aikaan oikeaan paikkaan :D

Täällä kp6 menossa. Ehkä tuossa kp 8 alan testailla ovista tikuilla ja kp 10 otan varmaan digin mukaan, riippuu siitä mitä tikut näyttävät :) Laskin, että kaikki tämän loppuvuoden kierrot osuvat siten, että lapset ovat meidän kanssa koko oletetun hedelmällisen ajan. Välillä on todella hankalaa löytää aikaa/rauhaa/paikkaa/tilaisuutta rakkaudelle, kun lapsoset pyörivät jaloissa. Saattaapi tuoda pieniä haasteita siis tähän yrittämiseen sekin.

Chard, toivon sinulle pikaisen luomuplussan!❤🤗🎶🎶🎶
Toivottavasti saatte tilaisuuden oviksen hyödyntämiselle.

Kustannukset tosiaan on yllättäviä, eikä ole "mukavaa", kun yrityksistä huolimatta, sekä raha, että motivaatiokin valuu veskipönttöön. Onneksi te kuitenkin saitte onnistumiset hoidoilla❤ Rahasummallakaan ei silloin niin merkitystä.

Mua huolestuttaa, että toisen lapsen yritys on lopulta turhaa...ei uskalla summata paljonko siihen on jo kulunut.....ja paljonko vielä on varaa laittaa(?).....ja loppuuko aika kesken😓

Esikoinen tuli meille pienellä hinnalla, mutta toisaalta, jos toinen vauva vielä tulee, ei kulutettu raha silloin merkitse mitään🧡

Pikainen plussa molemmille!!👍❤🎶🎶

Tähti 47v., esikko 4v.
Toinen toiveissa, yritystä kohta 3-vuotta. Tehty lukematon määrä inssejä ja yksi IVF. Hoidot Suomessa ohi iän takia. En osaa/(haluaisi) luovuttaa. Naimisissa/kihloissa yli 30-vuotta.

Rouva Tähtisilmä kirjoitti:
Heips, täällä pitkään keskustelua seurannut rouva ajatteli nyt kirjoitella ensimmäistä kertaa. :) Miehelläni on ollu vauvakuume jo about 5 vuotta, mutta itse koen vasta nyt olevani valmis alkamaan yrittää tosissaan. Omasta kaveripiiristä ei löydy lapsia, mutta molempien sisaruksilla on kaksi lasta ja tottakai meitä on sen myötä pommiteltu kokoajan kysymyksillä. Naimisissa ollaan kuitenkin oltu jo useampi vuosi.

Ehkäisyä ei ole käytetty moneen vuoteen ja varmaan siitä syystä ei olla oltu kovin aktiivisia sekstailijoita, koska ollaan laskettu ns. varmoja päiviä. Kumpaakaan ei olisi tosin haitannut jos lapsi olisi yhtäkkiä tullut, mutta vielä ei ole vahingossa tärpännyt. Yritin tässä kierrossa tikutella ovista ja pelkkää negaa näytti. Ei ole kyllä edes ollut minkäänlaisia vihlomisia tai tuntoja, mitä yleensä olen havainnut jommalla kummalla puolen kierron keskivaiheilla. :(

Minulla on aina ollut sellainen fiilis, etten ole varma pystynkö edes saamaan lapsia. Koskaan asiaa ei ole tutkittu kun kierto on ollut ihan normaali. Nyt ajatukset taas heräsi kun ovista ei löytynytkään. Olen 31v ja ilmeisesti kolmenkympin jälkeen alkaa jo tulla ns. tyhjiä kiertoja, ettei munasolut enää kypsy ja irtoa joka kuukausi? Olisko hyvä käydä jo tässä vaiheessa tutkimuksissa, ettei ns. turhaan yritä puolta vuotta ja joudu pettymään sen jälkeen, jos ei voi tulla raskaaksi luonnollisin keinoin.

Kerrotteko parhaita vinkkejä oviksen nappaamiseksi? Lämpöjä en ole koskaan mittaillut. Foolihappo on ollut käytössä kohta kuukauden verran. Samalla yritän tarkkailla ruokavaliota ja pudottaa hieman painoa, jotta hiljainen tulehdus kehosta poistuisi ja mahdollisuudet tämänkin osalta paranisivat. En tiedä onko tässä sitten liian monta stressitekijää kropalle samaan aikaan. :)

Rouva Tähtisilmä, ihanaa, että lähdette yrittämään👍🎶🎶🎶
Vielä en huolestuisi, vaan veikkaisin, että tämä kierto on sinulla ollut ovuloimaton, näitä sattuu.
Kokeile saatko uudessa kierossa oviksen testiin😙

Pikaista plussaa teille!❤👍🎶🎶🎶

Tähti 47v., esikko 4v.

Magnolia kirjoitti:

Kummallista, että tässä kierrossa ovulaatio olikin ilmeisesti jo kp 12 (normisti kp 14 siis)! Onneksi aloitin testaamisen riittävän ajoissa, niin jäi tämäkin kiinni.

Nyt dpo 2.

Ihanaa aurinkoista viikonloppua ja kovasti tsemppiä kaikille. Voin samaistua niin hyvin näihin pettymyksen aaltoihin ja toiveikkuuden heräämiseen. Ei ole helppoa tämä vuoristorata!

Magnolia, kohta sinäkin pääset testaamaan!👍🤗
Kerroit aloittaneesi Inositolinin.... veikkaampa, että siitä johtuu tuo sinun oviksen aikaistumimen😘

Mä melkein missasin oviksen, kun inositol (600mg) aikaisti sitä peräti kolme päivää...tehokasta ainetta ja jospa se tuo meille plussat!!😃🤗❤🎶🎶🎶

Dpo 2

Tähti 47v., esikko 4v.

Piipari kirjoitti:
Tähti onnea ovisplussasta :)

Neiti Kesäheinä harmi ettei tullut plussaa vielä mutta tosiaan voihan olla että oli liian aikaista testata, toivotaan että muuttuisi plussaksi!

Minulla dpo 6. Tosiaan tukkoinen ja hieman flunssainen olo ja nyt sitten taisi tulla hiivatulehduskin. Minulla ei ole ollut hiivatulehdusta ainakaan pariin vuoteen mutta tunnistan oireet. Olen lukenut että flunssaoireet ja hiivatulehdus voisi olla alkuraskauden oireita. Lisäksi vatsa ei ole oikein toiminut normaalisti. En tiedä kuulostanko nyt ihan hörhöltä 😄 Ja voiko näitä oireita olla edes vielä dpo 6. Pohdiskelenpahan nyt vain ja sittenhän se selviää kun ensi viikolla voi testin tehdä. Olen yrittänyt toitottaa itselleni että kuvittelen varmaan vain kaikkia oireita raskauden toivossa.

Minkäslaisia fiiliksiä muilla tällä hetkellä?

Piipari, koska aiot testata? Plussaa puhalletaan sinulle!!👍❤🎶🎶🎶🎶

Ei kuullosta yhtään hörhölle...ja muuten mullakin plussakierrossa oli se vähän erilaista, valkkaria valahteli normia enemmän, sellaista juoksevaa....

Tähti 47v., esikko 4v.

Paratiisilintu kirjoitti:
Heippa hei! ❤️👋🏽 Toivottavasti otatte tänne uusia vielä!

Täällä olisi yritystä taustalla 7-8 kk. Itselläni on tasainen kierto, vaihdellut vuosien aikana toki hieman, eli noin 24-26 päivää. Silti täällä ei ole tärpännyt vaikka ovulaatiotakin ollaan tikutettu.

Mies kävi verikokeissa työterveyden kautta ja samalla otti esiin tämän perheen perustamis asian. Kävi ilmi että miehen testosteronitasot ovat normaalin rajoissa, mutta hänen s-luteinisoiva hormoni on alle normaalin asteikon (tulos oli 2.2 IU/I. Onko kellään ollut vastaavaa?

Netistä ei paljon tietoa löytynyt. Sen perusteella mitä löysin olisi myös testosteronin oltava alle normaali kun luteinisoiva hormoni on alhainen.
Mies sai nyt lähetteen sperma-analyysiin.

Mistä mahtaa olla siis kyse?

Itse kävin pari kuukautta sitten gynellä kun puoleen vuoteen ei mitään tapahtunut. Sisätutkimuksessa/ultrassa ei ollut mitään ihmeellistä.

Paratiisilintu, tervetuloa mukaan!🖐❤
Miten on lähtenyt asia etenemään?
Sperma-analyysi lienee ihan perustutkimus. Minkä ikäisiä te olette?

Pikaista plussaa!❤👍🎶🎶🎶

Tähti 47v., esikko 4v.

Ohos...tulipa lähetettyä monia viestejä, en ole viimeaikoina oikein päässyt tänne, kun tökkii ja viestit ovat jääneet bittiavaruuteen...

Tosi paljon on täällä kirjoittajia ja viestejä...kiva, että keskustelu on vilkasta😀

Plussaa kaikille tasapuolisesti!😘💕🎶🎶

Mä lähden taas kuntoradalle metsään, aurinkioista ja +20c🌞

Tähti 47v., esikko 4v.

Kustannuksista kun puhuttiin, niin vähän hirvittää kyllä itseänikin. Meillä toki ei ole edes inssi- ja IVF- hoitoja käyviin verrattuna kuin minimaaliset nuo menot, mutta kyllä silti n. 600e/kierto alkaa vähän yskittää, jos pitkään tarvitsee jatkaa. Toki sitten kyseeseen tulee julkiselle siirtyminen, mutta se ei tällä hetkellä käy ihan käden käänteessä koronan aiheuttamien jonojen takia. 

Käyttäjä15391, olihan miehen näyte varmasti viimeisen päälle oikein annettu? Meille ennen näytteenantoa lääkäri korosti kovasti mm. sitä, että takana pitää olla säännölliset ejakulaatiot n. 3 päivän välein. Lääkäri silmää iskien nauroikin minulle, että säännöllinen laukeaminen on ihan lääkärin määräys, koska muuten siemennesteeseen alkaa kehittyä vasta-aineita. Oon tosi pahoillani, että teillä siemennesteanalyysin tulos oli tuo! Jos sille ei "luomusti" ole mitään tehtävissä, niin onneksi käsittääkseni sitä pystytään labrassa hyvin mm. pesemään. 

Mustikkainen, pidän peukkuja aukiolotutkimukseen! Voi kunpa sieltä tulisi hyviä tuloksia! Ja tosiaan niinkuin aiemminkin jo mainittiin, tuo tutkimushan jo itsessään lisää raskauden mahdollisuutta, kun reitit on huuhdeltu auki! Tulehan kertomaan kuulumisia kun tutkimus on ohi!

Täällä on menossa dpo 10 eikä tunnu kyllä pätkääkään raskaalta olo. Parina edeltävänä päivänä kohdussa tuntui todella eriskummalliselta, ei ole ikinä aiemmin tuntunut sellaista outoa vihlontaa ja "piikikästä" kipua. Sekin sitten loppui ja nyt on olo ihan ihan harvinaisen normaali :D Lähden siis siitä ajatuksesta, että menkat alkaa kun viikonloppuna loetan Terolutit.

30 ja 31v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS, ei luomuovulaatioita, joten ovulaation induktiohoito 5/20 alkaen.

Halti, toivotaan plussa kiertoon, vaikka olot ei tunnu sinnepäin!❤🎶🎶🎶

Minusta tässä yrittämisen yhtälössä vaikeita on se, että pitäisi olla ja elää, kuin olisi jo raskaana🤪 Tavallaan ois helppoa, jos yrittämistä olisi vain jonkun verran takana...mutta sitten, kun yritysaika venyy ja venyy....vuosi...toinen...kolmas....

Jotenkin itseä pystyy parhaiten tsemppaan oviksesta loppukiertoon....kun taas alkukierto menee vähän ajatuksilla, että tuleeko tästä ikinä mitään😓 ....no silti raskautumiseen pitää uskoa vaan, vaikka olisikin miten epätoivoinen olotila...

Mutta joo, yritetään elää, kuin olisimme jo valmiiksi raskaana💗

Tähti 47v., esikko 4v.

Tähti, minulla oli nyt ovulaation jälkeen pari päivää jännä paineentunne tuolla alamahalla ja pitkälleen kun kävi niin "repi" nivusissa saakka. Laitoin kaiken kierron piikkiin, ja nyt onkin taas ollut "kivuttomampaa", vaikka tuossa ruokaa tehdessä havahduin että nyt repii tissien sivuja 🤣🤣
Jalat maassa kuitenkin ja olen asennoitunut että ne menkat sieltä tulee 😏

Sitten ohi aiheen... Itkua oon tänään nieleskellyt, minityyppi päätti että konttaus saa riittää ja lähti aamulla kävelemään. Mun vauva on muuttanut pois ja tilalle tullut nyt tosiaan taapero. Hoitovapaata jatkettu nyt 31.7.2021 saakka, sitten katsotaan loppusiivu mitä teen ja missä olen 🙏

Lapset 3/98, 6/02, 4/06, 5/19, km 6/05 ja 02/20

Muokattu
klo 16:08 | 25.5.2020

Äitykkä-77, pidän niin isot peukut....kuullostaa lupaavalta!👍❤🎶🎶🎶

Tosi aikaisin teidän lähti lapsi kävelemään....ensiaskelien seuraaminen on kyllä niin ihanaa❤, vaikkakin samalla hieman haikeaa.

Meillä kävi niin jännästi, että lapsi alkoi suoraan juosta ja se tapahtui vielä etelänmatkalla....isolla nurmialueella, kun pinkasi vauhtiin🤣...otettiin valokuvia ja videotakin, missä tukkahulmuten meni tuulessa😅..

Ikää oli tuolloin 1v.3kk.

Tähti 47v., esikko 4v.

Beibiä tulille kirjoitti:
Pari päivää suitten kirjoittelin kun testit oli negatiivisia ja eilen ja tänään testit olivat muuttuneet ajan kanssa selkeiksi haaleiksi viivoiksi! Voisiko tämä olla että nyt tärppäsikin?

Haamuviivat osoittautuivatkin negatiiviseksi verikokeessa... Tämä surun ja pettymyksen määrä on aivan kamala, mutta ei auta kun yrittää uudestaan 🙏

Beibiä tulille, haleja ja uutta yritystä!❤

Kyllä se kunnon plussa sieltä vielå tulee❤🎶🎶🎶

Tähti 47v., esikko 4v.

Täällä on tänään kp 1 ja ollut tosi kivuliasta lääkkeistä huolimatta. Raskautta en odottanutkaan kun talletukset eivät onnistuneet oikein mitenkään. Nyt tulee pakostakin muutaman kuukauden tauko kun tulossa muutto toiselle paikkakunnalle ja uusilla työpaikoilla aloittaminen. Vähän surettaa kyllä pitää mitään taukoja kun raskautumisessa muutenkin varmasti kestää oma aikansa kun luultavasti aika lailla koti-inseminaatioilla yritetään edetä.

Yritän tankata rautaa myös kun oon viime aikoina voinut niin huonosti, muuta syytä ei ole löytynyt mutta allergiaoireillakin taitaa olla osansa asiaan. Kilpirauhasarvot otettiin viime viikolla, ne oli yllätyksekseni parantuneet ja tsh oli alle 2, viimeksi se oli ihan viitteen ylärajoilla. Jotain positiivistakin sentään. :) 

Isot tsempit kaikille tilanteisiinne! <3

29 v. /32.v,tällä hetkellä yritys tauolla, mutta alkanut 07/2019.Esikoinen toiveissa.

Halti, kyllä siemennesteanalyysiin valmistauduttiin ihan oikein, 😁 se ei selitä vasta-aineita.

Tässä selvisi uutena/unohtuneena tietona, että miehelläni on suonikohju toisessa kiveksessä. Se saattaa selittää vasta-aineet. Mieheni ei siis itse muistanut ongelmaa ollenkaan lapsettomuuslääkärin etänä hoidetulla ensikäynnillä, enkä minäkään ole asiaan kiinnittänyt huomiota. Vuosia sitten mies kävi urologilla (ei siis lapsettomuuteen erikoistunut), joka oli sanonut, ettei ole vaikutusta hedelmällisyyteen, sillä toinen kives normaali... Noh, voi olla, ettei hänelle tullut mieleen mitkään vasta-aineet, sillä tosiaankin siittiömäärä ja liikkuvuus ovat normaalit.

Täällä ilmeisesti kp1 😕 Kummallista kun edelleen rinnat arat, yleensä arkuus häviää menkkojen alettua. Nyt kierto kesti 28 päivää, edellinen 24 ja sitä edellinen 26. Kierukan ollessa en pitänyt pahemmin kk kalenteria, kun joka kk oli vaihtelevasti vuotoa.

Tsemppiä kaikille 😊Toivottavasti pian plussataan ❤️

37v neljän lapsen äiti, iltatähti toiveissa ❤️

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat