Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on vihainen, koska olen kipeä

Vierailija
23.02.2019 |

Jouduin yllättäen isohkoon leikkaukseen, ja sairaalasta kotiuduin muutamassa päivässä.

Tilanne on kaikille kaikin puolin hankala ja hermoja kiristävä, minulla on 4kk lapsi ja pitkiä työpäiviä tekevä mies sekä useita kotieläimiä.
Mies suuttui aivan silmittömästi leikkauksesta, ja nyt kotona vähättelee kipujani, kehottaa liikkumaan ja jatkuvasti minun on noustava jotain tekemään.
Tähän asti olen hoitanut lapsen ja kodin käytännössä yksin, ja mies on nyt aivan hukassa koska ei tiedä oikeastaan mistään mitään.
Kipulääkkeitä en saisi ottaa, jotta voisin hoitaa yösyötöt rinnalla.

Millä saan tuon ihmisen ymmärtämään, että en ole tässä tilanteessa mielelläni, ja syyttely ja ilkeily ei auta.

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tällaiset ruikutukset ovat oikeasti nykyaikana tympäiseviä. Itse olette sen miehen valinnut, itse olette mennyt sen kanssa lisääntymään. Jos se kuspäisyys on ollut juuri se kiihottavin asia siinä miehessä, niin silloin kannattaa vain nauttia, kun se kuspäisyys kohdistuu sinuun. En jaksa uskoa että tällainen käytös tulisi totaaliyllätyksenä. Jos viehättyy itsekkäistä ihmisistä, niin voi voi. Hvtin huono miesmaku + tarpeeksi tyhmä pää, että ylipäätään alkaa jotain vakavampaa tällaisten kanssa väkertämään = otat vastuun sairaana ja ilmeisesti vielä kuolleenakin kaikesta, kodista, lapsista, miehen passaamisesta, ja jos et niin tee, saat vihan ja ikuisen nalkuttamisen niskaasi, kunnes mies löytää nuoremman ja helpommin käsiteltävän/tai muuten vain tottelevaisemman ns, hyödyllisen hölmön sitä arkielämää pyörittämään, niin että mies saa keskittyä rauhassa miehelle ziljoona kertaa tärkeämpiin juttuihin. Näitä tällaisia miehiä kun ei oikeasti lapset ja perhe-elämä kiinnosta. ENemmän kiinnostaa p erse-elämä.

Vierailija
142/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi v*tussa te katselette näitä täyshoidossa olevia miesvauvoja? Jos olette tilapäisesti työkyvyttömiä (sairaus/vamma), niin se terveempi ottaa kopin (tilapäisesti) tai sitten palkkaatte kotiapua. Mutta että toinen on aina naama norsun v*tulla kun vähän pitäisi osallistua, niin siinä mulla menis kuppi nurin.

Miten ihmeessä voi etukäteen tietää, että mies on tällainen tollo. Olen aloittelemassa juuri parisuhdetta. Pitäisköhän tässä vaiheessa tekeytyä sairaaksi ja katsoa, miten mies hanskaa tilanteen?

Juuri niin. Testaa miten suhtautuu jos olet sairas.

No ei aina toimi. Olimme seurusteelleet lähes vuoden kun tulin oikeasti todella kipeäksi. Mies hoiti asian todella hienosti. Piti kunnolla minusta huolen ja oli empaattinen. No tämähän sitten muuttui täysin kun tulin raskaaksi, tai siinä raskauden loppupuolella ja paheni kun lapsi syntyi. Tuli ihan täydellisenä yllätyksenä, aivan totaalinen suunnanmuutos käytöksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tällaiset ruikutukset ovat oikeasti nykyaikana tympäiseviä. Itse olette sen miehen valinnut, itse olette mennyt sen kanssa lisääntymään. Jos se kuspäisyys on ollut juuri se kiihottavin asia siinä miehessä, niin silloin kannattaa vain nauttia, kun se kuspäisyys kohdistuu sinuun. En jaksa uskoa että tällainen käytös tulisi totaaliyllätyksenä. Jos viehättyy itsekkäistä ihmisistä, niin voi voi. Hvtin huono miesmaku + tarpeeksi tyhmä pää, että ylipäätään alkaa jotain vakavampaa tällaisten kanssa väkertämään = otat vastuun sairaana ja ilmeisesti vielä kuolleenakin kaikesta, kodista, lapsista, miehen passaamisesta, ja jos et niin tee, saat vihan ja ikuisen nalkuttamisen niskaasi, kunnes mies löytää nuoremman ja helpommin käsiteltävän/tai muuten vain tottelevaisemman ns, hyödyllisen hölmön sitä arkielämää pyörittämään, niin että mies saa keskittyä rauhassa miehelle ziljoona kertaa tärkeämpiin juttuihin. Näitä tällaisia miehiä kun ei oikeasti lapset ja perhe-elämä kiinnosta. ENemmän kiinnostaa p erse-elämä.

Tavallaan samaa mieltä kanssasi mutta tilityksessäsi unohdat kokonaan sen että viehtymys epäterveisiin ihmissuhteisiin nousee usein jo lapsuuden kokemuksista ja siellä opitusta. Usein vakavia parisuhteita muodostetaan ennen kuin ihminen on tarpeeksi kypsä ymmärtämään elämässään noita asioita. Eli on aika h*lvetin julmaa sanoa että mitäs läksit vaikka jollekin narsistin kasvattamalle jonka joku narsisti sitten tempuillaan hurmaa perustamaan perheen. Omalla kohdalla kyse ei esimerkiksi ole siitä että terveet ihmissuhteet ei kiinnostaisi vaan siitä että en osaa niitä, sama kun joku tulisi urdua puhumaan mulle, en vain ymmärrä, ei ole tuttua käytöskoodistoa. Siitä huolimatta sitä etsii läheisyyttä, rakkautta, fyysistä läheisyyttä ja on seksuaalisia tarpeita.

Vierailija
144/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ei toi mies tule muuttumaan. Pahenee vaan. Mulla samanlainen arsholleni miehenä, voisin kait jo sanoa, että kohta ex-miehenä. Oli ennen lasta hyvinkin hoivaava. Tosi hyvin osasi näytellä. Nyt on lapsi 3 vuotias ja olen ollut pahastikkin sairaana pariin otteeseen, lapsen samalla hoitaen. Munuaisaltaan tulehdus oli pahin. 40 kuumetta, yksin kotona ja mies töissä. Sairaalaan menin illalla, kun herra saapui töistä ja mies suuttui ja kiukutteli, kuin pikkukakara. Yrittivät jättää tiputukseen, mutta sain puhuttua, että käyn päivittäin sairaalassa tarkistuksessa ja syön antibiootin suun kautta. Hoidin lapsen ja toivuin sairaudesta, mutta mies kiukutteli ja makasi sohvalla. Siihen päättyi meidän liitto.

Vierailija
145/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia aloittajalle ja kaikille vastaavassa tilanteessa oleville. Oma puoliso on myös samanlainen, jos sairastun on todella passiivisagressiivinen. Jos olen omassa harrastuksessani niin on antanut lapsen valtoimenaan sotkea asunnon sillä välin, tulee tuosta aina fiilis että ikään kuin kostoksi kun on joutunut olemaan lapsen kanssa. Esimerkkinä antaa lapsen tyhjentää keittiön alakaapit lattialle. Joudun harrastuksista palattua aloittamaan siivoamisen. Hän on omissa harrastuksissaan ajallisesti 4x enemmän viikossa kuin minä ja sillä välin pidän huolen sekä lapsen hyvinvoinnista että kodin siisteydestä. Tuntuu että alan olemaan tilanteeseen aivan poikki. Olen yrittänyt puhua asiasta mutta suuttuu siitä. Luin joskus pitkittäistutkimuksesta jossa todettiin miesten elävän avioliitossa pidempään kun taas naisten odotettu elinikä lyheni avioliitossa. En yllättynyt tuloksista omaan kokemukseeni pohjaten 🙄

Siis miksi sinä siivoat ne lapsen sotkut? Käsket miehen siivota, kun kerta antoi lapsen sotkeakin! Tuohan on todella lapsellista valtapeliä sinua kohtaan, itse on mies lapsen halunnut ja ilmeisesti on ihan täysivaltainen aikuinen tästä huolehtimaan.

Ei se siivoa, kokeiltu on 😟 Täällä aaveella oli joskus ketju missä nainen kertoi että heillä on pyörinyt tyhjä muovikassi lattialla jo pitkään ja aikoo kokeen vuoksi antaa sen olla siinä, halusi testata kuinka pitkään hänen miehellään menisi tajuta ettei sen paikka ole lierua lattialla ja laittaa roskiin.. No, minun miehen kohdalla vastaus olisi luultavasti vuoden luokkaa..

Ei siivoa ei, itsekin kokeilin kerran kun herra jätti jonkun likaisen työhaalarinsa ulos terassille, kesää oli silloin. Muutaman kerran kauniisti asiasta sanoin, ei tapahtunut mitään. Sitten jäin seuraamaan. Tuli syksy, talvi ja lumi satoi vaatteen päälle. Tuli kevät ja kissat kävi pissimässä. Seuraavakin kesä ja ties kuinka monta vuodenaikaa ehti vaihtua. Ero tuli ja mies muutti pois. Kannoin vaatteen kepillä roskikseen 20m päähän. Ei mies siivoa jos nainen on talossa PISTE! Omassa asunnossaan kyllä siivoaa aina ja ei anna lapsenkaan jättää yhtään ainoaa tavaraa koko asuntoon vaan kaikki pitää tuoda äidin luo kun sieltä lähtee pois tai heittää muuten roskikseen. Mies voi olla todella hävytön ja ilkeä alistaja, nöyryyttää ja vihata kirjaimellisesti. Ja sitten ihmettelee kun en ota takaisin, hän kun on NIIIIIIN ihana. Miten tyhmä voi ihminen olla :D

Vierailija
146/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa reilusti k-päisen miehen, tietää ainakin mitä saa. Sehän tässä ongema on, kun iso osa miehistä on näitä palstallakin yleisesti esiintyviä salavihaisia ja -katkeria "k ilttejä" miehiä, jotka esittävät sitä k iltin rooliaan kunnes nainen on varmasti nalkissa eli on menty lisääntymään sen "ihanan, empaattisen ja avuliaan tavismiehen" kanssa.

Siitähän se sitten helvetti repeää: mies kostaa vaimolleen kaikki yläkouluiästä saakka keräilemänsä ja huolella säilömänsä kaunat: pakit siltä luokan kaunottarelta, baarimisujen töykeät kommentit, kauniin kassatytön kylmäkiskoisuuden, naapurin kurvikuningattaren ylenkatseen. NYT mies on kingi, ja nainen saa kärsiä. Mitä siitä, että kaikan pskan saa niskaansa se kiva ja kiltti tyttö -ainoa, jolle tämä sankari kelpasi. Hänhän oli vain se, johon tyydyttiin kun ei parempaa saatu, miksi hänellä olisi väliä.

Tässäpä palstamiesten innoittama syväanalyysi näistä vaimojaan inhasti kohtelevista miehistä, "josita ei olis ikinä uskonut".

Vierailija
147/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP ei vieläkään kerro, mikä leikkaus on kyseessä. Eli miesvihaprovohan se taas tämäkin.

Toistan itseäni, mutta sairaaloissakaan ei todellakaan vain maata leikkauksien jälkeen. 

Minulta katkesi olkaluu ja solisluu, lapaluu murtui. Olkaluu leikattiin.

En minä makaamaan jäisikään, mutta on todella kivuliasta tehdä tällä hetkellä ruokaa/ripustaa pyykkejä ja imuroida ilman kipulääkkeitä.

Sellainen satu sitten sieltä. 

Noilla viimeaikaisilla keleillä ei kai mitenkään mahdoton ajatus? Liukastuminen.

Olin auto-onnettomuudessa.

Ap

Jaksamista ja pikaista paranemista ap! 🙂❤️

Vierailija
148/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa reilusti k-päisen miehen, tietää ainakin mitä saa. Sehän tässä ongema on, kun iso osa miehistä on näitä palstallakin yleisesti esiintyviä salavihaisia ja -katkeria "k ilttejä" miehiä, jotka esittävät sitä k iltin rooliaan kunnes nainen on varmasti nalkissa eli on menty lisääntymään sen "ihanan, empaattisen ja avuliaan tavismiehen" kanssa.

Siitähän se sitten helvetti repeää: mies kostaa vaimolleen kaikki yläkouluiästä saakka keräilemänsä ja huolella säilömänsä kaunat: pakit siltä luokan kaunottarelta, baarimisujen töykeät kommentit, kauniin kassatytön kylmäkiskoisuuden, naapurin kurvikuningattaren ylenkatseen. NYT mies on kingi, ja nainen saa kärsiä. Mitä siitä, että kaikan pskan saa niskaansa se kiva ja kiltti tyttö -ainoa, jolle tämä sankari kelpasi. Hänhän oli vain se, johon tyydyttiin kun ei parempaa saatu, miksi hänellä olisi väliä.

Tässäpä palstamiesten innoittama syväanalyysi näistä vaimojaan inhasti kohtelevista miehistä, "josita ei olis ikinä uskonut".

Varmaan ihan totta. Ei ihminen yks kaks muutu mukavasta ***tupääksi.

Vierailija
149/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinulla on lapsi? Miksi et pyydä lapsen isää apuun, jotta miehen ei tarvitse olla vihainen.

Mies ja lapsen isä on yksi ja sama ihminen

Kirjoitit kuitenkin "minulla on lapsi" etkä "meillä on lapsi".

Ap:lla on kaksi lasta.

Vierailija
150/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en miehenä jaksa ymmärtää miksi tuollaisten kanssa tehdään lapsia. Ainakin oman puolison puheitten perusteella tuollasia miehiä on kyllä valitettavan paljon

Vierailija
151/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi v*tussa te katselette näitä täyshoidossa olevia miesvauvoja? Jos olette tilapäisesti työkyvyttömiä (sairaus/vamma), niin se terveempi ottaa kopin (tilapäisesti) tai sitten palkkaatte kotiapua. Mutta että toinen on aina naama norsun v*tulla kun vähän pitäisi osallistua, niin siinä mulla menis kuppi nurin.

Ehkä siksi että pituus jne kriteerit pitää täyttyä. Lisäksi tuollainen avuttomuus ja heikko elämänhallinta herättää hoivavietin naisissa. Tähän se sitten johtaa.

Olisi varmaan kannattanut antaa edes mahdollisuus sille hieman ujolle mutta hyväsydämiselle kiltti_.miehelle, eikä lähteä heti jonkun örkin matkaan pinnallisin syin.

Vierailija
152/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uskomatonta, kuinka ilkeitä ja itsekkäitä monet miehet ap:n ja myös muiden kommenttien perusteella ovat. Eihän tässä uskalla edes yrittää pariutua enää. Mieluummin olisin yksin kuin keskenkasvuisen miesvauveliinin kanssa.

Vierailija
153/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä siksi että pituus jne kriteerit pitää täyttyä. Lisäksi tuollainen avuttomuus ja heikko elämänhallinta herättää hoivavietin naisissa. Tähän se sitten johtaa.

Olisi varmaan kannattanut antaa edes mahdollisuus sille hieman ujolle mutta hyväsydämiselle kiltti_.miehelle, eikä lähteä heti jonkun örkin matkaan pinnallisin syin.

Kerro missä teitä kilttejä ja hyväsydämisiä miehiä voi tavata!

Vierailija
154/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä jos tilanne olisi toisinpäin... Eli mies olisi toipumassa leikkauksesta ja vastaisi samalla vauvan hoitamisesta, joutuisi jatkuvasti nousemaan ylös tekemään jotain ja sinä valittaisit ettei hän saisi syödä kipulääkkeitä jotta jaksaisi hoitaa vauvan yöheräilyt.

Katselisikohan miehesi tuollaista menoa kiltisti vai alkaisiko hän vaatia reilumpaa kohtelua?

Vierailija
155/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap ketään jota voisit pyytää auttamaan? Sisaruksia, ystäviä, sukulaisia?

Ehkä miehesikin osaisi hävetä, jos kotiin tullessaan huomaisi että olet joutunut pyytämään ulkopuolista apua ihan arjen perusjuttuja hoitamaan. Varsinkin, jos nämä apulaiset ovat miespuolisia.

Vierailija
156/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaaloissakaan maata leikkauksien jälkeen. Miehesi on täysin oikeassa. 

Monen leikkauksen jälkeen on monia toimintarajoitteita esim. nostamisen suhteen.

Vierailija
157/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan jätä kipulääkkeitä pois! Otat kaikki lääkkeesi, ja vauva voi juoda korviketta. Ja mies luonnollisesti hoitaa yösyötöt, jotta sinä toipilas saat nukkua rauhassa yösi.

Vierailija
158/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vaikka suht harvoin palstailee oppii tunnistamaan nämä ammattialoittajat. Ei paljoa vaadi kun samansuuntainen dilemma, tekstipituuskin melko vakio ja lauserakenne ja sanavalinnat on aloituksesta toiseen samankaltaisia.

Jätä se sika, ansaitset parempaa - vai miten se meni.

Vierailija
159/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en miehenä jaksa ymmärtää miksi tuollaisten kanssa tehdään lapsia. Ainakin oman puolison puheitten perusteella tuollasia miehiä on kyllä valitettavan paljon

Ei ei ja vielä kerran ei. Tätä ei voi vierittää puolison niskoille, jos mies esittää täysin uskottavasti normaalia ja empaattista ihmistä koko seurustelun ajan. Tekee kotitöitä, hoitaa sairastunutta, kantaa oman osansa arjessa.

Lähipiirissäni on todella monta paria, joissa muutos on tapahtunut vasta lapsen syntymän jälkeen. Mies ei kestäkään vastuuta joten pakenee sitä kokonaan ja on mahdollisimman paljon pois kotoa ja/tai vihainen koko ajan.

Itse olen päättänyt jäädä lapsettomaksi koska tiedän etten jaksa lasta yksin kasvattaa. Ja niin tekevät tuntemani yksinhuoltajat ja parisuhteessa olijat... valitettavasti.

Vierailija
160/176 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sairaaloissakaan maata leikkauksien jälkeen. Miehesi on täysin oikeassa. 

Vaan sairaalasta annetaan kotihoito-ohjeet ja lääkärin kirjoittama sairasloma.  Taidat olla niin kipeä ihminen, ettei sua auta sairaalat ja lääkäritkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän