Sivut

Kommentit (4277)

Onnea Sukat on rikki! ❤️

Kyllä ei syyttä kutsuta näitä nyt meneillään olevia päiviä piinapäiviksi... Mulla on dpo 8 ja sitten ehkä myös pari päivää enempi, kun ultrassa näkyi mahdollisesti myös jo puhjennut munarakkula. Rinnat mulla on ihan hirmuisen kipeät ja vatsaa juilii, mutta molemmat alkoi dpo 3 samaan aikaan, kun aloitin Terolutit luteaalivaiheen tueksi, eli eiköhän kyse ole ihan vain siitä. Aika m a t e l e e! Olis niin kiva jo tietää olevansa raskaana tai aloittaa uusi kierros! Tämä odotteluvaihe ei ihan ole mun(kaan) heiniä... Kai tähän vähän tottuu ajan myötä jos yrittäminen ottaa aikaa, mutta näin ekan oikean yrityskierron ollessa käsillä kärsivällisyys on kyllä hukassa :D

30 ja 31v pariskunta, toive esikoisesta 11/19. PCOS, ei luomuovulaatioita, joten ovulaation induktiohoito 5/20 alkaen.

Onnea Sukat on rikki❤
ONNEA ONNEA ONNEA💖🎂💖🎂💖
🎶🎶🎶🎶🎶🎶💕🎶💕🎶💕💕🎶💕

Tähti 47v., esikko 4v.
Sisaruksen kuumeilua pian 3-vuotta, tehty lukematon määrä inssejä ja yksi IVF. Hoidot Suomessa nyt ohi iän takia. Silti en haluaisi luovuttaa. Naimisissa/kihloissa yli 30-vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vauvakuume tuntuu koko kropassa....ovis hyödynnetty☺🎂

Nyt pitkästä aikaa taas mukana yrittämässä❤💖❤💖🎶🎶🎶🎶

Plussatuulta kaikille!💖🎶🎶🎶

Dpo 0

Tähti 47v., esikko 4v.
Sisaruksen kuumeilua pian 3-vuotta, tehty lukematon määrä inssejä ja yksi IVF. Hoidot Suomessa nyt ohi iän takia. Silti en haluaisi luovuttaa. Naimisissa/kihloissa yli 30-vuotta.

Onnea Sukat on Rikki ❤️

Täällä meneillään kp3 ja siten yk18 on lähtenyt käyntiin. 1.5 vuottakin on nyt samalla melkein täynnä eikä haamun haamuakaan testeissä.
Pohdin aika paljon (taas), mm. kuinka kovasti haluan oikeasti lapsen. Mitä olen valmis tekemään sen eteen. Ja on jotenkin surkuhupaisaa, että olen valmis pistämään paljonkin rahaa matkustamiseen, kameroihin, pyöriin jne, tuhansiakin euroja, mutta kun on kyse lapsettomuustutkimuksista ja -hoidoista niin tökkii heti. Aukiolotutkimus olisi reilu 500€ ja minä en vaan halua vinguttaa luottokorttia siitä syystä. Siinä on taustalla joku ajatus epäreiluudesta, että miksi minun pitäisi maksaa itseni kipeäksi jostain sellaisesta, minkä kuuluisi tapahtua ilmaiseksi ja luonnollisesti?
Meillä on mennyt rahaa tutkimuksiin jo yli tonni, siinä vain parit-kolmet gynekäynnit, peruslabrat ja analyysit. Julkiselle pääsisi toki jonoon, mutta se jono on tällä hetkellä lähes vuoden mittainen Tyksin alueella. Ja päästääksemme jonoon pitäisi taas mennä gynelle ja taas pulittaa parisataa vaan siitä lähetelystistä. Toisaalta kun nyt kirjoitan tätä niin se parisataa jonossaolemisesta ei nyt välttämättä olisi niin paha kuitenkaan.

Lähinnä olen nyt sellaisessa pisteessä, että minun täytyy tehdä ratkaisuja, suuntaan tai toiseen. Tai meidän pitää. Täytän tänä vuonna 37 ja vaikka aikaa teoriassa edelleen on ja AMH-taso edelleen ok, niin tässä ollaan biologisesti jyrkässä alamäkilaskussa.

Lähdetäänkö hoitoihin? Ollaanko valmiita maksamaan niistä, paljon? Ollaanko henkisesti valmiita rankkoihin hoitoihin? Miten kipeästi me haluamme lapsen? Nämä ovat yllättävän vaikeita kysymyksiä tässä pisteessä. Pelkään itse lähinnä, ettei kumpikaan meistä tunnetasolla ymmärretä ajan rajallisuutta ja mahdollisuuden ikkunan hupenemista. Mies täyttää 40 ensi vuonna ja minä tulen kovaa perässä. Ei sitä voi mitenkään tajuta. Penskojahan me vaan ollaan.

Lisäravinteista ollut puhe. Olen nyt syönyt gelee royalea ja inositolia pari kiertoa. Ekassa kierrossa vaikutti siltä, et kaikki hormonireaktiot olivat vahvempia, PMS:ää myöden, mut en tiedä johtuiko suoraan tabuista tai sattuiko vaan sellainen kierto. B-vitamiinia olen syönyt koko aikuisikäni, auttaa hiukan tasaamaan hormonitunnemyrskyjä. Eka ja ainoa neuvo minkä sain äidiltä kun menkat 13-vuotiaana alkoivat, ✌️. Nyt lisäksi mama-vitamiinit koko yrityksen ajan ja myös kalamaksaöljykapselit. Mies on ostamassa minulle dosetin, 😅.

N36, M38. Yritys aloitettu 01/19, ei löydettyjä vikoja. Ensimmäistä toivotaan.

portland kirjoitti:

Pohdin aika paljon (taas), mm. kuinka kovasti haluan oikeasti lapsen. Mitä olen valmis tekemään sen eteen. Ja on jotenkin surkuhupaisaa, että olen valmis pistämään paljonkin rahaa matkustamiseen, kameroihin, pyöriin jne, tuhansiakin euroja, mutta kun on kyse lapsettomuustutkimuksista ja -hoidoista niin tökkii heti. Aukiolotutkimus olisi reilu 500€ ja minä en vaan halua vinguttaa luottokorttia siitä syystä. Siinä on taustalla joku ajatus epäreiluudesta, että miksi minun pitäisi maksaa itseni kipeäksi jostain sellaisesta, minkä kuuluisi tapahtua ilmaiseksi ja luonnollisesti?
Meillä on mennyt rahaa tutkimuksiin jo yli tonni, siinä vain parit-kolmet gynekäynnit, peruslabrat ja analyysit. Julkiselle pääsisi toki jonoon, mutta se jono on tällä hetkellä lähes vuoden mittainen Tyksin alueella. Ja päästääksemme jonoon pitäisi taas mennä gynelle ja taas pulittaa parisataa vaan siitä lähetelystistä. Toisaalta kun nyt kirjoitan tätä niin se parisataa jonossaolemisesta ei nyt välttämättä olisi niin paha kuitenkaan.

Lähinnä olen nyt sellaisessa pisteessä, että minun täytyy tehdä ratkaisuja, suuntaan tai toiseen. Tai meidän pitää. Täytän tänä vuonna 37 ja vaikka aikaa teoriassa edelleen on ja AMH-taso edelleen ok, niin tässä ollaan biologisesti jyrkässä alamäkilaskussa.

Lähdetäänkö hoitoihin? Ollaanko valmiita maksamaan niistä, paljon? Ollaanko henkisesti valmiita rankkoihin hoitoihin? Miten kipeästi me haluamme lapsen? Nämä ovat yllättävän vaikeita kysymyksiä tässä pisteessä. Pelkään itse lähinnä, ettei kumpikaan meistä tunnetasolla ymmärretä ajan rajallisuutta ja mahdollisuuden ikkunan hupenemista. Mies täyttää 40 ensi vuonna ja minä tulen kovaa perässä. Ei sitä voi mitenkään tajuta. Penskojahan me vaan ollaan.

Lisäravinteista ollut puhe. Olen nyt syönyt gelee royalea ja inositolia pari kiertoa. Ekassa kierrossa vaikutti siltä, et kaikki hormonireaktiot olivat vahvempia, PMS:ää myöden, mut en tiedä johtuiko suoraan tabuista tai sattuiko vaan sellainen kierto. B-vitamiinia olen syönyt koko aikuisikäni, auttaa hiukan tasaamaan hormonitunnemyrskyjä. Eka ja ainoa neuvo minkä sain äidiltä kun menkat 13-vuotiaana alkoivat, ✌️. Nyt lisäksi mama-vitamiinit koko yrityksen ajan ja myös kalamaksaöljykapselit. Mies on ostamassa minulle dosetin, 😅.

Portland, olet asian ytimessä....nuo kustannukset käy mielessä, varsinkin kun raha voi olla kaivoon heitettyä ja sillä saisi paljon muita kokemuksia ja kivoja juttuja. Toivottavasti teillä tärppäisi ilman ja minusta iän puolesta sinulla ei ole vielä kiire.

Meillä meni lukemattoman paljon yksityiselle kahdessa vuodessa, kun inssejä oli lukemattomia yrityskertoja ja yksi IVF....kaikki raha turhaan, ilman tulosta. Toki harmittaa, mutta vauvakuume on kova ja painaa puntarissa. Ilman säästöjä ei tuohon voisi lähteä, mutta ottaahan monikin jopa lainaa lapsettomuushoitoja varten.

Tää on kyllä teillä hankala tilanne ja toivotaan, että pääsisitte mahdollisimman pienillä kustannuksilla.. Onneksi iän puolesta pääsette vielä julkiselle puolelle, eikä kustannukset ole yhtä kovia. Ja vielä 43-vuotiaaksi saakka saa hoidoista KELA korvauksen....

Tsemppiä ja pikaista plussaa!👍🤗🤩

Tähti 47v., esikko 4v.

Ihan vinkkinä tänne PCOS vaivoihin, että Inositolin olisi siihen hyvä😊

Oma kokemus Inositolista on hyvin positiivinen, siten, että tämä aine on voimistanut, sekä aikaistanut ovista jopa enemmän, kuin letrot.

Mulla ei siis PCOS:ia, mutta hyvin suotuisalta tuntuu tämä aine🧡 Normisti ovisplussa pärähtää kp 16/17, mutta Inositolin ansiosta plussa pärähti kp 13.

Voisin uskoa jopa pysyvään plussaan tämän (Inositolin 600mg) ansiosta❤
Jännät ajat nyt alkaa, piinailupäivät.

Dpo 0

Tähti 47v., esikko 4v.

Onnea plussasta Sukat on rikki!

Mulla pyörinyt ihan samat ajatukset mielessä kuin portlandilla ja tähdellä...
Miksi minun pitää laittaa rahaa testeihin, lisäravinteisiin, gynekäynteihin ja lääkkeisiin. Miksi toisille tämä on "ilmaista" ja helppoa? Tuntuu niin epäreilulta. Ja kun ei vielä edes tiedä, että tuleeko edes sitä palkintoa tästä kaikesta kärsimyksestä. 😭

Vähän alle 30v pari. Ehkäisy jätetty 12/2018.
1. toiveissa. Haasteena temppuileva kilppari.

Onnea Sukat on rikki!!!

Monesta tuntuu varmasti epäreilulta, kun raskaus ei ota onnistuakseen.. Kaikki ajattelee, että no ei minulle voi niin käydä, että se tapahtuu jollekin muulle. Täytyy myöntää, että tämän ryhmän seuraaminen on nostanut omia pelkoja, että entä jos minäkin kuulun siihen epäonniseen ryhmään. Meillä toki niin vähän yritystä takana, mutta kyllä se on käynyt mielessä. Ystäväni tuli raskaaksi ensi yrityskerralla. Jollain tasolla salaa toivoin, että minullekin tapahtuisi niin, vaikka tiesin, että se on hyvin epätodennäköistä.

Asiaa ei helpota lähipiirin useat vauvat ja työssäni kohtaan myös säännöllisesti lapsia ja ihan pieniä vauvojakin. Mulle on alkanut tulla ihan siis fyysisiä tuntemuksia, kun näen vauvan. Niitä ei ole ollut ennen, alkoivat ehkä viime talvena. Niitä on vaikeaa kuvailla muille, siis niitä "oireita". Eipä näistä oikein kehtaa julkisesti ihmisille kertoa. "Hei, vauvanne aiheuttaa minussa kihelmöintiä ja väristyksiä" :D
Kiitos siis tälle ryhmälle ja teille, että täällä voi purkaa tuntojaan! ❤️

Minä 28 v. ja mies 31 v. Esikoinen toiveissa. Yritys aloitettu 4/20.

Tryout kirjoitti:

Mulla pyörinyt ihan samat ajatukset mielessä kuin portlandilla ja tähdellä...
Miksi minun pitää laittaa rahaa testeihin, lisäravinteisiin, gynekäynteihin ja lääkkeisiin. Miksi toisille tämä on "ilmaista" ja helppoa? Tuntuu niin epäreilulta. Ja kun ei vielä edes tiedä, että tuleeko edes sitä palkintoa tästä kaikesta kärsimyksestä. 😭

Tryout, toivotaan pikaista plussaa!🤗👍

On se niin...🤪....kun yrittää...
Tää on niin tätä.....jospa kuitenkin se plussa tulisi!🤗

Tsemppiä ja paljon plussasäteitä sinne!!🤗❤

Tähti 47v., esikko 4v.

Muokattu
klo 21:59 | 23.5.2020

Vauvaa yrittävien kirjavuus (lähinnä ikä) on iso/ valtava ja onneksi täällå kaikki hienosti ymmärtävät toisiaan❤👍

Lapsia voi saada yllättävän monta kymmentä vuotta....minunkin 4-vuotiaalla on saman ikäisiä vanhempia, siis noin 50-vuotiaita. Mutta sitten päiväkodissa on todella nuoria vanhempia, noin 20-vuotta.

Lapset ovat silti samanikäisiä, mutta aikuisilla voi olla ikäeroa jopa 30-vuotta👍

On ainakin mielenkiintoinen näkökulma, koska vuosiin mahtuu paljon eroavaisuuksia ja erilaisuutta!😊

Nykypäivän nuoret on selvästi fiksumpia, kuin oman ikäluokan nuoret silloin aikoinaan😊

Tähti 47v., esikko 4v.

Onko täällä ratsastusta harrastavia äitejä? Ootteko ratsastanut alkuraskaudessa? Itse käyn säännöllisesti tunneilla ja mietin uskallanko käydä sen jälkeen jos tulen raskaaksi 🤔

Tänään siis kp27, edelleen ei ole menkat alkaneet, viime kierto oli yllättävän lyhyt 24 päivää. On tää niin kummallista, on sellaisia tuntemuksia kun ennen menkkoja ja välillä ne häviää.

Tsemppiä jälleen kaikille ja toivottavasti saadaan paljon plussia pian ❤️

37v neljän lapsen äiti, iltatähti toiveissa ❤️

Muokattu
klo 12:01 | 24.5.2020

Onnea Sukat On Rikki <3!!

Tähti: Plussaa sinne <3!

Luulen muuten, että osa alapeukuista tulee vahingossa puhelimella sivua kelatessa. Peukalo osuu herkästi siihen kohdille.

Täällä mennään dpo 11. Eilen dpo 10 aamulämmöt nousivat vielä 0,3 astetta ja ovat pysyneet tänäänkin koholla. Eipä se mitään välttämättä merkitse, mutta eilen näin aika hämmentävän unen: Kahlasin matalassa lämpimässä vedessä ja jonkin matkan päästä oli silta, jonka alla pari kissaa mekastelivat vedessä ja pissivät veteen. Ne kiusasivat aika pontevan näköistä pientä lasta. Häädin kissat pois ja nostin lapsen syliini, joka sanoi, että olet ihanan lämmin ja pehmeä.

Mietin koko eilispäivän kummaa unta, ja tulin tulokseen, että kissat ja kissanpissi tarkoittivat estrogeenia,  jonka vähetessä lämmöt nousivat = häädin kissat pois. Haluaisin uskoa, että lapsen syliin nostaminen tarkoitti alkion kiinnittymistä, koska, no kohtu on aika lämmin ja pehmeä. No, oli miten oli, parin päivän päästä se selviää.

Voimia kaikille piinapäiviin <3

47/46; tytär 2014; abortti 11/1999; km 10/2017 & 6/2018 & 3/2020; tm 9/2018 & 6/2019

Muokattu
klo 12:31 | 24.5.2020

Ikäneito❤ Ja lupaava uni💗

Ihanat unet, että tosiaan voi nyt sinulla sitä enteillä👍💖💕💕💕

Että pian jännäillään sinun testitulosta👍🧡

Minäkin näin unen, kuteva sammakko tuli syliini ja sammakko puhui, että pian synnytän ja samassa synnytin upean kyyhkysen🧡....en tiedä miten tulkita unta(?), mutta ajattelin, että nyt kohta plussaan😘💖

Pikainen plussa meille molemmille!💗👍🎶🎶🎶

Tähti 47v., esikko 4v.

hei mä näin kans töissä yönä unta (dpo 9-10 väli), unessa tuttava oli raskaana ison mahan kanssa. Nähtiin pitkästä aikaa hyvin iloisissa tunnelmissa ja kerroin hänelle että minäkin oon raskaana viikolla 5!

Valitettavasti tänään kyllä kaikki fyysiset oireet mitä ennemin oli niin tuntuu kadonneen, joten menkkoja jään odottelemaan. 😑

Alle 30v. Kilpirauhasen vajaatoiminta. Esikoinen toiveissa.

Minä olin pari yötä sitten ostamassa unessa ison määrän olutta ja päivittelin kassalla että en voikaan ostaa kun olen raskaana 😂 Sinällään huvittavaa, että minä en osta oikeassa elämässä juurikaan alkoholituotteita koska niitä hyvin hyvin harvoin edes käytän, ja ihan viimeisenä kaljatölkkien kanssa kassalla olisin.
Mutta en tälläisiä raskausunia olekaan nähnyt kuin viimeksi tuota meidän vintiötä odottaessa 🙄 vaan tuskimpa mitään merkitystä on
8 päivää menkkoihin, jos nyt kierto pysyy samana kuin edellinen

Lapset 3/98, 6/02, 4/06, 5/19, km 6/05 ja 02/20

Moni on maininnut unista. Itse muistan uneni vain stressaantuneena, normaalisti nukun kuin tukki. Noh, uneni monta kk tai ehkä jo vuosi sitten, en muista tarkasti:

Nuorempi veljeni ehtii saada ekan lapsen ja vanhempiemme ekan lapsenlapsen ennen meitä. Unessa muistan olleeni todella epätoivoinen.

Minulla on ollut alusta asti jollain tasolla aavistus, että meillä tulee olemaan vaikeaa. Seuraavaksi kokeillaan inseminaatiota, mutta siittiöiden vasta-aineet ovat miehelläni 100 % joten tarvitaan mahdollisesti myös IVF ja ICSI.
Ei mikään helppo rasti, kun yhdistää tähän ovulaatiohäiriöt, joihin vasta etsitään ratkaisua.

Joo mua stressaa noi unetkin jotenkin vaikken ikinä ole mikään näkijä tai ennustusjuttuihin uskova. Tuntuu vaan että kaikki ovat nähneet vauvaunia ja lopulta vauvan saaneet. Minä olen vaan nähnyt unia että muilla on vauvoja ja minä sanon unessa että ei meillä ole.. Tai joku yö sitten näin unta että olin menossa lapsettomuusklinikalle mutta myöhästyin sieltä raskaana olevan kaverini takia.
Mulla myös ollut aina tunne että vaikeaa tulee olemaan. En kyllä uskonut että näin vaikeaa. ☹️

Mulla nyt kp 10 ja maha turvottelee oudosti. Jumppahousutkin kiristää?? En ole mielestäni syönyt mitään turvottavaa, eikä ole mitään kipuja tai muitakaan suolistovaivoja. Mistähän tuo turvotus johtuu. 🤔 Lisäksi olen ollut aika väsynyt viime aikoina. Onkohan kilppari taas menossa huonompaan suuntaan. ☹️

Tutkitaanko spermasta noi vasta-aineet aina? Osaatko sanoa millä nimellä ne analyysissä esiintyy?
Mun miehellä siis siittiöiden määrä normaali mutta liikkuvuus normaalia huonompaa. Tämä siis maaliskuussa. Nyt kävi antamassa uuden näytteen.

Neiti kesäheinä, itse ratsastusta harrastan myös ja miettinyt samaa asiaa. Tuttavani ratsasti ekan kolmanneksen normaalisti, sitten kevensi treenejä kunnes hevonen meni muualle ylläpitoon. Uskon että itse olisin hyyyvin varovainen raskauden alettua, veikkaan että melko pian jättäisin lajin tauolle. En kestäisi sitä että pitkän yrityksen ja hoitojen jälkeen sattuisi jotain tallilla ja menisi siksi kesken. Vaikka luottoratsu onkin niin silti, tuskin osaisin rennosti harrastaa.

Minä jännitän huomista aukiolotutkimusta.. digiovis vilkuttanut nyt kaks päivää jo hymynaamaa, molemmilla puolilla alavatsaa vuorotellen kipotellut, tosin enemmän vasemmalla, joten ties vaikka letrot olisi saanut kaksi follia kasvamaan! Sellainen tunne että ovis olisi jo lähipäivinä, kunhan ei testi aamulla näytä plussaa jotta aukkari voidaan tehdä! Nyt kp10 ja normaalisti ovis letroilla ollut kp15. Pitäkää mulle peukkuja, että aukiolotutkimuksessa ei todettaisi mitään ikävää, pelottaa se tulos ihan kauheasti!

28v | Esikoinen toiveissa | PCOS | Yritystä 6/19 alkaen | OI-hoito 2/20 alkaen

Mustikkainen, tsemppiä ja hyviä tuloksia! Oothan sellaisen jo kuullut, että aukkari stimuloi kohtua ja jotkut raskautuu pian sen jälkeen.. Toivottavasti tekin! : ) Meille lapsettomuuslääkäri sanoi, että aukkari siksi jo tavallaan hoitoa.

Tryout, MAR-testi lukee paperissa, jos vasta-aineet katsottu ja lisäks tarvittaessa noita ig-arvoja. Joillain klinikoilla katsotaan kaikilta, mutta mikäli aiemmassa ketjussa oikein käsitin, on klinikkakohtaisia eroja vielä.

Mä näen vaan sellaisia unia, joissa yritän hoitaa ja pitää kaikin puolin vauvastani huolta, mutta kokoajan tulee esteitä matkaan. Aiemmin tällä viikolla näin unta, missä olin taas vauva sylissä, mutta jäisellä mäellä ja yritin pysyä pystyssä. Oli pakko lopulta laittaa vauva maahan tepsuttelemaan, mutta samantien putosi jäiseen lammikkoon. Sitten yritin löytää meille lämmittelypaikkaa, ettei vauva palellu jne. Kauheita unia. 😰

Sukat on rikki, paljon onnea plussasta!🤗

Voimia kaikille uuden viikon alkuun!

Yk19 (17kk)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat