Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänpä yksi asia selväksi, sukupuolineutraali kasvatus kieltää sukupuolien olemassaolon. Ei siis ole mikään "tytötkin voi leikkiä autoilla", vaan kielletään sukupuolien olemassaolo.

Vierailija
23.02.2019 |

Lukekaa linkki ennen kuin kommentoitte taas väärin ja alatte trollata, että näi ei muka ole:
https://yle.fi/uutiset/3-10659245

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on.

Sukupuolisensitiivisyys on se termi, mitä monet hakevat ja tarkoittavat.

Vierailija
2/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas maailma. Onneksi on Sinkkonen, jolla toimii vielä terve ymmärrys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin mielenvikaista touhua, jonka tarkoituksena on romahduttaa länsimaiden syntyvyys ja perusarvot.

Vihollisen taktiikkaa ajaa tuollaista ajattelua.

Vierailija
4/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää aloituksen alapeukuttaminen kun kaikki on faktaa?

-Eikö nämä "sukupuolineutraalit" kestä todellisuutta, jota ajavat?

Miksi asioista pitää aina valehdella, kun kyseessä on vihervasemmistolaisten ajama asia? -Aivan, totuus ja faktat ei sovi heidän aatteisiinsa.

Vierailija
5/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sekoittaa sukupuolineutraalin ja sukupuolitietoisen kasvatuksen keskenään. Aivan kuten taannoin sekoitettiin (vieläkin sekoitetaan) vapaa kasvatus ja kasvatuksen puute.

Vierailija
6/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olette menneisyyteen juuttuneita ahdasmielisisä juntteja, kun ette ymmärrä laisinkaan mistä on kyse. Sukupuolisensitiivinen kasvatus antaa lapsen itse etsiä itselleen sopivimpia olemisen, käyttäytymisen ja elämisen tapoja sen sijaan että kerrottaisiin jäykästi ylhäältä päin että näin toimivat pojat ja näin toimivat tytöt.

Itse olen kasvanut perinteisessä tytöt-pojat kulttuurissa ja JUMALAUTA että se oli sairasta ja ahdistavaa fasismia, josta kärsin ihan hirveästi. Aina olen saanut kuulla lässytystä siitä, että tytöt eivät voi jotakin mutta pojatpa voivat ihan kaikkea paitsi pukeutua mekkoon ja olla tunteellisia.

Jos esimerkiksi halusin mennä poikien käsitöihin, koska puun muokkaaminen kiinnosti, niin miesopettaja antoi poikien kiusata minua tyttöä kunnes oli pakko luovuttaa mielenterveyden säilymisen nimissä ja liittyä rasittavan kanaemon ohjaamaan neulekerhoon. Kun halusin intohimoisesti pelata poikien kanssa jääpalloa ja olla maalivahtina, koulun väkivaltaisin jätkä otti minut hampaisiinsa ja paukutti jääpalloa atleettisen täysillä meikäläisen kroppaan niin että olin sinisenkirjavana mustelmia. Jääkiekkoa pelatessa sain mailasta päähän ja monta kertaa kiekosta osumaa, kun ei ollut varaa hankkia kunnollisia suojia. Koen, että minut savustettiin väkivalloin ulos, koska kukaan ei koskaan kannustanut tai asettunut puolelleni, eivät etenkään opettajat.

Veljeni puolestaan oli synnynnäinen koomikko ja uskalsi pukeutua koulun joulujuhlaesityksessä NAISEKSI. Kyllä oli sipinä ja supina joka penkkirivissä, kun kunnon tiukkapipot ihmettelivät. Huumorintajuisimat sentään tajusivat, että dragin vetäminen oli perhanan rohkeaa ala-asteelaisena 80-luvulla.

No minäpä olen karsinoinnista huolimatta tehnyt ihan mitä itseäni sattuu huvittamaan. Olen kiertänyt maailmaa, harrastanut kauan kamppailulajeja, tehnyt todella rohkeita reissuja maastoissa jossa tippa tulee linssiin armeijan käyneelle kapiasellekin ja ennen kaikkea olen ollut onnellinen siitä, että joku niin tyhmä asia kuin sukupuoli ei määritä sitä, mitä minä saan tehdä.

Ja arvatkaapas mitä. Olen täysin hetero, kohta ollut saman miehen kanssa parisuhteessa ja onnellisesti naimisissa kohta 20 vuotta. Velikin on hetero, naimisissa ja isä sekä vetää edelleen mekon päälleen jos siltä sattuu tuntumaan, eli mahtava roolimalli lapselleen. Osaan neuloa, kokata, siivota, veistää puuta, nostaa punttia, nyrkkeillä, eräselviytyä ja olla tunteellinen sekä hauska kumppani. Eli mikä meni pieleen, kun itse kasvatin itseni sukupuolisensitiivisesti? Varmaankin se, etten suostunut menemään tytöille tarkoitettuun pieneen vaaleanpunaiseen laatikkoon, vaan otin itselleni kaiken sen tilan mitä halusinkin. Sekös jotain konservatiivisimpia möllejä tuntuu harmittavan kovasti.

Vierailija
7/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olet väärässä. SukupuoliNEUTRAALI on eri asia kuin sukupuoliKIELTEINEN. Sukupuolineutraali ei ota mitään kantaa sukupuoleen, se on samalla lailla vähäpätöinen piirre kuin vaikkapa hiusten tai silmien väri. Kukin lapsi tekee ja leikkii mitä haluaa ottamatta lainkaan kantaa sukupuoleen.

Eli koko biologinensukupuoli sivuutetaan yhtenä piirteenä muiden joukossa ilman, että sen annetaan määrittää meitä sosiaalisesti millään lailla.

SukupuoliSENSITIIVINEN taas on biologista sukupuolta alleviivaava kasvatustapa. Että olet poika, mutta saat leikkiä nukeilla.

Sukupuolineutraali kasvatus puolestaan sanoo: Olet lapsi, saat leikkiä nukeilla.

Minusta sukupuolineutraali kasvatus on vain fiksua, kunhan siinä ei myöskään kielletä lapsia kokeilemasta yhtä lailla yhteiskunnassa ja mediassa heille esittämiä ns. perinteisiä sukupuolirooleja. Eli tytöt saavat halutessaan meikata ja käyttää korkokenkiä, se ei ole sen paheksuttavampaa kuin mikään muukaan.

Ja juuri noin fiksu sukupuolineutraali kasvatus asennoituukin. Kaikki käy, mikä ei vahingoita tai vähennä muiden mahdollisuuksia elää ja valita.

Siitä ei voi olla oikeasti yhdellekään lapselle haittaa, ettei häntä kategorisoida joka välissä.

Vierailija
8/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa linkki ennen kuin kommentoitte taas väärin ja alatte trollata, että näi ei muka ole:

https://yle.fi/uutiset/3-10659245

Tämähön on demokraattisen kuningas monarkian agenda medialla jotta ķàmèłínpàšķá olisi läpinäkymätöntä ja řàđíķààłíšèn arvaamatonta toisin ajattelijoihin.

Vierailija
9/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

feman kirjoitti:

Itse olette menneisyyteen juuttuneita ahdasmielisisä juntteja, kun ette ymmärrä laisinkaan mistä on kyse. Sukupuolisensitiivinen kasvatus antaa lapsen itse etsiä itselleen sopivimpia olemisen, käyttäytymisen ja elämisen tapoja sen sijaan että kerrottaisiin jäykästi ylhäältä päin että näin toimivat pojat ja näin toimivat tytöt.

Itse olen kasvanut perinteisessä tytöt-pojat kulttuurissa ja JUMALAUTA että se oli sairasta ja ahdistavaa fasismia, josta kärsin ihan hirveästi. Aina olen saanut kuulla lässytystä siitä, että tytöt eivät voi jotakin mutta pojatpa voivat ihan kaikkea paitsi pukeutua mekkoon ja olla tunteellisia.

Jos esimerkiksi halusin mennä poikien käsitöihin, koska puun muokkaaminen kiinnosti, niin miesopettaja antoi poikien kiusata minua tyttöä kunnes oli pakko luovuttaa mielenterveyden säilymisen nimissä ja liittyä rasittavan kanaemon ohjaamaan neulekerhoon. Kun halusin intohimoisesti pelata poikien kanssa jääpalloa ja olla maalivahtina, koulun väkivaltaisin jätkä otti minut hampaisiinsa ja paukutti jääpalloa atleettisen täysillä meikäläisen kroppaan niin että olin sinisenkirjavana mustelmia. Jääkiekkoa pelatessa sain mailasta päähän ja monta kertaa kiekosta osumaa, kun ei ollut varaa hankkia kunnollisia suojia. Koen, että minut savustettiin väkivalloin ulos, koska kukaan ei koskaan kannustanut tai asettunut puolelleni, eivät etenkään opettajat.

Veljeni puolestaan oli synnynnäinen koomikko ja uskalsi pukeutua koulun joulujuhlaesityksessä NAISEKSI. Kyllä oli sipinä ja supina joka penkkirivissä, kun kunnon tiukkapipot ihmettelivät. Huumorintajuisimat sentään tajusivat, että dragin vetäminen oli perhanan rohkeaa ala-asteelaisena 80-luvulla.

No minäpä olen karsinoinnista huolimatta tehnyt ihan mitä itseäni sattuu huvittamaan. Olen kiertänyt maailmaa, harrastanut kauan kamppailulajeja, tehnyt todella rohkeita reissuja maastoissa jossa tippa tulee linssiin armeijan käyneelle kapiasellekin ja ennen kaikkea olen ollut onnellinen siitä, että joku niin tyhmä asia kuin sukupuoli ei määritä sitä, mitä minä saan tehdä.

Ja arvatkaapas mitä. Olen täysin hetero, kohta ollut saman miehen kanssa parisuhteessa ja onnellisesti naimisissa kohta 20 vuotta. Velikin on hetero, naimisissa ja isä sekä vetää edelleen mekon päälleen jos siltä sattuu tuntumaan, eli mahtava roolimalli lapselleen. Osaan neuloa, kokata, siivota, veistää puuta, nostaa punttia, nyrkkeillä, eräselviytyä ja olla tunteellinen sekä hauska kumppani. Eli mikä meni pieleen, kun itse kasvatin itseni sukupuolisensitiivisesti? Varmaankin se, etten suostunut menemään tytöille tarkoitettuun pieneen vaaleanpunaiseen laatikkoon, vaan otin itselleni kaiken sen tilan mitä halusinkin. Sekös jotain konservatiivisimpia möllejä tuntuu harmittavan kovasti.

Jaarittele mitä jaarittelet, EI SE SITÄ TOSISEIKKAA MUUTA, ETTÄ SUKUPUOLINEUTRAALI KASVATUS KIELTÄÄ SUKUPUOLIEN OLEMASSAOLON.

-Ymmärätkö edes, mistä on kyse? -Olisit lukenut aloituksen linkin ja tietäisit asioista.

Vierailija
10/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olet väärässä. SukupuoliNEUTRAALI on eri asia kuin sukupuoliKIELTEINEN. Sukupuolineutraali ei ota mitään kantaa sukupuoleen, se on samalla lailla vähäpätöinen piirre kuin vaikkapa hiusten tai silmien väri. Kukin lapsi tekee ja leikkii mitä haluaa ottamatta lainkaan kantaa sukupuoleen.

Eli koko biologinensukupuoli sivuutetaan yhtenä piirteenä muiden joukossa ilman, että sen annetaan määrittää meitä sosiaalisesti millään lailla.

SukupuoliSENSITIIVINEN taas on biologista sukupuolta alleviivaava kasvatustapa. Että olet poika, mutta saat leikkiä nukeilla.

Sukupuolineutraali kasvatus puolestaan sanoo: Olet lapsi, saat leikkiä nukeilla.

Minusta sukupuolineutraali kasvatus on vain fiksua, kunhan siinä ei myöskään kielletä lapsia kokeilemasta yhtä lailla yhteiskunnassa ja mediassa heille esittämiä ns. perinteisiä sukupuolirooleja. Eli tytöt saavat halutessaan meikata ja käyttää korkokenkiä, se ei ole sen paheksuttavampaa kuin mikään muukaan.

Ja juuri noin fiksu sukupuolineutraali kasvatus asennoituukin. Kaikki käy, mikä ei vahingoita tai vähennä muiden mahdollisuuksia elää ja valita.

Siitä ei voi olla oikeasti yhdellekään lapselle haittaa, ettei häntä kategorisoida joka välissä.

Tämä!

Vierailija
11/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

feman kirjoitti:

Jaarittele mitä jaarittelet, EI SE SITÄ TOSISEIKKAA MUUTA, ETTÄ SUKUPUOLINEUTRAALI KASVATUS KIELTÄÄ SUKUPUOLIEN OLEMASSAOLON.

-Ymmärätkö edes, mistä on kyse? -Olisit lukenut aloituksen linkin ja tietäisit asioista.

NO EIKÄ KIELLÄ! Ja LOPETA SE HUUTAMINEN, IDI..TTI!

Vierailija
12/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkään jaarittelu asian ohi ei muuta sitä tosiseikkaa, että SUKUPUOLINEUTRAALI KASVATUS KIELTÄÄ SUKUPUOLIEN OLEMASSAOLON.

-Lukekaa linkki ja tietäkää, nyt kommentoitte mutulla ja metsään menee, kun ette osaa edes termejä, vaikka niitä kannatatte.

-Nyt yritätt epätoivoisesti muuttaa sanojen merkitys, se kun ei vaan muutu siitä, että sinä kirjoitat todellisuutta vastaan.

Sukupuolineutraali kasvatus nimenomaan kieltää sukupuolien olemassaolon, siitä ette pääse yli ei ympäri, vaikka kuinka jankkaatte ja kirjoitatte satujanne.

Vierailija
13/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sukupuolineutraalius kiellä mitään, se ei vaan alleviivaa sukupuolta. Kukin saa ilmaista itseään ilman, että hänen pitää tietoisesti valita, ilmaiseeko nais- vai miesrooliin kuuluvia asioita.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gender_neutrality

"Helen Davies describes gender as "the classification of male or female that includes social, psychological, and intellectual characteristics. The theory of gender neutrality is a theory that claims that biological sex does not inevitably determine social, psychological, and intellectual characteristics."

Vierailija
14/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkältihän sukupuolet ovat kulttuurisia juttuja. Fyysisesti useimmista vauvoista pystytään erottamaan sukupuoli, joskaan ei kaikista.

Vierailija
15/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on.

Sukupuolisensitiivisyys on se termi, mitä monet hakevat ja tarkoittavat.

Näin juuri. Itsekin olen puhunut sukupuolineutraaliudesta tarkoittaen kuitenkin juuri sukupuolisensitiivisyyttä. Termit ovat vielä niin uusia, että voivat helposti mennä aluksi sekaisin ennenkuin ne vakiintuvat kunnolla käyttöön. Väittäisin, että suurin osa tarkoittaa tuota sensitiivisyyttä ja vain marginaalisen pieni porukka neutraaliutta. Ei kannata jumittaa vääntämään termeistä väärinymmärryksen takia, siinä tekee vain itsestään naurettavan ja rasittavan eikä keskustelu silloin onnistu.

Vierailija
16/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan se tarkoittaa, että pojat puetaan tytöiksi, mutta tytöt saavat pukeutua kuten haluavat.

Sitä se neutraalius on. Aikuisella miehellä nuttura päässä. Esimerkkinä viimeisen Perjantai-ohjelman isukki...

Vierailija
17/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on jossain vaiheessa puhua tytöistä ja pojista koska kyseessä on kuitenkin fysiologiset erot. Vai miten silloin toimitaan, kun Pikku-Liisalla alkaa kuukautiset, sanotaan vaan että "no joillain henkilöillä alkaa tulemaan tällaista vuotoa"?

Vierailija
18/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolineutraali kasvatus kieltää sukupuolien olemassaolon.

-Tämä on yksiselitteistä, piste.

Trollaajat ei tiedä edes termejä, tässä pari lisää, kertokaapa nyt sitten, mitä nämä tarkoittaa, sukupuolineutraalit:

"Sukupuolisensitiivinen"

"Sukupuolitietoinen"

Vierailija
19/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkään jaarittelu asian ohi ei muuta sitä tosiseikkaa, että SUKUPUOLINEUTRAALI KASVATUS KIELTÄÄ SUKUPUOLIEN OLEMASSAOLON.

-Lukekaa linkki ja tietäkää, nyt kommentoitte mutulla ja metsään menee, kun ette osaa edes termejä, vaikka niitä kannatatte.

-Nyt yritätt epätoivoisesti muuttaa sanojen merkitys, se kun ei vaan muutu siitä, että sinä kirjoitat todellisuutta vastaan.

Sukupuolineutraali kasvatus nimenomaan kieltää sukupuolien olemassaolon, siitä ette pääse yli ei ympäri, vaikka kuinka jankkaatte ja kirjoitatte satujanne.

SUKUPUOLINETRAALI KASVATUS EI KIELLÄ SUKUPUOLTEN OLEMASSAOLOA, VAAN SIVUUTTAA KOKO KATEGORISOINNIN.

Lue itse vaikkapa tuo wikipedia-artikkeli. Ylen toimittajan tekemä haastattelu ei ole mikään fakta, se on haastattelu.

Tai tämä Forbes-lehden juttu aiheesta:

https://www.forbes.com/sites/helenthomson/2017/10/30/10-science-backed-…

Mitäpä tuossa lukeekaan kohdassa viisi? Osaatko ap englantia?

5. Do not try to erase gender.

The goal is not to erase gender, but to reduce the impact of gender stereotypes that accompany gender labels, says Dinella. For some parents, the importance of gender neutrality is connected to their child’s gender identity, she says, but for others, the goal is about allowing all children to explore all interests, hobbies and career paths.

"It is probably better to emphasise the irrelevance of gender," says Rippon, "by making sure choices and opportunities aren’t restricted by gender."

Jos SINÄ HAUAT MÄÄRITTÄÄ SUKUPUOLINEUTRAALIUDEN SUKUPUOLEN KIELTÄMISEKSI, SE ON SINUN MÄÄRITELMÄSI. SE EI KUITENKAAN VASTAA TODELLISUUTTA.

Joten mitäpä jos lopettaisit sinäkin siellä sen huutamisen ja ymmärtäisit jo, että asiasta on erilaisia tulkintoja.

Vierailija
20/94 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

SUKUPUOLINETRAALI KASVATUS EI KIELLÄ SUKUPUOLTEN OLEMASSAOLOA, VAAN SIVUUTTAA KOKO KATEGORISOINNIN.

Lue itse vaikkapa tuo wikipedia-artikkeli. Ylen toimittajan tekemä haastattelu ei ole mikään fakta, se on haastattelu.

Tai tämä Forbes-lehden juttu aiheesta:

https://www.forbes.com/sites/helenthomson/2017/10/30/10-science-backed-…

Mitäpä tuossa lukeekaan kohdassa viisi? Osaatko ap englantia?

5. Do not try to erase gender.

The goal is not to erase gender, but to reduce the impact of gender stereotypes that accompany gender labels, says Dinella. For some parents, the importance of gender neutrality is connected to their child’s gender identity, she says, but for others, the goal is about allowing all children to explore all interests, hobbies and career paths.

"It is probably better to emphasise the irrelevance of gender," says Rippon, "by making sure choices and opportunities aren’t restricted by gender."

Jos SINÄ HAUAT MÄÄRITTÄÄ SUKUPUOLINEUTRAALIUDEN SUKUPUOLEN KIELTÄMISEKSI, SE ON SINUN MÄÄRITELMÄSI. SE EI KUITENKAAN VASTAA TODELLISUUTTA.

Joten mitäpä jos lopettaisit sinäkin siellä sen huutamisen ja ymmärtäisit jo, että asiasta on erilaisia tulkintoja.

OPETTELE SUOMEN KIELI, SUKUPUOLINEUTRAALIT KIELTÄÄ SUKUPUOLTEN OLEMASSAOLON, ALOITUKSEN LINKISTÄ OLISI VOINUT LUKEA, SIIHEN JOPA KEHOITETTIIN ALOITUKSESSA.

Se, mistä sinä puhut on "sukupuolisensitiivisyyttä", eikä "sukupuolineutraalia".

Olisit vaan lukenut sen aloituksen linkin, nyt tulit tekemään itsestäsi idiootin.

Ei sen sanan merkitys muutu, vaikka kuinka jankkaat väärää todistustasi, totuus on totta ja pysyy totena, sorry vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän