Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua - minua kiusataan ammattikorkeassa, enkä jaksa enää käydä siellä!

Vierailija
23.02.2019 |

Kiusaaminen on pahentunut pikku hiljaa, mutta nyt joulun jälkeen se paheni siihen pisteeseen etten enää jaksa. Haluan muutenkin vaihtaa alaa. Se, että kiusaamista lähdettäisiin selvittämään ei ole vaihtoehto, koska aion kuitenkin lähteä pois koko kampukselta. Olen niin uupunut aina kouluviikon jälkeen että ajatus kouluunpaluusta rasauttaa todella pahoin. Juuri kun olen saanut itseni kuntoon, niin pitäisi taas jaksaa pysytellä ja sinnitellä epävarmuudessa.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Se, että kiusaamista lähdettäisiin selvittämään ei ole vaihtoehto, koska aion kuitenkin lähteä pois koko kampukselta. .

Ja muutenkaan aikuiskoulutuksessa ei varmaan muutenkaan opettajat puutu kiusaamiseen, kun aikuiset ihmiset kyseessä.

Mutta mikäs sille voi, jos henkilökemiat eivät natsaa, ei voi pakottaa tekemään esim. Ryhmätöitä henkilön janssa, josta ei erityisesti pidä

Kyllä sitä työpaikallakin joutuu tekemään töitä sellaisten kanssa joista ei pidä. Työasiat ovat työasioita ja ne hoidetaan viralliseen tyyliin, vaikka kuinka inhoaisi toista. Henkilökemiat eivät saa näkyä työasioiden hoitamisessa tai sen laadussa.

Vierailija
42/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

. Se, että kiusaamista lähdettäisiin selvittämään ei ole vaihtoehto, koska aion kuitenkin lähteä pois koko kampukselta. .

Ja muutenkaan aikuiskoulutuksessa ei varmaan muutenkaan opettajat puutu kiusaamiseen, kun aikuiset ihmiset kyseessä.

Mutta mikäs sille voi, jos henkilökemiat eivät natsaa, ei voi pakottaa tekemään esim. Ryhmätöitä henkilön janssa, josta ei erityisesti pidä

Kyllä sitä työpaikallakin joutuu tekemään töitä sellaisten kanssa joista ei pidä. Työasiat ovat työasioita ja ne hoidetaan viralliseen tyyliin, vaikka kuinka inhoaisi toista. Henkilökemiat eivät saa näkyä työasioiden hoitamisessa tai sen laadussa.

Työpaikoilla ollaan nykyisin hyvinkin tarkkoja siitä, että rekrytoitava ihminen sopii tiimiin. Tämä tarkoittaa sitä, että tulee juttuun kaikkien kanssa eikä ole esim. mielenterveyspotilas, joka alkaa tukkanuottasille muiden kanssa per heti. Näitäkin välillä näkee, mutta onneksi on koeajat ja tällöin nämä tyypit jäävät rannalle ennemmin tai myöhemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te AMK-kiusaajat kuulostatte aivan kälyltäni, jolle asiat ovat joko mustia tai valkoisia. Ei puhettakaan oman näkemyksen laajentamisesta.

Kärsimättömyys ei ole peruste ilkeydelle.

Vierailija
44/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vanha AMK kiusaaja moi.

Meidän ryhmässä oli yksi henkilö, joka koki tulleensa kiusatuksi. Oikeasti henkilö oli aika hankalaa seuraa ja ei hänen kanssaan kertakaikkisesti kukaan jaksanut olla. Oli siis monissa asioissa sosiaalisesti sokea ja myös takertuvaa tyyppiä. Ja kyllä hölmöjäkin ihmisiä kuuntelee, mutta kun se kuuntelu sitten helposti johti siihen, että henkilö kuvitteli, että nyt löytyi sydänystävä. Yksinkertaisesti joskus hävetti olla tuon ihmisen seurassa, kun hän hölisi noita omia juttujaan ja puhui niin, kuin ne ikäänkuin kattaisivat minunkin kiinnostuksen aiheet. Eli hänestä teki mieli pysyä kaukana, jotta itse ei saisi samanlaista kummajaisen mainetta. 

No miten ne ryhmätyöt? Olisi edes keskittynyt olennaiseen tekemiseen. Pakkohan se oli ottaa ryhmiin mukaan, mutta loppuaikoina annettiin sen touhuta mitä tykkäsi. Muu porukka kokosi sitten siitä itse aiheesta työn, yksi sitten räpelsi oheeseen jotain tingelitangelia, mikä ei oikeastaan tuonut juurikaan mitään lisäarvoa.

Ei se tyhmä ollut, mutta joku sosiaalisuuden palikka siltä puuttui. Ja olennaisiin asioihin keksittymisen myös. Se oli jotenkin suloista minkälaisella tarmolla hän lähti tekemään niitä epäolennaisia asioita ja kuinka syvälle meni niissä. Esimerkiksi jos piti miettiä tehtaan layouttia, niin hän mietti toimistoon jotain kukkapuskia ja pohti tarkoin niiden valo-olosuhteita, kastelua ja sijoittelua. Sitä kyllä ihmettelen, että millä säälillä se kursseista läpi pääsi. 

Toivottavasti olet trolli. Näetkö peilistä ihmisen, joka pystyy oppimaan erilaisilta? Ihmisen, jolle kaikki ovat samanarvoisia? Hyvän ihmisen.

Toivottavasti ei näe, luulisin että näkisi hyvin tavallisen ihmisen. Kuka haluaisi olla itseään hyvänä ihmisenä pitävän seurassa.

Vierailija
45/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä vanha AMK kiusaaja moi.

Meidän ryhmässä oli yksi henkilö, joka koki tulleensa kiusatuksi. Oikeasti henkilö oli aika hankalaa seuraa ja ei hänen kanssaan kertakaikkisesti kukaan jaksanut olla. Oli siis monissa asioissa sosiaalisesti sokea ja myös takertuvaa tyyppiä. Ja kyllä hölmöjäkin ihmisiä kuuntelee, mutta kun se kuuntelu sitten helposti johti siihen, että henkilö kuvitteli, että nyt löytyi sydänystävä. Yksinkertaisesti joskus hävetti olla tuon ihmisen seurassa, kun hän hölisi noita omia juttujaan ja puhui niin, kuin ne ikäänkuin kattaisivat minunkin kiinnostuksen aiheet. Eli hänestä teki mieli pysyä kaukana, jotta itse ei saisi samanlaista kummajaisen mainetta. 

No miten ne ryhmätyöt? Olisi edes keskittynyt olennaiseen tekemiseen. Pakkohan se oli ottaa ryhmiin mukaan, mutta loppuaikoina annettiin sen touhuta mitä tykkäsi. Muu porukka kokosi sitten siitä itse aiheesta työn, yksi sitten räpelsi oheeseen jotain tingelitangelia, mikä ei oikeastaan tuonut juurikaan mitään lisäarvoa.

Ei se tyhmä ollut, mutta joku sosiaalisuuden palikka siltä puuttui. Ja olennaisiin asioihin keksittymisen myös. Se oli jotenkin suloista minkälaisella tarmolla hän lähti tekemään niitä epäolennaisia asioita ja kuinka syvälle meni niissä. Esimerkiksi jos piti miettiä tehtaan layouttia, niin hän mietti toimistoon jotain kukkapuskia ja pohti tarkoin niiden valo-olosuhteita, kastelua ja sijoittelua. Sitä kyllä ihmettelen, että millä säälillä se kursseista läpi pääsi. 

Toivottavasti olet trolli. Näetkö peilistä ihmisen, joka pystyy oppimaan erilaisilta? Ihmisen, jolle kaikki ovat samanarvoisia? Hyvän ihmisen.

En ole trolli.

Miten sinä, Hyvä Ihminen, tekisit tuollaisen sosiaalisesti töntön riippakiven kanssa? Mä luulisin, että sullakin tämä kumbayah-filosofia karisisi, jos joutuisit tuollaista perässä raahaamaan. 

Hän on voinut olla tuollainen "töntö" siksi, että hän ei enää yksinkertaisesti tiennyt, miten päin olisi sinun kanssasi ollut, koska kiusasit ja syrjit häntä joka tapauksessa koko ajan. Todella moni kiusattu muuttuu toistuvan kiusaamisen myötä sosiaalisesti epämääräisen ja jähmeän oloiseksi. Eivät siis enää uskalla käyttäytyä normaalisti, koska ovat aina joutuneet sen johdosta silmätikuiksi mutta esimerkiksi kouluympäristössä eivät voi täysin vetäytyä kuoreensakaan.

Mutta _miten_ tämä vastuu nyt sälyttyi mulle? Miksi minun olisi pitänyt tuota katsella? Jos syytä ja vastuuta vieritetään minulle/muille, niin eihän se ongelma poistu mihinkään. Tokihan tämä ihminen oli siinä hönöydessään harmiton, mutta pidempään katsottuna aika sietämätön. Ja kun kyseessä oli vain pieniä valintoja toisensa perään: ai, tuo istuu tuolla pöydässä - otankin kahvin mukaan. Ai se istuu salissa tuolla, menenkin toiseen paikkaan ja näin edelleen. Ei helvetti sitä vaan jaksanut. En minä mikään seuraneiti ole, etenkin kun ryhmässä olisi ollut muitakin. 

Joskus syyllisyydestä pidin hänelle seuraa ja eikä se mitään kivaa ollut. Ja se antoi väärää signaalia. Ja se antoi myös väärää signaalia opettajien puoleen, sillä munhan ryhmiin tätä hönöä tuputeltiin, kun se jäi aina irtokappaleeksi. 

Anteeksi, saanko sanoa: ei se mullekaan mitään kivaa ollut. Mutta "kiusatulla" on aina se pyhimyksen sädekehä. 

Vinkkejä alapeukuttelijoille:

Tästä päivästä eteenpäin töissä tai opiskeluyhteisössä hakeutukaa niiden seuraan joista pidätte vähiten.

Menkää istumaan samaan ruokapöytään sen ihmeellisimmän hiihtäjän kanssa, ettei sille vain tule paha mieli. Teeskentele, että nauttisit hänen seurasta ja että hänen juttunsa ovat suunnattoman kiinnostavia. Voit toki valita sen ihmisen, josta et pidä muuten vaan. Muista, että olet paha ihminen, jos haluaisit istua itsellesi mieluisassa seurassa.

Ja äläkä vain kuvittele, että istuisit sen vieressä kenen kanssa viihdyt. Ei, jokainen tykkää jos kuvannoillesisti työnnetään ruosteisia pikkunauloja kynsien alle. Kuuntele sen saman hölmön juttuja, joka jauhaa 10 vuotta sitten tapahtunutta hassua juttua aina samoine juonen käänteineen, kerta toisensa jälkeen. Muista nauraa oikeissa kohdissa ja pyydä lisää tietoa tapauksesta. Näyttele joka kerta sitä, että et olisi ikinä kuullutkaan koko tarinaa. Nauti. Jos et nauti, olet paha ihminen.

Katsele ympärille ja kerää kaikki syrjään vetäytyneet, syrjäytyneet ja sosiaaliset hölmöt. Kyllähän sulla pitää sädekehä kiiltää. Näiden ihmisen hyvinvointi on SUN vastuulla, ei heidän itsensä. Kato, kaikkien kanssa pitää olla kaveri, eikö juu. 

Mä melkein tahtoisin sanoa, että meistä jokainen on syyllistynyt jonkun ihmisen syrjimiseen. Oletteko oikeasti viettäneet aikaa sen syrjään vetäytyneen kanssa? Ai ette vai. No ohhoh, mites näin nyt pääsi käymään. 

Vierailija
46/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työpaikoilla ollaan nykyisin hyvinkin tarkkoja siitä, että rekrytoitava ihminen sopii tiimiin. Tämä tarkoittaa sitä, että tulee juttuun kaikkien kanssa eikä ole esim. mielenterveyspotilas, joka alkaa tukkanuottasille muiden kanssa per heti. Näitäkin välillä näkee, mutta onneksi on koeajat ja tällöin nämä tyypit jäävät rannalle ennemmin tai myöhemmin. 

Kyllä, mieluummin kasvien kastelija kuin itseään palvova entinen(?) koulukiusaaja.

Vierailija
47/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ajattele, että ne linttanabuutsiset amikset ovat sinua alempana, koska se on totuus. Tosiasiassa ne amikset ovat ehkä apukoululaisen tasolla ja kuolevat viinaan tai väkivallan uhreina muutama vuosi koulun päättymisen jälkeen. Eli todellakaan se roskaväki ei ole sen arvoista, että pahoittaisit mielesi. Eli ala ylenkatsoa niitä turkoositukkia ja niiden läskimakkaroita.

Vierailija
48/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto jaksaa jossain aikuiskoulutuksessa vielä kiusata jotain? Aivan käsittämätöntä

Vierailija
49/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen itse AMK:ssa alaa, jossa suurin osa työstä tehdään itse. Opettaja neuvoo alkuun ja sen jälkeen työ ja ohjelmien käytön opettelu on itsenäistä. Omasta oppimisesta ja ammattitaidon kehittymisestä on otettava vastuu! Nyt kolmannella vuodella joku työryhmässäni alkaa nillittää, että "Ei me voida käyttää sitä ohjelmaa kun en osaa käyttää!". Katson kuin halpaa makkaraa ja vastaan, että "Sitä on kolme vuotta meille opetettu ja ollut aikaa opetella. Koulun tilat ovat käytössä 6 päivää viikossa klo7-21. OPETTELE.".

Olkoon sitten vaikka kiusaamista, mutta on hyvin hankala työskennellä ryhmässä, jossa kaikki eivät ole samalla tasolla. Ei ole väärin vaatia osaamista, kun ollaan opiskeluissa jo näin pitkällä.

Lisään kuitenkin vielä, että itse tyypissähän ei ole mitään vikaa. Ollaan ystäviä ja muuta, mutta laiskuudesta johtuva osaamattomuus on ainoa syy, miksi häntä "kiusaan". Miksi tulee ns. "tekevien ihmisten" alalle, jos ei kiinnosta tehdä mitään? Koko ryhmätyön ajan on me 3 muuta ryhmäläistä potkittu persuuksille yhtä selkärangatonta.

-sama

Vierailija
50/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä AMK-kiusaaja lienee saanut siksi niin paljon alapeukkuja, että hänen tapansa kirjoittaa tästä kurssikaveristaan on erittäin halventava. Hän puhuu "sosiaalisesta töntöstä", myöntää ekassa viestissään suoraan, että ei halunnut muiden olettavan hänen olevan samanlainen kummajainen kuin tämä kurssikaveri ja kauttaaltaan käyttää hänestä kirjoittaessaan alentuvaa ja ilkeää sävyä. Tyypillistä kiusaajan kielenkäyttöä.

Sen sijaan, jos hän olisi ilmaissut asian inhimillisemmin ja asiallisemmin, olisi viestiensä vastaanotto voinut olla ihan toisenlainen. Esim. näin: "Minulla on valitettavasti kokemusta myös siitä, miten paljon voi sosiaalisesti taitamaton ihminen hankaloittaa esimerkiksi ryhmätyöskentelyä. Toki hänet aina otettiin johonkin ryhmään mukaan mutta koska hänen sosiaaliset taitonsa eivät tosiaan olleet hyvät, niin hänen kanssaan ei muuten oikein haluttu hengailla. Tämän hän tietenkin tulkitsi kiusaamisena." Näin sävy olisi ollut huomattavasti fiksumpi. Niin paljon, kuin kiusaamista inhoankin, niin joskus jotkut omalle sosiaaliselle kömpelyydelleen sokeutuneet ja sen vuoksi helposti uhriutuvat ihmiset eivät ihan ymmärrettävistä syistä ole mitään haluttua seuraa.

Vierailija
51/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mieluummin kasvien kastelija kuin itseään palvova entinen(?) koulukiusaaja.

... Muista sitten vinkit mitkä annoin: tästä päivästä eteenpäin et saa itse valita seuraasi. Lycka till.

Ainiin, muista kutsua nämä helvetin höntit kotiisi kyläilemään. Lähtekää toki yhdessä lenkillekin! Muista, olet paha ihminen, jos et tykkää koko ideasta. Syyllistyt kiusaamiseen. 

Vierailija
52/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä monet arvostetut poliitikot, tutkijat sekä taiteilijat ovat olleet niitä erikoisia, syrjittyjäkin.

Jotenkin Amk-kiusaajan uhri herätti sympatiani. Minkä me outoudellemme voidaan? Haluan uskoa, että maailma tarvitsee myös erilaisia ihmisiä.

Monet eivät töissä kestä myöhästelyäni, mutta joku tutkimus osoitti sen korreloivan idealistisuuden kanssa. Olen vienyt paljon asioita eteenpäin, ja tehnyt suuria muutoksia keskisuuressa yrityksessä.

Ei me koulussa deadlineä edellisenä yönä valvovat aina niitä akanoita olla.

Ainakin oman tiedekuntani uotolinnut ovat löytäneet paikkansa työelämässä, olen aidosti iloinen heidän puolestaan.

Aloittajalle tsemppiä! Suosittelen lukemaan kirjallisuutta aiheesta.

Vierailija
53/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä AMK-kiusaaja lienee saanut siksi niin paljon alapeukkuja, että hänen tapansa kirjoittaa tästä kurssikaveristaan on erittäin halventava. Hän puhuu "sosiaalisesta töntöstä", myöntää ekassa viestissään suoraan, että ei halunnut muiden olettavan hänen olevan samanlainen kummajainen kuin tämä kurssikaveri ja kauttaaltaan käyttää hänestä kirjoittaessaan alentuvaa ja ilkeää sävyä. Tyypillistä kiusaajan kielenkäyttöä.

Sen sijaan, jos hän olisi ilmaissut asian inhimillisemmin ja asiallisemmin, olisi viestiensä vastaanotto voinut olla ihan toisenlainen. Esim. näin: "Minulla on valitettavasti kokemusta myös siitä, miten paljon voi sosiaalisesti taitamaton ihminen hankaloittaa esimerkiksi ryhmätyöskentelyä. Toki hänet aina otettiin johonkin ryhmään mukaan mutta koska hänen sosiaaliset taitonsa eivät tosiaan olleet hyvät, niin hänen kanssaan ei muuten oikein haluttu hengailla. Tämän hän tietenkin tulkitsi kiusaamisena." Näin sävy olisi ollut huomattavasti fiksumpi. Niin paljon, kuin kiusaamista inhoankin, niin joskus jotkut omalle sosiaaliselle kömpelyydelleen sokeutuneet ja sen vuoksi helposti uhriutuvat ihmiset eivät ihan ymmärrettävistä syistä ole mitään haluttua seuraa.

Niin, mutta asiasisältö ei muutu mihinkään. Ja sinun viimeiset sanat ovat ihan linjassa minun kanssa: "Niin paljon, kuin kiusaamista inhoankin, niin joskus jotkut omalle sosiaaliselle kömpelyydelleen sokeutuneet ja sen vuoksi helposti uhriutuvat ihmiset eivät ihan ymmärrettävistä syistä ole mitään haluttua seuraa."

Ihan sinäkin olet jättänyt kiusattuja yksin. Sen sijaan sinä keskityt demonisoimaan minua. 

Vierailija
54/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristiina xx kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... Muista sitten vinkit mitkä annoin: tästä päivästä eteenpäin et saa itse valita seuraasi. Lycka till.

Ainiin, muista kutsua nämä helvetin höntit kotiisi kyläilemään. Lähtekää toki yhdessä lenkillekin! Muista, olet paha ihminen, jos et tykkää koko ideasta. Syyllistyt kiusaamiseen. 

Ehkä elämme eri maailmoissa? En ole törmännyt yhteenkään hönttiin. Tai, ehkä olen itse sellainen.

Työyhteisössämme ei ole kuppikuntia, eikä ihmistä joka lounastaisi yksin. Pahaa en puhu kenestäkään.

Vierailija
55/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänkö vielä AMK:ssa kenen kanssa kehdataan hengata 😀😀😂 ugh.

Vierailija
56/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista jos amk:issa on jopa kiusaamista. Itse en ole kokenut kiusaamista, mutta korkeakouluissa ärsyttää se pakkoryhmäytyminen viinan voimalla (ihan kuin kuningas alkoholi olisi maailman tärkein asia). Jos ei tykkää juoda ja käydä jossain bileissä, on heti joku tiukkapipo raivoraitis näiden pahimpien bilehirmujen mielestä ja uhkaillaan että jää ulkopuoliseksi eikä saa kavereita. Hyväksyn kyllä itse jos joku tykkää käydä opiskelijabileissä - mutten sitä että joku huomauttelee omista valinnoistani päin naamaa. Miksei me vaan voida hyväksyä toistemme valintoja puolin ja toisin. Pahoittelen, että meni yli aiheen mutta oli pakko avautua tästäkin ilmiöstä.

Vierailija
57/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kiusaaminen ilmenee? Pystyisitkö suhtautumaan siihen huumorilla? Niin että se ei satuttaisi sinua? Onko luokallasi ketään kivaa tyyppiä kenen kanssa voisit hengailla? Ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu, minäkään en ole löytänyt amk sta hengenheimolaista, tuntuu olevan erityisen haasteellista kun on nais valtainen ala kyseessä. Meidän luokalla on kaikki naisia.

Jotenkin ärsyttää tässä kommentissa tuo kauhea alentuvaisuus. Voitko ottaa huumorilla? Siis en voi. Huumorintajuni napsahti poikki juuri ennen lomia ja se ei enää palaa. Se on niin lapsellista, koko ryhmästä huokuvaa asennetta, jolle ei voi mitään. Koska kaikki muut keinot on kokeiltu, niin en lähde enää etsimään läpäntynkää mistään mitä koen koulussa. Pitämäni presentaatiot lusitaan läpi kuuntelematta, minua ei oteta mukaan porukkaan ja jos otetaan, niin karataan paikalta. Oloni on jokaisen viikon jälkeen niin puhki, ja sitä paitsi kesti kauan tajuta että se johtuu ympäristöstä ja alituisesta paineesta sietää tuota käytöstä. 

Pahoittelut jos kuulostaa kovalta, mutta tuo ryhmätöiden perseestä oleminen on ihan klassinen osa melkein kaikkia normaalitasoisia kouluja. Ainut missä kaikki tekee tosissaan on jossain eliittikouluissa, joita Suomessa ei edes ole.

Sehän on ihan klisee että vitsaillaan jälkeenpäin valmistuttua, että ryhmätyöt olivat hirveitä kun aina löytyy lusmuja, joita sitten ne pari fiksua jäsentä kantaa. Siitä on meemejäkin. Tietty jos olet ainut joka välittää koko vaikka viiden hengen ryhmässä, niin sitten se on jo keskivertoa pahempi tilanne.

Ryhmätyöt ovat auttamatta niitä tilanteita, joissa karaistutaan tekemään juttuja satunnaisten ihmistyyppien kanssa joiden kanssa ei kemiat natsaa välttämättä. Tämä valmistaa työelämään, jossa aina ei ole asiat ruusuilla tanssimista myöskään.

Vierailija
58/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänkö vielä AMK:ssa kenen kanssa kehdataan hengata 😀😀😂 ugh.

Mietin itse kanssa tuota.

Itse kävin yliopiston kansainvälisessä koulussa ulkomailla, oli todella hieno yhteisöllinen meininki kaikenikäisten kanssa.

Kauhistuttaa ajatella jos Suomessa AMK-tasolla ollaan vielä niin keskenkasvuisia että ihmisiä kohdellaan tuolla lailla. Onko se sitten tosiaan vaan amis kakkonen Suomen tapauksessa?

Vierailija
59/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kiusaaminen ilmenee? Pystyisitkö suhtautumaan siihen huumorilla? Niin että se ei satuttaisi sinua? Onko luokallasi ketään kivaa tyyppiä kenen kanssa voisit hengailla? Ymmärrän kyllä miltä sinusta tuntuu, minäkään en ole löytänyt amk sta hengenheimolaista, tuntuu olevan erityisen haasteellista kun on nais valtainen ala kyseessä. Meidän luokalla on kaikki naisia.

Jotenkin ärsyttää tässä kommentissa tuo kauhea alentuvaisuus. Voitko ottaa huumorilla? Siis en voi. Huumorintajuni napsahti poikki juuri ennen lomia ja se ei enää palaa. Se on niin lapsellista, koko ryhmästä huokuvaa asennetta, jolle ei voi mitään. Koska kaikki muut keinot on kokeiltu, niin en lähde enää etsimään läpäntynkää mistään mitä koen koulussa. Pitämäni presentaatiot lusitaan läpi kuuntelematta, minua ei oteta mukaan porukkaan ja jos otetaan, niin karataan paikalta. Oloni on jokaisen viikon jälkeen niin puhki, ja sitä paitsi kesti kauan tajuta että se johtuu ympäristöstä ja alituisesta paineesta sietää tuota käytöstä. 

Voisitko laittaa jotain konkreettisia esimerkkejä, koska tästä tuli lähinnä mieleen, että kuvittelet kiusaamisen. Tai siis että otat itseesi asiat, jotka eivät ole kiusaamista. Ei ketään kiinnosta muiden pitämät presentaatiot, vaan ne nimenomaan lusitaan läpi. Enkä esim. minä änkeä ihmisten seuraan, joiden kanssa en tule toimeen. Keskimäärin ihmisiä kiinnostaa "minäminä", eikä muut.

Vierailija
60/121 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta asiasisältö ei muutu mihinkään. Ja sinun viimeiset sanat ovat ihan linjassa minun kanssa: "Niin paljon, kuin kiusaamista inhoankin, niin joskus jotkut omalle sosiaaliselle kömpelyydelleen sokeutuneet ja sen vuoksi helposti uhriutuvat ihmiset eivät ihan ymmärrettävistä syistä ole mitään haluttua seuraa."

Ihan sinäkin olet jättänyt kiusattuja yksin. Sen sijaan sinä keskityt demonisoimaan minua. 

"Yhyy, olen uhri!"

Kyllä sillä vain on merkitystä, millä tavoin asioista puhuu ja minkäsävyisiä ilmauksia käyttäen. Alentuvasti ja herjaavasti toisista puhuva antaa itsestään heti tietynlaisen kuvan. Faktapitoisempi kuvailu tyyliin "joku ei aina huomaa sosiaalisten taitojensa huonoutta" ei mene henkilön persoonaan vaan nimenomaan hänen taitoihinsa (tai pikemminkin niiden puutteeseen). Tosin en tiedä, onko sinun kanssasi mitään mieltä vääntää tästä, koska trollaaminen tuoksahtaa vahvasti ruudun tälle puolen.