Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänpä yksi asia selväksi, sukupuolineutraali kasvatus kieltää sukupuolien olemassaolon. Ei siis ole mikään "tytötkin voi leikkiä autoilla", vaan kielletään sukupuolien olemassaolo.

Vierailija
23.02.2019 |

Lukekaa linkki ennen kuin kommentoitte taas väärin ja alatte trollata, että näi ei muka ole:
https://yle.fi/uutiset/3-10659245

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee näistä väärillä termeillä jankkauksista nykyään aina mieleen Enbuske.

Vierailija
22/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole han, ei ole hon, vaan on hen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta  on hassu ajatus, että ihmiskunta olisi ollut kaiken aikaa väärässä, kun on eriyttänyt tehtäväjakoa sukupuolirooleilla biologisen sukupuolen mukaan. Esimerkiksi hoivaamiseen tarvitsee oksitosiinihormonia jota naisilla erittyy luonnostaan. Se auttaa kestämään "tylsyyttä" ja toistuvuutta, jota lastenhoito paljon on, rutiinien toistamista. Kun leikin pikkutyttönä 1960-luvulla vauvanukeillani ja laitoin ne joka ilta nukkumaan, harjoittelin tulevaa äitiyttä ja vastuunkantoa.

Edelleen naiset tarvitsisivat tätä tajunnantilaa, joka auttaa vauvahoidossa kestämään toistuvuutta ja rutiineja, mutta monelle se tuottaa vaikeuksia, pää ei "taivu". Voiko tähän vaikuttaa se, että nykyajan äidit eivät ole enää hoivanneet vauvanukkeja, vaan leikkineet barbeilla eli aikuisia naisia esittävillä nukeilla,  niin kuin omatkin tyttäreni. Lisäksi lapset viedään hyvin varhain päivähoitoon, joten hoidon mallit eivät enää siirry in action sukuolvelta toiselle.

Ainakin on selvää, että monet naiset eivät tunnu nauttivan äitiydestä, vaan siihen kytketään tosi paljon kielteisiä asioita, myös mediassa.

Vierailija
24/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä se kolmas sukupuoli kuin on kamelin varpaatkin? Heillä saa olla kameleita joille syötetään kaakaopapuja, chilejä ja kaktusta ja he saavat olla hengellisesti mukana sellaisessa hengellisessä šáťáníšmişša missä sorretaan hevosia mutta normaalien kansalaisten koira perheenjäsenille ei voida järjestää teekursseja tai cacao papujen syömis rituaaleja yleisen yhteiskunnan työnteon osaamiselle. Tämä on väärin ja selkärangatonta. Ei ihme että suomessa on eniten kehitysvammaisuutta ihmiskunnassa kaikkia hyvinvointivaltioita katsoen.

Vierailija
25/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko ketään vanhempaa jotka ovat alkaneet ostamaan pojalle tytön vaatteita. ”kun jare tykkää mekoista” ja perheen tytötkin aletaan pukea pojan vaatteisiin tai hiukset leikataan pojan tukaksi? Eli vanhemmat ovat itse tarjonneet erisukupuolen vaatteita tarkoituksella.

Vierailija
26/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamelit tulisi kieltää pois suomen laista.

Vierailija
27/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

feman kirjoitti:

Itse olette menneisyyteen juuttuneita ahdasmielisisä juntteja, kun ette ymmärrä laisinkaan mistä on kyse. Sukupuolisensitiivinen kasvatus antaa lapsen itse etsiä itselleen sopivimpia olemisen, käyttäytymisen ja elämisen tapoja sen sijaan että kerrottaisiin jäykästi ylhäältä päin että näin toimivat pojat ja näin toimivat tytöt.

Itse olen kasvanut perinteisessä tytöt-pojat kulttuurissa ja JUMALAUTA että se oli sairasta ja ahdistavaa fasismia, josta kärsin ihan hirveästi. Aina olen saanut kuulla lässytystä siitä, että tytöt eivät voi jotakin mutta pojatpa voivat ihan kaikkea paitsi pukeutua mekkoon ja olla tunteellisia.

Jos esimerkiksi halusin mennä poikien käsitöihin, koska puun muokkaaminen kiinnosti, niin miesopettaja antoi poikien kiusata minua tyttöä kunnes oli pakko luovuttaa mielenterveyden säilymisen nimissä ja liittyä rasittavan kanaemon ohjaamaan neulekerhoon. Kun halusin intohimoisesti pelata poikien kanssa jääpalloa ja olla maalivahtina, koulun väkivaltaisin jätkä otti minut hampaisiinsa ja paukutti jääpalloa atleettisen täysillä meikäläisen kroppaan niin että olin sinisenkirjavana mustelmia. Jääkiekkoa pelatessa sain mailasta päähän ja monta kertaa kiekosta osumaa, kun ei ollut varaa hankkia kunnollisia suojia. Koen, että minut savustettiin väkivalloin ulos, koska kukaan ei koskaan kannustanut tai asettunut puolelleni, eivät etenkään opettajat.

Veljeni puolestaan oli synnynnäinen koomikko ja uskalsi pukeutua koulun joulujuhlaesityksessä NAISEKSI. Kyllä oli sipinä ja supina joka penkkirivissä, kun kunnon tiukkapipot ihmettelivät. Huumorintajuisimat sentään tajusivat, että dragin vetäminen oli perhanan rohkeaa ala-asteelaisena 80-luvulla.

No minäpä olen karsinoinnista huolimatta tehnyt ihan mitä itseäni sattuu huvittamaan. Olen kiertänyt maailmaa, harrastanut kauan kamppailulajeja, tehnyt todella rohkeita reissuja maastoissa jossa tippa tulee linssiin armeijan käyneelle kapiasellekin ja ennen kaikkea olen ollut onnellinen siitä, että joku niin tyhmä asia kuin sukupuoli ei määritä sitä, mitä minä saan tehdä.

Ja arvatkaapas mitä. Olen täysin hetero, kohta ollut saman miehen kanssa parisuhteessa ja onnellisesti naimisissa kohta 20 vuotta. Velikin on hetero, naimisissa ja isä sekä vetää edelleen mekon päälleen jos siltä sattuu tuntumaan, eli mahtava roolimalli lapselleen. Osaan neuloa, kokata, siivota, veistää puuta, nostaa punttia, nyrkkeillä, eräselviytyä ja olla tunteellinen sekä hauska kumppani. Eli mikä meni pieleen, kun itse kasvatin itseni sukupuolisensitiivisesti? Varmaankin se, etten suostunut menemään tytöille tarkoitettuun pieneen vaaleanpunaiseen laatikkoon, vaan otin itselleni kaiken sen tilan mitä halusinkin. Sekös jotain konservatiivisimpia möllejä tuntuu harmittavan kovasti.

0/5

Vierailija
28/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkki ei vahvistanut otsikon väitettä.

Vierailija
29/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamelit tulisi kieltää pois suomen laista.

Kamelit tulisi kieltää suomen lailla suomen maaperästä ja niiden paska ja turkki!

Vierailija
30/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka heikkoja cissit muuten oikein ovat, jos heidät voi kasvattaa pois sukupuolestaan? Jokainen transsukupuolinen on kasvatettu näennäiseen sukupuoleensa ja silti he tietävät sisäisen sukupuolensa. No, eivät ehkä älyllisesti heikommat.

Vierailija
31/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole han, ei ole hon, vaan on hen.

Ja Suomessa hän. Ja meillä ei sukupuolia olekaan?

Vierailija
32/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kieltää biologinen fakta? Sen ymmärrän, että tuetaan lapsen sosiaalista sukupuolta siihen suuntaan, mitä lapsi ilmaisee sen olevan. Mutta biologista fyysistä sukupuolta sillä ei muuteta, että leikitään että kaikki olemme samanlaisia. Kun emme ole. Samanarvoisia yksilöitä kylläkin riippumatta siitä mitä olemme.

Vierailija
33/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki mitä ap selitti ja oli De Facto niin siihen sisältyy myös se että feminismi on kaiken tämän alun ihmiskunnan syöpä. 1600-luvulla tuli laiva turun satamaan jossa oli kameli ja šímpànśśí rakasteli tätä kamelia ja siitä syntyi ihminen meidän yhteisöömme jota mutaatioota on keskuudessamme ja tämän toiminnan edellytykset tulisi kieltää suomen lailla sillä tavoin että niitä kameleita ei saa olla suomen maaperässä eikä suomen vesistöissä.

Vierailija
34/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa olla mitä on ilman, että pakotetaan jonkun muun keksimään muottiin. Sitä on sukupuolisensitiivisyys.

Jos jollain on sellainen pakkomielle, että tytöillä on pakko olla letit ja mekko ja nukke, pojilla lyhyet hiukset, housut ja auto, niin se on tollomaisuutta.

Ja jos joku menettää tämän takia yöunensa, niin se ei ole ihan tervettä. Minulle on ihan selvä asia tuo ylempi kappale, joten ei minulla ole tarvetta siitä postailla tuhatta ja yhtä aloitusta raivokuola roiskuen suupielistä.

Vierailija
35/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuka on mitäkin. Joku on jotain, toinen toista. Turha sitten tulla itkemään, kun naismiessekasikiö, joka omaa naisen fyysiset ominaisuudet, tulee rais-ka-tuksi, kun joutuu miesten kanssa vankilaan. Tällainen juttu on jo tapahtunut. Kaikki ei leiki kaikkien leikkejä.

Vierailija
36/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on jossain vaiheessa puhua tytöistä ja pojista koska kyseessä on kuitenkin fysiologiset erot. Vai miten silloin toimitaan, kun Pikku-Liisalla alkaa kuukautiset, sanotaan vaan että "no joillain henkilöillä alkaa tulemaan tällaista vuotoa"?

Toki noin voisi sanoakin. Että synnyttämään kykenevillä on tällainen juttu. Näinhän se on. Itse en transmiehenä tällaista odota, koska olemme aika pienessä marginaalissa kuitenkin.

Vierailija
37/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika näyttää kuinka superongelmaista sukupolvea lapsista ollaan kasvattamassa.

Suhteellisen vaaralliselta ihmiskokeelta näyttää.

Eli mitään identiteettiä ei kenelläkään tule olla, vaan kaikki ovat samaa neutraalia massaa.

Vierailija
38/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin pojalle nuken n 2 v. Heivas pois. Kyllä se piti olla pärinää autoja ja legoja. Vaatteet oli sinivihreebeessiä ja oli keltaistakin.

Vierailija
39/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hulluus vain jatkuu.

Käytännössä jokaisessa solussa on sukupuoli. Se onkin sitten helppo kiistää eikä todellakaan ole mikään vähäpätöinen asia vaan jokaisen solun geenien toimintaa ohjaa sukupuoli.

Tällaisia kommentteja näkee :

"Sukupuolineutraali ei ota mitään kantaa sukupuoleen, se on samalla lailla vähäpätöinen piirre kuin vaikkapa hiusten tai silmien väri. Kukin lapsi tekee ja leikkii mitä haluaa ottamatta lainkaan kantaa sukupuoleen. "

Vierailija
40/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama kuka on mitäkin. Joku on jotain, toinen toista. Turha sitten tulla itkemään, kun naismiessekasikiö, joka omaa naisen fyysiset ominaisuudet, tulee rais-ka-tuksi, kun joutuu miesten kanssa vankilaan. Tällainen juttu on jo tapahtunut. Kaikki ei leiki kaikkien leikkejä.

Ainakaan Suomessa pre-op transmies ei joudu cismiehen kanssa samaan huoneeseen vankilassa. Tosin täällä ei yksikään pre-op kundi ole vielä joutunut vankilaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän